Biuletyn Informacji Publicznej

SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie

Podgląd wersji strony

Plan spotkań z nauczycielami w aplikacji Teams

 plan

Język polski 

17.04

Witajcie

Zapiszcie temat: Ukryte znaczenie przypowieści biblijnych.

  1. Przeczytajcie tekst ze str. 251 pt. „Przypowieść o siewcy" i odpowiedzcie na pytania, odnosząc się do słów wypowiedzianych przez Jezusa:
  • Jaka sytuacja została przedstawiona w przypowieści?
  • Kim naprawdę jest siewca, a czym ziarno?

Zapiszcie w zeszycie: Przypowieść składa się z dwóch warstw:

  1. a) dosłownej: siewca sieje ziarno, które pada na różnego rodzaju grunt i w zależności od tego , na jaki padną, wydają plon lub giną;
  2. b) przenośnej: siewcą jest Bóg, ziarnem słowo Boże.
  3. Przypowieść mówi o trzech nieudanych próbach zasiewu i jednej próbie, która zakończyła się powodzeniem. W jaki sposób można to odnieść do porażek i sukcesów, które spotykają nas w życiu ? Odpowiedź zapiszcie w zeszycie.
  4. Dokończ zdania:
  • Wszyscy ludzie powinni w życiu kierować się…………………………
  • Moim wzorem jest………………….., ponieważ……………………….
  • Drogowskazem w codziennym postępowaniu są dla mnie następujące zasady: ………………………………………………………………………………………

Zapiszcie w zeszycie definicję przypowieści.

Przypowieść to utwór, w którym przedstawiona historia ma, oprócz znaczenia dosłownego, głębszy sens. Służy ona do zilustrowania pewnych, ogólnych zasad ludzkiego postępowania oraz zawiera pouczenie, jak należy się zachowywać. Prezentuje wzory do naśladowania i wskazuje, czego trzeba unikać.

Prześlij notatkę z lekcji na mój adres od razu po wykonaniu (najpóźniej do 17.00)

Pozdrawiam i życzę owocnej pracy. Do zobaczenie w poniedziałek na platformie Teams.

 

Drodzy Uczniowie- witam Was serdecznie po przerwie świątecznej.

Przygotowałam dla Was dwa tematy lekcji z datą: 15.04 i 16.04.

15.04.2020 r.

Zapiszcie temat lekcji: Zapiski Adama i Ewy.

  1. Otwórzcie podręcznik na str. 245 -247 i przeczytajcie „ Pamiętniki Adama i Ewy”.
  2. Wpiszcie do tabelki w zeszycie cechy Adama i cechy Ewy: nieśmiałość, potrzeba opiekowania się drugim człowiekiem, nadmierna opiekuńczość, gadatliwość, potrzeba dominacji, bezinteresowność, aspołeczny charakter, brak akceptacji odmienności, nieumiejętność przyznania się do porażki, potrzeba przebywania z drugim człowiekiem, okazanie podziwu.
  3. Zapiszcie w zeszycie, czym jest pamiętnik.

Pamiętnik- to osobista relacja ze zdarzeń, w których autor uczestniczył. Obowiązuje w nim narracja pierwszoosobowa. Pamiętnik różni się od dziennika tym, że jest pisany nieregularnie, po jakimś czasie od zakończenia wydarzeń.

  1. W kilkuzdaniowej wypowiedzi napisz, czego świadectwem są ostatnie słowa Adama na temat Ewy: Gdziekolwiek była ona, tam był Raj ? O jakich uczuciach świadczą ?

Proszę przesłać na mój adres mailowy tylko zadanie 4.

 

16.04.2020 r.

Biblia zajmuje bardzo ważne miejsce w kulturze. Świadczy o tym fakt, że pisarze, malarze, rzeźbiarze i muzycy od dawna wykorzystują w swych dziełach motywy wywodzące się z tej Księgi, a język, którym się posługujemy na co dzień, również obfituje w zaczerpnięte z niej sformułowania. Warto poznać motywy biblijne, aby móc zrozumieć dzieła różnych twórców.

Temat: Motywy biblijne w literaturze i sztuce.

