Biuletyn Informacji Publicznej

SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie

Podgląd wersji strony

Język polski 

25.03

12

23.03
zad

Język angielski

Grupa Z

25.03 

Temat: Conditionals 0, 1 i 2 - ćwiczenia gramatyczne i ćwiczenia w pisaniu. (2 godziny lekcyjne)

Dzień dobry. Witam was na dzisiejszej lekcji. Obejmuje ona jeden temat który będziemy realizować na lekcji dzisiejszej i w piątek. Dzisiaj omówimy sobie całą część teoretyczną i po ćwiczymy trybie oddzielnie a na lekcji kolejnej będziemy ćwiczyć rozróżnianie trybów w różnych zadaniach. W zeszytach zapiszcie do każdego z trybów kiedy jest używany, wzór i przykład zdania.

Każde zdanie w trybie warunkowym składa się z dwóch części - zdania będącego warunkiem i rezultatu (np Jeśli nie będzie padać- warunek, to pójdę na spacer- skutek).
Zacznijmy więc od trybu zerowego.  Jest on używany jest do opisywania warunków stałych, najczęściej praw przyrody i nauki. Np. jeśli podgrzejesz lód to się roztopi. W języku angielskim w tym trybie dwukrotnie używamy czas present simple.
Wzór: If + Presen Simple, Present Simple lub Present Simple + if + Present Simple
Np. If you heat ice, it melts.
Oczywiście strony zdania możemy zamienić czyli lud roztopi się jeśli go pod grzejesz.

Tryb warunkowy pierwszy używany jest do mówienia o warunkach realnych dotyczących przyszłości lub teraźniejszości. Np. jeśli nie będzie padać pójdę na spacer. W języku angielskim części wyrażającej warunek ponownie używany jest czas present simple, a w drugiej części czas przyszły (will).

Wzór: If + Present Simple, Future Simple lub Future Simple + if + Present Simple

np. If it doesn’t rain, I will go for a walk. lub I will go for a walk if it doesn’t rain.

I drugi tryb warunkowy, który wyraża warunki nierealne lub mało realne do zrealizowania teraz lub przyszłości. Ja nazywam go "gdybaniem". Np. Gdybym wygrał 1 000 000 $ to kupiłbym sobie prywatną wyspę. Życzę wam wszystkim żeby się spełniło! Choć przyznacie, że jest to mało prawdopodobne. W języku angielskim część wyrażającą warunek w tym trybie zapiszemy w czasie przeszłym (Past Simple) a drugą część wprowadzimy słowem would.

Wzór: If + Past Simple, would lub would + if + Past Simple.

np. If I won $1 million, I would buy my own island or I would buy my own island if I won $1 million.

Polecam też obejżeć dwa filmy: https://www.youtube.com/watch?v=j3QQjVXfqWE i https://www.youtube.com/watch?v=UvsIZ6zfidc

W drugiej części naszej lekcji, czyli w piątek tryby poćwiczymy sobie tryby wymieszane w Waszych ćwiczeniach i na zadaniach internetowych. Na stronie 37 w zadaniach 7,8 musicie zastanowić się, który tryb jest użyty i wstawić odpowiednią formę.

Ponad to proponuję zadania ze stron https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Conditionals/ZERO,_FIRST,_AND_SECOND_CONDITIONALS_kd1447hm i https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/if_clauses/mix2.htm

To zadania internetowe więc możecie sprawdzić ja sami a mnie zapytać o to, co sprawiło Wam trudność.

Wszystkie podane zadania będziemy rozwiązywać w trakcie zajęć na grupie. Po ich wykonaniu, czyli w piątek do godziny 18.00 proszę przesłać mi zdjęcia z wykonaniem tych w ćwiczeniach na adres mailowy  . 

Pozdrawiam serdecznie i miłej pracy życzę. 

W razie pytań- zapraszam przez Librus, e-mail, grupę lub wiadomości prywatne na komunikatorze.

