SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie
02.04.20 (2 lekcje, termin realizacji: 02.04.20 i 03.04.20 )
Dzień dobry piątoklasiści!
Dziś spotykamy się tu po raz ostatni w tym tygodniu, przygotowałam dla Was 2 lekcje ( na dziś i jutro), które będą podsumowaniem mitów. Zapiszcie w zeszycie z literatury temat z 2 numerami lekcji i z datami: 02.04.20 i 03.04.20:
Temat: Pijemy nektar, jemy ambrozję i zbieramy laury.
Czwartek:
Może wysłuchanie utworu Vivaldiego uprzyjemni Ci dzisiejszą lekcję? A może zainspiruje do wykonania zadania na plusa?
Piątek:
Dziś czas na powtórkę:
Życzę owocnej pracy i pozdrawiam ciepło!
Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski
Jeśli chcesz już dziś zrobić obydwa zadania, wyślij je w 2 mailach.
Następną wiadomość zamieszczę w poniedziałek ( będzie to 1 lekcja)
31.03.20
(2 lekcje, termin realizacji: 31.03.2020 i 01.04.2020)
Dzień dobry piątoklasiści!
Dziś przygotowałam dla Was 2 lekcje ( na dziś i jutro) poświęcone kolejnemu mitowi. Zapiszcie w zeszycie z literatury temat z 2 numerami lekcji i z datami 31.03.20 i 01.04.20:
Temat: Jak Ariadna pomogła Tezeuszowi?
Wtorek:
Środa:
a. Jeśli masz drukarkę, wydrukuj kartę pracy, uzupełnij punkty: miejsce akcji, Minotaur, Tezeusz , Ariadna ( wpisując informacje w wykropkowane miejsce) i wklej kartę do zeszytu,
b. Jeśli nie masz drukarki, nic się nie martw - przepisz do zeszytu punkty: miejsce akcji, Minotaur, Tezeusz , Ariadna i uzupełnij wymaganymi informacjami.
5. Nie wysyłaj mi zdjęcia z zadaniem 2, ale jeśli chcesz otrzymać plusa za zadanie dodatkowe dla chętnych, zrób do zeszytu zadanie 4 ze strony 229 i prześlij mi zdjęcie do czwartku do 9.00 ( nie wcześniej niż w środę).
Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski
Następną wiadomość zamieszczę w czwartek ( będą to 2 lekcje)
Dla członków Koła Żywego Słowa prześlę dziś wiadomość na librusie.
30.03.20
(1 lekcja, termin realizacji: 30.03.2020 )
Dzień dobry piątoklasiści!
Witam Was w nowym tygodniu, w którym spotkamy się tu 3 razy ( dziś, jutro i w czwartek). Na dobry początek tygodnia mam dla Was wiersz M. Rusinka
Koniecznie wyjdź dziś z domu na krótki spacer po własnym podwórku, nie zapominając psa ;), ale unikając zgromadzeń!
Jednak najpierw lekcja. Na dziś przygotowałam dla Was 1 lekcję gramatyki. Zapiszcie w zeszycie z gramatyki temat z datą 30.03.20:
Temat: Jak tu teraz nie wspomnieć o przysłówku?
Wspominamy przysłówek , bo znacie go już z 4 klasy. Pamiętacie wierszyk?
Jak? Gdzie? Kiedy? To przysłówek:
ładnie, blisko, dziś - dość słówek!
Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski
Informuję, że zadania oceniam, gdy upłynie termin ich nadsyłania.
Następną wiadomość zamieszczę we wtorek ( będą to 2 lekcje).
2.04
Temat: ‘Do’ i ‘make’ w różnych wyrażeniach
Dzień dobry. Dzisiaj zajmiemy się krótkim tematem ze strony osiemdziesiątej siódmej.
W zadaniu czwartym mamy wyrażenia z czasownikami do i make. Oba te czasowniki znaczą ‘robić’, jednak w różnych wyrażeniach nie używam ich wymiennie. Trzeba pamiętać w jakim wyrażeniu, którego z nich użyć. Na pewno pamiętacie zwrot oznaczający odrabianie zadań domowych. Było to..... ‘do homework’.
Wypiszemy sobie te zwroty do zeszytu w odpowiedniej formie i przetłumaczymy na język polski. Tak więc:
Jak wypiszecie sobie te zwroty w zeszycie, postarajcie się je zapamiętać i później przećwiczyć w ćwiczeniach. Na stronie 34 w zadaniu drugim wstawcie do lub make.
