SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie
Liczba jednostek lekcyjnych: 2
Termin realizacji: 31.03.2020 r. i 1.04.2020 r.
Forma i sposób sprawdzenia zadań: Messenger, e-mail
Wtorek
Środa
Gatunek
Żona modna
Ignacego Krasickiego jest satyrą i wyróżnia się następującymi cechami:
- ośmiesza i piętnuje wady ludzkie (chciwość i głupotę pana Piotra oraz bezkrytyczne hołdowanie modzie, rozrzutność i egoizm modnej damy),
- ukazuje świat w „krzywym zwierciadle”, w przejaskrawiony sposób - wyolbrzymia, posługuje się karykaturą, ironią drwiną (przesadne ukazanie wad modnej żony m.in. poprzez nagromadzenie zdrobnień),
- służy celom wychowawczym (dydaktycznym) - uczy poprzez krytykę i ośmieszanie negatywnych zjawisk, ale nie proponuje pozytywnych rozwiązań, wzorców,
- jest utworem wierszowanym, zawierającym elementy epiki (występowanie narratora, fabuły - opowieść Piotra o małżonce) i dramatu (obecność dialogu i monologu - rozmowa Piotra z przyjacielem, skarga Piotra na niedawno poślubioną żonę).
Satyra to gatunek mieszany (synkretyczny) - łączy cechy epiki, liryki i dramatu.
Niektórych uczniów poproszę o zrobienie zdjęcia i przesłanie mi notatki do sprawdzenia.
Temat: Future tenses. (2 godziny lekcyjne)
Dzień dobry.
Dziś i w piątek zajmiemy się podsumowaniem wiadomości o czasach przyszłych. Nie mówię o wprowadzeniu, bo wszystkich tych czasów już się uczyliśmy wcześniej. Także zapiszcie sobie temat lekcji i wyjmijcie naszą kartkę z czasami, podręcznik i ćwiczenia.
O godzinie 11:45 zapraszam was na Teams. Mam nadzieję, że przynajmniej większości udało się tam zalogować. Będę tam tłumaczyć Wam materiał z dzisiejszej lekcji i wspólnie rozwiążemy kilka zadań. Zajmiemy się dziś czasami present continuous, future simple i konstrukcją be going to. Znajdźcie je wszystkie na naszej kartce, a dla tych którzy gdzieś ją posiadali, wrzucam tutaj ściągę z tych trzech czasów.
PRESENT CONTINUOUS-czynności mające miejsce teraz lub zaplanowane na bliską przyszłość (gdy jesteśmy pewni, że coś się wydarzy, bo poczyniliśmy jakieś przygotowania, „arranged future”)
v Podmiot + am/are/is + czasownik z ING
x Podmiot + am not/ aren't/ isn't + czasownik z ING
? (Wyraz pytający)+ am/are/is + Podmiot + czasownik z ING
FUTURE SIMPLE- przewidywanie przyszłości w oparciu o to, co wiemy, obietnice, groźby, decyzje (I think, hope, believe, I’m sure, perhaps, probably itp.)
v Podmiot + will + czasownik
x Podmiot + won't + czasownik
? (Wyraz pytający) +will + podmiot + czasownik
BE GOING TO- zamiary, przewidywanie przyszłości w oparciu o to, co widzimy w danej chwili
v Podmiot +am/are/is + going to + bezokolicznik
x Podmiot + am not/ aren't/ isn't + going to + bezokolicznik
? (Wyraz pytający)+ am/are/is + Podmiot + going to + bezokolicznik
Proponuję po lekcji obejrzeć sobie film na YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=B50c1MnfarQ&t=565s
Waszym młodszym kolegom bardzo przypadł do gustu. Pojawia się tu jeszcze Present Simple (dodatkowo).
W ćwiczeniach na stronie trzydziestej szóstej do zrobienia mamy zadania 1, 2, 3, a w podręczniku na stronie 104 ćwiczenie 3. Oczywiście we wszystkich tych zadaniach chodzi o wstawienie właściwego czasu. Zdjęcia tych czterech zadań proszę przesłać mi do piątku do godziny osiemnastej na adres mailowy. Pozdrawiam i miłej pracy życzę.
