5 a
Plan spotkań z nauczycielami w aplikacji Teams
Kochani Uczniowie,
wraz z harcerzami chcemy się włączyć w akcję „ List do Powstańca”. Pan Henryk 30 kwietnia będzie obchodził 100 urodziny - umilmy Mu ten dzień! Zróbmy niespodziankę Zacnemu Jubilatowi i wyślijmy mnóstwo pięknych słów ze Skrzyszowa!
Zrób coś bezinteresownie - napisz list/ kartkę/ laurkę/ namaluj obrazek!
Nie musisz nawet fatygować się na pocztę i kupować znaczka. Skrzynka na listy będzie wystawiona w Lewiatanie od czwartku (od godz.12.00) do poniedziałku (do godz. 12.00) - do niej wrzuć to, co chcesz przesłać (niepotrzebna nawet jest koperta, a pisać możesz ręcznie albo na komputerze, ale mile widziana będzie duża czcionka). Pamiętaj tylko, żeby nie zdradzać swoich danych - podpisz się więc imieniem i pierwszą literą nazwiska. W poniedziałek skrzynka z korespondencją zostanie dostarczona do szkoły, a tam Pani Sekretarka (w rękawiczkach) spakuje wszystkie Wasze niespodzianki do jednej koperty (a mamy nadzieję, że będzie potrzebna baaaaaaardzo duża koperta) i wyśle do adresata.
Liczymy na każdego z Was i wierzymy w to, że nas nie zawiedziecie!
(Jeśli masz jakieś pytania, napisz do swojej polonistki)
Język polski
Witajcie
Dzisiaj spotykamy się na lekcji on-line.
24.04.2020 r. (piątek)
Temat: Czego uczy nas „Mit o Dedalu i Ikarze” ?
- Najpierw wylosowany szczęśliwiec opowie nam historię Dedala i Ikara.
- Następnie wykonamy ćwiczenie interaktywne.
- Wrócimy z powrotem do podręcznika, aby wykonać zadanie 5 ze str.235 i odpowiedzieć na pytanie, dlaczego Ikar nie posłuchał wskazówek ojca.
Do zobaczenia
Witajcie
Przygotowałam dla Was dwa tematy lekcji.
22.04. 2020 r. (środa)
Temat: Jak Ariadna pomogła Tezeuszowi ?
- Przeczytajcie ze zrozumieniem „ Mit o Tezeuszu i Ariadnie ” (str. 228).
- Wykonajcie w zeszycie zad. 1, 2 i 3 ze str. 229.
- Przypominam, że dzisiaj upływa termin przesłania odpowiedzi dotyczących Heraklesa. (temat z 21.04).
23.04.2020 r. (czwartek)
Temat: Dramat w przestworzach.
- Przeczytajcie ze zrozumieniem „Mit o Dedalu i Ikarze” i nauczcie się pięknie opowiadać (str. 232).
Podczas piątkowej lekcji on-line w dalszym ciągu będziemy zajmować się „Mitem o Dedalu i Ikarze”. Poproszę także wylosowanego ucznia, aby opowiedział historię Dedala i Ikara.
Pozdrawiam i życzę owocnej pracy.
Witajcie
Przygotowałam dla Was dwa tematy lekcji.
Pierwszy temat będzie realizowany podczas dzisiejszej lekcji on-line (o 10.30), na którą serdecznie wszystkich zapraszam.
20.04. 2020 r.
Temat: Czy uczniowie klasy V a są ekspertami od mitologii greckiej ?
- Zapiszcie w zeszycie dwie definicje zaczerpnięte ze słownika języka polskiego PWN
monoteizm- wiara w jednego Boga.
politeizm- wiara w wielu bogów; wielobóstwo.
Teraz już nietrudno się domyślić, że starożytni Grecy byli wyznawcami politeizmu.
- Druga część lekcji zostanie poświęcona na sprawdzenie dotychczasowej wiedzy mitologicznej, a więc czekają na Was różnorodne atrakcje dotyczące znajomości zagadnień mitologicznych.
- Na koniec spróbujemy odpowiedzieć na pytanie postawione w temacie lekcji.
21.04.2020 r.
Temat: Wyczyny Heraklesa.
Na pewno każdy z Was zna jakiegoś bohatera ratującego życie innym.
