SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie
Język polski
czwartek 2 kwietnia/piątek 3 kwietnia
Część I
4. Jeśli odpowiedziałeś/aś to już wiesz, jak zbudowana jest przypowieść.
Zapisz: Przypowieść składa się z dwóch warstw:
Ludzie powinni ...............................
Wróć do pytania, od którego zaczęliśmy lekcję: czy nauczyciela można nazwać siewcą? Zapisz swoje przemyślenia w dwóch, trzech zdaniach.
Część II
O czym? ...............................................................
4. Zastanów się i odpowiedz w zeszycie tak lub nie :
5. Wykonaj ćw. 7 ze str. 253. Skorzystaj z internetowego słownika języka polskiego, np. PWN.
Wtorek, 31 marca 2020 r.
Środa, 1 kwietnia 2020 r.
Bóg JEST JAK wielki garncarz, ponieważ ulepił z gliny człowieka.
Bóg JEST JAK wielki ogrodnik , ponieważ .......................................
Bóg JEST JAK wielki fizyk, ponieważ ............................................
Bóg JEST JAK ....................., ponieważ ..........................................
1. Wstęp: autor i tytuł obrazu, data powstania.
2. Opis poszczególnych elementów obrazu (skorzystaj ze słownictwa: w centrum obrazu, po lewej stronie obrazu, w dali, w głębi, bliżej, naprzeciw, w tle, itp. oraz: znajduje się , stoi, artysta umieścił, leży, zwraca uwagę, dostrzegam, widzę, rzuca się w oczy, przyciaga wzrok). W opisie uwzglęnij wszystkie (!) pytania z ćwiczenia 5., ze strony 244.
3. Moja ocena obrazu.
Niektórych uczniów poproszę o zrobiienie zdjęcia lub skanu i przesłanie mi wypracowania do oceny. Termin: piątek, 3 kwietnia.
XXXX
II
a) Uzupełnij w zeszycie odpowiedzi do ćw. 1. i 2. ze str. 246. oraz 3 ze str.247.:
"Pamiętniki Adama i Ewy"nawiązują do Biblii poprzez b _ _ _ _ _ _ _ _ oraz niektóre wydarzenia, np.: .............................................................................
Język, jakim napisane są fragmenty pamiętnika, jest oficjalny/potoczny. Dzięki temy tekst wydaje się mieć osobisty/urzędowy charakter. Jest on bliższy człowiekowi niż poważny/humorystyczny ton wypowiedzi tekstu biblijnego.
Adam i Ewa te same wydarzenia opisują w odmienny sposób. Na przykład inaczej mówią o tym , jak ............................................................................... . Dzięki temu czytelnik może wyciągnąć obiektywne/ subiektywne wnioski.
b) Wpisz do tabelki cechy Adama i cechy Ewy (upór, potrzeba opiekowania się drugim człowekiem, gadatliwość, potrzeba dominacji, bezinteresowność, potrzeba towarzystwa, aspołeczny charakter, brak akceptacji odmienności, nieumiejętność przyznania się do porażki, nadmierna opiekuńczość) :
Cechy Adama |
Cechy Ewy |
|
|
c) Wypisz ze str. 247., z "Nowej wiadmości " cechy pamiętnika. Zacznij od:
3. Napisz wypracowane na minimum 200 słów pt. "Moje trzy dni w raju - pamiętnik". Wykorzystaj swoją znajomość Biblii i przeczytanych właśnie tesktów. Termin: 8 kwietnia, środa. Forma: plik wysłany jako załącznik na adres: . Zadanie zostanie wydrukowane i ocenione.
1.04
Temat: Worth the experience- praca z tekstem. (1 godzina lekcyjna)
Dzień dobry.
Dzisiaj na lekcji zajmiemy się pracą z tekstem i rozwijaniem zasobów Waszego słownictwa. Zapiszcie sobie temat lekcji i otwórzcie podręczniki na stronie 86.
Na początku przeczytajcie sobie tekst z zadania trzeciego. Tłumacząc nowe słownictwo do zeszytu skupcie się na tym zamieszczonym w ramce na górze strony. Jeśli znajdziecie jeszcze inne nieznane wam słówka, sprawdźcie ich znaczenie w słowniku internetowym. Jak widzicie w tekście mamy opis dwóch Rollercoasterów i w ćwiczeniu drugim waszym zadaniem jest zaznaczenie który z nich (A czy B) spełnia podane cztery warunki. Proszę też zerknąć na stronę osiemdziesiątą siódmą i zaznajomić się ze słownictwem z zadania 4 - są to miejsca w których możemy uprawiać różne rodzaje rozrywki. Połączcie je proszę w zdania z typami rozrywki podanymi w ćwiczeniu 5. Przykładowe zdanie macie na końcu ćwiczenia piątego zapisane na niebiesko (You can go on a roller coaster at an amusement park- możesz przejechać się na rollercoasterze w parku rozrywki). Spróbujcie utworzyć pięć tego typu zdań. Odpowiedzi do zadań 2 i 5 ( utworzone zdania ) prześlijcie mi zdjęciem nie później niż w czwartek o godzinie 18.00 ().