Zadania dodatkowe online (dla chętnych, aby wyćwiczyć ten materiał):
https://engly.pl/tasks/test_choose/367
https://engly.pl/tasks/test_choose/366
https://engly.pl/tasks/text_task/527
https://engly.pl/tasks/text_task/293
https://engly.pl/tasks/text_task/292
https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/tenses/future.htm
http://testyourenglish.pl/Test/55/future-simple-present-continuous-czy-going-to#.XnDUxqhKhPY
https://www.tolearnenglish.com/exercises/exercise-english-2/exercise-english-6874.php
30.03
Temat: El grando- praca z tekstem.
Dzień dobry moi Drodzy.
Dzisiaj zrobimy sobie małą przerwę w gramatyce i zajmiemy się pracą z tekstem i ćwiczeniem rozumienia ze słuchu.
Otwórzcie podręczniki na stronie 106. In the picture you can see El Grando- a dragon made of recycled materials.
Zacznijcie od wypisania sobie nazw przedmiotów i materiałów, z których zostały wykonane, i ich tłumaczenia. Jak zwykle znaczenia nowych słów znaleźć możecie z tyłu podręcznika, w słownikach internetowych lub książkowych. Następnie przeczytajcie sobie tekst o smoku powstałym z przetworzonych materiałów. Na stronie obok tekstu w ramce jak zwykle mamy wypisane słownictwo, na którym należy się skupić i które przetłumaczone jest waszych podręcznikach. Jeśli w tekście znajdziecie jeszcze inne trudne słówka, to również polecam przetłumaczenie ich sobie.
Gdy już będziecie rozumieli cały tekst, to przejdźcie proszę do zadań. Do wykonania mamy:
Na mój e-mail proszę przesłać zdjęcia zadań nr 2, 3, 5 i 8 nie później niż do wtorku do godziny 18.00. Po zebraniu wszystkich wiadomości tak jak poprzednio otrzymacie omówienie zadań.
W czasie trwania naszej lekcji zapraszam do kontaktu na grupie. Pozdrawiam serdecznie.
3 kwietnia
Temat: El Grando - praca z tekstem.
Podręcznik str. 106-107 zadanie 2, zad. 3,4,5 w podręczniku - w zeszycie zrobić na ocenę (zdjęcie wysłać do 8 kwietnia do godz. 18.00)
Link do e-lekcji: słówka - FISZKI - https://quizlet.com/pl/301312599/smart-time-2-unit-6d-el-grando-the-recycled-dragon-flash-cards/
1 kwietnia
Temat: Conditionals 0, 1 i 2 - teoria i ćwiczenia.
Podręcznik str. 105 zadanie 8-11 ćwiczenia str. 36-37 zadanie 4-12
Link do e-lekcji: https://youtu.be/j3QQjVXfqWE oraz https://youtu.be/UvsIZ6zfidc
30 marca
Temat: Expressing future time - ćwiczenia gramatyczne.
Podręcznik str. 104 zadanie 2,3 ćwiczenia str. 36 zadanie 1-3
Link do e-lekcji: https://youtu.be/B50c1MnfarQ
Temat: Powtórzenie wiadomości o układzie odpornościowym
Serdecznie witam na lekcji biologii. W czasie pandemii koronawirusa skłoniłam Was w ubiegłym tygodniu do ponownego prześledzenia dróg oddechowych, bo to drogi zakażenia. Dziś robimy krok następny analizujemy raz jeszcze sprawy związane z odpornością. To bardzo pocieszające, że nasz organizm walczy i nie poddaje się łatwo. My musimy robić wszystko, aby mu w tym pomóc. Zalew informacji na temat pandemii powoduje, że macie coraz większą wiedzę, oby w ślad za tym szedł rozsądek!
Zapoznajcie się z tematem, zróbcie test, który od razu macie sprawdzony. Jeśli nie wyszło za pierwszym razem próbujcie dalej. Powtarzanie to jedna z metod nauki.
https://epodreczniki.pl/a/jak-dziala-uklad-odpornosciowy/D11aOFOxw
Wasze ciekawe plakaty dotyczące starania o swoje zdrowie w ogromnej większości dotarły do mnie. Część uczniów już otrzymała ode mnie komentarz z oceną. Oceny trafiają do edziennika. Myślę, że ta właśnie praca w tym czasie spowodowała, że bierzecie dużo większą odpowiedzialność za swoje i innych zdrowie. Tak dojrzałe i przemyślane stwierdzenia napawają mnie dumą. Ciszę się z Waszej dojrzałej postawy. Wielka to radość pracować z Wami, otrzymywać od Was informacje. Jesteście dzielni to pewne, życzę Wam cierpliwości w znoszeniu niedogodności.
