6a
Język polski
Środa, 8.04.
Dzień dobry!
Witam Was wszystkich bardzo serdecznie. Zbliżacie się do końca zagadnień związanych z Biblią, która, jak dobrze wiecie, jest księgą ponadczasową i uniwersalną. Wiele motywów, które z niej się wywodzi, pojawia się w różnorodnych dziedzinach: muzyce, literaturze, malarstwie, a także w naszym języku. Warto znać przynajmniej te najważniejsze motywy, by dobrze zrozumieć różne wypowiedzi i dzieła. Stąd temat dzisiejszych zajęć, który zapiszcie w zeszytach: Motywy biblijne.
Proszę zapoznać się z rozdziałem w podręczniku - str. 248 - 249, a także z materiałem na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=1rloJfOBjcw (chętnym polecam również film obrazujący historię powstania wyrażenia „wieża Babel” - https://www.cda.pl/video/2182495ca/vfilm). W zeszycie zapisz i wyjaśnij związki frazeologiczne: wieża Babel, anielska cierpliwość, rajskie życie, zakazany owoc, syn marnotrawny, sądny dzień, manna z nieba.
Chętnych zapraszam do wykonania zadania 7 (str. 250) zgodnie ze wskazówkami, które pojawiają się w materiale na temat motywów biblijnych (link jest powyżej). Na wykonanie prezentacji macie czas do 24 kwietnia. Zachęcam. W przypadku pytań, zapraszam do kontaktu.
Przypominam również o zadaniach z Władców Słów, a po świętach czeka nas przygoda z „Tajemniczym ogrodem”!
06.04.20 (2 lekcje, termin realizacji: 06.04.2020 i 07.04.2020)
Dzień dobry szóstoklasiści!
Witam Was w nowym tygodniu, w którym spotkamy się tu 2 razy ( dziś i w środę), a potem zaczynamy ferie świąteczne. Na dobry początek tego krótkiego tygodnia mam dla Was wiersz M. Rusinka:
Hawana jest rozchichotana, uśmiechnij się i Ty!!! Na dziś i jutro przygotowałam dla Was 2 lekcje literatury. Zapiszcie w zeszycie z literatury temat z 2 datami : 06.04.2020 i 07.04.2020
Temat: Co się mieści w przypowieści ? Lekcja o talentach i roztropności.
PONIEDZIAŁEK:
- Otwórz podręcznik na str. 254 -255.
- Przeczytaj uważnie z podręcznika „ Przypowieść o talentach” i ustnie odpowiedz na pytanie 1 i 3 pod tekstem.
- Do zeszytu przepisz dokończone zdania:
Słowo „talent” ma w przypowieści dwa…
W znaczeniu dosłownym oznacza…
Biblijne talenty odnoszą się właściwie do naszych …
Należy je skutecznie wykorzystywać, czyli rozwijać, a nie…
Bezczynność, lenistwo i marnotrawstwo naszych zdolności jest…
- Do zeszytu zrób zad. 4/255.
- Przeczytaj poniższe zdania, następnie wybierz tylko te, które są prawdziwe ( zgodne z przeczytaną przypowieścią) i przepisz je do zeszytu ( wpisuj je po kolei, nie zapominając wpisać poprzedzającej każde zdanie nadanej przeze mnie literki, np. a,b,c).
- Biblijne talenty to wyłącznie pieniądze.
- Biblijne talenty to nasze zdolności.
- Biblijnych talentów nie należy pomnażać.
- Przydzielone dary zależą od naszych możliwości.
- Człowiek nie może zostać bierny wobec darów.
- Biblijne talenty to wrodzone możliwości człowieka.
- Danych talentów nie można zmarnować.
- Biblijne talenty możemy sobie kupić.
- Każdy człowiek otrzymuje tyle samo talentów.
- Człowiek pomnażający talenty otrzyma ich jeszcze więcej.
WTOREK
- Otwórz podręcznik na str. 255 -256.
