5b
Język polski
26.03 (2 lekcje, termin realizacji: 26.03.2020 i 27.03.2020)
Dzień dobry piątoklasiści!
Dziś spotykamy się tu po raz ostatni w tym tygodniu, przygotowałam dla Was 2 lekcje ( na dziś i jutro) poświęcone kolejnemu mitowi. Zapiszcie w zeszycie z literatury temat z 2 numerami lekcji i z datami 26.03.20 i 27.03.20:
Temat: Z maczugą, łukiem, w skórze lwa-wyczyny Heraklesa.
Czwartek:
- Otwórz podręcznik na str. 222 i ćwiczenia na str.128 ( przeczytaj polecenia, które wpiszę poniżej, a potem możesz wyłączyć komputer, będzie Ci dopiero potrzebny do wysłania zadania z dziś)
- Przeczytaj ze zrozumieniem „ Mit o Heraklesie” (włącznie z objaśnieniami),
- Wpisz do zeszytu ciekawostkę ze str. 225 ( bez prezentacji),
- W ćwiczeniach zrób zad.2 ze str. 128,
- Wyślij mi na maila wiadomość, w treści której wpiszesz kolejność numerów, które wpisałeś w kratki, np.: 8,1,5,3,2, 7,6,4 - to jest Twoje zadanie domowe na dziś - każdy, kto do piątku do godz. 9.00 przyśle właściwą kolejność, otrzyma plusa.
Piątek:
- Otwórz podręcznik na str. 222 i przypomnij sobie mit, który przeczytałeś wczoraj.
- Do zeszytu wpisz odpowiedzi do zad.1 i 2 ze str.225.
- Dziś otrzymasz ocenę z czytania ze zrozumieniem ( jest to zadanie obowiązkowe!) , przeczytaj uważnie pytania, które zamieszczone są poniżej i odpowiedz na nie ( korzystając z tekstu mitu) w wiadomości wysłanej do mnie -pytań jest 10, za każdą poprawną odpowiedź otrzymasz 1punkt (10 punktów =100%) - masz na to czas do poniedziałku do 9.00.
- Czyim synem był Herakles ?
- W jaki sposób okazało się po raz pierwszy, że Herakles posiada nadludzką siłę?
- Jaką książkę wybrał Herakles do czytania, kiedy odwiedził bibliotekę ?
- W co ubierał się Herakles ?
- Z czym Herakles nigdy się nie rozstawał?
- Jakimi darami bogowie obdarzyli młodego herosa?
- W jaki sposób Herakles zdobył żonę?
- Dlaczego Herakles zaciągnął się na służbę do króla Eurysteusa?
- Jakie było pierwsze zadanie Heraklesa zlecone przez króla Myken?
- Od ilu lat nie była sprzątana stajnia Augiasza i w jaki sposób Herakles zdołał uprzątnąć ją w jeden dzień?
Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski
Jeśli chcesz już dziś zrobić obydwa zadania, wyślij je w 2 mailach.
Następną wiadomość zamieszczę w poniedziałek ( będzie to 1 lekcja)
25.03 (1 lekcja, termin realizacji: 25.03.2020)
Dziś powtórki z ortografii ciąg dalszy!
- Najpierw robimy próbę z przepływu informacji J - zrób zdjęcie zadaniu, które wykonałeś w zeszycie po moim poniedziałkowym wpisie i prześlij mi jako załącznik na adres: marcolmaryla @gmail.com
Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski
- Teraz w zeszycie z gramatyki wpisz temat lekcji : Ortograficzna corrida, następnie wejdź na: https://dyktanda.online/app/# , wybierz kl.4-6, regułę „wszystkie” i znajdź dyktando „Genialny malarz”, wykonaj je, sprawdź samego siebie i popraw ewentualne błędy.
- Oczekuj mojej odpowiedzi, czy Twój mail został do mnie dostarczony. W tym czasie możesz się wybrać z Michałem Rusinkiem do Nowego Jorku, Teheranu albo do Katmandu…
( oczywiście… nie wychodząc z domu).
Dziś nic nie będę oceniać. Następną wiadomość zamieszczę w czwartek ( będą to 2 lekcje - na czwartek i piątek).
23.03.2020
Dziś powtórka z ortografii!
