Biuletyn Informacji Publicznej

SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie

Podgląd wersji strony

Język polski 

12

Liczba jednostek lekcyjnych: 2

Termin realizacji: 31.03.2020 r. i 1.04.2020 r.

Forma i sposób sprawdzenia zadań: Messenger, e-mail

 

Wtorek

  1. Zapisz temat w literaturze: Próżny żal po szkodzie - historia małżeńska pana Piotra.
  2. Przeczytaj tekst z podręcznika ze str. 100 - 104 pt. „Żona modna”. Możesz zapoznać się z treścią, klikając w link: https://www.youtube.com/watch?v=ziuCYVWZ6wQ
  3. Zachęcam do obejrzenia:https://www.youtube.com/watch?v=YmXhwqsv47A
  4. Sprawdźcie, czy zrozumieliście lekturę, wykonując ćwiczenie online. Należy dopasować cyfry do odpowiednich treści. Grę znajdziecie tutaj:https://wordwall.net/resource/917724/polski/żona-modna
  5. W formie tabeli wypisz cechy charakteru, którymi odznacza się tytułowa żona modna oraz pan Piotr (do każdej postaci po 10 cech). Skorzystaj z prezentacji: https://prezi.com/s1fxgva1rrcq/pan-piotr-i-jego-zona-przedsatwieni-w-quotkrzywym-zwierciadlequot/

 

Środa

  1. Zapisz temat w literaturze: Cechy satyry na podstawie „Żony modnej”.
  2. Przypomnij sobiecechy epiki, liryki i dramatu - podręcznik str. 333 - 339.
  3. Przepisz notatkę do zeszytu:  

Gatunek

Żona modna

Ignacego Krasickiego jest satyrą i wyróżnia się następującymi cechami:
- ośmiesza i piętnuje wady ludzkie (chciwość i głupotę pana Piotra oraz bezkrytyczne hołdowanie modzie, rozrzutność i egoizm modnej damy),

- ukazuje świat w „krzywym zwierciadle”, w przejaskrawiony sposób - wyolbrzymia, posługuje się karykaturą, ironią drwiną (przesadne ukazanie wad modnej żony m.in. poprzez nagromadzenie zdrobnień),
- służy celom wychowawczym (dydaktycznym) - uczy poprzez krytykę i ośmieszanie negatywnych zjawisk, ale nie proponuje pozytywnych rozwiązań, wzorców,

- jest utworem wierszowanym, zawierającym elementy epiki (występowanie narratora, fabuły - opowieść Piotra o małżonce) i dramatu (obecność dialogu i monologu - rozmowa Piotra z przyjacielem, skarga Piotra na niedawno poślubioną żonę).

Satyra to gatunek mieszany (synkretyczny) - łączy cechy epiki, liryki i dramatu.

  1. Wykonaj zadanie 10. ze str. 104 (do zeszytu). 

Niektórych uczniów poproszę o zrobienie zdjęcia i przesłanie mi notatki do sprawdzenia. 

 

Liczba jednostek lekcyjnych: 1
Termin realizacji: 30.03.2020 r.
Forma i sposób sprawdzenia zadań: Messenger 
  1. Do zeszytu z literatury wpisz temat: Twórca i jego czasy - Ignacy Krasicki.
  2. Przeczytaj wiadomości z podręcznika ze stron 98 - 99.
  3. Zgromadź informacje o epoce, w której żył Ignacy Krasicki, weź pod uwagę: nazwę i czas trwania epoki, ustrój, jaki panował, władzę, sytuację polityczną Polski, ważne wydarzenia historyczne i kulturalne.
  4. Wykorzystując oś czasu i wiadomości z podręcznika, sporządź notatkę biograficzną dotyczącą Ignacego Krasickiego, uwzględnij: datę narodzin, informacje na temat edukacji i pracy, kontakty z ważnymi postaciami, udział w istotnych przedsięwzięciach, twórczość, datę śmierci.
  5. Wypisz z podręcznika pojęcia dotyczące Krasickiego i jego czasów, wyjaśnij ich znaczenie (możesz skorzystać ze strony https://sjp.pwn.pl/ ), np.: oświecenie, racjonalizm, tolerancja, moralizowanie, dydaktyzm, klasycyzm.
     

