5c
Język polski
26.03 (2 lekcje, termin realizacji: 26.03.2020 i 27.03.2020)
Dzień dobry piątoklasiści!
Dziś spotykamy się tu po raz ostatni w tym tygodniu, przygotowałam dla Was 2 lekcje ( na dziś i jutro) poświęcone kolejnemu mitowi. Zapiszcie w zeszycie z literatury temat z 2 numerami lekcji i z datami 26.03.20 i 27.03.20:
Temat: Z maczugą, łukiem, w skórze lwa-wyczyny Heraklesa.
Czwartek:
- Otwórz podręcznik na str. 222 i ćwiczenia na str.128 ( przeczytaj polecenia, które wpiszę poniżej, a potem możesz wyłączyć komputer, będzie Ci dopiero potrzebny do wysłania zadania z dziś)
- Przeczytaj ze zrozumieniem „ Mit o Heraklesie” (włącznie z objaśnieniami),
- Wpisz do zeszytu ciekawostkę ze str. 225 ( bez prezentacji),
- W ćwiczeniach zrób zad.2 ze str. 128,
- Wyślij mi na maila wiadomość, w treści której wpiszesz kolejność numerów, które wpisałeś w kratki, np.: 8,1,5,3,2, 7,6,4 - to jest Twoje zadanie domowe na dziś - każdy, kto do piątku do godz. 9.00 przyśle właściwą kolejność, otrzyma plusa.
Piątek:
- Otwórz podręcznik na str. 222 i przypomnij sobie mit, który przeczytałeś wczoraj.
- Do zeszytu wpisz odpowiedzi do zad.1 i 2 ze str.225.
- Dziś otrzymasz ocenę z czytania ze zrozumieniem ( jest to zadanie obowiązkowe!) , przeczytaj uważnie pytania, które zamieszczone są poniżej i odpowiedz na nie ( korzystając z tekstu mitu) w wiadomości wysłanej do mnie -pytań jest 10, za każdą poprawną odpowiedź otrzymasz 1punkt (10 punktów =100%) - masz na to czas do poniedziałku do 9.00.
- Czyim synem był Herakles ?
- W jaki sposób okazało się po raz pierwszy, że Herakles posiada nadludzką siłę?
- Jaką książkę wybrał Herakles do czytania, kiedy odwiedził bibliotekę ?
- W co ubierał się Herakles ?
- Z czym Herakles nigdy się nie rozstawał?
- Jakimi darami bogowie obdarzyli młodego herosa?
- W jaki sposób Herakles zdobył żonę?
- Dlaczego Herakles zaciągnął się na służbę do króla Eurysteusa?
- Jakie było pierwsze zadanie Heraklesa zlecone przez króla Myken?
- Od ilu lat nie była sprzątana stajnia Augiasza i w jaki sposób Herakles zdołał uprzątnąć ją w jeden dzień?
Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski
Jeśli chcesz już dziś zrobić obydwa zadania, wyślij je w 2 mailach.
Następną wiadomość zamieszczę w poniedziałek ( będzie to 1 lekcja)
25.03 (1 lekcja, termin realizacji: 25.03.2020)
Dziś powtórki z ortografii ciąg dalszy!
- Najpierw robimy próbę z przepływu informacji J - zrób zdjęcie zadaniu, które wykonałeś w zeszycie po moim poniedziałkowym wpisie i prześlij mi jako załącznik na adres: marcolmaryla @gmail.com
Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski
- Teraz w zeszycie z gramatyki wpisz temat lekcji : Ortograficzna corrida, następnie wejdź na: https://dyktanda.online/app/# , wybierz kl.4-6, regułę „wszystkie” i znajdź dyktando „Genialny malarz”, wykonaj je, sprawdź samego siebie i popraw ewentualne błędy.
- Oczekuj mojej odpowiedzi, czy Twój mail został do mnie dostarczony. W tym czasie możesz się wybrać z Michałem Rusinkiem do Nowego Jorku, Teheranu albo do Katmandu…
( oczywiście… nie wychodząc z domu).
Dziś nic nie będę oceniać. Następną wiadomość zamieszczę w czwartek ( będą to 2 lekcje - na czwartek i piątek).
