SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie
26.03 (1 lekcja)
25.03 (1 lekcja, termin realizacji: 25.03.2020)
Dziś powtórki z ortografii ciąg dalszy!
Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski
( oczywiście… nie wychodząc z domu).
Dziś nic nie będę oceniać. Następną wiadomość zamieszczę w czwartek ( będą to 2 lekcje - na czwartek i piątek).
23.03.2020
Dziś powtórka z ortografii!
W zeszycie z gramatyki wpisz nagłówek : Doskonalenie pisowni wyrazów z „rz” i „ż”, następnie wejdź na: https://dyktanda.online/app/# , wybierz kl.4-6, regułę rz/ż i znajdź dyktando „Podróże żyrafy Żanety”, wykonaj je, sprawdź samego siebie i popraw ewentualne błędy. Następnie wybierz po 7 wyrazów z „rz” i „ż” , które są dla Ciebie najtrudniejsze, wpisz je poprawnie do zeszytu w 2 słupkach, kolorem zaznacz w nich „rz” i „ż” i z każdym wyrazem ułóż 1 zdanie ( byłoby miło, gdybyś wymyślił zdania o pozytywnej treściJ).
Następną wiadomość zamieszczę w środę.
27.03 (1 lekcja)
Temat: Arts and festivals - słownictwo.
Zaczniemy sobie dzisiaj nowy rozdział więc otwórzcie proszę podręczniki na stronie 84. Jak widać w tabeli podsumowującej rozdział będziemy w nim spotykać się ze słownictwem związanym z imprezami, festiwalami, rozrywką, teatrem, muzyką, książkami itp. Jeśli chodzi o gramatykę to przed nami przedimki A , AN, THE, tryby warunkowe - zero i jeden, przysłówki, kolejność przymiotników w zdaniu, doczepki pytanie (cokolwiek to jest)* i rzeczowniki złożone. Dialog obejmował będzie zakup biletów na jakąś imprezę.
I w ramach wprowadzenia popatrzcie na pięć biletów zamieszczonych na stronach 84-85. Do każdego biletu mamy krótki opis z lukami, w które należy wstawić słowa z zadania drugiego. A mamy tam:
Zastanówcie się który wyraz pasuje, do którego opisu. Myślę, że niektóre słowa w opisach mogą sprawić wam trudność. Więc tutaj mała ściąga dla was.
Jeśli nie rozumiecie jeszcze innych wyrazów, to proponuję słownik.
Zadaniem dodatkowym, które można wysłać do mnie na plusa jest odpowiedź na pytanie zadane w przykładzie czwartym- Which festival or event would you most like to visit and why? Czyli który festiwal lub imprezę najbardziej chciałbyś odwiedzić I dlaczego. Możecie wybrać z tych zaprezentowanych na obrazkach. Wypowiedź powinna liczyć około 30 słów. Wysyłamy na adres mailowy nie później niż w poniedziałek do godziny osiemnastej. Osoby, które nie chcą wysłać zadania na plusa, tym razem nie muszą wysyłać niczego.
*doczepki pytaniowe (question tags) to takie nasz „nieprawdaż?” na końcu zdania
Pozdrawiam serdecznie i miłej pracy życzę.
W razie pytań- zapraszam przez Librus, e-mail, grupę lub wiadomości prywatne na komunikatorze.
25.03
Temat: Progress Check 5 - powtórzenie i utrwalenie materiału z modułu 5. (2 lekcje)
Dzień dobry. Witam was serdecznie na dzisiejszej lekcji. Jak widać zajmiemy się powtórzeniem wiadomości z rozdziału piątego. Temat ten przewidziałam do realizacji na 2 h lekcyjnych.
Otwórzcie proszę podręczniki na stronie 82.
Na pierwszej lekcji zajmiemy się zadaniami od jeden do sześć.
