Biuletyn Informacji Publicznej

SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie

Podgląd wersji strony

Język polski 

Liczba jednostek lekcyjnych: 2

Termin realizacji: 31.03.2020 r. i 1.04.2020 r.

Forma i sposób sprawdzenia zadań: Messenger, e-mail

 

Wtorek

  1. Zapisz temat w literaturze: Próżny żal po szkodzie - historia małżeńska pana Piotra.
  2. Przeczytaj tekst z podręcznika ze str. 100 - 104 pt. „Żona modna”. Możesz zapoznać się z treścią, klikając w link: https://www.youtube.com/watch?v=ziuCYVWZ6wQ
  3. Zachęcam do obejrzenia:https://www.youtube.com/watch?v=YmXhwqsv47A
  4. Sprawdźcie, czy zrozumieliście lekturę, wykonując ćwiczenie online. Należy dopasować cyfry do odpowiednich treści. Grę znajdziecie tutaj:https://wordwall.net/resource/917724/polski/żona-modna
  5. W formie tabeli wypisz cechy charakteru, którymi odznacza się tytułowa żona modna oraz pan Piotr (do każdej postaci po 10 cech). Skorzystaj z prezentacji: https://prezi.com/s1fxgva1rrcq/pan-piotr-i-jego-zona-przedsatwieni-w-quotkrzywym-zwierciadlequot/

 

Środa

  1. Zapisz temat w literaturze: Cechy satyry na podstawie „Żony modnej”.
  2. Przypomnij sobiecechy epiki, liryki i dramatu - podręcznik str. 333 - 339.
  3. Przepisz notatkę do zeszytu:  

Gatunek

Żona modna

Ignacego Krasickiego jest satyrą i wyróżnia się następującymi cechami:
- ośmiesza i piętnuje wady ludzkie (chciwość i głupotę pana Piotra oraz bezkrytyczne hołdowanie modzie, rozrzutność i egoizm modnej damy),

- ukazuje świat w „krzywym zwierciadle”, w przejaskrawiony sposób - wyolbrzymia, posługuje się karykaturą, ironią drwiną (przesadne ukazanie wad modnej żony m.in. poprzez nagromadzenie zdrobnień),
- służy celom wychowawczym (dydaktycznym) - uczy poprzez krytykę i ośmieszanie negatywnych zjawisk, ale nie proponuje pozytywnych rozwiązań, wzorców,

- jest utworem wierszowanym, zawierającym elementy epiki (występowanie narratora, fabuły - opowieść Piotra o małżonce) i dramatu (obecność dialogu i monologu - rozmowa Piotra z przyjacielem, skarga Piotra na niedawno poślubioną żonę).

Satyra to gatunek mieszany (synkretyczny) - łączy cechy epiki, liryki i dramatu.

  1. Wykonaj zadanie 10. ze str. 104 (do zeszytu). 

Niektórych uczniów poproszę o zrobienie zdjęcia i przesłanie mi notatki do sprawdzenia. 

 

Liczba jednostek lekcyjnych: 1
Termin realizacji: 30.03.2020 r.
Forma i sposób sprawdzenia zadań: Messenger 
  1. Do zeszytu z literatury wpisz temat: Twórca i jego czasy - Ignacy Krasicki.
  2. Przeczytaj wiadomości z podręcznika ze stron 98 - 99.
  3. Zgromadź informacje o epoce, w której żył Ignacy Krasicki, weź pod uwagę: nazwę i czas trwania epoki, ustrój, jaki panował, władzę, sytuację polityczną Polski, ważne wydarzenia historyczne i kulturalne.
  4. Wykorzystując oś czasu i wiadomości z podręcznika, sporządź notatkę biograficzną dotyczącą Ignacego Krasickiego, uwzględnij: datę narodzin, informacje na temat edukacji i pracy, kontakty z ważnymi postaciami, udział w istotnych przedsięwzięciach, twórczość, datę śmierci.
  5. Wypisz z podręcznika pojęcia dotyczące Krasickiego i jego czasów, wyjaśnij ich znaczenie (możesz skorzystać ze strony https://sjp.pwn.pl/ ), np.: oświecenie, racjonalizm, tolerancja, moralizowanie, dydaktyzm, klasycyzm.
     