Temat: Powtórzenie wiadomości - reakcje analizy
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jak widzicie po zapisanym temacie, kolejny raz pochylamy się nad reakcjami, aby je powtórzyć, utrwalić i wyćwiczyć. Mam nadzieję, że te ciekawe lekcje jakie znajdziecie pod wskazanym adresem pomogą Wam. Ćwiczcie do skutku, bo macie możliwość natychmiastowego sprawdzenia.
https://epodreczniki.pl/a/reakcje-syntezy-i-analizy/D13d87Oh7
życzę Wam owocnej pracy, a po powrocie do szkoły poprawcie słabsze oceny z ostatniego sprawdzianu.
(2h) Temat: Badanie ruchu prostoliniowego jednostajnie przyspieszonego.
Przeczytajcie temat (22) z podręcznika str 141-144.Przeanalizujcie doświadczenie, pomiary, wnioski zapisane w podręczniku.
W zeszytach pod tematem lekcji zapiszcie regułkę , która znajduje się na stronie 144 w pomarańczowej ramce.
Posyłam Wam filmiki dotyczące ruchu prostoliniowego jednostajnie przyspieszonego w celu utrwalenia wiadomości.
https://www.youtube.com/watch?
https://www.youtube.com/watch?
Przeczytajcie jeszcze raz i powtórzcie sobie wiadomości z podręcznika str 135-139.
Następnie z e -ćwiczeń ,które Wam przesyłam rozwiązujecie zadania ze str 66 i 67. Obowiązkowo do zrobienia są zadania 1,2,3. Natomiast zadania 3i 4 są dla chętnych na ++. Nie robicie doświadczenia ukrytego pod kodem QR. Wykonujecie je w zeszytach . Nie zapomnijcie wpisać numeru zadania. Możecie jeżeli się da wydrukować strony i wkleić do zeszytu.
Plik pdf dostępny jest na samym dole strony (pod wszystkimi przedmiotami).
Zadania odsyłacie na emeila ( w jednym pliku podpisane imieniem i nazwiskiem do poniedziałku 06.04 do godz 18.00). W razie pytań kontaktujemy się przez Librusa lub emeila.
Pozdrawiam
Temat: Uprawa roślin i chow zwierząt w Polsce/2h/.
1/ Przeczytajcie tekst podręcznika od str.147 do 151. 2/ Odpowiedzcie w zeszycie na zagadnienia: a/ Dlaczego w Polsce nie prowadzi się na dużą skalę chowu owiec i kóz? b/ Opiszcie zalety i wady żywności produkowanej w Polsce. 3/ Proszę przepisać/ przerysować tabelki i na podstawie podręcznika i internetu wykonać zadania od 1 do 6 . 3/Proszę sprawdzić w wiadomościach w librusie kto dzisiaj przesyła zadania z poprzedniego tygodnia do sprawdzenia. 4/Pozdrawiam. Renata Ucher
Drodzy uczniowie!
Od poniedziałku będę prosić o przesyłanie zadań do kontroli na skrzynkę Według planu lekcji, czyli w:
- poniedziałki - klasy 5b, 7a i 7b
- środy -8a i 8b, 5a, 6c
- piątki - 6a, 6b i 5c
Przysyłają tylko te osoby z klasy, do których napiszę we wskazane dni / nie wszyscy/ na librusie. Pozdrawiam. Renata Ucher
Temat: Kultura i zmiany społeczne w okresie międzywojennym. (3.04.2020)
podr. 205-209
Uczeń:
Notatka do zeszytu:
Po I wojnie światowej na skutek m.in. rozwoju radia, kina i prasy zaczęło się kształtować społeczeństwo masowe, które starało się oddziaływać na opinię publiczną. Nastąpił również rozwój komunikacji. W sztuce pojawiły się nowe kierunki artystyczne: dadaizm, surrealizm czy futuryzm. W architekturze rozwijały się modernizm i funkcjonalizm. I wojna światowa przyspieszyła proces emancypacji kobiet.
