SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie
26.03 (2 lekcje, termin realizacji: 26.03.2020 i 27.03.2020)
Dzień dobry piątoklasiści!
Dziś spotykamy się tu po raz ostatni w tym tygodniu, przygotowałam dla Was 2 lekcje ( na dziś i jutro) poświęcone kolejnemu mitowi. Zapiszcie w zeszycie z literatury temat z 2 numerami lekcji i z datami 26.03.20 i 27.03.20:
Temat: Z maczugą, łukiem, w skórze lwa-wyczyny Heraklesa.
Czwartek:
Piątek:
Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski
Jeśli chcesz już dziś zrobić obydwa zadania, wyślij je w 2 mailach.
Następną wiadomość zamieszczę w poniedziałek ( będzie to 1 lekcja)
25.03 (1 lekcja, termin realizacji: 25.03.2020)
Dziś powtórki z ortografii ciąg dalszy!
Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski
( oczywiście… nie wychodząc z domu).
Dziś nic nie będę oceniać. Następną wiadomość zamieszczę w czwartek ( będą to 2 lekcje - na czwartek i piątek).
23.03.2020
Dziś powtórka z ortografii!
W zeszycie z gramatyki wpisz nagłówek : Doskonalenie pisowni wyrazów z „rz” i „ż”, następnie wejdź na: https://dyktanda.online/app/# , wybierz kl.4-6, regułę rz/ż i znajdź dyktando „Jeż Jerzy”, wykonaj je, sprawdź samego siebie i popraw ewentualne błędy. Następnie wybierz po 5 wyrazów z „rz” i „ż” , które są dla Ciebie najtrudniejsze, wpisz je do zeszytu w 2 słupkach, kolorem zaznacz w nich „rz” i „ż” i z każdym wyrazem ułóż 1 zdanie ( byłoby miło, gdybyś wymyślił zdania o pozytywnej treściJ).
Następną wiadomość zamieszczę w środę.
27.03
Temat: E-mail z zaproszeniem na przyjęcie. (2 godziny)
Witam was moi drodzy. Dziś tematem naszej lekcji jest email znajdujący się na stronie 86 w waszych podręcznikach. Popracujemy sobie z tym tekstem przez najbliższe 2 lekcje, zajmiemy się nowym słownictwem i wykonamy zadania związane ze zrozumieniem tego tekstu.
Tak więc otwórzcie proszę podręczniki i przeczytajcie sobie obydwa maile - ten od Brendy i odpowiedź na niego napisaną przez Emily.
W drugim kroku wypiszcie sobie słownictwo wskazane w ramce obok tekstu. Słowa, które moim zdaniem niektórym z was mogą sprawić trudność to:
Jeśli nie rozumiecie jeszcze jakiś wyrazów, to możecie skorzystać ze słowników internetowych lub zwykłego książkowego.
Do wykonania mamy trzy zadania. W zadaniu pierwszym połączcie pocięte zdania tak, aby te które powstaną, były zgodne z przeczytanymi mailami.
Zadanie drugie to typowe zadanie na prawda, fałsz i brak informacji.
Jeśli nie rozumiesz zdań to skorzystaj z mojej podpowiedzi w nawiasie (Zdanie pierwsze- Impreza Brendy odbędzie się za dwa tygodnie. Zdanie drugie- Zamierzają zamówić dla niej tort urodzinowy, zdanie trzecie- Jej siostra jest starsza niż ona i zdanie czwarte- Emily zamierza pójść przyjść do domu Brendy przed jedenastą.)
W zadaniu trzecim musimy odpowiedzieć na pytania. Odpowiedzi układamy całymi zdaniami.
I znów podpowiedź dla tych z Was, którzy nie rozumieją pytań (1. o której jest impreza Brendy?, 2. Kto zrobi jej tort?, 3.Kiedy zamierzają pograć w gry na imprezie?)
Dziś w trakcie lekcji zrobimy tyle materiału, ile zdążycie. A na kolejnej dokończycie sobie te zadania i we wtorek do godziny 18.00 wyślecie mi zdjęcia z zadaniami 1, 2,3.
Pozdrawiam was serdecznie i życzę owocnej pracy.
W razie pytań zachęcam do kontaktu na grupie lub w innej formie.
26.03
Temat: Uroczystości i święta - słownictwo, ćwiczenia w mówieniu.
Dzień dobry. Zaczniemy sobie dzisiaj rozdział szósty.
