SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie
2.04.2020 r.
3.04.2020 r.
Liczba jednostek lekcyjnych: 2
Forma i sposób sprawdzenia zadań- e-mail
Witajcie
Są lekcje, które przebiegają w sposób tradycyjny. Ich nieodłącznym elementem jest książka, która dzisiaj nie będzie nam potrzebna. Chciałabym przybliżyć Wam postać, która na zawsze zapisała się w historii naszej ojczyzny. Data naszej lekcji również nie jest przypadkowa, ponieważ to właśnie dzisiaj przypada 15.rocznica śmierci świętego Jana Pawła II.
Zapiszcie temat lekcji: Święty Jan Paweł II- wzór mądrości.
KAROL WOJTYŁA - urodził się w 18 maja 1920 roku. Był drugim synem Karola i Emilii Wojtyłów. Został ochrzczony 20 czerwca 1920 roku w kościele Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny i otrzymał imiona: Karol Józef. Gdy przyszły Papież ukończył 6 lat, zaczął się uczyć w szkole powszechnej. Był chłopcem wesołym, utalentowanym i każdą wolną chwilę lubił spędzać na powietrzu. Latem grał w piłkę nożną. Kochał też jazdę na sankach. Nieco później zaczął jeździć na nartach. Niedaleko obok kościoła Ofiarowania NMP, przy ulicy Kościelnej, mieszkali państwo Wojtyłowie. Brat Karola był od niego starszy o 14 lat, pobierał nauki w wadowickim gimnazjum, a później studiował medycynę w Krakowie. Matka Emilia zmarła 13 kwietnia 1929 roku, miała 45 lat. Karol o jej śmierci dowiedział się po przyjściu ze szkoły. Dzień po pogrzebie matki Karol z ojcem i bratem udali się na pielgrzymkę do Sanktuarium Maryjnego w Kalwarii Zebrzydowskiej. Niedługo później zmarł jego jedyny brat Mundek , który miał zaledwie 26 lat (pracował jako lekarz i zaraził się szkarlatyną). Karol wyróżniał się z grona rówieśników ogromną pobożnością. Codziennie w drodze do szkoły wstępował do Kościoła, modlił się także w ciągu dnia przed i po jedzeniu, a odrabiając lekcje, robił przerwę na modlitwę. Częściej niż inni przystępował do komunii św., był prezesem Kółka Ministranckiego. 14 maja 1938 roku otrzymał celujące świadectwo maturalne. Jesienią rozpoczął studia polonistyczne na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Jako kleryk i kandydat na kapłana otrzymał pozwolenie na pełnienie niektórych posług duszpasterskich np. udzielanie chrztu, namaszczenia chorych czy też prowadzenie niektórych nabożeństw. Po wojnie Wojtyła kończy trzeci i czwarty rok studiów teologicznych. Bardzo zainteresowany na studiach św. Janem od Krzyża sam uczy się hiszpańskiego, by móc czytać jego dzieła w oryginale. Dowcipni koledzy, wyśmiewając się z jego pracowitości i zaangażowania duchowego, któregoś razu przyczepiają mu na drzwiach kartkę: "Karol Wojtyła- przyszły święty". Od kwietnia 1945 r. do sierpnia 1946 r. pracuje na uczelni jako asystent. 1 listopada 1946 r. Kardynał Sapieha osobiście wyświęca Karola Wojtyłę na kapłana. Kilka dni później, po swoich prymicjach, wyjeżdża do Rzymu, by rozpocząć studia na Uniwersytecie Papieskim. Tam w czasie wolnym od nauki zwiedza Wieczne Miasto.
16 października 1978 roku zostaje wybrany Papieżem. Umiera 2 kwietnia (w sobotni wieczór) 2005 roku w Rzymie. W ceremonii pogrzebowej uczestniczyły delegacje z ponad 150 państw. Papież Jan Paweł II został beatyfikowany 1 maja 2011 roku, natomiast 27 kwietnia 2014 r. miała miejsce Jego kanonizacja- czyli ogłoszenie Świętym.
