SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie
21.04.20 ( lekcja na Teams)
Po naszej pierwszej lekcji na Teams notatką jest zad.9 ze str. 160 i wymyślone przez Ciebie uosobienia dla następujących zwierząt/ roślin/ rzeczy:
Kotek -
Brzoza-
Okulary-
Komputer -
Dopisz drugi numer i dzisiejszą datę do ostatniego tematu z literatury.
17.04.20 (1 lekcja)
Drodzy piątoklasiści!
Witam Was w piątek na lekcji literatury, na której wykorzystamy Waszą wiedzę z lekcji muzyki. Doskonale już wiecie, że Fryderyk Chopin był kompozytorem i pianistą, który urodził się w Żelazowej Woli. Zapiszcie w zeszycie z literatury temat z datą 17.04.20:
Temat: Co słychać i widać w Żelazowej Woli?
1.Najpierw posłuchaj muzyki Chopina :
https://www.youtube.com/watch?v=-dvbiz7iXe4
a potem przeczytaj wiersz: „ Muzyka Pana Chopina” z podręcznika ze str. 159 - 160.
O wierszu ( i uosobieniach) porozmawiamy jeszcze na naszym pierwszym spotkaniu na platformie Teams ( nie zapomnij przygotować zeszytu i podręcznika).
Do zobaczenia!
15.04.20 (2 lekcje, termin realizacji: 15.04.20 i 16.04.20 )
Drodzy piątoklasiści!
Witam Was w nowym tygodniu, który jest krótki, więc spotkamy się tu tylko 2 razy. Dziś przygotowałam dla Was 2 lekcje ( na dziś i jutro), które będą częściowo powtórzeniem z 4 klasy. Zapiszcie w zeszycie z gramatyki temat z 2 numerami lekcji i z datami: 02.04.20 i 03.04.20:
Temat: "Nad" i "ale" - znam te słowa doskonale!
ŚRODA:
Wykonaj zadania 1,2,3 - sprawdzaj się po każdym zadaniu ( nic nie musisz wpisywać do zeszytu).
CZWARTEK:
Wykonaj zadania 1,2,4 ( nic nie musisz wpisywać do zeszytu).
Życzę owocnej pracy i pozdrawiam ciepło!
.
Następną wiadomość zamieszczę w piątek ( będzie to 1 lekcja)
17.04
Temat: Making suggestions - planowanie przyjęcia, dialogi.- 2 godziny zajęć
Dziś zajmiemy się dialogiem, w który nauczymy się wyrażać sugestie i na nie reagować.
W podręczniku na str. 91 mamy taki właśnie dialog, z którego tradycyjnie wycięto pewne wyrażania. Poniżej mamy ich tłumaczenie (zapiszcie te, które są dla Was nowe w zeszytach)
Inne zwroty z dialogu, które mogą być dla Was trudne (zapiszcie sobie te, które takie są):
so- więc
I’m really good at- jestem naprawdę dobry w
ask- pytać, prosić
I’m not very fond of- nie bardzo lubię
trats- przekąski, słodycze
You’re right- masz rację
Jeśli odkryjecie coś jeszcze- możecie sami sprawdzić to w słowniku internetowym.
Na pierwszej lekcji tylko przeczytajcie dialog i spróbujcie stawić wycięte zdania w luki. Na kolejnej po spotkaniu i pierwszej lekcji w Teams podzielimy się na pary i będziemy tworzy podobny dialog, z którego odpytam po 2 tygodniach. Wszystko dokładnie objaśnię na pierwszej lekcji online w przyszłym tygodniu.
W razie pytań- piszemy!
Pozdrawiam serdecznie.
16.04
Temat: Święta i uroczystości w Wielkiej Brytanii i w Polsce. (1 godzina lekcyjna)
Witam Was po świętach!
Dziś zajmiemy się słownictwem związanym z różnego typu świętami obchodzonymi w Wielkiej Brytanii.
Otwórzcie podręczniki na stronie 90 i zapiszcie temat lekcji.
Zacznijmy od zadania 1. Mamy tutaj osiem charakterystycznych potraw. Zapiszcie je sobie w zeszycie razem z tłumaczeniem, które znajdziecie na końcu książki w słowniczku.
