Biuletyn Informacji Publicznej

SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie

Podgląd wersji strony

Plan na najbliższy tydzień

7b

Godziny trwania zajęć na Teams

 OD DNIA 4.05.2020 LEKCJE UCZNIÓW BĘDĄ ODBYWAĆ SIĘ W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:

1 LEKCJA 8.00- 8.30

2 LEKCJA 8.40-9.10

3 LEKCJA 9.20-9.50

4 LEKCJA 10.00-10.30 

  PRZERWA OD 10.30-11.00

5 LEKCJA 11.00-11.30

6 LEKCJA 11.40- 12.10

7 LEKCJA 12.20-12.50

8 LEKCJA 13.00-13.30

Język polski

8.05 (piątek)

 Temat: Wypowiedź argumentacyjna- ćwiczenia. 

Zad. 3, 4, 5, 7 str. 185, 186

 

6.05 (środa)

 Temat: Czy potrafimy rozpoznawać rodzaje i gatunki literackie ?

Podręcznik str. 333- 339

https://epodreczniki.pl/a/co-nazywamy-epika/DymGyGqMe

 

Zadanie domowe: W atrakcyjny sposób zachęć kogoś do przeczytania:

  • wybranego utworu epickiego,
  • lub wybranego utworu lirycznego.

 

7.05  (czwartek)

Temat: Jak potwierdzić słuszność swojego zdania ?

Podręcznik str. 184-187

 

4.05, 5.05  (poniedziałek, wtorek)

Temat: Opowiadamy ciekawie i barwnie o bohaterach ballady „Świtezianka”.

Podręcznik str. 208-211

Zadanie domowe

Zapoznaj się z biografią L. Staffa (podr. str. 217)

Temat: Na skrzydłach wyobraźni- L. Staff „Prośba o skrzydła”.

Podręcznik str. 217

Zadanie: 1, 2, 3 str. 217

Zadanie domowe: wyjaśnij znaczenie związków frazeologicznych: dodać komuś skrzydeł, podciąć komuś skrzydła.

Matematyka

4.-5. 05. 2020

Temat: Podział proporcjonalny -utrwalenie

Podr. zad 6-8 str 188

zad 9 str 188

 

6-7. 05 2020

Temat Przekształcanie wzorów - ćwiczenia

nadal zadania 1-7 str. 186

Język angielski

Grupa Z

8.05

Temat: Petrified Wood Park - praca z tekstem, słownictwo. 

Podręcznik str. 124-125  

6.05

Temat: Zaimki who, which, whose - ćwiczenia gramatyczne.

Podręcznik str. 121 zad 7, 8, 10, 11 oraz str. 123 zad. 9-10.

4.05

Temat: Appearance, family members - słownictwo.

Podręcznik str.120-121

Grupa ŚZ

8 maja (1 godz)

Temat: Petrified Wood Park - reading.

podręcznik str.124-125 ex. 3,4,6,7,8, 

Teams: 11.00 - 11.30 (temat + zwroty w PLIKACH)

 

6 maja (1 godz)

Temat: Too/Enough i zaimki osobowe - zadania.

podręcznik str.123 ex. 7,9,10, ćwiczenia str. 42 zad. 3-7

Teams - 12.20 - 12.50 - notatka do lekcji Teams/Zespół 7abŚZ/Pliki/ J. Ang/6 maja

 

4 maja (1 godz)

Temat: Comparative and relative forms - exercises.

podręcznik str.122 ex.1,2, ćwiczenia str. 42 zad. 1,2

Teams - 8.00 - 8.30 

Biologia

06.05.

Temat: Ośrodkowy układ nerwowy - zasada działania

Temat: Obwodowy układ nerwowy

Chemia

6.05.

Temat: Woda jako rozpuszczalnik

Temat: Rodzaje roztworów

Fizyka

Geografia 

Poniedziałek - Temat: Przemysł zaawansowanych technologii.

