SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie
Codziennie wchodzimy w podany link i do zeszytów z 3 przedmiotów rozwiązujemy podany zestaw. Po południu sprawdzamy odpowiedzi i zaznaczamy w zeszycie poprawność wykonanych zadań.
https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/
Liczba jednostek lekcyjnych: 2
Termin realizacji: 7.04.2020 r. i 8.04.2020 r.
Forma i sposób sprawdzenia zadań: Messenger, gwo.pl
Liczba jednostek lekcyjnych: 2
Termin realizacji: 3.04.2020 r. i 6.04.2020 r.
Forma i sposób sprawdzenia zadań: Messenger, e - mail, gwo.pl
Liczba jednostek lekcyjnych: 1
Termin realizacji: 2.04.2020 r.
Forma i sposób sprawdzenia zadań: Messenger lub e-mail
1.Zapisz w zeszycie z literatury temat: Artysta czy celebryta? Wybory tożsamościowe pewnego koguta.
30.03.2020
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
Liczba jednostek lekcyjnych: 3
Temat: Próbny egzamin z języka polskiego.
1.Bardzo proszę, aby o 9.00 wejść na stronę : www.cke.gov.pl lub oke.jaworzno.pl
2.W jednej z zakładek pojawi się próbny test z języka polskiego.
3.Po pobraniu materiałów i zapisaniu ich w swoim komputerze, przejdźcie do rozwiązywania zadań.
4. Zapisujcie swoje rozwiązania w jednej z podanych możliwości:
5. Przewidziany czas na rozwiązanie testu wynosi 120 minut i po jego upływie prześlijcie zadania w formie plików lub zdjęć na mój adres mailowy:
6. Pamiętajcie, że próbny egzamin z języka polskiego jest przeprowadzony wyłącznie w celu informacyjnym- czyli daje Wam kolejną szansę na pracę z arkuszem egzaminacyjnym. Drugim celem tego egzaminu jest zidentyfikowanie Waszych wiadomości i umiejętności, które opanowaliście w stopniu zadowalającym oraz tych wiadomości, które wymagają jeszcze doskonalenia. Dlatego bardzo proszę, abyście pracowali samodzielnie.
Pozdrawiam i życzę owocnej pracy oraz jak najlepszego wyniku.
6.04.2020
Topic: Let’s go shopping- czytanie i słuchanie. (1 godzina lekcyjna)
Dzień dobry. Dzisiaj zapraszam was na lekcję związaną z ćwiczeniem rozumienia tekstu pisanego i słuchanego. Wykonajcie proszę do zeszytu:
Słuchanki dostępne są tak jak poprzednio w edesk https://edesk.pearson.pl/Account/Login?returnUrl=/&page=student w zakładce szkoła podstawowa- repetytorium cd 3. Nagrania numer 4 i 5.
Zdjęcia zadań proszę przesłać mi na adres mailowy do wtorku do godziny 18.00. Pozdrawiam
3.04
Temat: Shopping- słownictwo. (1 godzina lekcyjna)
Dzień dobry.
Po ciężkiej pracy na egzaminie próbnym, chwila wytchnienia. Przejdziemy sobie dzisiaj do nowego rozdział, czyli zakupy i usługi przed nami.
Na początek jak zawsze zapoznamy się ze słownictwem i wykonamy kilka ćwiczeń z nim związanych. Otwórzcie podręczniki na stronie 103 i korzystając z listy słówek spróbujcie wykonać zadania nr 1, 2, 6 i 7. Wszystkie niezbędne słowa znajdziecie na stronie obok.
Na zdjęcia z rozwiązaniami czekam na mailu do piątku do godziny osiemnastej.
Pozdrawiam i w razie problemów - służę pomocą na grupie lub innej formie.
30.03-1.04
Liczba jednostek lekcyjnych: 2
Temat: Próbny egzamin z języka angielskiego.
Nasz dzisiejszy temat zrealizujecie sobie w środę (1 kwietnia) rozwiązując próbny egzamin ósmoklasisty przygotowany dla Was przez CKE (trwa 90 minut, czyli 2 godziny lekcyjne).