23.03.2020
Dziś powtórka z ortografii!
W zeszycie z gramatyki wpisz nagłówek : Doskonalenie pisowni wyrazów z „rz” i „ż”, następnie wejdź na: https://dyktanda.online/app/# , wybierz kl.4-6, regułę rz/ż i znajdź dyktando „Jeż Jerzy”, wykonaj je, sprawdź samego siebie i popraw ewentualne błędy. Następnie wybierz po 5 wyrazów z „rz” i „ż” , które są dla Ciebie najtrudniejsze, wpisz je do zeszytu w 2 słupkach, kolorem zaznacz w nich „rz” i „ż” i z każdym wyrazem ułóż 1 zdanie ( byłoby miło, gdybyś wymyślił zdania o pozytywnej treściJ).
Następną wiadomość zamieszczę w środę.
Język angielski
27.03
Temat: ‘Do’ i ‘make’ w różnych wyrażeniach
Dzień dobry. Dzisiaj zajmiemy się krótkim tematem ze strony osiemdziesiątej siódmej.
W zadaniu czwartym mamy wyrażenia z czasownikami do i make. Oba te czasowniki znaczą ‘robić’, jednak w różnych wyrażeniach nie używam ich wymiennie. Trzeba pamiętać w jakim wyrażeniu, którego z nich użyć. Na pewno pamiętacie zwrot oznaczający odrabianie zadań domowych. Było to..... ‘do homework’.
Wypiszemy sobie te zwroty do zeszytu w odpowiedniej formie i przetłumaczymy na język polski. Tak więc:
- make a cake - zrobić ciasto
- make food - przygotować jedzenie
- do your hair - uczesać włosy
- do your nails - zrobić paznokcie
- do somebody a favour - wyświadczyć komuś przysługę
- do the shopping - robić zakupy
- make a list - robić listę
- make invitations - wykonać zaproszenia
Jak wypiszecie sobie te zwroty w zeszycie, postarajcie się je zapamiętać i później przećwiczyć w ćwiczeniach. Na stronie 34 w zadaniu drugim wstawcie do lub make.
Proszę też o wykonanie zadania 6 na stronie 87 w podręczniku. W podanym przeze mnie linku https://learningclub.egis.com.pl/pl/szkolapodstawowa/flash/flash_klasa_5_podrecznik_wieloletni_nagrania_audio w nagraniu nr 66 znajdziecie sobie słuchankę. Dwukrotnie odtwórzcie nagranie i wybierzcie właściwą odpowiedź. Podpowiedź w nawiasie (1. kiedy on zamierza mieć imprezę, 2. gdzie zamierza ją mieć 3. kto przyniesie jedzenie i 4. co będą robić na imprezie).
Tym razem odpowiedzi nie trzeba przesyłać. Pojawią się z wyjaśnieniem w kolejnej lekcji.
Pozdrawiam was serdecznie i życzę owocnej pracy.
W razie pytań zachęcam do kontaktu na grupie lub w innej formie.
26.03
Temat: Uroczystości i święta - słownictwo, ćwiczenia w mówieniu. (1 lekcja)
Dzień dobry. Zaczniemy sobie dzisiaj rozdział szósty. Chcę, żeby wszystkie trzy klasy pracowały równolegle dlatego zostawiamy narazie końcówkę działu 5. Na pewno zdążymy jeszcze do niego wrócić. I nadal ćwiczymy nieregularne!- w poniedziałek dodamy kolejną część.
Otwórzcie wasze podręczniki na stronie 84. W opisie modułu w lewym górnym rogu znajdują się informacje na temat materiału zawartego w rozdziale 6. Jest to słownictwo z działu święta, festiwale, jedzenie oraz zwroty z do i make. Jeśli chodzi o gramatykę będzie to konstrukcja służąca do wyrażania zamiarów (be going to) oraz zaimki zwrotne (się siebie). Dialog to sugerowanie i reagowanie na sugestie.
