Biuletyn Informacji Publicznej

SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie

Podgląd wersji strony

Plan spotkań na Teams od 11.05.2020

plan

Drodzy Uczniowie, w związku z drobnymi zmianami w rozkładzie zajęć proszę zapoznać się z nowym planem lekcji zamieszczonym na stronie szkoły (nie sprawdzamy planu w Librusie)! Plan obowiązuje od 11.05.2020.

Od 11.05.2020
- na wniosek Uczniów i Nauczycieli, zajęcia z wychowania fizycznego w klasach 5-8 będą odbywały się wg następujących zasad: jedno spotkanie na teamsie, trzy spotkania-materiały na stronie szkoły,
- zajęcia z regionalizmu - materiały tylko na stronie szkoły,
- zajęcia z techniki w klasach 5-6- materiały tylko na stronie szkoły,
- zajęcia z EDB dla klas 8 - materiały na stronie szkoły.

Godziny trwania zajęć na Teams

 OD DNIA 4.05.2020 LEKCJE UCZNIÓW BĘDĄ ODBYWAĆ SIĘ W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:

1 LEKCJA 8.00- 8.30

2 LEKCJA 8.40-9.10

3 LEKCJA 9.20-9.50

4 LEKCJA 10.00-10.30 

  PRZERWA OD 10.30-11.00

5 LEKCJA 11.00-11.30

6 LEKCJA 11.40- 12.10

7 LEKCJA 12.20-12.50

8 LEKCJA 13.00-13.30

Język polski

Wtorek i środa, 12.05.2020, 13.05.2020 - 2 lekcje

Dzień dobry!

Temat: Związki wyrazowe - związek zgody, rządu i przynależności. Wyrazy poza związkami w zdaniu.

Podręcznik: str.229-231.

Notatka do zeszytu na temat związku przynależności (tabelka w podręczniku str. 230).

Notatka uzupełniająca:

Wyrazy poza związkami w zdaniu nie tworzą związków z innymi wyrazami, służą do zaakcentowania pewnych wyrazów, wyrażenia emocji, określenia stosunku, nastawienia osoby mówiącej do tego, o czym mówi.

Wyrazami takimi są:

- wyrazy wtrącone (np. owszem, na pewno, oczywiście)

-wykrzykniki (np. cześć, halo, hej,ach)

- wołacze (np. mamo, Kamilu)

Uwaga! Wyrazy wtrącone wydzielamy przecinkiem lub myślnikiem. Po wykrzyknikach i wołaczach stawiamy przecinek lub wykrzyknik.

Ustnie: ćw. 3 i 4/230, 5 i 7/231.

Zeszyt ćwiczeń: ćw. 2/53, 3,4/54, 5/55

Dla chętnych (na plusa): 7/55.

 

11.05.2020 - 1 lekcja

Dzień dobry!

Temat: Prezentujemy nasze makiety tajemniczego ogrodu. Związki wyrazowe - powtórzenie.

Prezentacja makiet dwóch pozostałych grup.

Podręcznik: str.229-230

Ustnie: ćw. 3 i 4/230.

 

Czwartek, 7.05.2020 - 1 lekcja

Dzień dobry!

Temat: „Bo w graniu była łowów historyja krótka…” - koncert Wojskiego (fragment „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza).

Ciąg dalszy lekcji ze środy.

Podręcznik: str. 201 - 203;

- zadanie 3/203 - ustnie;

- środki stylistyczne występujące w utworze - wyszukiwanie epitetów, porównań, wyrazów dźwiękonaśladowczych.

Fragment filmu „Pan Tadeusz” w reż. Andrzeja Wajdy - Gra Wojskiego na rogu: https://www.youtube.com/watch?v=35r8qKXjgRA

Fragment utworu do słuchania: https://www.youtube.com/watch?v=A1nVqPwxXNI

Zabawa w poszukiwanie środków stylistycznych (dla chętnych): https://wordwall.net/play/1575/688/309

 

Piątek - 8.05.2020 - 1 lekcja

Temat: Prezentujemy nasze prace - makiety tajemniczego ogrodu. Podsumowanie lektury „Tajemniczy ogród”.