O 9.00 w środę wchodzimy na stronę : www.cke.gov.pl lub oke.jaworzno.pl i pobieramy arkusz egzaminu wraz z nagraniami (postaram się wejść, pobrać te materiału i przesłać Wam na maile zebrane, gdy wysłaliście mi zadania w ubiegłym tygodniu. Gdybyście mieli problemy ze stroną- sprawdzajcie maila.)
Zapisujcie swoje rozwiązania w jednej z podanych możliwości:
Niezwłocznie po wykonaniu zadań we wskazanym czasie (przypominam- 90 minut, a osoby z wydłużonym czasem nie dłużej niż 135 minut) prześlijcie je w formie plików lub zdjęć (bardzo wyraźnych i z odpowiedziami zapisanymi czytelnie!) na mój adres mailowy.
Przypominam, że tak jak w przypadku wcześniejszych próbnych testów, nie otrzymacie za niego oceny. Celem tego egzaminu jest sprawdzenie poziomu Waszej wiedzy i umiejętności.
Pozdrawiam serdecznie i życzę wysokich wyników.
6.04.2020
Topic: Let’s go shopping- czytanie i słuchanie. (1 godzina lekcyjna)
Dzień dobry. Dzisiaj zapraszam was na lekcję związaną z ćwiczeniem rozumienia tekstu pisanego i słuchanego. Wykonajcie proszę do zeszytu:
Słuchanki dostępne są tak jak poprzednio w edesk https://edesk.pearson.pl/Account/Login?returnUrl=/&page=student w zakładce szkoła podstawowa- repetytorium cd 3. Nagrania numer 4 i 5.
Zdjęcia zadań proszę przesłać mi na adres mailowy do wtorku do godziny 18.00. Pozdrawiam
2.04
Temat: Shopping- słownictwo. (1 godzina lekcyjna)
Dzień dobry.
Po ciężkiej pracy na egzaminie próbnym, chwila wytchnienia. Przejdziemy sobie dzisiaj do nowego rozdział, czyli zakupy i usługi przed nami.
Na początek jak zawsze zapoznamy się ze słownictwem i wykonamy kilka ćwiczeń z nim związanych. Otwórzcie podręczniki na stronie 103 i korzystając z listy słówek spróbujcie wykonać zadania nr 1, 2, 6 i 7. Wszystkie niezbędne słowa znajdziecie na stronie obok.
Na zdjęcia z rozwiązaniami czekam na mailu do piątku do godziny osiemnastej.
Pozdrawiam i w razie problemów - służę pomocą na grupie lub innej formie.
30.03-1.04
Liczba jednostek lekcyjnych: 2
Temat: Próbny egzamin z języka angielskiego.
Nasz dzisiejszy temat zrealizujecie sobie w środę (1 kwietnia) rozwiązując próbny egzamin ósmoklasisty przygotowany dla Was przez CKE (trwa 90 minut, czyli 2 godziny lekcyjne).
O 9.00 w środę wchodzimy na stronę : www.cke.gov.pl lub oke.jaworzno.pl i pobieramy arkusz egzaminu wraz z nagraniami (postaram się wejść, pobrać te materiału i przesłać Wam na maile zebrane, gdy wysłaliście mi zadania w ubiegłym tygodniu. Gdybyście mieli problemy ze stroną- sprawdzajcie maila.)
Zapisujcie swoje rozwiązania w jednej z podanych możliwości:
Niezwłocznie po wykonaniu zadań we wskazanym czasie (przypominam- 90 minut, a osoby z wydłużonym czasem nie dłużej niż 135 minut) prześlijcie je w formie plików lub zdjęć (bardzo wyraźnych i z odpowiedziami zapisanymi czytelnie!) na mój adres mailowy.
Przypominam, że tak jak w przypadku wcześniejszych próbnych testów, nie otrzymacie za niego oceny. Celem tego egzaminu jest sprawdzenie poziomu Waszej wiedzy i umiejętności.
Pozdrawiam serdecznie i życzę wysokich wyników.
3.04, 6.04 i 7.04
Temat: Równania - zadania tekstowe (3h).
