SP Powstańców Śląskich w Skrzyszowie
17.04
Witajcie
Zapiszcie temat: Ukryte znaczenie przypowieści biblijnych.
Zapiszcie w zeszycie: Przypowieść składa się z dwóch warstw:
Zapiszcie w zeszycie definicję przypowieści.
Przypowieść to utwór, w którym przedstawiona historia ma, oprócz znaczenia dosłownego, głębszy sens. Służy ona do zilustrowania pewnych, ogólnych zasad ludzkiego postępowania oraz zawiera pouczenie, jak należy się zachowywać. Prezentuje wzory do naśladowania i wskazuje, czego trzeba unikać.
Prześlij notatkę z lekcji na mój adres od razu po wykonaniu (najpóźniej do 17.00)
Pozdrawiam i życzę owocnej pracy. Do zobaczenie w poniedziałek na platformie Teams.
Drodzy Uczniowie- witam Was serdecznie po przerwie świątecznej.
Przygotowałam dla Was dwa tematy lekcji z datą: 15.04 i 16.04.
15.04.2020 r.
Zapiszcie temat lekcji: Zapiski Adama i Ewy.
Pamiętnik- to osobista relacja ze zdarzeń, w których autor uczestniczył. Obowiązuje w nim narracja pierwszoosobowa. Pamiętnik różni się od dziennika tym, że jest pisany nieregularnie, po jakimś czasie od zakończenia wydarzeń.
Proszę przesłać na mój adres mailowy tylko zadanie 4.
16.04.2020 r.
Biblia zajmuje bardzo ważne miejsce w kulturze. Świadczy o tym fakt, że pisarze, malarze, rzeźbiarze i muzycy od dawna wykorzystują w swych dziełach motywy wywodzące się z tej Księgi, a język, którym się posługujemy na co dzień, również obfituje w zaczerpnięte z niej sformułowania. Warto poznać motywy biblijne, aby móc zrozumieć dzieła różnych twórców.
Temat: Motywy biblijne w literaturze i sztuce.
na: https://www.youtube.com/watch?v=1rloJfOBjcw
B- np.Bóg
I-
B-
L-
I-
A-
Na mój adres mailowy prześlij zadanie 8 ze str. 250. ( do czwartku)
Dla chętnych: zad. 5 str. 250. (do czwartku).
Pozdrawiam i życzę owocnej pracy.
17.04
Temat: Booking tickets for a performance - dialogi (kupowanie biletu na przedstawienie).- 2 godziny zajęć.
Dziś zajmiemy się dialogiem, w który nauczymy się rezerwować bilet na przedstawienie.
W podręczniku na str. 91 mamy taki właśnie dialog, z którego tradycyjnie wycięto pewne wyrażania. Poniżej mamy ich tłumaczenie (zapiszcie te, które są dla Was nowe w zeszytach)
Inne zwroty z dialogu, które mogą sprawić Wam trudność:
I’d like…- poproszę …
What about …- co powiesz na…?
…four seats left- zostały 4 miejsca
aisle- przejście, alejka
Can I have…?- Czy mogę prosić o…?
Certainly- oczywiście
They’re 40 each- kosztują 40 za jeden
receipt- paragon
enjoy the show- miłego przedstawienia
Dziś zajmijcie się słownictwem i wstawienie zwrotów w zdania.
Na kolejnej lekcji połączcie się w pary i przy użyciu dowolnego środka komunikacji (zalecam teams) stwórzcie własny dialog. W przyszłym tygodniu na lekcji online w Teams dokładnie wytłumaczę Wam zasady dialogu i odpytania go przeze mnie po dwóch tygodniach.
W razie pytań- służę pomocą.
15.04
Temat: Areas in a theatre and types of music- słownictwo. (1 godzina lekcyjna)
Witam Was po świętach.
Na dzisiejszej lekcji zajmiemy się słownictwem związanym z teatrem i rodzajami muzyki.
Otwórzcie proszę podręczniki na stronie 90.
W zadaniu 1 mamy słówka związane z różnymi miejscami w teatrze. Wypiszcie je sobie wszystkie i przetłumaczcie ze słownikiem zamieszczonym na końcu książki. Następnie spróbujcie wybrane słówka wstawić w zdania w ćwiczeniu drugim.
