Biuletyn Informacji Publicznej

SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie

Podgląd wersji strony

Język polski 

czwartek 2 kwietnia/piątek 3 kwietnia

Czwartek:

  1. Zapisz w zeszycie z literatury temat z 2 numerami lekcji: Ukryte znaczenie przypowieści biblijnych.
  2. Zastanów się i odpowiedz ustnie: Czy nauczyciela można nazwać siewcą ?
  3. Przeczytaj tekst ze str. 251 pt. "Przypowieść o siewcy" i odpowiedz, odnosząc się tylko do słów wypowiedzianych przez Jezusa:

a) Jaka sytuacja została przedstawiona w przypowieści?

b) Kim naprawdę jest siewca, a czym ziarno?

  1. Jeśli odpowiedziałeś/aś, to już wiesz, jak zbudowana jest przypowieść.

Zapisz: Przypowieść składa się z dwóch warstw:

a) dosłownej: siewca sieje ziarno, które pada na różnego rodzaju grunt i w zależności od tego , na jaki padną, wydają plon lub giną;

b) przenośnej: siewcą jest Bóg, ziarnem słowo Boże.

  1. Czego uczy nas "Przypowieść o siewcy" ? Wykonaj ćw. 4 ze str. 252, a będziesz wiedział.
  2. W zeszycie na podstawie ćw. 4 zapisz jedno pouczenie, wskazówkę wynikającą z treści przypowieści.

Ludzie powinni ...............................

  1. Podsumowanie: znaczenie dosłowne+ znaczenie przenośne+ pouczenie= - - - - - - - - - - -

Przepisz nową wiadomość ze str.251

Wróć do pytania, od którego zaczęliśmy lekcję: czy nauczyciela można nazwać siewcą? Zapisz swoje przemyślenia w dwóch, trzech zdaniach.

 

Piątek:

  1. Przeczytaj tekst ze str. 252-253
  2. Wyodrębnij zdarzenia przypowieści:
  • Pobicie przez zbójców podróżnego zmierzającego do Jerycha.
  • ................................................................................................
  • ..............................................................................................(minimum 8 punktów)
  1. Zastanów się i odpowiedz w zeszycie tak lub nie :

a) Opowieść o wędrowcu i Samarytaninie to warstwa dosłowna przypowieści TAK/NIE

b) Jezus w przypowieści pochwala pomaganie potrzebującym, ale tylko wtedy, gdy są naszymi przyjaciółmi lub rodakami TAK/NIE

c) Przypowieść uczy nas, że bliźniemu należy pomóc w potrzebie, niezależnie od jego pochodzenia. TAK/NIE

d) Pouczenie wynikające z przypowieści zawarte jest również w przykazaniu "Miłuj bliźniego swego jak siebie samego" TAK/NIE

    4. Zadanie dla chętnych na plusa: Wykonaj ćw. 7 ze str. 253. Skorzystaj z internetowego słownika języka polskiego, np. PWN( masz na to czas do poniedziałku do 9.00.).

Życzę owocnej pracy i pozdrawiam ciepło!

Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski

31.03.20

(2 lekcje, termin realizacji: 31.03.2020 i 01.04.2020 )

Dzień dobry szóstoklasiści!

 Na dziś przygotowałam  dla Was temat z literatury.  Zapiszcie w zeszycie z literatury  temat z datą 31.03.20 i 01.04.20:

 Temat: Pierwsi ludzie.

Wtorek :

Otwórz podręcznik na str. 242 -243 ( przeczytaj polecenia, które wpiszę poniżej, a potem możesz wyłączyć komputer, nie będzie Ci już dziś potrzebny )

  1. Przeczytaj tekst A. Kamieńskiej,
  2. Do zeszytu zrób zadanie 1/243 i 6/244
  1. W zeszycie uzupełnij schemat:

Bóg         JEST JAK          wielki garncarz, ponieważ ulepił z gliny człowieka.

Bóg         JEST JAK          wielki ogrodnik , ponieważ .......................................

Bóg         JEST JAK          wielki fizyk, ponieważ ............................................

Bóg         JEST JAK          ....................., ponieważ ..........................................

