Biuletyn Informacji Publicznej

SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie

Podgląd wersji strony

Język polski 

Liczba jednostek lekcyjnych: 1
Termin realizacji: 30.03.2020 r.
Forma i sposób sprawdzenia zadań: Messenger
  1. Do zeszytu z literatury wpisz temat: Twórca i jego czasy - Ignacy Krasicki.
  2. Przeczytaj wiadomości z podręcznika ze stron 98 - 99.
  3. Zgromadź wiadomości o epoce, w której żył Ignacy Krasicki, weź pod uwagę:  nazwę i czas trwania epoki, ustrój, jaki panował, władzę, sytuację polityczną Polski, ważne wydarzenia historyczne i kulturalne.
  4. Wykorzystując informacje z podręcznika, sporządź notatkę biograficzną dotyczącą Ignacego Krasickiego, uwzględnij: datę narodzin, informacje na temat edukacji i pracy, kontakty z ważnymi postaciami, udział w istotnych przedsięwzięciach, twórczość, datę śmierci.
  5. Wypisz z podręcznika pojęcia dotyczące Krasickiego i jego czasów, wyjaśnij ich znaczenie (możesz skorzystać ze strony https://sjp.pwn.pl/ ), np.: oświecenie, racjonalizm, tolerancja, moralizowanie, dydaktyzm, klasycyzm.

Język angielski

Grupa Z

30.03

Temat: El grando- praca z tekstem.

Dzień dobry moi Drodzy.

Dzisiaj zrobimy sobie małą przerwę w gramatyce i zajmiemy się pracą z tekstem i ćwiczeniem rozumienia ze słuchu.

Otwórzcie podręczniki na stronie 106. In the picture you can see El Grando- a dragon made of recycled materials.

Zacznijcie od wypisania sobie nazw przedmiotów i materiałów, z których zostały wykonane, i ich tłumaczenia. Jak zwykle znaczenia nowych słów znaleźć możecie z tyłu podręcznika, w słownikach internetowych lub książkowych. Następnie przeczytajcie sobie tekst o smoku powstałym z przetworzonych materiałów. Na stronie obok tekstu w ramce jak zwykle mamy wypisane słownictwo, na którym należy się skupić i które przetłumaczone jest waszych podręcznikach. Jeśli w tekście znajdziecie jeszcze inne trudne słówka, to również polecam przetłumaczenie ich sobie.

Gdy już będziecie rozumieli cały tekst, to przejdźcie proszę do zadań. Do wykonania mamy:

  1. zadanie 2, w którym w czterech zdaniach wybieracie właściwą odpowiedź zgodną z tekstem;
  2. zadanie 3 w którym dokończyć należy zdania zgodnie z tekstem;
  3. zadanie 5, w którym w luki wstawiamy podane słówka. Jest to słownictwo, z którym wcześniej spotkaliście się w czytance.
  4. zadanie 6, czyli przeczytanie zdań i przetłumaczenie sobie czasowników razowych zgodnie z listą:
    • look for- szukać,
    • put off- przełożyć na później,
    • talk to- rozmawiać z (nie with!!!),
    • arrive in- przyjechać do (nie to !!!),
    • jump over- przeskoczyć nad.
  5. I ostatnie zadanie, które należy wykonać to zadanie 8, czyli słuchanka. Wejdźcie sobie w link https://learningclub.egis.com.pl/pl/szkolapodstawowa/smarttime/smart_time_2_podrecznik_wieloletni_nagrania_audio track 072 i dwukrotnie wysłuchajcie tekstu. W luki wpiszcie brakujące słowa lub zwroty.

Na mój e-mail proszę przesłać zdjęcia zadań nr 2, 3, 5 i 8 nie później niż do wtorku do godziny 18.00. Po zebraniu wszystkich wiadomości tak jak poprzednio otrzymacie omówienie zadań.

W czasie trwania naszej lekcji zapraszam do kontaktu na grupie. Pozdrawiam serdecznie.

Grua ŚZ

Klasa 7ab ŚZ - 30 marca

Temat: Expressing future time - ćwiczenia gramatyczne.