Otwórzcie wasze podręczniki na stronie 84. W opisie modułu w lewym górnym rogu znajdują się informacje na temat materiału zawartego w rozdziale 6. Jest to słownictwo z działu święta, festiwale, jedzenie oraz zwroty z do i make. Jeśli chodzi o gramatykę będzie to konstrukcja służąca do wyrażania zamiarów (be going to) oraz zaimki zwrotne (się siebie). Dialog to sugerowanie i reagowanie na sugestie.
Dziś zajmiemy się tylko słownictwem związanym z nazwami świąt. Wypiszcie sobie wszystkie święta, których nazwy znajdują się pod obrazkami (jest ich 8). Ze słowniczkiem z tyłu książki przetłumaczcie je na język polski. Następnie w ćwiczeniach rozwiążcie zadanie 1 na stronie 34. Z rozsypanych liter musicie ułożyć nazwy świąt przedstawionych na obrazkach (i te obrazki podpisać). Zadanie dla chętnych na plusa to przesłanie mi na maila trzech zdań na temat swojego ulubionego święta z tych przedstawionych na zdjęciach. Piszemy które święto lubimy i dlaczego oraz jak je obchodzimy/ co wtedy zwykle robimy. Używamy czasu teraźniejszego (present simple), gdyż mówimy o sytuacji powtarzającej się, typowej.
Zadanie z ćwiczeń proszę sfotografować i przesłać na mojego maila nie później niż w czwartek do godziny 18.00.
Pozdrawiam was serdecznie i życzę owocnej pracy.
W razie pytań zachęcam do kontaktu na grupie lub w innej formie.
24.03
Temat: Past Simple wcale nie taki przeszły!
Witam w nowym tygodniu. Zachęcam do wykonania kolejnej porcji ćwiczeń z czasem przeszły. Myślę, że większość czasowników nieregularnych już nie stanowi dla Was większej trudności. W tym tygodniu utrwalamy 5 części wprowadzonych wcześniej. W kolejnym dołożymy nową porcję. Zachęcam do śpiewania piosenek z zeszłego tygodnia.
Dla tych, którzy nie koniecznie pamiętają co to takiego Past Simple (patrz tył podręcznika, zeszyt lub kartka z czasami), mam dodatkowy film https://www.youtube.com/watch?v=Bh14coUq8Ck
I zadania - w zeszycie wpisujemy tylko odpowiedzi. W czwartek (przed kolejną lekcją) podam te właściwe.
I. Czasowniki podane w nawiasach wpisz w formie przeszłej.
1. Susan .................. (find) her handbag in the wardrobe.
2. When the parade ................. (begin), we were excited.
3. Tom .................. (think) the party was boring.
4. Sue ................... (fly) to Italy last week.
5. Margaret ................ (make) roast lamb and potatoes yesterday.
6. We ..................... (drive) to Spain last month.
7. John ............. (come) home early this afternoon.
8. They .................... (buy) a new car last month.
9. The children ............... (break) the lamp yesterday.
10. She ................ (give) me a nice present.
11. Tom ............... (tell) me a funny joke.
12. She ................ (write) a letter to her brother yesterday.
II. Uporządkuj wyrazy tak, aby powstały poprawne zadania.
1. we/ the/ go/ didn’t/ to/ park/ yesterday/ .
........................................
2. read/ he/ book/ science-fiction/ a / week/ last/ .
........................................
3. buy/ she/ new/ bicycle/ last/ a / month/ did/ ?
........................................
4. they/ have/ didn’t/ party/ a/ week/ last/ .
........................................
5. did/ bed/ your/ you/ make/ yesterday/ ?
https://quizizz.com/admin/quiz/5c2cb4802be238001b71e88e/past-simple
https://quizizz.com/admin/quiz/59f0edc1ea34a5120007a275/past-simple te zadania wystarczy wykonać online.
27.03
Temat: Kąty i ich rodzaje (2h).
Dzisiaj przypomnimy wiadomości z klasy 4, dotyczące kątów.
Jako notatkę zapiszcie do zeszytu:
Informacje zawarte w notatce znajdują się też w podręczniku na str. 107-108.
Następnie rozwiążcie zadania:
podręcznik str. 109 zadanie 1 (do zeszytu)
ćwiczenia str. 7 zadania 1- 4
dla chętnych (na plusa): ćwiczenia str.8 zadania 5 - 7
Poniżej macie filmiki dotyczące kątów.
https://youtu.be/VxKcSSon1IM?t=89
Bardzo proszę o przesyłanie wszystkich rozwiązań z danej lekcji w jednym emailu.
