SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie
2.04.2020 r.
3.04.2020 r.
Liczba jednostek lekcyjnych: 2
Forma i sposób sprawdzenia zadań- e-mail
Witajcie
Temat: W świecie rzeźby.
Dzieła rzeźbiarskie możemy podziwiać nie tylko w galeriach i muzeach. Spotykamy je niemal każdego dnia w miejscach publicznych, kościołach, parkach, na cmentarzach. Podobnie jak np. dzieła architektury rzeźby są stałym elementem naszej codzienności.
3.04.2020 r.
Temat: Mistrzowie rzeźbiarskiego dłuta.
Pieta (wł. pietà - miłosierdzie, litość) to jeden z najbardziej znanych motywów ikonograficznych w malarstwie i rzeźbie. Jest to przedstawienie Matki Boskiej trzymającej na kolanach martwe ciało Syna, Jezusa Chrystusa. Michał Anioł nie był pierwszym artystą, który stworzył rzeźbiarskie przedstawienie tej grupy. Wcześniej, bo już w pierwszej połowie XIV wieku, temat ten pojawił się w sztuce niemieckiej. Jednak to właśnie rzeźba Michała Anioła stała się najsłynniejszym dziełem przedstawiającym motyw.
I Wynotuj podstawowe dane rzeźby: kto jest twórcą, w którym wieku powstała, gdzie się znajduje.
II Omów krótko jej układ kompozycyjny.
III Opisz sylwetki obu postaci: ułożenie figur, relacje między nimi, szaty Madonny, gesty, mimikę, wyraz twarzy.
IV Opisz własne odczucia, które towarzyszyły Ci podczas spotkania z Pietą.
Dodatkowe informacje, które możecie wykorzystać podczas opisu: „Pieta watykańska” znajduje się w jednej z bocznych naw Bazyliki św. Piotra. Zwróćcie uwagę na młodą twarz Maryi, która pochyla się nad ciałem swego syna. Jedna z hipotez głosi, że Michał Anioł chciał przez to pokazać, że prawdziwa miłość nigdy się nie starzeje.
Bardzo proszę o wysłanie zadania 4 na mój adres mailowy.
Pozdrawiam i życzę owocnej pracy.
1.04.2020 r.
Liczba jednostek lekcyjnych: 1
Witajcie
Zapiszcie temat:
Doskonalenie techniki czytania ze zrozumieniem- "Rozsunąć ściany swojego domu".
1.Otwórzcie podręczniki na stronie 203- zapoznajcie się z fragmentem tekstu "Rozsunąć ściany swojego domu".
2. Odpowiedzcie na pytanie: 1, 2, 3, 6, 11 , zróbcie zdjęcie i prześlijcie na mój mail od razu po wykonaniu. Pracujcie samodzielnie.
3. Następnie ułóżcie 3 pytania do tekstu "Rozsunąć ściany swojego domu".
31.03.2020 r.
Liczba jednostek lekcyjnych: 1
Witajcie
Dzisiaj przekonacie się, że nie można zrozumieć literatury bez znajomości historii.
Temat: Romantyczny wzór patrioty w czasach powstania listopadowego.
1. Wejdź na stronę: https://epodreczniki.
2. Przepisz notatkę do zeszytu.
Adam Mickiewicz napisał "Śmierć Pułkownika"- podobnie jak "Redutę Ordona"- po klęsce powstania listopadowego. Poeta poświęcił swój wiersz postaci autentycznej, litewskiej szlachciance Emilii Plater, która brała udział w walkach powstańczych.
Wiersz jest hołdem złożonym kobiecie- powstańcowi. Emilia nie waha się poświęcić życia w obronie kraju. Poeta nadaje jej cechy heroiczne- ukazuje jako wzór żołnierza, wiernego sprawie do końca. Gloryfikuje jej postawę poprzez porównanie do dawnych rycerzy- bohaterów polskiej historii np. Stefana Czarneckiego.
3. Następnie wykonaj ćwiczenia, odpowiedzi zapisz w zeszycie.
I Co wiesz o powstaniu listopadowym?
II Wymień kilka postaci historycznych związanych z powstaniem listopadowym.