Dzisiaj poznacie mitologicznego superbohatera Heraklesa, który dokonał czynów wykraczających ponad możliwości człowieka.
- Otwórzcie podręcznik na str. 222 i przeczytajcie “Mit o Heraklesie”.
- W ćwiczeniach wykonajcie zad.2 ze str. 128.
- Przepiszcie do zeszytu ciekawostkę ze str. 225 (podręcznik).
- Aby sprawdzić, czy zrozumieliście tekst, odpowiedzcie na pytania:
- Czyim dzieckiem był Herakles ?
- W jaki sposób okazało się po raz pierwszy, że Herakles posiada nadludzką siłę?
- Jaką książkę wybrał Herakles do czytania, kiedy odwiedził bibliotekę ?
- Z czym Herakles nigdy się nie rozstawał?
- Jakimi darami bogowie obdarzyli młodego herosa?
- W jaki sposób Herakles zdobył żonę?
- Jakie było pierwsze zadanie Heraklesa zlecone przez króla Myken?
- Od ilu lat nie była sprzątana stajnia Augiasza i
- W jaki sposób Herakles zdołał uprzątnąć stajnię w jeden dzień ?
- Kto nauczył Herakles sztuki powożenia końmi ?
Wyślijcie odpowiedzi na mój adres mailowy: najpóźniej do środy, do 16.00. Za swoje zadanie otrzymacie ocenę wagi 2.
Witajcie
17.04
Zapiszcie temat: Daremny trud Syzyfa- o karze za zuchwałość.
- Przeczytajcie mit W. Markowskiej „Syzyf” (podręcznik str. 211).
- Otwórzcie link: https://epodreczniki.pl/a/syzyfowa-praca/D12TfbnLV
i wykonajcie w zeszycie następujące ćwiczenia: 6 i 8.
- Następnie przyporządkujcie podanym związkom właściwe objaśnienia- tym razem potrzebny będzie podręcznik- ćw.7 str.214.
- Poszukajcie w słowniku frazeologicznym wyjaśnienia: syzyfowa praca i wpiszcie je do zeszytu.
Bardzo proszę o przesłanie zadania szóstego od razu po jego wykonaniu.
W razie pytań służę pomocą poprzez Librus lub adres mailowy.
Pozdrawiam i życzę owocnej pracy. Do zobaczenia w poniedziałek o10.30 na platformie Teams.
Drodzy Uczniowie- witam Was serdecznie po przerwie świątecznej.
Dzisiaj w dalszym ciągu będziemy zgłębiać tajniki mitologii greckiej. Wybierzemy się z wizytą na Olimp. Przygotowałam dla Was dwa tematy lekcji z datą: 15.04 i 16.04.
15.04.2020 r.
Grecy wierzyli, że górę Olimp zamieszkują bogowie, z których każdy opiekuje się inną dziedziną życia. Darzyli bóstwa szacunkiem, modlili się do nich i składali im ofiary. Jednocześnie uwielbiali opowieści o burzliwym życiu i nie zawsze pięknych postępkach mieszkańców Olimpu. Bogowie byli wszechmocni i nieśmiertelni, ale mieli wady, popełniali błędy i ulegali uczuciom- zupełnie jak my- ludzie.
Teraz zapiszcie temat lekcji (z datą 15.04): Z wizytą na Olimpie- poznajemy greckich bogów.
- Zapiszcie w zeszycie: Każdego boga przedstawiano z charakterystycznym dla niego przedmiotem, który nazywano atrybutem.
Np. atrybutem Hery był owoc granatu, Zeus z kolei przedstawiany był z piorunami.
- Otwórzcie teraz podręcznik na str. 206-207 i zapoznajcie się z poszczególnymi bogami.
- W zeszycie odpowiedzcie na pytanie, jakimi dziedzinami życia opiekowali się następujący bogowie i co było ich atrybutem ?
- Zeus-
- Hera-
- Hermes-
- Demeter-
- Hades-
- Posejdon-
- Hefajstos-
- Afrodyta-
- Artemida-
- Apollo-
- Ares-
- Atena-
- Który z bogów najbardziej Cię intryguje (zadziwia, zachwyca) i dlaczego ? Odpowiedz na pytanie w kilkuzdaniowej wypowiedzi (minimum 50 słów) i prześlij na mój adres mailowy od razu po wykonaniu.