Proszę też o wykonanie zadania 6 na stronie 87 w podręczniku. W podanym przeze mnie linku https://learningclub.egis.com.pl/pl/szkolapodstawowa/flash/flash_klasa_5_podrecznik_wieloletni_nagrania_audio w nagraniu nr 66 znajdziecie sobie słuchankę. Dwukrotnie odtwórzcie nagranie i wybierzcie właściwą odpowiedź. Podpowiedź w nawiasie (1. kiedy on zamierza mieć imprezę, 2. gdzie zamierza ją mieć 3. kto przyniesie jedzenie i 4. co będą robić na imprezie).
Tym razem odpowiedzi nie trzeba przesyłać. Pojawią się z wyjaśnieniem w kolejnej lekcji.
Pozdrawiam was serdecznie i życzę owocnej pracy.
W razie pytań zachęcam do kontaktu na grupie lub w innej formie.
31.03
Kontynuacja lekcji z ubiegłego tygodnia. (email)
3.04 i 6.04
Temat: Kąty przyległe, wierzchołkowe. Kąty utworzone przez trzy proste (2h).
Na dzisiejszej lekcji poznacie kąty przyległe, wierzchołkowe oraz kąty utworzone przez trzy proste. Jako notatkę zapiszcie do zeszytu:
Poniżej znajdują się linki z filmikami na temat poznanych dzisiaj kątów oraz sposobów ich obliczania:
https://youtu.be/j9j2IyvKM9c - kąty przyległe
https://youtu.be/V0JVXHLklqg - kąty wierzchołkowe
https://youtu.be/dbtCnDKU5vg?t=173 - kąty otworzone przez 3 proste (odpowiadające, naprzemianległe)
Rozwiąż zadania z ćwiczeń:
obowiązkowo str. 11 zad. 1, 2, 3
dla chętnych (+) str. 12 zad. 4
Rozwiązania prześlij do poniedziałku (6.04), na adres: jreclik2@gmail.com. Jako temat wiadomości wpisz swoje imię i nazwisko.
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com).
Pozdrawiam :)
31.03, 1.04
Temat: Mierzenie kątów (2h).
Dzisiaj przypomnimy sobie jak mierzymy kąty za pomocą kątomierza. Możecie skorzystać z informacji zamieszczonych w podręczniku na
str. 110 lub z poniższego filmiku:
Następnie rozwiążcie zadania (na ocenę):
ćwiczenia str. 9 zad. 1, 2 oraz zadania, które znajdują się poniżej:
Bardzo proszę o przesyłanie wszystkich rozwiązań z danej lekcji w jednym e-mailu. Rozwiązania prześlij do czwartku (2.04, godz. 18:00), na adres: jreclik2@gmail.com. Jako temat wiadomości wpisz swoje imię i nazwisko.
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com). Pozdrawiam.
30.03
Witam serdecznie wszystkich moich uczniów.
Temat lekcji, który będziecie realizować 2 tygodnie brzmi :
Rozpoznawanie pospolitych drzew liściastych
W ubiegłym tygodniu zajmowaliście się takimi roślinami, których liście zostały przekształcone w igły. Na dzisiejszej lekcji będziecie wyszukiwać sobie drzewa o różnym kształcie liści.
Na wiosnę rozpoczyna się okres rozmnażania drzew i krzewów, część z nich pięknie kwitnie, niektóre pachną. Może ktoś ze swojego okna obserwuje kwitnące właśnie forsycje (mają żółty kolor), a niebawem zaczną kwitnąć na biało lub różowo drzewa owocowe. Zwróćcie uwagę, że drzewa te mają kwiaty zanim pojawią się liście. Jednak nie wszystkie kwiaty czy grupy kwiatów (kwiatostany) są dobrze widoczne i pachnące. Część drzew posiada niepozorne kwiaty, a potem niewielkie owoce (np. drobne orzechy ze skrzydełkami). W tym roku mogliście zwrócić uwagę na bazie (na których w miarę wzrostu pojawiły się pręciki lub szyjki) - to kwiaty wierzby. Oznacza to, że jedno drzewo jest rodzaju męskiego drugie żeńskiego. Podobnie jest z kwiatami topoli, albo męskie, albo żeńskie. Przechodząc czasem pod bezlistnymi drzewami topoli widzieliście na ziemi coś co z nich spadło i wyglądało jak szare gąsienice. To były kwiatostany topoli. Pozostałe kwiatostany drzew, które zadam, abyście nauczyli się rozpoznawać też będą niepozorne, ale już będą miały narządy rozrodcze męskie i żeńskie co oznacza że są obojnacze.