III W kilku zdaniach opowiedz historię, która stała się tematem wiersza pt. „Śmierć Pułkownika”.
IV Wymień elementy wojskowego rynsztunku, z którym chciała się pożegnać bohaterka.
V Kto i w jaki sposób reagował na zbliżająca się śmierć Pani Pułkownik, możesz posłużyć się cytatami z tekstu.
VI Wypisz wszystkie określenia, którymi nazwano tytułową bohaterkę.
VII Wyjaśnij, na czym polega wyjątkowość opisywanego wodza.
VIII Kiedy pojawia się imię i nazwisko tytułowej bohaterki, w którym momencie? Czemu służy taki zabieg poety?
Prześlij na mój adres mailowy odpowiedzi do zadania 3.
Pozdrawiam i życzę owocnej pracy
30.03
Liczba jednostek lekcyjnych:1
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
Temat: Opis dzieła sztuki.
1. Przeczytaj wiadomość z podręcznika ze str. 85.
2. Przepisz do zeszytu:
3. Wykonaj w zeszycie zad.8 ze str. 88, a w ćwiczeniach zad.7- str.92.
4. Prześlij dzisiaj ( do 15.00) tylko zadanie z podręcznika na adres mailowy.
Pozdrawiam i życzę miłej pracy.
Temat: Future tenses. (2 godziny lekcyjne)
Dzień dobry.
Dziś i w piątek zajmiemy się podsumowaniem wiadomości o czasach przyszłych. Nie mówię o wprowadzeniu, bo wszystkich tych czasów już się uczyliśmy wcześniej. Także zapiszcie sobie temat lekcji i wyjmijcie naszą kartkę z czasami, podręcznik i ćwiczenia.
O godzinie 11:45 zapraszam was na Teams. Mam nadzieję, że przynajmniej większości udało się tam zalogować. Będę tam tłumaczyć Wam materiał z dzisiejszej lekcji i wspólnie rozwiążemy kilka zadań. Zajmiemy się dziś czasami present continuous, future simple i konstrukcją be going to. Znajdźcie je wszystkie na naszej kartce, a dla tych którzy gdzieś ją posiadali, wrzucam tutaj ściągę z tych trzech czasów.
PRESENT CONTINUOUS-czynności mające miejsce teraz lub zaplanowane na bliską przyszłość (gdy jesteśmy pewni, że coś się wydarzy, bo poczyniliśmy jakieś przygotowania, „arranged future”)
v Podmiot + am/are/is + czasownik z ING
x Podmiot + am not/ aren't/ isn't + czasownik z ING
? (Wyraz pytający)+ am/are/is + Podmiot + czasownik z ING
FUTURE SIMPLE- przewidywanie przyszłości w oparciu o to, co wiemy, obietnice, groźby, decyzje (I think, hope, believe, I’m sure, perhaps, probably itp.)
v Podmiot + will + czasownik
x Podmiot + won't + czasownik
? (Wyraz pytający) +will + podmiot + czasownik
BE GOING TO- zamiary, przewidywanie przyszłości w oparciu o to, co widzimy w danej chwili
v Podmiot +am/are/is + going to + bezokolicznik
x Podmiot + am not/ aren't/ isn't + going to + bezokolicznik
? (Wyraz pytający)+ am/are/is + Podmiot + going to + bezokolicznik
Proponuję po lekcji obejrzeć sobie film na YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=B50c1MnfarQ&t=565s
Waszym młodszym kolegom bardzo przypadł do gustu. Pojawia się tu jeszcze Present Simple (dodatkowo).
W ćwiczeniach na stronie trzydziestej szóstej do zrobienia mamy zadania 1, 2, 3, a w podręczniku na stronie 104 ćwiczenie 3. Oczywiście we wszystkich tych zadaniach chodzi o wstawienie właściwego czasu. Zdjęcia tych czterech zadań proszę przesłać mi do piątku do godziny osiemnastej na adres mailowy. Pozdrawiam i miłej pracy życzę.