- Przeczytaj uważnie z podręcznika „ Przypowieść o pannach roztropnych i nierozsądnych” i ustnie odpowiedz na pytanie 1 i 3 pod tekstem.
- Do zeszytu zapisz pytanie: Czym jest nieroztropna postawa? Odpowiedzi wybierz spośród podanych przykładów i przepisz do zeszytu.
- Do zeszytu odpowiedz w 5 zdaniach, jak Ty w obecnej sytuacji zachowujesz przezorność.
czwartek 2 kwietnia/piątek 3 kwietnia
- Zapisz temat: Ukryte znaczenie przypowieści biblijnych.
Część I
- Zastanów się i odpowiedz : Czy nauczyciela można nazwać siewcą ?
- Przeczytaj tekst ze str. 251 pt. "Przypowieść o siewcy" i odpowiedz, odnosząc się tylko do słów wypowiedzianych przez Jezusa:
- Jaka sytuacja została przedstawiona w przypowieści?
- Kim naprawdę jest siewca, a czym ziarno?
4. Jeśli odpowiedziałeś/aś to już wiesz, jak zbudowana jest przypowieść.
Zapisz: Przypowieść składa się z dwóch warstw:
- dosłownej: siewca sieje ziarno, które pada na różnego rodzaju grunt i w zależności od tego , na jaki padną, wydają plon lub giną;
- przenośnej: siewcą jest Bóg, ziarnem słowo Boże.
- Czego uczy nas "Przypowieść o siewcy" ? Wykonaj ćw. 4 ze str. 252, a będziesz wiedział.
- W zeszycie na podstawie ćw. 4 zapisz jedno pouczenie, wskazówkę wynikającą z treści przypowieści.
Ludzie powinni ...............................
- Podsumowanie: znaczenie dosłowne+ znaczenie przenośne+ pouczenie= - - - - - - - - - - -
Wróć do pytania, od którego zaczęliśmy lekcję: czy nauczyciela można nazwać siewcą? Zapisz swoje przemyślenia w dwóch, trzech zdaniach.
Część II
- Przeczytaj tekst ze str. 252-253
- Uzupełnij: Kto mówi? ............................... Do kogo?..................................................
O czym? ...............................................................
- Wyodrębnij zdarzenia przypowieści:
- Pobicie przez zbójców podróżnego zmierzającego do Jerycha.
- ................................................................................................
- ..............................................................................................(minimum 8 punktów)
4. Zastanów się i odpowiedz w zeszycie tak lub nie :
- Opowieść o wędrowcu i Samarytaninie to warstwa dosłowna przypowieści TAK/NIE
- Jezus w przypowieści pochwala pomaganie potrzebującym, ale tylko wtedy, gdy są naszymi przyjaciółmi lub rodakami TAK/NIE
- Przypowieść uczy nas, że bliźniemu należy pomóc w potrzebie, niezależnie od jego pochodzenia. TAK/NIE
- Pouczenie wynikające z przypowieści zawarte jest również w przykazaniu "Miłuj bliźniego swego jak siebie samego" TAK/NIE
5. Wykonaj ćw. 7 ze str. 253. Skorzystaj z internetowego słownika języka polskiego, np. PWN.
Wtorek, 31 marca 2020 r.
Środa, 1 kwietnia 2020 r.
- Zapisz temat: Pierwsi ludzie.
- Przeczytaj tekst ze str. 242 pt. "Książka na książkami" Anny Kamieńskiej,
- W zeszycie uzupełnij tekst:
- Bóg stworzył.... i osadził go .... W środku pięknego ogrodu Bóg posadził ........ ,lecz zabronił Adamowi ...................... Adam był smutny, ponieważ ........ Dlatego Bóg stworzył......................Odtąd mężczyzna i kobieta żyli ..........
- W zeszycie uzupełnij schemat:
Bóg JEST JAK wielki garncarz, ponieważ ulepił z gliny człowieka.
Bóg JEST JAK wielki ogrodnik , ponieważ .......................................
Bóg JEST JAK wielki fizyk, ponieważ ............................................
Bóg JEST JAK ....................., ponieważ ..........................................
