Unia Europejska - Projekty
Strona główna/Aktualności/Klocki Lego na lekcji języka polskiego? Koniecznie!/Klocki Lego na lekcji języka polskiego

Klocki Lego na lekcji języka polskiego? Koniecznie!

13 Maja 2022
Klocki Lego na lekcji języka polskiego? Koniecznie!

Omawianie lektur stanowi doskonałą okazję do wprowadzania innych metod pracy czy środków dydaktycznych. Tym razem uczniowie klasy IV a podczas pracy z książką „Charlie i fabryka czekolady” sięgnęli po klocki Lego. Zadanie polegało na wymyśleniu i zbudowaniu nowej hali produkcyjnej, miejsca lub atrakcji w fabryce czekolady. Po wykonaniu budowli należało zaprezentować swoją pracę i opisać stworzone miejsce. Od początku zajęć dało się zauważyć ogromne zaangażowanie i skupienie nad wykonywanym zadaniem, dzięki czemu powstałe miejsca okazały się przemyślane i zbudowane z wyjątkową dbałością o szczegóły! Uczniowie wykazali się dużą kreatywnością i znajomością treści lektury. Powstały m.in. hala samoobsługowa do samodzielnej produkcji słodyczy, symulator lotów, taśma produkcyjna, pojazdy firmowe, czekoladowy basen z maszynami utrzymującymi odpowiednią temperaturę, ZOO zarządzane przez Charliego, któremu pieniądze niestety przewróciły w głowie, hala z konikami... Trudno wymienić wszystkie pomysły i historie, bo było ich naprawdę wiele. Jestem pewna, że pan Willy Wonka byłby dumny z naszych czwartoklasistów!

Agnieszka Leśniak

do góry