Biuletyn Informacji Publicznej

SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie

Podgląd wersji strony

Język polski 

Język polski

czwartek 2 kwietnia/piątek 3 kwietnia

 

  1. Zapisz temat: Ukryte znaczenie przypowieści biblijnych.

Część I

  1. Zastanów się i odpowiedz : Czy nauczyciela można nazwać siewcą ?
  2. Przeczytaj tekst ze str. 251 pt. "Przypowieść o siewcy" i odpowiedz, odnosząc się tylko do słów wypowiedzianych przez Jezusa:
  1. Jaka sytuacja została przedstawiona w przypowieści?
  2. Kim naprawdę jest siewca, a czym ziarno?

     4. Jeśli odpowiedziałeś/aś to już wiesz, jak zbudowana jest przypowieść.

Zapisz: Przypowieść składa się z dwóch warstw:

  1. dosłownej: siewca sieje ziarno, które pada na różnego rodzaju grunt i w zależności od tego , na jaki padną, wydają plon lub giną;
  2. przenośnej: siewcą jest Bóg, ziarnem słowo Boże.
  1. Czego uczy nas "Przypowieść o siewcy" ? Wykonaj ćw. 4 ze str. 252, a będziesz wiedział.
  2. W zeszycie na podstawie ćw. 4 zapisz jedno pouczenie, wskazówkę wynikającą z treści przypowieści.

Ludzie powinni ...............................

  1. Podsumowanie: znaczenie dosłowne+ znaczenie przenośne+ pouczenie= - - - - - - - - - - -

Wróć do pytania, od którego zaczęliśmy lekcję: czy nauczyciela można nazwać siewcą? Zapisz swoje przemyślenia w dwóch, trzech zdaniach.

 

Część II

 

  1. Przeczytaj tekst ze str. 252-253
  2. Uzupełnij: Kto mówi? ............................... Do kogo?..................................................

         O czym? ...............................................................

  1. Wyodrębnij zdarzenia przypowieści:
  • Pobicie przez zbójców podróżnego zmierzającego do Jerycha.
  • ................................................................................................
  • ..............................................................................................(minimum 8 punktów)

    4. Zastanów się i odpowiedz w zeszycie tak lub nie :

  1. Opowieść o wędrowcu i Samarytaninie to warstwa dosłowna przypowieści TAK/NIE
  2. Jezus w przypowieści pochwala pomaganie potrzebującym, ale tylko wtedy, gdy są naszymi przyjaciółmi lub rodakami TAK/NIE
  3. Przypowieść uczy nas, że bliźniemu należy pomóc w potrzebie, niezależnie od jego pochodzenia. TAK/NIE
  4. Pouczenie wynikające z przypowieści zawarte jest również w przykazaniu "Miłuj bliźniego swego jak siebie samego" TAK/NIE

     5. Wykonaj ćw. 7 ze str. 253. Skorzystaj z internetowego słownika języka polskiego, np. PWN.

 

Wtorek, 31 marca 2020 r.

Środa, 1 kwietnia 2020 r.

  1. Zapisz temat: Pierwsi ludzie.
  2. Przeczytaj tekst ze str. 242 pt. "Książka na książkami" Anny Kamieńskiej,
  3. W zeszycie uzupełnij tekst:
  4. Bóg stworzył.... i osadził go .... W środku pięknego ogrodu Bóg posadził ........ ,lecz zabronił Adamowi ...................... Adam był smutny, ponieważ ........ Dlatego Bóg stworzył......................Odtąd mężczyzna i kobieta żyli ..........
  5. W zeszycie uzupełnij schemat:

Bóg         JEST JAK          wielki garncarz, ponieważ ulepił z gliny człowieka.

Bóg         JEST JAK          wielki ogrodnik , ponieważ .......................................

Bóg         JEST JAK          wielki fizyk, ponieważ ............................................

Bóg         JEST JAK          ....................., ponieważ ..........................................

  1. Opisz krótko obraz pt. "Ogród Eden" ze str. 244. wg planu:

1. Wstęp: autor i tytuł obrazu, data powstania.

2. Opis poszczególnych elementów obrazu (skorzystaj ze słownictwa: w centrum obrazu, po lewej stronie obrazu,  w dali, w głębi, bliżej, naprzeciw, w tle, itp. oraz: znajduje się , stoi, artysta umieścił, leży, zwraca uwagę, dostrzegam, widzę, rzuca się w oczy, przyciaga wzrok). W opisie uwzglęnij wszystkie (!) pytania z ćwiczenia 5., ze strony 244.

