SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie
25.03 (1 lekcja, termin realizacji: 25.03.2020)
Dziś powtórki z ortografii ciąg dalszy!
Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski
( oczywiście… nie wychodząc z domu).
Dziś nic nie będę oceniać. Następną wiadomość zamieszczę w czwartek ( będą to 2 lekcje - na czwartek i piątek).
23.03.2020
Dziś powtórka z ortografii!
W zeszycie z gramatyki wpisz nagłówek : Doskonalenie pisowni wyrazów z „rz” i „ż”, następnie wejdź na: https://dyktanda.online/app/# , wybierz kl.4-6, regułę rz/ż i znajdź dyktando „Jeż Jerzy”, wykonaj je, sprawdź samego siebie i popraw ewentualne błędy. Następnie wybierz po 5 wyrazów z „rz” i „ż” , które są dla Ciebie najtrudniejsze, wpisz je do zeszytu w 2 słupkach, kolorem zaznacz w nich „rz” i „ż” i z każdym wyrazem ułóż 1 zdanie ( byłoby miło, gdybyś wymyślił zdania o pozytywnej treściJ).
Następną wiadomość zamieszczę w środę.
24.03
Temat: Past Simple wcale nie taki przeszły!
Witam w nowym tygodniu. Zachęcam do wykonania kolejnej porcji ćwiczeń z czasem przeszły. Myślę, że większość czasowników nieregularnych już nie stanowi dla Was większej trudności. W tym tygodniu utrwalamy 5 części wprowadzonych wcześniej. W kolejnym dołożymy nową porcję. Zachęcam do śpiewania piosenek z zeszłego tygodnia.
Dla tych, którzy nie koniecznie pamiętają co to takiego Past Simple (patrz tył podręcznika, zeszyt lub kartka z czasami), mam dodatkowy film https://www.youtube.com/watch?v=Bh14coUq8Ck
I zadania - w zeszycie wpisujemy tylko odpowiedzi. W czwartek (przed kolejną lekcją) podam te właściwe.
I. Czasowniki podane w nawiasach wpisz w formie przeszłej.
1. Susan .................. (find) her handbag in the wardrobe.
2. When the parade ................. (begin), we were excited.
3. Tom .................. (think) the party was boring.
4. Sue ................... (fly) to Italy last week.
5. Margaret ................ (make) roast lamb and potatoes yesterday.
6. We ..................... (drive) to Spain last month.
7. John ............. (come) home early this afternoon.
8. They .................... (buy) a new car last month.
9. The children ............... (break) the lamp yesterday.
10. She ................ (give) me a nice present.
11. Tom ............... (tell) me a funny joke.
12. She ................ (write) a letter to her brother yesterday.
II. Uporządkuj wyrazy tak, aby powstały poprawne zadania.
1. we/ the/ go/ didn’t/ to/ park/ yesterday/ .
........................................
2. read/ he/ book/ science-fiction/ a / week/ last/ .
........................................
3. buy/ she/ new/ bicycle/ last/ a / month/ did/ ?
........................................
4. they/ have/ didn’t/ party/ a/ week/ last/ .
........................................
5. did/ bed/ your/ you/ make/ yesterday/ ?
https://quizizz.com/admin/quiz/5c2cb4802be238001b71e88e/past-simple
https://quizizz.com/admin/quiz/59f0edc1ea34a5120007a275/past-simple te zadania wystarczy wykonać online.
25.03
Temat: Proste prostopadłe, proste równoległe - ćwiczenia (1h).
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com). Pozdrawiam.
Temat: Rozpoznawanie roślin nagonasiennych.
Rośliny nagonasienne to nasze powszechnie występujące iglaki- drzewa i krzewy.
Dzisiejsza lekcja to nie tylko przypomnienie sobie tych roślin, które często spotykamy, ale próba nauczenia się rozpoznawania ich. W Waszym podręczniku jest wymienionych 6 gatunków. Ponieważ wiele jest gatunków sosen czy świerków, to proponuję abyście skupili się po prostu na rodzajach.
Trzeba zapamiętać i umieć odróżnić:
- sosnę
- jodłę
- świerk
- cis
- jałowiec
- modrzew
O ile sobie przypominacie 5 rodzajów roślin nagonasiennych występuje przy naszej szkole.
Do nauki najbardziej przydają się dobre fotografie lub rysunki schematyczne.
