SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie
25.03
23.03
25.03
Temat: Conditionals 0, 1 i 2 - ćwiczenia gramatyczne i ćwiczenia w pisaniu. (2 godziny lekcyjne)
Dzień dobry. Witam was na dzisiejszej lekcji. Obejmuje ona jeden temat który będziemy realizować na lekcji dzisiejszej i w piątek. Dzisiaj omówimy sobie całą część teoretyczną i po ćwiczymy trybie oddzielnie a na lekcji kolejnej będziemy ćwiczyć rozróżnianie trybów w różnych zadaniach. W zeszytach zapiszcie do każdego z trybów kiedy jest używany, wzór i przykład zdania.
Tryb warunkowy pierwszy używany jest do mówienia o warunkach realnych dotyczących przyszłości lub teraźniejszości. Np. jeśli nie będzie padać pójdę na spacer. W języku angielskim części wyrażającej warunek ponownie używany jest czas present simple, a w drugiej części czas przyszły (will).
Wzór: If + Present Simple, Future Simple lub Future Simple + if + Present Simple
np. If it doesn’t rain, I will go for a walk. lub I will go for a walk if it doesn’t rain.
I drugi tryb warunkowy, który wyraża warunki nierealne lub mało realne do zrealizowania teraz lub przyszłości. Ja nazywam go "gdybaniem". Np. Gdybym wygrał 1 000 000 $ to kupiłbym sobie prywatną wyspę. Życzę wam wszystkim żeby się spełniło! Choć przyznacie, że jest to mało prawdopodobne. W języku angielskim część wyrażającą warunek w tym trybie zapiszemy w czasie przeszłym (Past Simple) a drugą część wprowadzimy słowem would.
Wzór: If + Past Simple, would lub would + if + Past Simple.
np. If I won $1 million, I would buy my own island or I would buy my own island if I won $1 million.
Polecam też obejżeć dwa filmy: https://www.youtube.com/watch?v=j3QQjVXfqWE i https://www.youtube.com/watch?v=UvsIZ6zfidc
W drugiej części naszej lekcji, czyli w piątek tryby poćwiczymy sobie tryby wymieszane w Waszych ćwiczeniach i na zadaniach internetowych. Na stronie 37 w zadaniach 7,8 musicie zastanowić się, który tryb jest użyty i wstawić odpowiednią formę.
Ponad to proponuję zadania ze stron https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Conditionals/ZERO,_FIRST,_AND_SECOND_CONDITIONALS_kd1447hm i https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/if_clauses/mix2.htm
To zadania internetowe więc możecie sprawdzić ja sami a mnie zapytać o to, co sprawiło Wam trudność.
Wszystkie podane zadania będziemy rozwiązywać w trakcie zajęć na grupie. Po ich wykonaniu, czyli w piątek do godziny 18.00 proszę przesłać mi zdjęcia z wykonaniem tych w ćwiczeniach na adres mailowy .
Pozdrawiam serdecznie i miłej pracy życzę.
W razie pytań- zapraszam przez Librus, e-mail, grupę lub wiadomości prywatne na komunikatorze.
25.03
Temat: On thin ice - praca z tekstem.
Przeczytać tekst ze str. 100 - 101 w podręczniku, następnie wypisać słówka z ramki "Check these words" i przetłumaczyć je. Wykonać do zeszytu zadanie 5 i 6 w podręczniku str. 101. Zrobić zdjęcia notatkom w zeszycie i wysłać zdjęcie na mój mail:
W ćwiczeniach wykonać zad. 1,3 i 4, zrobić zdjęcie i również przesłać mi do piątku (27 marca).
24.03
25.05
Witam. Drugi temat jest na 26.03. 2020
25.03
Powtarzając wiadomości z układu oddechowego proszę wejść na
https://epodreczniki.pl/a/uklad-oddechowy-i-jego-funkcje/DBJunNSsV
i w tym temacie przeczytać wiadomości, obejrzeć rysunki i film, wykonać interaktywne ćwiczenia i przeczytać podsumowanie
Plakaty, które robiliście sfotografujcie i prześlijcie mi do końca tygodnia.
