Unia Europejska - Projekty

6b

Język polski 

26.03.20

 (2 lekcje, termin  realizacji: 26.03.2020 i 27.03.2020)

Dzień dobry

Dziś spotykamy się tu po raz ostatni w tym tygodniu, przygotowałam  dla Was 2 lekcje ( na dziś i jutro). Zapiszcie w zeszycie z literatury temat z 2 numerami lekcji i z datami 26.03.20 i 27.03.20:

Temat: Biblijny początek świata.

Czwartek:

Przeczytaj tekst z podręcznika ze stron 238-240. W zeszycie wykonaj zadanie 1/240 i  przepisz ze str. 241 nową  wiadomość (czym jest powtórzenie).

Piątek:

Przeczytaj tekst z podręcznika ze strony 241. W zeszycie wykonaj zadania 1 i 2 ze str. 242.

Dziś zadanie na plusa tylko dla chętnych: Wyślij mi wiadomość na maila z zadaniem 6/241 ( minimum 4 przykłady) - masz na to czas do poniedziałku do 9.00 .

Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski

Następną wiadomość zamieszczę w poniedziałek ( będzie to 1 lekcja)

25.03 (1 lekcja, termin  realizacji: 25.03.2020)

Dziś powtórki z ortografii ciąg dalszy!

  1. Najpierw robimy próbę z przepływu informacji J - zrób zdjęcie zadaniu, które wykonałeś w zeszycie po moim poniedziałkowym wpisie i prześlij mi jako załącznik na adres: marcolmaryla @gmail.com

Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski

  1. Teraz w zeszycie z gramatyki wpisz temat lekcji : Ortograficzna corrida, następnie wejdź na: https://dyktanda.online/app/# , wybierz kl.4-6, regułę „wszystkie” i znajdź dyktando „ Bitwa pod Grunwaldem”, wykonaj je, sprawdź samego siebie i popraw ewentualne błędy.
  2. Oczekuj mojej odpowiedzi, czy Twój mail został do mnie dostarczony. W tym czasie możesz się wybrać z Michałem Rusinkiem do Nowego Jorku, Teheranu albo do Katmandu…

( oczywiście… nie wychodząc z domu).

123

Dziś nic nie będę oceniać. Następną wiadomość zamieszczę w czwartek ( będą to 2 lekcje - na czwartek i piątek).

23.03.2020

Dziś powtórka z ortografii!

 W zeszycie z gramatyki wpisz nagłówek : Doskonalenie pisowni wyrazów z „rz” i „ż”, następnie wejdź na:  https://dyktanda.online/app/# , wybierz kl.4-6, regułę rz/ż i znajdź dyktando „Podróże żyrafy Żanety”, wykonaj je, sprawdź samego siebie i popraw ewentualne błędy. Następnie wybierz po 7 wyrazów z „rz” i „ż” , które są dla Ciebie najtrudniejsze, wpisz je poprawnie do zeszytu w 2 słupkach, kolorem zaznacz w nich „rz” i „ż” i z każdym wyrazem ułóż 1 zdanie ( byłoby miło, gdybyś wymyślił zdania o pozytywnej treściJ).

Następną wiadomość zamieszczę w środę.

Język angielski

Grupa Z

25.03 

Temat: Progress Check 5 - powtórzenie i utrwalenie materiału z modułu 5. (2 lekcje)

Dzień dobry. Witam was serdecznie na dzisiejszej lekcji. Jak widać zajmiemy się powtórzeniem wiadomości z rozdziału piątego. Temat ten przewidziałam do realizacji na 2 h lekcyjnych.

Otwórzcie proszę podręczniki na stronie 82.

Na pierwszej lekcji zajmiemy się zadaniami od jeden do sześć.

W zadaniu pierwszym należy poukładać literki tak aby utworzyć wyrazy związane z ochroną środowiska i pasujące do zdań. W drugiej części zadania należy do problemów ekologicznych dopasować możliwe rozwiązania.

W zadaniu drugim wybieramy wyraz pasujące do kontekstu zdania.

W zadaniu trzecim podpisujemy zwierzęta przedstawione na obrazkach.

Zadanie czwarte to pierwsze z zadań gramatycznych. Aby je właściwie rozwiązać przypomnijcie sobie temat o rzeczownikach policzalnych i niepoliczalnych oraz o tym, które wyrazy oznaczające ilość łączą się z jednymi, a które z drugimi. W zadaniu tym właśnie od rodzaju rzeczownika zależy właściwa odpowiedź.

