SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie
06.04.20 (2 lekcje, termin realizacji: 06.04.2020 i 07.04.2020)
Dzień dobry szóstoklasiści!
Witam Was w nowym tygodniu, w którym spotkamy się tu 2 razy ( dziś i w środę), a potem zaczynamy ferie świąteczne. Na dobry początek tego krótkiego tygodnia mam dla Was wiersz M. Rusinka:
Hawana jest rozchichotana, uśmiechnij się i Ty!!! Na dziś i jutro przygotowałam dla Was 2 lekcje literatury. Zapiszcie w zeszycie z literatury temat z 2 datami : 06.04.2020 i 07.04.2020
Temat: Co się mieści w przypowieści ? Lekcja o talentach i roztropności.
PONIEDZIAŁEK:
Słowo „talent” ma w przypowieści dwa…
W znaczeniu dosłownym oznacza…
Biblijne talenty odnoszą się właściwie do naszych …
Należy je skutecznie wykorzystywać, czyli rozwijać, a nie…
Bezczynność, lenistwo i marnotrawstwo naszych zdolności jest…
Po zrobieniu i sprawdzeniu zadania 5 wyślij mi na maila jego zdjęcie - masz na to czas do środy do 9.00 .
Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski
Informuję, że zadania oceniam, gdy upłynie termin ich nadsyłania.
WTOREK
Następną wiadomość zamieszczę w środę ( będzie to 1 lekcja).
czwartek 2 kwietnia/piątek 3 kwietnia
Czwartek:
a) Jaka sytuacja została przedstawiona w przypowieści?
b) Kim naprawdę jest siewca, a czym ziarno?
Zapisz: Przypowieść składa się z dwóch warstw:
a) dosłownej: siewca sieje ziarno, które pada na różnego rodzaju grunt i w zależności od tego , na jaki padną, wydają plon lub giną;
b) przenośnej: siewcą jest Bóg, ziarnem słowo Boże.
Ludzie powinni ...............................
Przepisz nową wiadomość ze str.251
Wróć do pytania, od którego zaczęliśmy lekcję: czy nauczyciela można nazwać siewcą? Zapisz swoje przemyślenia w dwóch, trzech zdaniach.
Piątek:
a) Opowieść o wędrowcu i Samarytaninie to warstwa dosłowna przypowieści TAK/NIE
b) Jezus w przypowieści pochwala pomaganie potrzebującym, ale tylko wtedy, gdy są naszymi przyjaciółmi lub rodakami TAK/NIE
c) Przypowieść uczy nas, że bliźniemu należy pomóc w potrzebie, niezależnie od jego pochodzenia. TAK/NIE
d) Pouczenie wynikające z przypowieści zawarte jest również w przykazaniu "Miłuj bliźniego swego jak siebie samego" TAK/NIE
4. Zadanie dla chętnych na plusa: Wykonaj ćw. 7 ze str. 253. Skorzystaj z internetowego słownika języka polskiego, np. PWN( masz na to czas do poniedziałku do 9.00.).
Życzę owocnej pracy i pozdrawiam ciepło!
Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski
31.03.20
(2 lekcje, termin realizacji: 31.03.2020 i 01.04.2020 )
Dzień dobry szóstoklasiści!
Na dziś przygotowałam dla Was temat z literatury. Zapiszcie w zeszycie z literatury temat z datą 31.03.20 i 01.04.20:
Temat: Pierwsi ludzie.
Wtorek :
Otwórz podręcznik na str. 242 -243 ( przeczytaj polecenia, które wpiszę poniżej, a potem możesz wyłączyć komputer, nie będzie Ci już dziś potrzebny )
Bóg JEST JAK wielki garncarz, ponieważ ulepił z gliny człowieka.
Bóg JEST JAK wielki ogrodnik , ponieważ .......................................
Bóg JEST JAK wielki fizyk, ponieważ ............................................
Bóg JEST JAK ....................., ponieważ ..........................................
Środa:
Cechy Adama |
Cechy Ewy |
|
|
Pamiętnik:
Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski
Informuję, że zadania oceniam, gdy upłynie termin ich nadsyłania.