Język angielski

Grupa Z

Temat: Future tenses. (2 godziny lekcyjne)

Dzień dobry.

 Dziś i w piątek zajmiemy się podsumowaniem wiadomości o czasach przyszłych. Nie mówię o wprowadzeniu, bo wszystkich tych czasów już się uczyliśmy wcześniej. Także zapiszcie sobie temat lekcji i wyjmijcie naszą kartkę z czasami, podręcznik i ćwiczenia.

O godzinie 11:45 zapraszam was na Teams. Mam nadzieję, że przynajmniej większości udało się tam zalogować. Będę tam tłumaczyć Wam materiał z dzisiejszej lekcji i wspólnie rozwiążemy kilka zadań. Zajmiemy się dziś czasami present continuous, future simple i konstrukcją be going to. Znajdźcie je wszystkie na naszej kartce, a dla tych którzy gdzieś ją posiadali, wrzucam tutaj ściągę z tych trzech czasów.

PRESENT CONTINUOUS-czynności mające miejsce teraz lub zaplanowane na bliską przyszłość (gdy jesteśmy pewni, że coś się wydarzy, bo poczyniliśmy jakieś przygotowania, „arranged future”)

v Podmiot + am/are/is + czasownik z ING

x Podmiot + am not/ aren't/ isn't + czasownik z ING

? (Wyraz pytający)+ am/are/is + Podmiot + czasownik z ING

FUTURE SIMPLE- przewidywanie przyszłości w oparciu o to, co wiemy, obietnice, groźby, decyzje (I think, hope, believe, I’m sure, perhaps, probably itp.)

v Podmiot + will + czasownik

x Podmiot + won't + czasownik

? (Wyraz pytający) +will + podmiot + czasownik

BE GOING TO- zamiary, przewidywanie przyszłości w oparciu o to, co widzimy w danej chwili

v Podmiot +am/are/is + going to + bezokolicznik

x Podmiot + am not/ aren't/ isn't + going to + bezokolicznik

? (Wyraz pytający)+ am/are/is + Podmiot + going to + bezokolicznik

 

Proponuję po lekcji obejrzeć sobie film na YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=B50c1MnfarQ&t=565s

Waszym młodszym kolegom bardzo przypadł do gustu. Pojawia się tu jeszcze Present Simple (dodatkowo).

W ćwiczeniach na stronie trzydziestej szóstej do zrobienia mamy zadania 1, 2, 3, a w podręczniku na stronie 104 ćwiczenie 3. Oczywiście we wszystkich tych zadaniach chodzi o wstawienie właściwego czasu. Zdjęcia tych czterech zadań proszę przesłać mi do piątku do godziny osiemnastej na adres mailowy. Pozdrawiam i miłej pracy życzę.

Zadania dodatkowe online (dla chętnych, aby wyćwiczyć ten materiał):

https://engly.pl/tasks/test_choose/367

https://engly.pl/tasks/test_choose/366

https://engly.pl/tasks/text_task/527

https://engly.pl/tasks/text_task/293

https://engly.pl/tasks/text_task/292

https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/tenses/future.htm

http://testyourenglish.pl/Test/55/future-simple-present-continuous-czy-going-to#.XnDUxqhKhPY

https://www.tolearnenglish.com/exercises/exercise-english-2/exercise-english-6874.php

30.03

Temat: El grando- praca z tekstem.

Dzień dobry moi Drodzy.

Dzisiaj zrobimy sobie małą przerwę w gramatyce i zajmiemy się pracą z tekstem i ćwiczeniem rozumienia ze słuchu.

Otwórzcie podręczniki na stronie 106. In the picture you can see El Grando- a dragon made of recycled materials.

Zacznijcie od wypisania sobie nazw przedmiotów i materiałów, z których zostały wykonane, i ich tłumaczenia. Jak zwykle znaczenia nowych słów znaleźć możecie z tyłu podręcznika, w słownikach internetowych lub książkowych. Następnie przeczytajcie sobie tekst o smoku powstałym z przetworzonych materiałów. Na stronie obok tekstu w ramce jak zwykle mamy wypisane słownictwo, na którym należy się skupić i które przetłumaczone jest waszych podręcznikach. Jeśli w tekście znajdziecie jeszcze inne trudne słówka, to również polecam przetłumaczenie ich sobie.