W zeszycie z gramatyki wpisz nagłówek : Doskonalenie pisowni wyrazów z „rz” i „ż”, następnie wejdź na: https://dyktanda.online/app/# , wybierz kl.4-6, regułę rz/ż i znajdź dyktando „Jeż Jerzy”, wykonaj je, sprawdź samego siebie i popraw ewentualne błędy. Następnie wybierz po 5 wyrazów z „rz” i „ż” , które są dla Ciebie najtrudniejsze, wpisz je do zeszytu w 2 słupkach, kolorem zaznacz w nich „rz” i „ż” i z każdym wyrazem ułóż 1 zdanie ( byłoby miło, gdybyś wymyślił zdania o pozytywnej treściJ).
Następną wiadomość zamieszczę w środę.
Język angielski
27.03
Temat: E-mail z zaproszeniem na przyjęcie. (2 godziny)
Witam was moi drodzy. Dziś tematem naszej lekcji jest email znajdujący się na stronie 86 w waszych podręcznikach. Popracujemy sobie z tym tekstem przez najbliższe 2 lekcje, zajmiemy się nowym słownictwem i wykonamy zadania związane ze zrozumieniem tego tekstu.
Tak więc otwórzcie proszę podręczniki i przeczytajcie sobie obydwa maile - ten od Brendy i odpowiedź na niego napisaną przez Emily.
W drugim kroku wypiszcie sobie słownictwo wskazane w ramce obok tekstu. Słowa, które moim zdaniem niektórym z was mogą sprawić trudność to:
- invite- zaprosić,
- excited- podekscytowany,
- snacks- przekąski,
- birthday cake- tort urodzinowy,
- candles- świeczki,
- anyway- tak czy siak,
- i zdanie It sounds like we are going to enjoy ourselves a lot at your party- Wygląda na to, że bardzo dobrze będziemy się bawić na imprezie.
Jeśli nie rozumiecie jeszcze jakiś wyrazów, to możecie skorzystać ze słowników internetowych lub zwykłego książkowego.
Do wykonania mamy trzy zadania. W zadaniu pierwszym połączcie pocięte zdania tak, aby te które powstaną, były zgodne z przeczytanymi mailami.
Zadanie drugie to typowe zadanie na prawda, fałsz i brak informacji.
Jeśli nie rozumiesz zdań to skorzystaj z mojej podpowiedzi w nawiasie (Zdanie pierwsze- Impreza Brendy odbędzie się za dwa tygodnie. Zdanie drugie- Zamierzają zamówić dla niej tort urodzinowy, zdanie trzecie- Jej siostra jest starsza niż ona i zdanie czwarte- Emily zamierza pójść przyjść do domu Brendy przed jedenastą.)
W zadaniu trzecim musimy odpowiedzieć na pytania. Odpowiedzi układamy całymi zdaniami.
I znów podpowiedź dla tych z Was, którzy nie rozumieją pytań (1. o której jest impreza Brendy?, 2. Kto zrobi jej tort?, 3.Kiedy zamierzają pograć w gry na imprezie?)
Dziś w trakcie lekcji zrobimy tyle materiału, ile zdążycie. A na kolejnej dokończycie sobie te zadania i we wtorek do godziny 18.00 wyślecie mi zdjęcia z zadaniami 1, 2,3.
Pozdrawiam was serdecznie i życzę owocnej pracy.
W razie pytań zachęcam do kontaktu na grupie lub w innej formie.
26.03
Temat: Uroczystości i święta - słownictwo, ćwiczenia w mówieniu.
Dzień dobry. Zaczniemy sobie dzisiaj rozdział szósty.
Otwórzcie wasze podręczniki na stronie 84. W opisie modułu w lewym górnym rogu znajdują się informacje na temat materiału zawartego w rozdziale 6. Jest to słownictwo z działu święta, festiwale, jedzenie oraz zwroty z do i make. Jeśli chodzi o gramatykę będzie to konstrukcja służąca do wyrażania zamiarów (be going to) oraz zaimki zwrotne (się siebie). Dialog to sugerowanie i reagowanie na sugestie.