Zadania dodatkowe online (dla chętnych, aby wyćwiczyć ten materiał):
https://engly.pl/tasks/test_choose/367
https://engly.pl/tasks/test_choose/366
https://engly.pl/tasks/text_task/527
https://engly.pl/tasks/text_task/293
https://engly.pl/tasks/text_task/292
https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/tenses/future.htm
http://testyourenglish.pl/Test/55/future-simple-present-continuous-czy-going-to#.XnDUxqhKhPY
https://www.tolearnenglish.com/exercises/exercise-english-2/exercise-english-6874.php
30.03
Temat: El grando- praca z tekstem.
Dzień dobry moi Drodzy.
Dzisiaj zrobimy sobie małą przerwę w gramatyce i zajmiemy się pracą z tekstem i ćwiczeniem rozumienia ze słuchu.
Otwórzcie podręczniki na stronie 106. In the picture you can see El Grando- a dragon made of recycled materials.
Zacznijcie od wypisania sobie nazw przedmiotów i materiałów, z których zostały wykonane, i ich tłumaczenia. Jak zwykle znaczenia nowych słów znaleźć możecie z tyłu podręcznika, w słownikach internetowych lub książkowych. Następnie przeczytajcie sobie tekst o smoku powstałym z przetworzonych materiałów. Na stronie obok tekstu w ramce jak zwykle mamy wypisane słownictwo, na którym należy się skupić i które przetłumaczone jest waszych podręcznikach. Jeśli w tekście znajdziecie jeszcze inne trudne słówka, to również polecam przetłumaczenie ich sobie.
Gdy już będziecie rozumieli cały tekst, to przejdźcie proszę do zadań. Do wykonania mamy:
Na mój e-mail proszę przesłać zdjęcia zadań nr 2, 3, 5 i 8 nie później niż do wtorku do godziny 18.00. Po zebraniu wszystkich wiadomości tak jak poprzednio otrzymacie omówienie zadań.
W czasie trwania naszej lekcji zapraszam do kontaktu na grupie. Pozdrawiam serdecznie.
3 kwietnia
Temat: El Grando - praca z tekstem.
Podręcznik str. 106-107 zadanie 2, zad. 3,4,5 w podręczniku - w zeszycie zrobić na ocenę (zdjęcie wysłać do 8 kwietnia do godz. 18.00)
Link do e-lekcji: słówka - FISZKI - https://quizlet.com/pl/301312599/smart-time-2-unit-6d-el-grando-the-recycled-dragon-flash-cards/
1 kwietnia
Temat: Conditionals 0, 1 i 2 - teoria i ćwiczenia.
Podręcznik str. 105 zadanie 8-11 ćwiczenia str. 36-37 zadanie 4-12
Link do e-lekcji: https://youtu.be/j3QQjVXfqWE oraz https://youtu.be/UvsIZ6zfidc
30 marca
Temat: Expressing future time - ćwiczenia gramatyczne.
Podręcznik str. 104 zadanie 2,3 ćwiczenia str. 36 zadanie 1-3
Link do e-lekcji: https://youtu.be/B50c1MnfarQ
Mam pytanie
Drodzy uczniowie przysyłacie mi tak piękne plakaty, że chciałabym, aby wszyscy mogli je obejrzeć i zapoznać się z cennymi wskazówkami. Potrzebuję do tego Waszej zgody. Uczniowie, którzy nie wysłali jeszcze swoich prac do galerii zamieszczonej na stronie naszej szkoły proszę, aby mi przysłali informację jeśli się zgadzają. W kolejnym miejscu - Dbam o siebie - zamieszczę Wasze dzieła. Proszę jednak uzbroić się w cierpliwość, bo niektórzy jeszcze nadsyłają, gdy jest coś niewyraźne lub nie mogę otworzyć.
Temat: Powtórzenie wiadomości o układzie odpornościowym
Serdecznie witam na lekcji biologii. W czasie pandemii koronawirusa skłoniłam Was w ubiegłym tygodniu do ponownego prześledzenia dróg oddechowych, bo to drogi zakażenia. Dziś robimy krok następny analizujemy raz jeszcze sprawy związane z odpornością. To bardzo pocieszające, że nasz organizm walczy i nie poddaje się łatwo. My musimy robić wszystko, aby mu w tym pomóc. Zalew informacji na temat pandemii powoduje, że macie coraz większą wiedzę, oby w ślad za tym szedł rozsądek!