- Opisz krótko obraz pt. "Ogród Eden" ze str. 244. wg planu:
1. Wstęp: autor i tytuł obrazu, data powstania.
2. Opis poszczególnych elementów obrazu (skorzystaj ze słownictwa: w centrum obrazu, po lewej stronie obrazu, w dali, w głębi, bliżej, naprzeciw, w tle, itp. oraz: znajduje się , stoi, artysta umieścił, leży, zwraca uwagę, dostrzegam, widzę, rzuca się w oczy, przyciaga wzrok). W opisie uwzglęnij wszystkie (!) pytania z ćwiczenia 5., ze strony 244.
3. Moja ocena obrazu.
Niektórych uczniów poproszę o zrobiienie zdjęcia lub skanu i przesłanie mi wypracowania do oceny. Termin: piątek, 3 kwietnia.
XXXX
II
- Zapisz temat: Z pamiętnika pierwszych ludzi- Adama i Ewy.
- Przeczytaj tekst ze str. 245 "Pamiętniki Adama i Ewy"
a) Uzupełnij w zeszycie odpowiedzi do ćw. 1. i 2. ze str. 246. oraz 3 ze str.247.:
"Pamiętniki Adama i Ewy"nawiązują do Biblii poprzez b _ _ _ _ _ _ _ _ oraz niektóre wydarzenia, np.: .............................................................................
Język, jakim napisane są fragmenty pamiętnika, jest oficjalny/potoczny. Dzięki temy tekst wydaje się mieć osobisty/urzędowy charakter. Jest on bliższy człowiekowi niż poważny/humorystyczny ton wypowiedzi tekstu biblijnego.
Adam i Ewa te same wydarzenia opisują w odmienny sposób. Na przykład inaczej mówią o tym , jak ............................................................................... . Dzięki temu czytelnik może wyciągnąć obiektywne/ subiektywne wnioski.
b) Wpisz do tabelki cechy Adama i cechy Ewy (upór, potrzeba opiekowania się drugim człowekiem, gadatliwość, potrzeba dominacji, bezinteresowność, potrzeba towarzystwa, aspołeczny charakter, brak akceptacji odmienności, nieumiejętność przyznania się do porażki, nadmierna opiekuńczość) :
Cechy Adama |
Cechy Ewy |
|
|
c) Wypisz ze str. 247., z "Nowej wiadmości " cechy pamiętnika. Zacznij od:
- pisany w 1. osobie liczby pojedynczej,
- przedstawia wydarzenia z życia autora,
- zawiera ......
3. Napisz wypracowane na minimum 200 słów pt. "Moje trzy dni w raju - pamiętnik". Wykorzystaj swoją znajomość Biblii i przeczytanych właśnie tesktów. Termin: 8 kwietnia, środa. Forma: plik wysłany jako załącznik na adres: . Zadanie zostanie wydrukowane i ocenione.
Język angielski
8.04
Welcome before Easter!
Dziś zapraszam do zabawy wielkanocnej. Na zdjęciu gra planszowa z pytaniami o Wielkanoc. Zachęcam do gry z rodziną (jeśli jest English-speaking) albo online z kolegami.
I wish you Happy Easter and see you after the break!
2.04 (2 godziny lekcyjne)
Temat: Tryby warunkowe.
Dzień dobry. Witam Was na nowej lekcji. Obejmuje ona jeden temat, który będziemy realizować na lekcji dzisiejszej i kolejnej. Dzisiaj omówimy sobie całą część teoretyczną i troszkę poćwiczymy, a na lekcji kolejnej będziemy już tylko trenować.
W związku z tym, że temat jest nowy i dość trudny, połączę się z Wami na grupie i po 8 osób (bo to max) będę omawiać.
W zeszytach zapiszcie do każdego z trybów, kiedy jest używany, wzór i przykład zdania.
Każde zdanie w trybie warunkowym składa się z dwóch części - zdania będącego warunkiem i rezultatu (np. Jeśli nie będzie padać- warunek, to pójdę na spacer- skutek). W trybach najczęściej używamy słów if- jeśli, when- kiedy, unless- jeśli nie.