Język angielski

Grupa Z

30.03

Temat: El grando- praca z tekstem.

Dzień dobry moi Drodzy.

Dzisiaj zrobimy sobie małą przerwę w gramatyce i zajmiemy się pracą z tekstem i ćwiczeniem rozumienia ze słuchu.

Otwórzcie podręczniki na stronie 106. In the picture you can see El Grando- a dragon made of recycled materials.

Zacznijcie od wypisania sobie nazw przedmiotów i materiałów, z których zostały wykonane, i ich tłumaczenia. Jak zwykle znaczenia nowych słów znaleźć możecie z tyłu podręcznika, w słownikach internetowych lub książkowych. Następnie przeczytajcie sobie tekst o smoku powstałym z przetworzonych materiałów. Na stronie obok tekstu w ramce jak zwykle mamy wypisane słownictwo, na którym należy się skupić i które przetłumaczone jest waszych podręcznikach. Jeśli w tekście znajdziecie jeszcze inne trudne słówka, to również polecam przetłumaczenie ich sobie.

Gdy już będziecie rozumieli cały tekst, to przejdźcie proszę do zadań. Do wykonania mamy:

  1. zadanie 2, w którym w czterech zdaniach wybieracie właściwą odpowiedź zgodną z tekstem;
  2. zadanie 3 w którym dokończyć należy zdania zgodnie z tekstem;
  3. zadanie 5, w którym w luki wstawiamy podane słówka. Jest to słownictwo, z którym wcześniej spotkaliście się w czytance.
  4. zadanie 6, czyli przeczytanie zdań i przetłumaczenie sobie czasowników razowych zgodnie z listą:
    • look for- szukać,
    • put off- przełożyć na później,
    • talk to- rozmawiać z (nie with!!!),
    • arrive in- przyjechać do (nie to !!!),
    • jump over- przeskoczyć nad.
  5. I ostatnie zadanie, które należy wykonać to zadanie 8, czyli słuchanka. Wejdźcie sobie w link https://learningclub.egis.com.pl/pl/szkolapodstawowa/smarttime/smart_time_2_podrecznik_wieloletni_nagrania_audio track 072 i dwukrotnie wysłuchajcie tekstu. W luki wpiszcie brakujące słowa lub zwroty.

Na mój e-mail proszę przesłać zdjęcia zadań nr 2, 3, 5 i 8 nie później niż do wtorku do godziny 18.00. Po zebraniu wszystkich wiadomości tak jak poprzednio otrzymacie omówienie zadań.

W czasie trwania naszej lekcji zapraszam do kontaktu na grupie. Pozdrawiam serdecznie.

Grua ŚZ

Klasa 7ab ŚZ - 30 marca

Temat: Expressing future time - ćwiczenia gramatyczne.

Podręcznik str. 104  zadanie 2,3                    ćwiczenia str. 36  zadanie 1-3

Link do e-lekcji: https://youtu.be/B50c1MnfarQ

Matematyka 

12

Biologia

Chemia

Fizyka 

Geografia 

Temat: Uprawa roślin i chow zwierząt w Polsce/2h/.

1/ Przeczytajcie tekst podręcznika od str.147 do 151. 2/ Odpowiedzcie w zeszycie na zagadnienia: a/ Dlaczego w Polsce nie prowadzi się na dużą skalę  chowu owiec i kóz? b/  Opiszcie zalety i wady żywności produkowanej w Polsce. 3/ Proszę przepisać/ przerysować tabelki i na podstawie podręcznika i internetu   wykonać zadania od 1 do 6 .  3/Proszę sprawdzić w wiadomościach w librusie kto dzisiaj przesyła zadania z poprzedniego tygodnia do sprawdzenia. 4/Pozdrawiam. Renata Ucher

geo

Drodzy uczniowie!
Od poniedziałku będę  prosić o przesyłanie zadań do kontroli na skrzynkę     Według planu lekcji, czyli w:
- poniedziałki - klasy 5b, 7a i 7b
- środy -8a i 8b, 5a, 6c
- piątki - 6a, 6b i 5c
Przysyłają tylko te osoby z  klasy, do których napiszę we wskazane dni / nie wszyscy/ na librusie.  Pozdrawiam. Renata Ucher