Grupa ŚZ
27.03
 
Temat: Environmental problems - praca z tekstem. 
podręcznik str. 102 - 103  zad. 1,2,3,4,6,7,      zadanie  8   - dla chętnych
ćwiczenia str. 35  zadanie 1,2,3,4 
 
 

25.03

Temat: On thin ice - praca z tekstem.

Przeczytać tekst ze str. 100 - 101 w podręczniku, następnie wypisać słówka z ramki "Check these words" i przetłumaczyć je. Wykonać do zeszytu zadanie 5 i 6 w podręczniku str. 101.  Zrobić zdjęcia notatkom w zeszycie i  wysłać zdjęcie na mój mail:  do piątku 27 marca.

W ćwiczeniach wykonać zad. 1,3 i 4, zrobić zdjęcie i również przesłać mi do piątku (27 marca).

 

24.03

Temat: Environmental protection.
Dziś zajmiemy się słownictwem związanym z ochroną środowiska.
W podręcznikach na str. 103 zadania 6-8. Korzystając ze słowników z tylu książki lub innych przetłumaczcie nowe słownictwo i wykonajcie te 3 zadania w zeszycie.
I to dla chętnych
https://www.youtube.com/watch?v=PbBR1sNc6C4&feature=share

Matematyka 

25.05

Witam. Drugi temat jest na 26.03. 2020

12

Dalej powtarzamy i utrwalamy poznany materiał.
Zadania, które przesyłam dotyczą kolejności wykonywania działań.Wykonujecie je w zeszytach.
Dla chętnych przesyłam link do strony e - podręczniki :
https://epodreczniki.pl/a/kolejnosc-wykonywania-dzialan/D18isdYPe Tu wykonujecie ćwiczenia online ,  nie zapisujecie rozwiązań w zeszytach.
 
Jeśli zadania sprawią Wam trudność to służę pomocą przez Librusa.
zad

Biologia

25.03

Powtarzając wiadomości z układu oddechowego proszę wejść na 

https://epodreczniki.pl/a/uklad-oddechowy-i-jego-funkcje/DBJunNSsV

i w tym temacie przeczytać wiadomości, obejrzeć rysunki i film, wykonać interaktywne ćwiczenia i przeczytać podsumowanie

 

Plakaty, które robiliście sfotografujcie i prześlijcie mi do końca tygodnia.

23.03

Temat: Rozpoznawanie roślin nagonasiennych.

Rośliny nagonasienne to nasze powszechnie występujące iglaki- drzewa i krzewy.

Dzisiejsza lekcja to nie tylko przypomnienie sobie tych roślin, które często spotykamy, ale próba nauczenia się rozpoznawania ich. W Waszym podręczniku jest wymienionych 6 gatunków. Ponieważ wiele jest gatunków sosen czy świerków, to proponuję abyście skupili się po prostu na rodzajach.

Trzeba zapamiętać i umieć odróżnić:

- sosnę

- jodłę

- świerk

- cis

- jałowiec

- modrzew

O ile sobie przypominacie 5 rodzajów roślin nagonasiennych występuje przy naszej szkole.

 Do nauki najbardziej przydają się dobre fotografie lub rysunki schematyczne.

Jeśli wejdziecie na epodreczniki.pl  szkoła podstawowa biologia nagonasienne to w rozdziale 5. Krajowe rośliny nagonasienne   są umieszczone po 2 zdjęcia: świerk, jodła, modrzew, cis, sosna (kosodrzewina)

https://opracowania.pl/opracowania/biologia/rosliny-nasienne,oid,1311,rosliny-nagonasienne na tej stronie są ciekawe rysunki i krótki opis.

Wpisując w Google pojedyncze hasło np. świerk itp. obejrzycie wiele zdjęć.