Dziś zajmiemy się tylko słownictwem związanym z nazwami świąt. Wypiszcie sobie wszystkie święta, których nazwy znajdują się pod obrazkami (jest ich 8). Ze słowniczkiem z tyłu książki przetłumaczcie je na język polski. Następnie w ćwiczeniach rozwiążcie zadanie 1 na stronie 34. Z rozsypanych liter musicie ułożyć nazwy świąt przedstawionych na obrazkach (i te obrazki podpisać). Zadanie dla chętnych na plusa to przesłanie mi na maila trzech zdań na temat swojego ulubionego święta z tych przedstawionych na zdjęciach. Piszemy które święto lubimy i dlaczego oraz jak je obchodzimy/ co wtedy zwykle robimy. Używamy czasu teraźniejszego (present simple), gdyż mówimy o sytuacji powtarzającej się, typowej.
Zadanie z ćwiczeń proszę sfotografować i przesłać na mojego maila nie później niż w czwartek do godziny 18.00.
Pozdrawiam was serdecznie i życzę owocnej pracy.
W razie pytań zachęcam do kontaktu na grupie lub w innej formie.
23.03
Temat: Past Simple wcale nie taki przeszły!
Witam w nowym tygodniu. Zachęcam do wykonania kolejnej porcji ćwiczeń z czasem przeszły. Myślę, że większość czasowników nieregularnych już nie stanowi dla Was większej trudności. W tym tygodniu utrwalamy 5 części wprowadzonych wcześniej. W kolejnym dołożymy nową porcję. Zachęcam do śpiewania piosenek z zeszłego tygodnia.
Dla tych, którzy nie koniecznie pamiętają co to takiego Past Simple (patrz tył podręcznika, zeszyt lub kartka z czasami), mam dodatkowy film https://www.youtube.com/watch?v=Bh14coUq8Ck
I zadania - w zeszycie wpisujemy tylko odpowiedzi. W czwartek (przed kolejną lekcją) podam te właściwe.
I. Czasowniki podane w nawiasach wpisz w formie przeszłej.
1. Susan .................. (find) her handbag in the wardrobe.
2. When the parade ................. (begin), we were excited.
3. Tom .................. (think) the party was boring.
4. Sue ................... (fly) to Italy last week.
5. Margaret ................ (make) roast lamb and potatoes yesterday.
6. We ..................... (drive) to Spain last month.
7. John ............. (come) home early this afternoon.
8. They .................... (buy) a new car last month.
9. The children ............... (break) the lamp yesterday.
10. She ................ (give) me a nice present.
11. Tom ............... (tell) me a funny joke.
12. She ................ (write) a letter to her brother yesterday.
II. Uporządkuj wyrazy tak, aby powstały poprawne zadania.
1. we/ the/ go/ didn’t/ to/ park/ yesterday/ .
........................................
2. read/ he/ book/ science-fiction/ a / week/ last/ .
........................................
3. buy/ she/ new/ bicycle/ last/ a / month/ did/ ?
........................................
4. they/ have/ didn’t/ party/ a/ week/ last/ .
........................................
5. did/ bed/ your/ you/ make/ yesterday/ ?
Dla chętnych
https://quizizz.com/admin/quiz/5c2cb4802be238001b71e88e/past-simple
https://quizizz.com/admin/quiz/59f0edc1ea34a5120007a275/past-simple te zadania wystarczy wykonać online.
W razie pytań- piszemy na grupie, Librusie lub mailu
Pozdrawiam.
Luiza Dworok
A wszystkich chcących zwiedzić Londyn- zapraszam na wirtualną wycieczkę- http://360.visitlondon.com/# lub https://www.youtube.com/watch?v=WFRR0zC70-0
Matematyka
27.03
(2h)Temat: Kąty i ich rodzaje .
Dzisiaj przypomnimy wiadomości z klasy 4, dotyczące kątów.
Jako notatkę zapiszcie do zeszytu:
Informacje zawarte w notatce znajdują się też w podręczniku na str. 107-108.
Następnie rozwiążcie zadania:
podręcznik str. 109 zadanie 1 (do zeszytu)
ćwiczenia str. 7 zadania 1- 4 (obowiązkowo)
dla chętnych (na plusa): ćwiczenia str.8 zadania 5 - 7
Poniżej macie filmiki dotyczące kątów.
https://youtu.be/VxKcSSon1IM?t=89
Rozwiązania prześlij do wtorku (31.03, godz. 18:00), na adres: Jako temat wiadomości wpisz swoje imię i nazwisko .