Gdy już będziecie rozumieli cały tekst, to przejdźcie proszę do zadań. Do wykonania mamy:

  1. zadanie 2, w którym w czterech zdaniach wybieracie właściwą odpowiedź zgodną z tekstem;
  2. zadanie 3 w którym dokończyć należy zdania zgodnie z tekstem;
  3. zadanie 5, w którym w luki wstawiamy podane słówka. Jest to słownictwo, z którym wcześniej spotkaliście się w czytance.
  4. zadanie 6, czyli przeczytanie zdań i przetłumaczenie sobie czasowników razowych zgodnie z listą:
    • look for- szukać,
    • put off- przełożyć na później,
    • talk to- rozmawiać z (nie with!!!),
    • arrive in- przyjechać do (nie to !!!),
    • jump over- przeskoczyć nad.
  5. I ostatnie zadanie, które należy wykonać to zadanie 8, czyli słuchanka. Wejdźcie sobie w link https://learningclub.egis.com.pl/pl/szkolapodstawowa/smarttime/smart_time_2_podrecznik_wieloletni_nagrania_audio track 072 i dwukrotnie wysłuchajcie tekstu. W luki wpiszcie brakujące słowa lub zwroty.

Na mój e-mail proszę przesłać zdjęcia zadań nr 2, 3, 5 i 8 nie później niż do wtorku do godziny 18.00. Po zebraniu wszystkich wiadomości tak jak poprzednio otrzymacie omówienie zadań.

W czasie trwania naszej lekcji zapraszam do kontaktu na grupie. Pozdrawiam serdecznie.

Grupa ŚZ

3 kwietnia

Temat: El Grando - praca z tekstem.

Podręcznik str. 106-107  zadanie 2, zad. 3,4,5 w podręczniku - w zeszycie zrobić na ocenę (zdjęcie wysłać do 8 kwietnia do godz. 18.00)

Link do e-lekcji: słówka - FISZKI - https://quizlet.com/pl/301312599/smart-time-2-unit-6d-el-grando-the-recycled-dragon-flash-cards/

1 kwietnia

Temat: Conditionals 0, 1 i 2 - teoria i ćwiczenia.

Podręcznik str. 105  zadanie 8-11                    ćwiczenia str. 36-37  zadanie 4-12

Link do e-lekcji: https://youtu.be/j3QQjVXfqWE      oraz     https://youtu.be/UvsIZ6zfidc

 

 30 marca

Temat: Expressing future time - ćwiczenia gramatyczne.

Podręcznik str. 104  zadanie 2,3                    ćwiczenia str. 36  zadanie 1-3

Link do e-lekcji: https://youtu.be/B50c1MnfarQ

Matematyka 

12

Biologia

Temat: Powtórzenie wiadomości o układzie odpornościowym

Serdecznie witam na lekcji biologii. W czasie pandemii koronawirusa skłoniłam Was w ubiegłym tygodniu do ponownego prześledzenia dróg oddechowych, bo to drogi zakażenia. Dziś robimy krok następny analizujemy raz jeszcze sprawy związane z odpornością. To bardzo pocieszające, że nasz organizm walczy i nie poddaje się łatwo. My musimy robić wszystko, aby mu w tym pomóc. Zalew informacji na temat pandemii powoduje, że macie coraz większą wiedzę, oby w ślad za tym szedł rozsądek!

Zapoznajcie się z tematem, zróbcie test, który od razu macie sprawdzony. Jeśli nie wyszło za pierwszym razem próbujcie dalej. Powtarzanie to jedna z metod nauki. 

https://epodreczniki.pl/a/jak-dziala-uklad-odpornosciowy/D11aOFOxw

Wasze ciekawe plakaty dotyczące starania o swoje zdrowie w ogromnej większości dotarły do mnie. Część uczniów już otrzymała ode mnie komentarz z oceną. Oceny trafiają do edziennika. Myślę, że ta właśnie praca w tym czasie spowodowała, że bierzecie dużo większą odpowiedzialność za swoje i innych zdrowie. Tak dojrzałe i przemyślane stwierdzenia napawają mnie dumą. Ciszę się z Waszej dojrzałej postawy. Wielka to radość pracować z Wami, otrzymywać od Was informacje. Jesteście dzielni to pewne, życzę Wam cierpliwości w znoszeniu niedogodności.