Ucząc się rozpoznawać zwróćcie uwagę na to:

czy igły są długie czy krótkie; czy są kłujące czy nie; czy rosną bezpośrednio na gałęzi czy są zebrane w krótkie pędy (np. sosna ma zawsze po 2 igły); szyszki są długie czy bardziej okrągłe; wreszcie czy te długie szyszki zwisają w dół czy siedzą na gałęzi?

Wykorzystanie do tego tematu Waszego podręcznika i zeszytu ćwiczeń już Wam bardzo pomoże, ale gdy jeszcze obejrzycie piękne zdjęcia drzew i krzewów możecie mile spędzić czas.

Po powrocie do szkoły zobaczycie jeszcze zasuszone w zielnikach wymienione dziś okazy.

Chemia

25.03

Powtórzenie wiadomości o syntezie.

Będziecie sobie utrwalać reakcje. Zaczniemy od reakcji łączenia. Na stronie:

https://epodreczniki.pl/b/w-jaki-sposob-mozna-opisac-przebieg-reakcji-syntezy/PHw2RtEbK  wprowadzenie ,film, interaktywne ćwiczenia i podsumowanie

Fizyka

25.03 (2h)

Temat:Ruch prostoliniowy zmienny.

Przeczytajcie tekst z podręcznika str 135 - 138 (temat 21)

W zeszytach odpowiedzcie na pytania:

1.Co to jest ruch niejednostajny(zmienny)?

2.Co to jest prędkość średnia i prędkość chwilowa?

3.Co to jest ruch jednostajnie przyspieszony?

4.Co to jest ruch jednostajnie opóźniony?

5.Jak oznaczamy przyspieszenie ciała i jaka jest jednostka przyspieszenia?

 

Zapiszcie wzór na przyspieszenie (str 136 tabelka) oraz wzór na drogę w ruchu jednostajnie przyspieszonym (str 137 tabelka).

Temat ten znajduje się również na stronie e-podreczniki :

https://epodreczniki.pl/a/ruch-zmienny-prostoliniowy-przyspieszenie-predkosc-srednia-i-chwilowa/Df9pgJhuh

Przeanalizujcie podane tam przykłady i doświadczenia.

W zeszytach rozwiążcie zadanie 5.1 i 5.2 właśnie ze strony e-podreczniki.
Oraz przeliczcie wartość prędkości na odpowiednie jednostki: (każdy powinien zrobić już to bezbłędnie)
340m/s=…………...km/h
54km/h……………..m/s
50cm/s=…………..km/h

36m/h= ……………. cm/min

120cm/h= ……………...mm/min

1,6 m/min=..................cm/s

Zdjęcia wykonanych zadań w zeszycie odeślijcie mi na e-maila najpóżniej do piątku do godz.18.00

W razie pytań kontaktujemy się przez Librusa i e-maila.

Pozdrawiam i życzę miłej pracy

Geografia 

Temat lekcji : Gospodarka narodowa.

/ 2h/ Przeczytajcie uważnie tekst podręcznika od str. 134 do str.138 .Odpowiedzcie  w zeszycie według punktów na zagadnienia: Jakie 3 sektory wyróżniamy w gospodarce państwa? Podaj przykłady 5 zawodów zaliczanych do 1,2 i 3 sektora gospodarki. Co to jest PKB i ile wynosi w Polsce. Na podstawie mapy na str.136 podaj przykłady 10 krajów świata ,które znajdują się w podobnej grupie państw co Polska. Na podstawie diagramu kołowego na str.137 napisz jaki jest udział poszczególnych sektorów w tworzeniu PKB w Polsce. Uzupełnijcie tabelkę.

zad

Zachęcam do zobaczenia lekcji na e.podręczniki.pl trzeba wejść w kształcenie ogólne, szkoła podstawowa, geografia jest tam dobrze opracowana lekcja „ Rozwój usług w Polsce”. Zachęcam do zaglądania na tę stronę. To jest zadanie na ten tydzień. W przyszłym tygodniu  poproszę  o przesłanie zadania / zdjęcia/ do sprawdzenia.
Pozdrawiam. Renata Ucher