- Narysuj w zeszycie przedmiot, który mógłby być Twoim atrybutem i uzasadnij swój wybór.
16.04.2020 r.
Starożytni Grecy sądzili, że pory roku zmieniają się w zależności od uczuć Demeter, bogini urodzaju. Wiosną i latem matka cieszy się, że ma córkę przy sobie, dlatego przyroda rozkwita. Jesienią i zimą, gdy Kora przebywa w Hadesie, jej matka jest smutna, więc dookoła panuje szaruga. Wymyślając mity, Grecy próbowali wyjaśnić niezrozumiałe zjawiska przyrody.
Zapiszcie temat lekcji: Skąd się wzięły pory roku ?
- Wejdźcie na stronę: https://epodreczniki.pl/a/skad-sie-wziely-pory-roku/D1CQBPZ6A
- Przeczytajcie uważnie „Mit o Demeter i Korze”.
- Następnie wykonajcie ćwiczenie 7, 8 i 9 (odpowiedzi zapiszcie w zeszycie- tylko z zad. 7 i 8 ).
- Pory roku zmieniały się w zależności od uczuć Demeter, bogini urodzaju, która czuła radość , gdy jej córka była z nią i smutek , kiedy Kora schodziła do Hadesu. („Od owego czasu co roku na wiosnę Ziemia - Demeter stroi się w szaty radosne na powitanie swej córki, a późną jesienią, gdy ma ją stracić, płacze deszczem i szarugą nad swą dolą.”).
Ćwiczenie: narysuj w zeszycie duże koło, podziel je na 4 równe części. W każdej z nich wpisz jedną porę roku. Zamaluj na zielono te części, kiedy córka Demeter jest z matką, na czarno jej pobyt w Hadesie.
Prześlijcie całą notatkę na mój adres mailowy.
Zadanie na ocenę !
Wybierz jeden z poniższych tematów i prześlij do 21.04, do wtorku. Tym razem napisz pracę na komputerze (minimum 150 słów).
- Napisz list do Kory w imieniu Demeter, która jej poszukuje.
LUB 2. Wymyśl własną historię wyjaśnienia zmian pór roku.
Pozdrawiam i życzę owocnej pracy.
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze
24.04.20 ( 1 LEKCJA)
Wejdź na stronę:
wybierz kl.4-6, regułę „ó/u” i znajdź dyktando „ Zbiórka na nóżkę kózki”, wykonaj je, sprawdź samego siebie i popraw ewentualne błędy. Następnie:
- wypisz z dyktanda do zeszytu 5 wyrazów z „ó” wymiennym na o, e, a i dopisz wyrazy, w których zachodzi ta wymiana, np. dół - doły,
- wypisz z dyktanda do zeszytu 5 wyrazów z ” u” na początku wyrazu.
Wyślij mi zdjęcie zrobionego zadania na maila
( a w razie wątpliwości skontaktuj się ze mną).
Język angielski
23 kwietnia
Temat: Konstrukcja be going to - ćwiczenia gramatyczne. (1 godzina)
W czasie dzisiejszej lekcji na Teams omówimy sobie konstrukcję "be going to" w pytaniach i przeczeniach.
Wykonamy zadania:
- 1, 2 i 4 z podręcznika na str.92-93
- zad. 4 z ćwiczeń.
Do zobaczenia.
22 kwietnia
Temat: Strawberry Festival- praca z tekstem. (1 godzina lekcyjna)
Podręcznik str. 94
Czytamy e-mail i ulotkę na górze strony.
Słownictwo, które jest nowa, zostało przetłumaczone pod tekstem. Inne słówka, które sprawią Wam trudność, można poszukać w słowniczki (np. diki.pl).
W zadaniu 1- połączcie pocięte połówki zdań.
W zadaniu 2 napiszcie, czy zdania są prawdziwe (R), fałszywe (W) czy też nie było takiej informacji (DS.).
Dla chętnych jest zadanie 3- odpowiedzi na pytania. Osoby, które do czwartku do godz. 18 prześlą poprawne odpowiedzi na pytania (pełnymi zdaniami) - otrzymają plusa.
Pozdrawiam.
16.04
Temat: Making suggestions - planowanie przyjęcia, dialogi.- 2 godziny zajęć
Dziś zajmiemy się dialogiem, w który nauczymy się wyrażać sugestie i na nie reagować.