3. Moja ocena obrazu.

      Niektórych uczniów poproszę o zrobiienie zdjęcia lub skanu i przesłanie mi wypracowania do oceny. Termin: piątek, 3 kwietnia.

XXXX

II

  1. Zapisz temat: Z pamiętnika pierwszych ludzi- Adama i Ewy.
  2. Przeczytaj tekst ze str. 245 "Pamiętniki Adama i Ewy"

a) Uzupełnij w zeszycie odpowiedzi do ćw. 1. i 2. ze str. 246. oraz 3 ze str.247.:

"Pamiętniki Adama i Ewy"nawiązują do Biblii poprzez b _ _ _ _ _ _ _ _ oraz niektóre wydarzenia, np.: .............................................................................

Język, jakim napisane są fragmenty pamiętnika, jest oficjalny/potoczny. Dzięki temy tekst wydaje się mieć osobisty/urzędowy charakter. Jest on bliższy człowiekowi niż  poważny/humorystyczny ton wypowiedzi tekstu biblijnego.

Adam i Ewa te same wydarzenia opisują w odmienny sposób. Na przykład inaczej mówią o tym , jak ............................................................................... . Dzięki temu  czytelnik może wyciągnąć obiektywne/ subiektywne wnioski.

b) Wpisz do tabelki cechy Adama i cechy Ewy (upór, potrzeba opiekowania się drugim człowekiem, gadatliwość, potrzeba dominacji, bezinteresowność, potrzeba towarzystwa, aspołeczny charakter, brak akceptacji odmienności, nieumiejętność przyznania się do porażki, nadmierna opiekuńczość) :

Cechy Adama

Cechy Ewy

 

 

 

c) Wypisz ze str. 247., z "Nowej wiadmości " cechy pamiętnika. Zacznij od:

  • pisany w 1. osobie liczby pojedynczej,
  • przedstawia wydarzenia z życia autora,
  • zawiera ......

 3. Napisz wypracowane na minimum 200 słów pt. "Moje trzy dni w raju - pamiętnik". Wykorzystaj swoją znajomość Biblii i przeczytanych właśnie tesktów. Termin: 8 kwietnia, środa. Forma: plik wysłany jako załącznik na adres: . Zadanie zostanie wydrukowane i ocenione.

Język angielski

1.04

Temat: Worth the experience- praca z tekstem. (1 godzina lekcyjna)

Dzień dobry.

Dzisiaj na lekcji zajmiemy się pracą z tekstem i rozwijaniem zasobów Waszego słownictwa. Zapiszcie sobie temat lekcji i otwórzcie podręczniki na stronie 86.

Na początku przeczytajcie sobie tekst z zadania trzeciego. Tłumacząc nowe słownictwo do zeszytu skupcie się na tym zamieszczonym w ramce na górze strony. Jeśli znajdziecie jeszcze inne nieznane wam słówka, sprawdźcie ich znaczenie w słowniku internetowym. Jak widzicie w tekście mamy opis dwóch Rollercoasterów i w ćwiczeniu drugim waszym zadaniem jest zaznaczenie który z nich (A czy B) spełnia podane cztery warunki. Proszę też zerknąć na stronę osiemdziesiątą siódmą i zaznajomić się ze słownictwem z zadania 4 - są to miejsca w których możemy uprawiać różne rodzaje rozrywki. Połączcie je proszę w zdania z typami rozrywki podanymi w ćwiczeniu 5. Przykładowe zdanie macie na końcu ćwiczenia piątego zapisane na niebiesko (You can go on a roller coaster at an amusement park- możesz przejechać się na rollercoasterze w parku rozrywki). Spróbujcie utworzyć pięć tego typu zdań. Odpowiedzi do zadań 2 i 5 ( utworzone zdania ) prześlijcie mi zdjęciem nie później niż w czwartek o godzinie 18.00 ().

Jak zwykle- zapraszam do kontaktu w razie trudności.

Pozdrawiam serdecznie.

Matematyka 

12

Biologia

31.03

Temat: Powtórzenie wiadomości o rybach.

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Dzisiejszy temat kolejny raz pozwala Wam zastanowić się jak budowa zwierzęcia wpływa na wykonywanie czynności życiowych.

Wejdźcie na https://epodreczniki.pl/a/ryby/DCKeM83lx

https://epodreczniki.pl/a/ryby---zwierzeta-wodne/D4faPlcAr

to kolejna próba omówienia już znanych Wam zagadnień oraz zapoznanie Was z ciekawostkami. Piękne fotografie oraz zamieszczone filmy urozmaicą Wam przekaz. Na koniec możecie rozwiązać zadania i od razu dowiedzieć się jak Wam poszło.