Chemia

Temat: Powtórzenie wiadomości - reakcje analizy

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jak widzicie po zapisanym temacie, kolejny raz pochylamy się nad reakcjami, aby je powtórzyć, utrwalić i wyćwiczyć. Mam nadzieję, że te ciekawe lekcje jakie znajdziecie pod wskazanym adresem pomogą Wam. Ćwiczcie do skutku, bo macie możliwość natychmiastowego sprawdzenia.

https://epodreczniki.pl/a/reakcje-syntezy-i-analizy/D13d87Oh7

życzę Wam owocnej pracy, a po powrocie do szkoły poprawcie słabsze oceny z ostatniego sprawdzianu.

 

Fizyka 

(2h) Temat: Badanie ruchu prostoliniowego jednostajnie przyspieszonego.

Przeczytajcie temat (22) z podręcznika str 141-144.Przeanalizujcie doświadczenie, pomiary, wnioski zapisane w podręczniku.

W zeszytach pod tematem lekcji zapiszcie regułkę , która znajduje się na stronie 144 w pomarańczowej ramce.

Posyłam Wam filmiki dotyczące ruchu prostoliniowego jednostajnie przyspieszonego w celu utrwalenia wiadomości.

https://www.youtube.com/watch?v=15boXWQ-fFE

https://www.youtube.com/watch?v=ZaOTfkXVCnY&t=60s

Przeczytajcie jeszcze raz i powtórzcie sobie wiadomości z podręcznika str 135-139.

Następnie z e -ćwiczeń ,które Wam przesyłam rozwiązujecie zadania ze str 66 i 67. Obowiązkowo do zrobienia są zadania 1,2,3. Natomiast zadania 3i 4 są dla chętnych na ++. Nie robicie doświadczenia ukrytego pod kodem QR. Wykonujecie je w zeszytach . Nie zapomnijcie wpisać numeru zadania. Możecie jeżeli się da wydrukować strony i wkleić do zeszytu.

Plik pdf dostępny jest na samym dole strony (pod wszystkimi przedmiotami).

Zadania odsyłacie na emeila  ( w jednym pliku podpisane imieniem i nazwiskiem do poniedziałku 06.04 do godz 18.00). W razie pytań kontaktujemy się przez Librusa lub emeila.

Pozdrawiam

 

Geografia 

Temat: Uprawa roślin i chow zwierząt w Polsce/2h/.

1/ Przeczytajcie tekst podręcznika od str.147 do 151. 2/ Odpowiedzcie w zeszycie na zagadnienia: a/ Dlaczego w Polsce nie prowadzi się na dużą skalę  chowu owiec i kóz? b/  Opiszcie zalety i wady żywności produkowanej w Polsce. 3/ Proszę przepisać/ przerysować tabelki i na podstawie podręcznika i internetu   wykonać zadania od 1 do 6 .  3/Proszę sprawdzić w wiadomościach w librusie kto dzisiaj przesyła zadania z poprzedniego tygodnia do sprawdzenia. 4/Pozdrawiam. Renata Ucher

geo

Drodzy uczniowie!
Od poniedziałku będę  prosić o przesyłanie zadań do kontroli na skrzynkę     Według planu lekcji, czyli w:
- poniedziałki - klasy 5b, 7a i 7b
- środy -8a i 8b, 5a, 6c
- piątki - 6a, 6b i 5c
Przysyłają tylko te osoby z  klasy, do których napiszę we wskazane dni / nie wszyscy/ na librusie.  Pozdrawiam. Renata Ucher

Historia 

Temat: Kultura i zmiany społeczne w okresie międzywojennym. (3.04.2020)

podr. 205-209

Uczeń:

  1. Wyjaśnia znaczenie terminów: mass media, indoktrynacja, modernizm, propaganda, funkcjonalizm, dadaizm, surrealizm, futuryzm.
  2. Wymienia nowe nurty w architekturze i sztuce, wyjaśnia jakie cele przyświecały nowym trendom w architekturze i sztuce, ocenia wpływ mass mediów na kształtowanie opinii publicznej, ocenia zmiany jakie zaszły w społeczeństwie po zakończeniu wojny.

