Klocki Lego na lekcji języka polskiego? Koniecznie!
13 Maja 2022Omawianie lektur stanowi doskonałą okazję do wprowadzania innych metod pracy czy środków dydaktycznych. Tym razem uczniowie klasy IV a podczas pracy z książką „Charlie i fabryka czekolady” sięgnęli po klocki Lego. Zadanie polegało na wymyśleniu i zbudowaniu nowej hali produkcyjnej, miejsca lub atrakcji w fabryce czekolady. Po wykonaniu budowli należało zaprezentować swoją pracę i opisać stworzone miejsce. Od początku zajęć dało się zauważyć ogromne zaangażowanie i skupienie nad wykonywanym zadaniem, dzięki czemu powstałe miejsca okazały się przemyślane i zbudowane z wyjątkową dbałością o szczegóły! Uczniowie wykazali się dużą kreatywnością i znajomością treści lektury. Powstały m.in. hala samoobsługowa do samodzielnej produkcji słodyczy, symulator lotów, taśma produkcyjna, pojazdy firmowe, czekoladowy basen z maszynami utrzymującymi odpowiednią temperaturę, ZOO zarządzane przez Charliego, któremu pieniądze niestety przewróciły w głowie, hala z konikami... Trudno wymienić wszystkie pomysły i historie, bo było ich naprawdę wiele. Jestem pewna, że pan Willy Wonka byłby dumny z naszych czwartoklasistów!
Klocki Lego na lekcji języka polskiego
Agnieszka Leśniak