Jak zwykle- zapraszam do kontaktu w razie trudności.
Pozdrawiam serdecznie.
31.03
Temat: Powtórzenie wiadomości o rybach.
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Dzisiejszy temat kolejny raz pozwala Wam zastanowić się jak budowa zwierzęcia wpływa na wykonywanie czynności życiowych.
Wejdźcie na https://epodreczniki.pl/a/ryby/DCKeM83lx
https://epodreczniki.pl/a/ryby---zwierzeta-wodne/D4faPlcAr
to kolejna próba omówienia już znanych Wam zagadnień oraz zapoznanie Was z ciekawostkami. Piękne fotografie oraz zamieszczone filmy urozmaicą Wam przekaz. Na koniec możecie rozwiązać zadania i od razu dowiedzieć się jak Wam poszło.
Wiele Waszych prac już sprawdziłam i dostaliście ode mnie informację o zdobytej ocenie oraz komentarz. Na kilka prac jeszcze czekam. Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i chociaż nie zawsze wszystko działa sprawnie to mamy cierpliwość, aby przetrwać niedogodności.
Drodzy uczniowie!
1,Temat: Energetyka w Europie. /1h, , termin wykonania - kolejna lekcja geografii/.2/Przeczytajcie z podręcznika ten temat od str. 114 do 119.3/Opracujcie w zeszycie zagadnienia :a/Podajcie przykłady odnawialnych i nieodnawialnych źródel energii; b/ Czym różnią się od siebie te źródła energii? c/Podaj przykłady krajów europejskich w których w wytwarzaniu energii dominują: elektrownie cieple, wodne, geotermalne, wiatrowe i słoneczne; d/Na podstawie mapy na str.116 wymień rodzaje elektrowni ,które przeważają w Alpach i na Półwyspie Krymskim, podaj przyczyny wyboru poszczególnych rodzajów elektrowni; e/Opisz jak w ostatnich latach zmienia się wykorzystanie źródeł energii elektrycznej w Europie; f/Przedstaw argumenty przemawiające za wykorzystaniem energii jądrowej oraz przeciw jej wykorzystaniu; g/Napisz swoją opinię na temat budowy elektrowni jądrowej w Polsce.; h/Dla dociekliwych: Możecie zrobić krzyżówkę z ciekawym hasłem o energetyce w Polsce. 4/ Pamiętajcie sprawdzić w wiadomościach ,kto przesyła zadania z poprzedniego tygodnia do sprawdzenia/ zasady przesyłania opisałam w wiadomościach w librusie ale jeszcze raz zamieszczam poniżej. Pozdrawiam. Renata Ucher
Drodzy uczniowie!
Od poniedziałku będę prosić o przesyłanie zadań do kontroli na skrzynkę sps.ucher@gmail.com Według planu lekcji, czyli w:
- poniedziałki - klasy 5b, 7a i 7b
- środy -8a i 8b, 5a, 6c
- piątki - 6a, 6b i 5c
Przysyłają tylko te osoby z klasy, do których napiszę we wskazane dni na librusie. / nie wszyscy !!! / Pozdrawiam. Renata Ucher
Witam Was drodzy uczniowie!
Dziękuję Wam za przesłane zadania. Bardzo dobrze sobie poradziliście! Czekam jeszcze na osoby, które nie dosłały prezentacji lub krzyżówki o Fryderyku Chopinie.
Temat lekcji: „Z muzyką w tle. Funkcja muzyki w filmie i reklamie.”- warsztat muzyczny. (2 godziny)
Muzyka filmowa - jeden z gatunków muzyki. Komponowana specjalnie na potrzeby dzieła filmowego, dla jego ilustracji. Muzyka filmowa może być ilustracją, albo też kontrapunktem obrazu - czyli warstwą dopełniającą, charakteryzującą postaci, nastrój, przeżycia psychiczne bohaterów.
https://www.youtube.com/watch?v=_T-4ndCZwWc muzyka filmowa
https://www.youtube.com/watch?v=fLl-JGSQ-T8 najpopularniejsze piosenki z filmów Disneya
film instruktażowy- gama https://www.youtube.com/watch?v=xBeDz12pCf4
Na początek osłuchaj się z melodią kilka razy!
filmik instruktażowy- melodia https://www.youtube.com/watch?v=mE9KSRYAfvk
zapis nutowy z podpisanymi chwytami (trochę się różni od nut z filmiku, napisałam wam
łatwiejszą wersję.