W zadaniu trzecim mamy różne typy muzyki. W języku polskim bardzo często brzmią one tak samo jak w języku angielskim. Jeśli jakieś słówko sprawia wam trudność - zapiszcie w zeszycie.
Zadanie czwarte jest zadaniem dla chętnych na plusa. I tylko to zadanie uczniowie chętni przesyłają mi na adres mailowy do czwartku do godziny 18.00. Należy w nim napisać jaki rodzaj muzyki lubimy i dlaczego, a jaki nie. Można używać przymiotników podanych w zadaniu czwartym. Proszę, aby przesłana wypowiedź liczyła co najmniej 25 słów.
Pozdrawiam
17 kwietnia
Temat: The Lord of the rings - praca z tekstem.
podręcznik str. 96 zad. 1,2
Link do e - lekcji: https://youtu.be/tSwbhAN2dQ4
15 kwietnia
Temat: Are you free this Saturday? - listening.
podręcznik str. 95 zad. 4, 5; ćwiczenia str. 39 zad. 1,3
Link do e-lekcji: https://youtu.be/D17Y_fpS_uo
15.04, 16.04, 17.04
W zeszytach na górze strony albo na marginesie zapisz dział:
Liczby dodatnie i liczby ujemne.
Temat: Porównywanie liczb (3h).
W zeszytach wykonaj notatkę:
Liczby przeciwne znajdują się ma osi liczbowej w tej samej odległości od zera po przeciwnych stronach.
Liczbą przeciwną do 3,2 jest -3,2
Liczbą przeciwną do 0 jest liczba 0
Wartość bezwzględna liczby -5 wynosi 5
Wartość bezwzględna liczby 5 wynosi 5
Zapis wartości bezwzględnej:
I -5 I =5 I5I =5
Wartość bezwzględna liczby ujemnej to liczba do niej przeciwna.
Przesyłam Wam film, który przybliży Wam pojęcie wartości bezwzględnej.
https://www.youtube.com/watch?v=WhsZ1oAWmi0
Wracamy do zielonych ćwiczeń i w nich rozwiązujemy zadania 1, 3, 6, 11, 12, 13, 14 ze stron 61-63.
Dla chętnych (+) podr. str.167, zad. 7
Rozwiązania prześlij w jednym mailu, do piątku (17.04), na adres: jreclik2@gmail.com. Jako temat wiadomości wpisz swoje imię i nazwisko.
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com).
15.04.
Temat: Przegląd i znaczenie płazów Jest to temat na 1 lekcję.
Witam Was wszystkich bardzo serdecznie!
Po odpoczynku zaczynamy pracę.
Przeczytajcie temat z podręcznika od 97 do 102 str. Następnie w zeszytach zanotujcie:
wpisując na środku słowo płazy narysujcie 3 strzałki w dół (bo dzielą się na 3 grupy). Pod każdą z grup wypiszcie przykłady. Następnie zanotujcie jakie jest znaczenie płazów.
Temat: Gospodarka Europy - podsumowanie - 1h/ lekcja online/.
1/ Przeczytać tekst podręcznika od str.125 do 128. 2/ Rozwiązać poniższy test:
Drodzy uczniowie!
1,Temat: Gospodarka Europy - podsumowanie działu. /1h / termin wykonania - kolejna lekcja geografii/.2/Przeczytajcie z podręcznika podsumowanie działu od str. 120 do 121. 3/ Rozwiążcie zadania dotyczące gospodarki Europy /od 1 do 9 / w zeszycie. 4/ Przyjemnej pracy i dobrego tygodnia. Pozdrawiam. Renata Ucher.
Temat: Pierwszy rozbiór Polski - 2 godziny lekcyjne.