Wtorek, 5.05.2020 - 1 lekcja

Dzień dobry!

Temat: Świat pełen dźwięków. Ludzie muzyki.

Podręcznik: s. 193 - 200.

Zadania w czasie e-lekcji ustnie: 1-6/196.

Notatka: pisemnie do zeszytu - „nowa wiadomość” o wyrazach dźwiękonaśladowczych oraz dopisać przykłady z zadania 7/196. Wykonać zadanie 1 i 2 str. 200 (na podstawie grafiki ze str.198-199).

Zadanie domowe:

- napisać odpowiedź na pytanie w zadaniu 7/200 - Twoja wypowiedź powinna składać z 5-10 zdań rozwiniętych. Zadanie zostanie ocenione. Proszę zdjęcia notatek i zadań przesłać na adres: do czwartku 7 maja.

- na środę przeczytaj fragment „Pana Tadeusza” z podręcznika - str. 201 - 202.

 

Środa, 6.05.2020 - 1 lekcja

Temat: „Bo w graniu była łowów historyja krótka…” - koncert Wojskiego (fragment „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza).

Podręcznik: str. 201 - 203.

Wysłuchanie tekstu utworu z mulitmedialnego podręcznika do klasy 6.

- zadania 1 i 2/203 - omówienie kolejnych etapów koncertu Wojskiego;

- ciąg dalszy tematu - na czwartkowej e-lekcji.

Poniedziałek, 4.05.2020 - 1 lekcja

Dzień dobry!

Temat: Zagadkowa podróż wyobraźni. Czy na pewno wszyscy widzimy to samo?

Podręcznik: s. 191-193.

Zadania: 1-4/191, 1-5/192.

Zadanie domowe:

- wykonać pisemnie do zeszytu zadanie 2/192, 4 i 5/193.

- przeczytać „Tam, gdzie mieszka Muzyka” ze stron 193-196.

Matematyka

11 - 13.05.2020r.

Temat: Liczby dodatnie i liczby ujemne - powtórzenie wiadomości.

Podręcznik str. 175 zad. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.

Ćwiczenia str. 71 zad. 1, 4, str. 72 zad. 8, 9.

Zadanie domowe: ćwiczenia str. 71 zad. 2, 3, str. 72 zad. 5, 6, 7.

08.05.2020

Temat: Cztery działania w zbiorze liczb wymiernych.

Podręcznik: str. 251 zad. 98 (c, d, f, g, k, l, m, n), pozostałe przykłady proszę zrobić jako zadanie domowe. Str. 250 zad. 96 b) i d) (a) i c) - zad. dom.)

Realizacja tematu: 07.05.2020r.

Temat: Cztery działania na liczbach wymiernych.

Podręcznik str. 250 zad. 93. b, d, (a, c, e zad. dom.), str.250 zad. 94. e, f, m, n (g, h, o, p  zad. dom.), str.251 zad. 99. c, e, f, (a, b, d zad. dom.).

 

Realizacja tematu: 06.05 2020r.

Temat: Mnożenie i dzielenie liczb dodatnich i ujemnych - rozwiązywanie zadań.

Przypomnienie  zasad mnożenia i dzielenia liczb rzeczywistych. Wykorzystanie poznanych reguł w wybranych zadaniach z podręcznika zad.4. str.174. zad.6. a), c), d), h), k), l) (zad. dom. b), f), g), i). j).) Z ćwiczeń str.70. zad.10 c), g), h), (zad. dom. a), b), d), e), f).). Dla chętnych kaktus i superzagadka str. 174. oraz zad. 11 str. 70. ćw.

Życzę owocnej pracy.

Język angielski

7.05 i 8. 05

Temat: Progress Check 6- powtórzenie.

Podręcznik str. 98-99.

6.05

Temat: The Lord of the Rings - praca z tekstem. Ćwiczenia w mówieniu i pisaniu.