Środa:

  1. Otwórz podręcznik na str. 245 -247 i przeczytaj „ Pamiętniki Adama i Ewy” ( Czy pamiętasz, że nasza Roxana recytowała na konkursie fragment z tej właśnie książki? Może masz możliwość, żeby wyrecytowała Ci go przez telefon? Warto posłuchać!)
  2. Wpisz do tabelki w zeszycie cechy Adama i cechy Ewy (upór, potrzeba opiekowania się drugim człowiekiem, gadatliwość, potrzeba dominacji, bezinteresowność, potrzeba towarzystwa, aspołeczny charakter, brak akceptacji odmienności, nieumiejętność przyznania się do porażki, nadmierna opiekuńczość) :

             Cechy Adama

Cechy Ewy

 

 

 

  1. Wypisz ze str. 247. z "Nowej wiadomości " cechy pamiętnika. Zacznij od:

Pamiętnik:

  • pisany w 1. osobie liczby pojedynczej,
  • przedstawia wydarzenia z życia autora,
  • zawiera ......
  1. Dziś wyślij mi na maila tylko zadanie dla chętnych ( oczywiście jeśli chcesz otrzymać plus za bezbłędne wykonanie) : zrób do zeszytu z podręcznika zad. 9/247  i wyślij mi na maila zdjęcie - masz na to czas do czwartku do 9.00. Liczę na Twoją inwencję twórczą i pomysłowość!

Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski

Informuję, że zadania oceniam, gdy upłynie termin ich nadsyłania.

Następną wiadomość zamieszczę w czwartek ( będą to 2 lekcje).

 Dla członków Koła Żywego Słowa prześlę dziś wiadomość na librusie. 

 

30.03.20

(1 lekcja, termin realizacji: 30.03.2020 )

Dzień dobry szóstoklasiści!

Witam Was w nowym tygodniu, w którym spotkamy się tu 3 razy ( dziś, jutro i w czwartek). Na dobry początek tygodnia mam dla Was wiersz M. Rusinka

1

Koniecznie wyjdź dziś z domu na krótki spacer po własnym podwórku, nie zapominając psa ;), ale unikając zgromadzeń!

Jednak najpierw lekcja.  Na dziś przygotowałam  dla Was 1 lekcję gramatyki.  Zapiszcie w zeszycie z gramatyki  temat z datą 30.03.20:

 Temat: Przecinek w zdaniu pojedynczym - przypomnienie wiadomości.

Otwórz podręcznik na str. 232 -233  i ćwiczenia na str. 107- 108 ( przeczytaj polecenia, które wpiszę poniżej, a potem możesz wyłączyć komputer, będzie Ci dopiero potrzebny do wysłania zadania z dziś)

1. Przeczytaj z podręcznika 2 przypomnienia i na ich podstawie wpisz do zeszytu kolorem po 5 przykładów:

a) Spójniki, przed którymi stawiamy przecinki:

b) Spójniki, przed którymi nie stawiamy przecinków:

2. W ćwiczeniach zrób zadanie 1, 2 i 4.

3. Dziś wyślij mi na maila tylko zdjęcie zadania dla chętnych ( oczywiście jeśli chcesz otrzymać plus za bezbłędne wykonanie) : przepisz do zeszytu z podręcznika zad.3/233 ( uzupełniając przecinkami !) i wyślij mi na maila zdjęcie - masz na to czas do wtorku do 9.00 .

Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski

Informuję, że zadania oceniam, gdy upłynie termin ich nadsyłania.

W związku z tym, że ostatnio podałam złą stronę zadania dla chętnych, przedłużam czas nadsyłania odpowiedzi do wtorku do 9.00 .

Następną wiadomość zamieszczę we wtorek ( będą to 2 lekcje).

Język angielski

Grupa Z

3.04 (2 godziny lekcyjne)

Temat: Tryby warunkowe.

Dzień dobry. Witam Was na nowej lekcji. Obejmuje ona jeden temat, który będziemy realizować na lekcji dzisiejszej i kolejnej. Dzisiaj omówimy sobie całą część teoretyczną i troszkę poćwiczymy, a na lekcji kolejnej będziemy już tylko trenować. 

W związku z tym, że temat jest nowy i dość trudny, połączę się z Wami na grupie i po 8 osób (bo to max) będę omawiać. 

 

W zeszytach zapiszcie do każdego z trybów, kiedy jest używany, wzór i przykład zdania.

Każde zdanie w trybie warunkowym składa się z dwóch części - zdania będącego warunkiem i rezultatu (np. Jeśli nie będzie padać- warunek, to pójdę na spacer- skutek). W trybach najczęściej używamy słów if- jeśli, when- kiedy, unless- jeśli nie.