Dziś zajmiemy się tylko słownictwem związanym z nazwami świąt. Wypiszcie sobie wszystkie święta, których nazwy znajdują się pod obrazkami (jest ich 8). Ze słowniczkiem z tyłu książki przetłumaczcie je na język polski. Następnie w ćwiczeniach rozwiążcie zadanie 1 na stronie 34. Z rozsypanych liter musicie ułożyć nazwy świąt przedstawionych na obrazkach (i te obrazki podpisać). Zadanie dla chętnych na plusa to przesłanie mi na maila trzech zdań na temat swojego ulubionego święta z tych przedstawionych na zdjęciach. Piszemy które święto lubimy i dlaczego oraz jak je obchodzimy/ co wtedy zwykle robimy. Używamy czasu teraźniejszego (present simple), gdyż mówimy o sytuacji powtarzającej się, typowej.
Zadanie z ćwiczeń proszę sfotografować i przesłać na mojego maila nie później niż w czwartek do godziny 18.00.
Pozdrawiam was serdecznie i życzę owocnej pracy.
W razie pytań zachęcam do kontaktu na grupie lub w innej formie.
24.03
Temat: Past Simple wcale nie taki przeszły!
Witam w nowym tygodniu. Zachęcam do wykonania kolejnej porcji ćwiczeń z czasem przeszły. Myślę, że większość czasowników nieregularnych już nie stanowi dla Was większej trudności. W tym tygodniu utrwalamy 5 części wprowadzonych wcześniej. W kolejnym dołożymy nową porcję. Zachęcam do śpiewania piosenek z zeszłego tygodnia.
Dla tych, którzy nie koniecznie pamiętają co to takiego Past Simple (patrz tył podręcznika, zeszyt lub kartka z czasami), mam dodatkowy film https://www.youtube.com/watch?v=Bh14coUq8Ck
I zadania - w zeszycie wpisujemy tylko odpowiedzi. W czwartek (przed kolejną lekcją) podam te właściwe.
I. Czasowniki podane w nawiasach wpisz w formie przeszłej.
1. Susan .................. (find) her handbag in the wardrobe.
2. When the parade ................. (begin), we were excited.
3. Tom .................. (think) the party was boring.
4. Sue ................... (fly) to Italy last week.
5. Margaret ................ (make) roast lamb and potatoes yesterday.
6. We ..................... (drive) to Spain last month.
7. John ............. (come) home early this afternoon.
8. They .................... (buy) a new car last month.
9. The children ............... (break) the lamp yesterday.
10. She ................ (give) me a nice present.
11. Tom ............... (tell) me a funny joke.
12. She ................ (write) a letter to her brother yesterday.
II. Uporządkuj wyrazy tak, aby powstały poprawne zadania.
1. we/ the/ go/ didn’t/ to/ park/ yesterday/ .
........................................
2. read/ he/ book/ science-fiction/ a / week/ last/ .
........................................
3. buy/ she/ new/ bicycle/ last/ a / month/ did/ ?
........................................
4. they/ have/ didn’t/ party/ a/ week/ last/ .
........................................
5. did/ bed/ your/ you/ make/ yesterday/ ?
Dla chętnych
https://quizizz.com/admin/quiz/5c2cb4802be238001b71e88e/past-simple
https://quizizz.com/admin/quiz/59f0edc1ea34a5120007a275/past-simple te zadania wystarczy wykonać online.
Matematyka
27.03
Temat: Kąty i ich rodzaje (2h).
Dzisiaj przypomnimy wiadomości z klasy 4, dotyczące kątów.
Jako notatkę zapiszcie do zeszytu:
Informacje zawarte w notatce znajdują się też w podręczniku na str. 107-108.
Następnie rozwiążcie zadania:
podręcznik str. 109 zadanie 1 (do zeszytu)
ćwiczenia str. 7 zadania 1- 4
dla chętnych (na plusa): ćwiczenia str.8 zadania 5 - 7
Poniżej macie filmiki dotyczące kątów.
https://youtu.be/VxKcSSon1IM?t=89
Bardzo proszę o przesyłanie wszystkich rozwiązań z danej lekcji w jednym emailu.
Rozwiązania prześlij do wtorku (31.03, godz. 18:00), na adres: jreclik2@gmail.com. Jako temat wiadomości wpisz swoje imię i nazwisko.
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com). Pozdrawiam.
25.03
Temat: Proste prostopadłe, proste równoległe - ćwiczenia (1h).