Zacznijmy więc od trybu zerowego. Jest on używany do opisywania warunków stałych, najczęściej praw przyrody i nauki.
np. Jeśli podgrzejesz lód to się roztopi.
W języku angielskim w tym trybie dwukrotnie używamy czas present simple.
Wzór: If + Present Simple, Present Simple lub Present Simple + if + Present Simple
np. If you heat ice, it melts.
Oczywiście strony zdania możemy zamienić, czyli lód roztopi się, jeśli go podgrzejesz.
Tryb warunkowy pierwszy używany jest do mówienia o warunkach realnych dotyczących przyszłości lub teraźniejszości.
np. Jeśli nie będzie padać, pójdę na spacer. W języku angielskim w części wyrażającej warunek ponownie używany jest czas present simple, a w drugiej części czas przyszły (will).
Wzór: If + Present Simple, Future Simple lub Future Simple + if + Present Simple
np. If it doesn’t rain, I will go for a walk. lub I will go for a walk if it doesn’t rain.
Polecam też film https://www.youtube.com/watch?v=j3QQjVXfqWE&t=3s
Zacznijmy od zadań, w których każdy tryb jest ćwiczony oddzielnie.
W podręczniku na str. 88 wykonajcie zad. 3. W zeszytach zapiszcie zdania w trybie 0. np. 1. If you mix red and white, you get pink (jeśli zmieszasz czerwony z białym to otrzymasz różowy (zawsze tak się dzieje, stąd tryb zerowy). Spróbujcie utworzyć pozostałe 5 zdań. Pamiętajcie o czasie Present Simple.
Na str. 89 w zad. 5 mamy to samo tylko w trybie 1. W przykładzie jest If you don't eat breakfast (Present Simple), you will be hungry (Future Simple)- Jeśli nie zjesz śniadana, będziesz głodny- realna przyszłość, stąd tryb pierwszy. Spróbujcie utworzyć pozostałe 4 zdania.
Na kolejnej lekcji wykonajcie :
- w ćwiczeniach na str. 35 zad. 2- dokończcie zdania w trybie zerowym,
- zad. 3 wstaw tryb 1,
- zad. 4 wstaw jeden z trybów (patrz na formę czasownika w części wypełnionej, np will wskazuje od razu na tryb 1),
- zad. 7 na str. 89 w podręczniku. Zastanówcie się, który tryb i wstawcie właściwą formę.
Zdjęcia wszystkich sześciu (!!!) zadań prześlijcie na mój adres mailowy do poiedziałku do godz. 18.00.
Pozdrawiam i służę pomocą!
1.04
Temat: Worth the experience- praca z tekstem. (1 godzina lekcyjna)
Dzień dobry.
Dzisiaj na lekcji zajmiemy się pracą z tekstem i rozwijaniem zasobów Waszego słownictwa. Zapiszcie sobie temat lekcji i otwórzcie podręczniki na stronie 86.
Na początku przeczytajcie sobie tekst z zadania trzeciego. Tłumacząc nowe słownictwo do zeszytu skupcie się na tym zamieszczonym w ramce na górze strony. Jeśli znajdziecie jeszcze inne nieznane wam słówka, sprawdźcie ich znaczenie w słowniku internetowym. Jak widzicie w tekście mamy opis dwóch Rollercoasterów i w ćwiczeniu drugim waszym zadaniem jest zaznaczenie który z nich (A czy B) spełnia podane cztery warunki. Proszę też zerknąć na stronę osiemdziesiątą siódmą i zaznajomić się ze słownictwem z zadania 4 - są to miejsca w których możemy uprawiać różne rodzaje rozrywki. Połączcie je proszę w zdania z typami rozrywki podanymi w ćwiczeniu 5. Przykładowe zdanie macie na końcu ćwiczenia piątego zapisane na niebiesko (You can go on a roller coaster at an amusement park- możesz przejechać się na rollercoasterze w parku rozrywki). Spróbujcie utworzyć pięć tego typu zdań. Odpowiedzi do zadań 2 i 5 ( utworzone zdania ) prześlijcie mi zdjęciem nie później niż w czwartek o godzinie 18.00 ().