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus,email i grupa ). Pozdrawiam.
25.03
(2h) Temat:Proste prostopadłe i proste równoległe.
Nad tematem lekcji, bądź marginesie zapiszcie dział :Figury na płaszczyźnie.
Rozpoczynamy pracę z niebieskimi ćwiczeniami.
Na początku lekcji w celu wyjaśnienia co to są proste prostopadłe i proste równoległe zobaczcie film(lekcję) ze strony https://pistacja.tv/film/
Do zeszytu przepiszcie notatkę, którą wysyłam w formie zdjęcia.
W zeszytach wykonajcie zadania z podręcznika:
Zad.1 str. 105
Zad.2, 3, 4, i 6 str. 106
ćwiczenia str. 3 zad 1,2 i 3
str.4 zad 4,5,6
str.5 zad 7
str 6 zad 11 i 14
Dla chętnych na (+) „super zagadka” z podręcznika str 106.
Wszystkie zadania rozwiązane w zeszycie i w ćwiczeniach należy sfotografować i odesłać do mnie na e-maila najpóźniej do piątku do godz 18.00
W razie pytań kontaktujemy się przez Librus, e-mail oraz można pisać na grupie.
Pozdrawiam i życzę owocnej pracy!
Biologia
Temat: Rozpoznawanie roślin nagonasiennych.
Rośliny nagonasienne to nasze powszechnie występujące iglaki- drzewa i krzewy.
Dzisiejsza lekcja to nie tylko przypomnienie sobie tych roślin, które często spotykamy, ale próba nauczenia się rozpoznawania ich. W Waszym podręczniku jest wymienionych 6 gatunków. Ponieważ wiele jest gatunków sosen czy świerków, to proponuję abyście skupili się po prostu na rodzajach.
Trzeba zapamiętać i umieć odróżnić:
- sosnę
- jodłę
- świerk
- cis
- jałowiec
- modrzew
O ile sobie przypominacie 5 rodzajów roślin nagonasiennych występuje przy naszej szkole.
Do nauki najbardziej przydają się dobre fotografie lub rysunki schematyczne.
Jeśli wejdziecie na epodreczniki.pl szkoła podstawowa biologia nagonasienne to w rozdziale 5. Krajowe rośliny nagonasienne są umieszczone po 2 zdjęcia: świerk, jodła, modrzew, cis, sosna (kosodrzewina)
https://opracowania.pl/opracowania/biologia/rosliny-nasienne,oid,1311,rosliny-nagonasienne na tej stronie są ciekawe rysunki i krótki opis.
Wpisując w Google pojedyncze hasło np. świerk itp. obejrzycie wiele zdjęć.
Ucząc się rozpoznawać zwróćcie uwagę na to:
czy igły są długie czy krótkie; czy są kłujące czy nie; czy rosną bezpośrednio na gałęzi czy są zebrane w krótkie pędy (np. sosna ma zawsze po 2 igły); szyszki są długie czy bardziej okrągłe; wreszcie czy te długie szyszki zwisają w dół czy siedzą na gałęzi?
Wykorzystanie do tego tematu Waszego podręcznika i zeszytu ćwiczeń już Wam bardzo pomoże, ale gdy jeszcze obejrzycie piękne zdjęcia drzew i krzewów możecie mile spędzić czas.
Po powrocie do szkoły zobaczycie jeszcze zasuszone w zielnikach wymienione dziś okazy.
Geografia
Temat: Strefy klimatyczne i krajobrazowe. /1h/.
Wejdźcie w men.gov/zdalnelekcje Wybierzcie klasa 5, przedmioty , geografia , jest tam temat : Przegląd stref krajobrazowych świata. Przeczytajcie ten ciekawy moim zdaniem materiał. Na końcu są 3 bardzo ciekawe zadania. Wykonajcie je, system sprawdzi czy zrobiliście je dobrze. Przeczytajcie również z podręcznika temat od strony 108 do 112. Rozwiążcie zadania w zeszycie ćwiczeń od strony 65 do 67.To jest zadanie na ten tydzień, w poniedziałek poproszę o przesłanie zadań z zeszytu ćwiczeń/ zdjęć/ do sprawdzenia.