Przez 3 następne lekcje będziecie rozwiązywać zadania tekstowe za pomocą równań. Poniżej zamieszczam linki do filmików, dzięki którym przypomnicie sobie, w jaki sposób rozwiązuje się zadania tekstowe różnego typu.
https://pistacja.tv/film/mat00379-rownania-zadania-tekstowe
- zadania tekstowe
https://pistacja.tv/film/mat00377-rownania-zadania-o-liczbach?playlist=549 -zadania o liczbach
https://pistacja.tv/film/mat00378-zadania-o-wieku-ludzi?playlist=549 -wiek ludzi
https://pistacja.tv/film/mat00380-rownania-zadania-procentowe?playlist=549 -zadania z procentami
Następnie w zeszytach rozwiążcie zadania z podręcznika:
str. 177 zad.5, 6, 7, 8,
str. 178 zad 11,13
str. 179 zad 22
dla chętnych (+) str. 179 zad 25 ( zapisz obliczenia)
Zadania odsyłacie do mnie na e-maila (jreclik2@gmail.com) do środy 08.04.
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub
jreclik2@gmail.com). Pozdrawiam.
Temat: Próbny egzamin z matematyki (2h).
Liczba jednostek lekcyjnych: 2 (31.03 i 02.04) (zadania z rozwiązywania równań możecie wysłać do piątku, godz. 18.00). Nowy temat lekcji będzie podany w piątek.
Przypominam, że tak jak w przypadku wcześniejszych próbnych testów, nie otrzymacie za niego oceny. Celem tego egzaminu jest sprawdzenie poziomu Waszej wiedzy i umiejętności.
Pozdrawiam i życzę sukcesu!
30.03.
Temat: Rozwiązywanie równań (2h).
Proszę dalej powtarzajcie i utrwalajcie wiadomości z podręcznika strona
169 - 170.
Lekcja ta i następna dotyczy równań, a dokładniej metody ich rozwiązania. W tym roku szkolnym rozwiązywaliśmy już dużą ilość równań, więc nie powinno Wam to sprawić większych problemów.
Posyłam linki do lekcji, gdzie rozwiązywane są równania krok po kroku.
https://www.youtube.com/watch?v=4KB2YLSV9gU - rozwiązywanie równań
https://www.youtube.com/watch?v=_T1C4-7Daaw - rozwiązywanie równań (dokończenie)
https://www.youtube.com/watch?v=fsrqw1RgWBY - przekształcenie wzorów
https://www.youtube.com/watch?v=G5qvac7xFK0 - rozwiązywanie równań.
W zeszytach rozwiązujecie zadania z podręcznika:
obowiązkowo (na ocenę) str. 177 zad 1, 2, 3
dla chętnych (na plusa) str. 177 zad. 4b, d
Rozwiązania prześlij do czwartku (2.04, godz. 18:00), na adres: jreclik2@gmail.com (wszystkie w jednym mailu). Jako temat wiadomości wpisz swoje imię i nazwisko.
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub e-mail).
Pozdrawiam!
7.04.
Temat: Organizm, a środowisko - powtórzenie wiadomości
Witam Was wszystkich serdecznie. To nasza kolejna powtórka. W dobrym jej przeprowadzeniu pomoże Wam:
https://epodreczniki.pl/a/organizmy-i-srodowisko/DVTgkDAQw
Jak dobrniecie do końca lekcji czekają Was zadania, które od razu macie sprawdzone. Pozwala Wam to dobrze przygotować się ze wszystkich zagadnień, które wspólnie już przerobiliśmy. Wiadomo, że powtórki pomagają w lepszym opanowaniu materiału. Zapewne kwestie związane ze środowiskiem, jego wpływu na nas i naszego wpływu na środowisko będą nam towarzyszyć przez całe życie, ponieważ jesteśmy cząstką przyrody i wzajemnie na siebie wpływamy. Nawet obecna sytuacja sprzyja wielu przemyśleniom ekologicznym. Podejrzewam, że w tej sytuacji, której znaleźliśmy się obecnie dostrzegacie, że biologia to bardzo ważna dziedzina naukowa. Chciałabym, abyście naukę nie traktowali tylko jako przykry obowiązek, ale sposób na swój osobisty rozwój.
Z okazji Świąt Wielkanocnych życzę Wam zdrowia, pogody ducha i spędzania czasu w atmosferze miłości i wzajemnej życzliwości!
Jak już odpoczniecie i „wrócicie do szkoły” po przerwie świątecznej życzę Wam wytrwałości i cierpliwości w osiąganiu sukcesów szkolnych!
