SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie
31.03.20
(2 lekcje, termin realizacji: 31.03.2020 i 01.04.2020)
Dzień dobry piątoklasiści!
Dziś przygotowałam dla Was 2 lekcje ( na dziś i jutro) poświęcone kolejnemu mitowi. Zapiszcie w zeszycie z literatury temat z 2 numerami lekcji i z datami 31.03.20 i 01.04.20:
Temat: Jak Ariadna pomogła Tezeuszowi?
Wtorek:
Środa:
5. Nie wysyłaj mi zdjęcia z zadaniem 2, ale jeśli chcesz otrzymać plusa za zadanie dodatkowe dla chętnych, zrób do zeszytu zadanie 4 ze strony 229 i prześlij mi zdjęcie do czwartku do 9.00 ( nie wcześniej niż w środę).
Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski
Następną wiadomość zamieszczę w czwartek ( będą to 2 lekcje)
30.03.20
(1 lekcja, termin realizacji: 30.03.2020 )
Dzień dobry piątoklasiści!
Witam Was w nowym tygodniu, w którym spotkamy się tu 3 razy ( dziś, jutro i w czwartek). Na dobry początek tygodnia mam dla Was wiersz M. Rusinka
Koniecznie wyjdź dziś z domu na krótki spacer po własnym podwórku, nie zapominając psa ;), ale unikając zgromadzeń!
Jednak najpierw lekcja. Na dziś przygotowałam dla Was 1 lekcję gramatyki. Zapiszcie w zeszycie z gramatyki temat z datą 30.03.20:
Temat: Jak tu teraz nie wspomnieć o przysłówku?
Wspominamy przysłówek , bo znacie go już z 4 klasy. Pamiętacie wierszyk?
Jak? Gdzie? Kiedy? To przysłówek:
ładnie, blisko, dziś - dość słówek!
Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski
Informuję, że zadania oceniam, gdy upłynie termin ich nadsyłania.
Następną wiadomość zamieszczę we wtorek ( będą to 2 lekcje).
31.03
Kontynuacja lekcji z ubiegłego tygodnia. (email)
31.03, 1.04
Temat: Mierzenie kątów (2h).
Dzisiaj przypomnimy sobie jak mierzymy kąty za pomocą kątomierza. Możecie skorzystać z informacji zamieszczonych w podręczniku na
str. 110 lub z poniższego filmiku:
https://youtu.be/FzLQAIwUMFM
Następnie rozwiążcie zadania (na ocenę):
ćwiczenia str. 9 zad. 1, 2 oraz zadania, które znajdują się poniżej:
Bardzo proszę o przesyłanie wszystkich rozwiązań z danej lekcji w jednym e-mailu. Rozwiązania prześlij do czwartku (2.04, godz. 18:00), na adres: jreclik2@gmail.com. Jako temat wiadomości wpisz swoje imię i nazwisko.
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com). Pozdrawiam.
30.03
Witam serdecznie wszystkich moich uczniów.
Temat lekcji, który będziecie realizować 2 tygodnie brzmi :
Rozpoznawanie pospolitych drzew liściastych
W ubiegłym tygodniu zajmowaliście się takimi roślinami, których liście zostały przekształcone w igły. Na dzisiejszej lekcji będziecie wyszukiwać sobie drzewa o różnym kształcie liści.
Na wiosnę rozpoczyna się okres rozmnażania drzew i krzewów, część z nich pięknie kwitnie, niektóre pachną. Może ktoś ze swojego okna obserwuje kwitnące właśnie forsycje (mają żółty kolor), a niebawem zaczną kwitnąć na biało lub różowo drzewa owocowe. Zwróćcie uwagę, że drzewa te mają kwiaty zanim pojawią się liście. Jednak nie wszystkie kwiaty czy grupy kwiatów (kwiatostany) są dobrze widoczne i pachnące. Część drzew posiada niepozorne kwiaty, a potem niewielkie owoce (np. drobne orzechy ze skrzydełkami). W tym roku mogliście zwrócić uwagę na bazie (na których w miarę wzrostu pojawiły się pręciki lub szyjki) - to kwiaty wierzby. Oznacza to, że jedno drzewo jest rodzaju męskiego drugie żeńskiego. Podobnie jest z kwiatami topoli, albo męskie, albo żeńskie. Przechodząc czasem pod bezlistnymi drzewami topoli widzieliście na ziemi coś co z nich spadło i wyglądało jak szare gąsienice. To były kwiatostany topoli. Pozostałe kwiatostany drzew, które zadam, abyście nauczyli się rozpoznawać też będą niepozorne, ale już będą miały narządy rozrodcze męskie i żeńskie co oznacza że są obojnacze.