Podręcznik str.97. 

Homework: Przygotuj pracę na temat wybranej postać filmowej lub książkowej. Prześlij na adres mailowy do 20 maja.

Biologia

11.05.

Temat: Powtórzenie wiadomości o kręgowcach zmiennocieplnych

 04.05.

Temat: Związek budowy z pełnionymi funkcjami - gady

Geografia 

Temat: Czechy i Słowacja.

Podręcznik - str.138 i 139

Zadanie  które będziemy czytać na oceny na lekcji  -zad.3 i 4 ze strony internetowej dotyczące Niemiec  /  patrz  zdalne nauczanie 27.04- 01.05 / i zadanie 1 ze str.135 z podręcznika

Temat :Zmiany w przemyśle Niemiec.

Podręcznik od str. 131 do str. 137; zadanie :4 ćwiczenia - patrz  zdalne nauczanie27.04- 01.05

Historia

Informatyka

11.05.2020 - 1 lekcja, 18.05.2020 - 1 lekcja

Dzień dobry!

Temat: Tworzymy dwupoziomową grę dla dwóch graczy - umieszczamy duszki na scenie, zliczamy punkty i określamy warunki zakończenia gry.

Podręcznik - str. 65 - 69.

Ćwiczenia:  8/65, 9/66, 10/67, 11/67, 12/68, 13/69.

Zadanie domowe: prześlij do studia klasowego: pingwiny stworzoną przez siebie grę o nazwie Pingwiny.

Opis kolejnych kroków w tworzeniu programu znajdziecie na filamch:

  1. https://youtu.be/DlYsyzbTu30
  2. https://youtu.be/u3PQckZD-Jg
  3. https://youtu.be/6k6hh3Kw0Zc

 

Poniedziałek, 4.05.2020 - 1 lekcja

Dzień dobry!

Temat: Scratch - stosujemy instrukcję warunkową.

Podręcznik - str. 63 - 64.

Ćwiczenia:  6 i 7 ze str. 64.

Zadanie domowe: 1 i 2/73, 3/74.

Wszystkie zadania zapisujemy według informacji podanych w poleceniach.

Link do filmu o instrukcjach warunkowych: https://youtu.be/zPF8rg7KRxo

Link do filmu z poprzedniej lekcji „Jak narysować piramidę”: https://youtu.be/UtKd3gN38sE

Muzyka

Temat: Warsztat muzyczny.

 

  1. Zapisz temat do zeszytu.
  2. W tym tygodniu chciałabym przybliżyć Wam osobę Zbigniewa Wodeckiego. Zbigniew Wodecki był piosenkarzem i multiinstrumentalistom. Grał na skrzypcach, trąbce, fortepianie. Urodził się 6 maja 1950r. W Krakowie lub Łaziskach. Zmarł 22 maja 2017r. W Warszawie. Jest honorowym obywatelem Gminy Godów.
  3. W jego repertuarze jest wiele pięknych utworów. Zapraszam do wysłuchania kilku z nich:

   „Pszczółka Maja”, „Lubię wracać”, „Z Tobą chcę oglądać świat”.

  1. Teraz zapraszam Was do wysłuchania i prześpiewania piosenki Z. Wodeckiego
    pt. „Zacznij od Bacha”- podręcznik str.142 lub skorzystaj z tekstu ze strony internetowej.

Plastyka

Witajcie! W tym tygodniu na  zajęciach plastycznych będziemy robić KOMPOZYCJĘ ABSTRAKCYJNĄ. Proszę sobie przygotować: Kolorowy blok, wycinanki, nożyczki, klej. Możecie wcześniej poszukać inspiracji w internecie.
langerworkoffice@gmail.com

Technika

6.05

Spotkanie na Microsoft Teams. Temat: Rzuty prostokątne.

