Biuletyn Informacji Publicznej

SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie

Podgląd wersji strony

Plan spotkań z nauczycielami w aplikacji Teams

 plan

Język polski 

17.04.20(1 lekcja)

Drodzy szóstoklasiści!

Witam Was w piątek na lekcji literatury, na której poznacie kolejny mit. Zapiszcie w zeszycie z literatury temat  z datą 17.04.20:

 Temat: O wielkiej sile miłości - „Mit o Orfeuszu i Eurydyce”

  1. Przeczytaj mit ze str. 260 - 263 .
  2. Do zeszytu zrób zad.1/263.
  3. Przygotuj ustne opowiadanie mitu na poniedziałek.

 O micie porozmawiamy jeszcze na naszym pierwszym spotkaniu na platformie Teams  ( nie zapomnij przygotować zeszytu i podręcznika).

 Do zobaczenia!

 

15.04.20

  1. polski-kl. 6b (2 lekcje, termin realizacji: 15.04.2020 i 16.04.2020)

Drodzy szóstoklasiści!

Witam Was w nowym tygodniu, który jest krótki, a więc spotkamy się tu 2 razy.

Na dziś i jutro przygotowałam  dla Was 2 lekcje literatury. Skończyliśmy już cykl lekcji biblijnych, a teraz zaczynamy cykl poświęcony mitom, aby poszerzyć wiedzę z klasy piątej. Zapiszcie w zeszycie z literatury  temat z 2 datami : 15.04.2020  i 16.04.2020

 Temat: W świecie mitów.

ŚRODA:

  1. Otwórz podręcznik na str. 258 i przeczytaj przypomnienie, do zeszytu zapisz, czym jest mitologia ( ostatnia kropka). Przypomnij sobie mity poznane w klasie 5.
  2. Otwórz podręcznik na str. 266-267 i zapoznaj się z ilustracjami oraz podpisami.

 1

  1. Jeśli masz drukarkę, wydrukuj kartę pracy 2, uzupełnij i wklej ją do zeszytu.
  2. Jeśli nie masz drukarki, nic się nie martw - przepisz zdania do zeszytu.

 

CZWARTEK:

  1. Otwórz: https://epodreczniki.pl/a/kara-za-stworzenie-czlowieka/DL9P8QVI
  2. Przeczytaj mit „ Prometeusz” .
  3. Wykonaj zadanie 5 i 6 - sprawdź sam siebie.
  4. Do zeszytu wpisz zadanie grupy II z ćwiczenia 8.

Następną informację zamieszczę w piątek.

Język angielski

Grupa Z

17.04

Temat: Booking tickets for a performance - dialogi (kupowanie biletu na przedstawienie).- 2 godziny zajęć.

Dziś zajmiemy się dialogiem, w który nauczymy się rezerwować bilet na przedstawienie.

W podręczniku na str. 91 mamy taki właśnie dialog, z którego tradycyjnie wycięto pewne wyrażania. Poniżej mamy ich tłumaczenie (zapiszcie te, które są dla Was nowe w zeszytach)

  1. pozwól, że sprawdzę.
  2. Ile kosztują bilety?
  3. W czy mogę pomóc?
  4. Zapłacisz gotówką czy kartą?
  5. Przykro mi, ale jest wyprzedany (np. spektakl).

Inne zwroty z dialogu, które mogą sprawić Wam trudność:

I’d like…- poproszę …

What about …- co powiesz na…?

…four seats left- zostały 4 miejsca

aisle- przejście, alejka

Can I have…?- Czy mogę prosić o…?

Certainly- oczywiście

They’re 40 each- kosztują 40 za jeden

receipt- paragon

enjoy the show- miłego przedstawienia

 

Dziś zajmijcie się słownictwem i wstawienie zwrotów w zdania.

Na kolejnej lekcji połączcie się w pary i przy użyciu dowolnego środka komunikacji (zalecam teams) stwórzcie własny dialog. W przyszłym tygodniu na lekcji online w Teams dokładnie wytłumaczę Wam zasady dialogu i odpytania go przeze mnie po dwóch tygodniach.

