Biuletyn Informacji Publicznej

SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie

Podgląd wersji strony

Plan spotkań na Teams od 11.05.2020

plan

Drodzy Uczniowie, w związku z drobnymi zmianami w rozkładzie zajęć proszę zapoznać się z nowym planem lekcji zamieszczonym na stronie szkoły (nie sprawdzamy planu w Librusie)! Plan obowiązuje od 11.05.2020.

Od 11.05.2020
- na wniosek Uczniów i Nauczycieli, zajęcia z wychowania fizycznego w klasach 5-8 będą odbywały się wg następujących zasad: jedno spotkanie na teamsie, trzy spotkania-materiały na stronie szkoły,
- zajęcia z regionalizmu - materiały tylko na stronie szkoły,
- zajęcia z techniki w klasach 5-6- materiały tylko na stronie szkoły,
- zajęcia z EDB dla klas 8 - materiały na stronie szkoły.

Godziny trwania zajęć na Teams

 OD DNIA 4.05.2020 LEKCJE UCZNIÓW BĘDĄ ODBYWAĆ SIĘ W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:

1 LEKCJA 8.00- 8.30

2 LEKCJA 8.40-9.10

3 LEKCJA 9.20-9.50

4 LEKCJA 10.00-10.30 

  PRZERWA OD 10.30-11.00

5 LEKCJA 11.00-11.30

6 LEKCJA 11.40- 12.10

7 LEKCJA 12.20-12.50

8 LEKCJA 13.00-13.30

Język polski

Wtorek, 19.05.2020

Dzień dobry!

Temat: W ortograficznej dżungli - pisownia wyrazów z ó, u, rz, ż, ch, h (ćwiczenia).

Ciąg dalszy tematu.

Podręcznik: str.312-317.

Na zajęciach sprawdzimy zadania domowe oraz poćwiczymy pisownię wyrazów z ó, u, rz, ż, ch, h (zadanie 18/318 w podręczniku).

 

Środa, 21.05.2020

Temat: Czy warto budować mur wokół siebie?

Podręcznik: str. 276

Piosenka w wykonaniu Stanisława Sojki: https://www.youtube.com/watch?v=FWZNF4F1r7Y

Zadanie 1, 2 i 3 str. 276.

W zeszycie w formie notatki stworzymy schemat: Opisane w piosence zachowania pożądane i niepożądane oraz ich skutki.

Poniedziałek, 18.05.2020

Dzień dobry!

Temat: W ortograficznej dżungli - pisownia wyrazów z ó, u, rz, ż, ch, h.

Ciąg dalszy tematu.

Podręcznik: str.312-317.

Na zajęciach sprawdzimy zadania domowe.

„Zeszyt ćwiczeń”: ćw. 6, 8/99, 10, 12/100, 14/101

Zadanie domowe - „Zeszyt ćwiczeń” - 9/99, 11/100, 13/101, 15/101.

 

Czwartek i  piątek, 14.05.2020, 15.05.2020 - 2 lekcje

Dzień dobry!

Temat: W ortograficznej dżungli - pisownia wyrazów z ó, u, rz, ż, ch, h.

Podręcznik: str.312-317.

Przeczytajcie uważnie informacje w tabelkach „Przypomnienie”. Jeśli ktoś chce sobie utrwalić wiadomości, może zrobić w zeszycie notatkę na temat stosowania zasad ortograficznych, o których jest mowa w tym rozdziale.

Zadania z podręcznika:

- ustnie: 2/313, 7/314, 9 i 10/315, 12/316.

- pisemnie w zeszycie 1/312, 6/313, 8/314, 15/316, 17/317

„Zeszyt ćwiczeń”

- 2/97, 3-5/98.

Zadania sprawdzimy na poniedziałkowej lekcji w Microsoft Teams.