Następną wiadomość zamieszczę w czwartek ( będą to 2 lekcje).
Dla członków Koła Żywego Słowa prześlę dziś wiadomość na librusie.
30.03.20
(1 lekcja, termin realizacji: 30.03.2020 )
Dzień dobry szóstoklasiści!
Witam Was w nowym tygodniu, w którym spotkamy się tu 3 razy ( dziś, jutro i w czwartek). Na dobry początek tygodnia mam dla Was wiersz M. Rusinka
Koniecznie wyjdź dziś z domu na krótki spacer po własnym podwórku, nie zapominając psa ;), ale unikając zgromadzeń!
Jednak najpierw lekcja. Na dziś przygotowałam dla Was 1 lekcję gramatyki. Zapiszcie w zeszycie z gramatyki temat z datą 30.03.20:
Temat: Przecinek w zdaniu pojedynczym - przypomnienie wiadomości.
Otwórz podręcznik na str. 232 -233 i ćwiczenia na str. 107- 108 ( przeczytaj polecenia, które wpiszę poniżej, a potem możesz wyłączyć komputer, będzie Ci dopiero potrzebny do wysłania zadania z dziś)
1. Przeczytaj z podręcznika 2 przypomnienia i na ich podstawie wpisz do zeszytu kolorem po 5 przykładów:
a) Spójniki, przed którymi stawiamy przecinki:
b) Spójniki, przed którymi nie stawiamy przecinków:
2. W ćwiczeniach zrób zadanie 1, 2 i 4.
3. Dziś wyślij mi na maila tylko zdjęcie zadania dla chętnych ( oczywiście jeśli chcesz otrzymać plus za bezbłędne wykonanie) : przepisz do zeszytu z podręcznika zad.3/233 ( uzupełniając przecinkami !) i wyślij mi na maila zdjęcie - masz na to czas do wtorku do 9.00 .
Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski
Informuję, że zadania oceniam, gdy upłynie termin ich nadsyłania.
W związku z tym, że ostatnio podałam złą stronę zadania dla chętnych, przedłużam czas nadsyłania odpowiedzi do wtorku do 9.00 .
Następną wiadomość zamieszczę we wtorek ( będą to 2 lekcje).
3.04 (2 godziny lekcyjne)
Temat: Tryby warunkowe.
Dzień dobry. Witam Was na nowej lekcji. Obejmuje ona jeden temat, który będziemy realizować na lekcji dzisiejszej i kolejnej. Dzisiaj omówimy sobie całą część teoretyczną i troszkę poćwiczymy, a na lekcji kolejnej będziemy już tylko trenować.
W związku z tym, że temat jest nowy i dość trudny, połączę się z Wami na grupie i po 8 osób (bo to max) będę omawiać.
W zeszytach zapiszcie do każdego z trybów, kiedy jest używany, wzór i przykład zdania.
Każde zdanie w trybie warunkowym składa się z dwóch części - zdania będącego warunkiem i rezultatu (np. Jeśli nie będzie padać- warunek, to pójdę na spacer- skutek). W trybach najczęściej używamy słów if- jeśli, when- kiedy, unless- jeśli nie.
Zacznijmy więc od trybu zerowego. Jest on używany do opisywania warunków stałych, najczęściej praw przyrody i nauki.
np. Jeśli podgrzejesz lód to się roztopi.
W języku angielskim w tym trybie dwukrotnie używamy czas present simple.
Wzór: If + Present Simple, Present Simple lub Present Simple + if + Present Simple
np. If you heat ice, it melts.
Oczywiście strony zdania możemy zamienić, czyli lód roztopi się, jeśli go podgrzejesz.
Tryb warunkowy pierwszy używany jest do mówienia o warunkach realnych dotyczących przyszłości lub teraźniejszości.
np. Jeśli nie będzie padać, pójdę na spacer. W języku angielskim w części wyrażającej warunek ponownie używany jest czas present simple, a w drugiej części czas przyszły (will).
Wzór: If + Present Simple, Future Simple lub Future Simple + if + Present Simple
np. If it doesn’t rain, I will go for a walk. lub I will go for a walk if it doesn’t rain.
