SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie
Drodzy Uczniowie, w związku z drobnymi zmianami w rozkładzie zajęć proszę zapoznać się z nowym planem lekcji zamieszczonym na stronie szkoły (nie sprawdzamy planu w Librusie)! Plan obowiązuje od 11.05.2020.
Od 11.05.2020
- na wniosek Uczniów i Nauczycieli, zajęcia z wychowania fizycznego w klasach 5-8 będą odbywały się wg następujących zasad: jedno spotkanie na teamsie, trzy spotkania-materiały na stronie szkoły,
- zajęcia z regionalizmu - materiały tylko na stronie szkoły,
- zajęcia z techniki w klasach 5-6- materiały tylko na stronie szkoły,
- zajęcia z EDB dla klas 8 - materiały na stronie szkoły.
OD DNIA 4.05.2020 LEKCJE UCZNIÓW BĘDĄ ODBYWAĆ SIĘ W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
1 LEKCJA 8.00- 8.30
2 LEKCJA 8.40-9.10
3 LEKCJA 9.20-9.50
4 LEKCJA 10.00-10.30
PRZERWA OD 10.30-11.00
5 LEKCJA 11.00-11.30
6 LEKCJA 11.40- 12.10
7 LEKCJA 12.20-12.50
8 LEKCJA 13.00-13.30
Wtorek i środa, 12.05.2020, 13.05.2020 - 2 lekcje
Dzień dobry!
Temat: Związki wyrazowe - związek zgody, rządu i przynależności. Wyrazy poza związkami w zdaniu.
Podręcznik: str.229-231.
Notatka do zeszytu na temat związku przynależności (tabelka w podręczniku str. 230).
Notatka uzupełniająca:
Wyrazy poza związkami w zdaniu nie tworzą związków z innymi wyrazami, służą do zaakcentowania pewnych wyrazów, wyrażenia emocji, określenia stosunku, nastawienia osoby mówiącej do tego, o czym mówi.
Wyrazami takimi są:
- wyrazy wtrącone (np. owszem, na pewno, oczywiście)
-wykrzykniki (np. cześć, halo, hej,ach)
- wołacze (np. mamo, Kamilu)
Uwaga! Wyrazy wtrącone wydzielamy przecinkiem lub myślnikiem. Po wykrzyknikach i wołaczach stawiamy przecinek lub wykrzyknik.
Ustnie: ćw. 3 i 4/230, 5 i 7/231.
Zeszyt ćwiczeń: ćw. 2/53, 3,4/54, 5/55
Dla chętnych (na plusa): 7/55.
11.05.2020 - 1 lekcja
Dzień dobry!
Temat: Prezentujemy nasze makiety tajemniczego ogrodu. Związki wyrazowe - powtórzenie.
Prezentacja makiet dwóch pozostałych grup.
Podręcznik: str.229-230
Ustnie: ćw. 3 i 4/230.
Czwartek, 7.05.2020 - 1 lekcja
Dzień dobry!
Temat: „Bo w graniu była łowów historyja krótka…” - koncert Wojskiego (fragment „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza).
Ciąg dalszy lekcji ze środy.
Podręcznik: str. 201 - 203;
- zadanie 3/203 - ustnie;
- środki stylistyczne występujące w utworze - wyszukiwanie epitetów, porównań, wyrazów dźwiękonaśladowczych.
Fragment filmu „Pan Tadeusz” w reż. Andrzeja Wajdy - Gra Wojskiego na rogu: https://www.youtube.com/watch?v=35r8qKXjgRA
Fragment utworu do słuchania: https://www.youtube.com/watch?v=A1nVqPwxXNI
Zabawa w poszukiwanie środków stylistycznych (dla chętnych): https://wordwall.net/play/1575/688/309
Piątek - 8.05.2020 - 1 lekcja
Temat: Prezentujemy nasze prace - makiety tajemniczego ogrodu. Podsumowanie lektury „Tajemniczy ogród”.
