Biuletyn Informacji Publicznej

SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie

Podgląd wersji strony

Egzamin

Codziennie wchodzimy w podany link i do zeszytów z 3 przedmiotów rozwiązujemy podany zestaw. Po południu sprawdzamy odpowiedzi i zaznaczamy w zeszycie poprawność wykonanych zadań.

https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/

Język polski 

24.03

polpolcw

Język angielski

Grupa Z

 23.03

Topic: My plans and dreams- functions.

Na stronie 99 w waszych podręcznikach mamy wykaz funkcji związanych z mówieniem o planach i marzeniach. Są tu użyte czasy przyszłe, które powtórzyliśmy w rozdziale 5.

Proszę zapoznać się z wykazem i zapisać zwroty sprawiające Wam trudność.

Następnie wykonajcie w zeszycie zadanie 3 i 4 ( instrukcję jak przejść do słuchanek macie na wewnętrznej stronie okładki Waszego podręcznika). Ponadto wykonajcie zadania 1 i 2 na str. 117 w ćwiczeniach (wszystkie zadania obejmują podane funkcje).

Zadania spradzimy na grupie we wtorek rano.

W razie pytań- piszemy na grupie, Librusie lub mailu  

Pozdrawiam.

Luiza Dworok

A wszystkich chcących zwiedzić Londyn- zapraszam na wirtualną wycieczkę- http://360.visitlondon.com/# lub https://www.youtube.com/watch?v=WFRR0zC70-0

Grua ŚZ

 23.03

Topic: My plans and dreams- functions.

Na stronie 99 w waszych podręcznikach mamy wykaz funkcji związanych z mówieniem o planach i marzeniach. Są tu użyte czasy przyszłe, które powtórzyliśmy w rozdziale 5.

Proszę zapoznać się z wykazem i zapisać zwroty sprawiające Wam trudność.

Następnie wykonajcie w zeszycie zadanie 3 i 4 ( instrukcję jak przejść do słuchanek macie na wewnętrznej stronie okładki Waszego podręcznika). Ponadto wykonajcie zadania 1 i 2 na str. 117 w ćwiczeniach (wszystkie zadania obejmują podane funkcje).

Zadania spradzimy na grupie we wtorek rano.

W razie pytań- piszemy na grupie, Librusie lub mailu  

Pozdrawiam.

Luiza Dworok

A wszystkich chcących zwiedzić Londyn- zapraszam na wirtualną wycieczkę- http://360.visitlondon.com/# lub https://www.youtube.com/watch?v=WFRR0zC70-0

Matematyka 

Dalej powtarzamy i utrwalamy poznany materiał.
Zadania, które przesyłam dotyczą działań na potęgach i pierwiastkach.  Wykonujecie je w zeszytach.
Proszę również rozwiązać test ze strony:
https://gwo.pl/strony/3038/seo_link:potegi-i-pierwiastki Tu wykonujecie ćwiczenia online ,  nie zapisujecie rozwiązań w zeszytach.
 
Jeśli zadania sprawią Wam trudność to służę pomocą przez Librusa.zaszad

Biologia

24.03

Po zakończonym dziale: Ekologia -zrobicie sobie powtórki, aby przygotować się do sprawdzianu.

Proszę wejść na: https://epodreczniki.pl/a/ekosystem---wspolzaleznosc-srodowiska-i-organizmow/D17iBmqqS

 

Po przeczytaniu tematu, rozwiążcie test i sprawdźcie go sobie, aby dobrze nauczyć się.

Chemia

24.03

Nadal powtarzajcie wiadomości o alkoholach i kwasach karboksylowych, dokańczajcie uzupełniać te tematy w zeszytach ćwiczeń, a chętni uczniowie niech rozwiązują w zeszytach te zadania, które są w podręczniku, a których nie rozwiązywaliśmy.

EDB 

Fizyka 

Geografia 

 Temat :  Amazonia

/1h/.Przeczytajcie uważnie tekst z podręcznika od str. 105 do str. 109 Opracujcie w zeszycie  zagadnienia: Scharakteryzuj główne cechy klimatu w Amazonii. Wymień piętra roślinności w wilgotnym lesie równikowym. Podaj przedstawicieli flory i fauny w Amazonii.
 Podaj przykłady gospodarczego wykorzystania Amazonii. Jakie są negatywne skutki wylesiania Amazonii? Uzupełnijcie tabelkę:

tabela
 Zachęcam do zobaczenia lekcji na e.podręczniki.pl trzeba wejść w kształcenie ogólne, szkoła podstawowa, geografia jest tam dobrze opracowana lekcja Brazylia- eksploatacja lasów Amazonii. Zachęcam do zaglądania na tę stronę.
 Dla chętnych: Możecie zrobić krzyżówkę z ciekawym hasłem na temat Amazonii.
To jest zadanie na ten tydzień. W przyszłym tygodniu poproszę  o przesłanie wykonanych zadań / zdjęcia/.
Pozdrawiam. Renata Ucher

Historia 

24.03

Poniższe zadania można wydrukować/przepisać lub przesłać odpowiedzi na   Zadania odnoszą się do tematu na Opór społeczny wobec komunizmu s. 166-170

Przypominam cały czas czytamy i utrwalamy lekcje z działu Polska po II wojnie światowej

 

  1. Połącz imiona i nazwiska ofiar terroru komunistycznego z właściwymi informacjami na ich temat. Jeden opis do nikogo nie pasuje

Witold Pilecki

Dowódca Kedywu AK, twórca organizacji „Niepodległość”

Emil Fieldorf

Żołnierz Szarych Szeregów, uczestnik powstania warszawskiego

Jan Rodowicz

As polskiego lotnictwa, uczestnik m.in. bitwy o Anglię

Danuta Siedzikówna

Uznawany za ostatniego żołnierza polskiego podziemia, zginął w 1963 r.