Notatka do zeszytu:

Po I wojnie światowej na skutek m.in. rozwoju radia, kina i prasy zaczęło się kształtować społeczeństwo masowe, które starało się oddziaływać na opinię publiczną. Nastąpił również rozwój komunikacji. W sztuce pojawiły się nowe kierunki artystyczne: dadaizm, surrealizm czy futuryzm. W  architekturze rozwijały się modernizm i funkcjonalizm. I wojna światowa przyspieszyła proces emancypacji kobiet.

Do 8 kwietnia proszę wyjaśnić takie pojęcia jak: modernizm, dadaizm, futuryzm, surrealizm, kubizm i funkcjonalizm. Proszę również podać przedstawicieli danego gatunku. Zobaczcie sobie w Internecie dzieła tych twórców.

 

Temat: Narodziny faszyzmu (26.03.2020)

podr. 192-197                     

Uczeń:

  1. Wyjaśnia znaczenie terminów: marsz na Rzym, narodowy socjalizm (nazizm); furer; czarne koszule, antysemityzm, noc długich noży, ustawy norymberskie, noc kryształowa, autorytaryzm, pucz
  2. Zna daty marszu na Rzym (1922), puczu monachijskiego (1923); przejęcia władzy przez Hitlera (1933)
  3. Identyfikuje postaci: Mussoliniego, Hitlera, Goebbelsa, Piusa XI i Rosenberga.
  4. Podaje przykłady państw totalitarnych, demokratycznych i autorytarnych w Europie.
  5. Charakteryzuje ideologię faszystowską i nazistowską, politykę nazistów wobec ludności żydowskiej, przedstawia sytuację Włoch i Niemiec po zakończeniu I wojny św.

 

Notatka do zeszytu:

  1. Po I wojnie światowej we Włoszech rosło niezadowolenie wynikające m.in. z postanowień traktatu wersalskiego. Panujące nastroje wykorzystali faszyści na czele z Benito Mussolinim, którzy w 1922 roku przejęli władzę we Włoszech („marsz na Rzym”).
  2. Po przegranej wojnie Niemcy pogrążyły się w kryzysie gospodarczym i politycznym. Na popularności bardzo szybko zyskali naziści. Jednak zorganizowany przez nich w 1923 roku „pucz monachijski” zakończył się klęską. W 1933 roku Adolf Hitler został kanclerzem i zaczął wprowadzać swoje rządy w Niemczech.
  3. Cechy ideologii nazistowskiej:

- kontrolowanie wszystkich dziedzin życia,

- pozbywanie się przeciwników politycznych („noc długich noży”; podpalenie Reichstagu),

- antysemityzm (wrogość wobec Żydów) - ustawy norymberskie, „noc kryształowa”,

- powstanie obozów koncentracyjnych i policji politycznej (gestapo)

Wejdźcie na ten link i zobaczcie film

https://gwo.pl/nazizm-w-niemczech-p4607

https://epodreczniki.pl/a/poczatki-faszyzmu-w-niemczech-i-we-wloszech/D1CKFAAT

 

Załączone ćwiczenie wykonać do następnej lekcji, czyli do 31 marca. Wystarczy, że wpiszecie tylko odpowiedzi np.

3.1. A;

3.2. C   itd

I jeszcze jedna prośba podpisujcie swoje prace , wpisujcie temat np., Narodziny faszyzmu bądź datę 26.03.2020 

 

faszyzm

 

 

Informatyka

Język niemiecki 

  • Termin realizacji: do wtorku.
  • Ilość lekcji: 2.
  • Zrób zdjęcie notatki z zeszytu oraz zadań z ćwiczeń.
  • Zdjęcia wyślij na maila: zdrojewskakucdaria@gmail.com

W temacie wpisz imię, nazwisko, klasę.