Rozwiązania prześlij do wtorku (31.03, godz. 18:00), na adres: jreclik2@gmail.com. Jako temat wiadomości wpisz swoje imię i nazwisko.
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com). Pozdrawiam.
25.03
Temat: Proste prostopadłe, proste równoległe - ćwiczenia (1h).
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com). Pozdrawiam.
Temat: Rozpoznawanie roślin nagonasiennych.
Rośliny nagonasienne to nasze powszechnie występujące iglaki- drzewa i krzewy.
Dzisiejsza lekcja to nie tylko przypomnienie sobie tych roślin, które często spotykamy, ale próba nauczenia się rozpoznawania ich. W Waszym podręczniku jest wymienionych 6 gatunków. Ponieważ wiele jest gatunków sosen czy świerków, to proponuję abyście skupili się po prostu na rodzajach.
Trzeba zapamiętać i umieć odróżnić:
- sosnę
- jodłę
- świerk
- cis
- jałowiec
- modrzew
O ile sobie przypominacie 5 rodzajów roślin nagonasiennych występuje przy naszej szkole.
Do nauki najbardziej przydają się dobre fotografie lub rysunki schematyczne.
Jeśli wejdziecie na epodreczniki.pl szkoła podstawowa biologia nagonasienne to w rozdziale 5. Krajowe rośliny nagonasienne są umieszczone po 2 zdjęcia: świerk, jodła, modrzew, cis, sosna (kosodrzewina)
https://opracowania.pl/opracowania/biologia/rosliny-nasienne,oid,1311,rosliny-nagonasienne na tej stronie są ciekawe rysunki i krótki opis.
Wpisując w Google pojedyncze hasło np. świerk itp. obejrzycie wiele zdjęć.
Ucząc się rozpoznawać zwróćcie uwagę na to:
czy igły są długie czy krótkie; czy są kłujące czy nie; czy rosną bezpośrednio na gałęzi czy są zebrane w krótkie pędy (np. sosna ma zawsze po 2 igły); szyszki są długie czy bardziej okrągłe; wreszcie czy te długie szyszki zwisają w dół czy siedzą na gałęzi?
Wykorzystanie do tego tematu Waszego podręcznika i zeszytu ćwiczeń już Wam bardzo pomoże, ale gdy jeszcze obejrzycie piękne zdjęcia drzew i krzewów możecie mile spędzić czas.
Po powrocie do szkoły zobaczycie jeszcze zasuszone w zielnikach wymienione dziś okazy.
Temat : Pogoda a klimat /1h/.
Przeczytajcie z podręcznika od str.102-107/.Wejdźcie na stronę epodręczniki.pl , kształcenie ogólne, szkoła podstawowa, geografia , wyszukajcie lekcję „ Czym jest pogoda a czym klimat? Są tam ciekawe zadania interaktywne i film. Wykonajcie zadania w zeszycie ćwiczeń od str.61 do 63. To jest zadanie na ten tydzień, w poniedziałek poproszę o przesłanie zadań z zeszytu ćwiczeń/ zdjęć/ do sprawdzenia. Pozdrawiam Renata Ucher
(26.03.2020/1.04.2020)
Temat : Polska Bolesława Chrobrego. Bilans panowania pierwszego króla.
Ten temat będzie realizowany na dwóch lekcjach podr.170-174
Uczeń:
Tę kolorową stronę można wydrukować (kto ma takie możliwości) lub przerysować na 2 stronach zeszytu - to forma notatki do tej lekcji.
Do 8.04. wykonać ćwiczenia
_____ - spotkanie Bolesława Chrobrego z cesarzem Ottonem III w Gnieźnie
_____ - wyprawa biskupa Wojciecha do Prus
_____ - koronacja Bolesława Chrobrego na króla Polski
_____ - najechanie Czech przez Bolesława Chrobrego
_____ - przyłączenie Grodów Czerwieńskich do Polski
(25.03.2020)
Temat : Mieszko I i początki Polski.
podr.165-169
Uczeń:
Notatka do zeszytu:
Pierwszym historycznym władcą Polski był pochodzący z plemienia Polan Mieszko I, który zjednoczył większość plemion zamieszkujących w X wieku ziemie dzisiejszej Polski. W 966 roku Mieszko I za pośrednictwem Czech schrystianizował ziemie polskie. Wydarzenie to wzmocniło pozycję naszego kraju w Europie i przyczyniło się do jego rozwoju kulturalnego.