W podręczniku na str. 91 mamy taki właśnie dialog, z którego tradycyjnie wycięto pewne wyrażania. Poniżej mamy ich tłumaczenie (zapiszcie te, które są dla Was nowe w zeszytach)
- Nie zapomnij o torcie!
- Co sądzisz o imprezie urodzinowej w klimacie Halloween?
- Czy jesteś podekscytowany swoimi urodzinami?
- A może zamiast tego zrobimy konkurs na najlepszy kostium?
- A może zrobimy też gra halloweenowe?
Inne zwroty z dialogu, które mogą być dla Was trudne (zapiszcie sobie te, które takie są):
so- więc
I’m really good at- jestem naprawdę dobry w
ask- pytać, prosić
I’m not very fond of- nie bardzo lubię
treats- przekąski, słodycze
You’re right- masz rację
Jeśli odkryjecie coś jeszcze- możecie sami sprawdzić to w słowniku internetowym.
Na pierwszej lekcji tylko przeczytajcie dialog i spróbujcie stawić wycięte zdania w luki. Na kolejnej po spotkaniu i pierwszej lekcji w Teams podzielimy się na pary i będziemy tworzy podobny dialog, z którego odpytam po 2 tygodniach. Wszystko dokładnie objaśnię na pierwszej lekcji online w przeszłym tygodniu.
W razie pytań- piszemy!
Pozdrawiam serdecznie.
15.04
Temat: Święta i uroczystości w Wielkiej Brytanii i w Polsce. (1 godzina lekcyjna)
Witam Was po świętach!
Dziś zajmiemy się słownictwem związanym z różnego typu świętami obchodzonymi w Wielkiej Brytanii.
Otwórzcie podręczniki na stronie 90 i zapiszcie temat lekcji.
Zacznijmy od zadania 1. Mamy tutaj osiem charakterystycznych potraw. Zapiszcie je sobie w zeszycie razem z tłumaczeniem, które znajdziecie na końcu książki w słowniczku.
Teraz posłuchamy sobie nagrania. W czasie dwukrotnego słuchania połączcie potrawy ze świętami podanymi w numerach 1-8 i zapiszcie w zeszytach pary (np. 1- A, 2- B).
https://learningclub.egis.com.pl/pl/szkolapodstawowa/flash/flash_klasa_5_podrecznik_wieloletni_nagrania_audio ścieżka nr 67.
W zadaniu drugim ponownie wysłuchajcie nagrania i spróbujcie wybrać właściwą odpowiedź.
W zadaniu 2b zdecydujcie czy zgodnie ze słuchanką zdania są prawdziwe, fałszywe czy może nie było takiej informacji.
Zdania kolejno znaczą: 1. Chleb na dożynki ma specjalny kształt. 2. Możesz zrobić jabłka toffi wiele tygodni wcześniej. 3. Ludzie dają tylko pudełko czekoladek jako prezent na walentynki. 4. Gorące bułeczki są słodkie. 5. Ludzie wkładają monetę do tortu urodzinowego.
Zestaw trzech wykonanych zadań prześlijcie na mój adres mailowy do czwartku do godziny 18.
Pozdrawiam!
Matematyka
Realizacja tematu 23.04 - 24.04.2020r.
Temat: Prostokąty i kwadraty.
Drodzy uczniowie przypomnijmy sobie wiadomości dotyczące prostokąta i kwadratu z poprzednich klas. Proszę odszukać prostokąty i kwadraty na str. 125. Zapisujemy definicję kwadratu i prostokąta. Rysujemy prostokąt o wymiarach 3cm na 6cm i kwadrat o boku 4cm, a w nich przekątne. Wyciągamy wnioski i zapisujemy je (patrz podręcznik str.126.) Rozwiązujemy wspólnie zadania 1 a i b, c - ustnie, 3 str.126. Przechodzimy do ćwiczeń. Omawiamy i rozwiązujemy wspólnie zadania: 4,5 str. 25, 8 str. 26 i wybrane przykłady z zad. 12 str. 27. Dla utrwalenia materiału wykonajcie str. 24 ćw., zad 8, 10, 11 i dokończyć 12 str. 26, 27. ćw. Tych zadań nie odsyłajcie sprawdzimy je na platformie w poniedziałek. Dla chętnych na plusa zad. 4 i superzagadka str126, oraz zad. 6 i 13 str.25, 27 w ćwiczeniach. Życzę owocnej pracy.
