Biuletyn Informacji Publicznej

SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie

Podgląd wersji strony

Język polski 

25.03

25.03

Liczba jednostek lekcyjnych: 1

Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail

Temat: "...będę żyła, jakby Boga nie było"- charakterystyka Balladyny.

1. Zapiszcie w zeszycie: Charakterystyka- to forma wypowiedzi, która polega na szczegółowym opisie wyglądu i zachowania wybranej postaci oraz na analizie jej charakteru i przekonań.

2. Przypomnijcie sobie budowę charakterystyki- patrz: podr. str.129 oraz  charakterystyka Ebenezera Scrooge'a- zeszyt.

3. Dzisiaj poproszę Was o napisanie  charakterystyki Balladyny. Skorzystajcie z poniższych wskazówek.

4. Jak wyglądała Balladyna- podpowie Wam akt I, scena 3 (wypowiedź Kirkora). Zwróćcie uwagę, że wygląd bohaterki odzwierciedla jej  charakter.

5. W swojej pracy nie zapomnijcie o akapitach.

6. Proszę o przesłanie charakterystyki na adres:  do czwartku (do 19.00).

j.pol

23.03
Witajcie

Temat: Pojedyncze czy złożone- bez problemu określone.
1. Wejdź na stronę:
https://epodreczniki.pl/a/pojedyncze-czy-zlozone---bez-problemu-okreslone/DF7lrPhlv
2. W zeszycie odpowiedz na pytanie: Czym różni się zdanie pojedyncze od złożonego ? Możesz skorzystać z informacji zawartych na stronie
https://epodreczniki.pl/a/pojedyncze-czy-zlozone---bez-problemu-okreslone/DF7lrPhl lub skorzystać z podręcznika str. 192.
3. Wykonaj ze strony
https://epodreczniki.pl/a/pojedyncze-czy-zlozone---bez-problemu-okreslone/DF7lrPhlv następujące ćwiczenia: 1, 2, 3, 4, 6. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
4. Ćwiczenie na rozgrzewkę- podręcznik str. 192- do zeszytu.
5. Dla chętnych: ćw. 7 str. 194. Wyślij na adres:
 (do środy).

  W środę przekażę kolejną porcję informacji i zadań.
Pozdrawiam i życzę owocnej pracy.

Język angielski

Grupa Z

25.03 

Temat: Conditionals 0, 1 i 2 - ćwiczenia gramatyczne i ćwiczenia w pisaniu. (2 godziny lekcyjne)

Dzień dobry. Witam was na dzisiejszej lekcji. Obejmuje ona jeden temat który będziemy realizować na lekcji dzisiejszej i w piątek. Dzisiaj omówimy sobie całą część teoretyczną i po ćwiczymy trybie oddzielnie a na lekcji kolejnej będziemy ćwiczyć rozróżnianie trybów w różnych zadaniach. W zeszytach zapiszcie do każdego z trybów kiedy jest używany, wzór i przykład zdania.

Każde zdanie w trybie warunkowym składa się z dwóch części - zdania będącego warunkiem i rezultatu (np Jeśli nie będzie padać- warunek, to pójdę na spacer- skutek).
Zacznijmy więc od trybu zerowego.  Jest on używany jest do opisywania warunków stałych, najczęściej praw przyrody i nauki. Np. jeśli podgrzejesz lód to się roztopi. W języku angielskim w tym trybie dwukrotnie używamy czas present simple.
Wzór: If + Presen Simple, Present Simple lub Present Simple + if + Present Simple
Np. If you heat ice, it melts.
Oczywiście strony zdania możemy zamienić czyli lud roztopi się jeśli go pod grzejesz.

Tryb warunkowy pierwszy używany jest do mówienia o warunkach realnych dotyczących przyszłości lub teraźniejszości. Np. jeśli nie będzie padać pójdę na spacer. W języku angielskim części wyrażającej warunek ponownie używany jest czas present simple, a w drugiej części czas przyszły (will).

Wzór: If + Present Simple, Future Simple lub Future Simple + if + Present Simple

np. If it doesn’t rain, I will go for a walk. lub I will go for a walk if it doesn’t rain.

I drugi tryb warunkowy, który wyraża warunki nierealne lub mało realne do zrealizowania teraz lub przyszłości. Ja nazywam go "gdybaniem". Np. Gdybym wygrał 1 000 000 $ to kupiłbym sobie prywatną wyspę. Życzę wam wszystkim żeby się spełniło

Zamknij
Drukuj