Polecam też film https://www.youtube.com/watch?v=j3QQjVXfqWE&t=3s
Zacznijmy od zadań, w których każdy tryb jest ćwiczony oddzielnie.
W podręczniku na str. 88 wykonajcie zad. 3. W zeszytach zapiszcie zdania w trybie 0. np. 1. If you mix red and white, you get pink (jeśli zmieszasz czerwony z białym to otrzymasz różowy (zawsze tak się dzieje, stąd tryb zerowy). Spróbujcie utworzyć pozostałe 5 zdań. Pamiętajcie o czasie Present Simple.
Na str. 89 w zad. 5 mamy to samo tylko w trybie 1. W przykładzie jest If you don't eat breakfast (Present Simple), you will be hungry (Future Simple)- Jeśli nie zjesz śniadana, będziesz głodny- realna przyszłość, stąd tryb pierwszy. Spróbujcie utworzyć pozostałe 4 zdania.
Na kolejnej lekcji wykonajcie :
Zdjęcia wszystkich sześciu (!!!) zadań prześlijcie na mój adres mailowy do wtorku do godz. 18.00.
Pozdrawiam i służę pomocą!
1.04
Temat: Worth the experience- praca z tekstem. (1 godzina lekcyjna)
Dzień dobry.
Dzisiaj na lekcji zajmiemy się pracą z tekstem i rozwijaniem zasobów Waszego słownictwa. Zapiszcie sobie temat lekcji i otwórzcie podręczniki na stronie 86.
Na początku przeczytajcie sobie tekst z zadania trzeciego. Tłumacząc nowe słownictwo do zeszytu skupcie się na tym zamieszczonym w ramce na górze strony. Jeśli znajdziecie jeszcze inne nieznane wam słówka, sprawdźcie ich znaczenie w słowniku internetowym. Jak widzicie w tekście mamy opis dwóch Rollercoasterów i w ćwiczeniu drugim waszym zadaniem jest zaznaczenie który z nich (A czy B) spełnia podane cztery warunki. Proszę też zerknąć na stronę osiemdziesiątą siódmą i zaznajomić się ze słownictwem z zadania 4 - są to miejsca w których możemy uprawiać różne rodzaje rozrywki. Połączcie je proszę w zdania z typami rozrywki podanymi w ćwiczeniu 5. Przykładowe zdanie macie na końcu ćwiczenia piątego zapisane na niebiesko (You can go on a roller coaster at an amusement park- możesz przejechać się na rollercoasterze w parku rozrywki). Spróbujcie utworzyć pięć tego typu zdań. Odpowiedzi do zadań 2 i 5 ( utworzone zdania ) prześlijcie mi zdjęciem nie później niż w czwartek o godzinie 18.00 ().
Jak zwykle- zapraszam do kontaktu w razie trudności.
Pozdrawiam serdecznie.
31.03 (1 lekcja)
Temat: Arts and festivals - słownictwo.
Zaczniemy sobie dzisiaj nowy rozdział więc otwórzcie proszę podręczniki na stronie 84. Jak widać w tabeli podsumowującej rozdział będziemy w nim spotykać się ze słownictwem związanym z imprezami, festiwalami, rozrywką, teatrem, muzyką, książkami itp. Jeśli chodzi o gramatykę to przed nami przedimki A , AN, THE, tryby warunkowe - zero i jeden, przysłówki, kolejność przymiotników w zdaniu, doczepki pytanie (cokolwiek to jest)* i rzeczowniki złożone. Dialog obejmował będzie zakup biletów na jakąś imprezę.
I w ramach wprowadzenia popatrzcie na pięć biletów zamieszczonych na stronach 84-85. Do każdego biletu mamy krótki opis z lukami, w które należy wstawić słowa z zadania drugiego. A mamy tam:
Zastanówcie się który wyraz pasuje, do którego opisu. Myślę, że niektóre słowa w opisach mogą sprawić wam trudność. Więc tutaj mała ściąga dla was.
Jeśli nie rozumiecie jeszcze innych wyrazów, to proponuję słownik.