Przeczytaj uważnie temat lekcji str. 158 - 162
Pisemne do zeszytu odpowiedz na poniższe pytania:
Przygotuj się do odpowiedzi z ostatnich lekcji ( Powstanie Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej oraz Rzeczpospolita pod rządami Wettinów)
Przydatne linki:
Strona, z której należy pobrać aplikację Microsoft Teams: https://products.office.com/pl-pl/microsoft-teams/group-chat-software
Drugi sposób instalacji aplikacji przedstawiony jest na filmie https://www.youtube.com/watch?v=AiWCFtWwVko&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1ISQePLcezEZws2uZgoypqC6EvHVvz6Uv8VF6zUgwMKvx35bxJoSK5ipg&app=desktop
Aplikację Teams można też zainstalować na wszelkiego typu urządzeniach mobilnych (np. smartfon, tablet). Należy zainstalować aplikację tak jak wszystkie inne w urządzeniu i zalogować się danymi podanymi w Librusie.
Po zalogowaniu się warto zobaczyć film, który przedstawia podstawowe możliwości aplikacji Teams https://www.youtube.com/watch?v=lCLK2w5kIrA
Można również zapoznać się z poradnikiem dla uczniów: https://www.youtube.com/playlist?list=PL6-3bqqH2ks6AQMrzBMKia6V8TK_0TdtJ
Zachęcam do samodzielnego zalogowania się. Jeśli pojawią się problemy, proszę o kontakt najlepiej za pośrednictwem Facebooka lub Librusa - postaram się pomóc.
Mirella Markowska
15.04.2020
Temat: Rzeźba jako dziedzina sztuki.
Witam serdecznie po przerwie świątecznej. Dziś tematem naszej lekcji jest: Rzeźba jako dziedzina sztuki.
Temat: Koronka do Miłosierdzia Bożego
Święto Miłosierdzia Bożego w Kościele Katolickim to uroczystość liturgiczna obchodzona w pierwszą niedzielę po Wielkanocy. Ustanowione przez św. Jana Pawła II w 2000 roku.
Jak odmawiamy Koronkę do Miłosierdzia Bożego…
https://swfaustyna.eu/zyciorys-sw-faustyny-kowalskiej-od-najswietszego-sakramentu/
W najbliższą niedzielę (19.04.2020) pomódl się Koronką do Miłosierdzia Bożego w intencji chorych prosząc o szybki powrót do zdrowia.
23.04
Temat: ABC współczesnej techniki (zrobić notatkę ze stron 54 - 63)
20.04-25.04
W kolejnym tygodniu mam dla Was zaplanowanych parę ćwiczeń z kozłowania piłki. Pamiętajcie iż każde ćwiczenie możecie wykonać wykorzystując dowolną piłkę , którą macie w domu. Wykonujecie tylko te ćwiczenia , które jesteście wstanie wykonać. Mile widziane zdjęcia z Waszej aktywności lub filmiki na mój e-mail:msichswitala@gmail.com
https://padlet.com/msichswitala/t3z5wk6bvhdquvo5
15.04-17.04
Witam Was bardzo serdecznie po przerwie świątecznej. Zachęcam Was do poruszania się każdego dnia. Nie musicie ćwiczyć całą godzinę , wystarczy chociażby 15minut- dziennie .
Przesyłam Wam filmiki , z których możecie skorzystać i zachęcam do wysyłania na mój e-mail zdjęć , filmów z Waszej aktywności.
https://www.youtube.com/watch?v=6zL8zd1fDZU
https://www.youtube.com/watch?v=VNtWgtAf8Pc
Miłej zabawy.
15.04.2020r.
Doskonalenie umiejętności rozbiegu do rzutu piłeczką palantową
Proszę poczytać o technice wykonania rzutu:
http://www.zsi1.internetdsl.pl/o_szkole/kadra_pedag/publikacje/wf/lekka_6.htm
16.04.2020r.
Doskonalenie umiejętności rzutu piłeczką palantową
http://www.zsi1.internetdsl.pl/o_szkole/kadra_pedag/publikacje/wf/lekka_6.htm
Nauczyć się krótko opisać technikę wykonania rzutu.
W tym tygodniu proponuję Wam wykonanie ćwiczeń ogólnorozwojowych. Zachęcam do wykorzystania w tym celu znanej gry planszowej „Chińczyk” troszkę w innej formie. Zapraszam do wspólnej zabawy i przesyłania zdjęć lub filmików z Waszej aktywności.