Zacznijmy więc od trybu zerowego.  Jest on używany do opisywania warunków stałych, najczęściej praw przyrody i nauki.

np. Jeśli podgrzejesz lód to się roztopi.

W języku angielskim w tym trybie dwukrotnie używamy czas present simple.

Wzór: If + Present Simple, Present Simple lub Present Simple + if + Present Simple

np. If you heat ice, it melts.

Oczywiście strony zdania możemy zamienić, czyli lód roztopi się, jeśli go podgrzejesz.

Tryb warunkowy pierwszy używany jest do mówienia o warunkach realnych dotyczących przyszłości lub teraźniejszości.

np. Jeśli nie będzie padać, pójdę na spacer. W języku angielskim w części wyrażającej warunek ponownie używany jest czas present simple, a w drugiej części czas przyszły (will).

Wzór: If + Present Simple, Future Simple lub Future Simple + if + Present Simple

np. If it doesn’t rain, I will go for a walk. lub I will go for a walk if it doesn’t rain.

Polecam też film https://www.youtube.com/watch?v=j3QQjVXfqWE&t=3s

 

Zacznijmy od zadań, w których każdy tryb jest ćwiczony oddzielnie.

W podręczniku na str. 88 wykonajcie zad. 3. W zeszytach zapiszcie zdania w trybie 0. np. 1. If you mix red and white, you get pink (jeśli zmieszasz czerwony z białym to otrzymasz różowy (zawsze tak się dzieje, stąd tryb zerowy). Spróbujcie utworzyć pozostałe 5 zdań. Pamiętajcie o czasie Present Simple.

Na str. 89 w zad. 5 mamy to samo tylko w trybie 1. W przykładzie jest If you don't eat breakfast (Present Simple), you will be hungry (Future Simple)- Jeśli nie zjesz śniadana, będziesz głodny- realna przyszłość, stąd tryb pierwszy. Spróbujcie utworzyć pozostałe 4 zdania.

 

Na kolejnej lekcji wykonajcie :

  • w ćwiczeniach na str. 35 zad. 2- dokończcie zdania w trybie zerowym,
  • zad. 3 wstaw tryb 1,
  • zad. 4 wstaw jeden z trybów (patrz na formę czasownika w części wypełnionej, np will wskazuje od razu na tryb 1),
  • zad. 7 na str. 89 w podręczniku. Zastanówcie się, który tryb i wstawcie właściwą formę.

Zdjęcia wszystkich sześciu (!!!) zadań prześlijcie na mój adres mailowy do wtorku do godz. 18.00.

Pozdrawiam i służę pomocą!

 

1.04

Temat: Worth the experience- praca z tekstem. (1 godzina lekcyjna)

Dzień dobry.

Dzisiaj na lekcji zajmiemy się pracą z tekstem i rozwijaniem zasobów Waszego słownictwa. Zapiszcie sobie temat lekcji i otwórzcie podręczniki na stronie 86.

Na początku przeczytajcie sobie tekst z zadania trzeciego. Tłumacząc nowe słownictwo do zeszytu skupcie się na tym zamieszczonym w ramce na górze strony. Jeśli znajdziecie jeszcze inne nieznane wam słówka, sprawdźcie ich znaczenie w słowniku internetowym. Jak widzicie w tekście mamy opis dwóch Rollercoasterów i w ćwiczeniu drugim waszym zadaniem jest zaznaczenie który z nich (A czy B) spełnia podane cztery warunki. Proszę też zerknąć na stronę osiemdziesiątą siódmą i zaznajomić się ze słownictwem z zadania 4 - są to miejsca w których możemy uprawiać różne rodzaje rozrywki. Połączcie je proszę w zdania z typami rozrywki podanymi w ćwiczeniu 5. Przykładowe zdanie macie na końcu ćwiczenia piątego zapisane na niebiesko (You can go on a roller coaster at an amusement park- możesz przejechać się na rollercoasterze w parku rozrywki). Spróbujcie utworzyć pięć tego typu zdań. Odpowiedzi do zadań 2 i 5 ( utworzone zdania ) prześlijcie mi zdjęciem nie później niż w czwartek o godzinie 18.00 ().

Jak zwykle- zapraszam do kontaktu w razie trudności.

Pozdrawiam serdecznie.

31.03 (1 lekcja)

Temat: Arts and festivals - słownictwo.