W razie pytań- służę pomocą.

 

 15.04

Temat: Areas in a theatre and types of music- słownictwo. (1 godzina lekcyjna)

Witam Was po świętach.

Na dzisiejszej lekcji zajmiemy się słownictwem związanym z teatrem i rodzajami muzyki.

Otwórzcie proszę podręczniki na stronie 90.

W zadaniu 1 mamy słówka związane z różnymi miejscami w teatrze. Wypiszcie je sobie wszystkie i przetłumaczcie ze słownikiem zamieszczonym na końcu książki. Następnie spróbujcie wybrane słówka wstawić w zdania w ćwiczeniu drugim.

W zadaniu trzecim mamy różne typy muzyki. W języku polskim bardzo często brzmią one tak samo jak w języku angielskim. Jeśli jakieś słówko sprawia wam trudność - zapiszcie w zeszycie.

Zadanie czwarte jest zadaniem dla chętnych na plusa. I tylko to zadanie uczniowie chętni przesyłają mi na adres mailowy do czwartku do godziny 18.00. Należy w nim napisać jaki rodzaj muzyki lubimy i dlaczego, a jaki nie. Można używać przymiotników podanych w zadaniu czwartym. Proszę, aby przesłana wypowiedź liczyła co najmniej 25 słów.

Pozdrawiam

Grupa ŚZ

17 kwietnia 

Temat: The Lord of the rings - praca z tekstem.

podręcznik str. 96  zad. 1,2

Link do e - lekcji: https://youtu.be/tSwbhAN2dQ4

 

15 kwietnia

Temat: Are you free this Saturday? - listening.

podręcznik str. 95  zad. 4, 5; ćwiczenia str. 39  zad. 1,3

Link do e-lekcji: https://youtu.be/D17Y_fpS_uo

Matematyka 

15.04, 17.04, 20.04

 

W zeszytach na górze strony albo na marginesie zapisz dział:

Liczby dodatnie i liczby ujemne.

 

Temat: Porównywanie liczb (3h).

 

W zeszytach wykonaj notatkę:

  1. Liczby 0,1,2,3,4,5,itd - to liczby naturalne
  2. Liczby 0,1,-1,2,-2,, 3,-3 itd. - to liczby całkowite
  3. Liczba 0 nie jest ani dodatnia, ani ujemna.
  4. Liczby 3 i -3 to liczby przeciwne.

          Liczby przeciwne znajdują się ma osi liczbowej w tej samej odległości od zera po przeciwnych stronach.

  1. Liczbą przeciwną do -3,2  jest  3,2

          Liczbą przeciwną do  3,2  jest -3,2

          Liczbą przeciwną do 0 jest liczba 0

  1. Wartość bezwzględna z liczby to jej odległość od zera na osi liczbowej

          Wartość bezwzględna liczby -5 wynosi 5

          Wartość bezwzględna liczby 5 wynosi 5

          Zapis wartości bezwzględnej:

          I -5 I =5         I5I =5

  1. Wartość bezwzględna liczby nieujemnej jest równa tej liczbie.

          Wartość bezwzględna liczby ujemnej to liczba do niej przeciwna.

Przesyłam Wam film, który przybliży Wam pojęcie wartości bezwzględnej.

https://www.youtube.com/watch?v=WhsZ1oAWmi0

 

Wracamy do zielonych ćwiczeń i w nich rozwiązujemy zadania 1, 3, 6, 11, 12, 13, 14 ze stron 61-63.

Dla chętnych (+) podr. str.167, zad. 7

 

Rozwiązania prześlij w jednym mailu, do poniedziałku (20.04), na adres: jreclik2@gmail.com. Jako temat wiadomości wpisz swoje imię i nazwisko.

W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com).