Wtorek, 5.05.2020 - 1 lekcja
Dzień dobry!
Temat: Świat pełen dźwięków. Ludzie muzyki.
Podręcznik: s. 193 - 200.
Zadania w czasie e-lekcji ustnie: 1-6/196.
Notatka: pisemnie do zeszytu - „nowa wiadomość” o wyrazach dźwiękonaśladowczych oraz dopisać przykłady z zadania 7/196. Wykonać zadanie 1 i 2 str. 200 (na podstawie grafiki ze str.198-199).
Zadanie domowe:
- napisać odpowiedź na pytanie w zadaniu 7/200 - Twoja wypowiedź powinna składać z 5-10 zdań rozwiniętych. Zadanie zostanie ocenione. Proszę zdjęcia notatek i zadań przesłać na adres: do czwartku 7 maja.
- na środę przeczytaj fragment „Pana Tadeusza” z podręcznika - str. 201 - 202.
Środa, 6.05.2020 - 1 lekcja
Temat: „Bo w graniu była łowów historyja krótka…” - koncert Wojskiego (fragment „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza).
Podręcznik: str. 201 - 203.
Wysłuchanie tekstu utworu z mulitmedialnego podręcznika do klasy 6.
- zadania 1 i 2/203 - omówienie kolejnych etapów koncertu Wojskiego;
- ciąg dalszy tematu - na czwartkowej e-lekcji.
Poniedziałek, 4.05.2020 - 1 lekcja
Dzień dobry!
Temat: Zagadkowa podróż wyobraźni. Czy na pewno wszyscy widzimy to samo?
Podręcznik: s. 191-193.
Zadania: 1-4/191, 1-5/192.
Zadanie domowe:
- wykonać pisemnie do zeszytu zadanie 2/192, 4 i 5/193.
- przeczytać „Tam, gdzie mieszka Muzyka” ze stron 193-196.
14 - 15.05.2020r.
Temat: Zapisywanie wyrażeń algebraicznych.
Podręcznik str. 179. zad. 1 i 2, str. 180 zad. 3, 4, 5, i 6.
Ćwiczenia str. 74 zad. 7, 8, 9, 12, 14.
Zadanie domowe: str.73 cała, str. 74 zad. 6, str. 75. zad. 10, 11, i 13.
Na rozwiązania zadania domowego czekam do piątku.
11 - 13.05.2020r.
Temat: Liczby dodatnie i liczby ujemne - powtórzenie wiadomości.
Podręcznik str. 175 zad. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.
Ćwiczenia str. 71 zad. 1, 4, str. 72 zad. 8, 9.
Zadanie domowe: ćwiczenia str. 71 zad. 2, 3, str. 72 zad. 5, 6, 7.
08.05.2020
Temat: Cztery działania w zbiorze liczb wymiernych.
Podręcznik: str. 251 zad. 98 (c, d, f, g, k, l, m, n), pozostałe przykłady proszę zrobić jako zadanie domowe. Str. 250 zad. 96 b) i d) (a) i c) - zad. dom.)
Realizacja tematu: 07.05.2020r.
Temat: Cztery działania na liczbach wymiernych.
Podręcznik str. 250 zad. 93. b, d, (a, c, e zad. dom.), str.250 zad. 94. e, f, m, n (g, h, o, p zad. dom.), str.251 zad. 99. c, e, f, (a, b, d zad. dom.).
Realizacja tematu: 06.05 2020r.
Temat: Mnożenie i dzielenie liczb dodatnich i ujemnych - rozwiązywanie zadań.
Przypomnienie zasad mnożenia i dzielenia liczb rzeczywistych. Wykorzystanie poznanych reguł w wybranych zadaniach z podręcznika zad.4. str.174. zad.6. a), c), d), h), k), l) (zad. dom. b), f), g), i). j).) Z ćwiczeń str.70. zad.10 c), g), h), (zad. dom. a), b), d), e), f).). Dla chętnych kaktus i superzagadka str. 174. oraz zad. 11 str. 70. ćw.