Historia 

Temat: Narodziny faszyzmu (26.03.2020)

podr. 192-197                     

Uczeń:

  1. Wyjaśnia znaczenie terminów: marsz na Rzym, narodowy socjalizm (nazizm); furer; czarne koszule, antysemityzm, noc długich noży, ustawy norymberskie, noc kryształowa, autorytaryzm, pucz
  2. Zna daty marszu na Rzym (1922), puczu monachijskiego (1923); przejęcia władzy przez Hitlera (1933)
  3. Identyfikuje postaci: Mussoliniego, Hitlera, Goebbelsa, Piusa XI i Rosenberga.
  4. Podaje przykłady państw totalitarnych, demokratycznych i autorytarnych w Europie.
  5. Charakteryzuje ideologię faszystowską i nazistowską, politykę nazistów wobec ludności żydowskiej, przedstawia sytuację Włoch i Niemiec po zakończeniu I wojny św.

 

Notatka do zeszytu:

  1. Po I wojnie światowej we Włoszech rosło niezadowolenie wynikające m.in. z postanowień traktatu wersalskiego. Panujące nastroje wykorzystali faszyści na czele z Benito Mussolinim, którzy w 1922 roku przejęli władzę we Włoszech („marsz na Rzym”).
  2. Po przegranej wojnie Niemcy pogrążyły się w kryzysie gospodarczym i politycznym. Na popularności bardzo szybko zyskali naziści. Jednak zorganizowany przez nich w 1923 roku „pucz monachijski” zakończył się klęską. W 1933 roku Adolf Hitler został kanclerzem i zaczął wprowadzać swoje rządy w Niemczech.
  3. Cechy ideologii nazistowskiej:

- kontrolowanie wszystkich dziedzin życia,

- pozbywanie się przeciwników politycznych („noc długich noży”; podpalenie Reichstagu),

- antysemityzm (wrogość wobec Żydów) - ustawy norymberskie, „noc kryształowa”,

- powstanie obozów koncentracyjnych i policji politycznej (gestapo)

Wejdźcie na ten link i zobaczcie film

https://gwo.pl/nazizm-w-niemczech-p4607

https://epodreczniki.pl/a/poczatki-faszyzmu-w-niemczech-i-we-wloszech/D1CKFAAT

 

Załączone ćwiczenie wykonać do następnej lekcji, czyli do 31 marca. Wystarczy, że wpiszecie tylko odpowiedzi np.

3.1. A;

3.2. C   itd

I jeszcze jedna prośba podpisujcie swoje prace , wpisujcie temat np., Narodziny faszyzmu bądź datę 26.03.2020 

 

faszyzm

 

 

Informatyka

Język niemiecki 

Muzyka 

Plastyka 

30.03.2020

Temat: Płaskorzeźba- motyw roślinny. (2 godziny)

Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail

Witajcie! Dziś tematem naszej lekcji jest PŁASKORZEŹBA- MOTYW ROŚLINNY. Uczniowie z plasteliny tworzą płaskorzeźbę z motywem roślinnym, mogą to być drzewa, krzewy, kwiaty itd. Praca ma być wykonana na kartce o formacie A5 ( ½ kartki z bloku technicznego lub twarda tektura), kompozycja pozioma lub pionowa. CAŁA PŁASZCZYZNA KARTKI MA BYĆ POKRYTA PLASTELINĄ. Zdjęcie proszę podpisać w komentarzu i wysyłać  na adres mailowy 

Termin do 10.04.2020

Rzeźba jest jedną z podstawowych dyscyplin sztuki. Rzeźby wolnostojące można oglądać ze wszystkich stron. Obok rzeźb wolnostojących możemy wyróżnić takie, które częściowo wystają z płaszczyzny, nazywamy je PŁASKORZEŹBAMI, czyli RELIEFAMI. Można je oglądać tylko z przodu.