Pozdrawiam. Renata Ucher
Historia
25.03
Temat: Mieszko I i początki Polski.
Przeczytaj uważnie temat z podręcznika. Przepisz do zeszytu punkt 2 i 3 ze str. 169 ( TO JUŻ WIEM). Następnie zapoznaj się z materiałami ze strony:
https://epodreczniki.pl/a/mieszko-i---poczatki-panstwa-polskiego/DsBuZoaw7
Wykonaj ćwiczenie 1,2,3 online. W zeszycie wykonaj tabelkę - „Przyczyny i skutki przyjęcia chrztu przez Mieszka I”. Skorzystaj nie tylko z podręcznika, ale też Internetu. To zadanie będzie oceniane. Proszę zdjęcia tego zadania oraz podsumowania z rozdziału V przesłać najpóźniej do 01.04. na adres
Zadanie dla chętnych - Napisz, jakie informacje zawiera dokument Dagome iudex ?
Zachęcam do kontaktu.
Informatyka
Muzyka
Plastyka
Religia
25.03. (4 l.)
Temat: Wizerunek Mistrza - św. Weronika
Każdy z nas ma taką chustę Weroniki. Są nią zdolności, którymi zostaliśmy obdarzeni przez Boga. Niektórym z nas wydaje się, że nie otrzymał żadnych, bo nie potrafi pięknie malować, śpiewać, w sporcie też mu nie idzie, ale każdy otrzymał czas oraz wolność działania. To jest właśnie nasza chusta, którą możemy służyć innym ludziom. Tylko wtedy, gdy bezinteresownie pomożemy innym, w naszych sercach, jak na chuście Weroniki, realizujemy przykazania miłości bliźniego.
Wypisz dobre uczynki, które udało Ci się zrobić w Wielkim Poście (pamiętaj, że w Twoim sercu tworzą „chustę Weroniki”).
Proszę o nadesłanie prac do końca przyszłego tygodnia na adres: mdurczok27@gmail.com
Zachęcam was do udziału w czwartek w Mszy szkolnej i bezpośrednio po niej w Drodze Krzyżowej drogą on-line. www.skrzyszowparafia.pl.
Technika
25.03
Liczba jednostek lekcyjnych: 1
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
Temat: Wydzieranka wiosenna
Uczniowie wykonują wydzierankę o tematyce wiosennej i zdjęcie wysyłają na adres mailowy krzysztofszew@gmail.com
Termin: do 1.04
WDŻ
W-F
DZIEWCZYNY
25.03-31.03
-
- Przygotowanie do próby gibkości i szybkości ISF Zuchory Podaje link do rozgrzewki z dużym zakresem ćwiczeń rozciągających https://www.youtube.com/watch?v=vq_4SghsXUg
Dodatkowo: Bieg w miejscu 4x20 sek. z przerwą 30 sek.
- Przygotowanie do próby skoku w dal i próby siły mm.brzucha ISF Zuchory Wykonujemy przeskoki jednonóż i obunóż nad niskimi przeszkodami
- Uczeń wykonuje kolejno 20 przeskoków z nogi na nogę w bok.
- 20 przeskoków w przód i w tył
- 10 przeskoków przód i tył jedną nogą i 10 przeskoków drugą nogą.
Dla odpoczynku może wykonać jedno ćwiczenie rozciągające w siadzie.
- 20 przeskoków obunóż bokiem
- 20 przeskoków obunóż przód tył
- Na koniec wykonuje skok w dal z miejsca 3x i mierzy swoją stopą.
Próbę skoczności najlepiej wykonać na boso bez skarpetek lub w butach które się nie ślizgają.
Uczeń skacze obunóż w przód, a następnie odwraca się i mierzy odległość własną stopą.
Wynik sprawdza w tabeli i zapisuje do dziennika.
3.Przygotowanie do testu m. brzucha
- Na początku wykonujemy 3 serie po 20 sek. nożyc poziomych z przerwą 1-2min.
- W kolejnej przerwie między odrabianiem lekcji można przy ścianie wykonać
- 3 serie prostych brzuszków do 30 powtórzeń także z przerwą 1-2 min.
- Na koniec wykonuje próbę prawidłową z testu Zuchory.
