Biuletyn Informacji Publicznej

SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie

Podgląd wersji strony

Język polski 

25.03 (1 lekcja, termin realizacji: 25.03.2020)

Dziś powtórki z ortografii ciąg dalszy!

  1. Najpierw robimy próbę z przepływu informacji J - zrób zdjęcie zadaniu, które wykonałeś w zeszycie po moim poniedziałkowym wpisie i prześlij mi jako załącznik na adres: marcolmaryla @gmail.com

Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski

  1. Teraz w zeszycie z gramatyki wpisz temat lekcji : Ortograficzna corrida, następnie wejdź na: https://dyktanda.online/app/# , wybierz kl.4-6, regułę „wszystkie” i znajdź dyktando „Genialny malarz”, wykonaj je, sprawdź samego siebie i popraw ewentualne błędy.
  2. Oczekuj mojej odpowiedzi, czy Twój mail został do mnie dostarczony. W tym czasie możesz się wybrać z Michałem Rusinkiem do Nowego Jorku, Teheranu albo do Katmandu…

( oczywiście… nie wychodząc z domu).

123

Dziś nic nie będę oceniać. Następną wiadomość zamieszczę w czwartek ( będą to 2 lekcje - na czwartek i piątek).

23.03.2020

Dziś powtórka z ortografii!

 W zeszycie z gramatyki wpisz nagłówek : Doskonalenie pisowni wyrazów z „rz” i „ż”, następnie wejdź na:  https://dyktanda.online/app/# , wybierz kl.4-6, regułę rz/ż i znajdź dyktando „Jeż Jerzy”, wykonaj je, sprawdź samego siebie i popraw ewentualne błędy. Następnie wybierz po 5 wyrazów z „rz” i „ż” , które są dla Ciebie najtrudniejsze, wpisz je do zeszytu w 2 słupkach, kolorem zaznacz w nich „rz” i „ż” i z każdym wyrazem ułóż 1 zdanie ( byłoby miło, gdybyś wymyślił zdania o pozytywnej treściJ).

Następną wiadomość zamieszczę w środę.

Język angielski

24.03

Temat: Past Simple wcale nie taki przeszły!

Witam w nowym tygodniu. Zachęcam do wykonania kolejnej porcji ćwiczeń z czasem przeszły. Myślę, że większość czasowników nieregularnych już nie stanowi dla Was większej trudności. W tym tygodniu utrwalamy 5 części wprowadzonych wcześniej. W kolejnym dołożymy nową porcję. Zachęcam do śpiewania piosenek z zeszłego tygodnia.

Dla tych, którzy nie koniecznie pamiętają co to takiego Past Simple (patrz tył podręcznika, zeszyt lub kartka z czasami), mam dodatkowy film https://www.youtube.com/watch?v=Bh14coUq8Ck

I zadania - w zeszycie wpisujemy tylko odpowiedzi. W czwartek (przed kolejną lekcją) podam te właściwe.

I. Czasowniki podane w nawiasach wpisz w formie przeszłej.
1. Susan .................. (find) her handbag in the wardrobe.
2. When the parade ................. (begin), we were excited.
3. Tom .................. (think) the party was boring.
4. Sue ................... (fly) to Italy last week.
5. Margaret ................ (make) roast lamb and potatoes yesterday.
6. We ..................... (drive) to Spain last month.
7. John ............. (come) home early this afternoon.
8. They .................... (buy) a new car last month.
9. The children ............... (break) the lamp yesterday.
10. She ................ (give) me a nice present.
11. Tom ............... (tell) me a funny joke.
12. She ................ (write) a letter to her brother yesterday.

II. Uporządkuj wyrazy tak, aby powstały poprawne zadania.
1. we/ the/ go/ didn’t/ to/ park/ yesterday/ .
........................................
2. read/ he/ book/ science-fiction/ a / week/ last/ .
........................................
3. buy/ she/ new/ bicycle/ last/ a / month/ did/ ?
........................................
4. they/ have/ didn’t/ party/ a/ week/ last/ .
........................................
5. did/ bed/ your/ you/ make/ yesterday/ ?

Dla chętnych

https://quizizz.com/admin/quiz/5c2cb4802be238001b71e88e/past-simple

https://quizizz.com/admin/quiz/59f0edc1ea34a5120007a275/past-simple  te zadania wystarczy wykonać online.