Temat: Funkcjonowanie ekosystemu - powtórzenie
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Zdaję sobie sprawę, że ten tydzień Wasze głowy zaprząta raczej egzamin, dlatego nie ćwiczymy niczego nowego tylko utrwalamy sobie przerobiony materiał.
https://epodreczniki.pl/a/obieg-materii-i-przeplyw-energii-w-przyrodzie/Do8UrVCzC
https://epodreczniki.pl/b/obieg-materii-i-przeplyw-energii-w-ekosystemie/Psa2cUlCm
Życzę Wam owocnej nauki!
7.04
Temat: Obliczenia chemiczne - powtórzenie
Witam Was bardzo serdecznie.
Jesteśmy po serii powtórek, do których Was nakłoniłam poprzez zadawane Wam prace. Czekamy co dalej, bo należałoby pomyśleć o sprawdzianie. Na razie skupimy się na zadaniach. Chciałabym, aby w zeszytach pod dzisiejszym tematem pojawiło się 5 zadań. Możecie sami wybierać substancje (wzory alkoholi i kwasów karboksylowych), na których chcecie ćwiczyć.
Najpierw w zeszycie zapiszcie treść zadania (sami go układacie), a potem zróbcie obliczenia. Ja podam tylko jakie obliczenia mają wystąpić:
W zadaniu 1 - obliczanie masy cząsteczkowej związku chemicznego
W zadaniu 2 - obliczanie stosunków masowych w związku chemicznym
W zadaniu 3 - obliczanie jaki % masowy stanowi wybrany przez Was pierwiastek w całym związku chemicznym
W zadaniu 4 - obliczcie stężenie procentowe roztworu (możecie sami wybrać, który kwas karboksylowy lub który alkohol - oczywiście wybieracie spośród tych, które rozpuszczają się w wodzie)
W zadaniu 5 - (przepiszcie treść 4/168) i obliczcie
Na stronach epodreczniki też mieliście okazję poćwiczyć zadania, w zeszytach ćwiczeń też. Wiedzę teoretyczną powtórzyliście robiąc plakaty. Podejrzewam, że chcielibyście już zdobyć oceny za posiadaną wiedzę na sprawdzianie. Najpierw jednak przed Wami egzamin, więc trochę poczekacie na sprawdzian.
Na stronie szkoły jest mój mail podany prawidłowo, natomiast w zakładce z chemii Wam podałam z błędem literowy - przepraszam. Zatem na Wasze plakaty czekam do 8.04.
Życzę abyście po solidnej pracy, dobrze odpoczęli i chętnie powrócili do obowiązków szkolnych.
Zdrowych i pogodnych świąt Wam życzę!
Temat: Kwasy karboksylowe - wpływ właściwości na zastosowanie
Witam Was na lekcji chemii. Jak widzicie, to kolejna powtórka i temat, który pomoże Wam przygotować zadaną pracę domową.
https://epodreczniki.pl/a/kwasy-karboksylowe---wlasciwosci/DAPv2781S
Na Wasze plakaty czekam do 6.04.2020. Macie szansę zdobyć dwie oceny, myślę że dobrze ją wykorzystacie. Jeszcze raz przypominam, że sami decydujecie ile i które treści chcecie wyszczególnić, a sposób w jaki to zrobicie będzie oceniony. Najpierw przemyślcie, co Was w tych tematach zainteresowało, albo pomogło Wam rozwinąć umiejętności. Na pewno samo przepisywanie nie podwyższy oceny. Plakat ma w atrakcyjny sposób zachęcać innych do poznania nowych treści.
Życzę Wam powodzenia!
Termin lekcji: 30 marca 2020 (poniedziałek)
Termin wykonania: do 8 kwietnia 2020 (środa)
Tematy: Wypadki i katastrofy komunikacyjne. Zagrożenia terrorystyczne.
Zapoznajcie się z tematami z książki - strona 54 oraz 60. Zobaczcie też filmiki z poniższych linków:
https://www.youtube.com/watch?v=xTLFd1nyE4M
https://www.youtube.com/watch?v=2jw8a6Auk-g
https://www.youtube.com/watch?v=xBTbJvAhLJk
Zróbcie następujące zadania z książki SPRAWDŹ, CZY POTRAFISZ (nie ĆWICZENIA)
Wykonane zadania wyślijcie mi na pocztę . Zdjęcia zróbcie wyraźne. Wasza praca zostanie oczywiście oceniona.