Zaczniemy sobie dzisiaj nowy rozdział więc otwórzcie proszę podręczniki na stronie 84. Jak widać w tabeli podsumowującej rozdział będziemy w nim spotykać się ze słownictwem związanym z imprezami, festiwalami, rozrywką, teatrem, muzyką, książkami itp. Jeśli chodzi o gramatykę to przed nami przedimki A , AN, THE, tryby warunkowe - zero i jeden, przysłówki, kolejność przymiotników w zdaniu, doczepki pytanie (cokolwiek to jest)* i rzeczowniki złożone. Dialog obejmował będzie zakup biletów na jakąś imprezę.

I w ramach wprowadzenia popatrzcie na pięć biletów zamieszczonych na stronach 84-85. Do każdego biletu mamy krótki opis z lukami, w które należy wstawić słowa z zadania drugiego. A mamy tam:

  • take place- mieć miejsce,
  • prepare- przygotować,
  • win- wygrać,
  • use- używać,
  • visit- odwiedzać.

Zastanówcie się który wyraz pasuje, do którego opisu. Myślę, że niektóre słowa w opisach mogą sprawić wam trudność. Więc tutaj mała ściąga dla was.

  • sculptor- rzeźbiarz,
  • life-sized- w rzeczywistym rozmiarze,
  • sculpture- rzeźba,
  • prizes- nagrody,
  • capital city- stolica,
  • chefs- szefowie kuchni,
  • set- zestaw.

Jeśli nie rozumiecie jeszcze innych wyrazów, to proponuję słownik.

Zadaniem dodatkowym, które można wysłać do mnie na plusa jest odpowiedź na pytanie zadane w przykładzie czwartym- Which festival or event would you most like to visit and why? Czyli który festiwal lub imprezę najbardziej chciałbyś odwiedzić I dlaczego. Możecie wybrać z tych zaprezentowanych na obrazkach. Wypowiedź powinna liczyć około 30 słów. Wysyłamy na adres mailowy  nie później niż w środę do godziny osiemnastej. Osoby, które nie chcą wysłać zadania na plusa, tym razem nie muszą wysyłać niczego.

*doczepki pytaniowe (question tags) to takie nasz „nieprawdaż?” na końcu zdania

Pozdrawiam serdecznie i miłej pracy życzę. 

W razie pytań- zapraszam przez Librus, e-mail, grupę lub wiadomości prywatne na komunikatorze.

Grupa ŚZ

 3 kwietnia

Temat: Booking tickets - dialogi..

Podręcznik str. 91  zadanie 1b                    ćwiczenia str. 37  zadanie 1-3

1 kwietnia

Temat: Areas in the theatre and types of music- teatr i muzyka - słownictwo.

Podręcznik str. 90  zadanie 1-3                    ćwiczenia str. 36  zadanie 1-3

W zeszycie - opisz swój ulubiony zespół (nazwa, rodzaj muzyki, czemu go lubisz, podaj Twoim zdaniem tytuł najlepszej piosenki, napisz czemu to właśnie ta) w 5 zdaniach  - na ocenę (do 8 kwietnia do godz. 18.00 wysłać zdjęcie)

31 marca 

Temat: Tryb warunkowy typ 0 i 1 - ćwiczenia gramatyczne.

Podręcznik str. 88-89 zadanie 2,5,7                    ćwiczenia str. 35  zadanie 1-4

Link do e-lekcji:  https://youtu.be/j3QQjVXfqWE

 

Matematyka 

12

Temat: Pole i objętość graniastosłupa - ćwiczenia (2h).

 

Dalej ćwiczymy obliczanie objętości i pola powierzchni graniastosłupa. Temat lekcji nie jest wam obcy ponieważ przerabialiśmy te pojęcia na lekcji. Jeśli ktoś potrzebuje przypomnieć sobie w jaki sposób obliczamy pole powierzchni całkowej graniastosłupa albo objętość graniastosłupa to odsyłam do podręcznika str. 222-223 oraz 226-228.

Podaję Wam krótkie filmy w których również pokazany jest sposób w jaki oblicza się te wielkości.

https://pistacja.tv/film/mat00525-pole-powierzchni-graniastoslupa-siatki-graniastoslupow?playlist=603

https://pistacja.tv/film/mat00524-objetosc-graniastoslupa?playlist=603

Przesyłam zadania do wykonania. Wybieracie sami z całego zestawu 8 zadań, które robicie obowiązkowo na ocenę. Dwa, które wam zostaną możecie zrobić dodatkowo na plusa (dla chętnych). Wszystkie rozwiązania zapisujecie w zeszytach (pamiętajcie o wpisaniu numeru zadania). Treści zadań nie musicie przepisywać.