- Zapisz do zeszytu rozwiązania zadań ze zdjęcia:
- Zadania dla chętnych (na plusa):
- Rozwiązania prześlij do piątku (27.03, godz. 18:00), na adres: jreclik2@gmail.com. Jako temat wiadomości wpisz swoje imię i nazwisko.
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com). Pozdrawiam.
Biologia
Temat: Rozpoznawanie roślin nagonasiennych.
Rośliny nagonasienne to nasze powszechnie występujące iglaki- drzewa i krzewy.
Dzisiejsza lekcja to nie tylko przypomnienie sobie tych roślin, które często spotykamy, ale próba nauczenia się rozpoznawania ich. W Waszym podręczniku jest wymienionych 6 gatunków. Ponieważ wiele jest gatunków sosen czy świerków, to proponuję abyście skupili się po prostu na rodzajach.
Trzeba zapamiętać i umieć odróżnić:
- sosnę
- jodłę
- świerk
- cis
- jałowiec
- modrzew
O ile sobie przypominacie 5 rodzajów roślin nagonasiennych występuje przy naszej szkole.
Do nauki najbardziej przydają się dobre fotografie lub rysunki schematyczne.
Jeśli wejdziecie na epodreczniki.pl szkoła podstawowa biologia nagonasienne to w rozdziale 5. Krajowe rośliny nagonasienne są umieszczone po 2 zdjęcia: świerk, jodła, modrzew, cis, sosna (kosodrzewina)
https://opracowania.pl/opracowania/biologia/rosliny-nasienne,oid,1311,rosliny-nagonasienne na tej stronie są ciekawe rysunki i krótki opis.
Wpisując w Google pojedyncze hasło np. świerk itp. obejrzycie wiele zdjęć.
Ucząc się rozpoznawać zwróćcie uwagę na to:
czy igły są długie czy krótkie; czy są kłujące czy nie; czy rosną bezpośrednio na gałęzi czy są zebrane w krótkie pędy (np. sosna ma zawsze po 2 igły); szyszki są długie czy bardziej okrągłe; wreszcie czy te długie szyszki zwisają w dół czy siedzą na gałęzi?
Wykorzystanie do tego tematu Waszego podręcznika i zeszytu ćwiczeń już Wam bardzo pomoże, ale gdy jeszcze obejrzycie piękne zdjęcia drzew i krzewów możecie mile spędzić czas.
Po powrocie do szkoły zobaczycie jeszcze zasuszone w zielnikach wymienione dziś okazy.
Geografia
Temat : Pogoda a klimat /1h/.
Przeczytajcie z podręcznika od str.102-107/.Wejdźcie na stronę epodręczniki.pl , kształcenie ogólne, szkoła podstawowa, geografia , wyszukajcie lekcję „ Czym jest pogoda a czym klimat? Są tam ciekawe zadania interaktywne i film. Wykonajcie zadania w zeszycie ćwiczeń od str.61 do 63. To jest zadanie na ten tydzień, w poniedziałek poproszę o przesłanie zadań z zeszytu ćwiczeń/ zdjęć/ do sprawdzenia. Pozdrawiam Renata Ucher
Historia
(26.03.2020/1.04.2020)
Temat : Polska Bolesława Chrobrego. Bilans panowania pierwszego króla.
Ten temat będzie realizowany na dwóch lekcjach podr.170-174
Uczeń:
- Zna pojęcia: arcybiskupstwo, koronacja, relikwie, zjazd gnieźnieński
- wyjaśnia znaczeni koronacji Chrobrego, opisuje misję świętego Wojciecha do Prus, przedstawia przebieg i znaczenie zjazdu w Gnieźnie, opisuje wojny prowadzone przez Chrobrego z sąsiadami, wyjaśnia znaczenie utworzenia niezależnego Kościoła w państwie polskim, wskazuje pozytywne i negatywne skutki polityki prowadzonej przez Bolesława Chrobrego
- Zna daty: 1000, 1025.
- Wie kim byli: Bolesław Chrobry, Otton III i święty Wojciech
- Wskazuje na mapie: granice państwa Bolesława Chrobrego na początku jego panowania oraz ziemie przez niego podbite - Milsko, Łużyce, Grody Czerwieńskie; pogańskie plemię Prusów
Tę kolorową stronę można wydrukować (kto ma takie możliwości) lub przerysować na 2 stronach zeszytu - to forma notatki do tej lekcji.