Podręcznik str. 172 do 176; zadanie 2 i 3 str. 176 podręcznik

Piątek- Temat: Rola usług w gospodarce Polski.

Historia

Temat: Zamach majowy i rządy sanacji  (7.05.2020)

podr. 240-244

Uczeń:

  1. Wyjaśnia znaczenie terminów: zamach majowy, sanacja, autokratyzm, wybory brzeskie, Centrolew, BBWR
  2. Zna daty: zamachu majowego (12.05.1926); uchwalenia konstytucji kwietniowej (23.04.1935);
  3. Identyfikuje postacie: J. Piłsudskiego; S. Wojciechowskiego, W. Sławka; W. Sikorskiego; W. Witosa; I. Mościckiego; E. Rydza-Śmigłego
  4. Omawia przyczyny zamachu majowego, charakteryzuje rządy sanacyjne, przedstawia postanowienia konstytucji kwietniowej, przedstawia politykę władz sanacyjnych wobec opozycji, porównuje konstytucję marcowa i kwietniową

Notatka:

Po kolejnej zmianie rządów w 1926 r. doszło do zamachu majowego, czyli do przewrotu zbrojnego zorganizowanego przez Piłsudskiego. W warszawie wybuchły 3 dniowe walki, w wyniku których zwycięstwo odniosły oddziały wierne Marszałkowi a dotychczasowe władze podały się do dymisji. Nowym prezydentem wybrano Ignacego Mościckiego, ale do śmierci wpływ na najważniejsze kwestie miał Piłsudski. 23 kwietnia 1935 roku uchwalono konstytucję kwietniową, która zmniejszyła uprawnienia parlamentu, poszerzyła zakres władzy prezydenta, czyniąc go odpowiedzialnym „przed Bogiem i historia”.

Sanacja - uzdrowienie życia politycznego w Polsce

1928 - powstanie BBWR na czele z Walerym Sławkiem

1929 - konsolidacja opozycji w ramach Centrolewu

1930 - wybory brzeskie

1936 - powołanie Frontu Morges na czele z Sikorskim.

 

Uczniowie od numeru 1-9 poszukają informacji o konstytucji marcowej, od 10 do końca o konstytucji kwietniowej. Informacji o tym kto sprawował władzę ustawodawczą, wykonawczą, sądowniczą, co ile odbywały się wybory, kto miał nadrzędną rolę w państwie.

Temat: Rządy parlamentarne.  (5.05.2020)

podr. 235-240

Uczeń:

1.Zna daty: uchwalenia konstytucji marcowej (17.03.1921); wyboru Narutowicza na prezydenta (9.12.1922)

  1. Identyfikuje postacie: J. Piłsudskiego, G. Narutowicza, S. Wojciechowskiego, W. Witosa, W. Korfantego, W. Grabskiego.
  2. Wyjaśnia znaczenie terminów: Naczelnik Państwa; kontrasygnata, hiperinflacja, wojna celna.
  3. Charakteryzuje i ocenia rządy parlamentarne w Polsce (1919-26); wymienia i omawia postanowienia konstytucji marcowej; charakteryzuje scenę polityczną II RP; charakteryzuje zadania jakie stanęły przed odradzającym się państwem.

Notatka:

Pierwsze lata niepodległości były bardzo trudne bowiem trzeba było scalić ziemie, które przez 123 lata należały do 3 państw zaborczych. W styczniu 1919 r. odbyły się pierwsze wybory do sejmu ustawodawczego, a w lutym uchwalono tzw. małą konstytucję, według której Polska stała się republiką parlamentarną. Józef Piłsudski objął funkcje Naczelnika Państwa. 17 marca 1921 r. sejm uchwalił tzw. konstytucję marcową, wg której najważniejszą rolę miał sprawować sejm. 9 grudnia 1922 r. pierwszym prezydentem II RP został Gabriel Narutowicz, który został po kilku dniach zamordowany. Po jego śmierci prezydentem został Stanisław Wojciechowski. Cechą charakterystyczną rządów parlamentarnych do 1926 r. było rozdrobnienie polityczne i częste zmiany rządów, co wpływało niekorzystnie na pozycję międzynarodową naszego państwa (Locarno, wojna celna z Niemcami).