Przypominam, że w czwartek ustnie będą odpowiadać osoby z numerami w dzienniku od 1 do 10, a w piątek od 11 do 20. Tematem ustnej odpowiedzi są związki wyrazowe (związek zgody, rządu i przynależności) oraz wyrazy poza związkami.

Wtorek i środa, 12.05.2020, 13.05.2020 - 2 lekcje

Dzień dobry!

Temat: Związki wyrazowe - związek zgody, rządu i przynależności. Wyrazy poza związkami w zdaniu.

Podręcznik: str.229-231.

Notatka do zeszytu na temat związku przynależności (tabelka w podręczniku str. 230).

Notatka uzupełniająca:

Wyrazy poza związkami w zdaniu nie tworzą związków z innymi wyrazami, służą do zaakcentowania pewnych wyrazów, wyrażenia emocji, określenia stosunku, nastawienia osoby mówiącej do tego, o czym mówi.

Wyrazami takimi są:

- wyrazy wtrącone (np. owszem, na pewno, oczywiście)

-wykrzykniki (np. cześć, halo, hej,ach)

- wołacze (np. mamo, Kamilu)

Uwaga! Wyrazy wtrącone wydzielamy przecinkiem lub myślnikiem. Po wykrzyknikach i wołaczach stawiamy przecinek lub wykrzyknik.

Ustnie: ćw. 3 i 4/230, 5 i 7/231.

Zeszyt ćwiczeń: ćw. 2/53, 3,4/54, 5/55

Dla chętnych (na plusa): 7/55.

 

11.05.2020 - 1 lekcja

Dzień dobry!

Temat: Prezentujemy nasze makiety tajemniczego ogrodu. Związki wyrazowe - powtórzenie.

Prezentacja makiet dwóch pozostałych grup.

Podręcznik: str.229-230

Ustnie: ćw. 3 i 4/230.

 

Czwartek, 7.05.2020 - 1 lekcja

Dzień dobry!

Temat: „Bo w graniu była łowów historyja krótka…” - koncert Wojskiego (fragment „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza).

Ciąg dalszy lekcji ze środy.

Podręcznik: str. 201 - 203;

- zadanie 3/203 - ustnie;

- środki stylistyczne występujące w utworze - wyszukiwanie epitetów, porównań, wyrazów dźwiękonaśladowczych.

Fragment filmu „Pan Tadeusz” w reż. Andrzeja Wajdy - Gra Wojskiego na rogu: https://www.youtube.com/watch?v=35r8qKXjgRA

Fragment utworu do słuchania: https://www.youtube.com/watch?v=A1nVqPwxXNI

Zabawa w poszukiwanie środków stylistycznych (dla chętnych): https://wordwall.net/play/1575/688/309

 

Piątek - 8.05.2020 - 1 lekcja

Temat: Prezentujemy nasze prace - makiety tajemniczego ogrodu. Podsumowanie lektury „Tajemniczy ogród”.

Wtorek, 5.05.2020 - 1 lekcja

Dzień dobry!

Temat: Świat pełen dźwięków. Ludzie muzyki.

Podręcznik: s. 193 - 200.

Zadania w czasie e-lekcji ustnie: 1-6/196.

Notatka: pisemnie do zeszytu - „nowa wiadomość” o wyrazach dźwiękonaśladowczych oraz dopisać przykłady z zadania 7/196. Wykonać zadanie 1 i 2 str. 200 (na podstawie grafiki ze str.198-199).

Zadanie domowe:

- napisać odpowiedź na pytanie w zadaniu 7/200 - Twoja wypowiedź powinna składać z 5-10 zdań rozwiniętych. Zadanie zostanie ocenione. Proszę zdjęcia notatek i zadań przesłać na adres: do czwartku 7 maja.

- na środę przeczytaj fragment „Pana Tadeusza” z podręcznika - str. 201 - 202.

 

Środa, 6.05.2020 - 1 lekcja

Temat: „Bo w graniu była łowów historyja krótka…” - koncert Wojskiego (fragment „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza).

Podręcznik: str. 201 - 203.