Teraz posłuchamy sobie nagrania. W czasie dwukrotnego słuchania połączcie potrawy ze świętami podanymi w numerach 1-8 i zapiszcie w zeszytach pary (np. 1- A, 2- B).
https://learningclub.egis.com.pl/pl/szkolapodstawowa/flash/flash_klasa_5_podrecznik_wieloletni_nagrania_audio ścieżka nr 67.
W zadaniu drugim ponownie wysłuchajcie nagrania i spróbujcie wybrać właściwą odpowiedź.
W zadaniu 2b zdecydujcie czy zgodnie ze słuchanką zdania są prawdziwe, fałszywe czy może nie było takiej informacji.
Zdania kolejno znaczą: 1. Chleb na dożynki ma specjalny kształt. 2. Możesz zrobić jabłka toffi wiele tygodni wcześniej. 3. Ludzie dają tylko pudełko czekoladek jako prezent na walentynki. 4. Gorące bułeczki są słodkie. 5. Ludzie wkładają monetę do tortu urodzinowego.
Zestaw trzech wykonanych zadań prześlijcie na mój adres mailowy do piątku do godziny 18.
Pozdrawiam!
20.04 i 21.04
Temat: Konstruowanie trójkąta o danych bokach (2h).
1h - 20.04.
Dzisiejszy lekcję omówimy wspólnie na naszym spotkaniu on-line. Temat znajduje się w podręczniku na str. 121. Proszę przygotować podręcznik, ćwiczenia, zeszyt oraz przyrządy (cyrkiel i linijkę).
Rozwiążemy razem następujące zadania: ćwiczenia str. 20,21 zadania 1, 2, 4 (tych zadań nie musicie odsyłać).
2h - 21.04
W ramach utrwalenia materiału z poprzedniej lekcji proszę rozwiązać:
obowiązkowo: ćwiczenia str. 21 zadanie 3
dla chętnych (+): podręcznik str. 122 Superzagadka oraz ćwiczenia str. 21 zad. 5.
Proszę o odesłanie do mnie rozwiązań zadań z 21.04 ( jreclik2@gmail.com). Termin: środa 22.04.
15.04 i 17.04
Temat: Rodzaje trójkątów (2h).
Na dzisiejszej lekcji poznacie rodzaje trójkątów oraz w jaki sposób możemy je podzielić. Zacznijcie od obejrzenia filmiku: https://youtu.be/YkC9JZQgENk
Teraz pod tematem lekcji przepiszcie notatkę:
Poniżej zamieszczam podpowiedź do zadań, której nie musicie przepisywać, ale może się Wam przydać przy rozwiązywaniu.
Rozwiążcie następujące zadania:
ćwiczenia str. 17- 19 zadania 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
dla chętnych (+) podr. str. 120 zadanie 6
Rozwiązania prześlij w jednym mailu, do piątku (17.04), na adres: jreclik2@gmail.com. Jako temat wiadomości wpisz swoje imię i nazwisko.
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com).
Temat: Krajobraz sawanny i stepu - 1 h/lekcja online/.
1/Przeczytać tekst podręcznika od str.120 - 126. 2/ Wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń - od str.72 do 74, dla dociekliwych str.75; 3/ Przeczytać materiały w e. podręcznikach : Step, Przyroda stepu, Sawanna, Przyroda sawanny. Rozwiązać zadania interaktywne.
Witam, mam do was propozycję, spróbujmy jutro na teamsie pobawić się w powtórzenie tak jak to zawsze robimy na normalnym powtórzeniu.
Temat Polska pierwszych Piastów - powtórzenie (2 lekcje)
Notatka:
Do 4 maja proszę na ocenę wykonać krzyżówkę do hasła: dynastia Piastów. Wykorzystajcie takie pojęcia i postacie jak: Słowianie, poganie, plemię, książę, biskupstwo, arcybiskupstwo, relikwie, koronacja, insygnia królewskie, senior, zasada senioratu, testament, gród, podgrodzie, osada służebna; Mieszko I; Dobrawa; Jordan; św. Wojciech; Bolesław Chrobry; Otton III; Mieszko II; Kazimierz Odnowiciel; Bolesław Śmiały (Szczodry); św. Stanisław; Bolesław Krzywousty; Zbigniew; Władysław Herman; Sieciech; Biskupin; Gniezno; Prusy; Kraków; Polanie; Wiślanie; Milko; Łużyce; Grody Czerwieńskie; Głogów.