Zad.1  

Pokój Tosi ma kształt prostopadłościanu o objętości 36m3 . Podłoga w pokoju ma kształt prostokąta o wymiarach 4m×3m. Ile wynosi wysokość pokoju? Zapisz obliczenia i sformułuj odpowiedź

Zad.2    

Podstawa graniastosłupa ma powierzchnię wynoszącą 20cm2, a wysokość ma 8cm długości. Jaka jest objętość tego graniastosłupa? Zapisz rozwiązanie.

Zad.3   

Budka stanowiska strzelniczego myśliwych ma kształt prostopadłościanu o wymiarach   1,5m×1,6m×2m. Jakie pole powierzchni całkowitej ma prostopadłościan o wymiarach takich jak wymiary tej budki?

Zad.4   

Ile litrów wody potrzeba, aby napełnić naczynie w kształcie prostopadłościanu o wymiarach 3dm×2dm × 4dm? Zapisz obliczenia i sformułuj odpowiedź

Zad.5   

Tomek zbudował jeden sześcian z 8 sześciennych klocków o krawędzi 2cm. Ile jest równa objętość zbudowanego sześcianu? Zapisz obliczenia oraz  odpowiedź.

Zad.6   

Kucharka ugotowała 4,8 l kompotu. Ile porcji o objętości 0,15dm3 może wydać kucharka, wykorzystując cały przygotowany kompot? Zapisz obliczenia oraz odpowiedź.

Zad.7   

Podstawą graniastosłupa jest prostokąt o wymiarach 5cm×4cm, a wysokość ma 8cm długości. Jaka jest objętość tego graniastosłupa? Zapisz rozwiązanie.

Zad.8   

Staś kupił książkę dla mamy i zapakował ją do prostopadłościennego pudełka o wymiarach 20,5cm×10cm×2,5cm. Oblicz pole powierzchni prostopadłości -anu o wymiarach takich jak wymiary pudełka. Zapisz rozwiązanie.

Zad.9  

Jeden z modeli telewizora Hermes ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 690mm×490mm×380mm. Ile co najmniej cm2 tektury potrzeba na wykonanie modelu prostopadłościanu o wymiarach takich jak wymiary telewizora Hermes? Zapisz rozwiązanie i sformułuj odpowiedź.

Zad.10 

Porównaj wyrażenia. Wpisz w każdą lukę odpowiedni znak: >, < lub>

1000 l ____ 0,1m3

10dm3 ____ 10 l

50cm3 ____ 500ml

Bardzo proszę o przesyłanie wszystkich rozwiązań z danej lekcji w jednym mailu. Rozwiązania prześlij do środy (1.04, godz. 18:00), na adres: jreclik2@gmail.com. Jako temat wiadomości wpisz swoje imię i nazwisko.

W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com). Pozdrawiam.

Biologia

Mam pytanie

Drodzy uczniowie przysyłacie mi tak piękne plakaty, że chciałabym, aby wszyscy mogli je obejrzeć i zapoznać się z wieloma  informacjami. Potrzebuję do tego Waszej zgody. Uczniowie, którzy nie wysłali jeszcze swoich prac do galerii zamieszczonej na stronie naszej szkoły proszę, aby mi przysłali informację jeśli się zgadzają. W kolejnym miejscu - Interesujące gatunki - zamieszczę Wasze dzieła. Proszę jednak uzbroić się w cierpliwość, bo niektórzy jeszcze nadsyłają, gdy jest coś niewyraźne lub nie mogę otworzyć.

31.03

Temat: Powtórzenie wiadomości o rybach.

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Dzisiejszy temat kolejny raz pozwala Wam zastanowić się jak budowa zwierzęcia wpływa na wykonywanie czynności życiowych.

Wejdźcie na https://epodreczniki.pl/a/ryby/DCKeM83lx

https://epodreczniki.pl/a/ryby---zwierzeta-wodne/D4faPlcAr

to kolejna próba omówienia już znanych Wam zagadnień oraz zapoznanie Was z ciekawostkami. Piękne fotografie oraz zamieszczone filmy urozmaicą Wam przekaz. Na koniec możecie rozwiązać zadania i od razu dowiedzieć się jak Wam poszło.