Historia 

 

Informatyka

Język niemiecki

25.03.2020

Witajcie, kilka ustaleń :)

  • Ilość lekcji: od przyszłego tygodnia będę wysyłać tak jak do tej pory dwie lekcje niemieckiego. Ze względu na to, żeby było Wam łatwiej lekcje będą wysyłane raz w tygodniu.
  • Termin realizaji: lekcje należy przerobić zawsze do piątku.
  • Sprawdzanie zadań:

Należy zrobić zdjęcie:

  1. wykonanych zadań (z podręcznika, ćwiczeń),
  2. przepisanej do zeszytu notatki.

 Zdjęcia należy wysłać mi na maila - DO PIĄTKU.

W temacie maila napiszice imię, nazwisko, klasę.

Pamiętajcie, żeby zdjęcia były zrobione tak, abym bez problemu mogła przeczytać zadanie.

  • Mail: zdrojewskakucdaria@gmail.com
  • Sposób oceny: niektóre zadania zostaną ocenione.
  • Sposób kontaktu: w razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez librus. Na maila wysyłamy tylko zdjęcia zadań.

Przepiszcie do zeszytu.
Temat: Meine Clique - opisywanie czynności czasu wolnego.

Nie piszemy tego :)

Na ostatniej lekcji nauczyłeś się zdań o twojej paczce przyjaciół.

Wyślijcie mi na maila zdjęcie:

•       z zeszytu - opisu przyjaciela, przepisanych zdań o paczce przyjaciół oraz dzisiejszej notatki.

•       z ćwiczeń - zad. 7 i 8 str. 40 oraz zadanie z dzisiejszej lekcji (zad. 10 str.40).

Do zeszytu - przepisz całe zdania wybierając odpowiedzi zgodne z prawdą.

Meine Clique - moja paczka.

  1. In meiner Clique sind wir (2/3/4/...) Leute. W naszej opaczce jest … osób.
  2. Wir kennen uns (schon lange/seit einiger Zeit/seit vielen Jahren). - Znamy się już długo/od pewnego czasu/od wielu lat.
  3. Wir treffen uns (bei mir zu Hause/im Park/in der Schule). - Spotykamy się u mnie w domu/w parku/ w szkole.
  4. Wir haben gemeinsame Hobbys: Wir spielen (FuBball/Volleyball/Computer).

Mamy współne zainteresowania. Gramy w piłę nożną/siatkówkę/na komputerze.

 

Ćwiczenia: zrób zad. 10 str.40

23.03

Witajcie, przepiszcie temat i zdania do zeszytu.

Temat: Meine Clique - moja paczka przyjaciół.

  1. Das ist meine Clique - to jest moja paczka.
  2. Wir sind 6 Leute - jest nasz 6.
  3. Wir kennen uns schon lange - znamy się już długo.
  4. Wir treffen uns im Park/bei mir zu Hause - spotykamy się w parku/u mnie w domu.
  5. Wir spielen zusammen Computerspiele - gramy razem w gry komputerowe.
  6. Wir singen zusammen Lieder - śpiewamy razem piosenki.
  7. Wir machen zusammen Hausaufgaben.
  8. Wir fahren zusammen Rad - jeździmy razem na rowerze.
  9. Wir lernen zusammen Englisch - uczymy się razem angielskiego.

Zrób w ćwiczeniach zadanie 7 i 8 str. 40. Korzystaj ze zdań powyżej. Polecam Wam do nauki ściągnąć aplikacje słownik pons (grupa 2 ma już go na komórkach i jest z niego zadowolona).

Pozdrawiam!