Temat : Społeczeństwo w czasach pierwszych Piastów. (16.04.2020)
podr.183-187
Uczeń:
Notatka:
Społeczeństwo państwa Piastów składało się z kilku grup ludności. Na czele państwa stał książę, który był wodzem, sędzią i właścicielem całej ziemi (monarchia patrymonialna). Wojowie strzegli bezpieczeństwa i stanowili siłę zbrojną. Rzemieślnicy wytwarzali odzież, naczynia, broń i inne potrzebne przedmioty. Najliczniejszą grupę stanowili chłopi, którzy uprawiali ziemię. Do obowiązków poddanych należało płacenie danin i świadczenie pracy na rzecz dworu. Ludność, która wytwarzała i dostarczała konkretne towary na dwór książęcy, określana jest mianem ludności służebnej. Ważną rolę w państwie pierwszych Piastów pełniły grody, które pełniły funkcje siedzib książęcych ale również zapewniały doskonałą naturalną ochronę przed wrogami.
Przydatne linki:
Strona, z której należy pobrać aplikację Microsoft Teams: https://products.office.com/pl-pl/microsoft-teams/group-chat-software
Drugi sposób instalacji aplikacji przedstawiony jest na filmie https://www.youtube.com/watch?v=AiWCFtWwVko&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1ISQePLcezEZws2uZgoypqC6EvHVvz6Uv8VF6zUgwMKvx35bxJoSK5ipg&app=desktop
Aplikację Teams można też zainstalować na wszelkiego typu urządzeniach mobilnych (np. smartfon, tablet). Należy zainstalować aplikację tak jak wszystkie inne w urządzeniu i zalogować się danymi podanymi w Librusie.
Po zalogowaniu się warto zobaczyć film, który przedstawia podstawowe możliwości aplikacji Teams https://www.youtube.com/watch?v=lCLK2w5kIrA
Można również zapoznać się z poradnikiem dla uczniów: https://www.youtube.com/playlist?list=PL6-3bqqH2ks6AQMrzBMKia6V8TK_0TdtJ
Zachęcam do samodzielnego zalogowania się. Jeśli pojawią się problemy, proszę o kontakt najlepiej za pośrednictwem Facebooka lub Librusa - postaram się pomóc.
Mirella Markowska
Temat lekcji: Jan Sebastian Bach. Muzyka i przyroda.
Temat: Nikodem - nocne rozmowy
1.Przepisz tekst o modlitwie.
2. Przeczytaj fragment z Pisma Świętego
3. Utwórz krzyżówkę na podstawie poniższych haseł, której rozwiązaniem będzie słowo MODLITWA (termin pracy do 24.04.2020)
Polecam obejrzeć film o zmartwychwstaniu. Przesyłam link:
https://www.youtube.com/watch?v=sC4o9AuysWw
23.04
Temat: ABC zdrowego życia (zrobić notatkę ze stron 64 - 73)
20.04.2020r.
Nauka umiejętności wykonania skoku zawrotnego przez skrzynię z asekuracją nauczyciela.
http://www.edukacja.edux.pl/p-1869-uczymy-sie-skoku-zawrotnego-przez-skrzynie.php
Proszę tylko zapoznać się z kolejnością ćwiczeń, które będziemy wykonywać na lekcji. Waszym zadaniem jest wyszukać w internecie prawidłową technikę wykonania skoku zawrotnego.
21.04.2020r.
Nauka umiejętności łączenia ćwiczeń zwinnościowo-akrobatycznych w dowolny układ gimnastyczny z przyborem i bez przyboru.
Z poznanych ćwiczeń zwinnościowo-akrobatycznych stwórz swój własny układ.
Chętni mogą wysłać pracę:
Pamiętamy o ćwiczeniach stabilizacyjnych i rozciąganiu.
22.04.2020r.