Do 8.04. wykonać ćwiczenia
- Uporządkuj podane wydarzenia chronologicznie, wstawiając cyfry od 1 do 5. Rozpocznij od wydarzenia, które miało miejsce najwcześniej
_____ - spotkanie Bolesława Chrobrego z cesarzem Ottonem III w Gnieźnie
_____ - wyprawa biskupa Wojciecha do Prus
_____ - koronacja Bolesława Chrobrego na króla Polski
_____ - najechanie Czech przez Bolesława Chrobrego
_____ - przyłączenie Grodów Czerwieńskich do Polski
- Napisz 10 zdań o świętym Wojciechu - skąd pochodził, kim był, skąd się wziął w Polsce, dlaczego udał się do Prus i co się z nim stało i z jego zwłokami (legenda)
(25.03.2020)
Temat : Mieszko I i początki Polski.
podr.165-169
Uczeń:
- Zna pojęcia: książę, dynastia, biskupstwo, poganin, Piastowie, Dagome iudex
- Wyjaśnia skąd pochodzi nazwa „Polska”, dlaczego w przeciwieństwie do legendarnych przodków Mieszko I jest uznawany za pierwszego historycznego władcę Polski, opisuje zasługi Mieszka I i Dobrawy, wyjaśnia przyczyny i skutki chrztu Polski, uzasadnia twierdzenie, że przyjęcie chrztu przez Mieszka I należało do najważniejszych wydarzeń w dziejach Polski
- Zna daty: 966 r., 972 r.
- Wskazuje na mapie: Gniezno, Poznań, plemiona zamieszkujące ziemie polskie w X wieku, granice państwa Mieszka .
Notatka do zeszytu:
Pierwszym historycznym władcą Polski był pochodzący z plemienia Polan Mieszko I, który zjednoczył większość plemion zamieszkujących w X wieku ziemie dzisiejszej Polski. W 966 roku Mieszko I za pośrednictwem Czech schrystianizował ziemie polskie. Wydarzenie to wzmocniło pozycję naszego kraju w Europie i przyczyniło się do jego rozwoju kulturalnego.
972 - zwycięstwo wojsk polskich pod Cedynią
Wejdźcie na ten link i zobaczcie film
https://gwo.pl/panstwo-mieszka-i-p4407
Odpowiedzi na pytania piszecie na komputerze i odsyłacie do 1.04. na adres:
- Oceń czy poniższe zdania są prawdziwe, zaznacz literę „P” przy zdaniach prawdziwych, a „F” przy fałszywych.
Ojcem Mieszka I był książę Siemomysł |
P |
F |
Nazwa „Polska” pochodzi od nazwy plemienia Polan, którzy podbili sąsiednie plemiona i utworzyli państwo. |
P |
F |
Mieszko I był założycielem Piastów |
P |
F |
Państwo Mieszka I było większe od terenów dzisiejszej Polski |
P |
F |
Pierwsze biskupstwo na ziemiach polskich powstało w Gnieźnie |
P |
F |
- Podajcie 3 argumenty (skutki), które przemawiały za przyjęciem chrztu przez Mieszka I (od myślników).
Informatyka
Muzyka
Plastyka
Religia
25.03. (4 l.)
Temat: Wizerunek Mistrza - św. Weronika
Każdy z nas ma taką chustę Weroniki. Są nią zdolności, którymi zostaliśmy obdarzeni przez Boga. Niektórym z nas wydaje się, że nie otrzymał żadnych, bo nie potrafi pięknie malować, śpiewać, w sporcie też mu nie idzie, ale każdy otrzymał czas oraz wolność działania. To jest właśnie nasza chusta, którą możemy służyć innym ludziom. Tylko wtedy, gdy bezinteresownie pomożemy innym, w naszych sercach, jak na chuście Weroniki, realizujemy przykazania miłości bliźniego.
Wypisz dobre uczynki, które udało Ci się zrobić w Wielkim Poście (pamiętaj, że w Twoim sercu tworzą „chustę Weroniki”).
Proszę o nadesłanie prac do końca przyszłego tygodnia na adres: mdurczok27@gmail.com
Zachęcam was do udziału w czwartek w Mszy szkolnej i bezpośrednio po niej w Drodze Krzyżowej drogą on-line. www.skrzyszowparafia.pl.
