5 c
Plan spotkań z nauczycielami w aplikacji Teams
Kochani Uczniowie,
wraz z harcerzami chcemy się włączyć w akcję „ List do Powstańca”. Pan Henryk 30 kwietnia będzie obchodził 100 urodziny - umilmy Mu ten dzień! Zróbmy niespodziankę Zacnemu Jubilatowi i wyślijmy mnóstwo pięknych słów ze Skrzyszowa!
Zrób coś bezinteresownie - napisz list/ kartkę/ laurkę/ namaluj obrazek!
Nie musisz nawet fatygować się na pocztę i kupować znaczka. Skrzynka na listy będzie wystawiona w Lewiatanie od czwartku (od godz.12.00) do poniedziałku (do godz. 12.00) - do niej wrzuć to, co chcesz przesłać (niepotrzebna nawet jest koperta, a pisać możesz ręcznie albo na komputerze, ale mile widziana będzie duża czcionka). Pamiętaj tylko, żeby nie zdradzać swoich danych - podpisz się więc imieniem i pierwszą literą nazwiska. W poniedziałek skrzynka z korespondencją zostanie dostarczona do szkoły, a tam Pani Sekretarka (w rękawiczkach) spakuje wszystkie Wasze niespodzianki do jednej koperty (a mamy nadzieję, że będzie potrzebna baaaaaaardzo duża koperta) i wyśle do adresata.
Liczymy na każdego z Was i wierzymy w to, że nas nie zawiedziecie!
(Jeśli masz jakieś pytania, napisz do swojej polonistki)
Język polski
2 lekcje (24.04.20 i 27.04.20 lekcja na Teams)
Zapisz temat w literaturze z datami: 24.04.20 i 27.04.20
PIĄTEK:
Temat: Opisujemy krajobraz.
- Przeczytaj z podręcznika wszystkie informacje ze str.170 i przykładowy opis ze str.171.
- Do zeszytu zrób zad.2 ze str.171.
- W ćwiczeniach zrób zad.3/ 125 i 5/126( najpierw przeczytaj DOBRĄ RADĘ).
PONIEDZIAŁEK - Lekcja na Teams
Sprawdzimy zadania i poćwiczymy opisywanie krajobrazu.
23.04.20. ( 1 lekcja )
- Zapiszcie temat w gramatyce:
Temat : Wykrzyknik - znak pełen emocji!
- Z podręcznika ze str. 191 przeczytaj całą nową wiadomość, a do zeszytu przepisz kolorem tylko to , co przy kropkach i po jednym przykładzie do każdej kropki.
- W ćwiczeniach zrób zadanie 3 ze str. 97 i 4 ze str. 98.
20.04.20 ( lekcja na Teams), 21.04.20 i 22.04.20 ( lekcja na Teams),
Po naszej pierwszej lekcji na Teams notatką jest zad.9 ze str. 160 i wymyślone przez Ciebie uosobienia dla następujących zwierząt/ roślin/ rzeczy:
Kotek -
Brzoza-
Okulary-
Komputer -
WTOREK:
Zapisz w zeszycie z literatury lekcję z 2 numerami i datami: 21.04.20 i 22.04.20
Temat: O lirycznym wpisie do pamiętnika. Wiersz Juliusza Słowackiego „ W pamiętniku Zofii Bobrówny”.
Zapewne wielu spośród Was ma swój pamiętnik i prosi o wpisywanie się do niego swoich przyjaciół, bliskich, a może nawet idoli. Przeczytajcie informacje o pewnej Zośce, która poprosiła o wpis do pamiętnika Juliusza Słowackiego - podręcznik - str.161 ( Kilka słów o wierszu / Juliusz Słowacki/ Ciekawostka).
A teraz przeczytajcie wiersz, którym poeta spełnił jej prośbę - podręcznik str.162 i posłuchajcie go w 2 wykonaniach:
https://www.youtube.com/watch?v=IQUYEIxRXtI
https://www.youtube.com/watch?v=Z4TpjCV-YwI
Notatką z lekcji będą zdania, które przepiszesz stąd i uzupełnisz:
ŚRODA:
Na lekcji na Teams omówimy notatkę i będziemy w wierszu szukać epitetów , zdrobnień i uosobień ( jeśli nie pamiętasz tych środków stylistycznych - przeczytaj ze str. 342-343)
17.04.20 (1 lekcja)
Drodzy piątoklasiści!