Życzę owocnej pracy.
14.05
Temat: Grandparents’ Day - Dzień Babci i Dzień Dziadka w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii i Polsce.
podr. str. 102.
13.05
Temat: April Fool’s Day - prima aprilis w Wielkiej Brytanii i Polsce.
podr. str. 106
7.05 i 8. 05
Temat: Progress Check 6- powtórzenie.
Podręcznik str. 98-99.
6.05
Temat: The Lord of the Rings - praca z tekstem. Ćwiczenia w mówieniu i pisaniu.
Podręcznik str.97.
Homework: Przygotuj pracę na temat wybranej postać filmowej lub książkowej. Prześlij na adres mailowy do 20 maja.
11.05.
Temat: Powtórzenie wiadomości o kręgowcach zmiennocieplnych
04.05.
Temat: Związek budowy z pełnionymi funkcjami - gady
Temat: Czechy i Słowacja.
Podręcznik - str.138 i 139
Zadanie które będziemy czytać na oceny na lekcji -zad.3 i 4 ze strony internetowej dotyczące Niemiec / patrz zdalne nauczanie 27.04- 01.05 / i zadanie 1 ze str.135 z podręcznika
Temat :Zmiany w przemyśle Niemiec.
Podręcznik od str. 131 do str. 137; zadanie :4 ćwiczenia - patrz zdalne nauczanie27.04- 01.05
11.05.2020 - 1 lekcja, 18.05.2020 - 1 lekcja
Dzień dobry!
Temat: Tworzymy dwupoziomową grę dla dwóch graczy - umieszczamy duszki na scenie, zliczamy punkty i określamy warunki zakończenia gry.
Podręcznik - str. 65 - 69.
Ćwiczenia: 8/65, 9/66, 10/67, 11/67, 12/68, 13/69.
Zadanie domowe: prześlij do studia klasowego: pingwiny stworzoną przez siebie grę o nazwie Pingwiny.
Opis kolejnych kroków w tworzeniu programu znajdziecie na filamch:
Poniedziałek, 4.05.2020 - 1 lekcja
Dzień dobry!
Temat: Scratch - stosujemy instrukcję warunkową.
Podręcznik - str. 63 - 64.
Ćwiczenia: 6 i 7 ze str. 64.
Zadanie domowe: 1 i 2/73, 3/74.
Wszystkie zadania zapisujemy według informacji podanych w poleceniach.
Link do filmu o instrukcjach warunkowych: https://youtu.be/zPF8rg7KRxo
Link do filmu z poprzedniej lekcji „Jak narysować piramidę”: https://youtu.be/UtKd3gN38sE
Temat: Warsztat muzyczny.
„Pszczółka Maja”, „Lubię wracać”, „Z Tobą chcę oglądać świat”.
6.05
Spotkanie na Microsoft Teams. Temat: Rzuty prostokątne.
13.05.20
Temat: Pisane po śląsku. Tworzenie słowników polsko - skrzyszowskich.
W listopadzie 2018 r. w naszej szkole powstał projekt: „100 ŚLĄSKICH SŁÓW NA 100 LAT NIEPODLEGŁOŚCI” - poniżej zamieszczam te słowa podzielone przez gimnazjalistki na 6 rozdziałów. Przeanalizuj je, a następnie z każdego rozdziału wybierz 3 dowolne słowa i wpisz je do zeszytu wraz z tłumaczeniem ( nie zapomnij o tytułach rozdziałów - możesz je zapisać kolorem).
Uczniów, którzy jeszcze nie przysłali zadania z ostatniej lekcji regionalizmu, proszę o wysłanie go dziś ( termin już minął, ale pozwalam na małe spóźnienie, jednak nieprzysłanie zadania będzie skutkowało oceną niedostateczną).