Zapoznajcie się z tematem, zróbcie test, który od razu macie sprawdzony. Jeśli nie wyszło za pierwszym razem próbujcie dalej. Powtarzanie to jedna z metod nauki.
https://epodreczniki.pl/a/jak-dziala-uklad-odpornosciowy/D11aOFOxw
Wasze ciekawe plakaty dotyczące starania o swoje zdrowie w ogromnej większości dotarły do mnie. Część uczniów już otrzymała ode mnie komentarz z oceną. Oceny trafiają do edziennika. Myślę, że ta właśnie praca w tym czasie spowodowała, że bierzecie dużo większą odpowiedzialność za swoje i innych zdrowie. Tak dojrzałe i przemyślane stwierdzenia napawają mnie dumą. Ciszę się z Waszej dojrzałej postawy. Wielka to radość pracować z Wami, otrzymywać od Was informacje. Jesteście dzielni to pewne, życzę Wam cierpliwości w znoszeniu niedogodności.
Temat: Powtórzenie wiadomości - reakcje analizy i wymiany
Witam wszystkich bardzo serdecznie. W kolejnym tygodniu w Waszym planie lekcji nie ma chemii, dlatego w tym wpisuję dwa różne typy reakcji. Mam nadzieję, że te ciekawe lekcje jakie znajdziecie pod wskazanymi adresami pomogą Wam. Ćwiczcie do skutku, bo macie możliwość natychmiastowego sprawdzenia.
https://epodreczniki.pl/a/reakcje-syntezy-i-analizy/D13d87Oh7
https://epodreczniki.pl/a/reakcje-wymiany/DAxvSYC8A
życzę Wam owocnej pracy, a po powrocie do szkoły poprawcie słabsze oceny z ostatniego sprawdzianu.
(2h) Temat: Badanie ruchu prostoliniowego jednostajnie przyspieszonego.
Przeczytajcie temat (22) z podręcznika str 141-144.Przeanalizujcie doświadczenie, pomiary, wnioski zapisane w podręczniku.
W zeszytach pod tematem lekcji zapiszcie regułkę , która znajduje się na stronie 144 w pomarańczowej ramce.
Posyłam Wam filmiki dotyczące ruchu prostoliniowego jednostajnie przyspieszonego w celu utrwalenia wiadomości.
https://www.youtube.com/watch?
https://www.youtube.com/watch?
Przeczytajcie jeszcze raz i powtórzcie sobie wiadomości z podręcznika str 135-139.
Następnie z e -ćwiczeń ,które Wam przesyłam rozwiązujecie zadania ze str 66 i 67. Obowiązkowo do zrobienia są zadania 1,2,3. Natomiast zadania 3i 4 są dla chętnych na ++. Nie robicie doświadczenia ukrytego pod kodem QR. Wykonujecie je w zeszytach . Nie zapomnijcie wpisać numeru zadania. Możecie jeżeli się da wydrukować strony i wkleić do zeszytu.
Plik pdf dostępny jest na samym dole strony (pod wszystkimi przedmiotami).
Zadania odsyłacie na emeila ( w jednym pliku podpisane imieniem i nazwiskiem do poniedziałku 06.04 do godz 18.00). W razie pytań kontaktujemy się przez Librusa lub emeila.
Pozdrawiam
Temat: Uprawa roślin i chow zwierząt w Polsce/2h/.
1/ Przeczytajcie tekst podręcznika od str.147 do 151. 2/ Odpowiedzcie w zeszycie na zagadnienia: a/ Dlaczego w Polsce nie prowadzi się na dużą skalę chowu owiec i kóz? b/ Opiszcie zalety i wady żywności produkowanej w Polsce. 3/ Proszę przepisać/ przerysować tabelki i na podstawie podręcznika i internetu wykonać zadania od 1 do 6 . 3/Proszę sprawdzić w wiadomościach w librusie kto dzisiaj przesyła zadania z poprzedniego tygodnia do sprawdzenia. 4/Pozdrawiam. Renata Ucher
Drodzy uczniowie!