Witam Was w piątek na lekcji literatury, na której wykorzystamy Waszą wiedzę z lekcji muzyki. Doskonale już wiecie, że Fryderyk Chopin był kompozytorem i pianistą, który urodził się w Żelazowej Woli. Zapiszcie w zeszycie z literatury temat z datą 17.04.20:
Temat: Co słychać i widać w Żelazowej Woli?
1.Najpierw posłuchaj muzyki Chopina :
https://www.youtube.com/watch?v=-dvbiz7iXe4
a potem przeczytaj wiersz: „ Muzyka Pana Chopina” z podręcznika ze str. 159 - 160.
- Ustnie wykonaj zad. 1,2,6 ze str.160.
- Do zeszytu wpisz kolorem nową wiadomość i 3 przykłady z zad.6, które są uosobieniami, następnie wpisz zad.9 ( wymyśl, jakie ludzkie czynności może wykonać księżyc, kamień , szafa).
O wierszu ( i uosobieniach) porozmawiamy jeszcze na naszym pierwszym spotkaniu na platformie Teams ( nie zapomnij przygotować zeszytu i podręcznika).
Do zobaczenia!
15.04.20 (2 lekcje, termin realizacji: 15.04.20 i 16.04.20 )
Drodzy piątoklasiści!
Witam Was w nowym tygodniu, który jest krótki, więc spotkamy się tu tylko 2 razy. Dziś przygotowałam dla Was 2 lekcje ( na dziś i jutro), które będą częściowo powtórzeniem z 4 klasy. Zapiszcie w zeszycie z gramatyki temat z 2 numerami lekcji i z datami: 02.04.20 i 03.04.20:
Temat: "Nad" i "ale" - znam te słowa doskonale!
ŚRODA:
- Skopiuj link i otwórz go w przeglądarce : https://epodreczniki.pl/a/bez-przyimka-ani-rusz/DNRhSSVkH
Wykonaj zadania 1,2,3 - sprawdzaj się po każdym zadaniu ( nic nie musisz wpisywać do zeszytu).
- Otwórz podręcznik na str. 175 i wpisz do zeszytu przypomnienie kolorem ( przypomnij też sobie budę, którą rysowaliśmy w 4 klasie i zapisywaliśmy obok przyimki), następnie wpisz zadanie 2 i podkreśl przyimki.
CZWARTEK:
- Skopiuj link i otwórz go w przeglądarce: https://lekcjewsieci.pl/spojnik/
Wykonaj zadania 1,2,4 ( nic nie musisz wpisywać do zeszytu).
- Otwórz podręcznik na str. 176 i wpisz do zeszytu przypomnienie kolorem, następnie wpisz zadanie 6 i podkreśl spójniki.
- Zadanie dla chętnych na plusa - ćwiczenia str. 38, zad. 8 ( zdjęcie wykonanego zadania prześlij mi do piątku do godz. 9.00)
Życzę owocnej pracy i pozdrawiam ciepło!
Następną wiadomość zamieszczę w piątek ( będzie to 1 lekcja)
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze
24.04.20 9 ( 1 LEKCJA)
Wejdź na stronę:
wybierz kl.4-6, regułę „ó/u” i znajdź dyktando „ Zbiórka na nóżkę kózki”, wykonaj je, sprawdź samego siebie i popraw ewentualne błędy. Następnie:
- wypisz z dyktanda do zeszytu 5 wyrazów z „ó” wymiennym na o, e, a i dopisz wyrazy, w których zachodzi ta wymiana, np. dół - doły,
- wypisz z dyktanda do zeszytu 5 wyrazów z ” u” na początku wyrazu.
Wyślij mi zdjęcie zrobionego zadania na maila
( a w razie wątpliwości skontaktuj się ze mną).