Wiele Waszych prac już sprawdziłam i dostaliście ode mnie informację o zdobytej ocenie oraz komentarz. Na kilka prac jeszcze czekam. Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i chociaż nie zawsze wszystko działa sprawnie to mamy cierpliwość, aby przetrwać niedogodności.

 

Geografia 

Drodzy uczniowie!
1,Temat: Energetyka w Europie. /1h, , termin wykonania - kolejna lekcja geografii/.2/Przeczytajcie z podręcznika ten temat od str. 114 do 119.3/Opracujcie w zeszycie zagadnienia :a/Podajcie przykłady odnawialnych i nieodnawialnych źródel energii; b/ Czym różnią się od siebie te źródła energii? c/Podaj przykłady krajów europejskich w których w wytwarzaniu energii dominują: elektrownie cieple, wodne, geotermalne, wiatrowe i słoneczne; d/Na podstawie mapy na str.116 wymień rodzaje elektrowni ,które przeważają w Alpach i na Półwyspie Krymskim, podaj przyczyny wyboru poszczególnych rodzajów elektrowni; e/Opisz jak w ostatnich latach zmienia się wykorzystanie źródeł energii elektrycznej w Europie; f/Przedstaw argumenty przemawiające  za wykorzystaniem energii jądrowej oraz przeciw jej wykorzystaniu; g/Napisz swoją opinię na temat budowy elektrowni jądrowej w Polsce.; h/Dla dociekliwych: Możecie zrobić krzyżówkę z ciekawym hasłem o energetyce w Polsce. 4/ Pamiętajcie sprawdzić w wiadomościach ,kto przesyła  zadania z poprzedniego tygodnia do sprawdzenia/ zasady przesyłania opisałam w wiadomościach w librusie ale jeszcze raz zamieszczam poniżej. Pozdrawiam. Renata Ucher

Drodzy uczniowie!
Od poniedziałku będę  prosić o przesyłanie zadań do kontroli na skrzynkę sps.ucher@gmail.com    Według planu lekcji, czyli w:
- poniedziałki - klasy 5b, 7a i 7b
- środy -8a i 8b, 5a, 6c
- piątki - 6a, 6b i 5c
Przysyłają tylko te osoby z  klasy, do których napiszę we wskazane dni na librusie. / nie wszyscy !!! / Pozdrawiam. Renata Ucher

Historia 

Temat: Rzeczpospolita pod rządami Wettinów.

Temat realizowany na dwóch lekcjach.

Zapoznaj się z tematem lekcji w podręczniku str. 152- 157

oraz z lekcją online https://epodreczniki.pl/a/czasy-saskie---rzeczpospolita-wettynow/DlZZoARLw

 

Notatka do zeszytu:

  1. Do dat dopisz wydarzenia:

1697 r. -

1717 r.  -

  1. Stwórz tabelkę na temat przyczyny i skutków unii polsko- saksońskiej.

( zwróć uwagę także na pozytywne skutki)

  1. Krótko opisz, w jakich okolicznościach szlachta dwukrotnie powołała Stanisława Leszczyńskiego na tron polski.
  2. Wyjaśnij dlaczego za panowania Augusta III nie przeprowadzono żadnych istotnych reform w Rzeczypospolitej.
  3. Wykonaj poniższe zadania ( można wydrukować i wkleić do zeszytu)

45

  1. Wykonaj poniższe zadania - podsumowanie rozdziału IV

6

7

Wszystko proszę wysłać do końca przyszłego tygodnia na mojego maila.

W razie pytań/ problemów służę pomocą.

Informatyka

Dziewczyny
Chłopcy

30.03

Temat: Stosujemy powtarzanie poleceń oraz instrukcję warunkową w środowisku Scratch (2h).

Podręcznik w wersji online dla uczniów, którzy zostawili swoje książki w szkole:

https://pliki.migra.pl/f.php?d=s&id=1645

Ten program jest Wam znany z klas młodszych.

Stwórzcie na komputerze folder Scratch .

Następnie proszę wejść na stronę: https://scratch.mit.edu/ i wykonać z podręcznika str. 61- 64 ćwiczenia od1 do 4 oraz ćwiczenie 6. Zapiszcie rozwiązania na swoim komputerze (automatycznie zapisują się w folderze pobrane, więc musicie je przenieść do swojego folderu). Po wykonaniu wszystkich ćwiczeń, zapisane pliki wyślijcie do mnie na adres jreclik2@gmail.com (termin: wtorek 7.04, godz. 18:00). Jako temat wiadomości wpiszcie swoje imię, nazwisko, przedmiot i klasę.