Rodzi się pytanie podstawowe jak rozpoznawać drzewa. Otóż najlepiej poczekać, aż urosną im liście. One mają różne kształty, brzegi i wielkość, dlatego najłatwiej nauczyć się rozpoznawać patrząc na liść. Co prawda stolarz pozna po korze, biolog po kwiatach, owocach, sylwetce, ale to są już bardziej szczegółowe informacje.
Myślę, że będziecie mieli dużo przyjemności z obserwacji naszych popularnych drzew.
Możecie wykorzystać przeglądarki lub atlasy, podręcznik i zeszyt ćwiczeń. Wystarczy, że rozpoznacie rodzaj (niektóre mają wiele gatunków).
Trzeba rozpoznać:
Wpiszcie te rodzaje do zeszytu.
Nie zadaję Wam żadnej pracy pisemnej. Uczycie się rozpoznawać. Po powrocie do szkoły jeszcze obejrzycie okazy z zielnika. Potem ustalimy termin, w którym Was zapytam z rozpoznawania. Każdy uczeń dostanie losowo wybrane 5 rodzajów (iglaste i liściaste - razem 15 do nauki). Za 5 rozpoznanych ocena 6, za 4 piątka itd.
Uczniowie chętni mogą uczyć się więcej, aby później kiedy będą się zgłaszać przy klasie uzyskiwać za aktywność więcej plusów.
Życzę Wam owocnej pracy. Radzę sobie ją podzielić i np. codziennie jeden rodzaj nauczyć się rozpoznawać, ale sprawdzać, czy dobrze rozpoznajecie te, których uczyliście się wcześniej. Mam wielką nadzieję, że będę „zmuszona” stawiać same szóstki!
Mój adres jest na stronie szkoły ponieważ poczta w Librusie często się zawiesza to w razie pytań piszcie figiel.biolchem@interia.pl
Temat: Strefy klimatyczne i krajobrazowe. /1h/. 1/Wejdźcie w e.podręczniki jest tam lekcja Strefy krajobrazowe na Ziemi Przeczytacie ten temat , rozwiążcie zadania interaktywne/ . 2/ Przeczytajcie z podręcznika temat od strony 108 do 112. 3/Rozwiążcie zadania w zeszycie ćwiczeń od strony 65 do 67.4/ W wiadomościach w librusie sprawdzajcie w poniedziałki kto przesyła zadania / zdjęcia/ do sprawdzenia.5/ Pozdrawiam. Renata Ucher
Drodzy uczniowie!
Od poniedziałku będę prosić o przesyłanie zadań do kontroli na skrzynkę Według planu lekcji, czyli w:
- poniedziałki - klasy 5b, 7a i 7b
- środy -8a i 8b, 5a, 6c
- piątki - 6a, 6b i 5c
Przysyłają tylko te osoby z klasy, do których napiszę we wskazane dni / nie wszyscy/ na librusie. Pozdrawiam. Renata Ucher
Temat : Kryzys i odbudowa państwa (2.04.2020)
podr.175-178
Uczeń:
Notatka:
Po śmierci Bolesław Chrobrego Polskę dotknął kryzys. Wprawdzie jego syn Mieszko II koronował się jeszcze w tym samym roku na króla i był na owe czasy człowiekiem wykształconym. Jednak jego panowanie było nacechowane poważnym kryzysem. Jego syn Kazimierz Odnowiciel przy wsparciu cesarza odbudował państwo i przywrócił chrześcijaństwo. Z kolei jego syn, Bolesław Śmiały koronował się na króla Polski (1076). Jednak jego dążenie do wzmocnienia władzy zakończyło się buntem i śmiercią biskupa Stanisława.
Ćwiczenia:
1.Do podanych postaci: Mieszko II, Kazimierz Odnowiciel, Bolesław Śmiały, biskup Stanisław przyporządkuj opisy, możesz to zrobić w tabelce lub wypisać po dwukropku.
Przyłączył do Polski Mazowsze i Pomorze Gdańskie; przywódca buntu przeciwko Bolesławowi Śmiałemu; koronował się na króla w 1025 r.; jego żoną była Rycheza; poparł papieża Grzegorza VII w konflikcie o inwestyturę; odbudował państwo; utracił Milsko, Łużyce i Grody Czerwieńskie; zwany też Szczodrym; biskup krakowski; dążył do umocnienia pozycji państwa polskiego; odbudował chrześcijaństwo, toczył walki z braćmi o władzę; uciekł na Węgry; jego ciało w cudowny sposób się zrosnęło.