W zadaniu pierwszym należy poukładać literki tak aby utworzyć wyrazy związane z ochroną środowiska i pasujące do zdań. W drugiej części zadania należy do problemów ekologicznych dopasować możliwe rozwiązania.
W zadaniu drugim wybieramy wyraz pasujące do kontekstu zdania.
W zadaniu trzecim podpisujemy zwierzęta przedstawione na obrazkach.
Zadanie czwarte to pierwsze z zadań gramatycznych. Aby je właściwie rozwiązać przypomnijcie sobie temat o rzeczownikach policzalnych i niepoliczalnych oraz o tym, które wyrazy oznaczające ilość łączą się z jednymi, a które z drugimi. W zadaniu tym właśnie od rodzaju rzeczownika zależy właściwa odpowiedź.
Zadanie piąte to kolejne zadanie gramatyczne, w którym w luki należy wstawić wyrazy some, any, no, every lub ich złożenia. Złożenia to te słowa, z których pisaliśmy kartkówkę.
I zadanie szóste obejmuje znajomość z czasów przyszłych. W ciągu ostatnich dwóch tygodni dość sporo zadań wrzucałam wam z tego materiału na stronę i tam możecie znaleźć filmy z całą częścią teoretyczną. Możecie też skorzystać z naszej kartki albo grammar reference z tyłu książki.
Zadania ósme, dziewiąte i dziesiąte to już druga część naszej lekcji, czyli spokojnie możecie ją wykonać w piątek.
Pozdrawiam serdecznie i miłej pracy życzę.
W razie pytań- zapraszam przez Librus, e-mail, grupę lub wiadomości prywatne na komunikatorze.
24.03
Poczytajcie sobie trochę informacji o Wielkiej Brytanii na stronie https://www.kids-world-travel-guide.com/uk-facts.html
Nie ma do tego zadań- z nimi ruszamy od jutra :)
W razie pytań- piszemy na grupie, Librusie lub mailu
Pozdrawiam.
Luiza Dworok
A wszystkich chcących zwiedzić Londyn- zapraszam na wirtualną wycieczkę- http://360.visitlondon.com/# lub https://www.youtube.com/watch?v=WFRR0zC70-0
27.03
(2h) Temat:Pole i objętość graniastosłupa- ćwiczenia
Dalej obliczamy objętość i pole powierzchni graniastosłupa. Temat lekcji nie jest wam obcy ponieważ przerabialiśmy te pojęcia na lekcji. Jeśli ktoś potrzebuje przypomnieć sobie w jaki sposób obliczamy pole powierzchni całkowej graniastosłupa i objętość graniastosłupa to odsyłam do podręcznika str 222-223 oraz 226-228.
Podaję Wam krótkie filmy w których również pokazany jest sposób w jaki oblicza się te wielkości.
https://pistacja.tv/film/mat00524-objetosc-graniastoslupa?playlist=603
Przesyłam zadania do wykonania. Wybieracie sami z całego zestawu 8 zadań, które robicie obowiązkowo na ocenę. Dwa, które wam zostaną możecie zrobić dodatkowo dla chętnych na +. Robicie wszystkie zadania w zeszycie. Proszę aby każdy napisał w zeszycie , które zadania (numerki) wybrał na ocenę jako obowiązkowe .Treści zadań nie przepisujecie, tylko piszecie numer. Zdjęcie wykonanych zadań odsyłacie na emaila do wtorku do 18.00. Proszę zadania wysłać w jednym emailu, w temacie wpisujecie:imię, nazwisko i klasę.
Zad.1 Pokój Tosi ma kształt prostopadłościanu o objętości 36 m3 . Podłoga w pokoju ma kształt prostokąta o wymiarach 4 m × 3 m. Ile wynosi wysokość pokoju? Zapisz obliczenia i sformułuj odpowiedź
Zad.2 Podstawa graniastosłupa ma powierzchnię wynoszącą 20 cm2 , a wysokość ma 8 cm długości. Jaka jest objętość tego graniastosłupa? Zapisz rozwiązanie.