Matematyka 

25.03

Temat: Proste prostopadłe, proste równoległe - ćwiczenia (1h).

  1. Zapisz do zeszytu rozwiązania zadań ze zdjęcia:
  2. 1
  3. Zadania dla chętnych (na plusa):
  4. 2
  5. Rozwiązania prześlij do piątku (27.03, godz. 18:00), na adres: jreclik2@gmail.com. Jako temat wiadomości wpisz swoje imię i nazwisko.

W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com). Pozdrawiam.

23.03
Dalej powtarzamy i utrwalamy poznany materiał.
Zadania, które przesyłam dotyczą kolejności wykonywania działań.Wykonujecie je w zeszytach.
Dla chętnych przesyłam link do strony e - podręczniki :
https://epodreczniki.pl/a/kolejnosc-wykonywania-dzialan/D18isdYPe Tu wykonujecie ćwiczenia online ,  nie zapisujecie rozwiązań w zeszytach.
 
Jeśli zadania sprawią Wam trudność to służę pomocą przez Librusa.
zad

Biologia

Temat: Rozpoznawanie roślin nagonasiennych.

Rośliny nagonasienne to nasze powszechnie występujące iglaki- drzewa i krzewy.

Dzisiejsza lekcja to nie tylko przypomnienie sobie tych roślin, które często spotykamy, ale próba nauczenia się rozpoznawania ich. W Waszym podręczniku jest wymienionych 6 gatunków. Ponieważ wiele jest gatunków sosen czy świerków, to proponuję abyście skupili się po prostu na rodzajach.

Trzeba zapamiętać i umieć odróżnić:

- sosnę

- jodłę

- świerk

- cis

- jałowiec

- modrzew

O ile sobie przypominacie 5 rodzajów roślin nagonasiennych występuje przy naszej szkole.

 Do nauki najbardziej przydają się dobre fotografie lub rysunki schematyczne.

Jeśli wejdziecie na epodreczniki.pl  szkoła podstawowa biologia nagonasienne to w rozdziale 5. Krajowe rośliny nagonasienne   są umieszczone po 2 zdjęcia: świerk, jodła, modrzew, cis, sosna (kosodrzewina)

https://opracowania.pl/opracowania/biologia/rosliny-nasienne,oid,1311,rosliny-nagonasienne na tej stronie są ciekawe rysunki i krótki opis.

Wpisując w Google pojedyncze hasło np. świerk itp. obejrzycie wiele zdjęć.

Ucząc się rozpoznawać zwróćcie uwagę na to:

czy igły są długie czy krótkie; czy są kłujące czy nie; czy rosną bezpośrednio na gałęzi czy są zebrane w krótkie pędy (np. sosna ma zawsze po 2 igły); szyszki są długie czy bardziej okrągłe; wreszcie czy te długie szyszki zwisają w dół czy siedzą na gałęzi?

Wykorzystanie do tego tematu Waszego podręcznika i zeszytu ćwiczeń już Wam bardzo pomoże, ale gdy jeszcze obejrzycie piękne zdjęcia drzew i krzewów możecie mile spędzić czas.

Po powrocie do szkoły zobaczycie jeszcze zasuszone w zielnikach wymienione dziś okazy.

Geografia 

Temat : Pogoda a klimat /1h/.
Przeczytajcie z podręcznika  od str.102-107/.Wejdźcie na stronę epodręczniki.pl , kształcenie ogólne, szkoła podstawowa, geografia , wyszukajcie lekcję „ Czym jest pogoda a czym klimat? Są tam ciekawe zadania interaktywne i film. Wykonajcie zadania w zeszycie ćwiczeń od str.61 do 63. To jest zadanie na ten tydzień, w poniedziałek poproszę  o przesłanie zadań z zeszytu ćwiczeń/ zdjęć/ do sprawdzenia. Pozdrawiam Renata Ucher

Historia 

(25.03.2020)

Temat : Mieszko I i początki Polski.                      

podr.165-169

Uczeń:

  1. Zna pojęcia: książę, dynastia, biskupstwo, poganin, Piastowie, Dagome iudex
  2. Wyjaśnia skąd pochodzi nazwa „Polska”, dlaczego w przeciwieństwie do legendarnych przodków Mieszko I jest uznawany za pierwszego historycznego władcę Polski, opisuje zasługi Mieszka I i Dobrawy, wyjaśnia przyczyny i skutki chrztu Polski, uzasadnia twierdzenie, że przyjęcie chrztu przez Mieszka I należało do najważniejszych wydarzeń w dziejach Polski
  3. Zna daty: 966 r., 972 r.
  4. Wskazuje na mapie: Gniezno, Poznań, plemiona zamieszkujące ziemie polskie w X wieku, granice państwa Mieszka .