972 - zwycięstwo wojsk polskich pod Cedynią
Wejdźcie na ten link i zobaczcie film
https://gwo.pl/panstwo-mieszka-i-p4407
Odpowiedzi na pytania piszecie na komputerze i odsyłacie do 1.04. na adres:
Ojcem Mieszka I był książę Siemomysł |
P |
F |
Nazwa „Polska” pochodzi od nazwy plemienia Polan, którzy podbili sąsiednie plemiona i utworzyli państwo. |
P |
F |
Mieszko I był założycielem Piastów |
P |
F |
Państwo Mieszka I było większe od terenów dzisiejszej Polski |
P |
F |
Pierwsze biskupstwo na ziemiach polskich powstało w Gnieźnie |
P |
F |
25.03. (4 l.)
Temat: Wizerunek Mistrza - św. Weronika
Każdy z nas ma taką chustę Weroniki. Są nią zdolności, którymi zostaliśmy obdarzeni przez Boga. Niektórym z nas wydaje się, że nie otrzymał żadnych, bo nie potrafi pięknie malować, śpiewać, w sporcie też mu nie idzie, ale każdy otrzymał czas oraz wolność działania. To jest właśnie nasza chusta, którą możemy służyć innym ludziom. Tylko wtedy, gdy bezinteresownie pomożemy innym, w naszych sercach, jak na chuście Weroniki, realizujemy przykazania miłości bliźniego.
Wypisz dobre uczynki, które udało Ci się zrobić w Wielkim Poście (pamiętaj, że w Twoim sercu tworzą „chustę Weroniki”).
Proszę o nadesłanie prac do końca przyszłego tygodnia na adres: mdurczok27@gmail.com
Zachęcam was do udziału w czwartek w Mszy szkolnej i bezpośrednio po niej w Drodze Krzyżowej drogą on-line. www.skrzyszowparafia.pl.
26.03
Liczba jednostek lekcyjnych: 1
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
Temat: Wydzieranka wiosenna
Uczniowie wykonują wydzierankę o tematyce wiosennej i zdjęcie wysyłają na adres mailowy krzysztofszew@gmail.com
Termin: do 2.04
25.03-31.03
Przygotowanie do próby gibkości i szybkości ISF Zuchory Podaje link do rozgrzewki z dużym zakresem ćwiczeń rozciągających https://www.youtube.com/watch?v=vq_4SghsXUg
Dodatkowo: Bieg w miejscu 4x20 sek. z przerwą 30 sek.
Dla odpoczynku może wykonać jedno ćwiczenie rozciągające w siadzie.
Próbę skoczności najlepiej wykonać na boso bez skarpetek lub w butach które się nie ślizgają.
Uczeń skacze obunóż w przód, a następnie odwraca się i mierzy odległość własną stopą.
Wynik sprawdza w tabeli i zapisuje do dziennika.
3.Przygotowanie do testu m. brzucha
Przez 3 lekcje będziemy przygotowywać się do wykonania kolejnych prób testu sprawności.
Na 4 lekcji wykonamy wszystkie próby wpisując swoje wyniki w tabeli , wystawiając ocenę ,zgodnie z tabelą. W miarę możliwości można wysłać do nauczyciela gotową tabelę na e-mail
Na samym dole strony znajduje się pdf z tym testem.
Pozdrawiam życząc zdrowia i wytrwałości.
Zadania na kolejny tydzien 23.03-24.03
Każdy ćwiczy na miarę swoich możliwości i posiadanych umiejętności.
Rozgrzewka: https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U
Ćwiczenia dla dzieci - prawidłowa postawa
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8 (jak ktoś nie ma piłki pomija ćwiczenia).
Pamiętajcie aby odejść od komputera , telefonu i zrobić coś dla zdrowia - ruszajcie się !
Dla uczniów biorących udział w zajęciach SKS
W związku z bardzo ograniczoną możliwością przeprowadzenia zajęć rekreacyjno - sportowych mam dla was w tym tygodniu (25.03. - 31.03.) trochę nietypowe zadanie.
Temat zajęć: Ćwiczenia ogólnorozwojowe podczas wykonywania prac domowych.
Zadanie:
Gruntownie wysprzątaj swój pokój lub dowolne pomieszczenie w domu.
Ćwiczenia:
- skłony tułowia w przód - podczas odkurzania, mycia podłóg,
- wspięcia na palcach - ścieranie kurzu na wysokich meblach,
- ćwiczenia siły mięśni ramion - podczas trzepania dywanów,
- celność rzutów - wrzucanie śmieci do kosza
Na koniec fajna wiadomość - nie trzeba robić rozgrzewki.