Informatyka

Czwartek, 7.05.2020 - 1 lekcja

Dzień dobry!

Temat: Projektowanie tabeli i stosowanie funkcji arkusza kalkulacyjnego  - funkcje SUMA, ŚREDNIA, JEŻELI

Podręcznik: 169-174

Ćwiczenie 2, 3 , 4/170-171, 5/172, 6/173, 7/174, 8/175.

Filmy instruktażowe do poprzednich ćwiczeń:

- budowa arkusza kalkulacyjnego: https://youtu.be/2KKt8D6tnCM

- proste obliczenia: https://youtu.be/UgYZ75VoquQ

- Ameryka - zadanie 1 i 3/167: https://youtu.be/PIBuH8Xa1wM

Język niemiecki

Thema: Das ist ein Buch - rodzajniki w mianowniku.

Podr. Str. 76

ćwiczenia 14,15/49

 

Thema: In der Praxis - ćwiczenia gramatyczne.

Ćwiczenia 19,20,21/50-51 - omówienie

podręcznik zad.8 str. 83

 

Muzyka

Plastyka

Witajcie! W tym tygodniu na  zajęciach plastycznych będziemy malować MARTWĄ NATURĘ farbami. Proszę sobie przygotować: farby, pędzle, kubek na wodę, blok, ołówek i gumkę do gumowania. Możecie wcześniej poszukać inspiracji w internecie.
langerworkoffice@gmail.com

Religia

Temat: Sprawy Ojczyzny traktuję jak własne

C.K. Norwid sławił imię Polski w świecie podobnie jak wielu innych Polaków. Wśród nich był kard. Stefan Wyszyński - prymas Polski. Kościół prowadzony przez kardynała Wyszyńskiego w okresie komunizmu:

- podtrzymywał Polaków na duchu,

- prezentował niezafałszowany obraz historii Polski,

- pomagał osobom więzionym, prześladowanym przez władzę oraz ich rodzinom,

- wspierał robotników, którzy walczyli o swoje podstawowe prawa,

- organizował nauczanie religii  w salkach przy kościołach lub prywatnych domach

Pomyśl, jak rozumiesz słowa prymasa Stefana Wyszyńskiego: „Kocham Ojczyznę więcej niż własne serce i wszystko, co czynię dla Kościoła, czynię dla niej”. (Będziemy o tym rozmawiać na lekcji online)

Temat: Maj - miesiąc poświęcony Matce Bożej.

Podczas nabożeństw majowych modlimy się Litanię Loretańską (wezwania do Trójcy Świętej i Matki Bożej)

Wyszukaj w skarbczyku Litanię Loretańską na lekcję katechezy.

Wysłuchaj ze szkolnej strony internetowej jak w naszej szkole online przebiegła czwarta edycja czytania Biblii.

 

WDŻ

Wychowanie fizyczne

Dziewczyny
Chłopcy

Zadanie do wykonania do dnia 08.05.2020 r. (piątek)

 

Podaj 5 pozycji wyjściowych do ćwiczeń, które poznałeś na lekcji.

Do każdej pozycji wyjściowej dopisz jedno ćwiczenie, które można wykonać rozpoczynając go      z tej pozycji.

Przykład:

Pozycja wyjściowa - przysiad podparty; ćwiczenie - przewrót w przód

 

Na ocenę celującą podaj pozycję wyjściową, której nie było na lekcji i dopasuj do niej ćwiczenie.

Zadanie obowiązkowe dla wszystkich, przesyłajcie na maila

Czekam do piątku.

Pozdrawiam

Leszek Micał

Zamknij
Drukuj