Wysłuchanie tekstu utworu z mulitmedialnego podręcznika do klasy 6.

- zadania 1 i 2/203 - omówienie kolejnych etapów koncertu Wojskiego;

- ciąg dalszy tematu - na czwartkowej e-lekcji.

Poniedziałek, 4.05.2020 - 1 lekcja

Dzień dobry!

Temat: Zagadkowa podróż wyobraźni. Czy na pewno wszyscy widzimy to samo?

Podręcznik: s. 191-193.

Zadania: 1-4/191, 1-5/192.

Zadanie domowe:

- wykonać pisemnie do zeszytu zadanie 2/192, 4 i 5/193.

- przeczytać „Tam, gdzie mieszka Muzyka” ze stron 193-196.

Matematyka

21 - 22. 05.2020r.

Temat: Obliczanie wartości wyrażeń algebraicznych.

Podręcznik str. 186 zad. 1, 3, 4, 5, 6 i 8.

Zadanie domowe: ćwiczenia str.78 zad. 1, 2, 3, i 4.

 

25 - 27.05.2020r.

Temat: Upraszczanie wyrażeń algebraicznych.

Podręcznik str. 190 zad. 1 a), g) - i), zad. 2 wybrane przykłady, zad. 3 d) - f), 4 g) - i), 5 e), h), j) - l), zad. 6 wybrane przykłady.

Ćwiczenia str. 79 zad. 5 i 6, str. 80 zad.10.

Zadanie domowe: ćwiczenia str. 79 zad. 1, 2, 3, 4, str. 80 zad. 7, 8, 9.  

18 - 20.05.2020r.

Temat: Zapisywanie wyrażeń algebraicznych - rozwiązywanie zadań.

Podręcznik str. 181, zad. 7, 8, 9, 11, 12 wybrane przykłady.

Ćwiczenia str. 76, zad. 16, str. 77 zad. 20.

Zadanie domowe : ćwiczenia str. 76, zad. 15 i 17, str. 77 zad. 18, 19  i 21.

14 - 15.05.2020r.

Temat: Zapisywanie wyrażeń algebraicznych.

Podręcznik str. 179. zad. 1 i 2, str. 180 zad. 3, 4, 5, i 6.

Ćwiczenia str. 74 zad. 7, 8, 9, 12, 14.

Zadanie  domowe: str.73 cała, str. 74 zad. 6, str. 75. zad. 10, 11, i 13.

Na rozwiązania zadania domowego czekam do piątku.

11 - 13.05.2020r.

Temat: Liczby dodatnie i liczby ujemne - powtórzenie wiadomości.

Podręcznik str. 175 zad. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.

Ćwiczenia str. 71 zad. 1, 4, str. 72 zad. 8, 9.

Zadanie domowe: ćwiczenia str. 71 zad. 2, 3, str. 72 zad. 5, 6, 7.

08.05.2020

Temat: Cztery działania w zbiorze liczb wymiernych.

Podręcznik: str. 251 zad. 98 (c, d, f, g, k, l, m, n), pozostałe przykłady proszę zrobić jako zadanie domowe. Str. 250 zad. 96 b) i d) (a) i c) - zad. dom.)

Realizacja tematu: 07.05.2020r.

Temat: Cztery działania na liczbach wymiernych.

Podręcznik str. 250 zad. 93. b, d, (a, c, e zad. dom.), str.250 zad. 94. e, f, m, n (g, h, o, p  zad. dom.), str.251 zad. 99. c, e, f, (a, b, d zad. dom.).

 

Realizacja tematu: 06.05 2020r.

Temat: Mnożenie i dzielenie liczb dodatnich i ujemnych - rozwiązywanie zadań.

Przypomnienie  zasad mnożenia i dzielenia liczb rzeczywistych. Wykorzystanie poznanych reguł w wybranych zadaniach z podręcznika zad.4. str.174. zad.6. a), c), d), h), k), l) (zad. dom. b), f), g), i). j).) Z ćwiczeń str.70. zad.10 c), g), h), (zad. dom. a), b), d), e), f).). Dla chętnych kaktus i superzagadka str. 174. oraz zad. 11 str. 70. ćw.