Dawniej artyści rzeźbiarze wykonywali swoje dzieła z drewna, kamienia, brązu. Współcześnie korzystają także z mas plastycznych, blach, szkła i innych materiałów. Podczas pracy posługują się narzędziami, na przykład dłutem, młotkiem czy piłą. Podczas pracy z materiałem twardym, na przykład kamieniem lub drewnem, rzeźbiarz ujmuje narzędziem zbędne części. Nie można ich potem przywrócić. Jeśli rzeźba jest wykonywana w miękkim materiale, na przykład w glinie, można ją kształtować za pomocą dłoni. W każdej chwili rzeźbiarz może dokładać materiał, w którym pracuje.

Rodzaje płaskorzeźb:

  • płaski - płaskorzeźba wystaje nad powierzchnię mniej niż połową swej wypukłości
  • wypukły - płaskorzeźba wystaje nad powierzchnię więcej niż połową swej grubości
  • wklęsły (wklęsłorzeźba) - płaszczyzna powierzchni wystaje powyżej wykonanej kompozycji
  • technika łączna - płaszczyzna zostaje obrabiana w dwóch kierunkach płaszczyzny

Przykładowe prace uczniów:

12

 

Religia

W-F

 DZIEWCZYNY 

30.03-31.03

Dzisiaj ostatni dzień na przygotowaniu się do Indeksu Sprawności Fizycznej , we wtorek wykonujecie cały test, przesyłając do środy wieczora tabelki z wynikami na adres      e-mail: .

Dla chętnych , którzy chcą zrobić coś więcej  dla zdrowia polecam trening interwałowy całego ciała ( wystarczy zrobić jedną serię). Trzymam za Was kciuki- powodzenia. Pozdrawiam Was gorąco.

https://www.youtube.com/watch?v=aRzvpq4eXNk&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1whTapCkDxLj_V1aukPPPWja5FV_Q-ajTiKqGcEoeamfm-mkmllWdwmoE

CHŁOPCY
31.03.2020r.
 
Temat: Doskonalenie umiejętności prawidłowego ustawienia się w ataku i w obronie.
 
Zapoznać sie z filmikami.
 
Zachowanie zawodnika w ataku:
https://www.youtube.com/watch?v=AW3U6oLNDCc
Zachowanie zawodnika w obronie:
https://www.youtube.com/watch?v=5oMVtzx4nW0
 
Do piątku (3.04.2020r.) do godziny 15.00 wysyłamy plan rozgrzewki:
https://www.testportal.pl/test.html?t=3SqJutHJKziQ
 
Temat: Doskonalenie umiejętności wykonania podań sytuacyjnych.
 
Przypominamy zasady techniki podań piłki w tym sytuacyjnych:
https://www.youtube.com/watch?v=3futH8KZNr4&t=197s
 
Ćwiczenia wykonujemy w miarę możliwości.
 
2.04.2020r.
Temat: Doskonalenie umiejętności wykonania rzutu z biegu po kozłowaniu.
 
Przypominamy sobie technikę wykonania:
https://www.youtube.com/watch?v=d5W1dPE111E
 
Wykonujemy ćwiczenia w miarę swoich możliwości.
 
3.04.2020r.
Temat: Doskonalenie umiejętności wykonania rzutów do kosza z wyskoku.
 
Zapoznajemy się z techniką wykonania rzutu z wyskoku (1:16):
https://www.youtube.com/watch?v=d5W1dPE111E
 
Do piątku (3.04.2020r.) do godziny 15.00 wysyłamy plan rozgrzewki:
https://www.testportal.pl/test.html?t=3SqJutHJKziQ
 
Zamknij
Drukuj