Biuletyn Informacji Publicznej

SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie

Podgląd wersji strony

Język polski 

23.03.2020

Dziś powtórka z ortografii!

 W zeszycie z gramatyki wpisz nagłówek : Doskonalenie pisowni wyrazów z „rz” i „ż”, następnie wejdź na:  https://dyktanda.online/app/# , wybierz kl.4-6, regułę rz/ż i znajdź dyktando „Jeż Jerzy”, wykonaj je, sprawdź samego siebie i popraw ewentualne błędy. Następnie wybierz po 5 wyrazów z „rz” i „ż” , które są dla Ciebie najtrudniejsze, wpisz je do zeszytu w 2 słupkach, kolorem zaznacz w nich „rz” i „ż” i z każdym wyrazem ułóż 1 zdanie ( byłoby miło, gdybyś wymyślił zdania o pozytywnej treściJ).

Następną wiadomość zamieszczę w środę.

Język angielski

Matematyka 

Dalej powtarzamy i utrwalamy poznany materiał.
Zadania, które przesyłam dotyczą kolejności wykonywania działań.Wykonujecie je w zeszytach.
Dla chętnych przesyłam link do strony e - podręczniki :
https://epodreczniki.pl/a/kolejnosc-wykonywania-dzialan/D18isdYPe Tu wykonujecie ćwiczenia online ,  nie zapisujecie rozwiązań w zeszytach.
 
Jeśli zadania sprawią Wam trudność to służę pomocą przez Librusa.
zad

Biologia

Temat: Rozpoznawanie roślin nagonasiennych.

Rośliny nagonasienne to nasze powszechnie występujące iglaki- drzewa i krzewy.

Dzisiejsza lekcja to nie tylko przypomnienie sobie tych roślin, które często spotykamy, ale próba nauczenia się rozpoznawania ich. W Waszym podręczniku jest wymienionych 6 gatunków. Ponieważ wiele jest gatunków sosen czy świerków, to proponuję abyście skupili się po prostu na rodzajach.

Trzeba zapamiętać i umieć odróżnić:

- sosnę

- jodłę

- świerk

- cis

- jałowiec

- modrzew

O ile sobie przypominacie 5 rodzajów roślin nagonasiennych występuje przy naszej szkole.

 Do nauki najbardziej przydają się dobre fotografie lub rysunki schematyczne.

Jeśli wejdziecie na epodreczniki.pl  szkoła podstawowa biologia nagonasienne to w rozdziale 5. Krajowe rośliny nagonasienne   są umieszczone po 2 zdjęcia: świerk, jodła, modrzew, cis, sosna (kosodrzewina)

https://opracowania.pl/opracowania/biologia/rosliny-nasienne,oid,1311,rosliny-nagonasienne na tej stronie są ciekawe rysunki i krótki opis.

Wpisując w Google pojedyncze hasło np. świerk itp. obejrzycie wiele zdjęć.

Ucząc się rozpoznawać zwróćcie uwagę na to:

czy igły są długie czy krótkie; czy są kłujące czy nie; czy rosną bezpośrednio na gałęzi czy są zebrane w krótkie pędy (np. sosna ma zawsze po 2 igły); szyszki są długie czy bardziej okrągłe; wreszcie czy te długie szyszki zwisają w dół czy siedzą na gałęzi?

Wykorzystanie do tego tematu Waszego podręcznika i zeszytu ćwiczeń już Wam bardzo pomoże, ale gdy jeszcze obejrzycie piękne zdjęcia drzew i krzewów możecie mile spędzić czas.

Po powrocie do szkoły zobaczycie jeszcze zasuszone w zielnikach wymienione dziś okazy.

Geografia 

Temat : Pogoda a klimat /1h/.
Przeczytajcie z podręcznika  od str.102-107/.Wejdźcie na stronę epodręczniki.pl , kształcenie ogólne, szkoła podstawowa, geografia , wyszukajcie lekcję „ Czym jest pogoda a czym klimat? Są tam ciekawe zadania interaktywne i film. Wykonajcie zadania w zeszycie ćwiczeń od str.61 do 63. To jest zadanie na ten tydzień, w poniedziałek poproszę  o przesłanie zadań z zeszytu ćwiczeń/ zdjęć/ do sprawdzenia. Pozdrawiam Renata Ucher

Historia 

 

Informatyka

 

Muzyka 

Plastyka  

Religia

Technika 

WDŻ

W-F

 DZIEWCZYNY 

 

CHŁOPCY

 

Zamknij
Drukuj