Regionalizm

06.05.20

Zapisz 10 wyrazów, które brzmią  tak samo w języku polskim i w gwarze śląskiej, ale mają różne znaczenia - podaj te 2 znaczenia każdego wyrazu.( Za każde dodatkowe 3 wyrazy możesz otrzymać plus, a za 10 dodatkowych - 6)

Wyślij to zadanie jako załącznik na mój adres mailowy

Religia

Temat: Tak żyć, by nie okazać się zbyt lekkim - rzeczy ostateczne.

Zapisz w zeszycie:

Nasze codzienne decyzje i wybory zostaną ocenione podczas sądu Bożego, którego symbolem jest waga. Uczciwe wykonywanie swoich obowiązków, prostota i skromność to droga do nieba. Taki przykład daje nam wielu świętych.

Temat: Wokół historii zbawienia - rok liturgiczny

Przepisz do zeszytu:

Każdego roku przeżywamy wydarzenia z życia Jezusa. Z roku na rok powinniśmy je przeżywać w głębszy sposób. Inaczej przeżywamy Adwent czy Wielki Post, mając sześć lat, a inaczej będziecie go przeżywać będąc dorosłymi.

Pomyśl jak się przygotowujesz do przeżywania najważniejszych wydarzeń z życia Pana Jezusa?

Temat: Życie oddane za Boga i Ojczyznę.

Miłość do Boga jest ściśle związana z miłością do Ojczyzny. Polskie symbole narodowe są wspólne dla wszystkich, których Ojczyzną jest Rzeczpospolita Polska. Ojczyzna to miejsce, w którym dorastamy, uczymy się żyć, poznajemy świat, ludzi i Boga. Nasze korzenie to jej historia, kultura, wartości i wyznawana w niej religia.

- Zastanów się jak wypełniasz obowiązki względem Ojczyzny.

Temat: Maj - miesiąc poświęcony Matce Bożej.

Podczas nabożeństw majowych modlimy się Litanię Loretańską (wezwania do Trójcy Świętej i Matki Bożej)

Wyszukaj w skarbczyku Litanię Loretańską na lekcję katechezy.

Wysłuchaj ze szkolnej strony internetowej jak w naszej szkole online przebiegła czwarta edycja czytania Biblii.

Wychowanie fizyczne

Dziewczyny

11.05-15.05

Witam Was dziewczyny serdecznie w kolejnym tygodniu. Serdecznie dziękuję za wszystkie filmiki, które dotychczas do mnie dotarły. Cieszy mnie bardzo Wasza aktywność na świeżym powietrzu. Pamiętajcie ruszajcie się każdego dnia.

W tym tygodniu przygotowałam Wam lekcje z biegów.

Lekkoatletyka dla dzieci - bieganie

Biegi lekkoatletyczne dzielą się na krótkie (sprinty), średnie i długie. Do popularnych konkurencji należą też sztafety i biegi przez płotki. Podczas treningów nacisk kładzie się przede wszystkim na rozwijanie prędkości i wytrzymałości. Co więcej dzieci, które regularnie biegają, mogą pochwalić się dobrą kondycją i koordynacją ruchową. Wśród najważniejszych zalet biegania dla rozwoju motorycznego dzieci znajdują się również:

  • szybszy i sprawniejszy refleks
  • zwiększenie siły, prędkości i zwinności
  • polepszenie zmysłu orientacji w przestrzeni, równowagi oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej

Trening biegowy dla dzieci jest zazwyczaj zróżnicowany i dostosowany do wieku. Kilkulatki ćwiczą przede wszystkim koordynację ruchową i zwinność. Najmłodsi atleci uczą się schematów ruchowych poprzez zabawę w berka lub ganianego, a także próbują swoich sił na dłuższych i krótszych dystansach z regularnymi przerwami oraz ćwiczeniami urozmaicającymi trening. W wieku ok. 10-12 lat przychodzi natomiast czas na kolejny cel treningowy - zwiększenie siły i wytrzymałości. Starsze dzieci i nastolatki dodatkowo wykonują ćwiczenia siłowe, które stanowią ważne uzupełnienie dotychczasowego planu treningowego. Długość i stopień trudności pokonywanych dystansów, a także wysokość ewentualnych przeszkód w biegu przez płotki stopniowo wzrastają wraz z wiekiem zawodników. Dzięki temu twoja pociecha uczy się stawiania sobie coraz to nowych wyzwań i odczuwa satysfakcję z własnych postępów.