Na dzisiejszej lekcji poznaliśmy osobę………..Polaka. W życiu każdego człowieka bardzo ważne jest posiadanie kogoś, kogo można nazwać …………………Autorytetem jest …………………….budząca zaufanie, mająca wpływ na zachowanie i myślenie innych ludzi. Człowiekiem, który z pewnością charakteryzuje się tymi cechami jest święty Jan………II.
(autorytetem, Papieża, Paweł, osoba)
Pamiętajcie, że:
„Musicie od siebie wymagać, nawet gdyby inni od was nie wymagali”. /Jan Paweł II/
Prześlij zdjęcie zadania 4. na mój adres do piątku, do godziny 14.00
Pozdrawiam i życzę owocnej pracy.
31.03.2020 r.
1.04.2020 r.
Liczba jednostek lekcyjnych: 2
Forma i sposób sprawdzenia zadań- e-mail
Witajcie
Na pierwszej lekcji powtórzymy wiadomości o rodzajach wypowiedzeń.
Temat: Zdanie i równoważnik zdania- ćwiczenia. (31.03.2020 r.)
Chciałabym dzisiaj sprawdzić, co zapamiętaliście z ostatniej lekcji,
dlatego czeka nas praca z zeszytem ćwiczeń.
Zad. 1 str. 39- na podstawie notatki z ostatniej lekcji uzupełnijcie
notatkę.
Wykonajcie także ćwiczenia znajdujące się na str. 40 i 41.
Kiedy już skończycie zadania, zróbcie zdjęcie strony 40 i prześlijcie na
mój adres mailowy: lub
Temat: Jak napisać dedykację ? ( 1.04.2020r.)
W kontaktach międzyludzkich obowiązują w naszej kulturze określone
zasady podyktowane względami grzecznościowymi. Należy do nich okazywanie
zainteresowania, szacunku i życzliwości adresatom pisanych przez nas
tekstów. Dzięki temu osoba, do której kierujemy wypowiedź, może poczuć
się doceniona, zauważona i po prostu szczęśliwa.
Co to jest dedykacja?
Zapiszcie w zeszycie:
1.Dedykacja- jest to krótki wpis skierowany do konkretnej osoby, który
umieszczamy np. w książce lub na zdjęciu. Funkcję dedykacji mogą pełnić
życzenia lub gratulacje.
2.Przykłady dedykacji
Dla naszej
kochanej Pani
bukiet kwiatów i wyrazy
sympatii
z okazji Dnia
Nauczyciela
uczniowie klasy Va
Skrzyszów, 14.10.2019 r.
Szanownej Pani Ani
w podziękowaniu za poświęcony czas w
przygotowaniu do egzaminu
wdzięczna
uczennica- Anna Kowalska
Skrzyszów, 27.06.2019 r.
3. Zapoznajcie się z informacjami znajdującymi się w podręczniku na
stronie 298.
4. Na koniec zróbcie ćwiczenie 2, 3 i 4 ze str. 135, 136 (zeszyt ćwiczeń).
5. Zadanie domowe (na czwartek) poszukajcie w rodzinnym albumie jakiegoś
zdjęcia. Na odwrocie napiszcie krótką dedykację, pamiętając między
innymi o zwrotach grzecznościowych.
Zróbcie zdjęcie i wyślijcie do mnie.
Pozdrawiam i życzę miłej pracy.
30.03
Liczba jednostek lekcyjnych: 1
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
Temat: Wiem o wypowiedzeniach, że....Czym różni się zdanie od równoważnika zdania ?
Witajcie
1. Na początek w celu powtórzenia wiadomości z klasy IV zapiszcie w zeszycie notatkę:
Ze względu na cel wypowiedzi zdania dzielimy na:
-oznajmujące- informuje o czymś i kończy się kropką.
Przykład: Mój pies jest chory.
- pytające- jest pytaniem, na które oczekuje się odpowiedzi. Zdanie pytające kończy się znakiem zapytania.
Przykład: Co się stało z twoim psem ?