06.05.20
Zapisz 10 wyrazów, które brzmią tak samo w języku polskim i w gwarze śląskiej, ale mają różne znaczenia - podaj te 2 znaczenia każdego wyrazu.( Za każde dodatkowe 3 wyrazy możesz otrzymać plus, a za 10 dodatkowych - 6)
Wyślij to zadanie jako załącznik na mój adres mailowy.
Temat: Tak żyć, by nie okazać się zbyt lekkim - rzeczy ostateczne.
Zapisz w zeszycie:
Nasze codzienne decyzje i wybory zostaną ocenione podczas sądu Bożego, którego symbolem jest waga. Uczciwe wykonywanie swoich obowiązków, prostota i skromność to droga do nieba. Taki przykład daje nam wielu świętych.
Temat: Wokół historii zbawienia - rok liturgiczny
Przepisz do zeszytu:
Każdego roku przeżywamy wydarzenia z życia Jezusa. Z roku na rok powinniśmy je przeżywać w głębszy sposób. Inaczej przeżywamy Adwent czy Wielki Post, mając sześć lat, a inaczej będziecie go przeżywać będąc dorosłymi.
Pomyśl jak się przygotowujesz do przeżywania najważniejszych wydarzeń z życia Pana Jezusa?
Temat: Życie oddane za Boga i Ojczyznę.
Miłość do Boga jest ściśle związana z miłością do Ojczyzny. Polskie symbole narodowe są wspólne dla wszystkich, których Ojczyzną jest Rzeczpospolita Polska. Ojczyzna to miejsce, w którym dorastamy, uczymy się żyć, poznajemy świat, ludzi i Boga. Nasze korzenie to jej historia, kultura, wartości i wyznawana w niej religia.
- Zastanów się jak wypełniasz obowiązki względem Ojczyzny.
Temat: Maj - miesiąc poświęcony Matce Bożej.
Podczas nabożeństw majowych modlimy się Litanię Loretańską (wezwania do Trójcy Świętej i Matki Bożej)
Wyszukaj w skarbczyku Litanię Loretańską na lekcję katechezy.
Wysłuchaj ze szkolnej strony internetowej jak w naszej szkole online przebiegła czwarta edycja czytania Biblii.
11.05-15.05
Witam Was dziewczyny serdecznie w kolejnym tygodniu. Serdecznie dziękuję za wszystkie filmiki, które dotychczas do mnie dotarły. Cieszy mnie bardzo Wasza aktywność na świeżym powietrzu. Pamiętajcie ruszajcie się każdego dnia.
W tym tygodniu przygotowałam Wam lekcje z biegów.
Lekkoatletyka dla dzieci - bieganie
Biegi lekkoatletyczne dzielą się na krótkie (sprinty), średnie i długie. Do popularnych konkurencji należą też sztafety i biegi przez płotki. Podczas treningów nacisk kładzie się przede wszystkim na rozwijanie prędkości i wytrzymałości. Co więcej dzieci, które regularnie biegają, mogą pochwalić się dobrą kondycją i koordynacją ruchową. Wśród najważniejszych zalet biegania dla rozwoju motorycznego dzieci znajdują się również:
Trening biegowy dla dzieci jest zazwyczaj zróżnicowany i dostosowany do wieku. Kilkulatki ćwiczą przede wszystkim koordynację ruchową i zwinność. Najmłodsi atleci uczą się schematów ruchowych poprzez zabawę w berka lub ganianego, a także próbują swoich sił na dłuższych i krótszych dystansach z regularnymi przerwami oraz ćwiczeniami urozmaicającymi trening. W wieku ok. 10-12 lat przychodzi natomiast czas na kolejny cel treningowy - zwiększenie siły i wytrzymałości. Starsze dzieci i nastolatki dodatkowo wykonują ćwiczenia siłowe, które stanowią ważne uzupełnienie dotychczasowego planu treningowego. Długość i stopień trudności pokonywanych dystansów, a także wysokość ewentualnych przeszkód w biegu przez płotki stopniowo wzrastają wraz z wiekiem zawodników. Dzięki temu twoja pociecha uczy się stawiania sobie coraz to nowych wyzwań i odczuwa satysfakcję z własnych postępów.