Zadaniem dodatkowym, które można wysłać do mnie na plusa jest odpowiedź na pytanie zadane w przykładzie czwartym- Which festival or event would you most like to visit and why? Czyli który festiwal lub imprezę najbardziej chciałbyś odwiedzić I dlaczego. Możecie wybrać z tych zaprezentowanych na obrazkach. Wypowiedź powinna liczyć około 30 słów. Wysyłamy na adres mailowy nie później niż w środę do godziny osiemnastej. Osoby, które nie chcą wysłać zadania na plusa, tym razem nie muszą wysyłać niczego.
*doczepki pytaniowe (question tags) to takie nasz „nieprawdaż?” na końcu zdania
Pozdrawiam serdecznie i miłej pracy życzę.
W razie pytań- zapraszam przez Librus, e-mail, grupę lub wiadomości prywatne na komunikatorze.
7 kwietnia
Temat: Przysłówki - ćwiczenia.
podręcznik str. 92-93 zad. 1,2,3,4; ćwiczenia str. 38 zad. 1-4
3 kwietnia
Temat: Booking tickets - dialogi..
Podręcznik str. 91 zadanie 1b ćwiczenia str. 37 zadanie 1-3
1 kwietnia
Temat: Areas in the theatre and types of music- teatr i muzyka - słownictwo.
Podręcznik str. 90 zadanie 1-3 ćwiczenia str. 36 zadanie 1-3
W zeszycie - opisz swój ulubiony zespół (nazwa, rodzaj muzyki, czemu go lubisz, podaj Twoim zdaniem tytuł najlepszej piosenki, napisz czemu to właśnie ta) w 5 zdaniach - na ocenę (do 8 kwietnia do godz. 18.00 wysłać zdjęcie)
31 marca
Temat: Tryb warunkowy typ 0 i 1 - ćwiczenia gramatyczne.
Podręcznik str. 88-89 zadanie 2,5,7 ćwiczenia str. 35 zadanie 1-4
Link do e-lekcji: https://youtu.be/j3QQjVXfqWE
6.04, 7.04 i 8.04
Temat: Figury przestrzenne - zadania utrwalające (3h).
Za nami cały dział: ”Figury przestrzenne". Wiadomości możecie utrwalić czytając treści z podręcznika str. 212-233.
Przesyłam również kilka filmów, przy pomocy których przypomnicie i utrwalicie sobie wiadomości dotyczące brył przestrzennych.
Miłego oglądania!
https://www.youtube.com/watch?v=_S9MFPvK_-g
https://www.youtube.com/watch?v=NYggdH2QuCI
https://www.youtube.com/watch?v=SAC3K9zJXc0
https://www.youtube.com/watch?v=gLXkCCmoNDQ
https://www.youtube.com/watch?v=n9mjsWAmbQM
Następnie rozwiążcie zadania z ćwiczeń:
obowiązkowo str. 46, 47 zad. 1, 2, 3, 4, 5, 6
dla chętnych (+) zadanie 8 str. 235 (podręcznik)
Zadania odsyłacie do mnie na e-maila (jreclik2@gmail.com) do środy 08.04.
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą.
Pozdrawiam :)
Temat: Pole i objętość graniastosłupa - ćwiczenia (2h).
Dalej ćwiczymy obliczanie objętości i pola powierzchni graniastosłupa. Temat lekcji nie jest wam obcy ponieważ przerabialiśmy te pojęcia na lekcji. Jeśli ktoś potrzebuje przypomnieć sobie w jaki sposób obliczamy pole powierzchni całkowej graniastosłupa albo objętość graniastosłupa to odsyłam do podręcznika str. 222-223 oraz 226-228.
Podaję Wam krótkie filmy w których również pokazany jest sposób w jaki oblicza się te wielkości.
https://pistacja.tv/film/mat00524-objetosc-graniastoslupa?playlist=603
Przesyłam zadania do wykonania. Wybieracie sami z całego zestawu 8 zadań, które robicie obowiązkowo na ocenę. Dwa, które wam zostaną możecie zrobić dodatkowo na plusa (dla chętnych). Wszystkie rozwiązania zapisujecie w zeszytach (pamiętajcie o wpisaniu numeru zadania). Treści zadań nie musicie przepisywać.