W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com). Możecie też samodzielnie poszukać pomocy w Internecie (youtube). Pozdrawiam :)

Muzyka 

Witam Was drodzy uczniowie!

Dziękuję Wam za przesłane zadania. Bardzo dobrze sobie poradziliście! Czekam jeszcze na osoby, które nie dosłały prezentacji lub krzyżówki o Fryderyku Chopinie.

 

Temat lekcji: „Z muzyką w tle. Funkcja muzyki w filmie i reklamie.”- warsztat muzyczny.   (2 godziny)

  1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
  2. Przeczytaj tekst z podręcznika.
  3. Przepisz do zeszytu:

   Muzyka filmowa - jeden z gatunków muzyki. Komponowana specjalnie na potrzeby dzieła filmowego, dla jego ilustracji. Muzyka filmowa może być ilustracją, albo też kontrapunktem obrazu - czyli warstwą dopełniającą, charakteryzującą postaci, nastrój, przeżycia psychiczne bohaterów.

  1. Wysłuchaj muzyczne przykłady:

   https://www.youtube.com/watch?v=_T-4ndCZwWc   muzyka filmowa

   https://www.youtube.com/watch?v=fLl-JGSQ-T8  najpopularniejsze piosenki z filmów Disneya

  1. Przypomnij sobie w ramach rozgrzewki gamę C-dur na flecie:

    film instruktażowy- gama  https://www.youtube.com/watch?v=xBeDz12pCf4 

  1. Naucz się grać na flecie „Melodię amerykańską”:

    Na początek osłuchaj się z melodią kilka razy!

    filmik instruktażowy- melodia    https://www.youtube.com/watch?v=mE9KSRYAfvk  

    zapis nutowy z podpisanymi chwytami (trochę się różni od nut z filmiku, napisałam wam 

    łatwiejszą wersję.

1

UWAGA!

Dla osób, które grają na dzwonkach przesyłam inną wersję:

film instruktażowy- dzwonki melodia  http://www.kursnamuzyke.pl/using-joomla/camtown-races 

zapis nutowy z nazwami literowymi:

2

 Ps. W ramach odskoczni od różnych szkolnych obowiązków posłuchajcie swoich ulubionych przebojów i dołączcie się do śpiewania.

Plastyka  

30.03.2020

Temat: Malarstwo- zimowy pejzaż. (2 godziny)

Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail

Witajcie! Dziś tematem naszej lekcji jest MALARSTWO-ZIMOWY PEJZAŻ. Uczniowie malują zimowy pejzaż farbami na kartce o formacie A4. CAŁA PŁASZCZYZNA MA BYĆ POKRYTA FARBĄ! Zdjęcie proszę podpisać w komentarzu i wysyłać  na adres mailowy 

Termin do 10.04.2020

Malarstwo- w malarstwie najważniejsza jest barwa- obraz powstaje przez namalowanie plam barwnych na płaszczyźnie. Obrazy malarskie mogą przedstawiać różne tematy, najważniejsze z nich to pejzaż, martwa natura, auto-portret, portret, portret zbiorowy, malarstwo rodzajowe, religijne, historyczne, mitologiczne.

Pejzaż ukazuje krajobraz: przyrodę (lasy, łąki, góry, morze) lub architekturę (domy, miasta).

Regionalizm

1 lekcja

Witam Was na lekcji regionalizmu

W pierwszym tygodniu nauczania zdalnego prosiłam Was, żebyście zaczęli przygotowywać prezentację: Śląsk w 7 dni. Przypominam treść tego zadania:

Śląsk w 7 dni - wpisz do zeszytu 7 miejsc/atrakcji turystycznych z woj. śląskiego, które chciałbyś pokazać swojemu rówieśnikowi mieszkającemu w innym regionie Polski. Zacznij przygotowywać prezentację ( zgodnie z tym, czego się nauczyłeś na informatyce) o tych 7 miejscach, aby przedstawić ją na lekcji regionalizmu.

W związku z tym, że jeszcze nie wróciliśmy do szkoły i nie ma możliwości przedstawienia tych prezentacji na lekcji, zdecydowałam, że gotowe prezentacje prześlecie mi do oceny. Na ich dokończenie macie jeszcze tydzień - czyli do 8 kwietnia. Liczę na Waszą pomysłowość i inwencję twórczą. O tym, czy prezentacje przesyłać będziecie na adres mailowy, czy na uruchamianą właśnie platformę, poinformuję Was we wtorek.