Od poniedziałku będę prosić o przesyłanie zadań do kontroli na skrzynkę Według planu lekcji, czyli w:
- poniedziałki - klasy 5b, 7a i 7b
- środy -8a i 8b, 5a, 6c
- piątki - 6a, 6b i 5c
Przysyłają tylko te osoby z klasy, do których napiszę we wskazane dni / nie wszyscy/ na librusie. Pozdrawiam. Renata Ucher
Temat: Kultura i zmiany społeczne w okresie międzywojennym. (2.04.2020)
podr. 205-209
Uczeń:
Wymienia nowe nurty w architekturze i sztuce, wyjaśnia jakie cele przyświecały nowym trendom w architekturze i sztuce, ocenia wpływ mass mediów na kształtowanie opinii publicznej, ocenia zmiany jakie zaszły w społeczeństwie po zakończeniu wojny.
Notatka do zeszytu:
Po I wojnie światowej na skutek m.in. rozwoju radia, kina i prasy zaczęło się kształtować społeczeństwo masowe, które starało się oddziaływać na opinię publiczną. Nastąpił również rozwój komunikacji. W sztuce pojawiły się nowe kierunki artystyczne: dadaizm, surrealizm czy futuryzm. W architekturze rozwijały się modernizm i funkcjonalizm. I wojna światowa przyspieszyła proces emancypacji kobiet.
Do 8 kwietnia proszę wyjaśnić takie pojęcia jak: modernizm, dadaizm, futuryzm, surrealizm, kubizm i funkcjonalizm. Proszę również podać przedstawicieli danego gatunku. Zobaczcie sobie w Internecie dzieła tych twórców.
Temat: ZSRS - imperium komunistyczne (31.03.2020)
podr. 200-204
Uczeń:
Wymienia cechy charakterystyczne państwa stalinowskiego, opisuje metody stosowane przez Stalina w celu umocnienia wpływów, wymienia zbrodnie komunistyczne do 1939 r., omawia reformy gospodarcze Stalina, wyjaśnia dlaczego system stalinowski nazywany jest jako zbrodniczy
Notatka do zeszytu:
Po zwycięstwie w wojnie domowej w Rosji komuniści rozpoczęli odzyskiwanie terytoriów i próbowali kontynuować ekspansję w Europie. Po objęciu władzy Józef Stalin wprowadził kult jednostki, społeczeństwo poddał całkowitej kontroli, stosował bezwzględne metody walki ze swoimi przeciwnikami (wielka czystka 1936-1938). W ZSRS upaństwowiono większość gospodarki, wprowadzono kolektywizację rolnictwa (sowchozy, kołchozy). Przeciwnicy nowego porządku byli prześladowani i zsyłani do obozów pracy.
1921 - ogłoszono NEP
1922 - traktat między ZSRS a Republiką Weimarską w Rapallo
Wejdźcie na link do epodręcznika
https://epodreczniki.pl/a/system-totalitarny-w-zsrr/Dovn9GLhX
Ćwiczenie:
Wszystkie republiki wchodzące w skład ZSRS były całkowicie podporządkowane najwyższym organom władzy w Moskwie. |
P |
F |
Po śmierci Włodzimierza Lenina władzę w ZSRS przejął Józef Stalin, który za pomocą intryg wyeliminował swoich przeciwników w partii bolszewickiej. |
P |
F |
Wielka czystka w ZSRS polegała na przeprowadzeniu nacjonalizacji przemysłu i handlu oraz przymusowej kolektywizacji wsi. |
P |
F |
Przez cały okres międzywojenny Związek Radziecki i Niemcy łączyła chęć obalenia ładu wersalskiego |
P |
F |
Kolektywizacja to proces łączenia indywidualnych gospodarstw rolnych i przekształcanie ich w spółdzielnie rolne. |
P |
F |
Sowiecka organizacja młodzieżowa przeznaczona dla uczniów od 14. roku życia |
P |
F |
Dla osób chętnych, chcących poprawić oceny można wykonać prezentację na temat Totalitaryzmy I połowy XX wieku (na przykładzie ZSRS i III Rzeszy). W prezentacji należy wyjaśnić czym jest totalitaryzm, omówić jak to funkcjonowało w ZSRS i III Rzeszy, podać podobieństwa i różnice między komunizmem a faszyzmem. Myślę, że 15 slajdów wystarczy. Termin do końca kwietnia.