Życzę owocnej pracy.

Język angielski

20.05 i 21.05

Temat: Ćwiczenia w użyciu czasów teraźniejszych.

Materiały na Teams w plikach grupy.

15.05

Temat: Hogmanay: New Year’s Eve in Scotland - Nowy Rok w Szkocji i Polsce.

podr. str. 104

14.05

Temat: Grandparents’ Day - Dzień Babci i Dzień Dziadka w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii i Polsce.

podr. str. 102.

13.05

Temat: April Fool’s Day - prima aprilis w Wielkiej Brytanii i Polsce.

podr. str. 106

7.05 i 8. 05

Temat: Progress Check 6- powtórzenie.

Podręcznik str. 98-99.

6.05

Temat: The Lord of the Rings - praca z tekstem. Ćwiczenia w mówieniu i pisaniu.

Podręcznik str.97. 

Homework: Przygotuj pracę na temat wybranej postać filmowej lub książkowej. Prześlij na adres mailowy do 20 maja.

Biologia

18.05.

Temat: Ptaki - kręgowce zdolne do lotu

notatka do tematu

11.05.

Temat: Powtórzenie wiadomości o kręgowcach zmiennocieplnych

 04.05.

Temat: Związek budowy z pełnionymi funkcjami - gady

Geografia 

18.05- 22.05

Temat :  Czechy i Słowacja- wiadomości ogólne..

Podręcznik strona 138 i 139- warto przeczytać przed lekcją online !

Przypominam o przesłaniu zadania kto tego jeszcze nie zrobił !

 zad.3 i 4 ze strony internetowej dotyczące Niemiec  /  patrz  zdalne nauczanie 27.04- 01.05 / i zadanie 1 ze str.135 z podręcznika

 

Temat: Czechy i Słowacja.

Podręcznik - str.138 i 139

Zadanie  które będziemy czytać na oceny na lekcji  -zad.3 i 4 ze strony internetowej dotyczące Niemiec  /  patrz  zdalne nauczanie 27.04- 01.05 / i zadanie 1 ze str.135 z podręcznika

Temat :Zmiany w przemyśle Niemiec.

Podręcznik od str. 131 do str. 137; zadanie :4 ćwiczenia - patrz  zdalne nauczanie27.04- 01.05

Historia

04 - 08.05 Temat: Sejm Wielki i Konstytucja 3 Maja ( 2 lekcje), podręcznik str. 169. Do zeszytu wypisujemy reformy Sejmu Wielkiego oraz postanowienia Konstytucji 3 Maja. 
11.05 - 15.05 Temat: Powstanie kościuszkowskie i III rozbiór Polski ( 2 lekcje) str. 174. Do zeszytu wypisujemy przyczyny i skutki powstania kościuszkowskiego. 
18.05 - 22.05 Temat: Rewolucja francuska ( 2 lekcje), podręcznik str. 184 - notatka z podręcznika do zeszytu. 

Informatyka

11.05.2020 - 1 lekcja, 18.05.2020 - 1 lekcja

Dzień dobry!

Temat: Tworzymy dwupoziomową grę dla dwóch graczy - umieszczamy duszki na scenie, zliczamy punkty i określamy warunki zakończenia gry.

Podręcznik - str. 65 - 69.

Ćwiczenia:  8/65, 9/66, 10/67, 11/67, 12/68, 13/69.

Zadanie domowe: prześlij do studia klasowego: pingwiny stworzoną przez siebie grę o nazwie Pingwiny.

Opis kolejnych kroków w tworzeniu programu znajdziecie na filamch:

  1. https://youtu.be/DlYsyzbTu30
  2. https://youtu.be/u3PQckZD-Jg
  3. https://youtu.be/6k6hh3Kw0Zc

 

Poniedziałek, 4.05.2020 - 1 lekcja

Dzień dobry!