  • Sposób oceny: niektóre zadania zostaną ocenione.
  • Sposób kontaktu: librus. Na maila wysyłamy tylko zdjęcia zadań. W razie pytań odnośnie zadań proszę śmiało pisać na librus.
  • Problemy techniczne: proszę o informację na librusa w przypadku problemów technicznych.

Przepisz do zeszytu.
Thema: Treffpunkte - proponowanie miejsca spotkań.

  • Ćwiczenia str. 41 zad.14 (dopasuj czynności do miejsc).
  • Przepisz do zeszytu: Jeśli w zdaniu jest czasownik oznaczający ruch, np. gehen - iść, fahren - jechać, rzeczowniki występują w bierniku.

 W bierniku die, das - zostaje, a der zmieniamy na den. Przykładowe zdania.

  1. Ich gehe in den Park.
  2. Meine Mutter geht in das (ins) Kino.
  3. Du gehst in die Apotheke.
  • Zrób ćwiczenia str. 42 zad. 17 (Jeśli nie znasz rodzaju rzeczownika sprawdź w słowniku).

Przepisz do zeszytu: celownika natomiast używamy, gdy zdanie nie wyraża ruchu. Są to zdania z czasownikami np. być, spotykać się.

W celowniku:

  • der i das zamieniamy na dem
  • die na der, np.
  1. Ich bin in dem (im Park) - (der Park zmieniliśmy na dem)
  2. Meine Mutter ist in dem (im Kino) - (das Kino zmieniliśmy na dem)
  3. Du bist in der Apotheke - (die Apotheke zmieniliśmy na der).
  • Zrób z ćwiczeń zad. 16 str. 42. Omówię przykład 1:

Wir treffen uns vor ..…dem…… Kino (Spotykamy się przed kinem). Czasownik w tym zdaniu nie wyraża ruchu, więc trzeba użyć celownika. Kino ma rodzajnik das, który zamieniamy na dem.

Pamiętajcie o zdjęciach notatki, zadań z zeszytu i z ćwiczeń.

Przepisz wszystko do zeszytu:

Thema: Agnes geht ins Kino, Steffi ist im Kino - przyimki z biernikiem i celownikiem.

Biernik - ruch:

  1. der zmieniamy na den
  2. die i das zostaje

Celownik - spoczynek:

  1. der, das zmieniamy na dem
  2. die zmieniamy na der

Podręcznik str. 62 zad. 10. Przeczytaj przykład i go przepisz:

  • Treffen wir uns in der Eisdiele (Spotykamy się w lodziarni?).

Czsownik treffen (spotykać) nie oznacza ruchu, więc użyliśmy tu celownika.

 Die Eisdiele zamieniliśmy na der.

  • Nein, nicht in der Eisdiele (Nie nie w lodziarni).

Lieber vor dem Kino (Lepiej przed kinem). - Das Kino zamieniliśmy w celowniku na dem.

Waszym zadaniem jest ułożenie w zeszycie 3 dialogów. Zamiast lodziarni i kina wybieracie inne miejsca z tabelki. (Podręcznik str. 62 zad. 10).

 

Podręcznik str. 63 zad. 11. Przeczytaj przykład i go przepisz:

  • Gehen wir in das (ins) Schwimmbad? (idziemy na basen?).

 Czasownik gehen (iść) wyraża ruch, więc w zadaniu tym używamy biernika. Das Schwimmbad został niezmieniony.

  • Nein, nicht ins Schwimmbad (nie, nie na basen).
  • Gehen wir lieber ins (in das) Kino. (Chodźmy lepiej do kina). Kino ma rodzajnik das, a w bierniku das zostaje.

Waszym zadaniem jest ułożenie w zeszycie 3 dialogów. Zamiast basenu i kina wybieracie inne miejsca z tabelki. (Podręcznik str. 63 zad. 11).

 

W razie pytań piszcie na librusa. Nie zapomnijcie wysłać zdjęcia zrobionych zadań i notatek.

Muzyka 

Witam Was drodzy uczniowie!