Zad.3 Budka stanowiska strzelniczego myśliwych ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 1,5 m × 1,6 m × 2 m. Jakie pole powierzchni całkowitej ma prostopadłościan o wymiarach takich jak wymiary tej budki?
Zad.4 Ile litrów wody potrzeba, aby napełnić naczynie w kształcie prostopadłościanu o wymiarach 3 dm × 2 dm × 4 dm? Zapisz obliczenia i sformułuj odpowiedź
Zad.5 Tomek zbudował jeden sześcian z 8 sześciennych klocków o krawędzi 2 cm. Ile jest równa objętość zbudowanego sześcianu? Zapisz obliczenia i sformułuj odpowiedź.
Zad.6 Kucharka ugotowała 4,8 l kompotu. Ile porcji o objętości 0,15 dm3 może wydać kucharka, wykorzystując cały przygotowany kompot? Zapisz obliczenia i sformułuj odpowiedź
Zad.7 Podstawą graniastosłupa jest prostokąt o wymiarach 5 cm × 4 cm, a wysokość ma 8 cm długości. Jaka jest objętość tego graniastosłupa? Zapisz rozwiązanie.
Zad.8 Staś kupił książkę dla mamy i zapakował ją do prostopadłościennego pudełka o wymiarach 20,5 cm × 10 cm × 2,5 cm. Oblicz pole powierzchni prostopadłościanu o wymiarach takich jak wymiary pudełka. Zapisz rozwiązanie.
Zad.9 Jeden z modeli telewizora Hermes ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 690 mm × 490 mm × 380 mm. Ile co najmniej cm2 tektury potrzeba na wykonanie modelu prostopadłościanu o wymiarach takich jak wymiary telewizora Hermes? Zapisz rozwiązanie i sformułuj odpowiedź.
Zad.10 Porównaj wyrażenia. Wpisz w każdą lukę odpowiedni znak: >, < lub>
1000 l ____ 0,1 m3
10 dm3 ____ 10 l
50 cm3 ____ 500 ml
Pozdrawiam!
25.03
(2h)Temat : Objętość graniastosłupa.
Z podręcznika ze strony 226 - 228 oraz z notatek w zeszycie przypomnijcie sobie w jaki sposób oblicza się objętość prostopadłościanu, sześcianu i graniastosłupa.
W ramach przypomnienia tych wiadomości proszę obejrzeć film ze strony:
https://pistacja.tv/film/
Następnie w zeszytach rozwiążcie zadania, które wysłałam w formie zdjęcia.
Dla chętnych ( na +) do rozwiązania w zeszycie jest super zagadka ze str 230 (podręcznik)
Zadania wykonane do zeszytu należy sfotografować i odesłać do mnie na e-maila nie później niż w czwartek do godz. 18.00
W razie pytań służę pomocą przez: Librus, email oraz można pisać na grupie.
25.03
Analiza przystosowań ryb lub płazów do życia w swoim środowisku.
Plakaty, które robiliście sfotografujcie i prześlijcie mi do końca tygodnia, a w zeszycie zanotujcie, dlaczego ten gatunek wybraliście.
Już otrzymuję Wasze prace co mnie bardzo cieszy. To co chciałam, abyście zanotowali w zeszytach - dlaczego wybraliście właśnie ten gatunek?
Gdy będziecie wysyłać mi plakat to również do mnie też napiszcie dlaczego wybraliście właśnie ten gatunek.
23.03
Temat w zeszycie: Przemysł i usługi we Francji.