Religia

30.03. (4l.)

Temat: Grób Pański - myśleli, że to już koniec.

Czym jest dla mnie Wielki Piątek? Uzupełnij tekst wyrazami z ramki, przepisz go do zeszytu.

Wielki Piątek jest dla chrześcijanina dniem ………………………….., ponieważ umarł………………………. . Jest on również dniem ………………………., bo przygotowuje nas na ……………………………………. . Krzyża i zmartwychwstania (śmierci i życia) nie można od siebie ……………………………….. . Liturgia patrzy na ………………………… w perspektywie zwycięstwa. Jest on drzewem życia. Na krzyżu właśnie Chrystus zwyciężył ………………….., dokonała się „śmierć śmierci”.

       żałoby*Jezus Chrystus*nadziei*zmartwychwstanie*oddzielić*krzyż*śmierć*

 

Proszę o nadesłanie prac do końca przyszłego tygodnia na adres: mdurczok27@gmail.com

Zachęcam was do udziału w czwartek we Mszy szkolnej i bezpośrednio po niej w Drodze Krzyżowej drogą on-line. www.skrzyszowparafia.pl.

Technika 

W-F

 DZIEWCZYNY 

01.04.2020  - 08.04.2020

Przesyłam wam propozycję ćwiczeń na najbliższy tydzień.

Są to ćwiczenia wzmacniające mięśnie nóg, brzucha, ramion i grzbietu oraz ćwiczenia rozciągające.

Codziennie wykonajcie 5 ćwiczeń wzmacniających (pierwsze koło) i 5 ćwiczeń rozciągających (drugie koło). Pamiętajcie o rozgrzewce przed wykonywaniem ćwiczeń. Zajmie wam to około 15 - 20 minut. Myślę, że będzie to fajny przerywnik pomiędzy odrabianiem lekcji z poszczególnych przedmiotów.

kolo 2

kolo1

Do piątku czekam na wyniki testu sprawności fizycznej. Kto jeszcze ich nie wysłał to niech prześle je na adres:

Pozdrawiam i życzę dużo satysfakcji z wykonywania ćwiczeń.

SKS

6.04.2020

Klasa VI B zajęcia rekreacyjno-sportowe

Mam nadzieję, że choć niektóre zrobiły w zeszłym tygodniu ćwiczenia ze skakanką. Dzisiaj proponuję Wam coś spokojniejszego - poćwiczcie proszę swoją koordynację, prawidłową postawę ciała , poćwiczcie między odrabianiem zadań domowych. Poniżej link do filmiku na dzisiaj.

Pozdrawiam Was serdecznie, pamiętajcie ruch jest bardzo wskazany, nie wychodzimy z domu ale możemy poćwiczyć. Powodzenia

 

https://www.facebook.com/gimnastykajogasmyka/videos/589685758301823/

30.03

Witam Was dziewczyny bardzo serdecznie. Wiem ,że macie ogrom nauki i obowiązków ale gdyby , któraś znalazła czas i nie wiedziała jak go zagospodarować zachęcam do wykonania prostych ćwiczeń ze skakanką .Pozdrawiam gorąco . Trzymajcie się!

https://www.youtube.com/watch?v=iWjLIKmkvNI

 

CHŁOPCY

 

01.04.2020  - 08.04.2020

Przesyłam wam propozycję ćwiczeń na najbliższy tydzień.

Są to ćwiczenia wzmacniające mięśnie nóg, brzucha, ramion i grzbietu oraz ćwiczenia rozciągające.

Codziennie wykonajcie 5 ćwiczeń wzmacniających (pierwsze koło) i 5 ćwiczeń rozciągających (drugie koło). Pamiętajcie o rozgrzewce przed wykonywaniem ćwiczeń. Zajmie wam to około 15 - 20 minut. Myślę, że będzie to fajny przerywnik pomiędzy odrabianiem lekcji z poszczególnych przedmiotów.

kolo 2

kolo1

Do piątku czekam na wyniki testu sprawności fizycznej. Kto jeszcze ich nie wysłał to niech prześle je na adres:

Pozdrawiam i życzę dużo satysfakcji z wykonywania ćwiczeń.

Zamknij
Drukuj