Jak zwykle- zapraszam do kontaktu w razie trudności.
Pozdrawiam serdecznie.
Matematyka
3.04, 6.04 i 8.04
(3h) Temat: Figury przestrzenne - zadania utrwalające .
Za nami cały dział: ”Figury przestrzenne". Wiadomości możecie utrwalić czytając treści z podręcznika str. 212-233.
Przesyłam również kilka filmów, przy pomocy których przypomnicie i utrwalicie sobie wiadomości dotyczące brył przestrzennych.
Miłego oglądania!
https://www.youtube.com/watch?v=_S9MFPvK_-g
https://www.youtube.com/watch?v=NYggdH2QuCI
https://www.youtube.com/watch?v=SAC3K9zJXc0
https://www.youtube.com/watch?v=gLXkCCmoNDQ
https://www.youtube.com/watch?v=n9mjsWAmbQM
Następnie rozwiążcie zadania z ćwiczeń:
obowiązkowo str. 46, 47 zad. 1, 2, 3, 4, 5, 6
dla chętnych (+) zadanie 8 str. 235 (podręcznik)
Zadania odsyłacie do mnie na e-maila (fryszjoanna@gmail.com) do środy 08.04.
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus ,email, grupa)
Pozdrawiam:)
Biologia
7.04.
Temat: Charakterystyka płazów
Witam Was wszystkich bardzo serdecznie. Rozpoczynamy poznawać kolejną grupę zwierząt kręgowych. Otwórzcie podręczniki na stronie 93 i zacznijcie czytać tekst do strony 96. Zwróćcie też uwagę na zamieszczone tam fotografie. Chciałabym, abyście zrobili notatkę w zeszycie. Wypiszcie w punktach (krótko) jakie płazy mają cechy budowy. Ta notatka Wam ma pomóc, odróżnić płaza od gada. Jestem pewna, że płazów nie mylicie z rybami! Zwróćcie również uwagę na rozmnażanie płazów. Lekcja, którą sami przerobicie pomoże Wam przygotować się do naszego spotkania poprzez nowy program. Będziemy wtedy omawiać płazy. Owocnej pracy Wam życzę!
Z okazji nadchodzących świąt życzę Wam zdrowia, pogody ducha i spędzania czasu w atmosferze miłości i wzajemnej życzliwości!
Mam pytanie
Drodzy uczniowie przysyłacie mi tak piękne plakaty, że chciałabym, aby wszyscy mogli je obejrzeć i zapoznać się z wieloma informacjami. Potrzebuję do tego Waszej zgody. Uczniowie, którzy nie wysłali jeszcze swoich prac do galerii zamieszczonej na stronie naszej szkoły proszę, aby mi przysłali informację jeśli się zgadzają. W kolejnym miejscu - Interesujące gatunki - zamieszczę Wasze dzieła. Proszę jednak uzbroić się w cierpliwość, bo niektórzy jeszcze nadsyłają, gdy jest coś niewyraźne lub nie mogę otworzyć.
31.03
Temat: Powtórzenie wiadomości o rybach.
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Dzisiejszy temat kolejny raz pozwala Wam zastanowić się jak budowa zwierzęcia wpływa na wykonywanie czynności życiowych.
Wejdźcie na https://epodreczniki.pl/a/ryby/DCKeM83lx
https://epodreczniki.pl/a/ryby---zwierzeta-wodne/D4faPlcAr
to kolejna próba omówienia już znanych Wam zagadnień oraz zapoznanie Was z ciekawostkami. Piękne fotografie oraz zamieszczone filmy urozmaicą Wam przekaz. Na koniec możecie rozwiązać zadania i od razu dowiedzieć się jak Wam poszło.