Zad.1
Pokój Tosi ma kształt prostopadłościanu o objętości 36m3 . Podłoga w pokoju ma kształt prostokąta o wymiarach 4m×3m. Ile wynosi wysokość pokoju? Zapisz obliczenia i sformułuj odpowiedź
Zad.2
Podstawa graniastosłupa ma powierzchnię wynoszącą 20cm2, a wysokość ma 8cm długości. Jaka jest objętość tego graniastosłupa? Zapisz rozwiązanie.
Zad.3
Budka stanowiska strzelniczego myśliwych ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 1,5m×1,6m×2m. Jakie pole powierzchni całkowitej ma prostopadłościan o wymiarach takich jak wymiary tej budki?
Zad.4
Ile litrów wody potrzeba, aby napełnić naczynie w kształcie prostopadłościanu o wymiarach 3dm×2dm × 4dm? Zapisz obliczenia i sformułuj odpowiedź
Zad.5
Tomek zbudował jeden sześcian z 8 sześciennych klocków o krawędzi 2cm. Ile jest równa objętość zbudowanego sześcianu? Zapisz obliczenia oraz odpowiedź.
Zad.6
Kucharka ugotowała 4,8 l kompotu. Ile porcji o objętości 0,15dm3 może wydać kucharka, wykorzystując cały przygotowany kompot? Zapisz obliczenia oraz odpowiedź.
Zad.7
Podstawą graniastosłupa jest prostokąt o wymiarach 5cm×4cm, a wysokość ma 8cm długości. Jaka jest objętość tego graniastosłupa? Zapisz rozwiązanie.
Zad.8
Staś kupił książkę dla mamy i zapakował ją do prostopadłościennego pudełka o wymiarach 20,5cm×10cm×2,5cm. Oblicz pole powierzchni prostopadłości -anu o wymiarach takich jak wymiary pudełka. Zapisz rozwiązanie.
Zad.9
Jeden z modeli telewizora Hermes ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 690mm×490mm×380mm. Ile co najmniej cm2 tektury potrzeba na wykonanie modelu prostopadłościanu o wymiarach takich jak wymiary telewizora Hermes? Zapisz rozwiązanie i sformułuj odpowiedź.
Zad.10
Porównaj wyrażenia. Wpisz w każdą lukę odpowiedni znak: >, < lub>
1000 l ____ 0,1m3
10dm3 ____ 10 l
50cm3 ____ 500ml
Bardzo proszę o przesyłanie wszystkich rozwiązań z danej lekcji w jednym mailu. Rozwiązania prześlij do środy (1.04, godz. 18:00), na adres: jreclik2@gmail.com. Jako temat wiadomości wpisz swoje imię i nazwisko.
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com). Pozdrawiam.
Mam pytanie
Drodzy uczniowie przysyłacie mi tak piękne plakaty, że chciałabym, aby wszyscy mogli je obejrzeć i zapoznać się z wieloma informacjami. Potrzebuję do tego Waszej zgody. Uczniowie, którzy nie wysłali jeszcze swoich prac do galerii zamieszczonej na stronie naszej szkoły proszę, aby mi przysłali informację jeśli się zgadzają. W kolejnym miejscu - Interesujące gatunki - zamieszczę Wasze dzieła. Proszę jednak uzbroić się w cierpliwość, bo niektórzy jeszcze nadsyłają, gdy jest coś niewyraźne lub nie mogę otworzyć.
31.03
Temat: Powtórzenie wiadomości o rybach.
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Dzisiejszy temat kolejny raz pozwala Wam zastanowić się jak budowa zwierzęcia wpływa na wykonywanie czynności życiowych.
Wejdźcie na https://epodreczniki.pl/a/ryby/DCKeM83lx
https://epodreczniki.pl/a/ryby---zwierzeta-wodne/D4faPlcAr
to kolejna próba omówienia już znanych Wam zagadnień oraz zapoznanie Was z ciekawostkami. Piękne fotografie oraz zamieszczone filmy urozmaicą Wam przekaz. Na koniec możecie rozwiązać zadania i od razu dowiedzieć się jak Wam poszło.
