Biuletyn Informacji Publicznej

SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie

Podgląd wersji strony

Plan na najbliższy tydzień

7a

Godziny trwania zajęć na Teams

 OD DNIA 4.05.2020 LEKCJE UCZNIÓW BĘDĄ ODBYWAĆ SIĘ W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:

1 LEKCJA 8.00- 8.30

2 LEKCJA 8.40-9.10

3 LEKCJA 9.20-9.50

4 LEKCJA 10.00-10.30 

  PRZERWA OD 10.30-11.00

5 LEKCJA 11.00-11.30

6 LEKCJA 11.40- 12.10

7 LEKCJA 12.20-12.50

8 LEKCJA 13.00-13.30

Język polski

7.05.2020 r.
Temat: Samotność w podróży - Adam Mickiewicz "Stepy akermańskie".
 
Podręcznik str. 212 - 213.
Zadanie domowe:
Na jednej ze stron internetowych toczy się dyskusja o tym, czy warto podróżować. Zabierz głos w tej dyskusji. Napisz komentarz, w którym przedstawisz swoje stanowisko i poprzesz je dwoma argumentami.
 
4.05.2020 r., 5.05.2020 r. i 6.05.2020 (poniedziałek, wtorek, środa)
 
Temat: Przypomnienie wiadomości o rodzajach i gatunkach literackich.
 
Temat: Określanie rodzajów i gatunków literackich.
 
Podręcznik str. 333 - 339.

Matematyka

4.-5. 05. 2020

Temat: Podział proporcjonalny -utrwalenie

Podr. zad 6-8 str 188

zad 9 str 188

 

6-7. 05 2020

Temat Przekształcanie wzorów - ćwiczenia

nadal zadania 1-7 str. 186

Język angielski

Grupa Z

8.05

Temat: Petrified Wood Park - praca z tekstem, słownictwo. 

Podręcznik str. 124-125  

6.05

Temat: Zaimki who, which, whose - ćwiczenia gramatyczne.

Podręcznik str. 121 zad 7, 8, 10, 11 oraz str. 123 zad. 9-10.

4.05

Temat: Appearance, family members - słownictwo.

Podręcznik str.120-121

Grupa ŚZ

8 maja (1 godz)

Temat: Petrified Wood Park - reading.

podręcznik str.124-125 ex. 3,4,6,7,8, 

Teams: 11.00 - 11.30 (temat + zwroty w PLIKACH)

 

6 maja (1 godz)

Temat: Too/Enough i zaimki osobowe - zadania.

podręcznik str.123 ex. 7,9,10, ćwiczenia str. 42 zad. 3-7

Teams - 12.20 - 12.50 - notatka do lekcji Teams/Zespół 7abŚZ/Pliki/ J. Ang/6 maja

 

4 maja (1 godz)

Temat: Comparative and relative forms - exercises.

podręcznik str.122 ex.1,2, ćwiczenia str. 42 zad. 1,2

Teams - 8.00 - 8.30 

Biologia

06.05.

Temat: Ośrodkowy układ nerwowy - zasada działania

Temat: Obwodowy układ nerwowy

Chemia

6.05.

Temat: Rozpuszczalność substancji w wodzie - określanie rodzajów roztworów

 

5.05.

Temat: Rozpuszczalność substancji w wodzie.

Fizyka

Geografia 

Poniedziałek - Temat: Przemysł zaawansowanych technologii.

Podręcznik str. 172 do 176; zadanie 2 i 3 str. 176 podręcznik

Piątek- Temat: Rola usług w gospodarce Polski.

Historia

Temat: Rządy parlamentarne.  (8.05.2020)

podr. 235-240

Uczeń:

1.Zna daty: uchwalenia konstytucji marcowej (17.03.1921); wyboru Narutowicza na prezydenta (9.12.1922)

  1. Identyfikuje postacie: J. Piłsudskiego, G. Narutowicza, S. Wojciechowskiego, W. Witosa, W. Korfantego, W. Grabskiego.
  2. Wyjaśnia znaczenie terminów: Naczelnik Państwa; kontrasygnata, hiperinflacja, wojna celna.
  3. Charakteryzuje i ocenia rządy parlamentarne w Polsce (1919-26); wymienia i omawia postanowienia konstytucji marcowej; charakteryzuje scenę polityczną II RP; charakteryzuje zadania jakie stanęły przed odradzającym się państwem.

Notatka:

Pierwsze lata niepodległości były bardzo trudne bowiem trzeba było scalić ziemie, które przez 123 lata należały do 3 państw zaborczych. W styczniu 1919 r. odbyły się pierwsze wybory do sejmu ustawodawczego, a w lutym uchwalono tzw. małą konstytucję, według której Polska stała się republiką parlamentarną. Józef Piłsudski objął funkcje Naczelnika Państwa. 17 marca 1921 r. sejm uchwalił tzw. konstytucję marcową, wg której najważniejszą rolę miał sprawować sejm. 9 grudnia 1922 r. pierwszym prezydentem II RP został Gabriel Narutowicz, który został po kilku dniach zamordowany. Po jego śmierci prezydentem został Stanisław Wojciechowski. Cechą charakterystyczną rządów parlamentarnych do 1926 r. było rozdrobnienie polityczne i częste zmiany rządów, co wpływało niekorzystnie na pozycję międzynarodową naszego państwa (Locarno, wojna celna z Niemcami).