Lekcja przeznaczona do realizacji na dwie godziny lekcyjne 20.04 - 22.04.2020
Temat: Miary kątów w trójkątach.
Drodzy piątoklasiści wykonamy sobie wspólnie Ćw. A ze str. 123 w podręczniku. W tym celu przygotujcie materiały o które was prosiłam w piątek na librusie. Po wspólnej analizie dochodzimy do wniosku, który zapisujemy na kolorowo: „Suma miar kątów trójkąta wynosi 180 stopni”. Proszę również narysować trójkąt zaznaczyć w nim wszystkie kąty wewnętrzne i opisać literowo wcześniejszy wniosek.
Teraz wykonamy wspólnie Ćw. B. Co można powiedzieć o kątach przy podstawie trójkąta równoramiennego? Co można powiedzieć o kątach w trójkącie równobocznym? Proszę wobec tego narysować i zapisać wnioski dotyczące tych dwóch trójkątów.
Utrwalimy poznane wiadomości w zadaniach. Zad. 1 i 2 wykonamy wspólnie. Zad. 3 i 5 proszę rozwiązać samodzielnie. (Z jakich własności musimy skorzystać?)
Przejdziemy do zeszytu ćwiczeń. Wykonamy wspólnie zad. 4 ze str. 23. Proszę o wykonanie na ocenę zad. 1, 2, i 3 ze str. 22 w ćwiczeniach. Dla chętnych zad. 5, 6 i 7 w ćw. oraz zad. 4 i superzagadka str. 124 podręcznik. Życzę owocnej pracy. Na rozwiązania czekam do środy 22.04.2020r. Odpowiedzi proszę wysyłać w jednym emailu.
Temat przeznaczony do realizacji na dwie jednostki lekcyjne 16.04 - 17.04.2020r.
Temat: Konstruowanie trójkątów o danych bokach.
Drodzy uczniowie, aby dowiedzieć się w jaki sposób można skonstruować trójkąt o trzech danych bokach wykonajcie ćw. B i C ze str. 121 . Następnie przeanalizujcie konstrukcję trójkąta o bokach 6 cm, 5 cm i 3 cm (str. 121), oraz sposób układania trójkątów przez Kasię i Tomka z przyborów szkolnych na str. 122. Jak już zauważyliście z trzech danych odcinków nie zawsze można skonstruować trójkąt (patrz podręcznik str.122). Proszę zapisać kolorem ważny wniosek. Z trzech danych odcinków można zbudować trójkąt, jeżeli suma długości każdych dwóch odcinków jest większa od długości trzeciego boku. Zachęcam do przejrzenia filmiku znajdującego się pod adresem:
https://pistacja.tv/film/mat00224-konstruowanie-trojkatow?playlist=373
Dla utrwalenia materiału wykonajcie zad.1 i 2 str. 122 z podręcznika, oraz str. 20 i 21 w zeszycie ćwiczeń. Dla chętnych zad. 3 z kaktusem i superzagadka z str. 122. Życzę owocnej pracy.
Biologia
21.04.
Temat: Powtórzenie wiadomości o tkankach roślinnych
We wtorek widzimy się na lekcji. Będziemy powtarzać wiadomości o tkankach. Uczniowie chętni przyślą mi cztery odpowiedzi na ćwiczenia ze strony 97 (można zdobyć za nie ocenę bardzo dobrą czyli 5). Wszyscy przygotowujecie się do rozpoznawania drzew i krzewów.
Geografia
Temat: Krajobraz sawanny i stepu - 1 h/lekcja online/.
1/Przeczytać tekst podręcznika od str.120 - 126. 2/ Wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń - od str.72 do 74, dla dociekliwych str.75; 3/ Przeczytać materiały w e. podręcznikach : Step, Przyroda stepu, Sawanna, Przyroda sawanny. Rozwiązać zadania interaktywne.
Drodzy uczniowie!
1/Dzisiaj temat: Krajobraz sawanny i stepu /1h/, termin wykonania - kolejna lekcja geografii/.2/ Zalogujcie się na platformie e.podręczniki https://moje.epodreczniki.pl/my?page=1 , udostępniłam Wam dzisiaj tematy: Stepy; Przyroda stepów; Sawanny; Przyroda sawanny. Proszę żebyście przeczytali te lekcje i zrobili zadania interaktywne.