Wiele Waszych prac już sprawdziłam i dostaliście ode mnie informację o zdobytej ocenie oraz komentarz. Na kilka prac jeszcze czekam. Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i chociaż nie zawsze wszystko działa sprawnie to mamy cierpliwość, aby przetrwać niedogodności.
Drodzy uczniowie!
1,Temat: Energetyka w Europie. /1h, , termin wykonania - kolejna lekcja geografii/.2/Przeczytajcie z podręcznika ten temat od str. 114 do 119.3/Opracujcie w zeszycie zagadnienia :a/Podajcie przykłady odnawialnych i nieodnawialnych źródel energii; b/ Czym różnią się od siebie te źródła energii? c/Podaj przykłady krajów europejskich w których w wytwarzaniu energii dominują: elektrownie cieple, wodne, geotermalne, wiatrowe i słoneczne; d/Na podstawie mapy na str.116 wymień rodzaje elektrowni ,które przeważają w Alpach i na Półwyspie Krymskim, podaj przyczyny wyboru poszczególnych rodzajów elektrowni; e/Opisz jak w ostatnich latach zmienia się wykorzystanie źródeł energii elektrycznej w Europie; f/Przedstaw argumenty przemawiające za wykorzystaniem energii jądrowej oraz przeciw jej wykorzystaniu; g/Napisz swoją opinię na temat budowy elektrowni jądrowej w Polsce.; h/Dla dociekliwych: Możecie zrobić krzyżówkę z ciekawym hasłem o energetyce w Polsce. 4/ Pamiętajcie sprawdzić w wiadomościach ,kto przesyła zadania z poprzedniego tygodnia do sprawdzenia/ zasady przesyłania opisałam w wiadomościach w librusie ale jeszcze raz zamieszczam poniżej. Pozdrawiam. Renata Ucher
Drodzy uczniowie!
Od poniedziałku będę prosić o przesyłanie zadań do kontroli na skrzynkę sps.ucher@gmail.com Według planu lekcji, czyli w:
- poniedziałki - klasy 5b, 7a i 7b
- środy -8a i 8b, 5a, 6c
- piątki - 6a, 6b i 5c
Przysyłają tylko te osoby z klasy, do których napiszę we wskazane dni na librusie. / nie wszyscy !!! / Pozdrawiam. Renata Ucher
Temat: Rzeczpospolita pod rządami Wettinów.
Temat realizowany na dwóch lekcjach.
Zapoznaj się z tematem lekcji w podręczniku str. 152- 157
oraz z lekcją online https://epodreczniki.pl/a/czasy-saskie---rzeczpospolita-wettynow/DlZZoARLw
Notatka do zeszytu:
1697 r. -
1717 r. -
( zwróć uwagę także na pozytywne skutki)
Wszystko proszę wysłać do końca przyszłego tygodnia na mojego maila.
W razie pytań/ problemów służę pomocą.
30.03
Temat: Stosujemy powtarzanie poleceń oraz instrukcję warunkową w środowisku Scratch (2h).
Podręcznik w wersji online dla uczniów, którzy zostawili swoje książki w szkole:
https://pliki.migra.pl/f.php?d=s&id=1645
Ten program jest Wam znany z klas młodszych.
Stwórzcie na komputerze folder Scratch .
Następnie proszę wejść na stronę: https://scratch.mit.edu/ i wykonać z podręcznika str. 61- 64 ćwiczenia od1 do 4 oraz ćwiczenie 6. Zapiszcie rozwiązania na swoim komputerze (automatycznie zapisują się w folderze pobrane, więc musicie je przenieść do swojego folderu). Po wykonaniu wszystkich ćwiczeń, zapisane pliki wyślijcie do mnie na adres jreclik2@gmail.com (termin: wtorek 7.04, godz. 18:00). Jako temat wiadomości wpiszcie swoje imię, nazwisko, przedmiot i klasę.
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com). Możecie też samodzielnie poszukać pomocy w Internecie (youtube). Pozdrawiam :)
Witam Was drodzy uczniowie!
Dziękuję Wam za przesłane zadania. Bardzo dobrze sobie poradziliście! Czekam jeszcze na osoby, które nie dosłały prezentacji lub krzyżówki o Fryderyku Chopinie.