W temacie wpisz imię, nazwisko, klasę.
Przepisz do zeszytu.
Thema: Treffpunkte - proponowanie miejsca spotkań.
W bierniku die, das - zostaje, a der zmieniamy na den. Przykładowe zdania.
Przepisz do zeszytu: celownika natomiast używamy, gdy zdanie nie wyraża ruchu. Są to zdania z czasownikami np. być, spotykać się.
W celowniku:
Wir treffen uns vor ..…dem…… Kino (Spotykamy się przed kinem). Czasownik w tym zdaniu nie wyraża ruchu, więc trzeba użyć celownika. Kino ma rodzajnik das, który zamieniamy na dem.
Pamiętajcie o zdjęciach notatki, zadań z zeszytu i z ćwiczeń.
Przepisz wszystko do zeszytu:
Thema: Agnes geht ins Kino, Steffi ist im Kino - przyimki z biernikiem i celownikiem.
Biernik - ruch:
Celownik - spoczynek:
Podręcznik str. 62 zad. 10. Przeczytaj przykład i go przepisz:
Czsownik treffen (spotykać) nie oznacza ruchu, więc użyliśmy tu celownika.
Die Eisdiele zamieniliśmy na der.
Lieber vor dem Kino (Lepiej przed kinem). - Das Kino zamieniliśmy w celowniku na dem.
Waszym zadaniem jest ułożenie w zeszycie 3 dialogów. Zamiast lodziarni i kina wybieracie inne miejsca z tabelki. (Podręcznik str. 62 zad. 10).
Podręcznik str. 63 zad. 11. Przeczytaj przykład i go przepisz:
Czasownik gehen (iść) wyraża ruch, więc w zadaniu tym używamy biernika. Das Schwimmbad został niezmieniony.
Waszym zadaniem jest ułożenie w zeszycie 3 dialogów. Zamiast basenu i kina wybieracie inne miejsca z tabelki. (Podręcznik str. 63 zad. 11).
W razie pytań piszcie na librusa. Nie zapomnijcie wysłać zdjęcia zrobionych zadań i notatek.
Witam Was drodzy uczniowie!
Dziękuję Wam za przesłane zadania. Bardzo dobrze sobie poradziliście! Czekam jeszcze na osoby, które nie dosłały prezentacji lub krzyżówki o Fryderyku Chopinie.
Temat lekcji: „Stanisław Moniuszko i opera. Opera jako forma muzyczna i widowisko teatralne”-
warsztat muzyczny. (2 godziny)
Opera (wł. opera < łac. opera „dzieło, utwór, praca, wysiłek”) - sceniczne dzieło muzyczne wokalno-instrumentalne, w którym muzyka współdziała z akcją dramatyczną (libretto). Istotą tego gatunku muzycznego jest synteza sztuk, czyli połączenie słowa, muzyki, plastyki, ruchu, gestu oraz gry aktorskiej. Twórcą polskiej opery narodowej jest Stanisław Moniuszko.
https://www.youtube.com/watch?v=r4YT94A4EBU MONIUSZKO 10 faktów
https://www.youtube.com/watch?v=ihrou8B-iFo „STRASZNY DWÓR”
film instruktażowy- gama https://www.youtube.com/watch?v=xBeDz12pCf4
Na początek osłuchaj się z melodią kilka razy!
filmik instruktażowy- melodia https://www.youtube.com/watch?v=mE9KSRYAfvk
zapis nutowy z podpisanymi chwytami (trochę się różni od nut z filmiku, napisałam wam
łatwiejszą wersję:
UWAGA!
Dla osób, które grają na dzwonkach przesyłam inną wersję:
film instruktażowy- dzwonki melodia http://www.kursnamuzyke.pl/using-joomla/camtown-races
zapis nutowy z nazwami literowymi:
Ps. W ramach odskoczni od różnych szkolnych obowiązków posłuchajcie swoich ulubionych przebojów i dołączcie się do śpiewania.
Życzę miłego muzykowania!!! Pozdrawiam.