4.Przeczytajcie również temat o stepie i sawannie z podręcznika od 120 do 126.
5.Wykonajcie zadania w zeszycie ćwiczeń od str.72 do 74.
6.Dla dociekliwych jest zadanie w ćwiczeniach na stronie 75. 7.Przyjemnej pracy i dobrego tygodnia. Pozdrawiam. Renata Ucher.
Historia
Temat: Kryzys i odbudowa państwa polskiego - 2 godziny lekcyjne.
Przeczytaj uważnie temat z podręcznika str. 175 - 177
Zapoznaj się z poniższym materiałem i wykonaj online ćwiczenia 1,2,3,4
https://epodreczniki.pl/a/polska-po-smierci-boleslawa-chrobrego/DUX0a80zW
Wykonaj poniższe ćwiczenia do zeszytu.
Przygotuj się do odpowiedzi z ostatnich lekcji ( Mieszko I i początki Polski oraz Polska pod rządami Bolesława Chrobrego)
Informatyka
Dzień dobry!
Tematem zajęć w tym tygodniu jest aplikacja, z której będziemy korzystać: Microsoft Teams - netykieta, umiejętność obsługi aplikacji. Wykorzystanie możliwości dysku Google. (lekcja w MTeams). Dowiecie się, jak dołączać do spotkania, jak włączać i wyłączać kamerę oraz mikrofon, do czego służy czat. Poznacie również funkcje zakładek: ogłoszeń, plików, notesu zajęć. Ważna informacja: korzystając z tego samego loginu i hasła, których używacie, logując się do Microsoft Teams, możecie zalogować się również na stronę: office 365 (https://www.office.com/?omkt=pl-pl), na której można skorzystać z darmowego pakietu Office (uproszczonej wersji Worda, Excela, PowerPointa). Jeśli ktoś ma konto Google (gmail), również ma dostęp do swojego wirtualnego dysku, w którym również może tworzyć dokumenty, arkusze, prezentacje. Jest to ważna informacja dla tych z Was, którzy mają problem z oprogramowaniem - korzystanie z jednego z tych dwóch źródeł może rozwiązać część problemów. Jeśli pojawią się jakieś pytania lub problemy, zapraszam do kontaktu przez FB, Librus, Microsoft Teams oraz
Do zobaczenia!
Przydatne linki:
Strona, z której należy pobrać aplikację Microsoft Teams: https://products.office.com/pl-pl/microsoft-teams/group-chat-software
Drugi sposób instalacji aplikacji przedstawiony jest na filmie https://www.youtube.com/watch?v=AiWCFtWwVko&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1ISQePLcezEZws2uZgoypqC6EvHVvz6Uv8VF6zUgwMKvx35bxJoSK5ipg&app=desktop
Aplikację Teams można też zainstalować na wszelkiego typu urządzeniach mobilnych (np. smartfon, tablet). Należy zainstalować aplikację tak jak wszystkie inne w urządzeniu i zalogować się danymi podanymi w Librusie.
Po zalogowaniu się warto zobaczyć film, który przedstawia podstawowe możliwości aplikacji Teams https://www.youtube.com/watch?v=lCLK2w5kIrA
Można również zapoznać się z poradnikiem dla uczniów: https://www.youtube.com/playlist?list=PL6-3bqqH2ks6AQMrzBMKia6V8TK_0TdtJ
Zachęcam do samodzielnego zalogowania się. Jeśli pojawią się problemy, proszę o kontakt najlepiej za pośrednictwem Facebooka lub Librusa - postaram się pomóc.
Mirella Markowska
Muzyka
Temat lekcji: Jan Sebastian Bach. Muzyka i przyroda.
- Zapisz w zeszycie temat lekcji.
- Przeczytaj tekst z podręcznika- Jan Sebastian Bach oraz Muzyka i przyroda.
- Zrób w zeszycie krótką notatkę o kompozytorze.
- Zobacz krótki filmik- 20 faktów o Bachu https://www.youtube.com/watch?v=L3xEnzQs58U
- Przypomnij sobie gamę C-dur oraz „Melodię amerykańską” na flecie lub dzwonkach.
Plastyka
Religia
Temat: Nikodem - nocne rozmowy
1.Przepisz tekst o modlitwie.