23.03
Temat: Rozpoznawanie roślin nagonasiennych.
Rośliny nagonasienne to nasze powszechnie występujące iglaki- drzewa i krzewy.
Dzisiejsza lekcja to nie tylko przypomnienie sobie tych roślin, które często spotykamy, ale próba nauczenia się rozpoznawania ich. W Waszym podręczniku jest wymienionych 6 gatunków. Ponieważ wiele jest gatunków sosen czy świerków, to proponuję abyście skupili się po prostu na rodzajach.
Trzeba zapamiętać i umieć odróżnić:
- sosnę
- jodłę
- świerk
- cis
- jałowiec
- modrzew
O ile sobie przypominacie 5 rodzajów roślin nagonasiennych występuje przy naszej szkole.
Do nauki najbardziej przydają się dobre fotografie lub rysunki schematyczne.
Jeśli wejdziecie na epodreczniki.pl szkoła podstawowa biologia nagonasienne to w rozdziale 5. Krajowe rośliny nagonasienne są umieszczone po 2 zdjęcia: świerk, jodła, modrzew, cis, sosna (kosodrzewina)
https://opracowania.pl/opracowania/biologia/rosliny-nasienne,oid,1311,rosliny-nagonasienne na tej stronie są ciekawe rysunki i krótki opis.
Wpisując w Google pojedyncze hasło np. świerk itp. obejrzycie wiele zdjęć.
Ucząc się rozpoznawać zwróćcie uwagę na to:
czy igły są długie czy krótkie; czy są kłujące czy nie; czy rosną bezpośrednio na gałęzi czy są zebrane w krótkie pędy (np. sosna ma zawsze po 2 igły); szyszki są długie czy bardziej okrągłe; wreszcie czy te długie szyszki zwisają w dół czy siedzą na gałęzi?
Wykorzystanie do tego tematu Waszego podręcznika i zeszytu ćwiczeń już Wam bardzo pomoże, ale gdy jeszcze obejrzycie piękne zdjęcia drzew i krzewów możecie mile spędzić czas.
Po powrocie do szkoły zobaczycie jeszcze zasuszone w zielnikach wymienione dziś okazy.
25.03
Powtórzenie wiadomości o syntezie.
Będziecie sobie utrwalać reakcje. Zaczniemy od reakcji łączenia. Na stronie:
https://epodreczniki.pl/b/w-jaki-sposob-mozna-opisac-przebieg-reakcji-syntezy/PHw2RtEbK wprowadzenie ,film, interaktywne ćwiczenia i podsumowanie
25.03 (2h)
Temat:Ruch prostoliniowy zmienny.
Przeczytajcie tekst z podręcznika str 135 - 138 (temat 21)
W zeszytach odpowiedzcie na pytania:
1.Co to jest ruch niejednostajny(zmienny)?
2.Co to jest prędkość średnia i prędkość chwilowa?
3.Co to jest ruch jednostajnie przyspieszony?
4.Co to jest ruch jednostajnie opóźniony?
5.Jak oznaczamy przyspieszenie ciała i jaka jest jednostka przyspieszenia?
Zapiszcie wzór na przyspieszenie (str 136 tabelka) oraz wzór na drogę w ruchu jednostajnie przyspieszonym (str 137 tabelka).
Temat ten znajduje się również na stronie e-podreczniki :
Przeanalizujcie podane tam przykłady i doświadczenia.
36m/h= ……………. cm/min
120cm/h= ……………...mm/min
Zdjęcia wykonanych zadań w zeszycie odeślijcie mi na e-maila najpóżniej do piątku do godz.18.00
W razie pytań kontaktujemy się przez Librusa i e-maila.
Pozdrawiam i życzę miłej pracy
Temat lekcji : Gospodarka narodowa.