  1. Zapoznajcie się z materiałami zawartymi w podręczniku na stronach248-249 oraz

na: https://www.youtube.com/watch?v=1rloJfOBjcw

  1. Zapisz w zeszycie pionowo wyraz Biblia i dopisz do każdej litery wyraz lub wyrazy kojarzące się z zanotowanym słowem

B- np.Bóg

I-

B-

L-

I-

A-

  1. Z Biblii pochodzi wiele związków wyrazowych, które na stałe weszły do naszego języka. Wyjaśnij znaczenie podanych wyrażeń. W razie trudności skorzystaj ze słownika frazeologicznego:
  • syn marnotrawny-
  • egipskie ciemności-
  • anielska cierpliwość-
  • zakazany owoc-
  • manna z nieba-
  • być w siódmym niebie-
  • judaszowy pocałunek-

Na mój adres mailowy prześlij zadanie 8 ze str. 250. ( do czwartku)

Dla chętnych: zad. 5 str. 250. (do czwartku).

Pozdrawiam i życzę owocnej pracy.

Język angielski

Grupa Z

17.04

Temat: Booking tickets for a performance - dialogi (kupowanie biletu na przedstawienie).- 2 godziny zajęć.

Dziś zajmiemy się dialogiem, w który nauczymy się rezerwować bilet na przedstawienie.

W podręczniku na str. 91 mamy taki właśnie dialog, z którego tradycyjnie wycięto pewne wyrażania. Poniżej mamy ich tłumaczenie (zapiszcie te, które są dla Was nowe w zeszytach)

  1. pozwól, że sprawdzę.
  2. Ile kosztują bilety?
  3. W czy mogę pomóc?
  4. Zapłacisz gotówką czy kartą?
  5. Przykro mi, ale jest wyprzedany (np. spektakl).

Inne zwroty z dialogu, które mogą sprawić Wam trudność:

I’d like…- poproszę …

What about …- co powiesz na…?

…four seats left- zostały 4 miejsca

aisle- przejście, alejka

Can I have…?- Czy mogę prosić o…?

Certainly- oczywiście

They’re 40 each- kosztują 40 za jeden

receipt- paragon

enjoy the show- miłego przedstawienia

 

Dziś zajmijcie się słownictwem i wstawienie zwrotów w zdania.

Na kolejnej lekcji połączcie się w pary i przy użyciu dowolnego środka komunikacji (zalecam teams) stwórzcie własny dialog. W przyszłym tygodniu na lekcji online w Teams dokładnie wytłumaczę Wam zasady dialogu i odpytania go przeze mnie po dwóch tygodniach.

W razie pytań- służę pomocą.

 

 15.04

Temat: Areas in a theatre and types of music- słownictwo. (1 godzina lekcyjna)

Witam Was po świętach.

Na dzisiejszej lekcji zajmiemy się słownictwem związanym z teatrem i rodzajami muzyki.

Otwórzcie proszę podręczniki na stronie 90.

W zadaniu 1 mamy słówka związane z różnymi miejscami w teatrze. Wypiszcie je sobie wszystkie i przetłumaczcie ze słownikiem zamieszczonym na końcu książki. Następnie spróbujcie wybrane słówka wstawić w zdania w ćwiczeniu drugim.

W zadaniu trzecim mamy różne typy muzyki. W języku polskim bardzo często brzmią one tak samo jak w języku angielskim. Jeśli jakieś słówko sprawia wam trudność - zapiszcie w zeszycie.

Zadanie czwarte jest zadaniem dla chętnych na plusa. I tylko to zadanie uczniowie chętni przesyłają mi na adres mailowy do czwartku do godziny 18.00. Należy w nim napisać jaki rodzaj muzyki lubimy i dlaczego, a jaki nie. Można używać przymiotników podanych w zadaniu czwartym. Proszę, aby przesłana wypowiedź liczyła co najmniej 25 słów.