- rozkazujące- wyraża życzenie, polecenie, prośbę lub rozkaz. Zwykle na końcu takiego zdania stawiamy wykrzyknik.
Przykład: Musisz koniecznie pójść z psem do weterynarza !
2. Wykonaj w zeszycie następujące zadania z podręcznika : 1,2,3 str. 188
3. Teraz pora na drugą część lekcji- czyli zdanie i równoważnik zdania.
Notatkę również zapiszcie w zeszycie
Zdanie- to wypowiedzenie, w którym występuje orzeczenie (czasownik).
Przykład: Już niebawem będę miała psa.
Równoważnik zdania- to wypowiedzenie, które nie zawiera orzeczenia (czasownika). Najczęściej równoważnikami posługujemy się w mowie potocznej (np. co tam), a także tworząc plan wydarzeń (np. wyjazd w góry)
4. Ćw.5 i 6 wykonaj w zeszycie str. 189, 190
Zadanie domowe: ćw. 7 str. 190 (podręcznik) oraz zaprojektuj własną kartkę z kalendarza (kwiecień), na której pojawią się najważniejsze wydarzenia. Zadanie proszę przesłać na mój adres do wtorku, do 14.00. W zakładce "temat" wpiszcie: swoje imię, nazwisko, klasę.
Pozdrawiam i życzę miłej pracy.
2.04
Temat: I’m going to…- wyrażamy zamiary. (2 godziny lekcyjne)
Dzień dobry. Na naszej dzisiejszej lekcji wprowadzimy sobie nowe zagadnienie gramatyczne. Zapiszcie proszę temat i otwórzcie podręczniki na stronie 88.
Do zeszytu w lekcyjnego zapiszcie notatkę:
BE GOING TO- zamiary/plany
v Podmiot +am/are/is + going to + bezokolicznik
x Podmiot + am not/ aren't/ isn't + going to + bezokolicznik
Popatrzcie w waszych podręcznika na odmianę tej konstrukcji przez osoby. Mamy formy długie i krótkie. Powinno wam to przypominać odmianę czasownika być z klasy czwartej. Dokładnie tak samo odmieniamy pierwszy element naszej konstrukcji. Można też zerknąć do filmu https://www.youtube.com/watch?v=JjmKwB-QRP8
Na 1. h lekcyjnej chciałabym żebyście wykonali zadanie 1 i 2 z podręcznika do zeszytu.
W drugiej części tematu, czyli na kolejnej lekcji wykonamy sobie ćwiczenia. Jesteśmy na stronie 35 i do wykonania mamy:
Zdjęcia wykonanych zadań (czterech lub pięciu dla ochotników) wyślijcie do wtorku do godziny 18.00 na mój adres mailowy. W razie pytań - służę pomocą. Pozdrawiam
1.04
Temat: ‘Do’ i ‘make’ w różnych wyrażeniach
Dzień dobry. Dzisiaj zajmiemy się krótkim tematem ze strony osiemdziesiątej siódmej.
W zadaniu czwartym mamy wyrażenia z czasownikami do i make. Oba te czasowniki znaczą ‘robić’, jednak w różnych wyrażeniach nie używam ich wymiennie. Trzeba pamiętać w jakim wyrażeniu, którego z nich użyć. Na pewno pamiętacie zwrot oznaczający odrabianie zadań domowych. Było to..... ‘do homework’.
Wypiszemy sobie te zwroty do zeszytu w odpowiedniej formie i przetłumaczymy na język polski. Tak więc:
Jak wypiszecie sobie te zwroty w zeszycie, postarajcie się je zapamiętać i później przećwiczyć w ćwiczeniach. Na stronie 34 w zadaniu drugim wstawcie do lub make.
Proszę też o wykonanie zadania 6 na stronie 87 w podręczniku. W podanym przeze mnie linku https://learningclub.egis.com.pl/pl/szkolapodstawowa/flash/flash_klasa_5_podrecznik_wieloletni_nagrania_audio w nagraniu nr 66 znajdziecie sobie słuchankę. Dwukrotnie odtwórzcie nagranie i wybierzcie właściwą odpowiedź. Podpowiedź w nawiasie (1. kiedy on zamierza mieć imprezę, 2. gdzie zamierza ją mieć 3. kto przyniesie jedzenie i 4. co będą robić na imprezie).