Wiele Waszych prac już sprawdziłam i dostaliście ode mnie informację o zdobytej ocenie oraz komentarz. Na kilka prac jeszcze czekam. Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i chociaż nie zawsze wszystko działa sprawnie to mamy cierpliwość, aby przetrwać niedogodności.

 

Geografia 

Drodzy uczniowie!
1,Temat: Energetyka w Europie. /1h, , termin wykonania - kolejna lekcja geografii/.2/Przeczytajcie z podręcznika ten temat od str. 114 do 119.3/Opracujcie w zeszycie zagadnienia :a/Podajcie przykłady odnawialnych i nieodnawialnych źródel energii; b/ Czym różnią się od siebie te źródła energii? c/Podaj przykłady krajów europejskich w których w wytwarzaniu energii dominują: elektrownie cieple, wodne, geotermalne, wiatrowe i słoneczne; d/Na podstawie mapy na str.116 wymień rodzaje elektrowni ,które przeważają w Alpach i na Półwyspie Krymskim, podaj przyczyny wyboru poszczególnych rodzajów elektrowni; e/Opisz jak w ostatnich latach zmienia się wykorzystanie źródeł energii elektrycznej w Europie; f/Przedstaw argumenty przemawiające  za wykorzystaniem energii jądrowej oraz przeciw jej wykorzystaniu; g/Napisz swoją opinię na temat budowy elektrowni jądrowej w Polsce.; h/Dla dociekliwych: Możecie zrobić krzyżówkę z ciekawym hasłem o energetyce w Polsce. 4/ Pamiętajcie sprawdzić w wiadomościach ,kto przesyła  zadania z poprzedniego tygodnia do sprawdzenia/ zasady przesyłania opisałam w wiadomościach w librusie ale jeszcze raz zamieszczam poniżej. Pozdrawiam. Renata Ucher

Drodzy uczniowie!
Od poniedziałku będę  prosić o przesyłanie zadań do kontroli na skrzynkę sps.ucher@gmail.com    Według planu lekcji, czyli w:
- poniedziałki - klasy 5b, 7a i 7b
- środy -8a i 8b, 5a, 6c
- piątki - 6a, 6b i 5c
Przysyłają tylko te osoby z  klasy, do których napiszę we wskazane dni na librusie. / nie wszyscy !!! / Pozdrawiam. Renata Ucher

Historia 

Informatyka

Muzyka 

Witam Was drodzy uczniowie!

Dziękuję Wam za przesłane zadania. Bardzo dobrze sobie poradziliście! Czekam jeszcze na osoby, które nie dosłały prezentacji lub krzyżówki o Fryderyku Chopinie.

 

Temat lekcji: „Z muzyką w tle. Funkcja muzyki w filmie i reklamie.”- warsztat muzyczny.   (2 godziny)

  1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
  2. Przeczytaj tekst z podręcznika.
  3. Przepisz do zeszytu:

   Muzyka filmowa - jeden z gatunków muzyki. Komponowana specjalnie na potrzeby dzieła filmowego, dla jego ilustracji. Muzyka filmowa może być ilustracją, albo też kontrapunktem obrazu - czyli warstwą dopełniającą, charakteryzującą postaci, nastrój, przeżycia psychiczne bohaterów.

  1. Wysłuchaj muzyczne przykłady:

   https://www.youtube.com/watch?v=_T-4ndCZwWc   muzyka filmowa

   https://www.youtube.com/watch?v=fLl-JGSQ-T8  najpopularniejsze piosenki z filmów Disneya

  1. Przypomnij sobie w ramach rozgrzewki gamę C-dur na flecie:

    film instruktażowy- gama  https://www.youtube.com/watch?v=xBeDz12pCf4 

  1. Naucz się grać na flecie „Melodię amerykańską”:

    Na początek osłuchaj się z melodią kilka razy!

    filmik instruktażowy- melodia    https://www.youtube.com/watch?v=mE9KSRYAfvk  

    zapis nutowy z podpisanymi chwytami (trochę się różni od nut z filmiku, napisałam wam 

    łatwiejszą wersję.

1

UWAGA!

Dla osób, które grają na dzwonkach przesyłam inną wersję:

film instruktażowy- dzwonki melodia  http://www.kursnamuzyke.pl/using-joomla/camtown-races 

zapis nutowy z nazwami literowymi:

2

 Ps. W ramach odskoczni od różnych szkolnych obowiązków posłuchajcie swoich ulubionych przebojów i dołączcie się do śpiewania.
Życzę miłego muzykowania!!! Pozdrawiam.