/1h/Przeczytajcie uważnie tekst z podręcznika od strony 106 do 113. Odpowiedzcie w zeszycie według punktów na zagadnienia: Najważniejsze dane o Francji: stolica, liczba ludności, duże wyspy należące do Francji, obszary należące do Francji poza Europą, najważniejsze krainy geograficzne z mapy. Czym zajmuje się przemysł? Jakie są najważniejsze działy przemysłu? Podaj przykłady produktów wytwarzanych przez poszczególne działy. Podaj jakie czynniki wpłynęły na rozwój przemysłu we Francji. Podaj przykłady nowoczesnych przemysłów we Francji. Co to są technopolie? Jakie jest znaczenie nowoczesnych usług dla gospodarki państwa? Podaj przykłady najlepiej rozwiniętych usług we Francji. Dla chętnych: możecie zrobić krzyżówkę o Francji z ciekawym hasłem. To jest zadanie na ten tydzień. W przyszłym tygodniu poproszę o przesłanie zadań / zdjęcia/.
Pozdrawiam. Renata Ucher
25.03
Temat: Powstanie Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej.
Przeczytaj uważnie temat z podręcznika. Przepisz do zeszytu punkt 1,2,3,4, str. 147 ( TO JUŻ WIEM). Następnie wypisz w punktach do zeszytu przyczyny konfliktu pomiędzy Wielką Brytanią a jej koloniami w Ameryce. Wyjaśnij, w jaki sposób Kazimierz Pułaski i Tadeusz Kościuszko przyczynili się do uzyskania niepodległości przez Stany Zjednoczone.
Te zadania będą oceniane. Proszę o przesłanie zdjęć tych zadań do 01.04 na adres
Uczniowie którym nie oceniłam jeszcze powtórzenia z rozdziału III - proszę przesłać zdjęcia tych zadań do piątku.
Zachęcam do kontaktu.
Zadania dla chętnych na ocenę - Zapoznaj się z tekstem z podręcznika na str. 148 - 149 „ Tajemnice sprzed wieków” . Rozwiąż krzyżówkę do zeszytu i wyślij zdjęcie. Będzie dodatkowa ocena.
26.03.2020
Temat: Malarstwo- zimowy pejzaż. (2 godziny)
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
Witajcie! Dziś tematem naszej lekcji jest MALARSTWO-ZIMOWY PEJZAŻ. Uczniowie malują zimowy pejzaż farbami na kartce o formacie A4. Cała płaszczyzna kartki ma być pokryta farbą! Zdjęcie proszę podpisać i wysyłać na adres mailowy
Termin do 08.04.2020
Malarstwo- w malarstwie najważniejsza jest barwa- obraz powstaje przez namalowanie plam barwnych na płaszczyźnie. Obrazy malarskie mogą przedstawiać różne tematy, najważniejsze z nich to pejzaż, martwa natura, auto-portret, portret, portret zbiorowy, malarstwo rodzajowe, religijne, historyczne, mitologiczne.
Pejzaż ukazuje krajobraz: przyrodę (lasy, łąki, góry, morze) lub architekturę (domy, miasta).
23.03.2020
Otwórz stronę: https://gryfnie.com/, a na niej: po ślonsku i przeczytaj:
Piykno bojka ô krainie, kaj znodli wōngel, następnie do zeszytu wypisz z tego tekstu 5 śląskich słów i wytłumacz je.
Następną wiadomość zamieszczę za tydzień.
27.03. (4l.)
Temat: Grób Pański - myśleli, że to już koniec.
Czym jest dla mnie Wielki Piątek? Uzupełnij tekst wyrazami z ramki, przepisz go do zeszytu.
Wielki Piątek jest dla chrześcijanina dniem ………………………….., ponieważ umarł………………………. . Jest on również dniem ………………………., bo przygotowuje nas na ……………………………………. . Krzyża i zmartwychwstania (śmierci i życia) nie można od siebie ……………………………….. . Liturgia patrzy na ………………………… w perspektywie zwycięstwa. Jest on drzewem życia. Na krzyżu właśnie Chrystus zwyciężył ………………….., dokonała się „śmierć śmierci”.