2. Przeczytaj fragment z Pisma Świętego
3. Utwórz krzyżówkę na podstawie poniższych haseł, której rozwiązaniem będzie słowo MODLITWA (termin pracy do 24.04.2020)
Polecam obejrzeć film o zmartwychwstaniu. Przesyłam link:
https://www.youtube.com/watch?v=sC4o9AuysWw
Technika
22.04
Temat: ABC zdrowego życia (zrobić notatkę ze stron 64 - 73)
W-F
DZIEWCZYNY
20.04-24.04
W kolejnym tygodniu mam dla Was zaplanowanych parę ćwiczeń z kozłowania piłki. Pamiętajcie iż każde ćwiczenie możecie wykonać wykorzystując dowolną piłkę , którą macie w domu. Wykonujecie tylko te ćwiczenia , które jesteście wstanie wykonać. Mile widziane zdjęcia z Waszej aktywności lub filmiki na mój e-mail:msichswitala@gmail.com
https://padlet.com/msichswitala/okra6tw112g6unne
15.04-16.04
Witam Was bardzo serdecznie po przerwie świątecznej. Zachęcam Was do poruszania się każdego dnia. Nie musicie ćwiczyć całą godzinę , wystarczy chociażby 15minut- dziennie .
Przesyłam Wam filmiki , z których możecie skorzystać i zachęcam do wysyłania na mój e-mail zdjęć , filmów z Waszej aktywności.
https://www.youtube.com/watch?v=6zL8zd1fDZU
https://www.youtube.com/watch?v=VNtWgtAf8Pc
Miłej zabawy.
CHŁOPCY
20.04. -24.04
W tym tygodniu przesyłam wam ćwiczenia doskonalące podstawowe elementy techniczne z piłki koszykowej i piłki siatkowej.
Jeśli macie piłkę do siatkówki lub koszykówki i kawałek miejsca koło domu to wyjdźcie i poćwiczcie. Pamiętajcie o rozgrzewce !
Na ocenę w tym tygodniu przesyłacie mi krótkie filmiki z odbiciami piłki sposobem górnym nad głowę.
Staracie się jak największą ilość razy odbijać piłkę nad sobą przynajmniej metr nad głowę.
Życzę powodzenia. Na wasze filmiki czekam do piątku 24.04.2020 r.
Wysyłacie je na adres: leszek.oshin@interia.pl
Nie wychodźcie na boiska, ćwiczcie koło domu. Jeśli ktoś nie ma warunków na poćwiczenie na świeżym powietrzu to możecie popróbować ćwiczeń z filmików w pokoju. Uważajcie na lampy.
Pozdrawiam. Dbajcie o siebie.
https://www.youtube.com/watch?v=-DhQ23yVDrE
https://www.youtube.com/watch?v=7RQc5g3cXIY
https://www.youtube.com/watch?v=E_L0JcYJE2gSIATA
15.04. - 17.04. 2020 r.
Witajcie po świętach.
Dzisiaj przesyłam wam filmiki z ćwiczeniami, które możecie sami wykonać w domu.
Pamiętajcie, ćwiczycie na miarę swoich możliwości.
Jeśli jest jakieś ćwiczenie które sprawia ci trudność to go pomiń. Nie rób nic na siłę.
Ilość powtórzeń danego ćwiczenia i przerwy pomiędzy poszczególnymi ćwiczeniami dopasuj do swoich możliwości.
Pamiętaj o bezpieczeństwie !
https://www.youtube.com/watch?v=7znb_W0GWUE
https://www.youtube.com/watch?v=6zL8zd1fDZU
https://www.youtube.com/watch?v=bujG6YmPjVY
Dla chętnych, którzy chcą dostać dobrą ocenę z wychowania fizycznego !!!
Rozpisz w punktach jak powinna wyglądać prawidłowa rozgrzewka lekkoatletyczna.
Piszecie nazwę ćwiczenia, ilość powtórzeń, które należy wykonać lub czas jego wykonania.
Na wasze propozycje czekam do piątku - 17.04. Wyślijcie je na adres leszek.oshin@interia.pl
Powodzenia.
SKS
20.04.2020r.
Oglądamy kolejny filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=r0B0v9x-XCs&t=161s
Ćwiczymy w praktyce czyli w miarę możliwości gramy z rodziną.