UWAGA!
Dla osób, które grają na dzwonkach przesyłam inną wersję:
film instruktażowy- dzwonki melodia http://www.kursnamuzyke.pl/using-joomla/camtown-races
zapis nutowy z nazwami literowymi:
Ps. W ramach odskoczni od różnych szkolnych obowiązków posłuchajcie swoich ulubionych przebojów i dołączcie się do śpiewania.
Życzę miłego muzykowania!!! Pozdrawiam.
30.03.2020
Temat: Malarstwo- zimowy pejzaż. (2 godziny)
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
Witajcie! Dziś tematem naszej lekcji jest MALARSTWO-ZIMOWY PEJZAŻ. Uczniowie malują zimowy pejzaż farbami na kartce o formacie A4. CAŁA PŁASZCZYZNA MA BYĆ POKRYTA FARBĄ! Zdjęcie proszę podpisać w komentarzu i wysyłać na adres mailowy
Termin do 10.04.2020
Malarstwo- w malarstwie najważniejsza jest barwa- obraz powstaje przez namalowanie plam barwnych na płaszczyźnie. Obrazy malarskie mogą przedstawiać różne tematy, najważniejsze z nich to pejzaż, martwa natura, auto-portret, portret, portret zbiorowy, malarstwo rodzajowe, religijne, historyczne, mitologiczne.
Pejzaż ukazuje krajobraz: przyrodę (lasy, łąki, góry, morze) lub architekturę (domy, miasta).
1.04-2.04 - Dziękuję wszystkim , które przysłały wypełniony test sprawnościowy . W środę wieczorem wpiszę wszystkie oceny.
W środę i czwartek zapraszam Was do wykonania ćwiczeń na zdrowy kręgosłup.
https://www.facebook.com/treningrehabilitacyjny/videos/1687794248137461/?v=1687794248137461
Jak, któraś ma ochotę może nagrać filmik jak ćwiczy , niekoniecznie posyłane przeze mnie propozycje. Każde nagrane filmiki jak ćwiczycie są mile widziane ( e-mail:msichswitala@gmail.com).
A oto propozycja ćwiczeń rozciągających:
6.04-7.04 Zachęcam do wykonania ćwiczeń na prawidłową postawę ciała.
https://www.youtube.com/watch?v=eiHGj8Tuo-I
8.04
Dla chętnych poćwiczyć
Pamiętajcie , każda ćwiczy na miarę swoich możliwości!
30.03
Dzisiaj wykonujemy Indeks Sprawności Fizycznej, przesyłając wyniki w zamieszczonych tabelkach . Ostateczny termin przesłania tabelek - środa 1.04. Adres , na który przesyłamy wyniki .
Pozdrawiam Was gorąco i proszę nie zapominajcie o aktywności fizycznej.
Dla osób chętnych ,które chcą poruszać się trochę więcej zachęcam do treningu piramidowego
( dla Was ilość powtórzeń 15).
https://www.facebook.com/fitandfun.rajskaszkola/videos/546731525976421/?v=546731525976421
01.04.2020 - 08.04.2020
Przesyłam wam propozycję ćwiczeń na najbliższy tydzień.
Są to ćwiczenia wzmacniające mięśnie nóg, brzucha, ramion i grzbietu oraz ćwiczenia rozciągające.
Codziennie wykonajcie 5 ćwiczeń wzmacniających (pierwsze koło) i 5 ćwiczeń rozciągających (drugie koło). Pamiętajcie o rozgrzewce przed wykonywaniem ćwiczeń. Zajmie wam to około 15 - 20 minut. Myślę, że będzie to fajny przerywnik pomiędzy odrabianiem lekcji z poszczególnych przedmiotów.
Do piątku czekam na wyniki testu sprawności fizycznej. Kto jeszcze ich nie wysłał to niech prześle je na adres:
Pozdrawiam i życzę dużo satysfakcji z wykonywania ćwiczeń.
31.03
Witam Was bardzo serdecznie. Wiem ,że macie ogrom nauki i obowiązków ale gdyby , ktoś znalazła czas i nie wiedział jak go zagospodarować zachęcam do wykonania prostych ćwiczeń ze skakanką. Pozdrawiam gorąco . Trzymajcie się!