Zadanie piąte to kolejne zadanie gramatyczne, w którym w luki należy wstawić wyrazy some, any, no, every lub ich złożenia. Złożenia to te słowa, z których pisaliśmy kartkówkę.

I zadanie szóste obejmuje znajomość z czasów przyszłych. W ciągu ostatnich dwóch tygodni dość sporo zadań wrzucałam wam z tego materiału na stronę i tam możecie znaleźć filmy z całą częścią teoretyczną. Możecie też skorzystać z naszej kartki albo grammar reference z tyłu książki.

Zadania ósme, dziewiąte i dziesiąte to już druga część naszej lekcji, czyli spokojnie możecie ją wykonać w piątek.

Zadanie ósme to typowa czytanka z pytaniami prawda, fałsz lub brak informacji.
Zadanie dziewiąte utrwala poznany przez was dialog. Przypominam, że te wyrażenia znajdziecie na stronie 75 w podręczniku. Dialog dotyczył zapraszania i przyjmowania lub odrzucenia zaproszeń. 
I zadanie dziesiąte to słuchanka, do której Link zamieszczam poniżej (to ścieżka numer 51).
Proponuję też zadanie dodatkowe na ocenę. Nie jest ono obowiązkowe. To zadanie siódme z waszego powtórzenia. Czyli planujesz wizytę w pięknym miejscu ale związanym ze środowiskiem naturalnym w twoim lub innym kraju, napisz o tym e-mail do kolegi. Uwzględni nazwę i położenie tego miejsca, co zamierzasz tam robić i twoje uczucia związane z wyjazdem. Liczba słów 50-100. Pamięjajcie o właściwych czasach!
Wszystkie zadania wykonane do zeszytu (same odpowiedzi tak jak zwykle) należy sfotografować i wysłać mi zdjęcia na adres mailowy  nie później niż w piątek do godziny osiemnastej.

Pozdrawiam serdecznie i miłej pracy życzę. 

W razie pytań- zapraszam przez Librus, e-mail, grupę lub wiadomości prywatne na komunikatorze.

24.03

Poczytajcie sobie trochę informacji o Wielkiej Brytanii na stronie https://www.kids-world-travel-guide.com/uk-facts.html

Nie ma do tego zadań- z nimi ruszamy od jutra :)

W razie pytań- piszemy na grupie, Librusie lub mailu  

Pozdrawiam.

Luiza Dworok

A wszystkich chcących zwiedzić Londyn- zapraszam na wirtualną wycieczkę- http://360.visitlondon.com/# lub https://www.youtube.com/watch?v=WFRR0zC70-0

Grupa ŚZ
27.03

Temat: Worth the Experience - praca z tekstem.

podręcznik str. 86 - 87  zadanie 2 i 6

 

25.03

Temat:  Arts & Festivals - wydarzenia kulturalne, słownictwo. 

Wypisać słówka ze str. 84 - 85 w podręczniku i przetłumaczyć ze słownikiem z tyłu podręcznika lub innego i wysłać zdjęcie na mój mail:  do piątku 27 marca:

capital city - 
location - 
prepare - 
prize - 
sand - 
sculp - 
sculptor - 
sculpture - 
take place - 
traditional - 
use - 
visit - 
valid - 
win - 

Zrobić zad. 1 i 2 w ćwiczeniach - również do piątku wysłać mi zdjęcie na maila. 


24.03

W ramach przypomnienia kiedy stosować przyimki: a/an/the - proszę obejrzeć filmik: https://www.youtube.com/watch?v=drTyYqbz6Xk

A oto przypomnienie przysłówków: https://www.youtube.com/watch?v=GGvYlpXjUqA

DLA CHĘTNYCH:

Matematyka 

25.03

Temat: Objętość graniastosłupa (2h).

  1. Pod tematem w zeszycie zapisz jednostki objętości (podręcznik str. 226), pojemności (str. 227), wzory na objętość prostopadłościanu, sześcianu (str. 227) oraz graniastosłupa (str.228).
  2. Obejrzyj filmiki:

https://youtu.be/Foe58Vp7S9A?t=98

https://youtu.be/S8HrnvYJBN8?t=257

  1. Do zeszytu zapisz rozwiązania zadań:

podręcznik str. 228 - 230 zad. 1, 2a,b, 7a,b, 13

ćwiczenia str. 41- 42 zad. 4, 9

dla chętnych (na plusa): podręcznik str. 230 zad. 17 i Super Zagadka

  1. Rozwiązania prześlij do piątku (27.03, godz. 18:00), na adres: jreclik2@gmail.com. Jako temat wiadomości wpisz swoje imię i nazwisko.