Do 8 kwietnia proszę wyjaśnić takie pojęcia jak: modernizm, dadaizm, futuryzm, surrealizm, kubizm i funkcjonalizm. Proszę również podać przedstawicieli danego gatunku. Zobaczcie sobie w Internecie dzieła tych twórców.
Temat: Narodziny faszyzmu (26.03.2020)
podr. 192-197
Uczeń:
Notatka do zeszytu:
- kontrolowanie wszystkich dziedzin życia,
- pozbywanie się przeciwników politycznych („noc długich noży”; podpalenie Reichstagu),
- antysemityzm (wrogość wobec Żydów) - ustawy norymberskie, „noc kryształowa”,
- powstanie obozów koncentracyjnych i policji politycznej (gestapo)
Wejdźcie na ten link i zobaczcie film
https://gwo.pl/nazizm-w-niemczech-p4607
https://epodreczniki.pl/a/poczatki-faszyzmu-w-niemczech-i-we-wloszech/D1CKFAAT
Załączone ćwiczenie wykonać do następnej lekcji, czyli do 31 marca. Wystarczy, że wpiszecie tylko odpowiedzi np.
3.1. A;
3.2. C itd
I jeszcze jedna prośba podpisujcie swoje prace , wpisujcie temat np., Narodziny faszyzmu bądź datę 26.03.2020
W temacie wpisz imię, nazwisko, klasę.
Przepisz do zeszytu.
Thema: Treffpunkte - proponowanie miejsca spotkań.
W bierniku die, das - zostaje, a der zmieniamy na den. Przykładowe zdania.
Przepisz do zeszytu: celownika natomiast używamy, gdy zdanie nie wyraża ruchu. Są to zdania z czasownikami np. być, spotykać się.
W celowniku:
Wir treffen uns vor ..…dem…… Kino (Spotykamy się przed kinem). Czasownik w tym zdaniu nie wyraża ruchu, więc trzeba użyć celownika. Kino ma rodzajnik das, który zamieniamy na dem.
Pamiętajcie o zdjęciach notatki, zadań z zeszytu i z ćwiczeń.
Przepisz wszystko do zeszytu:
Thema: Agnes geht ins Kino, Steffi ist im Kino - przyimki z biernikiem i celownikiem.
Biernik - ruch:
Celownik - spoczynek:
Podręcznik str. 62 zad. 10. Przeczytaj przykład i go przepisz:
Czsownik treffen (spotykać) nie oznacza ruchu, więc użyliśmy tu celownika.
Die Eisdiele zamieniliśmy na der.
Lieber vor dem Kino (Lepiej przed kinem). - Das Kino zamieniliśmy w celowniku na dem.
Waszym zadaniem jest ułożenie w zeszycie 3 dialogów. Zamiast lodziarni i kina wybieracie inne miejsca z tabelki. (Podręcznik str. 62 zad. 10).
Podręcznik str. 63 zad. 11. Przeczytaj przykład i go przepisz:
Czasownik gehen (iść) wyraża ruch, więc w zadaniu tym używamy biernika. Das Schwimmbad został niezmieniony.
Waszym zadaniem jest ułożenie w zeszycie 3 dialogów. Zamiast basenu i kina wybieracie inne miejsca z tabelki. (Podręcznik str. 63 zad. 11).
W razie pytań piszcie na librusa. Nie zapomnijcie wysłać zdjęcia zrobionych zadań i notatek.
Witam Was drodzy uczniowie!
Dziękuję Wam za przesłane zadania. Bardzo dobrze sobie poradziliście! Czekam jeszcze na osoby, które nie dosłały prezentacji lub krzyżówki o Fryderyku Chopinie.