- Wykonuje próby sprawnościowe zgodne z ISF Zuchory : próba gibkości, próba szybkości, próba m. brzucha oraz próba skok w dal z miejsca,wytrzymałości i siły RR i zapisuje je w Dzienniku aktywności .
Przez 3 lekcje będziemy przygotowywać się do wykonania kolejnych prób testu sprawności.
Na 4 lekcji wykonamy wszystkie próby wpisując swoje wyniki w tabeli , wystawiając ocenę ,zgodnie z tabelą. W miarę możliwości można wysłać do nauczyciela gotową tabelę na e-mail .( Gdy ktoś ma problem może wysłać zdjęcie na messegera. )
-
Pozdrawiam życząc zdrowia i wytrwałości.
Zadania na kolejny tydzien 23.03-24.03
Dziewczyny każda ćwiczy na miarę swoich możliwości i posiadanych umiejętności.
Rozgrzewka: https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U
Ćwiczenia dla dzieci - prawidłowa postawa
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8 (jak ktoś nie ma piłki pomija ćwiczenia).
Pamiętajcie aby odejść od komputera , telefonu i zrobić coś dla zdrowia - ruszajcie się !
CHŁOPCY
25.03-31.03
-
- Przygotowanie do próby gibkości i szybkości ISF Zuchory Podaje link do rozgrzewki z dużym zakresem ćwiczeń rozciągających https://www.youtube.com/watch?v=vq_4SghsXUg
Dodatkowo: Bieg w miejscu 4x20 sek. z przerwą 30 sek.
- Przygotowanie do próby skoku w dal i próby siły mm.brzucha ISF Zuchory Wykonujemy przeskoki jednonóż i obunóż nad niskimi przeszkodami
- Uczeń wykonuje kolejno 20 przeskoków z nogi na nogę w bok.
- 20 przeskoków w przód i w tył
- 10 przeskoków przód i tył jedną nogą i 10 przeskoków drugą nogą.
Dla odpoczynku może wykonać jedno ćwiczenie rozciągające w siadzie.
- 20 przeskoków obunóż bokiem
- 20 przeskoków obunóż przód tył
- Na koniec wykonuje skok w dal z miejsca 3x i mierzy swoją stopą.
Próbę skoczności najlepiej wykonać na boso bez skarpetek lub w butach które się nie ślizgają.
Uczeń skacze obunóż w przód, a następnie odwraca się i mierzy odległość własną stopą.
Wynik sprawdza w tabeli i zapisuje do dziennika.
3.Przygotowanie do testu m. brzucha
- Na początku wykonujemy 3 serie po 20 sek. nożyc poziomych z przerwą 1-2min.
- W kolejnej przerwie między odrabianiem lekcji można przy ścianie wykonać
- 3 serie prostych brzuszków do 30 powtórzeń także z przerwą 1-2 min.
- Na koniec wykonuje próbę prawidłową z testu Zuchory.
- Wykonuje próby sprawnościowe zgodne z ISF Zuchory : próba gibkości, próba szybkości, próba m. brzucha oraz próba skok w dal z miejsca,wytrzymałości i siły RR i zapisuje je w Dzienniku aktywności .
Przez 3 lekcje będziemy przygotowywać się do wykonania kolejnych prób testu sprawności.
Na 4 lekcji wykonamy wszystkie próby wpisując swoje wyniki w tabeli , wystawiając ocenę ,zgodnie z tabelą. W miarę możliwości można wysłać do nauczyciela gotową tabelę na e-mail
-
Pozdrawiam życząc zdrowia i wytrwałości.
Zadania na kolejny tydzien 23.03-24.03
Każdy ćwiczy na miarę swoich możliwości i posiadanych umiejętności.
Rozgrzewka: https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U
Ćwiczenia dla dzieci - prawidłowa postawa
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8 (jak ktoś nie ma piłki pomija ćwiczenia).
Pamiętajcie aby odejść od komputera , telefonu i zrobić coś dla zdrowia - ruszajcie się !
Format | Nazwa pliku | Rozmiar | Pobierz |
---|---|---|---|
Indeks sprawności fizycznej K Zuchory.pdf | 111.73KB | pobierz Plik: Indeks sprawności fizycznej K Zuchory.pdf |