W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com). Pozdrawiam.

23.03

Dalej powtarzamy i utrwalamy poznany materiał.
Zadania, które przesyłam dotyczą działań na ułamkach zwykłych.  Wykonujecie je w zeszytach.
Dla chętnych przesyłam link do strony e - podręczniki :
https://epodreczniki.pl/a/dzialania-na-ulamkach-zwyklych/DyxzCp5AL Tu wykonujecie ćwiczenia online ,  nie zapisujecie rozwiązań w zeszytach.
 
Jeśli zadania sprawią Wam trudność to służę pomocą przez Librusa.
zad

Biologia

25.03

Analiza przystosowań ryb lub płazów do życia w swoim środowisku.

Plakaty, które robiliście sfotografujcie i prześlijcie mi do końca tygodnia, a w zeszycie zanotujcie, dlaczego ten gatunek wybraliście.

Już otrzymuję Wasze prace co mnie bardzo cieszy. To co chciałam, abyście zanotowali w zeszytach - dlaczego wybraliście właśnie ten gatunek?

Gdy będziecie wysyłać mi plakat to również do mnie napiszcie dlaczego wybraliście właśnie ten gatunek.

Geografia 

23.03

Temat w zeszycie: Przemysł i usługi we Francji.

/1h/Przeczytajcie uważnie  tekst z podręcznika od strony 106 do 113. Odpowiedzcie  w zeszycie według punktów na zagadnienia: Najważniejsze dane o Francji: stolica, liczba ludności, duże wyspy należące do Francji, obszary należące do Francji poza Europą, najważniejsze krainy geograficzne z mapy. Czym zajmuje się przemysł? Jakie są najważniejsze działy przemysłu? Podaj  przykłady produktów wytwarzanych przez poszczególne działy. Podaj jakie czynniki wpłynęły na rozwój przemysłu we Francji. Podaj przykłady nowoczesnych przemysłów we Francji. Co to są technopolie? Jakie jest znaczenie nowoczesnych usług dla gospodarki państwa? Podaj przykłady najlepiej rozwiniętych usług we Francji. Dla chętnych: możecie zrobić  krzyżówkę o Francji z ciekawym hasłem. To jest zadanie na ten tydzień. W przyszłym tygodniu  poproszę  o przesłanie  zadań / zdjęcia/.
Pozdrawiam. Renata Ucher

Historia 

25.03

Temat: Powstanie Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej.

Przeczytaj uważnie temat z podręcznika. Przepisz do zeszytu punkt 1,2,3,4, str. 147 ( TO JUŻ WIEM). Następnie wypisz w punktach do zeszytu przyczyny konfliktu pomiędzy Wielką Brytanią a jej koloniami w Ameryce. Wyjaśnij, w jaki sposób Kazimierz Pułaski i Tadeusz Kościuszko przyczynili się do uzyskania niepodległości przez Stany Zjednoczone.

Te zadania będą oceniane. Proszę o przesłanie zdjęć tych zadań do 01.04 na adres

Uczniowie którym nie oceniłam jeszcze powtórzenia z rozdziału III - proszę przesłać zdjęcia tych zadań do piątku.

Zachęcam do kontaktu.

 

Zadania dla chętnych na ocenę - Zapoznaj się z tekstem z podręcznika na str. 148 - 149 „ Tajemnice sprzed wieków” . Rozwiąż krzyżówkę do zeszytu i wyślij zdjęcie. Będzie dodatkowa ocena.

  1. Nazwa miasta, do którego w 1773 roku wpłynęły trzy statki należące do Kompanii Wschodnioindyjskiej.
  2. W 1773 roku rewolucjoniści amerykańscy wyrzucili do morza 342 skrzynie, w których była...
  3. Nazwa plemienia Indian, za których przebrali się spiskowcy.
  4. Kościół w Bostonie, gdzie w 1773 roku spotkali się bostońscy patrioci, został przekształcony w...
  5. Miasto, w którym padły pierwsze strzały w wojnie o niepodległość Stanów Zjednoczonych.
  6. W tym amerykańskim mieście odbył się Pierwszy Kongres Kontynentalny.
  7. Zbrojny spisek, przewrót.
  8. Imię i nazwisko polityka, który przestrzegał brytyjskich parlamentarzystów przed używaniem siły w koloniach.
  9. Amerykańska ma biało-czerwone pasy.
  10. … Wschodnioindyjska - brytyjska organizacja handlowa, do której należały statki Beaver, Dartmouth i Eleanor.
  11. Akcja polegająca na niekupowaniu angielskich towarów, inaczej bojkot.

krzyzowka

Informatyka

Grupa dziewcząt

26.03

Temat: Stosujemy powtarzanie poleceń oraz instrukcję warunkową w środowisku Scratch (2h).