 

Wszystkie ćwiczenia wykonujemy pod nadzorem osób dorosłych.

Pierwsze ćwiczenie dotyczy doskonalenie startu niskiego- stosowany przy biegach krótkich.

https://ewf.h1.pl/student/?token=Im2d1EutLFN1b57MPvqlmqDLPHyAvnIvv60KKlFAwGkVyDzIt0

Drugie pozwoli doskonalić start wysoki-  stosowany przy biegach długodystansowych.

https://ewf.h1.pl/student/?token=mrkmbipb6zB6mkdSH39UyNsRCWkuOcRyDRQTTs18qIsYZpoBRB

Trzecia umiejętność, to przekazanie pałeczki podczas biegu sztafetowego.

https://ewf.h1.pl/student/?token=Fr3EwgaVc5BWVXRyfYtOXF0JM4sUALD9gMgoNb0ood94ef2RlQ

Cały czas czekam na Wasze filmiki z Waszej aktywności.

Chłopcy

11.05 - 15.05

Witam was wszystkich w nowym tygodniu.

Jak zauważyliście nastapiła zmiana w sposobie naszych kontaktów w zdalnym nauczaniu.

Raz w tygodniu spotykamy się na teamsie, a pozostałe materiały przesyłam wam na stronę szkoły.

Piękna pogoda za oknem więc skupiamy się na lekkiej atletyce.

Przesyłam wam materiał związany ze startem niskim i biegami sprinterskimi. Przeanalizujcie sposób w jaki startowano dawniej i dziś. Zwróćcie uwagę na dystanse jakie biegamy wykonując start niski.

https://www.youtube.com/watch?v=xwNHnCC-fAM

Teraz sami spróbujcie wykonać kilka startów niskich na poszczególne komendy.

Lekka atletyka to także rzuty. Zobaczcie na filmikach jakie rzuty i pchnięcia wykonujemy podczas zawodów. Celowo nie ma filmiku z jednym rzutem. Zastanówcie się jakim.

https://www.youtube.com/watch?v=spbRkD23wyg

https://www.youtube.com/watch?v=tYkX2rm2MGo

https://www.youtube.com/watch?v=COKrdQvSVuw

Pamiętajcie o ciągłym wzmacnianiu swoich mięśni. Tutaj fajne ćwiczenia na mięśnie brzucha.

https://www.youtube.com/watch?v=olwRr8lnE_k

A tu ćwiczenia z wykożystaniem łóżka wzmacniające różne partie mięśniowe.

https://www.youtube.com/watch?v=ZWAWc_Pc1uY

Pamiętajcie o tym, aby przed wykonywaniem ćwiczeń dobrze się rozgrzać.

W tym tygodniu nie macie nic do zrobienia na ocenę. Wpisuję oceny za odbicia górne i dolne oraz za pozycje wyjściowe do ćwiczeń. Przesyłajcie kto jeszcze nie wysłał na adres: leszek.oshin@interia.pl

Pozdrawiam

Zadanie do wykonania do dnia 08.05.2020 r. (piątek)

 

Podaj 5 pozycji wyjściowych do ćwiczeń, które poznałeś na lekcji.

Do każdej pozycji wyjściowej dopisz jedno ćwiczenie, które można wykonać rozpoczynając go      z tej pozycji.

Przykład:

Pozycja wyjściowa - przysiad podparty; ćwiczenie - przewrót w przód

 

Na ocenę celującą podaj pozycję wyjściową, której nie było na lekcji i dopasuj do niej ćwiczenie.

Zadanie obowiązkowe dla wszystkich, przesyłajcie na maila

Czekam do piątku.

Pozdrawiam

Leszek Micał

Zamknij
Drukuj