Nauka umiejętności łączenia ćwiczeń zwinnościowo-akrobatycznych w dowolny układ gimnastyczny z przyborem i bez przyboru.
Z poznanych ćwiczeń zwinnościowo-akrobatycznych stwórz swój własny układ.
Chętni mogą wysłać pracę:
Pamiętamy o ćwiczeniach stabilizacyjnych i rozciąganiu.
23.04.2020r.
Doskonalenie umiejętności stosowania zasad i przepisów w wybranej grze rekreacyjnej.
Przypomnijcie sobie podstawowe przepisy gier zespołowych:
http://www.zs1.siemianowice.pl/index.php/dla-uczniow/przepisy-gier-zespolowych
15.04.2020r.
Nauka umiejętności stania na głowie z asekuracją nauczyciela
Oglądamy filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=d-1fsdeKeY4
Wykonujemy tylko ćwiczenia wzmacniające, po powrocie do szkoły wykonamy stanie na głowie.
16.04.2020r.
Nauka umiejętności stania na rękach z asekuracją nauczyciela
Oglądamy filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=xV4GieKLD5k
Wykonujemy tylko ćwiczenia wzmacniające, po powrocie do szkoły wykonamy stanie na głowie.
20.04. -24.04
W tym tygodniu przesyłam wam ćwiczenia doskonalące podstawowe elementy techniczne z piłki koszykowej i piłki siatkowej.
Jeśli macie piłkę do siatkówki lub koszykówki i kawałek miejsca koło domu to wyjdźcie i poćwiczcie. Pamiętajcie o rozgrzewce !
Na ocenę w tym tygodniu przesyłacie mi krótkie filmiki z odbiciami piłki sposobem górnym nad głowę.
Staracie się jak największą ilość razy odbijać piłkę nad sobą przynajmniej metr nad głowę.
Życzę powodzenia. Na wasze filmiki czekam do piątku 24.04.2020 r.
Wysyłacie je na adres: leszek.oshin@interia.pl
Nie wychodźcie na boiska, ćwiczcie koło domu. Jeśli ktoś nie ma warunków na poćwiczenie na świeżym powietrzu to możecie popróbować ćwiczeń z filmików w pokoju. Uważajcie na lampy.
Pozdrawiam. Dbajcie o siebie.
https://www.youtube.com/watch?v=-DhQ23yVDrE
https://www.youtube.com/watch?v=7RQc5g3cXIY
https://www.youtube.com/watch?v=E_L0JcYJE2gSIATA
15.04. - 17.04. 2020 r.
Witajcie po świętach.
Dzisiaj przesyłam wam filmiki z ćwiczeniami, które możecie sami wykonać w domu.
Pamiętajcie, ćwiczycie na miarę swoich możliwości.
Jeśli jest jakieś ćwiczenie które sprawia ci trudność to go pomiń. Nie rób nic na siłę.
Ilość powtórzeń danego ćwiczenia i przerwy pomiędzy poszczególnymi ćwiczeniami dopasuj do swoich możliwości.
Pamiętaj o bezpieczeństwie !
https://www.youtube.com/watch?v=7znb_W0GWUE
https://www.youtube.com/watch?v=6zL8zd1fDZU
https://www.youtube.com/watch?v=bujG6YmPjVY
Dla chętnych, którzy chcą dostać dobrą ocenę z wychowania fizycznego !!!
Rozpisz w punktach jak powinna wyglądać prawidłowa rozgrzewka lekkoatletyczna.
Piszecie nazwę ćwiczenia, ilość powtórzeń, które należy wykonać lub czas jego wykonania.
Na wasze propozycje czekam do piątku - 17.04. Wyślijcie je na adres leszek.oshin@interia.pl
Powodzenia.
16.04. - 24.04.
Witam.
W ramach zajęć dodatkowych z wychowania fizycznego przesyłam wam filmik z ćwiczeniami na mięśnie brzucha. Wiem, że macie dużo zajęć z innych przedmiotów ale myślę, że warto poświęcić 20 minut aby wzmocnić tę partię mięśni.
Ćwiczenia oczywiście dla chętnych.
Powodzenia i pozdrawiam.