Pamiętajcie, że każdy z Was ma przydzielony temat prezentacji. Po powrocie do szkoły wrócimy do ich przedstawiania na forum klasy.
(2h) Temat :Obrazy tworzone przez zwierciadła płaskie.
Zapoznajcie się z tematem lekcji ( numer 24) na stronie 229-231 w podręczniku.
W zeszytach odpowiedzcie na pytania:
Następnie zobaczcie film, gdzie dokładnie jest pokazana konstrukcja trójkąta w zwierciadle płaskim. Po obejrzeniu filmu wykonajcie tą samą konstrukcję w zeszytach.
https://www.youtube.com/watch?v=mDfMKTU3jl4
Następnie w zeszytach rozwiążcie zadania z e- ćwiczeń str 95-97 (temat 23). Zadania jeżeli macie taką możliwość możecie wydrukować i wkleić do zeszytu.
E- ćwiczenia załączam w formie pliku PDF - dostępny na samym końcu strony (pod wychowaniem fizycznym)
Obowiązkowo wykonujecie zadania od 1-6.Dla chętnych na plusa jest zadanie 7 str 97. Zadania odsyłacie na do środy 08.04 .
Pozdrawiam i miłej pracy!
(2h) Temat: Odbicie o rozproszenie światła.
Przeczytajcie tekst z podręcznika str 224-227 ( temat 23).
W zeszytach odpowiedzcie na pytania:
1.Co to jest normalna ?
2.Jaki kat nazywamy kątem padania a jaki kątem odbicia.
Do ramki bądź kolorem napiszcie prawo odbicia światła (str. 225 ramka pomarańczowa).Pod tym prawem narysujcie rysunek ( strona 225 „schemat zjawiska odbicia światła”).
Do ramki bądź kolorem napiszcie co to jest rozproszenie światła (str.227 ramka pomarańczowa).
Wejdźcie na stronę https://epodreczniki.pl/a/
Dodatkowo w zeszytach proszę wykonać zadania, które przesyłam w formie zdjęcia. Obowiązkowe są wszystkie zadania oprócz 29 i 30. Te dwa są dla chętnych na (++)
Zdjęcia zadań odsyłacie do mnie na emeila do piątku 03.04 do godz.18.00
Drodzy uczniowie!
1,Temat:Wielkie miasta półkuli zachodniej /1h /; są święta więc odpocznijcie, termin wykonania to dopiero 22.04 /./2/Przeczytajcie z podręcznika ten temat od str.114 do str.119. 3/Opracujcie w zeszycie zagadnienia :a/ wyjaśnij pojęcia: urbanizacja i wskaźnik urbanizacji; b/ Co to jest megalopolis i podaj przykłady; c/ Co to jest urbanizacja pozorna?; d/ Wyjaśnij pojęcie fawele. 4/Przepiszcie do zeszytu i uzupełnijcie poniższe zadania od 1 do 4. 5/ Proszę sprawdzajcie w wiadomościach w librusie, kto dzisiaj przesyła zadania z poprzedniego tygodnia do sprawdzenia. 6/ Moja skrzynka sps.ucher@gmail.com Zdjęcia zadania przesyłają tylko osoby, do których napiszę na librusie, w dniu gdy jest geografia / nie wszyscy !/. Pozdrawiam i życzę Wam zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych. Renata Ucher.
Drodzy uczniowie!
1,Temat: Rdzenni mieszkańcy Ameryki /1h, , termin wykonania - kolejna lekcja geografii/.2/Przeczytajcie z podręcznika ten temat od str.110 do str.113. 3/Opracujcie w zeszycie zagadnienia :a/ Wyjaśnij pojęcie :rdzenna ludność; b/ Wymień plemiona, które zamieszkiwały Amerykę przed Kolumbem; b/ Wyjaśnij pojęcie: konkwista i kolonizacja; c/ Wyszukaj w internecie definicje słów: Kreol, Mulat i Metys; d/ Jakie są przyczyny zaniku pierwotnych społeczeństw Ameryki, która z nich odegrała najważniejszą rolę; e/ Na podstawie mapy na str.122wymień kraje Ameryki , w których ludność indiańska stanowi znaczącą część populacji; f/ Przerysuj do zeszytu i uzupełnij tabelkę.