Język angielski
24 kwietnia
Temat: Konstrukcja be going to - ćwiczenia gramatyczne. (1 godzina)
W czasie dzisiejszej lekcji na Teams omówimy sobie konstrukcję "be going to" w pytaniach i przeczeniach.
Wykonamy zadania:
- 1, 2 i 4 z podręcznika na str.92-93
- zad. 4 z ćwiczeń.
Do zobaczenia.
23 kwietnia
Temat: Strawberry Festival- praca z tekstem. (1 godzina lekcyjna)
Podręcznik str. 94
Czytamy e-mail i ulotkę na górze strony.
Słownictwo, które jest nowe, zostało przetłumaczone pod tekstem. Inne słówka, które sprawią Wam trudność, można poszukać w słowniczku (np. diki.pl).
W zadaniu 1- połączcie pocięte połówki zdań.
W zadaniu 2 napiszcie, czy zdania są prawdziwe (R), fałszywe (W) czy też nie było takiej informacji (DS.).
Dla chętnych jest zadanie 3- odpowiedzi na pytania. Osoby, które do piątku do godz. 18 prześlą poprawne odpowiedzi na pytania (pełnymi zdaniami) - otrzymają plusa.
Zadania te omówimy na piątkowym spotkaniu na Teams.
Pozdrawiam.
17.04
Temat: Making suggestions - planowanie przyjęcia, dialogi.- 2 godziny zajęć
Dziś zajmiemy się dialogiem, w który nauczymy się wyrażać sugestie i na nie reagować.
W podręczniku na str. 91 mamy taki właśnie dialog, z którego tradycyjnie wycięto pewne wyrażania. Poniżej mamy ich tłumaczenie (zapiszcie te, które są dla Was nowe w zeszytach)
- Nie zapomnij o torcie!
- Co sądzisz o imprezie urodzinowej w klimacie Halloween?
- Czy jesteś podekscytowany swoimi urodzinami?
- A może zamiast tego zrobimy konkurs na najlepszy kostium?
- A może zrobimy też gra halloweenowe?
Inne zwroty z dialogu, które mogą być dla Was trudne (zapiszcie sobie te, które takie są):
so- więc
I’m really good at- jestem naprawdę dobry w
ask- pytać, prosić
I’m not very fond of- nie bardzo lubię
trats- przekąski, słodycze
You’re right- masz rację
Jeśli odkryjecie coś jeszcze- możecie sami sprawdzić to w słowniku internetowym.
Na pierwszej lekcji tylko przeczytajcie dialog i spróbujcie stawić wycięte zdania w luki. Na kolejnej po spotkaniu i pierwszej lekcji w Teams podzielimy się na pary i będziemy tworzy podobny dialog, z którego odpytam po 2 tygodniach. Wszystko dokładnie objaśnię na pierwszej lekcji online w przyszłym tygodniu.
W razie pytań- piszemy!
Pozdrawiam serdecznie.
16.04
Temat: Święta i uroczystości w Wielkiej Brytanii i w Polsce. (1 godzina lekcyjna)
Witam Was po świętach!
Dziś zajmiemy się słownictwem związanym z różnego typu świętami obchodzonymi w Wielkiej Brytanii.
Otwórzcie podręczniki na stronie 90 i zapiszcie temat lekcji.
Zacznijmy od zadania 1. Mamy tutaj osiem charakterystycznych potraw. Zapiszcie je sobie w zeszycie razem z tłumaczeniem, które znajdziecie na końcu książki w słowniczku.
Teraz posłuchamy sobie nagrania. W czasie dwukrotnego słuchania połączcie potrawy ze świętami podanymi w numerach 1-8 i zapiszcie w zeszytach pary (np. 1- A, 2- B).
https://learningclub.egis.com.pl/pl/szkolapodstawowa/flash/flash_klasa_5_podrecznik_wieloletni_nagrania_audio ścieżka nr 67.
W zadaniu drugim ponownie wysłuchajcie nagrania i spróbujcie wybrać właściwą odpowiedź.
W zadaniu 2b zdecydujcie czy zgodnie ze słuchanką zdania są prawdziwe, fałszywe czy może nie było takiej informacji.