Podręcznik w wersji online dla uczniów, którzy zostawili swoje książki w szkole:

https://pliki.migra.pl/f.php?d=s&id=1645

Ten program jest Wam znany z klas młodszych.

Stwórzcie na komputerze folder Scratch .

Następnie proszę wejść na stronę: https://scratch.mit.edu/ i wykonać z podręcznika str. 61- 64 ćwiczenia od1 do 4 oraz ćwiczenie 6. Zapiszcie rozwiązania na swoim komputerze (automatycznie zapisują się w folderze pobrane, więc musicie je przenieść do swojego folderu). Po wykonaniu wszystkich ćwiczeń, zapisane pliki wyślijcie do mnie na adres jreclik2@gmail.com (termin: piątek 3.04, godz. 18:00). Jako temat wiadomości wpiszcie swoje imię, nazwisko, przedmiot i klasę.

Na ocenę proszę stworzyć dowolną historyjkę w programie Baltie.

Link do podręcznika https://pliki.migra.pl/f.php?d=s&id=1644

Jeśli w historyjce wykorzystasz animacje, możesz uzyskać ocenę celującą. Zapisz na swoim komputerze z nazwą historyjka.bpr i zapisany plik wyślij na maila (termin: środa 8.04, godz. 18:00).

W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com). Możecie też samodzielnie poszukać pomocy w Internecie (youtube). Pozdrawiam :)

Grupa chłopców

Muzyka 

Plastyka  

Regionalizm

23.03.2020

Otwórz stronę: https://gryfnie.com/, a na niej: po ślonsku i przeczytaj:

Piykno bojka ô krainie, kaj znodli wōngel, następnie do zeszytu wypisz z tego tekstu 5 śląskich słów i wytłumacz je.

Następną wiadomość zamieszczę za tydzień.

Religia

Technika 

26.03

Liczba jednostek lekcyjnych: 1
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
Temat: Wydzieranka wiosenna
Uczniowie wykonują wydzierankę o tematyce wiosennej i zdjęcie wysyłają na adres mailowy krzysztofszew@gmail.com

Termin: do 2.04

WDŻ

W-F

 DZIEWCZYNY 

25.03-31.03

Przygotowanie do próby gibkości i szybkości ISF Zuchory Podaje link do rozgrzewki z dużym zakresem ćwiczeń rozciągających https://www.youtube.com/watch?v=vq_4SghsXUg

Dodatkowo: Bieg w miejscu 4x20 sek. z przerwą 30 sek.

  1. Przygotowanie do próby  skoku w dal i próby siły mm.brzucha ISF Zuchory Wykonujemy przeskoki jednonóż i obunóż nad niskimi przeszkodami
  • Uczeń wykonuje kolejno 20 przeskoków z nogi na nogę w bok.
  • 20 przeskoków w przód i w tył
  • 10 przeskoków przód i tył jedną nogą i 10 przeskoków drugą nogą.

 Dla odpoczynku może wykonać jedno ćwiczenie rozciągające w siadzie.

  • 20 przeskoków obunóż bokiem
  • 20 przeskoków obunóż przód tył
  • Na koniec wykonuje skok w dal z miejsca 3x i mierzy swoją stopą.

 Próbę skoczności najlepiej wykonać na boso bez skarpetek lub w butach które się nie ślizgają.

Uczeń skacze obunóż w przód, a następnie odwraca się i mierzy odległość własną stopą.

Wynik sprawdza w tabeli i zapisuje do dziennika.

3.Przygotowanie do testu m. brzucha

  • Na początku wykonujemy 3 serie po 20 sek. nożyc poziomych z przerwą 1-2min.
  • W kolejnej przerwie między odrabianiem lekcji można przy ścianie wykonać
  • 3 serie prostych brzuszków do 30 powtórzeń także z przerwą 1-2 min.
  • Na koniec wykonuje próbę prawidłową z testu Zuchory.
  1. Wykonuje próby sprawnościowe zgodne z ISF Zuchory : próba gibkości, próba szybkości, próba m. brzucha oraz próba  skok w dal z miejsca,wytrzymałości i siły RR i zapisuje je w Dzienniku aktywności .