Jeśli wejdziecie na epodreczniki.pl szkoła podstawowa biologia nagonasienne to w rozdziale 5. Krajowe rośliny nagonasienne są umieszczone po 2 zdjęcia: świerk, jodła, modrzew, cis, sosna (kosodrzewina)
https://opracowania.pl/opracowania/biologia/rosliny-nasienne,oid,1311,rosliny-nagonasienne na tej stronie są ciekawe rysunki i krótki opis.
Wpisując w Google pojedyncze hasło np. świerk itp. obejrzycie wiele zdjęć.
Ucząc się rozpoznawać zwróćcie uwagę na to:
czy igły są długie czy krótkie; czy są kłujące czy nie; czy rosną bezpośrednio na gałęzi czy są zebrane w krótkie pędy (np. sosna ma zawsze po 2 igły); szyszki są długie czy bardziej okrągłe; wreszcie czy te długie szyszki zwisają w dół czy siedzą na gałęzi?
Wykorzystanie do tego tematu Waszego podręcznika i zeszytu ćwiczeń już Wam bardzo pomoże, ale gdy jeszcze obejrzycie piękne zdjęcia drzew i krzewów możecie mile spędzić czas.
Po powrocie do szkoły zobaczycie jeszcze zasuszone w zielnikach wymienione dziś okazy.
Temat : Pogoda a klimat /1h/.
Przeczytajcie z podręcznika od str.102-107/.Wejdźcie na stronę epodręczniki.pl , kształcenie ogólne, szkoła podstawowa, geografia , wyszukajcie lekcję „ Czym jest pogoda a czym klimat? Są tam ciekawe zadania interaktywne i film. Wykonajcie zadania w zeszycie ćwiczeń od str.61 do 63. To jest zadanie na ten tydzień, w poniedziałek poproszę o przesłanie zadań z zeszytu ćwiczeń/ zdjęć/ do sprawdzenia. Pozdrawiam Renata Ucher
(25.03.2020)
Temat : Mieszko I i początki Polski.
podr.165-169
Uczeń:
Notatka do zeszytu:
Pierwszym historycznym władcą Polski był pochodzący z plemienia Polan Mieszko I, który zjednoczył większość plemion zamieszkujących w X wieku ziemie dzisiejszej Polski. W 966 roku Mieszko I za pośrednictwem Czech schrystianizował ziemie polskie. Wydarzenie to wzmocniło pozycję naszego kraju w Europie i przyczyniło się do jego rozwoju kulturalnego.
972 - zwycięstwo wojsk polskich pod Cedynią
Wejdźcie na ten link i zobaczcie film
https://gwo.pl/panstwo-mieszka-i-p4407
Odpowiedzi na pytania piszecie na komputerze i odsyłacie do 1.04. na adres:
Ojcem Mieszka I był książę Siemomysł |
P |
F |
Nazwa „Polska” pochodzi od nazwy plemienia Polan, którzy podbili sąsiednie plemiona i utworzyli państwo. |
P |
F |
Mieszko I był założycielem Piastów |
P |
F |
Państwo Mieszka I było większe od terenów dzisiejszej Polski |
P |
F |
Pierwsze biskupstwo na ziemiach polskich powstało w Gnieźnie |
P |
F |
25.03. (4 l.)
Temat: Wizerunek Mistrza - św. Weronika
Każdy z nas ma taką chustę Weroniki. Są nią zdolności, którymi zostaliśmy obdarzeni przez Boga. Niektórym z nas wydaje się, że nie otrzymał żadnych, bo nie potrafi pięknie malować, śpiewać, w sporcie też mu nie idzie, ale każdy otrzymał czas oraz wolność działania. To jest właśnie nasza chusta, którą możemy służyć innym ludziom. Tylko wtedy, gdy bezinteresownie pomożemy innym, w naszych sercach, jak na chuście Weroniki, realizujemy przykazania miłości bliźniego.
Wypisz dobre uczynki, które udało Ci się zrobić w Wielkim Poście (pamiętaj, że w Twoim sercu tworzą „chustę Weroniki”).
Proszę o nadesłanie prac do końca przyszłego tygodnia na adres: mdurczok27@gmail.com
Zachęcam was do udziału w czwartek w Mszy szkolnej i bezpośrednio po niej w Drodze Krzyżowej drogą on-line. www.skrzyszowparafia.pl.
Zadania na kolejny tydzien 23.03-27.03
Każdy ćwiczy na miarę swoich możliwości i posiadanych umiejętności.
Rozgrzewka: https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U
Ćwiczenia dla dzieci - prawidłowa postawa
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8 (jak ktoś nie ma piłki pomija ćwiczenia).
Pamiętajcie aby odejść od komputera , telefonu i zrobić coś dla zdrowia - ruszajcie się !