Temat: Scratch - stosujemy instrukcję warunkową.

Podręcznik - str. 63 - 64.

Ćwiczenia:  6 i 7 ze str. 64.

Zadanie domowe: 1 i 2/73, 3/74.

Wszystkie zadania zapisujemy według informacji podanych w poleceniach.

Link do filmu o instrukcjach warunkowych: https://youtu.be/zPF8rg7KRxo

Link do filmu z poprzedniej lekcji „Jak narysować piramidę”: https://youtu.be/UtKd3gN38sE

Muzyka

Temat: Instrumenty dęte.

 

1. Zapisz temat do zeszytu.

2. Przeczytaj czytankę z podręcznika i zapoznaj się z podziałem i budową instrumentów dętych:

- drewnianych

- blaszanych

- klawiszowych

muz

2. Posłuchaj odgłosu instrumentów dętych. Zapoznaj się z ich barwą dźwięku 

3. Prześpiewaj piosenkę z poprzedniej lekcji „Zacznij od Bacha”.

4. W dalszym ciągu utrwalaj gamę C-dur oraz „Melodię amerykańską” na flecie lub dzwonkach.

 

Temat: Warsztat muzyczny.

 

  1. Zapisz temat do zeszytu.
  2. W tym tygodniu chciałabym przybliżyć Wam osobę Zbigniewa Wodeckiego. Zbigniew Wodecki był piosenkarzem i multiinstrumentalistom. Grał na skrzypcach, trąbce, fortepianie. Urodził się 6 maja 1950r. W Krakowie lub Łaziskach. Zmarł 22 maja 2017r. W Warszawie. Jest honorowym obywatelem Gminy Godów.
  3. W jego repertuarze jest wiele pięknych utworów. Zapraszam do wysłuchania kilku z nich:

   „Pszczółka Maja”, „Lubię wracać”, „Z Tobą chcę oglądać świat”.

  1. Teraz zapraszam Was do wysłuchania i prześpiewania piosenki Z. Wodeckiego
    pt. „Zacznij od Bacha”- podręcznik str.142 lub skorzystaj z tekstu ze strony internetowej.

Plastyka

Witajcie! W tym tygodniu na  zajęciach plastycznych będziemy robić KOMPOZYCJĘ ABSTRAKCYJNĄ. Proszę sobie przygotować: Kolorowy blok, wycinanki, nożyczki, klej. Możecie wcześniej poszukać inspiracji w internecie.
langerworkoffice@gmail.com

Technika

6.05

Spotkanie na Microsoft Teams. Temat: Rzuty prostokątne.

Regionalizm

13.05.20

 

Temat: Pisane po śląsku. Tworzenie słowników polsko - skrzyszowskich.

W listopadzie 2018 r. w naszej szkole powstał projekt: „100 ŚLĄSKICH SŁÓW NA 100 LAT NIEPODLEGŁOŚCI” - poniżej zamieszczam te słowa podzielone przez gimnazjalistki na 6 rozdziałów. Przeanalizuj je, a następnie z każdego rozdziału wybierz 3 dowolne słowa i wpisz je do zeszytu wraz z tłumaczeniem ( nie zapomnij o tytułach rozdziałów - możesz je zapisać kolorem).

Uczniów, którzy jeszcze nie przysłali zadania z ostatniej lekcji regionalizmu, proszę o wysłanie go dziś ( termin już minął, ale pozwalam na małe spóźnienie, jednak nieprzysłanie zadania będzie skutkowało oceną niedostateczną).

1

2

3

4

5

6

7

06.05.20

Zapisz 10 wyrazów, które brzmią  tak samo w języku polskim i w gwarze śląskiej, ale mają różne znaczenia - podaj te 2 znaczenia każdego wyrazu.( Za każde dodatkowe 3 wyrazy możesz otrzymać plus, a za 10 dodatkowych - 6)

Wyślij to zadanie jako załącznik na mój adres mailowy.