Przez 3 lekcje będziemy przygotowywać się do wykonania kolejnych prób testu sprawności.

Na 4 lekcji wykonamy wszystkie próby wpisując swoje wyniki w tabeli , wystawiając ocenę ,zgodnie z tabelą. W miarę możliwości można wysłać do nauczyciela gotową tabelę na e-mail leszek.oshin@interia.pl

Na dole strony znajdziecie pdf z tym testem.

Pozdrawiam życząc zdrowia i wytrwałości.

 

Zadania na kolejny tydzień 23.03-24.03

Dziewczyny każda ćwiczy na miarę swoich możliwości i posiadanych umiejętności.

Nie zapominamy na początku o rozgrzewce.

https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U

 https://www.youtube.com/watch?v=DP07hsaQiUM

Pamiętajmy o ćwiczeniach rozciągających na zakończenie.

Pamiętajcie aby odejść od komputera , telefonu i zrobić coś dla zdrowia - ruszajcie się !

CHŁOPCY

25.03-31.03

Przygotowanie do próby gibkości i szybkości ISF Zuchory Podaje link do rozgrzewki z dużym zakresem ćwiczeń rozciągających https://www.youtube.com/watch?v=vq_4SghsXUg

Dodatkowo: Bieg w miejscu 4x20 sek. z przerwą 30 sek.

  1. Przygotowanie do próby  skoku w dal i próby siły mm.brzucha ISF Zuchory Wykonujemy przeskoki jednonóż i obunóż nad niskimi przeszkodami
  • Uczeń wykonuje kolejno 20 przeskoków z nogi na nogę w bok.
  • 20 przeskoków w przód i w tył
  • 10 przeskoków przód i tył jedną nogą i 10 przeskoków drugą nogą.

 Dla odpoczynku może wykonać jedno ćwiczenie rozciągające w siadzie.

  • 20 przeskoków obunóż bokiem
  • 20 przeskoków obunóż przód tył
  • Na koniec wykonuje skok w dal z miejsca 3x i mierzy swoją stopą.

 Próbę skoczności najlepiej wykonać na boso bez skarpetek lub w butach które się nie ślizgają.

Uczeń skacze obunóż w przód, a następnie odwraca się i mierzy odległość własną stopą.

Wynik sprawdza w tabeli i zapisuje do dziennika.

3.Przygotowanie do testu m. brzucha

  • Na początku wykonujemy 3 serie po 20 sek. nożyc poziomych z przerwą 1-2min.
  • W kolejnej przerwie między odrabianiem lekcji można przy ścianie wykonać
  • 3 serie prostych brzuszków do 30 powtórzeń także z przerwą 1-2 min.
  • Na koniec wykonuje próbę prawidłową z testu Zuchory.
  1. Wykonuje próby sprawnościowe zgodne z ISF Zuchory : próba gibkości, próba szybkości, próba m. brzucha oraz próba  skok w dal z miejsca,wytrzymałości i siły RR i zapisuje je w Dzienniku aktywności .

Przez 3 lekcje będziemy przygotowywać się do wykonania kolejnych prób testu sprawności.

Na 4 lekcji wykonamy wszystkie próby wpisując swoje wyniki w tabeli , wystawiając ocenę ,zgodnie z tabelą. W miarę możliwości można wysłać do nauczyciela gotową tabelę na e-mail leszek.oshin@interia.pl

Na dole strony znajdziecie pdf z tym testem.

Pozdrawiam życząc zdrowia i wytrwałości.

 

Zadania na kolejny tydzień 23.03-24.03

Każdy ćwiczy na miarę swoich możliwości i posiadanych umiejętności.

Nie zapominamy na początku o rozgrzewce.

https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U

 https://www.youtube.com/watch?v=DP07hsaQiUM

Pamiętajmy o ćwiczeniach rozciągających na zakończenie.

Pamiętajcie aby odejść od komputera , telefonu i zrobić coś dla zdrowia - ruszajcie się !

Kategoria: powiązane pliki [1]
Format Nazwa pliku Rozmiar Pobierz
pdf Indeks sprawności fizycznej K Zuchory.pdf 111.73KB pobierz Plik: Indeks sprawności fizycznej K Zuchory.pdf
do góry