SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie
Drodzy Uczniowie, w związku z drobnymi zmianami w rozkładzie zajęć proszę zapoznać się z nowym planem lekcji zamieszczonym na stronie szkoły (nie sprawdzamy planu w Librusie)! Plan obowiązuje od 11.05.2020.
Od 11.05.2020
- na wniosek Uczniów i Nauczycieli, zajęcia z wychowania fizycznego w klasach 5-8 będą odbywały się wg następujących zasad: jedno spotkanie na teamsie, trzy spotkania-materiały na stronie szkoły,
- zajęcia z regionalizmu - materiały tylko na stronie szkoły,
- zajęcia z techniki w klasach 5-6- materiały tylko na stronie szkoły,
- zajęcia z EDB dla klas 8 - materiały na stronie szkoły.
OD DNIA 4.05.2020 LEKCJE UCZNIÓW BĘDĄ ODBYWAĆ SIĘ W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
1 LEKCJA 8.00- 8.30
2 LEKCJA 8.40-9.10
3 LEKCJA 9.20-9.50
4 LEKCJA 10.00-10.30
PRZERWA OD 10.30-11.00
5 LEKCJA 11.00-11.30
6 LEKCJA 11.40- 12.10
7 LEKCJA 12.20-12.50
8 LEKCJA 13.00-13.30
15.05.20
Literatura
Temat: Prasa w naszym życiu
Praca na lekcji: przeczytaj „ Spotkanie z prasą” ze str.271 i przepisz nową wiadomość do zeszytu.
14.05.20
Gramatyka
Temat: Wykresy zdań pojedynczych.
W domu:
Przygotuj się na kartkówkę na poniedziałek ( zdanie i równoważnik zdania, zdanie pojedyncze rozwinięte i nierozwinięte, podmiot i orzeczenie w zdaniu, wykresy zdań)
13.05
Temat: Zbójca o wrażliwym sercu - utwór Adama Mickiewicza "Powrót taty"
W domu
Utwór Adama Mickiewicza pt. „Powrót taty” , pomimo niemiłej przygody na początku, kończy się szczęśliwie. Okazuje się, że prośbą i miłością można skruszyć serce nawet najbardziej zatwardziałego rozbójnika.
12.05.20
Literatura
Temat: Zbójca o wrażliwym sercu - utwór Adama Mickiewicza "Powrót taty"
11.05.20
Gramatyka
Temat: Wykresy zdań pojedynczych.
Narysuj wykres zdania: Mały kot zaginął wczoraj przy szkole.
08.05.20
Gramatyka:
Temat: Wykresy zdań pojedynczych.
Ćwiczenia - str. 45, zad. 9 - przerysuj uzupełnione wykresy do zeszytu.
07.05.20
Gramatyka:
Temat: Podmiot i orzeczenie w zdaniu.
Ćwiczenia - str. 47. Zad. 3 i 4
06.05.20
Gramatyka:
Temat: Podmiot i orzeczenie w zdaniu.
Przepisz do zeszytu pierwszą nową wiadomość ze str. 236 i zrób zad. 1.
04.05.20
W domu: ćwiczenia - str.42, zad.2 i przygotuj się do odpowiedzi z gramatyki
18.05.2020
T: Utrwalenie wiadomości - figury na płaszczyźnie
Ćwiczenia str.41-44
19-20.05.2020
T: Pole kwadratu i prostokąta
Ćwiczenia str.45-46, podr. str. 184 zad. 6-9
21-22.05.2020
T: Zależności między jednostkami pola.
Podr. zad.1-4 str.187, ćwiczenia 47-48
11.05-15.05.2020
11.05-T: Trapez - rozwiązywanie zadań - podr. zad3 str. 134 , ćwiczenia str.35 i 36
12.05- T: Czworokąty - podsumowanie -ćwiczenia str.37-38
14.05 - T: Figury przystające - ćwiczenia 39-40
15.50 - T: Podsumowanie wiadomości - figury na płaszczyźnie. str.41-44
5.05.2020
Temat Równoległobok i romb- zadania
Ćwiczenia str 28-31. Zadania omówimy na lekcji
6.05 2020
Temat: Kąty w równoległoboku - zadania
Podr. zad. 1 i 2 str. 130
Ćwiczenia str. 32
7.05.2020
Temat: Trapez i jego własności
Czworokąt, który ma co najmniej jedną parę boków równoległych to TRAPEZ.