 

Religia

Wystawa pt. " Prace dzieci naszej parafii i nie tylko, w Setną Rocznicę Urodzin Karola Wojtyły- Papieża Polaka- Świętego Jana Pawła II."

134572789

Temat: Tak żyć, by nie okazać się zbyt lekkim - rzeczy ostateczne.

Zapisz w zeszycie:

Nasze codzienne decyzje i wybory zostaną ocenione podczas sądu Bożego, którego symbolem jest waga. Uczciwe wykonywanie swoich obowiązków, prostota i skromność to droga do nieba. Taki przykład daje nam wielu świętych.

Temat: Wokół historii zbawienia - rok liturgiczny

Przepisz do zeszytu:

Każdego roku przeżywamy wydarzenia z życia Jezusa. Z roku na rok powinniśmy je przeżywać w głębszy sposób. Inaczej przeżywamy Adwent czy Wielki Post, mając sześć lat, a inaczej będziecie go przeżywać będąc dorosłymi.

Pomyśl jak się przygotowujesz do przeżywania najważniejszych wydarzeń z życia Pana Jezusa?

Temat: Życie oddane za Boga i Ojczyznę.

Miłość do Boga jest ściśle związana z miłością do Ojczyzny. Polskie symbole narodowe są wspólne dla wszystkich, których Ojczyzną jest Rzeczpospolita Polska. Ojczyzna to miejsce, w którym dorastamy, uczymy się żyć, poznajemy świat, ludzi i Boga. Nasze korzenie to jej historia, kultura, wartości i wyznawana w niej religia.

- Zastanów się jak wypełniasz obowiązki względem Ojczyzny.

Temat: Maj - miesiąc poświęcony Matce Bożej.

Podczas nabożeństw majowych modlimy się Litanię Loretańską (wezwania do Trójcy Świętej i Matki Bożej)

Wyszukaj w skarbczyku Litanię Loretańską na lekcję katechezy.

Wysłuchaj ze szkolnej strony internetowej jak w naszej szkole online przebiegła czwarta edycja czytania Biblii.

Wychowanie fizyczne

Dziewczyny

18.05-22.05

W tym tygodniu jak obiecałam przygotowałam Wam lekcje z lekkoatletyki. Skupimy się na próbie rzutu piłeczką palantową i skoku w dal. Filmiki , które Wam przesyłam obrazują prawidłowo technicznie wykonanie tych prób. Zobaczcie filmiki i po kolei zwróćcie uwagę na poszczególne etapy ćwiczeń. Mam nadzieję , że we wrześniu będziemy mogły wykonać próby w szkole.

Dziękuję, za wszystkie filmiki z Waszymi aktywnościami, bardzo pomysłowymi torami przeszkód.

Trzymam kciuki za Wszystkie dziewczyny, które jeszcze nie odesłały filmików. Czekam na kolejne Wasze rewelacyjne pomysły.

https://www.youtube.com/watch?v=UwDQ2gmrYoQ- RZUT PIŁECZKĄ PALANTOWĄ

https://ewf.h1.pl/student/?token=jw1LxJv6oCGcssZmrE7hfn6yllmqQSgP2Q0ukwQjS56W4IypR2- SKOK W DAL

https://ewf.h1.pl/student/?token=dxNrATeYf2Eat9NZ8Zfqg13NREgnyTeh1QtyBBEVMJOHnpu3gb-ĆWICZENIA ROZCIĄGAJĄCEPO KAŻDEYM ĆWICZENIU

PAMIĘTAJCIE!!! ĆWICZYMY TYLKO POD OPIEKĄ OSOBY DOROSŁEJ

Powodzenia!!!