Drodzy uczniowie!
Od poniedziałku będę prosić o przesyłanie zadań do kontroli na skrzynkę sps.ucher@gmail.com Według planu lekcji, czyli w:
- poniedziałki - klasy 5b, 7a i 7b
- środy -8a i 8b, 5a, 6c
- piątki - 6a, 6b i 5c
Przysyłają tylko te osoby z klasy, do których napiszę we wskazane dni na librusie / nie wszyscy !!! / Pozdrawiam. Renata Ucher
1 i 7 kwietnia
Temat: Polska i Polacy podczas stanu wojennego. Ostatnie lata PRL. ( 2 jednostki lekcyjne)
podr. 212-217
Uczeń:
1.Rozumie pojęcia: stan wojenny, WRON, ZOMO, internowanie, OPZZ
4.Przedstawia okoliczności wprowadzenia stanu wojennego w Polsce, wskazuje wydarzenia, które doprowadziły do upadku komunizmu w Polsce, charakteryzuje przebieg stanu wojennego w Polsce; przedstawia reakcję społeczeństwa na stan wojenny; omawia okoliczności zniesienia stanu wojennego w Polsce przedstawia reakcję świata na sytuację w Polsce w okresie stanu wojennego; charakteryzuje sytuację PRL po zniesieniu stanu wojennego; opozycję w Polsce w latach 80. XX; ocenia postawy społeczeństwa wobec stanu wojennego.
Notatka do zeszytu:
Pod koniec 1981 roku władze komunistyczne zaczęły prowokować strajki, aby w jak najgorszym świetle przedstawić „Solidarność” i obwinić ją o złą sytuację gospodarczą w kraju. W nocy z 12/13 grudnia 1981 roku wprowadzono stan wojenny w Polsce. Władzę przejęła Wojskowa Rada Ocalenia Narodowego. Tysiące działaczy opozycyjnych zostało zatrzymanych i internowanych, a „Solidarność” najpierw zawieszono a potem rozwiązano. 16 grudnia 1981 r. doszło do pacyfikacji kopalni „Wujek”. Po zniesieniu stanu wojennego (22.07.1983)komuniści nadal prześladowali osoby związane z „Solidarnością, czego przykładem było zamordowanie ks. Jerzego Popiełuszko. Trudna sytuacja w kraju zmusiła wielu Polaków do emigracji.
Link do tej lekcji oraz do lekcji o stanie wojennym: https://epodreczniki.pl/a/powstanie-solidarnosci-i-stan-wojenny/DX9vQEMif
Ćwiczenia:
Termin: do 8 kwietnia 2020 r.
Środa, 8.04.
Dzień dobry!
Witam Was jeszcze przed feriami świątecznymi i mam nadzieję, że podejmując informatyczne zadanie, pozostaniecie w klimacie wielkanocnym. Proszę wykonać kartkę świąteczną, korzystając ze strony: canva.com (strona była wykorzystywana podczas zajęć w szkole, więc myślę, że szybko sobie przypomnicie, jak się na niej pracuje). Ważne, aby wykonana kartka zawierała elementy typowe dla polskiej tradycji związanej ze Świętami Wielkanocnymi. Dodatkowo obowiązkowo proszę umieścić napis: Zdrowych i radosnych Świąt Wielkanocnych. Pracę proszę zapisać na komputerze pod nazwą: wielkanoc.pdf (w takim formacie ściągniecie ją ze strony). Termin wykonania pracy to 17.04 - prace zostaną ocenione. Kartkę proszę przesłać na adres: . Proszę w tytule maila dodać informację, kto jest autorem danej. Jeśli ktoś z Was ma problemy ze sprzętem, proszę wykonać świąteczną kartkę ręcznie na papierowej kartce, zrobić jej zdjęcie i przesłać na adres: .
Powodzenia!
W temacie wpisz imię, nazwisko, klasę.
Dzień dobry,
wysyłam Wam dwie lekcje. Możecie je zrobić dziś, jutro, albo po świętach - do piątku tj. 17 kwietnia.
Zapiszcie w zeszycie temat lekcji:
Thema: Ein interessantes Buch - końcówki przymiotnika.
Otwórzcie podręcznik str. 68 zad 12a.