(przerysuj do zeszytu obrazek trapezu z książki z str. 131 z oznaczeniami podstaw i ramion)
Trapez, który ma równe ramiona to trapez rónoramienny (przerysuj z podręcznika str 131 trapez równoramienny)
Trapez, w którym co najmniej jedno ramię jest prostopadłe do podstaw nazywamy prostokątnym .( przerysuj z książki trapez prostokątny)
Podr. str. 132 zad.1i5 str.131/132
Ćwiczenia str 33-35
8.05 2020
T: Miary kątów w trapezie
Podr. str.133 zad.1 str.134 zad.3
Ćwiczenia str 136
14.05
Temat: Jak obchodzony jest Dzień Świętego Patryka w USA?
podr. str. 104
12.05
Temat: Ćwiczymy głośne czytanie.
Podr. str. 96.
11.05
Temat: The story behind Thanksgiving in the USA - praca z tekstem.
podręcznik str. 96.
7.05
Temat: Opowiadamy o swoich zamiarach i planach- ćwiczenia.
Wykonamy zadania z ćwiczeń:
5.05
Temat: Piszemy wpis na blogu nt. Dessert Festival. ( 1 godzina lekcyjna- teams)
Podręcznik str. 95 zad 5 i 6. Wykonamy je wspólnie na teams.
Homework- Wpis na blogu na temat ulubionego festiwalu lub święta (do 19 maja przesyłamy na adres mailowy).
4.05
Temat: Progress Check 6- powtórzenie materiału.
Podręcznik str.98-99- sprawdzenie zadania domowego i dokończenie zadań.
18.05.
Temat: Mchy - charakterystyka
notatka do tematu
11.05.
Temat: Liść - budowa i funkcje
notatka do tematu
04.05.
Temat: Budowa i funkcje łodygi
18.05- 22.05
Temat : Krajobraz śródziemnomorski.
Na początku lekcji na ocenę przeczytamy odpowiedzi do zadań w ćwiczeniach z krajobrazu pustyń.
Udostępniłam Wam z e. podręczników tematy: Przyroda w klimacie śródziemnomorskim i Nad Morzem Śródziemnym./ za zadania interaktywne będą kropki lub plusy z aktywności/. Podręcznik od 136 do 141. Zeszyt ćwiczeń od str.80 i 81.Dla dociekliwych jest zadanie w ćwiczeniach na stronie 82
Temat: Krajobraz pustyń lodowych.
Podręcznik od str.130 do str.135
Zadanie które będziemy czytać na lekcji na oceny - str.76 i 77 w ćwiczeniach.
Temat: Krajobraz pustyni gorącej.
Wtorek, 12.05.2020 - 1 lekcja
Dodatkowe informacje do lekcji poprzedniej:
- film: https://youtu.be/3exHhwot1WM
Dla chętnych zadanie 2 i 3/93 w podręczniku. Wykonane zadania proszę przesłać do studia klasowego (w Scratchu) do piątku 15.05.2020.
Czwartek, 7.05.2020 - 1 lekcja
Dzień dobry!
Temat: Programujemy w języku Scratch.
Podręcznik: 80-82
Ćwiczenie 1 i 2/81, 3/82.
Scratch - przypomnienie zasad działania programu, poszczególnych funkcji: https://bit.ly/3cVderT
Temat: Wartości rytmiczne nut i pauz- warsztat muzyczny.
1. Zapisz do zeszytu temat oraz wartości rytmiczne nut i pauz.
Wyklaszcz całą nutę, półnutę, ćwierćnutę, ósemkę i szesnastkę jednocześnie przeliczając do czterech.
3. W dalszym ciągu utrwalaj gamę C-dur oraz „Melodię amerykańska” na flecie lub dzwonkach.
Temat: Muzyka i przyroda.
Co to jest muzyka ilustracyjna?
Co to jest muzyka programowa?
Zadanie: wysłać na maila krzysztofszew@gmail.com Piramidę żywienia (według Was), czyli jak powinna ona Waszym zdaniem wyglądać
5.05 Spotkanie na Microsoft Teams. Temat: Piramida żywienia.
Wystawa pt. " Prace dzieci naszej parafii i nie tylko, w Setną Rocznicę Urodzin Karola Wojtyły- Papieża Polaka- Świętego Jana Pawła II."
Temat: Święta Bernadetta - wybrana przez Maryję.
Zapisz w zeszycie:
Dziś orędzie z Lourdes jest nadal aktualne. Maryja potrzebuje ludzi, zwłaszcza młodych, którzy będą się modlić za siebie i innych.