Wszystkie ćwiczenia wykonujemy pod nadzorem osób dorosłych.
Pierwsze ćwiczenie dotyczy doskonalenie startu niskiego- stosowany przy biegach krótkich.
https://ewf.h1.pl/student/?token=Im2d1EutLFN1b57MPvqlmqDLPHyAvnIvv60KKlFAwGkVyDzIt0
Drugie pozwoli doskonalić start wysoki- stosowany przy biegach długodystansowych.
https://ewf.h1.pl/student/?token=mrkmbipb6zB6mkdSH39UyNsRCWkuOcRyDRQTTs18qIsYZpoBRB
Trzecia umiejętność, to przekazanie pałeczki podczas biegu sztafetowego.
https://ewf.h1.pl/student/?token=Fr3EwgaVc5BWVXRyfYtOXF0JM4sUALD9gMgoNb0ood94ef2RlQ
Cały czas czekam na Wasze filmiki z Waszej aktywności.
11.05 - 15.05
Witam was wszystkich w nowym tygodniu.
Jak zauważyliście nastapiła zmiana w sposobie naszych kontaktów w zdalnym nauczaniu.
Raz w tygodniu spotykamy się na teamsie, a pozostałe materiały przesyłam wam na stronę szkoły.
Piękna pogoda za oknem więc skupiamy się na lekkiej atletyce.
Przesyłam wam materiał związany ze startem niskim i biegami sprinterskimi. Przeanalizujcie sposób w jaki startowano dawniej i dziś. Zwróćcie uwagę na dystanse jakie biegamy wykonując start niski.
https://www.youtube.com/watch?v=xwNHnCC-fAM
Teraz sami spróbujcie wykonać kilka startów niskich na poszczególne komendy.
Lekka atletyka to także rzuty. Zobaczcie na filmikach jakie rzuty i pchnięcia wykonujemy podczas zawodów. Celowo nie ma filmiku z jednym rzutem. Zastanówcie się jakim.
https://www.youtube.com/watch?v=spbRkD23wyg
https://www.youtube.com/watch?v=tYkX2rm2MGo
https://www.youtube.com/watch?v=COKrdQvSVuw
Pamiętajcie o ciągłym wzmacnianiu swoich mięśni. Tutaj fajne ćwiczenia na mięśnie brzucha.
https://www.youtube.com/watch?v=olwRr8lnE_k
A tu ćwiczenia z wykożystaniem łóżka wzmacniające różne partie mięśniowe.
https://www.youtube.com/watch?v=ZWAWc_Pc1uY
Pamiętajcie o tym, aby przed wykonywaniem ćwiczeń dobrze się rozgrzać.
W tym tygodniu nie macie nic do zrobienia na ocenę. Wpisuję oceny za odbicia górne i dolne oraz za pozycje wyjściowe do ćwiczeń. Przesyłajcie kto jeszcze nie wysłał na adres: leszek.oshin@interia.pl
Pozdrawiam
Zadanie do wykonania do dnia 08.05.2020 r. (piątek)
Podaj 5 pozycji wyjściowych do ćwiczeń, które poznałeś na lekcji.
Do każdej pozycji wyjściowej dopisz jedno ćwiczenie, które można wykonać rozpoczynając go z tej pozycji.
Przykład:
Pozycja wyjściowa - przysiad podparty; ćwiczenie - przewrót w przód
Na ocenę celującą podaj pozycję wyjściową, której nie było na lekcji i dopasuj do niej ćwiczenie.
Zadanie obowiązkowe dla wszystkich, przesyłajcie na maila
Czekam do piątku.
Pozdrawiam
Leszek Micał