Literki napisane kolorem na końcu każdego z przepisanych przez Ciebie przymiotników to właśnie jego końcówka. Końcówka zmienia się w zależności od rodzaju rzeczownika (zależnie od tego, czy rzeczownik jest rodzaju męskiego, żeńskiego lub nijakiego).
Zapiszcie w zeszycie:
ein neuER IPod - ein + przymiotnik z końcówką „ER” + rzeczownik.
eine schwarzE Katze - eine + przymiotnik z końcówką „E” + rzeczownik.
ein interessantES Buch - ein + przymiotnik z końcówką „ES” + rzeczownik.
Napiszcie w zeszycie mini ściągę :)
Wróć teraz do słówek przepisanych na początku lekcji i przeanalizuj czytając jeszcze raz regułki dlaczego te przymiotniki mają takie końcówki.
Bez paniki teraz poćwiczymy :)
Napisz w zeszycie:
Popatrz na regułkę wyżej i będzie tak: ein sympathischER Junge.
Do przymiotnika dodaliśmy końcówę „ ER”.
Do przymiotnika dodamy końcówkę „E”,
eine nettE Lehrerin.
Przetłumacz teraz w zeszycie, potrzebne słówka są w nawiasie:
W razie wątpliwości i pytań piszcie na librusa.
Napiszcie temat lekcji.
Stunde: Wiederholung - powtórzenie wiadomości.
W ramach powtórki poprzednich lekcji będziemy pracować w ćwiczeniach.
Ćwiczenia str. 43 zad.5,6,7,8
Zróbcie mi zdjęcia obu lekcji i wyślijcie JEDNEGO maila z załącznikami.
Życzę Wam przede wszystkim zdrowych i spokojnych Świąt.
Daria Zdrojewska-Kuc
W temacie wpisz imię, nazwisko, klasę.
Zapisz temat.
Thema: Alles Gute zum Geburtstag! - zapraszanie na urodziny i składanie życzeń.
Thema: Soll ich ein Gedicht schreiben? - wyrażanie powinności i tryb rozkazujący.
Przepisz do zeszytu:
ich soll wir sollen
du sollst ihr sollt
er,sie,es soll sie/Sie sollen
Przepisz do zeszytu:
Tryb rozkazujący: odmieniasz czasownik do drugiej osoby (du), wyrzucasz końcówkę “st” oraz umlauty, np.
Napisz w trybie rozkazującym. Nie musisz pisać odmiany do “du” wystarczy, że napiszesz od razu tryb rozkazujący, a odmienisz sobie to w głowie.
Temat : Wielkanoc - pusty grób
Przeczytaj i przepisz do zeszytu urywek Ewg.św. Łk.24 1-9.
Wieczorem rozważ sobie te słowa i podziękuj Jezusowi za Zbawienie.
Na końcu strony znajduje się plik pdf.
1.04-8.04
Dziękuję wszystkim , które wysłały wyniki testu. Czekam jeszcze na resztę . Te , które zrobiły cały test wpisze ocenę, pozostałe jak dokończą . Dziewczyny wysyłam Wam na najbliższy tydzień zestawy ćwiczeń , które możecie w czasie wolnym od nauki wykonać. Pamiętajcie o rozgrzewce , każda ćwiczy na miarę swoich możliwości.
Zapraszam do nagrywania filmików- dla chętnych ! Jak ćwiczycie i przesłania na mój e-mail
Propozycje ćwiczeń na ten tydzień:
30.03-31.03
Dzisiaj ostatni dzień na przygotowaniu się do Indeksu Sprawności Fizycznej , we wtorek wykonujecie cały test, przesyłając do środy wieczora tabelki z wynikami na adres e-mail: .
Dla chętnych , którzy chcą zrobić coś więcej dla zdrowia polecam trening interwałowy całego ciała ( wystarczy zrobić jedną serię). Trzymam za Was kciuki- powodzenia. Pozdrawiam Was gorąco.
6.04.2020r.
Temat: Doskonalenie poznanych układów tanecznych.
Trening online:
https://www.youtube.com/watch?
7.04.2020r.
Temat: Doskonalenie umiejętności stosowania zasad czystej gry w wybranej grze rekreacyjnej (ringo, kwadrant, badminton, unihokej, tenis stołowy).
Przypomnienie zasad tenisa stołowego:
https://www.youtube.com/watch?