Notatka do zeszytu:

Pierwszym historycznym władcą Polski był pochodzący z plemienia Polan Mieszko I, który zjednoczył większość plemion zamieszkujących w X wieku ziemie dzisiejszej Polski. W 966 roku Mieszko I za pośrednictwem Czech  schrystianizował ziemie polskie. Wydarzenie to wzmocniło pozycję naszego kraju w Europie i przyczyniło się do jego  rozwoju kulturalnego.

972 - zwycięstwo wojsk polskich pod Cedynią

Wejdźcie na ten link i zobaczcie film

https://gwo.pl/panstwo-mieszka-i-p4407

Odpowiedzi na pytania piszecie na komputerze  i odsyłacie do 1.04. na adres:

  1. Oceń czy poniższe zdania są prawdziwe, zaznacz literę „P” przy zdaniach prawdziwych, a „F” przy fałszywych.

Ojcem Mieszka I był książę Siemomysł

P

F

Nazwa „Polska” pochodzi od nazwy plemienia Polan, którzy podbili sąsiednie plemiona i utworzyli państwo.

P

F

Mieszko I był założycielem Piastów

P

F

Państwo Mieszka I było większe od terenów dzisiejszej Polski

P

F

Pierwsze biskupstwo na ziemiach polskich powstało w Gnieźnie

P

F

 

  1. Podajcie 3 argumenty (skutki), które przemawiały za przyjęciem chrztu przez Mieszka I (od myślników).

 

Informatyka

 

Muzyka 

Plastyka  

Religia

25.03. (4 l.)

Temat: Wizerunek Mistrza - św. Weronika

Każdy z nas ma taką chustę Weroniki. Są nią zdolności, którymi zostaliśmy obdarzeni przez Boga. Niektórym z nas wydaje się, że nie otrzymał żadnych, bo nie potrafi pięknie malować, śpiewać, w sporcie też mu nie idzie, ale każdy otrzymał czas oraz wolność działania. To jest właśnie nasza chusta, którą możemy służyć innym ludziom. Tylko wtedy, gdy bezinteresownie pomożemy innym, w naszych sercach, jak na chuście Weroniki, realizujemy przykazania miłości bliźniego.

Wypisz dobre uczynki, które udało Ci się zrobić w Wielkim Poście (pamiętaj, że w Twoim sercu tworzą „chustę Weroniki”).

Proszę o nadesłanie prac do końca przyszłego tygodnia na adres: mdurczok27@gmail.com

Zachęcam was do udziału w czwartek w Mszy szkolnej i bezpośrednio po niej w Drodze Krzyżowej drogą on-line. www.skrzyszowparafia.pl.

Technika 

WDŻ

W-F

 DZIEWCZYNY 
23.03
Dzień dobry.
Zachęcam do wykonywania w domu Testu Sprawności Fizycznej wg, Zuchory.
Można wykorzystać kalkulator i sprawdzić na jakim jesteście poziomie w chwili obecnej:
http://kalkulatoryzdrowia.umed.lodz.pl/kalkulatory/Fitness_Zuchora/
Wykonujemy próby od 1 do do 5.
Po powrocie do szkoły wykonamy testy od 1 do 6.
Pozdrawiam Mateusz Woźnica
CHŁOPCY

 Zadania na kolejny tydzien 23.03-27.03

Każdy ćwiczy na miarę swoich możliwości i posiadanych umiejętności.

Rozgrzewka: https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U

 

Ćwiczenia dla dzieci - prawidłowa postawa

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8 (jak ktoś nie ma piłki pomija ćwiczenia).

Pamiętajcie aby odejść od komputera , telefonu i zrobić coś dla zdrowia - ruszajcie się !

Zamknij
Drukuj