Temat lekcji: „Z muzyką w tle. Funkcja muzyki w filmie i reklamie.”- warsztat muzyczny. (2 godziny)
Muzyka filmowa - jeden z gatunków muzyki. Komponowana specjalnie na potrzeby dzieła filmowego, dla jego ilustracji. Muzyka filmowa może być ilustracją, albo też kontrapunktem obrazu - czyli warstwą dopełniającą, charakteryzującą postaci, nastrój, przeżycia psychiczne bohaterów.
https://www.youtube.com/watch?v=_T-4ndCZwWc muzyka filmowa
https://www.youtube.com/watch?v=fLl-JGSQ-T8 najpopularniejsze piosenki z filmów Disneya
film instruktażowy- gama https://www.youtube.com/watch?v=xBeDz12pCf4
Na początek osłuchaj się z melodią kilka razy!
filmik instruktażowy- melodia https://www.youtube.com/watch?v=mE9KSRYAfvk
zapis nutowy z podpisanymi chwytami (trochę się różni od nut z filmiku, napisałam wam
łatwiejszą wersję.
UWAGA!
Dla osób, które grają na dzwonkach przesyłam inną wersję:
film instruktażowy- dzwonki melodia http://www.kursnamuzyke.pl/using-joomla/camtown-races
zapis nutowy z nazwami literowymi:
Ps. W ramach odskoczni od różnych szkolnych obowiązków posłuchajcie swoich ulubionych przebojów i dołączcie się do śpiewania.
30.03.2020
Temat: Malarstwo- zimowy pejzaż. (2 godziny)
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
Witajcie! Dziś tematem naszej lekcji jest MALARSTWO-ZIMOWY PEJZAŻ. Uczniowie malują zimowy pejzaż farbami na kartce o formacie A4. CAŁA PŁASZCZYZNA MA BYĆ POKRYTA FARBĄ! Zdjęcie proszę podpisać w komentarzu i wysyłać na adres mailowy
Termin do 10.04.2020
Malarstwo- w malarstwie najważniejsza jest barwa- obraz powstaje przez namalowanie plam barwnych na płaszczyźnie. Obrazy malarskie mogą przedstawiać różne tematy, najważniejsze z nich to pejzaż, martwa natura, auto-portret, portret, portret zbiorowy, malarstwo rodzajowe, religijne, historyczne, mitologiczne.
Pejzaż ukazuje krajobraz: przyrodę (lasy, łąki, góry, morze) lub architekturę (domy, miasta).
1 lekcja
Witam Was na lekcji regionalizmu
W pierwszym tygodniu nauczania zdalnego prosiłam Was, żebyście zaczęli przygotowywać prezentację: Śląsk w 7 dni. Przypominam treść tego zadania:
Śląsk w 7 dni - wpisz do zeszytu 7 miejsc/atrakcji turystycznych z woj. śląskiego, które chciałbyś pokazać swojemu rówieśnikowi mieszkającemu w innym regionie Polski. Zacznij przygotowywać prezentację ( zgodnie z tym, czego się nauczyłeś na informatyce) o tych 7 miejscach, aby przedstawić ją na lekcji regionalizmu.
W związku z tym, że jeszcze nie wróciliśmy do szkoły i nie ma możliwości przedstawienia tych prezentacji na lekcji, zdecydowałam, że gotowe prezentacje prześlecie mi do oceny. Na ich dokończenie macie jeszcze tydzień - czyli do 8 kwietnia. Liczę na Waszą pomysłowość i inwencję twórczą. O tym, czy prezentacje przesyłać będziecie na adres mailowy, czy na uruchamianą właśnie platformę, poinformuję Was we wtorek.
07.04.20
Dzień dobry szóstoklasiści
Przypominam, że 8 kwietnia upływa termin opracowania prezentacji „Śląsk w 7 dni”. Proszę przesłać gotowe prezentacje do 9 kwietnia na adres mailowy: ( bardzo dziękuję uczniom, którzy już przesłali swoje prezentacje!) .
