SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie
Drodzy Uczniowie- witam Was serdecznie po przerwie świątecznej.
Dzisiaj w dalszym ciągu będziemy zgłębiać tajniki mitologii greckiej. Wybierzemy się z wizytą na Olimp. Przygotowałam dla Was dwa tematy lekcji z datą: 15.04 i 16.04.
15.04.2020 r.
Grecy wierzyli, że górę Olimp zamieszkują bogowie, z których każdy opiekuje się inną dziedziną życia. Darzyli bóstwa szacunkiem, modlili się do nich i składali im ofiary. Jednocześnie uwielbiali opowieści o burzliwym życiu i nie zawsze pięknych postępkach mieszkańców Olimpu. Bogowie byli wszechmocni i nieśmiertelni, ale mieli wady, popełniali błędy i ulegali uczuciom- zupełnie jak my- ludzie.
Teraz zapiszcie temat lekcji (z datą 15.04): Z wizytą na Olimpie- poznajemy greckich bogów.
Np. atrybutem Hery był owoc granatu, Zeus z kolei przedstawiany był z piorunami.
16.04.2020 r.
Starożytni Grecy sądzili, że pory roku zmieniają się w zależności od uczuć Demeter, bogini urodzaju. Wiosną i latem matka cieszy się, że ma córkę przy sobie, dlatego przyroda rozkwita. Jesienią i zimą, gdy Kora przebywa w Hadesie, jej matka jest smutna, więc dookoła panuje szaruga. Wymyślając mity, Grecy próbowali wyjaśnić niezrozumiałe zjawiska przyrody.
Zapiszcie temat lekcji: Skąd się wzięły pory roku ?
Ćwiczenie: narysuj w zeszycie duże koło, podziel je na 4 równe części. W każdej z nich wpisz jedną porę roku. Zamaluj na zielono te części, kiedy córka Demeter jest z matką, na czarno jej pobyt w Hadesie.
Prześlijcie całą notatkę na mój adres mailowy.
Zadanie na ocenę !
Wybierz jeden z poniższych tematów i prześlij do 21.04, do wtorku. Tym razem napisz pracę na komputerze (minimum 150 słów).
LUB 2. Wymyśl własną historię wyjaśnienia zmian pór roku.
Pozdrawiam i życzę owocnej pracy.
16.04
Temat: Making suggestions - planowanie przyjęcia, dialogi.- 2 godziny zajęć
Dziś zajmiemy się dialogiem, w który nauczymy się wyrażać sugestie i na nie reagować.
W podręczniku na str. 91 mamy taki właśnie dialog, z którego tradycyjnie wycięto pewne wyrażania. Poniżej mamy ich tłumaczenie (zapiszcie te, które są dla Was nowe w zeszytach)
Inne zwroty z dialogu, które mogą być dla Was trudne (zapiszcie sobie te, które takie są):
so- więc
I’m really good at- jestem naprawdę dobry w
ask- pytać, prosić
I’m not very fond of- nie bardzo lubię
trats- przekąski, słodycze
You’re right- masz rację
Jeśli odkryjecie coś jeszcze- możecie sami sprawdzić to w słowniku internetowym.
Na pierwszej lekcji tylko przeczytajcie dialog i spróbujcie stawić wycięte zdania w luki. Na kolejnej po spotkaniu i pierwszej lekcji w Teams podzielimy się na pary i będziemy tworzy podobny dialog, z którego odpytam po 2 tygodniach. Wszystko dokładnie objaśnię na pierwszej lekcji online w przeszłym tygodniu.
W razie pytań- piszemy!
Pozdrawiam serdecznie.
15.04
Temat: Święta i uroczystości w Wielkiej Brytanii i w Polsce. (1 godzina lekcyjna)
Witam Was po świętach!
Dziś zajmiemy się słownictwem związanym z różnego typu świętami obchodzonymi w Wielkiej Brytanii.
Otwórzcie podręczniki na stronie 90 i zapiszcie temat lekcji.
Zacznijmy od zadania 1. Mamy tutaj osiem charakterystycznych potraw. Zapiszcie je sobie w zeszycie razem z tłumaczeniem, które znajdziecie na końcu książki w słowniczku.
Teraz posłuchamy sobie nagrania. W czasie dwukrotnego słuchania połączcie potrawy ze świętami podanymi w numerach 1-8 i zapiszcie w zeszytach pary (np. 1- A, 2- B).
https://learningclub.egis.com.pl/pl/szkolapodstawowa/flash/flash_klasa_5_podrecznik_wieloletni_nagrania_audio ścieżka nr 67.
W zadaniu drugim ponownie wysłuchajcie nagrania i spróbujcie wybrać właściwą odpowiedź.
W zadaniu 2b zdecydujcie czy zgodnie ze słuchanką zdania są prawdziwe, fałszywe czy może nie było takiej informacji.
Zdania kolejno znaczą: 1. Chleb na dożynki ma specjalny kształt. 2. Możesz zrobić jabłka toffi wiele tygodni wcześniej. 3. Ludzie dają tylko pudełko czekoladek jako prezent na walentynki. 4. Gorące bułeczki są słodkie. 5. Ludzie wkładają monetę do tortu urodzinowego.
Zestaw trzech wykonanych zadań prześlijcie na mój adres mailowy do czwartku do godziny 18.
Pozdrawiam!
Temat przeznaczony do realizacji na dwie jednostki lekcyjne 16.04 - 17.04.2020r.
Temat: Konstruowanie trójkątów o danych bokach.