Zdania kolejno znaczą: 1. Chleb na dożynki ma specjalny kształt. 2. Możesz zrobić jabłka toffi wiele tygodni wcześniej. 3. Ludzie dają tylko pudełko czekoladek jako prezent na walentynki. 4. Gorące bułeczki są słodkie. 5. Ludzie wkładają monetę do tortu urodzinowego.
Zestaw trzech wykonanych zadań prześlijcie na mój adres mailowy do piątku do godziny 18.
Pozdrawiam!
Matematyka
(2h) temat: Konstruowanie trójkąta o danych bokach.
Aby dowiedzieć się w jaki sposób można skonstruować trójkąt o trzech danych bokach wykonajcie ćw. B i C ze str. 121 . Następnie przeanalizujcie konstrukcję trójkąta o bokach 6 cm, 5 cm i 3 cm (str. 121), oraz sposób układania trójkątów przez Kasię i Tomka z przyborów szkolnych na str. 122.
Jak już zauważyliście z trzech danych odcinków nie zawsze można skonstruować trójkąt (patrz podręcznik str.122).
Proszę zapisać kolorem ważny wniosek. Z trzech danych odcinków można zbudować trójkąt, jeżeli suma długości każdych dwóch odcinków jest większa od długości trzeciego boku.
Zachęcam do przejrzenia filmiku znajdującego się pod adresem:
https://pistacja.tv/film/mat00224-konstruowanie-trojkatow?playlist=373
Dla utrwalenia materiału wykonajcie zadania 1,2,3,4,5 z ćwiczeń str. 20 i 21. Dla chętnych zad. 1 str. 122. W następnym tygodniu poproszę o odesłanie zdjęć.
Pozdrawiam.
15.04 i 16.04
(2h)Temat: Rodzaje trójkątów .
Na dzisiejszej lekcji poznacie rodzaje trójkątów oraz w jaki sposób możemy je podzielić. Zacznijcie od obejrzenia filmiku: https://youtu.be/YkC9JZQgENk
Teraz pod tematem lekcji przepiszcie notatkę:
Poniżej zamieszczam podpowiedź do zadań, której nie musicie przepisywać, ale może się Wam przydać przy rozwiązywaniu.
Rozwiążcie następujące zadania:
ćwiczenia str. 17- 19 zadania 1,2,3,4,5,6,7
dla chętnych (+) podr. str. 120 zad.6 ab
Rozwiązania prześlij do piątku (17.04), na adres: Jako temat wiadomości wpisz swoje imię i nazwisko.
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus, email i grupa).
Biologia
Geografia
Temat: Krajobraz sawanny i stepu - 1 h/lekcja online/.
1/Przeczytać tekst podręcznika od str.120 - 126. 2/ Wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń - od str.72 do 74, dla dociekliwych str.75; 3/ Przeczytać materiały w e. podręcznikach : Step, Przyroda stepu, Sawanna, Przyroda sawanny. Rozwiązać zadania interaktywne.
17.04.20
Drodzy uczniowie! Dzisiejszy temat: W lesie strefy umiarkowanej / 1h/ , termin wykonania - kolejna lekcja geografii/.
1/Dzisiaj druga część tematu o lasach ale tym razem są to lasy strefy umiarkowanej.
2/Zalogujcie się na platformie e.podręczniki , udostępniłam Wam dzisiaj temat : Lasy liściaste.3/Osoby , które będą zalogowane i rozwiążą zadania otrzymają kropeczkę z aktywności za rozwiązanie 6 zadań interaktywnych.4/Przeczytajcie tekst podręcznika dotyczący lasów strefy umiarkowanej czyli od str.116 do str.119.
5/Wykonajcie zadania w zeszycie ćwiczeń na str.70 i 71. 6/ Tylko dla chętnych przygotowałam krzyżówkę !!!.7/ Pracujcie, oglądajcie te piękne zdjęcia i pamiętajcie sprawdzić w wiadomościach ,kto przesyła zadania z poprzedniego tygodnia do sprawdzenia. Moja skrzynka sps.ucher@gmail.com 8/Pozdrawiam.Renata Ucher.
Historia
Temat: Kryzys i odbudowa państwa polskiego - 2 godziny lekcyjne.