Temat lekcji: „Stanisław Moniuszko i opera. Opera jako forma muzyczna i widowisko teatralne”-
warsztat muzyczny. (2 godziny)
Opera (wł. opera < łac. opera „dzieło, utwór, praca, wysiłek”) - sceniczne dzieło muzyczne wokalno-instrumentalne, w którym muzyka współdziała z akcją dramatyczną (libretto). Istotą tego gatunku muzycznego jest synteza sztuk, czyli połączenie słowa, muzyki, plastyki, ruchu, gestu oraz gry aktorskiej. Twórcą polskiej opery narodowej jest Stanisław Moniuszko.
https://www.youtube.com/watch?v=r4YT94A4EBU MONIUSZKO 10 faktów
https://www.youtube.com/watch?v=ihrou8B-iFo „STRASZNY DWÓR”
film instruktażowy- gama https://www.youtube.com/watch?v=xBeDz12pCf4
Na początek osłuchaj się z melodią kilka razy!
filmik instruktażowy- melodia https://www.youtube.com/watch?v=mE9KSRYAfvk
zapis nutowy z podpisanymi chwytami (trochę się różni od nut z filmiku, napisałam wam
łatwiejszą wersję:
UWAGA!
Dla osób, które grają na dzwonkach przesyłam inną wersję:
film instruktażowy- dzwonki melodia http://www.kursnamuzyke.pl/using-joomla/camtown-races
zapis nutowy z nazwami literowymi:
Ps. W ramach odskoczni od różnych szkolnych obowiązków posłuchajcie swoich ulubionych przebojów i dołączcie się do śpiewania.
Życzę miłego muzykowania!!! Pozdrawiam.
30.03.2020
Temat: Płaskorzeźba- motyw roślinny. (2 godziny)
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
Witajcie! Dziś tematem naszej lekcji jest PŁASKORZEŹBA- MOTYW ROŚLINNY. Uczniowie z plasteliny tworzą płaskorzeźbę z motywem roślinnym, mogą to być drzewa, krzewy, kwiaty itd. Praca ma być wykonana na kartce o formacie A5 ( ½ kartki z bloku technicznego lub twarda tektura), kompozycja pozioma lub pionowa. CAŁA PŁASZCZYZNA KARTKI MA BYĆ POKRYTA PLASTELINĄ. Zdjęcie proszę podpisać w komentarzu i wysyłać na adres mailowy
Termin do 10.04.2020
Rzeźba jest jedną z podstawowych dyscyplin sztuki. Rzeźby wolnostojące można oglądać ze wszystkich stron. Obok rzeźb wolnostojących możemy wyróżnić takie, które częściowo wystają z płaszczyzny, nazywamy je PŁASKORZEŹBAMI, czyli RELIEFAMI. Można je oglądać tylko z przodu.
Dawniej artyści rzeźbiarze wykonywali swoje dzieła z drewna, kamienia, brązu. Współcześnie korzystają także z mas plastycznych, blach, szkła i innych materiałów. Podczas pracy posługują się narzędziami, na przykład dłutem, młotkiem czy piłą. Podczas pracy z materiałem twardym, na przykład kamieniem lub drewnem, rzeźbiarz ujmuje narzędziem zbędne części. Nie można ich potem przywrócić. Jeśli rzeźba jest wykonywana w miękkim materiale, na przykład w glinie, można ją kształtować za pomocą dłoni. W każdej chwili rzeźbiarz może dokładać materiał, w którym pracuje.
Rodzaje płaskorzeźb:
Przykładowe prace uczniów:
1.04-8.04
Dziękuję wszystkim , które wysłały wyniki testu. Czekam jeszcze na resztę . Te , które zrobiły cały test wpisze ocenę, pozostałe jak dokończą . Dziewczyny wysyłam Wam na najbliższy tydzień zestawy ćwiczeń , które możecie w czasie wolnym od nauki wykonać. Pamiętajcie o rozgrzewce , każda ćwiczy na miarę swoich możliwości.
Zapraszam do nagrywania filmików- dla chętnych ! Jak ćwiczycie i przesłania na mój e-mail
Propozycje ćwiczeń na ten tydzień:
30.03-31.03
Dzisiaj ostatni dzień na przygotowaniu się do Indeksu Sprawności Fizycznej , we wtorek wykonujecie cały test, przesyłając do środy wieczora tabelki z wynikami na adres e-mail: .
Dla chętnych , którzy chcą zrobić coś więcej dla zdrowia polecam trening interwałowy całego ciała ( wystarczy zrobić jedną serię). Trzymam za Was kciuki- powodzenia. Pozdrawiam Was gorąco.