Dziękuję Wam za przesłane zadania. Bardzo dobrze sobie poradziliście! Czekam jeszcze na osoby, które nie dosłały prezentacji lub krzyżówki o Fryderyku Chopinie.

 

Temat lekcji: „Stanisław Moniuszko i opera. Opera jako forma muzyczna i widowisko teatralne”-

                        warsztat muzyczny.  (2 godziny)

  1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
  2. Przeczytaj tekst z podręcznika.
  3. Przepisz do zeszytu:

  Opera (wł. opera < łac. opera „dzieło, utwór, praca, wysiłek”) - sceniczne dzieło muzyczne wokalno-instrumentalne, w którym muzyka współdziała z akcją dramatyczną (libretto). Istotą tego gatunku muzycznego jest synteza sztuk, czyli połączenie słowa, muzyki, plastyki, ruchu, gestu oraz gry aktorskiej. Twórcą polskiej opery narodowej jest Stanisław Moniuszko.

  1. Wysłuchaj muzyczne przykłady:

 https://www.youtube.com/watch?v=r4YT94A4EBU    MONIUSZKO 10 faktów

https://www.youtube.com/watch?v=ihrou8B-iFo   „STRASZNY DWÓR”

  1. Przypomnij sobie w ramach rozgrzewki gamę C-dur na flecie:

    film instruktażowy- gama  https://www.youtube.com/watch?v=xBeDz12pCf4 

  1. Naucz się grać na flecie „Melodię amerykańską”:

    Na początek osłuchaj się z melodią kilka razy!

    filmik instruktażowy- melodia    https://www.youtube.com/watch?v=mE9KSRYAfvk  

    zapis nutowy z podpisanymi chwytami (trochę się różni od nut z filmiku, napisałam wam 

    łatwiejszą wersję:

1

UWAGA!

Dla osób, które grają na dzwonkach przesyłam inną wersję:

film instruktażowy- dzwonki melodia  http://www.kursnamuzyke.pl/using-joomla/camtown-races 

zapis nutowy z nazwami literowymi:

2

 Ps. W ramach odskoczni od różnych szkolnych obowiązków posłuchajcie swoich ulubionych przebojów i dołączcie się do śpiewania.
Życzę miłego muzykowania!!! Pozdrawiam.

Plastyka 

30.03.2020

Temat: Płaskorzeźba- motyw roślinny. (2 godziny)

Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail

Witajcie! Dziś tematem naszej lekcji jest PŁASKORZEŹBA- MOTYW ROŚLINNY. Uczniowie z plasteliny tworzą płaskorzeźbę z motywem roślinnym, mogą to być drzewa, krzewy, kwiaty itd. Praca ma być wykonana na kartce o formacie A5 ( ½ kartki z bloku technicznego lub twarda tektura), kompozycja pozioma lub pionowa. CAŁA PŁASZCZYZNA KARTKI MA BYĆ POKRYTA PLASTELINĄ. Zdjęcie proszę podpisać w komentarzu i wysyłać  na adres mailowy 

Termin do 10.04.2020

Rzeźba jest jedną z podstawowych dyscyplin sztuki. Rzeźby wolnostojące można oglądać ze wszystkich stron. Obok rzeźb wolnostojących możemy wyróżnić takie, które częściowo wystają z płaszczyzny, nazywamy je PŁASKORZEŹBAMI, czyli RELIEFAMI. Można je oglądać tylko z przodu.

Dawniej artyści rzeźbiarze wykonywali swoje dzieła z drewna, kamienia, brązu. Współcześnie korzystają także z mas plastycznych, blach, szkła i innych materiałów. Podczas pracy posługują się narzędziami, na przykład dłutem, młotkiem czy piłą. Podczas pracy z materiałem twardym, na przykład kamieniem lub drewnem, rzeźbiarz ujmuje narzędziem zbędne części. Nie można ich potem przywrócić. Jeśli rzeźba jest wykonywana w miękkim materiale, na przykład w glinie, można ją kształtować za pomocą dłoni. W każdej chwili rzeźbiarz może dokładać materiał, w którym pracuje.