Muzyka 

Plastyka  

Religia

Technika 

WDŻ

W-F

 DZIEWCZYNY 

25-30.03

  1. Narzędzia do pomiaru sprawności fizycznej (BMI, ISF), wykonanie próby szybkości i skoku w dal - Indeks Sprawności Fizycznej
  2. Sposoby radzenia sobie ze stresem, wykonanie próby gibkości i siły mm brzucha- Indeks Sprawności Fizycznej
  3. Pozytywne i negatywne czynniki wpływające na zdrowie, wykonanie próby wytrzymałości i siły RR -Indeks Sprawności Fizycznej.

Podaje link do rozgrzewki z dużym zakresem ćwiczeń rozciągających 

https://www.youtube.com/watch?v=vq_4SghsXUg

  1. Wykonuje próby sprawnościowe zgodne z ISF Zuchory : próba gibkości, próba szybkości, próba m. brzucha oraz próba  skok w dal z miejsca,wytrzymałości i siły RR i zapisuje je w Dzienniku aktywności .

Przez 3 lekcje będziemy przygotowywać się do wykonania kolejnych prób testu sprawności. 

Na 4 lekcji wykonamy wszystkie próby wpisując swoje wyniki w tabeli , wystawiając ocenę ,zgodnie z tabelą. W miarę możliwości można wysłać do nauczyciela gotową tabelę na e-mail msichswitala@gmail.com.(  Gdy ktoś ma problem może wysłać zdjęcie na messegera.)

Na dole strony znajdziecie pdf z testem.

Pozdrawiam życząc zdrowia i wytrwałości.

 

 Zadania na kolejny tydzien 23.03-24.03

Dziewczyny każda ćwiczy na miarę swoich możliwości i posiadanych umiejętności.

Rozgrzewka: https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U

 

Ćwiczenia dla dzieci - prawidłowa postawa

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8 (jak ktoś nie ma piłki pomija ćwiczenia).

Pamiętajcie aby odejść od komputera , telefonu i zrobić coś dla zdrowia - ruszajcie się !

CHŁOPCY
27.03.2020r.; 7a chł
Temat: Doskonalenie umiejętności chwytów i podań piłki sprzed klatki piersiowej w biegu w koszykówce.
 
Zapoznajcie się z filmem:
https://www.youtube.com/watch?v=3futH8KZNr4
W miarę możliwości wykonujemy ćwiczenia.
 
Proszę pamiętać o uzupełnieniu testu do piątku do 15.00:
https://liblink.pl/abRSSzgF1b
 
26.03.2020r.; 7a chł
Temat: Doskonalenie techniki kozłowania piłką w koszykówce.
 
Dzisiaj zobaczcie film:
https://www.youtube.com/watch?v=sfVhkfQ2pVg
W miarę możliwości można wykonać ćwiczenia.
Pamiętajcie o uzupełnieniu testu do piątku.
 
Pozdrawiam Was!
Mateusz Woźnica
 
25.03.2020r.; klasa 7a chł
T: Doskonalenie techniki kozłowania piłką w koszykówce.
Chciałbym żebyście przez ten trudny czas poznali prawidłową technikę wykonania poszczególnych elementów technicznych. Poznacie nowe ćwiczenia, które w miarę możliwości możecie sprobować wykonywać.
Dzisiaj zobaczcie filmik:
https://liblink.pl/3FRqXK7hCH
Proszę Was o kliknięcie w link i odpowiedzenie na 6 pytań. 
Macie czas do piątku do 15.00. Oceny pojawią się w poniedziałek.
Odpowiadajcie krótko na poszczególne pytania.
Test pod linkiem: 
https://liblink.pl/abRSSzgF1b
Pozdrawiam Was!
Mateusz Woźnica

 

Zadania na kolejny tydzien 23.03-24.03

Każdy ćwiczy na miarę swoich możliwości i posiadanych umiejętności.

Rozgrzewka: https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U

 

Ćwiczenia dla dzieci - prawidłowa postawa

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8 (jak ktoś nie ma piłki pomija ćwiczenia).

Pamiętajcie aby odejść od komputera , telefonu i zrobić coś dla zdrowia - ruszajcie się !

Zamknij
Drukuj