Tym razem odpowiedzi nie trzeba przesyłać. Pojawią się z wyjaśnieniem w kolejnej lekcji.
Pozdrawiam was serdecznie i życzę owocnej pracy.
W razie pytań zachęcam do kontaktu na grupie lub w innej formie.
31.03
Kontynuacja lekcji z ubiegłego tygodnia. (email)
Temat przeznaczony na dwie lekcje 03 - 06. 04. 2020r.
Temat : Wielokaty.
Proszę przeanalizowaĆ rysunek wielokąta przedstawionego na str. 116 w podręczniku.
Zapisujemy w zeszytach:
Każdy wielokąt ma po tyle samo boków, wierzchołków i katów.
Nazwa wielokąta zależy od ilości boków, wierzchołków i kątów, które posiada.
Wielokąty, które mają trzy kąty nazywamy trójkątami, wielokąty z czterema kątami to czworokąty itd.
Następnie rozwiązujemy Ćw. B - rysujemy dowolny 5 - kąt i wykonujemy podane polecenie. Pamiętajcie, że w nazwie kąta np. ABC - B jest jego wierzchołkiem.
Rozwiązujemy Ćw. C - pamiętajcie o zamianie decymetrów na centymetry.
Wykonujemy Ćw. D - narysowane odcinki, to przekątne.
Kolorem zapiszcie definicję przekątnej ze str. 116 w podręczniku.
Zachęcam zanim przystąpicie do rozwiązywania zadań do utrwalenia wiadomości przy pomocy filmiku znajdującego się pod adresem:
https://epodreczniki.pl/a/wielokaty-ich-wlasnosci-i-rodzaje/DjenOsrxn
Obowiązkowo proszę rozwiąza Ć zad. 1). 3). i 5) z podręcznika. W Ćwiczeniach str. 13 - cała, str. 14 - zad. 4) 6) - obowiązkowo, zad. 5) dla chętnych, str.15 - zad. 7 - obowiązkowo , zad. 8).9). - dla chętnych, str.16 - zad. 10). 11). 12) - obowiązkowo, zad. 13) - dla chętnych. Na plusa zad. 2). i 7). z kaktusem oraz superzagadka str.116/117 w podręczniku.
Życzę owocnej pracy i dużo zdrówka.
Temat przeznaczony na dwie lekcje 01 - 02. 04. 2020r.
Temat : Kąty przyległe, wierzchołkowe. Kąty utworzone przez trzy proste.
Proszę o zapoznanie się z kątami przyległymi i wierzchołkowymi na podstawie filmiku umieszczonego w poniższym linku. Narysujcie dane kąty, zapiszcie ich definicje i własności. W miarę wolnego czasu możecie porozwiązywaĆ sobie zawarte tam Ćwiczenia. Są do nich odpowiedzi. Zagadnienia te znajdziecie również w podręczniku na str. 113.
https://epodreczniki.pl/a/katy-przylegle-i-wierzcholkowe/DEN2B9yX8
Następnie proszę o zapoznanie się z kątami odpowiadającymi i naprzemianległymi (link poniżej - przykład 1 i 2).
https://epodreczniki.pl/a/katy-utworzone-przez-dwie-proste-przeciete-trzecia-prosta/Dve5bVHmh
Przerysujcie kąty odpowiadające z podręcznika (str. 113) . Zaznaczcie innym kolorem jeszcze trzy pary katów odpowiadających.
Przerysujcie kąty naprzemianległe z podręcznika (str. 114) . Zaznaczcie innym kolorem jeszcze trzy pary katów naprzemianległych.
Proszę utrwalić poznane kąty w zad. 1, 4 i 5, str.115 podręcznik oraz w Ćwiczeniach str. 11 i 12.
Na plusa można wykonać superzagadkę oraz zadanie z kaktusem.