Przeczytaj uważnie temat z podręcznika str. 175 - 177
Zapoznaj się z poniższym materiałem i wykonaj online ćwiczenia 1,2,3,4
https://epodreczniki.pl/a/polska-po-smierci-boleslawa-chrobrego/DUX0a80zW
Wykonaj poniższe ćwiczenia do zeszytu.
Przygotuj się do odpowiedzi z ostatnich lekcji ( Mieszko I i początki Polski oraz Polska pod rządami Bolesława Chrobrego)
Informatyka
Dzień dobry!
Tematem zajęć w tym tygodniu jest aplikacja, z której będziemy korzystać: Microsoft Teams - netykieta, umiejętność obsługi aplikacji. Wykorzystanie możliwości dysku Google. (lekcja w MTeams). Dowiecie się, jak dołączać do spotkania, jak włączać i wyłączać kamerę oraz mikrofon, do czego służy czat. Poznacie również funkcje zakładek: ogłoszeń, plików, notesu zajęć. Ważna informacja: korzystając z tego samego loginu i hasła, których używacie, logując się do Microsoft Teams, możecie zalogować się również na stronę: office 365 (https://www.office.com/?omkt=pl-pl), na której można skorzystać z darmowego pakietu Office (uproszczonej wersji Worda, Excela, PowerPointa). Jeśli ktoś ma konto Google (gmail), również ma dostęp do swojego wirtualnego dysku, w którym również może tworzyć dokumenty, arkusze, prezentacje. Jest to ważna informacja dla tych z Was, którzy mają problem z oprogramowaniem - korzystanie z jednego z tych dwóch źródeł może rozwiązać część problemów. Jeśli pojawią się jakieś pytania lub problemy, zapraszam do kontaktu przez FB, Librus, Microsoft Teams oraz
Do zobaczenia!
Przydatne linki:
Strona, z której należy pobrać aplikację Microsoft Teams: https://products.office.com/pl-pl/microsoft-teams/group-chat-software
Drugi sposób instalacji aplikacji przedstawiony jest na filmie https://www.youtube.com/watch?v=AiWCFtWwVko&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1ISQePLcezEZws2uZgoypqC6EvHVvz6Uv8VF6zUgwMKvx35bxJoSK5ipg&app=desktop
Aplikację Teams można też zainstalować na wszelkiego typu urządzeniach mobilnych (np. smartfon, tablet). Należy zainstalować aplikację tak jak wszystkie inne w urządzeniu i zalogować się danymi podanymi w Librusie.
Po zalogowaniu się warto zobaczyć film, który przedstawia podstawowe możliwości aplikacji Teams https://www.youtube.com/watch?v=lCLK2w5kIrA
Można również zapoznać się z poradnikiem dla uczniów: https://www.youtube.com/playlist?list=PL6-3bqqH2ks6AQMrzBMKia6V8TK_0TdtJ
Zachęcam do samodzielnego zalogowania się. Jeśli pojawią się problemy, proszę o kontakt najlepiej za pośrednictwem Facebooka lub Librusa - postaram się pomóc.
Mirella Markowska
Muzyka
Temat lekcji: Jan Sebastian Bach. Muzyka i przyroda.
- Zapisz w zeszycie temat lekcji.
- Przeczytaj tekst z podręcznika- Jan Sebastian Bach oraz Muzyka i przyroda.
- Zrób w zeszycie krótką notatkę o kompozytorze.
- Zobacz krótki filmik- 20 faktów o Bachu https://www.youtube.com/watch?v=L3xEnzQs58U
- Przypomnij sobie gamę C-dur oraz „Melodię amerykańską” na flecie lub dzwonkach.
Plastyka
Religia
Temat: Nikodem - nocne rozmowy
1.Przepisz tekst o modlitwie.