Rodzi się pytanie podstawowe jak rozpoznawać drzewa. Otóż najlepiej poczekać, aż urosną im liście. One mają różne kształty, brzegi i wielkość, dlatego najłatwiej nauczyć się rozpoznawać patrząc na liść. Co prawda stolarz pozna po korze, biolog po kwiatach, owocach, sylwetce, ale to są już bardziej szczegółowe informacje.
Myślę, że będziecie mieli dużo przyjemności z obserwacji naszych popularnych drzew.
Możecie wykorzystać przeglądarki lub atlasy, podręcznik i zeszyt ćwiczeń. Wystarczy, że rozpoznacie rodzaj (niektóre mają wiele gatunków).
Trzeba rozpoznać:
Wpiszcie te rodzaje do zeszytu.
Nie zadaję Wam żadnej pracy pisemnej. Uczycie się rozpoznawać. Po powrocie do szkoły jeszcze obejrzycie okazy z zielnika. Potem ustalimy termin, w którym Was zapytam z rozpoznawania. Każdy uczeń dostanie losowo wybrane 5 rodzajów (iglaste i liściaste - razem 15 do nauki). Za 5 rozpoznanych ocena 6, za 4 piątka itd.
Uczniowie chętni mogą uczyć się więcej, aby później kiedy będą się zgłaszać przy klasie uzyskiwać za aktywność więcej plusów.
Życzę Wam owocnej pracy. Radzę sobie ją podzielić i np. codziennie jeden rodzaj nauczyć się rozpoznawać, ale sprawdzać, czy dobrze rozpoznajecie te, których uczyliście się wcześniej. Mam wielką nadzieję, że będę „zmuszona” stawiać same szóstki!
Mój adres jest na stronie szkoły ponieważ poczta w Librusie często się zawiesza to w razie pytań piszcie figiel.biolchem@interia.pl
Temat: Strefy klimatyczne i krajobrazowe. /1h/. 1/Wejdźcie w e.podręczniki jest tam lekcja Strefy krajobrazowe na Ziemi Przeczytacie ten temat , rozwiążcie zadania interaktywne/ . 2/ Przeczytajcie z podręcznika temat od strony 108 do 112. 3/Rozwiążcie zadania w zeszycie ćwiczeń od strony 65 do 67.4/ W wiadomościach w librusie sprawdzajcie w poniedziałki kto przesyła zadania / zdjęcia/ do sprawdzenia.5/ Pozdrawiam. Renata Ucher
Drodzy uczniowie!
Od poniedziałku będę prosić o przesyłanie zadań do kontroli na skrzynkę Według planu lekcji, czyli w:
- poniedziałki - klasy 5b, 7a i 7b
- środy -8a i 8b, 5a, 6c
- piątki - 6a, 6b i 5c
Przysyłają tylko te osoby z klasy, do których napiszę we wskazane dni / nie wszyscy/ na librusie. Pozdrawiam. Renata Ucher
30.03.2020
Temat: Walor i światło- martwa natura. (2 godziny)
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
Witajcie! Dziś tematem naszej lekcji jest WALOR I ŚWIATŁO-MARTWA NATURA. Uczniowie malują martwą naturę kredkami na kartce o formacie A4. Praca plastyczna może przedstawiać owoce, warzywa, przedmioty itd. CAŁA PŁASZCZYZNA KARTKI MA BYĆ POKRYTA KREDKĄ, wyjątkiem są tylko te małe fragmenty pracy na które pada światło (te miejsca mogą zostać białe lub tylko lekko zaznaczone kolorem). Zdjęcie proszę podpisać w komentarzu i wysyłać na adres mailowy
Termin do 10.04.2020
Światłocień- w zależności od tego, jak światło i cień rozkładają się na powierzchni przedmiotu, zauważamy miejsca jasne i ciemnie. Tak powstaje światłocień. Aby pokazać światłocień na przedmiotach, używa się jasnych i ciemnych plam walorowych. Można za ich pomocą oddać dokładny kształt przedmiotów.
Zanim zaczniemy rysować, musimy ustalić, skąd pada światło. Najjaśniejsza część przedmiotu jest skierowana do światła. Najciemniejsza część przedmiotu jest najbardziej oddalona od światła.