11.05-15.05

Witam Was dziewczyny serdecznie w kolejnym tygodniu. Serdecznie dziękuję za wszystkie filmiki, które dotychczas do mnie dotarły. Cieszy mnie bardzo Wasza aktywność na świeżym powietrzu. Pamiętajcie ruszajcie się każdego dnia.

W tym tygodniu przygotowałam Wam lekcje z biegów.

Lekkoatletyka dla dzieci - bieganie

Biegi lekkoatletyczne dzielą się na krótkie (sprinty), średnie i długie. Do popularnych konkurencji należą też sztafety i biegi przez płotki. Podczas treningów nacisk kładzie się przede wszystkim na rozwijanie prędkości i wytrzymałości. Co więcej dzieci, które regularnie biegają, mogą pochwalić się dobrą kondycją i koordynacją ruchową. Wśród najważniejszych zalet biegania dla rozwoju motorycznego dzieci znajdują się również:

  • szybszy i sprawniejszy refleks
  • zwiększenie siły, prędkości i zwinności
  • polepszenie zmysłu orientacji w przestrzeni, równowagi oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej

Trening biegowy dla dzieci jest zazwyczaj zróżnicowany i dostosowany do wieku. Kilkulatki ćwiczą przede wszystkim koordynację ruchową i zwinność. Najmłodsi atleci uczą się schematów ruchowych poprzez zabawę w berka lub ganianego, a także próbują swoich sił na dłuższych i krótszych dystansach z regularnymi przerwami oraz ćwiczeniami urozmaicającymi trening. W wieku ok. 10-12 lat przychodzi natomiast czas na kolejny cel treningowy - zwiększenie siły i wytrzymałości. Starsze dzieci i nastolatki dodatkowo wykonują ćwiczenia siłowe, które stanowią ważne uzupełnienie dotychczasowego planu treningowego. Długość i stopień trudności pokonywanych dystansów, a także wysokość ewentualnych przeszkód w biegu przez płotki stopniowo wzrastają wraz z wiekiem zawodników. Dzięki temu twoja pociecha uczy się stawiania sobie coraz to nowych wyzwań i odczuwa satysfakcję z własnych postępów.

 

Wszystkie ćwiczenia wykonujemy pod nadzorem osób dorosłych.

Pierwsze ćwiczenie dotyczy doskonalenie startu niskiego- stosowany przy biegach krótkich.

https://ewf.h1.pl/student/?token=Im2d1EutLFN1b57MPvqlmqDLPHyAvnIvv60KKlFAwGkVyDzIt0

Drugie pozwoli doskonalić start wysoki-  stosowany przy biegach długodystansowych.

https://ewf.h1.pl/student/?token=mrkmbipb6zB6mkdSH39UyNsRCWkuOcRyDRQTTs18qIsYZpoBRB

Trzecia umiejętność, to przekazanie pałeczki podczas biegu sztafetowego.

https://ewf.h1.pl/student/?token=Fr3EwgaVc5BWVXRyfYtOXF0JM4sUALD9gMgoNb0ood94ef2RlQ

Cały czas czekam na Wasze filmiki z Waszej aktywności.

Chłopcy

Materiał 18.05 - 22.05

 

Witam was wszystkich w nowym tygodniu.

Do konkurencji lekkoatletycznych oprócz różnego rodzaju rzutów i skoków, należą również biegi.

Zobaczcie na filmikach biegi na różnych dystansach jakie rozgrywane są podczas zawodów lekkoatletycznych. Zapamiętajcie ogólny podział biegów. Zwróccie uwagę na to, jaki rodzaj startu stosujemy dla danego biegu, kiedy biegniemy po torach, a kiedy nie jest to wymagane.

Zobaczycie też biegi, podczas których trzeba pokonywać jakieś przeszkody. Zwóćcie uwagę na rodzaj tych przeszkód i dystanse biegów.