Plastyka  

30.03.2020

Temat: Malarstwo- zimowy pejzaż. (2 godziny)

Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail

Witajcie! Dziś tematem naszej lekcji jest MALARSTWO-ZIMOWY PEJZAŻ. Uczniowie malują zimowy pejzaż farbami na kartce o formacie A4. CAŁA PŁASZCZYZNA MA BYĆ POKRYTA FARBĄ! Zdjęcie proszę podpisać w komentarzu i wysyłać  na adres mailowy 

Termin do 10.04.2020

Malarstwo- w malarstwie najważniejsza jest barwa- obraz powstaje przez namalowanie plam barwnych na płaszczyźnie. Obrazy malarskie mogą przedstawiać różne tematy, najważniejsze z nich to pejzaż, martwa natura, auto-portret, portret, portret zbiorowy, malarstwo rodzajowe, religijne, historyczne, mitologiczne.

Pejzaż ukazuje krajobraz: przyrodę (lasy, łąki, góry, morze) lub architekturę (domy, miasta).

Regionalizm

Religia

Technika 

W-F

 DZIEWCZYNY 

1.04-2.04 - Dziękuję wszystkim , które przysłały wypełniony test sprawnościowy . W środę wieczorem wpiszę wszystkie oceny.

W środę i czwartek zapraszam Was do wykonania ćwiczeń na zdrowy kręgosłup.

https://www.facebook.com/treningrehabilitacyjny/videos/1687794248137461/?v=1687794248137461

Jak, któraś ma ochotę może nagrać filmik jak ćwiczy , niekoniecznie posyłane przeze mnie propozycje. Każde nagrane filmiki jak ćwiczycie są mile widziane ( e-mail:msichswitala@gmail.com).

A oto propozycja ćwiczeń rozciągających:

https://www.youtube.com/watch?v=AlyqBfDqp94&fbclid=IwAR200HTBi-PzC5xdUDDkNaJ6CxhqH_ml6nrjKFZb2UvJ6LM4tEKtUQm0_y4

6.04-7.04 Zachęcam do wykonania ćwiczeń na prawidłową postawę ciała.

https://www.youtube.com/watch?v=eiHGj8Tuo-I

 

8.04

Dla chętnych poćwiczyć

 https://www.facebook.com/170825296330614/videos/816270145547769/UzpfSTEwMDAwMTY1OTA2MDc1MjoyODg4MTAyOTkxMjg2Njk0/

 

Pamiętajcie , każda ćwiczy na miarę swoich możliwości!

30.03

Dzisiaj wykonujemy Indeks Sprawności Fizycznej, przesyłając wyniki w zamieszczonych tabelkach . Ostateczny termin przesłania tabelek - środa 1.04. Adres , na który przesyłamy wyniki .

Pozdrawiam Was  gorąco i proszę nie zapominajcie                     o aktywności fizycznej.

Dla osób chętnych ,które chcą poruszać się trochę więcej zachęcam do treningu piramidowego

( dla Was ilość powtórzeń 15).

https://www.facebook.com/fitandfun.rajskaszkola/videos/546731525976421/?v=546731525976421

CHŁOPCY

 

01.04.2020  - 08.04.2020

Przesyłam wam propozycję ćwiczeń na najbliższy tydzień.

Są to ćwiczenia wzmacniające mięśnie nóg, brzucha, ramion i grzbietu oraz ćwiczenia rozciągające.

Codziennie wykonajcie 5 ćwiczeń wzmacniających (pierwsze koło) i 5 ćwiczeń rozciągających (drugie koło). Pamiętajcie o rozgrzewce przed wykonywaniem ćwiczeń. Zajmie wam to około 15 - 20 minut. Myślę, że będzie to fajny przerywnik pomiędzy odrabianiem lekcji z poszczególnych przedmiotów.

kolo 2

kolo1

Do piątku czekam na wyniki testu sprawności fizycznej. Kto jeszcze ich nie wysłał to niech prześle je na adres:

Pozdrawiam i życzę dużo satysfakcji z wykonywania ćwiczeń.

SKS Dziewczyny i chłopcy

31.03

Witam Was bardzo serdecznie. Wiem ,że macie ogrom nauki i obowiązków ale gdyby , ktoś znalazła czas i nie wiedział jak go zagospodarować zachęcam do wykonania prostych ćwiczeń ze skakanką. Pozdrawiam gorąco . Trzymajcie się!

https://www.youtube.com/watch?v=iWjLIKmkvNI

Zamknij
Drukuj