Zastanów się dlaczego powinieneś się modlić o nawrócenie osób, których nie znasz?
Temat: Święta Teresa z Kalkuty - służyć Jezusowi przebranemu za żebraka.
Zapisz w zeszycie:
Matka Teresa została ogłoszona błogosławioną 19 października 2003 roku, a świętą 4 września 2016 roku.
Matka Teresa dostrzegała problemy ludzi XX w., których nie widzieli współcześnie żyjący. Obecnie Zgromadzenie Misjonarek Miłości prowadzi na całym świecie sierocińce, hospicja dla chorych, domy pomocy dla uchodźców, niewidomych, niepełnosprawnych.
Zastanów się z kim możesz dzielić się swoim uśmiechem i radością.
Temat: Pierwszy pośród Dwunastu - św. Piotr
Święty Piotr miał chwile zwątpienia, Jezus ustanowił go swoim zastępcą na ziemi i uczynił opoką, czyli fundamentem Kościoła. Święty Piotr to pierwszy papież - widzialna głowa Kościoła, zastępca Jezusa. Obecnie następcą św. Piotra jest papież Franciszek.
-Proszę przypomnij sobie wiadomości o św. Piotrze, które poznałeś na lekcjach.
Temat: „Dobry pasterz” - św. Stanisław ze Szczepanowa
Święty Stanisław oddał życie, bo pragnął, aby w Polsce panowały sprawiedliwość i pokój. W ten sposób dbał o dobro całego państwa. 8 maja 1954 roku trumna z ciałem św. Stanisława została złożona w katedrze wawelskiej, a ołtarz gdzie spoczywają jego doczesne szczątki, nazwano Ołtarzem Ojczyzny.
-Zastanów się jak często prosisz Boga o odwagę w wyznawaniu wiary?
Wysłuchaj ze szkolnej strony internetowej jak w naszej szkole online przebiegła czwarta edycja czytania Biblii.
18.05-22.05
W tym tygodniu jak obiecałam przygotowałam Wam lekcje z lekkoatletyki. Skupimy się na próbie rzutu piłeczką palantową i skoku w dal. Filmiki , które Wam przesyłam obrazują prawidłowo technicznie wykonanie tych prób. Zobaczcie filmiki i po kolei zwróćcie uwagę na poszczególne etapy ćwiczeń. Mam nadzieję , że we wrześniu będziemy mogły wykonać próby w szkole.
Dziękuję, za wszystkie filmiki z Waszymi aktywnościami, bardzo pomysłowymi torami przeszkód.
Trzymam kciuki za Wszystkie dziewczyny, które jeszcze nie odesłały filmików. Czekam na kolejne Wasze rewelacyjne pomysły.
https://www.youtube.com/watch?v=UwDQ2gmrYoQ- RZUT PIŁECZKĄ PALANTOWĄ
https://ewf.h1.pl/student/?token=jw1LxJv6oCGcssZmrE7hfn6yllmqQSgP2Q0ukwQjS56W4IypR2- SKOK W DAL
https://ewf.h1.pl/student/?token=dxNrATeYf2Eat9NZ8Zfqg13NREgnyTeh1QtyBBEVMJOHnpu3gb-ĆWICZENIA ROZCIĄGAJĄCEPO KAŻDEYM ĆWICZENIU
PAMIĘTAJCIE!!! ĆWICZYMY TYLKO POD OPIEKĄ OSOBY DOROSŁEJ
Powodzenia!!!
11.05-15.05
Witam Was dziewczyny serdecznie w kolejnym tygodniu. Serdecznie dziękuję za wszystkie filmiki, które dotychczas do mnie dotarły. Cieszy mnie bardzo Wasza aktywność na świeżym powietrzu. Pamiętajcie ruszajcie się każdego dnia.
W tym tygodniu przygotowałam Wam lekcje z biegów.