Życzę dużo zdrowia i owocnej pracy.
30.03
Witam serdecznie wszystkich moich uczniów.
Temat lekcji, który będziecie realizować 2 tygodnie brzmi :
Rozpoznawanie pospolitych drzew liściastych
W ubiegłym tygodniu zajmowaliście się takimi roślinami, których liście zostały przekształcone w igły. Na dzisiejszej lekcji będziecie wyszukiwać sobie drzewa o różnym kształcie liści.
Na wiosnę rozpoczyna się okres rozmnażania drzew i krzewów, część z nich pięknie kwitnie, niektóre pachną. Może ktoś ze swojego okna obserwuje kwitnące właśnie forsycje (mają żółty kolor), a niebawem zaczną kwitnąć na biało lub różowo drzewa owocowe. Zwróćcie uwagę, że drzewa te mają kwiaty zanim pojawią się liście. Jednak nie wszystkie kwiaty czy grupy kwiatów (kwiatostany) są dobrze widoczne i pachnące. Część drzew posiada niepozorne kwiaty, a potem niewielkie owoce (np. drobne orzechy ze skrzydełkami). W tym roku mogliście zwrócić uwagę na bazie (na których w miarę wzrostu pojawiły się pręciki lub szyjki) - to kwiaty wierzby. Oznacza to, że jedno drzewo jest rodzaju męskiego drugie żeńskiego. Podobnie jest z kwiatami topoli, albo męskie, albo żeńskie. Przechodząc czasem pod bezlistnymi drzewami topoli widzieliście na ziemi coś co z nich spadło i wyglądało jak szare gąsienice. To były kwiatostany topoli. Pozostałe kwiatostany drzew, które zadam, abyście nauczyli się rozpoznawać też będą niepozorne, ale już będą miały narządy rozrodcze męskie i żeńskie co oznacza że są obojnacze.
Rodzi się pytanie podstawowe jak rozpoznawać drzewa. Otóż najlepiej poczekać, aż urosną im liście. One mają różne kształty, brzegi i wielkość, dlatego najłatwiej nauczyć się rozpoznawać patrząc na liść. Co prawda stolarz pozna po korze, biolog po kwiatach, owocach, sylwetce, ale to są już bardziej szczegółowe informacje.
Myślę, że będziecie mieli dużo przyjemności z obserwacji naszych popularnych drzew.
Możecie wykorzystać przeglądarki lub atlasy, podręcznik i zeszyt ćwiczeń. Wystarczy, że rozpoznacie rodzaj (niektóre mają wiele gatunków).
Trzeba rozpoznać:
Wpiszcie te rodzaje do zeszytu.
Nie zadaję Wam żadnej pracy pisemnej. Uczycie się rozpoznawać. Po powrocie do szkoły jeszcze obejrzycie okazy z zielnika. Potem ustalimy termin, w którym Was zapytam z rozpoznawania. Każdy uczeń dostanie losowo wybrane 5 rodzajów (iglaste i liściaste - razem 15 do nauki). Za 5 rozpoznanych ocena 6, za 4 piątka itd.
Uczniowie chętni mogą uczyć się więcej, aby później kiedy będą się zgłaszać przy klasie uzyskiwać za aktywność więcej plusów.
Życzę Wam owocnej pracy. Radzę sobie ją podzielić i np. codziennie jeden rodzaj nauczyć się rozpoznawać, ale sprawdzać, czy dobrze rozpoznajecie te, których uczyliście się wcześniej. Mam wielką nadzieję, że będę „zmuszona” stawiać same szóstki!
Mój adres jest na stronie szkoły ponieważ poczta w Librusie często się zawiesza to w razie pytań piszcie figiel.biolchem@interia.pl
Drodzy uczniowie!