Pozdrawiam i na nadchodzące święta Wielkiej Nocy życzę Wam i Waszym Rodzinom dużo zdrowia i nieustającej nadziei oraz radości ze wspólnie spędzanego czasu.
30.03. (4l.)
Temat: Grób Pański - myśleli, że to już koniec.
Czym jest dla mnie Wielki Piątek? Uzupełnij tekst wyrazami z ramki, przepisz go do zeszytu.
Wielki Piątek jest dla chrześcijanina dniem ………………………….., ponieważ umarł………………………. . Jest on również dniem ………………………., bo przygotowuje nas na ……………………………………. . Krzyża i zmartwychwstania (śmierci i życia) nie można od siebie ……………………………….. . Liturgia patrzy na ………………………… w perspektywie zwycięstwa. Jest on drzewem życia. Na krzyżu właśnie Chrystus zwyciężył ………………….., dokonała się „śmierć śmierci”.
żałoby*Jezus Chrystus*nadziei*zmartwychwstanie*oddzielić*krzyż*śmierć* |
Proszę o nadesłanie prac do końca przyszłego tygodnia na adres: mdurczok27@gmail.com
Zachęcam was do udziału w czwartek we Mszy szkolnej i bezpośrednio po niej w Drodze Krzyżowej drogą on-line. www.skrzyszowparafia.pl.
01.04.2020 - 08.04.2020
Przesyłam wam propozycję ćwiczeń na najbliższy tydzień.
Są to ćwiczenia wzmacniające mięśnie nóg, brzucha, ramion i grzbietu oraz ćwiczenia rozciągające.
Codziennie wykonajcie 5 ćwiczeń wzmacniających (pierwsze koło) i 5 ćwiczeń rozciągających (drugie koło). Pamiętajcie o rozgrzewce przed wykonywaniem ćwiczeń. Zajmie wam to około 15 - 20 minut. Myślę, że będzie to fajny przerywnik pomiędzy odrabianiem lekcji z poszczególnych przedmiotów.
Do piątku czekam na wyniki testu sprawności fizycznej. Kto jeszcze ich nie wysłał to niech prześle je na adres:
Pozdrawiam i życzę dużo satysfakcji z wykonywania ćwiczeń.
6.04.2020
Klasa VI B zajęcia rekreacyjno-sportowe
Mam nadzieję, że choć niektóre zrobiły w zeszłym tygodniu ćwiczenia ze skakanką. Dzisiaj proponuję Wam coś spokojniejszego - poćwiczcie proszę swoją koordynację, prawidłową postawę ciała , poćwiczcie między odrabianiem zadań domowych. Poniżej link do filmiku na dzisiaj.
Pozdrawiam Was serdecznie, pamiętajcie ruch jest bardzo wskazany, nie wychodzimy z domu ale możemy poćwiczyć. Powodzenia
https://www.facebook.com/gimnastykajogasmyka/videos/589685758301823/
30.03
Witam Was dziewczyny bardzo serdecznie. Wiem ,że macie ogrom nauki i obowiązków ale gdyby , któraś znalazła czas i nie wiedziała jak go zagospodarować zachęcam do wykonania prostych ćwiczeń ze skakanką .Pozdrawiam gorąco . Trzymajcie się!
https://www.youtube.com/watch?v=iWjLIKmkvNI
01.04.2020 - 08.04.2020
Przesyłam wam propozycję ćwiczeń na najbliższy tydzień.
Są to ćwiczenia wzmacniające mięśnie nóg, brzucha, ramion i grzbietu oraz ćwiczenia rozciągające.
Codziennie wykonajcie 5 ćwiczeń wzmacniających (pierwsze koło) i 5 ćwiczeń rozciągających (drugie koło). Pamiętajcie o rozgrzewce przed wykonywaniem ćwiczeń. Zajmie wam to około 15 - 20 minut. Myślę, że będzie to fajny przerywnik pomiędzy odrabianiem lekcji z poszczególnych przedmiotów.
Do piątku czekam na wyniki testu sprawności fizycznej. Kto jeszcze ich nie wysłał to niech prześle je na adres:
Pozdrawiam i życzę dużo satysfakcji z wykonywania ćwiczeń.