Technika
26.03
Liczba jednostek lekcyjnych: 1
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
Temat: Wydzieranka wiosenna
Uczniowie wykonują wydzierankę o tematyce wiosennej i zdjęcie wysyłają na adres mailowy krzysztofszew@gmail.com
Termin: do 2.04
WDŻ
W-F
DZIEWCZYNY
CHŁOPCY
25.03-31.03
Przygotowanie do próby gibkości i szybkości ISF Zuchory Podaje link do rozgrzewki z dużym zakresem ćwiczeń rozciągających https://www.youtube.com/watch?v=vq_4SghsXUg
-
Dodatkowo: Bieg w miejscu 4x20 sek. z przerwą 30 sek.
- Przygotowanie do próby skoku w dal i próby siły mm.brzucha ISF Zuchory Wykonujemy przeskoki jednonóż i obunóż nad niskimi przeszkodami
- Uczeń wykonuje kolejno 20 przeskoków z nogi na nogę w bok.
- 20 przeskoków w przód i w tył
- 10 przeskoków przód i tył jedną nogą i 10 przeskoków drugą nogą.
Dla odpoczynku może wykonać jedno ćwiczenie rozciągające w siadzie.
- 20 przeskoków obunóż bokiem
- 20 przeskoków obunóż przód tył
- Na koniec wykonuje skok w dal z miejsca 3x i mierzy swoją stopą.
Próbę skoczności najlepiej wykonać na boso bez skarpetek lub w butach które się nie ślizgają.
Uczeń skacze obunóż w przód, a następnie odwraca się i mierzy odległość własną stopą.
Wynik sprawdza w tabeli i zapisuje do dziennika.
3.Przygotowanie do testu m. brzucha
- Na początku wykonujemy 3 serie po 20 sek. nożyc poziomych z przerwą 1-2min.
- W kolejnej przerwie między odrabianiem lekcji można przy ścianie wykonać
- 3 serie prostych brzuszków do 30 powtórzeń także z przerwą 1-2 min.
- Na koniec wykonuje próbę prawidłową z testu Zuchory.
- Wykonuje próby sprawnościowe zgodne z ISF Zuchory : próba gibkości, próba szybkości, próba m. brzucha oraz próba skok w dal z miejsca,wytrzymałości i siły RR i zapisuje je w Dzienniku aktywności .
Przez 3 lekcje będziemy przygotowywać się do wykonania kolejnych prób testu sprawności.
Na 4 lekcji wykonamy wszystkie próby wpisując swoje wyniki w tabeli , wystawiając ocenę ,zgodnie z tabelą. W miarę możliwości można wysłać do nauczyciela gotową tabelę na e-mail
-
Na samym dole strony znajduje się pdf z tym testem.
Pozdrawiam życząc zdrowia i wytrwałości.
Zadania na kolejny tydzien 23.03-24.03
Każdy ćwiczy na miarę swoich możliwości i posiadanych umiejętności.
Rozgrzewka: https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U
Ćwiczenia dla dzieci - prawidłowa postawa
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8 (jak ktoś nie ma piłki pomija ćwiczenia).
Pamiętajcie aby odejść od komputera , telefonu i zrobić coś dla zdrowia - ruszajcie się !
Zajęcia dodatkowe
Dla uczniów biorących udział w zajęciach SKS
W związku z bardzo ograniczoną możliwością przeprowadzenia zajęć rekreacyjno - sportowych mam dla was w tym tygodniu (25.03. - 31.03.) trochę nietypowe zadanie.
Temat zajęć: Ćwiczenia ogólnorozwojowe podczas wykonywania prac domowych.
Zadanie:
Gruntownie wysprzątaj swój pokój lub dowolne pomieszczenie w domu.
Ćwiczenia:
- skłony tułowia w przód - podczas odkurzania, mycia podłóg,
- wspięcia na palcach - ścieranie kurzu na wysokich meblach,
- ćwiczenia siły mięśni ramion - podczas trzepania dywanów,
- celność rzutów - wrzucanie śmieci do kosza
Na koniec fajna wiadomość - nie trzeba robić rozgrzewki.
Format | Nazwa pliku | Rozmiar | Pobierz |
---|---|---|---|
Indeks sprawności fizycznej K Zuchory.pdf | 111.73KB | pobierz Plik: Indeks sprawności fizycznej K Zuchory.pdf |