____ - Koronacja Bolesława Śmiałego,
____ - czeski najazd na Wielkopolskę,
____ - śmierć świętego Stanisława,
____ - koronacja Mieszka II,
____ - najazd Niemców i Rusinów na Polskę,
____ - powrót księcia Kazimierza do Polski,
____ - przejęcie władzy w Polsce przez Bezpryma,
Odpowiedzi należy przesłać do 8 kwietnia
Witam Was drodzy uczniowie!
Dziękuję Wam za przesłane zadania. Bardzo dobrze sobie poradziliście! Czekam jeszcze na osoby, które nie dosłały prezentacji lub krzyżówki o Fryderyku Chopinie.
Temat lekcji: „Śpiewajmy razem- chór”- warsztat muzyczny. (2 godziny)
Chór - zespół muzyczny składający się z wokalistów wykonujący utwór jedno- lub
wielogłosowy, a cappella bądź z akompaniamentem. Najczęściej prowadzony przez dyrygenta.
ttps://www.youtube.com/watch?v=ituPjpbmJ9A chór
https://www.youtube.com/watch?v=haFHrfmfHbc chór- wersja nowoczesna
film instruktażowy- gama https://www.youtube.com/watch?v=xBeDz12pCf4
Na początek osłuchaj się z melodią kilka razy!
filmik instruktażowy- melodia https://www.youtube.com/watch?v=mE9KSRYAfvk
zapis nutowy z podpisanymi chwytami (trochę się różni od nut z filmiku, napisałam wam łatwiejszą wersję.
UWAGA!
Dla osób, które grają na dzwonkach przesyłam inną wersję:
film instruktażowy- dzwonki melodia http://www.kursnamuzyke.pl/using-joomla/camtown-races
zapis nutowy z nazwami literowymi:
Ps. W ramach odskoczni od różnych szkolnych obowiązków posłuchajcie swoich ulubionych przebojów i dołączcie się do śpiewania.
Życzę miłego muzykowania!!! Pozdrawiam!
30.03.2020
Temat: Walor i światło- martwa natura. (2 godziny)
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
Witajcie! Dziś tematem naszej lekcji jest WALOR I ŚWIATŁO-MARTWA NATURA. Uczniowie malują martwą naturę kredkami na kartce o formacie A4. Praca plastyczna może przedstawiać owoce, warzywa, przedmioty itd. CAŁA PŁASZCZYZNA KARTKI MA BYĆ POKRYTA KREDKĄ, wyjątkiem są tylko te małe fragmenty pracy na które pada światło (te miejsca mogą zostać białe lub tylko lekko zaznaczone kolorem). Zdjęcie proszę podpisać w komentarzu i wysyłać na adres mailowy
Termin do 10.04.2020
Światłocień- w zależności od tego, jak światło i cień rozkładają się na powierzchni przedmiotu, zauważamy miejsca jasne i ciemnie. Tak powstaje światłocień. Aby pokazać światłocień na przedmiotach, używa się jasnych i ciemnych plam walorowych. Można za ich pomocą oddać dokładny kształt przedmiotów.
Zanim zaczniemy rysować, musimy ustalić, skąd pada światło. Najjaśniejsza część przedmiotu jest skierowana do światła. Najciemniejsza część przedmiotu jest najbardziej oddalona od światła.
01.04.2020 - 08.04.2020
Przesyłam wam propozycję ćwiczeń na najbliższy tydzień.
Są to ćwiczenia wzmacniające mięśnie nóg, brzucha, ramion i grzbietu oraz ćwiczenia rozciągające.
Codziennie wykonajcie 5 ćwiczeń wzmacniających (pierwsze koło) i 5 ćwiczeń rozciągających (drugie koło). Pamiętajcie o rozgrzewce przed wykonywaniem ćwiczeń. Zajmie wam to około 15 - 20 minut. Myślę, że będzie to fajny przerywnik pomiędzy odrabianiem lekcji z poszczególnych przedmiotów.
Do piątku czekam na wyniki testu sprawności fizycznej. Kto jeszcze ich nie wysłał to niech prześle je na adres:
Pozdrawiam i życzę dużo satysfakcji z wykonywania ćwiczeń.
02.04.2020 r. - 08.04.2020 r.
Witam.
Wiem, że macie dużo zajęć z innych przedmiotów, dlatego w tym tygodniu w ramach SKS-u przesyłam wam krótki test z wiedzy sportowej. Zróbcie go sami. Bez pomocy dorosłych. Pytania są dosyć łatwe więc powinniście sobie poradzić. Całość zajmie wam nie więcej niż 15 min.
Jeśli chcecie pochwalić się swoimi wynikami prześlijcie test na adres: leszek.oshin@interia.pl Może wpadnie wam jakaś ocena za aktywność.