Stanisław Skalski

Żołnierz AK organizator siatki konspiracyjnej w KL Auschwitz

 

Sanitariuszka AK, w śledztwie bita i poniżana, odmówiła zeznań

 

  1. Zapoznaj się dwoma tekstami źródłowymi, a następnie odpowiedz na pytania.

Tekst A. Obwieszczenie

„Celem upamiętnienia ukonstytuowania się Sejmu Ustawodawczego i wyboru Prezydenta Rzeczpospolitej, Sejm uchwalił w dniu 22 lipca 1947 roku Ustawę o Amnestii. Ustawa ta umożliwia wszystkim tym, którzy bądź w kraju bądź za granicą, sprowadzeni na manowce, zwalczali ustrój demokratyczny Polski, zerwanie z ich dotychczasową przestępczą działalnością i powrót do normalnego życia i pełni praw obywatelskich”

Tekst B. Józef Światło o amnestii z 1947 r.

„W planie tym […] przyrzekano wszystkim, którzy się ujawnią, całkowitą bezkarność i całkowite równouprawnienie. Otóż tu stwierdzam z całą stanowczością, że tak zwany plan ujawnienia był tylko i wyłącznie pretekstem do ustalenia składu i organizacji Armii Krajowej po to, aby ją całkowicie, masowo zlikwidować. Zarówno w kierownictwie bezpieczeństwa, jak i w partii było ro jasno i wyraźnie postanowione. Wiem o tym, bo w r. 1946 brałem udział w specjalnej odprawie u wiceministra bezpieczeństwa […]”

  1. W obwieszczeniu osoby zaangażowane w walkę z władzami komunistycznymi określono jako przeciwników ustroju demokratycznego, którzy dali się zwieść bliżej nieokreślonym siłom i prowadzą działalność przestępczą.
  2. W obwieszczeniu ogłoszono, że celem amnestii jest upamiętnienie rozpoczęcia obrad sejmu, a także umożliwienie działaczom podziemia niepodległościowego, którzy chcą zaprzestać walki, podjęcia „normalnego życia”. W rzeczywistości według relacji Józefa Światły celem tej akcji było przede wszystkim rozpoznanie struktur AK i jej łatwiejsza likwidacja.

Informatyka

Język niemiecki 

23.03

Zapiszcie w zeszytach temat.

Thema: Ich will joggen! - wskazówki.

Znacie już odmianę czasowników modalnych. Macie je odmienione w prezentacji wysłanej wcześniej i na stronie 70 (podręcznik). Wiecie zatem, że "ICH WILL" oznacza chcę, a "DU MUSST" - oznacza musisz. Przepiszcie podany przykład:

- Ich will joggen - chcę pobiegać.

- Du musst in den Park gehen - musisz iść do parku.

Waszym zadaniem jest ułożenie minidialogów według podanego wyżej przykładu. W nawiasie napisałam wam wskazówkę. Zdanie pierwsze zawsze będzie się zaczynało od ICH WILL, a zdanie drugie od DU MUSST.

  1. a) Tennis spielen (macie napisać chcę zagrać w tenisa).

- in den Tennisclub (trzeba napisać, że musisz iść do klubu tenisowego).

  1. b) schwimmen,

ins Schwimmbad.

  1. c) reiten,

in die Reitschule,

  1. d) Ski fahren,

ins Gebirge ( w góry),

  1. e) Gymnastik machen,

in die Turnhalle,

  1. f) inlineskaten,

in den Skatepark.

Zróbcie w ćwiczeniach, aby utrwalić czasowniki modalne zadanie 11 i 12 str. 35.

Religia

W ramach katechezy proszę do zobaczenia filmu "Christisada ".

W zeszytach zapisać temat: Moje zainteresowania - co lubię kim chcę być. Pod tematem własne przemyślenie. Na ocenę.

W-F

 DZIEWCZYNY 

Zadania na kolejny tydzień 23.03-27.03

Dziewczyny każda ćwiczy na miarę swoich możliwości i posiadanych umiejętności.

Nie zapominamy na początku o rozgrzewce.

Wykonujemy tylko po dwa  wybrane ćwiczenia  z każdym przyborem. Butelkę z wodą zamienić na poj. 500ml-1l

https://damianrudnik.com/cwiczenia-w-domu-z-przyborami-domowymi-dbaj-o-zdrowie-cwicz/?fbclid=IwAR1URvaDUfkL8i2Njqthnu7vMxAtKu5gyrPMr6YNXb0QL5H8g944aZHbSMc

Pamiętajcie o ćwiczeniach rozciągających na zakończenie ćwiczeń z przyborami.

Pamiętajcie aby odejść od komputera , telefonu i zrobić coś dla zdrowia - ruszajcie się !

CHŁOPCY 
23.03
Dzień dobry.
Zachęcam do wykonywania w domu Testu Sprawności Fizycznej wg, Zuchory.
Można wykorzystać kalkulator i sprawdzić na jakim jesteście poziomie w chwili obecnej:
http://kalkulatoryzdrowia.umed.lodz.pl/kalkulatory/Fitness_Zuchora/
Wykonujemy próby od 1 do do 5.
Po powrocie do szkoły wykonamy testy od 1 do 6.
Pozdrawiam Mateusz Woźnica
Zamknij
Drukuj