Podręcznik str. 104  zadanie 2,3                    ćwiczenia str. 36  zadanie 1-3

Link do e-lekcji: https://youtu.be/B50c1MnfarQ

Matematyka 

12

Biologia

Chemia

Fizyka 

Geografia 

Historia 

Informatyka

Język niemiecki 

Muzyka 

Plastyka 

30.03.2020

Temat: Płaskorzeźba- motyw roślinny. (2 godziny)

Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail

Witajcie! Dziś tematem naszej lekcji jest PŁASKORZEŹBA- MOTYW ROŚLINNY. Uczniowie z plasteliny tworzą płaskorzeźbę z motywem roślinnym, mogą to być drzewa, krzewy, kwiaty itd. Praca ma być wykonana na kartce o formacie A5 ( ½ kartki z bloku technicznego lub twarda tektura), kompozycja pozioma lub pionowa. CAŁA PŁASZCZYZNA KARTKI MA BYĆ POKRYTA PLASTELINĄ. Zdjęcie proszę podpisać w komentarzu i wysyłać  na adres mailowy 

Termin do 10.04.2020

Rzeźba jest jedną z podstawowych dyscyplin sztuki. Rzeźby wolnostojące można oglądać ze wszystkich stron. Obok rzeźb wolnostojących możemy wyróżnić takie, które częściowo wystają z płaszczyzny, nazywamy je PŁASKORZEŹBAMI, czyli RELIEFAMI. Można je oglądać tylko z przodu.

Dawniej artyści rzeźbiarze wykonywali swoje dzieła z drewna, kamienia, brązu. Współcześnie korzystają także z mas plastycznych, blach, szkła i innych materiałów. Podczas pracy posługują się narzędziami, na przykład dłutem, młotkiem czy piłą. Podczas pracy z materiałem twardym, na przykład kamieniem lub drewnem, rzeźbiarz ujmuje narzędziem zbędne części. Nie można ich potem przywrócić. Jeśli rzeźba jest wykonywana w miękkim materiale, na przykład w glinie, można ją kształtować za pomocą dłoni. W każdej chwili rzeźbiarz może dokładać materiał, w którym pracuje.

Rodzaje płaskorzeźb:

  • płaski - płaskorzeźba wystaje nad powierzchnię mniej niż połową swej wypukłości
  • wypukły - płaskorzeźba wystaje nad powierzchnię więcej niż połową swej grubości
  • wklęsły (wklęsłorzeźba) - płaszczyzna powierzchni wystaje powyżej wykonanej kompozycji
  • technika łączna - płaszczyzna zostaje obrabiana w dwóch kierunkach płaszczyzny

Przykładowe prace uczniów:

12

 

Religia

W-F

 DZIEWCZYNY 

30.03-31.03

Dzisiaj ostatni dzień na przygotowaniu się do Indeksu Sprawności Fizycznej , we wtorek wykonujecie cały test, przesyłając do środy wieczora tabelki z wynikami na adres      e-mail: .

Dla chętnych , którzy chcą zrobić coś więcej  dla zdrowia polecam trening interwałowy całego ciała ( wystarczy zrobić jedną serię). Trzymam za Was kciuki- powodzenia. Pozdrawiam Was gorąco.

https://www.youtube.com/watch?v=aRzvpq4eXNk&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1whTapCkDxLj_V1aukPPPWja5FV_Q-ajTiKqGcEoeamfm-mkmllWdwmoE

CHŁOPCY
31.03.2020r.
 
Temat: Doskonalenie umiejętności prawidłowego ustawienia się w ataku i w obronie.
 
Zapoznać sie z filmikami.
 
Zachowanie zawodnika w ataku:
https://www.youtube.com/watch?v=AW3U6oLNDCc
Zachowanie zawodnika w obronie:
https://www.youtube.com/watch?v=5oMVtzx4nW0
 
Do piątku (3.04.2020r.) do godziny 15.00 wysyłamy plan rozgrzewki:
https://www.testportal.pl/test.html?t=3SqJutHJKziQ
 
Temat: Doskonalenie umiejętności wykonania podań sytuacyjnych.
 
Przypominamy zasady techniki podań piłki w tym sytuacyjnych:
https://www.youtube.com/watch?v=3futH8KZNr4&t=197s
 
Ćwiczenia wykonujemy w miarę możliwości.
 
2.04.2020r.
Temat: Doskonalenie umiejętności wykonania rzutu z biegu po kozłowaniu.
 
Przypominamy sobie technikę wykonania:
https://www.youtube.com/watch?v=d5W1dPE111E
 
Wykonujemy ćwiczenia w miarę swoich możliwości.
 
3.04.2020r.
Temat: Doskonalenie umiejętności wykonania rzutów do kosza z wyskoku.
 
Zapoznajemy się z techniką wykonania rzutu z wyskoku (1:16):
https://www.youtube.com/watch?v=d5W1dPE111E
 
Do piątku (3.04.2020r.) do godziny 15.00 wysyłamy plan rozgrzewki:
https://www.testportal.pl/test.html?t=3SqJutHJKziQ
 
Zamknij
Drukuj