1/ Temat: W wilgotnym lesie równikowym./1h, termin wykonania - kolejna lekcja geografii/.2/Zauważcie ,że podzieliłam ten temat na 2 części , bo jest do niego dużo świetnych materiałów na e. podręczniki https://moje.epodreczniki.pl/my?page=1 ,które chciałabym żebyście przeczytali i rozwiązali zadania interaktywne.3/ Zalogujcie się na e. podręczniki, udostępniłam Wam dzisiaj 2 tematy : Lasy równikowe i Rośliny i zwierzęta lasów równikowych.4/ Osoby , które będą zalogowane i rozwiążą zadania otrzymają po 1 kropeczce za 1 planszę / można więc dostać 2 kropeczki/, jest tam razem 9 zadań.5/ Przeczytajcie tekst podręcznika dotyczący lasów równikowych czyli połowa tematu od 113 do 116.
6/ Wykonajcie zadania w zeszycie ćwiczeń zadania / też połowa/ str.68 i69. 7/Pracujcie, oglądajcie te piękne zdjęcia i pamiętajcie sprawdzić w wiadomościach ,kto przesyła zadania z poprzedniego tygodnia do sprawdzenia/ zasady przesyłania opisałam w wiadomościach w librusie ale jeszcze raz zamieszczam poniżej.8Naszym lasem liściastym strefy umiarkowanej zajmiemy się za tydzień.9/
Drodzy uczniowie!
Od poniedziałku będę prosić o przesyłanie zadań do kontroli na skrzynkę sps.ucher@gmail.com Według planu lekcji, czyli w:
- poniedziałki - klasy 5b, 7a i 7b
- środy -8a i 8b, 5a, 6c
- piątki - 6a, 6b i 5c
Przysyłają tylko te osoby z klasy, do których napiszę we wskazane dni na librusie / nie wszyscy !!! / Pozdrawiam. Renata Ucher
Temat: Polska Bolesława Chrobrego - temat realizowany na dwóch lekcjach.
Przeczytaj temat w podręczniku na str. 170 - 174.
Zapoznaj się z lekcją online i wykonaj ćwiczenia do tej lekcji.
https://epodreczniki.pl/a/boleslaw-chrobry---pierwszy-krol-polski/Dx1Usn8MO
Notatka do zeszytu:
997 r. -
1000 r. -
1018 r. -
1025 r. -
Wykonaj poniższe zadania - posumowanie z rozdziału V. Można wydrukować i wkleić do zeszytu.
Wszystko proszę wysłać do końca przyszłego tygodnia na mojego maila.
W razie pytań/ problemów służę pomocą.
Witam Was drodzy uczniowie!
Dziękuję Wam za przesłane zadania. Bardzo dobrze sobie poradziliście! Czekam jeszcze na osoby, które nie dosłały prezentacji lub krzyżówki o Fryderyku Chopinie.
Temat lekcji: „Śpiewajmy razem- chór”- warsztat muzyczny. (2 godziny)
Chór - zespół muzyczny składający się z wokalistów wykonujący utwór jedno- lub
wielogłosowy, a cappella bądź z akompaniamentem. Najczęściej prowadzony przez dyrygenta.
ttps://www.youtube.com/watch?v=ituPjpbmJ9A chór
https://www.youtube.com/watch?v=haFHrfmfHbc chór- wersja nowoczesna
film instruktażowy- gama https://www.youtube.com/watch?v=xBeDz12pCf4
Na początek osłuchaj się z melodią kilka razy!
filmik instruktażowy- melodia https://www.youtube.com/watch?v=mE9KSRYAfvk
zapis nutowy z podpisanymi chwytami (trochę się różni od nut z filmiku, napisałam wam łatwiejszą wersję.
UWAGA!
Dla osób, które grają na dzwonkach przesyłam inną wersję:
film instruktażowy- dzwonki melodia http://www.kursnamuzyke.pl/using-joomla/camtown-races
zapis nutowy z nazwami literowymi:
Ps. W ramach odskoczni od różnych szkolnych obowiązków posłuchajcie swoich ulubionych przebojów i dołączcie się do śpiewania.
Życzę miłego muzykowania!!! Pozdrawiam!