Lekkoatletyka dla dzieci - bieganie
Biegi lekkoatletyczne dzielą się na krótkie (sprinty), średnie i długie. Do popularnych konkurencji należą też sztafety i biegi przez płotki. Podczas treningów nacisk kładzie się przede wszystkim na rozwijanie prędkości i wytrzymałości. Co więcej dzieci, które regularnie biegają, mogą pochwalić się dobrą kondycją i koordynacją ruchową. Wśród najważniejszych zalet biegania dla rozwoju motorycznego dzieci znajdują się również:
Trening biegowy dla dzieci jest zazwyczaj zróżnicowany i dostosowany do wieku. Kilkulatki ćwiczą przede wszystkim koordynację ruchową i zwinność. Najmłodsi atleci uczą się schematów ruchowych poprzez zabawę w berka lub ganianego, a także próbują swoich sił na dłuższych i krótszych dystansach z regularnymi przerwami oraz ćwiczeniami urozmaicającymi trening. W wieku ok. 10-12 lat przychodzi natomiast czas na kolejny cel treningowy - zwiększenie siły i wytrzymałości. Starsze dzieci i nastolatki dodatkowo wykonują ćwiczenia siłowe, które stanowią ważne uzupełnienie dotychczasowego planu treningowego. Długość i stopień trudności pokonywanych dystansów, a także wysokość ewentualnych przeszkód w biegu przez płotki stopniowo wzrastają wraz z wiekiem zawodników. Dzięki temu twoja pociecha uczy się stawiania sobie coraz to nowych wyzwań i odczuwa satysfakcję z własnych postępów.
Wszystkie ćwiczenia wykonujemy pod nadzorem osób dorosłych.
Pierwsze ćwiczenie dotyczy doskonalenie startu niskiego- stosowany przy biegach krótkich.
https://ewf.h1.pl/student/?token=Im2d1EutLFN1b57MPvqlmqDLPHyAvnIvv60KKlFAwGkVyDzIt0
Drugie pozwoli doskonalić start wysoki- stosowany przy biegach długodystansowych.
https://ewf.h1.pl/student/?token=mrkmbipb6zB6mkdSH39UyNsRCWkuOcRyDRQTTs18qIsYZpoBRB
Trzecia umiejętność, to przekazanie pałeczki podczas biegu sztafetowego.
https://ewf.h1.pl/student/?token=Fr3EwgaVc5BWVXRyfYtOXF0JM4sUALD9gMgoNb0ood94ef2RlQ
Cały czas czekam na Wasze filmiki z Waszej aktywności.
11.05 - 15.05
Witam was wszystkich w nowym tygodniu.
Jak zauważyliście nastapiła zmiana w sposobie naszych kontaktów w zdalnym nauczaniu.
Raz w tygodniu spotykamy się na teamsie, a pozostałe materiały przesyłam wam na stronę szkoły.
Piękna pogoda za oknem więc skupiamy się na lekkiej atletyce.
Przesyłam wam materiał związany ze startem niskim i biegami sprinterskimi. Przeanalizujcie sposób w jaki startowano dawniej i dziś. Zwróćcie uwagę na dystanse jakie biegamy wykonując start niski.
https://www.youtube.com/watch?v=xwNHnCC-fAM
Teraz sami spróbujcie wykonać kilka startów niskich na poszczególne komendy.
Lekka atletyka to także rzuty. Zobaczcie na filmikach jakie rzuty i pchnięcia wykonujemy podczas zawodów. Celowo nie ma filmiku z jednym rzutem. Zastanówcie się jakim.
https://www.youtube.com/watch?v=spbRkD23wyg
https://www.youtube.com/watch?v=tYkX2rm2MGo
https://www.youtube.com/watch?v=COKrdQvSVuw
Pamiętajcie o ciągłym wzmacnianiu swoich mięśni. Tutaj fajne ćwiczenia na mięśnie brzucha.
https://www.youtube.com/watch?v=olwRr8lnE_k
A tu ćwiczenia z wykożystaniem łóżka wzmacniające różne partie mięśniowe.
https://www.youtube.com/watch?v=ZWAWc_Pc1uY
Pamiętajcie o tym, aby przed wykonywaniem ćwiczeń dobrze się rozgrzać.
W tym tygodniu nie macie nic do zrobienia na ocenę. Wpisuję oceny za odbicia górne i dolne oraz za pozycje wyjściowe do ćwiczeń. Przesyłajcie kto jeszcze nie wysłał na adres: leszek.oshin@interia.pl
Pozdrawiam
Zadanie do wykonania do dnia 08.05.2020 r. (piątek)
Podaj 5 pozycji wyjściowych do ćwiczeń, które poznałeś na lekcji.
Do każdej pozycji wyjściowej dopisz jedno ćwiczenie, które można wykonać rozpoczynając go z tej pozycji.
Przykład:
Pozycja wyjściowa - przysiad podparty; ćwiczenie - przewrót w przód
Na ocenę celującą podaj pozycję wyjściową, której nie było na lekcji i dopasuj do niej ćwiczenie.
Zadanie obowiązkowe dla wszystkich, przesyłajcie na maila
Czekam do piątku.
Pozdrawiam
Leszek Micał