Drodzy uczniowie, aby dowiedzieć się w jaki sposób można skonstruować trójkąt o trzech danych bokach wykonajcie ćw. B i C ze str. 121 . Następnie przeanalizujcie konstrukcję trójkąta o bokach 6 cm, 5 cm i 3 cm (str. 121), oraz sposób układania trójkątów przez Kasię i Tomka z przyborów szkolnych na str. 122. Jak już zauważyliście z trzech danych odcinków nie zawsze można skonstruować trójkąt (patrz podręcznik str.122). Proszę zapisać kolorem ważny wniosek. Z trzech danych odcinków można zbudować trójkąt, jeżeli suma długości każdych dwóch odcinków jest większa od długości trzeciego boku. Zachęcam do przejrzenia filmiku znajdującego się pod adresem:
https://pistacja.tv/film/mat00224-konstruowanie-trojkatow?playlist=373
Dla utrwalenia materiału wykonajcie zad.1 i 2 str. 122 z podręcznika, oraz str. 20 i 21 w zeszycie ćwiczeń. Dla chętnych zad. 3 z kaktusem i superzagadka z str. 122. Życzę owocnej pracy.
Drodzy uczniowie!
1/Dzisiaj temat: Krajobraz sawanny i stepu /1h/, termin wykonania - kolejna lekcja geografii/.2/ Zalogujcie się na platformie e.podręczniki https://moje.epodreczniki.pl/my?page=1 , udostępniłam Wam dzisiaj tematy: Stepy; Przyroda stepów; Sawanny; Przyroda sawanny. Proszę żebyście przeczytali te lekcje i zrobili zadania interaktywne.
4.Przeczytajcie również temat o stepie i sawannie z podręcznika od 120 do 126.
5.Wykonajcie zadania w zeszycie ćwiczeń od str.72 do 74.
6.Dla dociekliwych jest zadanie w ćwiczeniach na stronie 75. 7.Przyjemnej pracy i dobrego tygodnia. Pozdrawiam. Renata Ucher.
Temat: Kryzys i odbudowa państwa polskiego - 2 godziny lekcyjne.
Przeczytaj uważnie temat z podręcznika str. 175 - 177
Zapoznaj się z poniższym materiałem i wykonaj online ćwiczenia 1,2,3,4
https://epodreczniki.pl/a/polska-po-smierci-boleslawa-chrobrego/DUX0a80zW
Wykonaj poniższe ćwiczenia do zeszytu.
Przygotuj się do odpowiedzi z ostatnich lekcji ( Mieszko I i początki Polski oraz Polska pod rządami Bolesława Chrobrego)
Przydatne linki:
Strona, z której należy pobrać aplikację Microsoft Teams: https://products.office.com/pl-pl/microsoft-teams/group-chat-software
Drugi sposób instalacji aplikacji przedstawiony jest na filmie https://www.youtube.com/watch?v=AiWCFtWwVko&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1ISQePLcezEZws2uZgoypqC6EvHVvz6Uv8VF6zUgwMKvx35bxJoSK5ipg&app=desktop
Aplikację Teams można też zainstalować na wszelkiego typu urządzeniach mobilnych (np. smartfon, tablet). Należy zainstalować aplikację tak jak wszystkie inne w urządzeniu i zalogować się danymi podanymi w Librusie.
Po zalogowaniu się warto zobaczyć film, który przedstawia podstawowe możliwości aplikacji Teams https://www.youtube.com/watch?v=lCLK2w5kIrA
Można również zapoznać się z poradnikiem dla uczniów: https://www.youtube.com/playlist?list=PL6-3bqqH2ks6AQMrzBMKia6V8TK_0TdtJ
Zachęcam do samodzielnego zalogowania się. Jeśli pojawią się problemy, proszę o kontakt najlepiej za pośrednictwem Facebooka lub Librusa - postaram się pomóc.
Mirella Markowska
22.04
Temat: ABC zdrowego życia (zrobić notatkę ze stron 64 - 73)
15.04-16.04
Witam Was bardzo serdecznie po przerwie świątecznej. Zachęcam Was do poruszania się każdego dnia. Nie musicie ćwiczyć całą godzinę , wystarczy chociażby 15minut- dziennie .
Przesyłam Wam filmiki , z których możecie skorzystać i zachęcam do wysyłania na mój e-mail zdjęć , filmów z Waszej aktywności.
https://www.youtube.com/watch?v=6zL8zd1fDZU
https://www.youtube.com/watch?v=VNtWgtAf8Pc
Miłej zabawy.
15.04. - 17.04. 2020 r.
Witajcie po świętach.
Dzisiaj przesyłam wam filmiki z ćwiczeniami, które możecie sami wykonać w domu.
Pamiętajcie, ćwiczycie na miarę swoich możliwości.
Jeśli jest jakieś ćwiczenie które sprawia ci trudność to go pomiń. Nie rób nic na siłę.
Ilość powtórzeń danego ćwiczenia i przerwy pomiędzy poszczególnymi ćwiczeniami dopasuj do swoich możliwości.
Pamiętaj o bezpieczeństwie !
https://www.youtube.com/watch?v=7znb_W0GWUE
https://www.youtube.com/watch?v=6zL8zd1fDZU
https://www.youtube.com/watch?v=bujG6YmPjVY
Dla chętnych, którzy chcą dostać dobrą ocenę z wychowania fizycznego !!!
Rozpisz w punktach jak powinna wyglądać prawidłowa rozgrzewka lekkoatletyczna.
Piszecie nazwę ćwiczenia, ilość powtórzeń, które należy wykonać lub czas jego wykonania.
Na wasze propozycje czekam do piątku - 17.04. Wyślijcie je na adres leszek.oshin@interia.pl
Powodzenia.