Pozdrawiam

Grupa ŚZ

17 kwietnia 

Temat: The Lord of the rings - praca z tekstem.

podręcznik str. 96  zad. 1,2

Link do e - lekcji: https://youtu.be/tSwbhAN2dQ4

 

15 kwietnia

Temat: Are you free this Saturday? - listening.

podręcznik str. 95  zad. 4, 5; ćwiczenia str. 39  zad. 1,3

Link do e-lekcji: https://youtu.be/D17Y_fpS_uo

Matematyka 

15.04,  16.04, 17.04

 

W zeszytach na górze strony albo na marginesie zapisz dział:

Liczby dodatnie i liczby ujemne.

 

Temat: Porównywanie liczb (3h).

 

W zeszytach wykonaj notatkę:

  1. Liczby 0,1,2,3,4,5,itd - to liczby naturalne
  2. Liczby 0,1,-1,2,-2,, 3,-3 itd. - to liczby całkowite
  3. Liczba 0 nie jest ani dodatnia, ani ujemna.
  4. Liczby 3 i -3 to liczby przeciwne.

          Liczby przeciwne znajdują się ma osi liczbowej w tej samej odległości od zera po przeciwnych stronach.

  1. Liczbą przeciwną do -3,2  jest  3,2

          Liczbą przeciwną do  3,2  jest -3,2

          Liczbą przeciwną do 0 jest liczba 0

  1. Wartość bezwzględna z liczby to jej odległość od zera na osi liczbowej

          Wartość bezwzględna liczby -5 wynosi 5

          Wartość bezwzględna liczby 5 wynosi 5

          Zapis wartości bezwzględnej:

          I -5 I =5         I5I =5

  1. Wartość bezwzględna liczby nieujemnej jest równa tej liczbie.

          Wartość bezwzględna liczby ujemnej to liczba do niej przeciwna.

Przesyłam Wam film, który przybliży Wam pojęcie wartości bezwzględnej.

https://www.youtube.com/watch?v=WhsZ1oAWmi0

 

Wracamy do zielonych ćwiczeń i w nich rozwiązujemy zadania 1, 3, 6, 11, 12, 13, 14 ze stron 61-63.

Dla chętnych (+) podr. str.167, zad. 7

 

Rozwiązania prześlij w jednym mailu, do piątku (17.04), na adres: jreclik2@gmail.com. Jako temat wiadomości wpisz swoje imię i nazwisko.

W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com).

Biologia 

15.04.

Temat: Przegląd i znaczenie płazów               Jest to temat na 1 lekcję.

 

Witam Was wszystkich bardzo serdecznie!

Po odpoczynku zaczynamy pracę.

Przeczytajcie temat z podręcznika od 97 do 102 str. Następnie w zeszytach zanotujcie:

wpisując na środku słowo płazy  narysujcie  3 strzałki w dół (bo dzielą się na 3 grupy). Pod każdą z grup wypiszcie przykłady. Następnie zanotujcie jakie jest znaczenie płazów.

Geografia 

Temat: Gospodarka Europy - podsumowanie - 1h/ lekcja online/.

1/ Przeczytać tekst podręcznika od  str.125 do 128. 2/ Rozwiązać  poniższy test:

12345

Drodzy uczniowie!
1,Temat: Gospodarka Europy - podsumowanie działu. /1h / termin wykonania - kolejna lekcja geografii/.2/Przeczytajcie z podręcznika podsumowanie działu  od str. 120 do 121.  3/ Rozwiążcie zadania dotyczące gospodarki Europy /od 1 do 9 / w zeszycie. 4/ Przyjemnej pracy i dobrego tygodnia. Pozdrawiam. Renata Ucher.

34567

Historia 

Temat: Pierwszy rozbiór Polski - 2 godziny lekcyjne.

Przeczytaj uważnie temat lekcji str. 158 - 162

Pisemne do zeszytu odpowiedz na poniższe pytania:

  1. Wymień reformy, które zostały przeprowadzone w Polce w pierwszych latach panowania Stanisława Augusta Poniatowskiego.
  2. Dlaczego szlachta zawiązała konfederację barską
  3. Kiedy i w jakich okolicznościach doszło do I rozbioru Polski.
  4. Dla chętnych - poszukaj informacji na temat trzech absolwentów Szkoły Rycerskiej.