Wiele Waszych prac już sprawdziłam i dostaliście ode mnie informację o zdobytej ocenie oraz komentarz. Na kilka prac jeszcze czekam. Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i chociaż nie zawsze wszystko działa sprawnie to mamy cierpliwość, aby przetrwać niedogodności.
Geografia
Drodzy uczniowie!
1,Temat: Energetyka w Europie. /1h, , termin wykonania - kolejna lekcja geografii/.2/Przeczytajcie z podręcznika ten temat od str. 114 do 119.3/Opracujcie w zeszycie zagadnienia :a/Podajcie przykłady odnawialnych i nieodnawialnych źródel energii; b/ Czym różnią się od siebie te źródła energii? c/Podaj przykłady krajów europejskich w których w wytwarzaniu energii dominują: elektrownie cieple, wodne, geotermalne, wiatrowe i słoneczne; d/Na podstawie mapy na str.116 wymień rodzaje elektrowni ,które przeważają w Alpach i na Półwyspie Krymskim, podaj przyczyny wyboru poszczególnych rodzajów elektrowni; e/Opisz jak w ostatnich latach zmienia się wykorzystanie źródeł energii elektrycznej w Europie; f/Przedstaw argumenty przemawiające za wykorzystaniem energii jądrowej oraz przeciw jej wykorzystaniu; g/Napisz swoją opinię na temat budowy elektrowni jądrowej w Polsce.; h/Dla dociekliwych: Możecie zrobić krzyżówkę z ciekawym hasłem o energetyce w Polsce. 4/ Pamiętajcie sprawdzić w wiadomościach ,kto przesyła zadania z poprzedniego tygodnia do sprawdzenia/ zasady przesyłania opisałam w wiadomościach w librusie ale jeszcze raz zamieszczam poniżej. Pozdrawiam. Renata Ucher
Drodzy uczniowie!
Od poniedziałku będę prosić o przesyłanie zadań do kontroli na skrzynkę sps.ucher@gmail.com Według planu lekcji, czyli w:
- poniedziałki - klasy 5b, 7a i 7b
- środy -8a i 8b, 5a, 6c
- piątki - 6a, 6b i 5c
Przysyłają tylko te osoby z klasy, do których napiszę we wskazane dni na librusie. / nie wszyscy !!! / Pozdrawiam. Renata Ucher
Historia
Temat: Rzeczpospolita pod rządami Wettinów.
Temat realizowany na dwóch lekcjach.
Zapoznaj się z tematem lekcji w podręczniku str. 152- 157
oraz z lekcją online https://epodreczniki.pl/a/czasy-saskie---rzeczpospolita-wettynow/DlZZoARLw
Notatka do zeszytu:
- Do dat dopisz wydarzenia:
1697 r. -
1717 r. -
- Stwórz tabelkę na temat przyczyny i skutków unii polsko- saksońskiej.
( zwróć uwagę także na pozytywne skutki)
- Krótko opisz, w jakich okolicznościach szlachta dwukrotnie powołała Stanisława Leszczyńskiego na tron polski.
- Wyjaśnij dlaczego za panowania Augusta III nie przeprowadzono żadnych istotnych reform w Rzeczypospolitej.
- Wykonaj poniższe zadania ( można wydrukować i wkleić do zeszytu)
- Wykonaj poniższe zadania - podsumowanie rozdziału IV
Wszystko proszę wysłać do końca przyszłego tygodnia na mojego maila.
W razie pytań/ problemów służę pomocą.
Informatyka
Muzyka
Witam Was drodzy uczniowie!
Dziękuję Wam za przesłane zadania. Bardzo dobrze sobie poradziliście! Czekam jeszcze na osoby, które nie dosłały prezentacji lub krzyżówki o Fryderyku Chopinie.
Temat lekcji: „Z muzyką w tle. Funkcja muzyki w filmie i reklamie.”- warsztat muzyczny. (2 godziny)
- Zapisz w zeszycie temat lekcji.
- Przeczytaj tekst z podręcznika.