30.03.2020
Temat: Płaskorzeźba- motyw roślinny. (2 godziny)
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
Witajcie! Dziś tematem naszej lekcji jest PŁASKORZEŹBA- MOTYW ROŚLINNY. Uczniowie z plasteliny tworzą płaskorzeźbę z motywem roślinnym, mogą to być drzewa, krzewy, kwiaty itd. Praca ma być wykonana na kartce o formacie A5 ( ½ kartki z bloku technicznego lub twarda tektura), kompozycja pozioma lub pionowa. CAŁA PŁASZCZYZNA KARTKI MA BYĆ POKRYTA PLASTELINĄ. Zdjęcie proszę podpisać w komentarzu i wysyłać na adres mailowy
Termin do 10.04.2020
Rzeźba jest jedną z podstawowych dyscyplin sztuki. Rzeźby wolnostojące można oglądać ze wszystkich stron. Obok rzeźb wolnostojących możemy wyróżnić takie, które częściowo wystają z płaszczyzny, nazywamy je PŁASKORZEŹBAMI, czyli RELIEFAMI. Można je oglądać tylko z przodu.
Dawniej artyści rzeźbiarze wykonywali swoje dzieła z drewna, kamienia, brązu. Współcześnie korzystają także z mas plastycznych, blach, szkła i innych materiałów. Podczas pracy posługują się narzędziami, na przykład dłutem, młotkiem czy piłą. Podczas pracy z materiałem twardym, na przykład kamieniem lub drewnem, rzeźbiarz ujmuje narzędziem zbędne części. Nie można ich potem przywrócić. Jeśli rzeźba jest wykonywana w miękkim materiale, na przykład w glinie, można ją kształtować za pomocą dłoni. W każdej chwili rzeźbiarz może dokładać materiał, w którym pracuje.
Rodzaje płaskorzeźb:
Przykładowe prace uczniów:
1.04-8.04
Dziękuję wszystkim , które wysłały wyniki testu. Czekam jeszcze na resztę . Te , które zrobiły cały test wpisze ocenę, pozostałe jak dokończą . Dziewczyny wysyłam Wam na najbliższy tydzień zestawy ćwiczeń , które możecie w czasie wolnym od nauki wykonać. Pamiętajcie o rozgrzewce , każda ćwiczy na miarę swoich możliwości.
Zapraszam do nagrywania filmików- dla chętnych ! Jak ćwiczycie i przesłania na mój e-mail
Propozycje ćwiczeń na ten tydzień:
30.03-31.03
Dzisiaj ostatni dzień na przygotowaniu się do Indeksu Sprawności Fizycznej , we wtorek wykonujecie cały test, przesyłając do środy wieczora tabelki z wynikami na adres e-mail: .
Dla chętnych , którzy chcą zrobić coś więcej dla zdrowia polecam trening interwałowy całego ciała ( wystarczy zrobić jedną serię). Trzymam za Was kciuki- powodzenia. Pozdrawiam Was gorąco.
01.04.2020 - 08.04.2020
Przesyłam wam propozycję ćwiczeń na najbliższy tydzień.
Są to ćwiczenia wzmacniające mięśnie nóg, brzucha, ramion i grzbietu oraz ćwiczenia rozciągające.
Codziennie wykonajcie 5 ćwiczeń wzmacniających (pierwsze koło) i 5 ćwiczeń rozciągających (drugie koło). Pamiętajcie o rozgrzewce przed wykonywaniem ćwiczeń. Zajmie wam to około 15 - 20 minut. Myślę, że będzie to fajny przerywnik pomiędzy odrabianiem lekcji z poszczególnych przedmiotów.
Do piątku czekam na wyniki testu sprawności fizycznej. Kto jeszcze ich nie wysłał to niech prześle je na adres:
Pozdrawiam i życzę dużo satysfakcji z wykonywania ćwiczeń.
02.04.2020 r. - 08.04.2020 r.
Witam.
Wiem, że macie dużo zajęć z innych przedmiotów, dlatego w tym tygodniu w ramach SKS-u przesyłam wam krótki test z wiedzy sportowej. Zróbcie go sami. Bez pomocy dorosłych. Pytania są dosyć łatwe więc powinniście sobie poradzić. Całość zajmie wam nie więcej niż 15 min.
Jeśli chcecie pochwalić się swoimi wynikami prześlijcie test na adres: Może wpadnie wam jakaś ocena za aktywność.