2. Przeczytaj fragment z Pisma Świętego
3. Utwórz krzyżówkę na podstawie poniższych haseł, której rozwiązaniem będzie słowo MODLITWA (termin pracy do 24.04.2020)
Polecam obejrzeć film o zmartwychwstaniu. Przesyłam link:
https://www.youtube.com/watch?v=sC4o9AuysWw
Technika
22.04
Temat: ABC zdrowego życia (zrobić notatkę ze stron 64 - 73)
W-F
DZIEWCZYNY
20.04-24.04
W kolejnym tygodniu mam dla Was zaplanowanych parę ćwiczeń z kozłowania piłki. Pamiętajcie iż każde ćwiczenie możecie wykonać wykorzystując dowolną piłkę , którą macie w domu. Wykonujecie tylko te ćwiczenia , które jesteście wstanie wykonać. Mile widziane zdjęcia z Waszej aktywności lub filmiki na mój e-mail:msichswitala@gmail.com
https://padlet.com/msichswitala/okra6tw112g6unne
15.04-16.04
Witam Was bardzo serdecznie po przerwie świątecznej. Zachęcam Was do poruszania się każdego dnia. Nie musicie ćwiczyć całą godzinę , wystarczy chociażby 15minut- dziennie .
Przesyłam Wam filmiki , z których możecie skorzystać i zachęcam do wysyłania na mój e-mail zdjęć , filmów z Waszej aktywności.
https://www.youtube.com/watch?v=6zL8zd1fDZU
https://www.youtube.com/watch?v=VNtWgtAf8Pc
Miłej zabawy.
CHŁOPCY
20.04. -24.04
W tym tygodniu przesyłam wam ćwiczenia doskonalące podstawowe elementy techniczne z piłki koszykowej i piłki siatkowej.
Jeśli macie piłkę do siatkówki lub koszykówki i kawałek miejsca koło domu to wyjdźcie i poćwiczcie. Pamiętajcie o rozgrzewce !
Na ocenę w tym tygodniu przesyłacie mi krótkie filmiki z odbiciami piłki sposobem górnym nad głowę.
Staracie się jak największą ilość razy odbijać piłkę nad sobą przynajmniej metr nad głowę.
Życzę powodzenia. Na wasze filmiki czekam do piątku 24.04.2020 r.
Wysyłacie je na adres: leszek.oshin@interia.pl
Nie wychodźcie na boiska, ćwiczcie koło domu. Jeśli ktoś nie ma warunków na poćwiczenie na świeżym powietrzu to możecie popróbować ćwiczeń z filmików w pokoju. Uważajcie na lampy.
Pozdrawiam. Dbajcie o siebie.
https://www.youtube.com/watch?v=-DhQ23yVDrE
https://www.youtube.com/watch?v=7RQc5g3cXIY
https://www.youtube.com/watch?v=E_L0JcYJE2gSIATA
15.04. - 17.04. 2020 r.
Witajcie po świętach.
Dzisiaj przesyłam wam filmiki z ćwiczeniami, które możecie sami wykonać w domu.
Pamiętajcie, ćwiczycie na miarę swoich możliwości.
Jeśli jest jakieś ćwiczenie które sprawia ci trudność to go pomiń. Nie rób nic na siłę.
Ilość powtórzeń danego ćwiczenia i przerwy pomiędzy poszczególnymi ćwiczeniami dopasuj do swoich możliwości.
Pamiętaj o bezpieczeństwie !
https://www.youtube.com/watch?v=7znb_W0GWUE
https://www.youtube.com/watch?v=6zL8zd1fDZU
https://www.youtube.com/watch?v=bujG6YmPjVY
Dla chętnych, którzy chcą dostać dobrą ocenę z wychowania fizycznego !!!
Rozpisz w punktach jak powinna wyglądać prawidłowa rozgrzewka lekkoatletyczna.
Piszecie nazwę ćwiczenia, ilość powtórzeń, które należy wykonać lub czas jego wykonania.
Na wasze propozycje czekam do piątku - 17.04. Wyślijcie je na adres leszek.oshin@interia.pl
Powodzenia.
SKS
16.04. - 24.04.
Witam.
W ramach zajęć dodatkowych z wychowania fizycznego przesyłam wam filmik z ćwiczeniami na mięśnie brzucha. Wiem, że macie dużo zajęć z innych przedmiotów ale myślę, że warto poświęcić 20 minut aby wzmocnić tę partię mięśni.
Ćwiczenia oczywiście dla chętnych.
Powodzenia i pozdrawiam.