- Przepisz do zeszytu:
Muzyka filmowa - jeden z gatunków muzyki. Komponowana specjalnie na potrzeby dzieła filmowego, dla jego ilustracji. Muzyka filmowa może być ilustracją, albo też kontrapunktem obrazu - czyli warstwą dopełniającą, charakteryzującą postaci, nastrój, przeżycia psychiczne bohaterów.
- Wysłuchaj muzyczne przykłady:
https://www.youtube.com/watch?v=_T-4ndCZwWc muzyka filmowa
https://www.youtube.com/watch?v=fLl-JGSQ-T8 najpopularniejsze piosenki z filmów Disneya
- Przypomnij sobie w ramach rozgrzewki gamę C-dur na flecie:
film instruktażowy- gama https://www.youtube.com/watch?v=xBeDz12pCf4
- Naucz się grać na flecie „Melodię amerykańską”:
Na początek osłuchaj się z melodią kilka razy!
filmik instruktażowy- melodia https://www.youtube.com/watch?v=mE9KSRYAfvk
zapis nutowy z podpisanymi chwytami (trochę się różni od nut z filmiku, napisałam wam
łatwiejszą wersję.
UWAGA!
Dla osób, które grają na dzwonkach przesyłam inną wersję:
film instruktażowy- dzwonki melodia http://www.kursnamuzyke.pl/using-joomla/camtown-races
zapis nutowy z nazwami literowymi:
Ps. W ramach odskoczni od różnych szkolnych obowiązków posłuchajcie swoich ulubionych przebojów i dołączcie się do śpiewania.
Życzę miłego muzykowania!!! Pozdrawiam.
Plastyka
30.03.2020
Temat: Malarstwo- zimowy pejzaż. (2 godziny)
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
Witajcie! Dziś tematem naszej lekcji jest MALARSTWO-ZIMOWY PEJZAŻ. Uczniowie malują zimowy pejzaż farbami na kartce o formacie A4. CAŁA PŁASZCZYZNA MA BYĆ POKRYTA FARBĄ! Zdjęcie proszę podpisać w komentarzu i wysyłać na adres mailowy
Termin do 10.04.2020
Malarstwo- w malarstwie najważniejsza jest barwa- obraz powstaje przez namalowanie plam barwnych na płaszczyźnie. Obrazy malarskie mogą przedstawiać różne tematy, najważniejsze z nich to pejzaż, martwa natura, auto-portret, portret, portret zbiorowy, malarstwo rodzajowe, religijne, historyczne, mitologiczne.
Pejzaż ukazuje krajobraz: przyrodę (lasy, łąki, góry, morze) lub architekturę (domy, miasta).
Regionalizm
07.04.20
Dzień dobry szóstoklasiści
Przypominam, że 8 kwietnia upływa termin opracowania prezentacji „Śląsk w 7 dni”. Proszę przesłać gotowe prezentacje do 9 kwietnia na adres mailowy: ( bardzo dziękuję uczniom, którzy już przesłali swoje prezentacje!) .
Pozdrawiam i na nadchodzące święta Wielkiej Nocy życzę Wam i Waszym Rodzinom dużo zdrowia i nieustającej nadziei oraz radości ze wspólnie spędzanego czasu.
1 lekcja
Witam Was na lekcji regionalizmu
W pierwszym tygodniu nauczania zdalnego prosiłam Was, żebyście zaczęli przygotowywać prezentację: Śląsk w 7 dni. Przypominam treść tego zadania:
Śląsk w 7 dni - wpisz do zeszytu 7 miejsc/atrakcji turystycznych z woj. śląskiego, które chciałbyś pokazać swojemu rówieśnikowi mieszkającemu w innym regionie Polski. Zacznij przygotowywać prezentację ( zgodnie z tym, czego się nauczyłeś na informatyce) o tych 7 miejscach, aby przedstawić ją na lekcji regionalizmu.
W związku z tym, że jeszcze nie wróciliśmy do szkoły i nie ma możliwości przedstawienia tych prezentacji na lekcji, zdecydowałam, że gotowe prezentacje prześlecie mi do oceny. Na ich dokończenie macie jeszcze tydzień - czyli do 8 kwietnia. Liczę na Waszą pomysłowość i inwencję twórczą. O tym, czy prezentacje przesyłać będziecie na adres mailowy, czy na uruchamianą właśnie platformę, poinformuję Was we wtorek.