Biologia 

Geografia 

17.04.20

Drodzy uczniowie!
1,Temat: Turystyka w Europie Południowej. /1h / termin wykonania - kolejna lekcja geografii/.2/Przeczytajcie z podręcznika ten temat od str. 120 do 121..3/Opracujcie w zeszycie zagadnienia :a/Podaj trzy przykłady walorów przyrodniczych Europy Południowej; b/ Podaj trzy przykłady walorów kulturowych Europy Południowej; c /Wyjaśnij pojęcie: infrastruktura turystyczna i napisz jakie ma znaczenie w rozwoju turystyki w Europie Południowej; d/ Na podstawie dodatkowych źródeł informacji podaj dwa przykłady negatywnych skutków rozwoju turystyki w rejonie Morza Śródziemnego.4/ Wykonajcie polecenie:

g1

5/ Pamiętajcie sprawdzić w wiadomościach ,kto przesyła  zadania z poprzedniego tygodnia do sprawdzenia. Moja skrzynka sps.ucher@gmail.com    Zdjęcia zadania przesyłają tylko  osoby, do których napiszę  na librusie, w dniu gdy jest geografia / nie wszyscy !/.  Pozdrawiam. Renata Ucher.

Historia 

Temat: Pierwszy rozbiór Polski - 2 godziny lekcyjne.

Przeczytaj uważnie temat lekcji str. 158 - 162

Pisemne do zeszytu odpowiedz na poniższe pytania:

  1. Wymień reformy, które zostały przeprowadzone w Polce w pierwszych latach panowania Stanisława Augusta Poniatowskiego.
  2. Dlaczego szlachta zawiązała konfederację barską
  3. Kiedy i w jakich okolicznościach doszło do I rozbioru Polski.
  4. Dla chętnych - poszukaj informacji na temat trzech absolwentów Szkoły Rycerskiej.

 9

Przygotuj się do odpowiedzi z ostatnich lekcji ( Powstanie Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej oraz Rzeczpospolita pod rządami Wettinów)

Informatyka

Dziewczyny

16.04

Temat: Tworzymy grę dla dwóch osób (2h).

 

Dzisiejsza lekcja w dalszym ciągu będzie dotyczyła programowania w znanym Wam już programie Scratch.

Poniżej link do podręcznika w wersji online

https://pliki.migra.pl/f.php?d=s&id=1645

Następnie proszę wejdźcie na stronę: https://scratch.mit.edu/ i wykonajcie ćwiczenia 8-10 (podręcznik str. 65- 67). Zapiszcie rozwiązania na swoim komputerze (przypominam, że automatycznie zapisują się w folderze pobrane, więc musicie je przenieść do swojego folderu). Po wykonaniu wszystkich ćwiczeń, zapisane pliki wyślijcie do mnie na adres jreclik2@gmail.com (termin: piątek 24.04). Jako temat wiadomości wpiszcie swoje imię oraz nazwisko.

W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą. Możecie też samodzielnie poszukać pomocy w Internecie (youtube).

Pozdrawiam.

1234

Przydatne linki:

Strona, z której należy pobrać aplikację Microsoft Teams: https://products.office.com/pl-pl/microsoft-teams/group-chat-software

Drugi sposób instalacji aplikacji przedstawiony jest na filmie  https://www.youtube.com/watch?v=AiWCFtWwVko&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1ISQePLcezEZws2uZgoypqC6EvHVvz6Uv8VF6zUgwMKvx35bxJoSK5ipg&app=desktop

Aplikację Teams można też zainstalować na wszelkiego typu urządzeniach mobilnych (np. smartfon, tablet). Należy zainstalować aplikację tak jak wszystkie inne w urządzeniu i zalogować się danymi podanymi w Librusie.

Po zalogowaniu się warto zobaczyć film, który przedstawia podstawowe możliwości aplikacji Teams https://www.youtube.com/watch?v=lCLK2w5kIrA

Można również zapoznać się z poradnikiem dla uczniów: https://www.youtube.com/playlist?list=PL6-3bqqH2ks6AQMrzBMKia6V8TK_0TdtJ

 

Zachęcam do samodzielnego zalogowania się. Jeśli pojawią się problemy, proszę o kontakt najlepiej za pośrednictwem Facebooka lub Librusa - postaram się pomóc.