Temat: Kształtowanie się granicy zachodniej i południowej.  (5.05.2020)

podr. 230-234

Uczeń:

  1. Zna daty wybuchu: powstania wielkopolskiego (27.12.1918); plebiscytu na Warmii, Mazurach (11.07.1920) i Śląsku (20.03.1921); daty powstań śląskich 08.1919; 08.1920 i 2/3.05.1921;
  2. Identyfikuje postacie: Hallera, Paderewskiego; Korfantego i Józefa Dowbor-Muśnickiego
  3. Rozumie termin: plebiscyt
  4. Przedstawia proces kształtowania się granicy zachodniej i południowej

Notatka:

  1. Przybycie 26 XII 1918 r. I.J. Paderewskiego do Poznania przyczyniło się do wybuchu powstania wielkopolskiego. W wyniku walk Polacy opanowali większość Wielkopolski, która wróciła do Polski na mocy traktatu wersalskiego.
  2. Podczas konferencji wersalskiej zdecydowano o przyznaniu Polsce Pomorza Gdańskiego bez Gdańska, Elbląga i Malborka. Gdańsk z okolicami został ogłoszony Wolnym Miastem Gdańsk pod opieką Ligi Narodów.
  3. Zgodnie z decyzją aliantów na Warmii, Mazurach i Powiślu 11 lipca 1920 r. odbył się plebiscyt, w wyniku którego tylko kilka miejscowości przyłączono do Polski.
  4. O przynależności Górnego Śląska miał również zdecydować 20 III 1921 r. plebiscyt, jednak napięte relacje polsko-niemieckie na tym terenie doprowadziły do wybuchu 3 powstań śląskich w latach 1919-1921. Ostateczne decyzje dotyczące tego terenu zapadły w październiku 1921 r. - Polsce przyznano 1/3 spornego obszaru, ale na terenie znajdowało się większość hut, kopalń i przemysłu.
  5. Spór o Śląsk Cieszyński między Polską a Czechosłowacją rozstrzygnęła w 1920 r. Rada Ambasadorów, która podzieliła region w sposób niekorzystny dla Polski.

Informatyka

Czwartek, 7.05.2020 - 1 lekcja

Dzień dobry!

Temat: Projektowanie tabeli i stosowanie funkcji arkusza kalkulacyjnego  - funkcje SUMA, ŚREDNIA, JEŻELI

Podręcznik: 169-174

Ćwiczenie 2, 3 , 4/170-171, 5/172, 6/173, 7/174, 8/175.

Filmy instruktażowe do poprzednich ćwiczeń:

- budowa arkusza kalkulacyjnego: https://youtu.be/2KKt8D6tnCM

- proste obliczenia: https://youtu.be/UgYZ75VoquQ

- Ameryka - zadanie 1 i 3/167: https://youtu.be/PIBuH8Xa1wM

Język niemiecki

Thema: Das ist ein Buch - rodzajniki w mianowniku.

Podr. Str. 76

ćwiczenia 14,15/49

 

Thema: In der Praxis - ćwiczenia gramatyczne.

Ćwiczenia 19,20,21/50-51 - omówienie

podręcznik zad.8 str. 83

 

Muzyka

Plastyka

Witajcie! W tym tygodniu na  zajęciach plastycznych będziemy malować MARTWĄ NATURĘ farbami. Proszę sobie przygotować: farby, pędzle, kubek na wodę, blok, ołówek i gumkę do gumowania. Możecie wcześniej poszukać inspiracji w internecie.
langerworkoffice@gmail.com

Religia

Temat: Sprawy Ojczyzny traktuję jak własne

C.K. Norwid sławił imię Polski w świecie podobnie jak wielu innych Polaków. Wśród nich był kard. Stefan Wyszyński - prymas Polski. Kościół prowadzony przez kardynała Wyszyńskiego w okresie komunizmu:

- podtrzymywał Polaków na duchu,

- prezentował niezafałszowany obraz historii Polski,

- pomagał osobom więzionym, prześladowanym przez władzę oraz ich rodzinom,

- wspierał robotników, którzy walczyli o swoje podstawowe prawa,

- organizował nauczanie religii  w salkach przy kościołach lub prywatnych domach

Pomyśl, jak rozumiesz słowa prymasa Stefana Wyszyńskiego: „Kocham Ojczyznę więcej niż własne serce i wszystko, co czynię dla Kościoła, czynię dla niej”. (Będziemy o tym rozmawiać na lekcji online)

Temat: Maj - miesiąc poświęcony Matce Bożej.

Podczas nabożeństw majowych modlimy się Litanię Loretańską (wezwania do Trójcy Świętej i Matki Bożej)

Wyszukaj w skarbczyku Litanię Loretańską na lekcję katechezy.

Wysłuchaj ze szkolnej strony internetowej jak w naszej szkole online przebiegła czwarta edycja czytania Biblii.

 

WDŻ

Wychowanie fizyczne

Dziewczyny
Chłopcy

5.05.2020r.

Nauka umiejętności posługiwania się mapą podczas biegów w terenie

 

6.05.2020r.

Sprawdzamy swoją wytrzymałość biegową - test Coopera

 

7.05.2020r.

Doskonalenie umiejętności stosowania zasad i przepisów w wybranej grze rekreacyjnej

 

8.05.2020r.

Doskonalenie umiejętności stosowania zasad i przepisów w wybranej grze rekreacyjnej

Zamknij
Drukuj