Szkoła kompetencji i indywidualizacji nauczania - edukacja włączająca w SP Skrzyszów
2 Października 2024
Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Społeczny+)
Priorytet: FESL.06.00-Fundusze Europejskie dla edukacji
Działanie: FESL.06.02-Kształcenie ogólne
Całkowity koszt projektu: 780 575.47 zł
Dofinansowanie: 741 546.69 zł (w tym UE: 663 489.14 zł; Budżet Państwa: 78 057.55 zł)
Czas realizacji: 2024-07-01 - 2026-06-30
Projekt skierowany jest do grupy docelowej zamieszkującej obszar województwa śląskiego, tj. 64 uczniów z SPE (29K;35M) SP w Skrzyszowie oraz 6 nauczycieli. Zaplanowane wsparcie obejmuje także uczniów z SPE.
Okres realizacji: 01.07.2024 do 30.06.2026
Celem projektu jest wsparcie uczniów w postaci zajęć umożliwiających wszechstronny rozwój i naukę zgodnie z potrzebami i umiejętnościami wraz ze wsparciem w pokonywaniu trudności. Stanowi ono odpowiedź na zdiagnozowane potrzeby uczniów i nauczycieli, obejmujące następujące zadania:
- zajęcia specjalistyczne z zakresu pomocy psychologiczno - pedagogicznej
- zajęcia terapeutyczne
- zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze dla uczniów
- zajęcia rozwijające uzdolnienia dla uczniów - kompetencje kluczowe
- szkolenia obejmujące podnoszenie kwalifikacji, umiejętności i kompetencji kadry pedagogicznej.
Zakłada się także wsparcie w postaci szkoleń dla nauczycieli z obszaru tematycznego dotyczącego przemocy w szkole i przemocy rówieśniczej. Oprócz tego zaplanowano także wsparcie dla n-li w postaci szkoleń dotyczących przeciwdziałania dyskryminacji i przemocy, z Karty Praw Podstawowych i Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych (6K). Łącznie w projekcie zaplanowano 1150 zajęć.
W ramach projektu planuje się wyposażenie pokoju treningowego dla dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności, a także zakup niezbędnego doposażenia sal dydaktycznych dla dzieci autystycznych. Ponadto planuje się doposażenie gabinetu pedagoga oraz zakup pomocy dydaktycznych do realizacji projektu zgodnie z jego założeniami.
Efektem będzie poszerzenie oferty zajęć dodatkowych, w tym indywidualizujących proces kształcenia i stworzenie optymalnych warunków nauki i rozwoju dla wszystkich uczniów.