Rodzaje płaskorzeźb:

  • płaski - płaskorzeźba wystaje nad powierzchnię mniej niż połową swej wypukłości
  • wypukły - płaskorzeźba wystaje nad powierzchnię więcej niż połową swej grubości
  • wklęsły (wklęsłorzeźba) - płaszczyzna powierzchni wystaje powyżej wykonanej kompozycji
  • technika łączna - płaszczyzna zostaje obrabiana w dwóch kierunkach płaszczyzny

Przykładowe prace uczniów:

12

 

Religia

W-F

 DZIEWCZYNY 

1.04-8.04

Dziękuję wszystkim , które wysłały wyniki testu. Czekam jeszcze na resztę . Te , które zrobiły cały test wpisze ocenę, pozostałe jak dokończą . Dziewczyny wysyłam Wam na najbliższy tydzień zestawy ćwiczeń , które możecie w czasie wolnym od nauki wykonać. Pamiętajcie o rozgrzewce , każda ćwiczy na miarę swoich możliwości.

Zapraszam do nagrywania filmików- dla chętnych ! Jak ćwiczycie i przesłania na mój e-mail

Propozycje ćwiczeń na ten tydzień:

https://www.youtube.com/watch?v=UbcjnU3wu0U&fbclid=IwAR2Zck1v9ZNHmytC8DtVQreFUXjxWh1czJraWaKWHA76InIH0QU0gQxj5xI

https://www.youtube.com/watch?v=RvN0mb0IpAc&fbclid=IwAR0S5IR2JMiNjeTS_is7P77xFI1B0ljl6v6ovm9O9gmvRaoE7QO3zAgXGGI

https://www.youtube.com/watch?v=AlyqBfDqp94&fbclid=IwAR200HTBi-PzC5xdUDDkNaJ6CxhqH_ml6nrjKFZb2UvJ6LM4tEKtUQm0_y4

30.03-31.03

Dzisiaj ostatni dzień na przygotowaniu się do Indeksu Sprawności Fizycznej , we wtorek wykonujecie cały test, przesyłając do środy wieczora tabelki z wynikami na adres      e-mail: .

Dla chętnych , którzy chcą zrobić coś więcej  dla zdrowia polecam trening interwałowy całego ciała ( wystarczy zrobić jedną serię). Trzymam za Was kciuki- powodzenia. Pozdrawiam Was gorąco.

https://www.youtube.com/watch?v=aRzvpq4eXNk&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1whTapCkDxLj_V1aukPPPWja5FV_Q-ajTiKqGcEoeamfm-mkmllWdwmoE

CHŁOPCY
31.03.2020r.
 
Temat: Doskonalenie umiejętności prawidłowego ustawienia się w ataku i w obronie.
 
Zapoznać sie z filmikami.
 
Zachowanie zawodnika w ataku:
https://www.youtube.com/watch?v=AW3U6oLNDCc
Zachowanie zawodnika w obronie:
https://www.youtube.com/watch?v=5oMVtzx4nW0
 
Do piątku (3.04.2020r.) do godziny 15.00 wysyłamy plan rozgrzewki:
https://www.testportal.pl/test.html?t=3SqJutHJKziQ
 
Temat: Doskonalenie umiejętności wykonania podań sytuacyjnych.
 
Przypominamy zasady techniki podań piłki w tym sytuacyjnych:
https://www.youtube.com/watch?v=3futH8KZNr4&t=197s
 
Ćwiczenia wykonujemy w miarę możliwości.
 
2.04.2020r.
Temat: Doskonalenie umiejętności wykonania rzutu z biegu po kozłowaniu.
 
Przypominamy sobie technikę wykonania:
https://www.youtube.com/watch?v=d5W1dPE111E
 
Wykonujemy ćwiczenia w miarę swoich możliwości.
 
3.04.2020r.
Temat: Doskonalenie umiejętności wykonania rzutów do kosza z wyskoku.
 
Zapoznajemy się z techniką wykonania rzutu z wyskoku (1:16):
https://www.youtube.com/watch?v=d5W1dPE111E
 
Do piątku (3.04.2020r.) do godziny 15.00 wysyłamy plan rozgrzewki:
https://www.testportal.pl/test.html?t=3SqJutHJKziQ
 
Zamknij
Drukuj