SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie
OD DNIA 4.05.2020 LEKCJE UCZNIÓW BĘDĄ ODBYWAĆ SIĘ W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
1 LEKCJA 8.00- 8.30
2 LEKCJA 8.40-9.10
3 LEKCJA 9.20-9.50
4 LEKCJA 10.00-10.30
PRZERWA OD 10.30-11.00
5 LEKCJA 11.00-11.30
6 LEKCJA 11.40- 12.10
7 LEKCJA 12.20-12.50
8 LEKCJA 13.00-13.30
3.06.2020
Temat: Dopełnienie - dopełnia informacje w zdaniu.
2.06.2020
Gramatyka
Temat: Dopełnienie - dopełnia informacje w zdaniu.
2.06, 3.06
Temat: Pola wielokątów - utrwalenie.
Ćwiczenia: str. 59 - 61 zad. 1, 3.
Ćwiczenia: str. 63 - 64 zad. 1, 2, 3, 7, 8.
GRANIASTOSŁUPY
5.06
Temat: Prostopadłościany i sześciany.
Ćwiczenia: str. 65 zad. 1, 2, 3.
Podręcznik: str. 225 zad. 1.
2 czerwca
Temat: Omówienie testu z be going to i zaimków zwrotnych.
Temat: Nagonasienne - budowa, funkcjonowanie i znaczenie
notatka do lekcji
Temat: Monarchia stanowa w Polsce. Początki demokracji szlacheckiej. (2 lekcje)
podr. 222-226.
UCZEŃ:
Notatka:
W czasach pierwszych Piastów istniała monarchia patrymonialna, tzn. całe państwo było uważane za prywatną własność panującego, który miał nieograniczoną władzę. Na przełomie XIII i XIV wieku wykształciły się stany (duchowieństwo, rycerstwo, mieszczanie, chłopi), czyli określone grupy ludzi różniące się prawami i obowiązkami. Za panowania Kazimierza Wielkiego ukształtowała się monarchia stanowa. Na przełomie XIV/XV w. rycerze stali się posiadaczami ziemskimi i przekształcili się w szlachtę. Królowie polscy począwszy od czasów Ludwika Węgierskiego chcąc uzyskać poparcie szlachty nadawali jej przywileje (specjalne uprawnienia). Niestety miało to negatywny wpływ na losy państwa, ponieważ z biegiem czasu to szlachta miała decydujący wpływ na rządy w państwie.
Czwartek, 29.05.2020 - 1 lekcja, 4.06.2020 - 1 lekcja
Temat: Programujemy historyjkę. Tworzymy grę dla jednego gracza i stosujemy zmienne.
Filmy:
- zmiana tła i wprowadzenie duszka, zmiana kostiumu: https://youtu.be/rRxTdQGiUp0
- stosowanie instrukcji warunkowej: https://youtu.be/XWhRWSRs1OQ
- zliczanie punktów: https://youtu.be/Xqqks1aW3Dg
Podręcznik -str. 85 - 92.
Proszę wykonać samodzielnie ćwiczenia 11/89, 12/90, 13/92 (w jednym programie), zapisać pod nazwą: balerina gra i przesłać do klasowego studia: pierwsza gra na stronie: scratch.mit.edu
2-5 czerwiec 2020r.
W tym tygodniu na lekcjach wychowania fizycznego wykonujemy 15 minutowy STRETCHING dla każdego:
https://www.youtube.com/watch?v=b8ix5dkGNis
Widzimy się na lekcji online.
Pozdrawiam Was!
Materiał 02.06 - 05.06
W tym tygodniu skupiamy się nad następnym elementem technicznym koszykówki jakim jest poprawna technika rzutu z miejsca. Zobaczcie filmik znajdujący sie poniżej i zaobserwujcie jak powinien wyglądac poprawny rzut do kosza z miejsca. Zwróćcie uwagę na prawidłowe ułożenie nóg w czasie rzutu. Popatrzcie na pracę ręki rzucającej i wspomagającej.
https://www.youtube.com/watch?v=kT5ZYVr_3H8 - p.k. technika rzutu
Jeśli juz wiecie jak wygląda poprawny rzut z miejsca, teraz sam wykonaj na podwórku takie rzuty. Za kosz może służyć kubeł na śmieci lub inny przedmiot. Wszystko zależy od twojej pomysłowości.
Nadal wzmacniamy swoje mięśnie. Po ćwiczeniach z krzesłem zróbcie ćwiczenia wzmacniające mięśnie całego ciała, które znajdziecie na filmiku poniżej. Ilość powtórzeń i czas przerw dawkujecie według swoich możliwości.
https://www.youtube.com/watch?v=Eso66q7XLDM - ćw. wzmacniające całe ciało
https://www.youtube.com/watch?v=DP5Gib9SXo8 - ćw. z krzesłem
W tym tygodniu elementem technicznym z piłki nożnej jest żonglerka piłką.
Element ten wykonujecie na ocenę. Kręcicie krótki filmik pokazujący jak żonglujecie piłką i przesyłacie na adres: . Na wasze filmiki czekam do piątku (05.06.)
Pamiętajcie, przed wykonaniem jakiegokolwiek ćwiczenia należy się porządnie rozgrzać !
Ćwiczcie zawsze w bezpiecznym miejscu !
Powodzenia.
Pozdrawiam
Leszek Micał