/ 2h/ Przeczytajcie uważnie tekst podręcznika od str. 134 do str.138 .Odpowiedzcie w zeszycie według punktów na zagadnienia: Jakie 3 sektory wyróżniamy w gospodarce państwa? Podaj przykłady 5 zawodów zaliczanych do 1,2 i 3 sektora gospodarki. Co to jest PKB i ile wynosi w Polsce. Na podstawie mapy na str.136 podaj przykłady 10 krajów świata ,które znajdują się w podobnej grupie państw co Polska. Na podstawie diagramu kołowego na str.137 napisz jaki jest udział poszczególnych sektorów w tworzeniu PKB w Polsce. Uzupełnijcie tabelkę.
Zachęcam do zobaczenia lekcji na e.podręczniki.pl trzeba wejść w kształcenie ogólne, szkoła podstawowa, geografia jest tam dobrze opracowana lekcja „ Rozwój usług w Polsce”. Zachęcam do zaglądania na tę stronę. To jest zadanie na ten tydzień. W przyszłym tygodniu poproszę o przesłanie zadania / zdjęcia/ do sprawdzenia.
Pozdrawiam. Renata Ucher
25.03.2020
Witajcie, kilka ustaleń :)
Należy zrobić zdjęcie:
Zdjęcia należy wysłać mi na maila - DO PIĄTKU.
W temacie maila napiszice imię, nazwisko, klasę.
Pamiętajcie, żeby zdjęcia były zrobione tak, abym bez problemu mogła przeczytać zadanie.
Przepiszcie do zeszytu.
Temat: Meine Clique - opisywanie czynności czasu wolnego.
Nie piszemy tego :)
Na ostatniej lekcji nauczyłeś się zdań o twojej paczce przyjaciół.
Wyślijcie mi na maila zdjęcie:
• z zeszytu - opisu przyjaciela, przepisanych zdań o paczce przyjaciół oraz dzisiejszej notatki.
• z ćwiczeń - zad. 7 i 8 str. 40 oraz zadanie z dzisiejszej lekcji (zad. 10 str.40).
Do zeszytu - przepisz całe zdania wybierając odpowiedzi zgodne z prawdą.
Meine Clique - moja paczka.
Mamy współne zainteresowania. Gramy w piłę nożną/siatkówkę/na komputerze.
Ćwiczenia: zrób zad. 10 str.40
23.03
Witajcie, przepiszcie temat i zdania do zeszytu.
Temat: Meine Clique - moja paczka przyjaciół.
Zrób w ćwiczeniach zadanie 7 i 8 str. 40. Korzystaj ze zdań powyżej. Polecam Wam do nauki ściągnąć aplikacje słownik pons (grupa 2 ma już go na komórkach i jest z niego zadowolona).
Pozdrawiam!
25-30.03
Podaje link do rozgrzewki z dużym zakresem ćwiczeń rozciągających
https://www.youtube.com/watch?v=vq_4SghsXUg
Przez 3 lekcje będziemy przygotowywać się do wykonania kolejnych prób testu sprawności.
Na 4 lekcji wykonamy wszystkie próby wpisując swoje wyniki w tabeli , wystawiając ocenę ,zgodnie z tabelą. W miarę możliwości można wysłać do nauczyciela gotową tabelę na e-mail msichswitala@gmail.com.( Gdy ktoś ma problem może wysłać zdjęcie na messegera.)
Na dole strony znajdziecie pdf z testem.
Pozdrawiam życząc zdrowia i wytrwałości.
Zadania na kolejny tydzien 23.03-24.03
Dziewczyny każda ćwiczy na miarę swoich możliwości i posiadanych umiejętności.
Rozgrzewka: https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U
Ćwiczenia dla dzieci - prawidłowa postawa
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8 (jak ktoś nie ma piłki pomija ćwiczenia).
Pamiętajcie aby odejść od komputera , telefonu i zrobić coś dla zdrowia - ruszajcie się !
Zadania na kolejny tydzien 23.03-24.03
Każdy ćwiczy na miarę swoich możliwości i posiadanych umiejętności.
Rozgrzewka: https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U
Ćwiczenia dla dzieci - prawidłowa postawa
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8 (jak ktoś nie ma piłki pomija ćwiczenia).
Pamiętajcie aby odejść od komputera , telefonu i zrobić coś dla zdrowia - ruszajcie się !