 

https://www.youtube.com/watch?v=pDjEFR6q8ss

https://www.youtube.com/watch?v=s_NL4L860cQ

https://www.youtube.com/watch?v=xwNHnCC-fAM

 

 

Pamiętajcie o ciągłym wzmacnianiu swoich mięśni. Tutaj fajne ćwiczenia na mięśnie nóg. Przed wykonywaniem ćwiczeń pamiętajcie o solidnej rozgrzewce.

 

https://www.youtube.com/watch?v=-t2-fg2wrQg

 

Kto nie wykonał  ćwiczeń z wykożystaniem łóżka, które wzmacniają różne partie mięśniowe, ma okazję się poprawić. Link poniżej.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZWAWc_Pc1uY

 

Na zakończenie filmiki pokazujące naukę podstawowych ćwiczeń gimnastycznych jakimi są przewrót w przód i przewrót w tył. Nie wykonujcie tych ćwiczeń w warunkach domowych bo łatwo  o kontuzję. Zobaczcie jednak dokładnie filmy, zwróćcie uwagę na najczęściej występujące błędy podczas ich wykonywania.

 

https://www.youtube.com/watch?v=rx0-yEXz_jQ

https://www.youtube.com/watch?v=c6650m7Xd80

 

W tym tygodniu nie macie nic do zrobienia na ocenę.  

Kto ma zaległości może wysyłać je na adres:   

Pozdrawiam

 

11.05 - 15.05

Witam was wszystkich w nowym tygodniu.

Jak zauważyliście nastapiła zmiana w sposobie naszych kontaktów w zdalnym nauczaniu.

Raz w tygodniu spotykamy się na teamsie, a pozostałe materiały przesyłam wam na stronę szkoły.

Piękna pogoda za oknem więc skupiamy się na lekkiej atletyce.

Przesyłam wam materiał związany ze startem niskim i biegami sprinterskimi. Przeanalizujcie sposób w jaki startowano dawniej i dziś. Zwróćcie uwagę na dystanse jakie biegamy wykonując start niski.

https://www.youtube.com/watch?v=xwNHnCC-fAM

Teraz sami spróbujcie wykonać kilka startów niskich na poszczególne komendy.

Lekka atletyka to także rzuty. Zobaczcie na filmikach jakie rzuty i pchnięcia wykonujemy podczas zawodów. Celowo nie ma filmiku z jednym rzutem. Zastanówcie się jakim.

https://www.youtube.com/watch?v=spbRkD23wyg

https://www.youtube.com/watch?v=tYkX2rm2MGo

https://www.youtube.com/watch?v=COKrdQvSVuw

Pamiętajcie o ciągłym wzmacnianiu swoich mięśni. Tutaj fajne ćwiczenia na mięśnie brzucha.

https://www.youtube.com/watch?v=olwRr8lnE_k

A tu ćwiczenia z wykożystaniem łóżka wzmacniające różne partie mięśniowe.

https://www.youtube.com/watch?v=ZWAWc_Pc1uY

Pamiętajcie o tym, aby przed wykonywaniem ćwiczeń dobrze się rozgrzać.

W tym tygodniu nie macie nic do zrobienia na ocenę. Wpisuję oceny za odbicia górne i dolne oraz za pozycje wyjściowe do ćwiczeń. Przesyłajcie kto jeszcze nie wysłał na adres: leszek.oshin@interia.pl

Pozdrawiam

Zadanie do wykonania do dnia 08.05.2020 r. (piątek)

 

Podaj 5 pozycji wyjściowych do ćwiczeń, które poznałeś na lekcji.

Do każdej pozycji wyjściowej dopisz jedno ćwiczenie, które można wykonać rozpoczynając go      z tej pozycji.

Przykład:

Pozycja wyjściowa - przysiad podparty; ćwiczenie - przewrót w przód

 

Na ocenę celującą podaj pozycję wyjściową, której nie było na lekcji i dopasuj do niej ćwiczenie.

Zadanie obowiązkowe dla wszystkich, przesyłajcie na maila

Czekam do piątku.

Pozdrawiam

Leszek Micał

Zamknij
Drukuj