Religia
Technika
W-F
DZIEWCZYNY
1.04-2.04 - Dziękuję wszystkim , które przysłały wypełniony test sprawnościowy . W środę wieczorem wpiszę wszystkie oceny.
W środę i czwartek zapraszam Was do wykonania ćwiczeń na zdrowy kręgosłup.
https://www.facebook.com/treningrehabilitacyjny/videos/1687794248137461/?v=1687794248137461
Jak, któraś ma ochotę może nagrać filmik jak ćwiczy , niekoniecznie posyłane przeze mnie propozycje. Każde nagrane filmiki jak ćwiczycie są mile widziane ( e-mail:msichswitala@gmail.com).
A oto propozycja ćwiczeń rozciągających:
6.04-7.04 Zachęcam do wykonania ćwiczeń na prawidłową postawę ciała.
https://www.youtube.com/watch?v=eiHGj8Tuo-I
8.04
Dla chętnych poćwiczyć
Pamiętajcie , każda ćwiczy na miarę swoich możliwości!
30.03
Dzisiaj wykonujemy Indeks Sprawności Fizycznej, przesyłając wyniki w zamieszczonych tabelkach . Ostateczny termin przesłania tabelek - środa 1.04. Adres , na który przesyłamy wyniki .
Pozdrawiam Was gorąco i proszę nie zapominajcie o aktywności fizycznej.
Dla osób chętnych ,które chcą poruszać się trochę więcej zachęcam do treningu piramidowego
( dla Was ilość powtórzeń 15).
https://www.facebook.com/fitandfun.rajskaszkola/videos/546731525976421/?v=546731525976421
CHŁOPCY
01.04.2020 - 08.04.2020
Przesyłam wam propozycję ćwiczeń na najbliższy tydzień.
Są to ćwiczenia wzmacniające mięśnie nóg, brzucha, ramion i grzbietu oraz ćwiczenia rozciągające.
Codziennie wykonajcie 5 ćwiczeń wzmacniających (pierwsze koło) i 5 ćwiczeń rozciągających (drugie koło). Pamiętajcie o rozgrzewce przed wykonywaniem ćwiczeń. Zajmie wam to około 15 - 20 minut. Myślę, że będzie to fajny przerywnik pomiędzy odrabianiem lekcji z poszczególnych przedmiotów.
Do piątku czekam na wyniki testu sprawności fizycznej. Kto jeszcze ich nie wysłał to niech prześle je na adres:
Pozdrawiam i życzę dużo satysfakcji z wykonywania ćwiczeń.
SKS Dziewczyny i chłopcy
7.04.2020
Klasa VI a zajęcia rekreacyjno-sportowe
Mam nadzieję, że choć niektórzy zrobili w zeszłym tygodniu ćwiczenia ze skakanką. Dzisiaj proponuję Wam coś spokojniejszego - poćwiczcie proszę swoją koordynację, prawidłową postawę ciała , poćwiczcie między odrabianiem zadań domowych. Poniżej link do filmiku na dzisiaj.
Pozdrawiam Was serdecznie, pamiętajcie ruch jest bardzo wskazany, nie wychodzimy z domu ale możemy poćwiczyć. Powodzenia
https://www.facebook.com/gimnastykajogasmyka/videos/589685758301823/
31.03
Witam Was bardzo serdecznie. Wiem ,że macie ogrom nauki i obowiązków ale gdyby , ktoś znalazła czas i nie wiedział jak go zagospodarować zachęcam do wykonania prostych ćwiczeń ze skakanką. Pozdrawiam gorąco . Trzymajcie się!
https://www.youtube.com/watch?v=iWjLIKmkvNI
Format | Nazwa pliku | Rozmiar | Pobierz |
---|---|---|---|
czasy teoria.pdf | 62.14KB | pobierz Plik: czasy teoria.pdf |