 9

Przygotuj się do odpowiedzi z ostatnich lekcji ( Powstanie Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej oraz Rzeczpospolita pod rządami Wettinów)

Informatyka

1234

Przydatne linki:

Strona, z której należy pobrać aplikację Microsoft Teams: https://products.office.com/pl-pl/microsoft-teams/group-chat-software

Drugi sposób instalacji aplikacji przedstawiony jest na filmie  https://www.youtube.com/watch?v=AiWCFtWwVko&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1ISQePLcezEZws2uZgoypqC6EvHVvz6Uv8VF6zUgwMKvx35bxJoSK5ipg&app=desktop

Aplikację Teams można też zainstalować na wszelkiego typu urządzeniach mobilnych (np. smartfon, tablet). Należy zainstalować aplikację tak jak wszystkie inne w urządzeniu i zalogować się danymi podanymi w Librusie.

Po zalogowaniu się warto zobaczyć film, który przedstawia podstawowe możliwości aplikacji Teams https://www.youtube.com/watch?v=lCLK2w5kIrA

Można również zapoznać się z poradnikiem dla uczniów: https://www.youtube.com/playlist?list=PL6-3bqqH2ks6AQMrzBMKia6V8TK_0TdtJ

 

Zachęcam do samodzielnego zalogowania się. Jeśli pojawią się problemy, proszę o kontakt najlepiej za pośrednictwem Facebooka lub Librusa - postaram się pomóc.

Mirella Markowska

Muzyka 

Plastyka  

15.04.2020

Temat: Rzeźba jako dziedzina sztuki.

Witam serdecznie po przerwie świątecznej. Dziś tematem naszej lekcji jest: Rzeźba jako dziedzina sztuki.

  1. Otwórzcie podręcznik na str. 50- 60 i przeczytajcie rozdział 7. RZEŹBA.
  2. W zeszycie napiszcie dzisiejszy temat lekcji i odpowiedzcie na pytanie, czym się różni rzeźba wolno stojąca od płaskorzeźby.

Regionalizm

Religia

Temat: Koronka do Miłosierdzia Bożego

Święto Miłosierdzia Bożego w Kościele Katolickim to uroczystość liturgiczna obchodzona w pierwszą niedzielę po Wielkanocy. Ustanowione przez św. Jana Pawła II w 2000 roku.

Jak odmawiamy Koronkę do Miłosierdzia Bożego…

r4

  1. Przeczytaj krótką biografię Siostry Faustyny Kowalskiej. Przesyłam link:

https://swfaustyna.eu/zyciorys-sw-faustyny-kowalskiej-od-najswietszego-sakramentu/

W najbliższą niedzielę (19.04.2020) pomódl się Koronką do Miłosierdzia Bożego w intencji chorych prosząc o szybki powrót do zdrowia.

Technika 

23.04

Temat: ABC współczesnej techniki (zrobić notatkę ze stron 54 - 63)

WDŻ

11121314

W-F

 DZIEWCZYNY 

15.04-17.04

Witam Was bardzo serdecznie po przerwie świątecznej. Zachęcam Was do poruszania się każdego dnia. Nie musicie ćwiczyć całą godzinę , wystarczy chociażby 15minut- dziennie .

Przesyłam Wam filmiki , z których możecie skorzystać i zachęcam do wysyłania na mój e-mail zdjęć , filmów z Waszej aktywności.

https://www.youtube.com/watch?v=6zL8zd1fDZU

https://www.youtube.com/watch?v=VNtWgtAf8Pc

Miłej zabawy.

CHŁOPCY

15.04.2020r.

Doskonalenie umiejętności rozbiegu do rzutu piłeczką palantową

Proszę poczytać o technice wykonania rzutu:

http://www.zsi1.internetdsl.pl/o_szkole/kadra_pedag/publikacje/wf/lekka_6.htm

 

16.04.2020r.

Doskonalenie umiejętności rzutu piłeczką palantową

http://www.zsi1.internetdsl.pl/o_szkole/kadra_pedag/publikacje/wf/lekka_6.htm

Nauczyć się krótko opisać technikę wykonania rzutu.

SKS Dziewczyny i chłopcy
Zamknij
Drukuj