30.03.2020
Temat: Walor i światło- martwa natura. (2 godziny)
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
Witajcie! Dziś tematem naszej lekcji jest WALOR I ŚWIATŁO-MARTWA NATURA. Uczniowie malują martwą naturę kredkami na kartce o formacie A4. Praca plastyczna może przedstawiać owoce, warzywa, przedmioty itd. CAŁA PŁASZCZYZNA KARTKI MA BYĆ POKRYTA KREDKĄ, wyjątkiem są tylko te małe fragmenty pracy na które pada światło (te miejsca mogą zostać białe lub tylko lekko zaznaczone kolorem). Zdjęcie proszę podpisać w komentarzu i wysyłać na adres mailowy
Termin do 10.04.2020
Światłocień- w zależności od tego, jak światło i cień rozkładają się na powierzchni przedmiotu, zauważamy miejsca jasne i ciemnie. Tak powstaje światłocień. Aby pokazać światłocień na przedmiotach, używa się jasnych i ciemnych plam walorowych. Można za ich pomocą oddać dokładny kształt przedmiotów.
Zanim zaczniemy rysować, musimy ustalić, skąd pada światło. Najjaśniejsza część przedmiotu jest skierowana do światła. Najciemniejsza część przedmiotu jest najbardziej oddalona od światła.
1.04-2.04 - Dziękuję wszystkim , które przysłały wypełniony test sprawnościowy . W środę wieczorem wpiszę wszystkie oceny.
W środę i czwartek zapraszam Was do wykonania ćwiczeń na zdrowy kręgosłup.
https://www.facebook.com/treningrehabilitacyjny/videos/1687794248137461/?v=1687794248137461
Jak, któraś ma ochotę może nagrać filmik jak ćwiczy , niekoniecznie posyłane przeze mnie propozycje. Każde nagrane filmiki jak ćwiczycie są mile widziane
( e-mail:msichswitala@gmail.com).
A oto propozycja ćwiczeń rozciągających:
6.04-7.04 Zachęcam do wykonania ćwiczeń na prawidłową postawę ciała.
https://www.youtube.com/watch?v=eiHGj8Tuo-I
8.04
Dla chętnych poćwiczyć https://www.facebook.com/170825296330614/videos/816270145547769/UzpfSTEwMDAwMTY1OTA2MDc1MjoyODg4MTAyOTkxMjg2Njk0/
Pamiętajcie ,każda ćwiczy na miarę swoich możliwości!
30.03 - 31.03
Przypominam iż dzisiaj ostatnie przygotowanie do Indeksu Sprawności Fizycznej. We wtorek wykonujecie cały test, wpisując swoje wyniki w przesłanej tabelce w zeszłym tygodniu. Czekam do środy wieczora na przesłane tabelki z Waszymi wynikami. Przypominam e-mail .
Pozdrawiam Was gorąco i proszę nie zapominajcie o aktywności ruchowe.
Dla chętnych wrzucam filmik z ćwiczeniami piramidowymi ( dla Was ilość powtórzeń 10).
https://www.facebook.com/fitandfun.rajskaszkola/videos/546731525976421/?v=546731525976421
01.04.2020 - 08.04.2020
Przesyłam wam propozycję ćwiczeń na najbliższy tydzień.
Są to ćwiczenia wzmacniające mięśnie nóg, brzucha, ramion i grzbietu oraz ćwiczenia rozciągające.
Codziennie wykonajcie 5 ćwiczeń wzmacniających (pierwsze koło) i 5 ćwiczeń rozciągających (drugie koło). Pamiętajcie o rozgrzewce przed wykonywaniem ćwiczeń. Zajmie wam to około 15 - 20 minut. Myślę, że będzie to fajny przerywnik pomiędzy odrabianiem lekcji z poszczególnych przedmiotów.
Do piątku czekam na wyniki testu sprawności fizycznej. Kto jeszcze ich nie wysłał to niech prześle je na adres:
Pozdrawiam i życzę dużo satysfakcji z wykonywania ćwiczeń.
6.04.2020r.
Temat: Hetman.
Zapoznajcie się z kolejnym ciekawym tematem:
https://www.youtube.com/watch?