żałoby*Jezus Chrystus*nadziei*zmartwychwstanie*oddzielić*krzyż*śmierć* |
Proszę o nadesłanie prac do końca przyszłego tygodnia na adres: mdurczok27@gmail.com
Zachęcam was do udziału w czwartek we Mszy szkolnej i bezpośrednio po niej w Drodze Krzyżowej drogą on-line. www.skrzyszowparafia.pl.
25.03
Liczba jednostek lekcyjnych: 1
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
Temat: Wydzieranka wiosenna
Uczniowie wykonują wydzierankę o tematyce wiosennej i zdjęcie wysyłają na adres mailowy
krzysztofszew@gmail.com
25.03-31.03
Dodatkowo: Bieg w miejscu 4x20 sek. z przerwą 30 sek.
Dla odpoczynku może wykonać jedno ćwiczenie rozciągające w siadzie.
Próbę skoczności najlepiej wykonać na boso bez skarpetek lub w butach które się nie ślizgają.
Uczeń skacze obunóż w przód, a następnie odwraca się i mierzy odległość własną stopą.
Wynik sprawdza w tabeli i zapisuje do dziennika.
3.Przygotowanie do testu m. brzucha
Przez 3 lekcje będziemy przygotowywać się do wykonania kolejnych prób testu sprawności.
Na 4 lekcji wykonamy wszystkie próby wpisując swoje wyniki w tabeli , wystawiając ocenę ,zgodnie z tabelą. W miarę możliwości można wysłać do nauczyciela gotową tabelę na e-mail .( Gdy ktoś ma problem może wysłać zdjęcie na messegera.
Na dole strony znajdziecie pdf z tym testem.
Pozdrawiam życząc zdrowia i wytrwałości.
Zadania na kolejny tydzień 23.03-24.03
Dziewczyny każda ćwiczy na miarę swoich możliwości i posiadanych umiejętności.
Nie zapominamy na początku o rozgrzewce.
https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U
https://www.youtube.com/watch?v=DP07hsaQiUM
Pamiętajmy o ćwiczeniach rozciągających na zakończenie.
Pamiętajcie aby odejść od komputera , telefonu i zrobić coś dla zdrowia - ruszajcie się !
25.03-31.03
Przygotowanie do próby gibkości i szybkości ISF Zuchory Podaje link do rozgrzewki z dużym zakresem ćwiczeń rozciągających https://www.youtube.com/watch?v=vq_4SghsXUg
Dodatkowo: Bieg w miejscu 4x20 sek. z przerwą 30 sek.
Dla odpoczynku może wykonać jedno ćwiczenie rozciągające w siadzie.
Próbę skoczności najlepiej wykonać na boso bez skarpetek lub w butach które się nie ślizgają.
Uczeń skacze obunóż w przód, a następnie odwraca się i mierzy odległość własną stopą.
Wynik sprawdza w tabeli i zapisuje do dziennika.
3.Przygotowanie do testu m. brzucha
Przez 3 lekcje będziemy przygotowywać się do wykonania kolejnych prób testu sprawności.
Na 4 lekcji wykonamy wszystkie próby wpisując swoje wyniki w tabeli , wystawiając ocenę ,zgodnie z tabelą. W miarę możliwości można wysłać do nauczyciela gotową tabelę na e-mail leszek.oshin@interia.pl
Na dole strony znajdziecie pdf z tym testem.
Pozdrawiam życząc zdrowia i wytrwałości.
Zadania na kolejny tydzień 23.03-24.03
Każdy ćwiczy na miarę swoich możliwości i posiadanych umiejętności.
Nie zapominamy na początku o rozgrzewce.
https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U
https://www.youtube.com/watch?v=DP07hsaQiUM
Pamiętajmy o ćwiczeniach rozciągających na zakończenie.
Pamiętajcie aby odejść od komputera , telefonu i zrobić coś dla zdrowia - ruszajcie się !