Mirella Markowska

Muzyka 

Plastyka  

15.04.2020

Temat: Rzeźba jako dziedzina sztuki.

Witam serdecznie po przerwie świątecznej. Dziś tematem naszej lekcji jest: Rzeźba jako dziedzina sztuki.

  1. Otwórzcie podręcznik na str. 50- 60 i przeczytajcie rozdział 7. RZEŹBA.
  2. W zeszycie napiszcie dzisiejszy temat lekcji i odpowiedzcie na pytanie, czym się różni rzeźba wolno stojąca od płaskorzeźby.

Regionalizm

Religia

Temat: Koronka do Miłosierdzia Bożego

Święto Miłosierdzia Bożego w Kościele Katolickim to uroczystość liturgiczna obchodzona w pierwszą niedzielę po Wielkanocy. Ustanowione przez św. Jana Pawła II w 2000 roku.

Jak odmawiamy Koronkę do Miłosierdzia Bożego…

r4

  1. Przeczytaj krótką biografię Siostry Faustyny Kowalskiej. Przesyłam link:

https://swfaustyna.eu/zyciorys-sw-faustyny-kowalskiej-od-najswietszego-sakramentu/

W najbliższą niedzielę (19.04.2020) pomódl się Koronką do Miłosierdzia Bożego w intencji chorych prosząc o szybki powrót do zdrowia.

Technika 

23.04

Temat: ABC współczesnej techniki (zrobić notatkę ze stron 54 - 63)

W-F

 DZIEWCZYNY 

15.04. - 17.04. 2020 r.

Witajcie po świętach.

Dzisiaj przesyłam wam filmiki z ćwiczeniami, które możecie sami wykonać w domu.

Pamiętajcie, ćwiczycie na miarę swoich możliwości.

Jeśli jest jakieś ćwiczenie które sprawia ci trudność to go pomiń. Nie rób nic na siłę.

Ilość powtórzeń danego ćwiczenia i przerwy pomiędzy poszczególnymi ćwiczeniami dopasuj do swoich możliwości.

Pamiętaj o bezpieczeństwie !

https://www.youtube.com/watch?v=7znb_W0GWUE

https://www.youtube.com/watch?v=6zL8zd1fDZU

https://www.youtube.com/watch?v=bujG6YmPjVY

 

Dla chętnych, którzy chcą dostać dobrą ocenę z wychowania fizycznego !!!

Rozpisz w punktach jak powinna wyglądać prawidłowa rozgrzewka lekkoatletyczna.

Piszecie nazwę ćwiczenia, ilość powtórzeń, które należy wykonać lub czas jego wykonania.

Na wasze propozycje czekam do piątku - 17.04. Wyślijcie je na adres leszek.oshin@interia.pl

Powodzenia.

CHŁOPCY

15.04. - 17.04. 2020 r.

Witajcie po świętach.

Dzisiaj przesyłam wam filmiki z ćwiczeniami, które możecie sami wykonać w domu.

Pamiętajcie, ćwiczycie na miarę swoich możliwości.

Jeśli jest jakieś ćwiczenie które sprawia ci trudność to go pomiń. Nie rób nic na siłę.

Ilość powtórzeń danego ćwiczenia i przerwy pomiędzy poszczególnymi ćwiczeniami dopasuj do swoich możliwości.

Pamiętaj o bezpieczeństwie !

https://www.youtube.com/watch?v=7znb_W0GWUE

https://www.youtube.com/watch?v=6zL8zd1fDZU

https://www.youtube.com/watch?v=bujG6YmPjVY

 

Dla chętnych, którzy chcą dostać dobrą ocenę z wychowania fizycznego !!!

Rozpisz w punktach jak powinna wyglądać prawidłowa rozgrzewka lekkoatletyczna.

Piszecie nazwę ćwiczenia, ilość powtórzeń, które należy wykonać lub czas jego wykonania.

Na wasze propozycje czekam do piątku - 17.04. Wyślijcie je na adres leszek.oshin@interia.pl

Powodzenia.

SKS Dziewczyny i chłopcy
Zamknij
Drukuj