Unia Europejska - Projekty

6b

Język polski 

08.04.20 termin realizacji: 08.04.2020

Dzień dobry szóstoklasiści!

Dziś ostatnia lekcja przed Wielkanocą - zapiszcie w zeszycie z literatury temat:

Temat: Motywy  biblijne.

  1. Otwórz podręcznik na str. 248- 249 ( przeczytaj polecenia, które wpiszę poniżej, a potem możesz wyłączyć komputer, nie będzie Ci już potrzebny ),
  2. Przeczytaj wszystkie informacje o motywach biblijnych, obejrzyj ilustracje.
  3. Do zeszytu wypisz wymienione motywy biblijne ( tylko nazwy) i zrób zad. 4/250 ( możesz skorzystać z http://www.edupedia.pl/map/dictionary/id/6_slownik_frazeologiczny.html )

 

Dziś  nie musisz wysyłać mi żadnego zadania, zamiast tego  prześlij drogą elektroniczną bliskiej osobie / osobom  życzenia z  okazji zbliżających się świąt Wielkiej Nocy ( umiesz już też przesyłać załączniki, więc możesz dołączyć własnoręcznie narysowaną kartkę ).

     A ja na nadchodzące świąteczne dni życzę Wam i Waszym Rodzinom  przede wszystkim zdrowia i nadziei, ale też dużo radości ze wspólnie spędzanego czasu. Dużo się uśmiechajcie!

 

 

Dla członków Koła Żywego Słowa przesłałam wiadomość na librusie. 

06.04.20 (2 lekcje, termin realizacji: 06.04.2020 i 07.04.2020)

Dzień dobry szóstoklasiści!

Witam Was w nowym tygodniu, w którym spotkamy się tu 2 razy ( dziś i w środę), a potem zaczynamy ferie świąteczne. Na dobry początek tego krótkiego tygodnia mam dla Was wiersz M. Rusinka:

 wiersz

Hawana jest rozchichotana, uśmiechnij się i Ty!!! Na dziś i jutro przygotowałam  dla Was 2 lekcje literatury.  Zapiszcie w zeszycie z literatury  temat z 2 datami : 06.04.2020  i 07.04.2020

 Temat: Co się mieści w przypowieści ? Lekcja o talentach i roztropności.

PONIEDZIAŁEK:

  1. Otwórz podręcznik na str. 254 -255.
  2. Przeczytaj uważnie z podręcznika „ Przypowieść o talentach” i ustnie odpowiedz na pytanie 1 i 3 pod tekstem.
  3. Do zeszytu przepisz dokończone zdania:

Słowo „talent” ma w przypowieści dwa…

W znaczeniu dosłownym oznacza…

Biblijne talenty odnoszą się właściwie do naszych …

Należy je skutecznie wykorzystywać, czyli rozwijać, a nie…

Bezczynność, lenistwo i marnotrawstwo naszych zdolności jest…

  1. Do zeszytu zrób zad. 4/255.
  2. Zadanie na ocenę ( obowiązkowe dla wszystkich uczniów): przeczytaj poniższe zdania, następnie wybierz tylko te, które są prawdziwe ( zgodne z przeczytaną przypowieścią) i przepisz je do zeszytu ( wpisuj je po kolei, nie zapominając wpisać poprzedzającej każde zdanie nadanej przeze mnie literki, np. a,b,c).
  1. Biblijne talenty to wyłącznie pieniądze.
  2. Biblijne talenty to nasze zdolności.
  3. Biblijnych talentów nie należy pomnażać.
  4. Przydzielone dary zależą od naszych możliwości.
  5. Człowiek nie może zostać bierny wobec darów.
  6. Biblijne talenty to wrodzone możliwości człowieka.
  7. Danych talentów nie można zmarnować.
  8. Biblijne talenty możemy sobie kupić.
  9. Każdy człowiek otrzymuje tyle samo talentów.
  10. Człowiek pomnażający talenty otrzyma ich jeszcze więcej.

Po zrobieniu i sprawdzeniu zadania 5 wyślij mi na maila jego zdjęcie - masz na to czas do środy do 9.00 .

Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski

Informuję, że zadania oceniam, gdy upłynie termin ich nadsyłania.

WTOREK

  1. Otwórz podręcznik na str. 255 -256.
  2. Przeczytaj uważnie z podręcznika „ Przypowieść o pannach roztropnych i nierozsądnych” i ustnie odpowiedz na pytanie 1 i 3 pod tekstem.
  3. Do zeszytu zapisz pytanie: Czym jest nieroztropna postawa? Odpowiedzi wybierz spośród podanych przykładów i przepisz do zeszytu.

 np

  1. Do zeszytu odpowiedz w 5 zdaniach, jak Ty w obecnej sytuacji zachowujesz przezorność.

 

Następną wiadomość zamieszczę w środę ( będzie to 1 lekcja).

 

czwartek 2 kwietnia/piątek 3 kwietnia

Czwartek:

  1. Zapisz w zeszycie z literatury temat z 2 numerami lekcji: Ukryte znaczenie przypowieści biblijnych.
  2. Zastanów się i odpowiedz ustnie: Czy nauczyciela można nazwać siewcą ?
  3. Przeczytaj tekst ze str. 251 pt. "Przypowieść o siewcy" i odpowiedz, odnosząc się tylko do słów wypowiedzianych przez Jezusa:

a) Jaka sytuacja została przedstawiona w przypowieści?

b) Kim naprawdę jest siewca, a czym ziarno?

  1. Jeśli odpowiedziałeś/aś, to już wiesz, jak zbudowana jest przypowieść.

Zapisz: Przypowieść składa się z dwóch warstw:

a) dosłownej: siewca sieje ziarno, które pada na różnego rodzaju grunt i w zależności od tego , na jaki padną, wydają plon lub giną;

b) przenośnej: siewcą jest Bóg, ziarnem słowo Boże.

  1. Czego uczy nas "Przypowieść o siewcy" ? Wykonaj ćw. 4 ze str. 252, a będziesz wiedział.
  2. W zeszycie na podstawie ćw. 4 zapisz jedno pouczenie, wskazówkę wynikającą z treści przypowieści.

Ludzie powinni ...............................

  1. Podsumowanie: znaczenie dosłowne+ znaczenie przenośne+ pouczenie= - - - - - - - - - - -

Przepisz nową wiadomość ze str.251

Wróć do pytania, od którego zaczęliśmy lekcję: czy nauczyciela można nazwać siewcą? Zapisz swoje przemyślenia w dwóch, trzech zdaniach.

 

Piątek:

  1. Przeczytaj tekst ze str. 252-253
  2. Wyodrębnij zdarzenia przypowieści:
  • Pobicie przez zbójców podróżnego zmierzającego do Jerycha.
  • ................................................................................................
  • ..............................................................................................(minimum 8 punktów)
  1. Zastanów się i odpowiedz w zeszycie tak lub nie :

a) Opowieść o wędrowcu i Samarytaninie to warstwa dosłowna przypowieści TAK/NIE

b) Jezus w przypowieści pochwala pomaganie potrzebującym, ale tylko wtedy, gdy są naszymi przyjaciółmi lub rodakami TAK/NIE

c) Przypowieść uczy nas, że bliźniemu należy pomóc w potrzebie, niezależnie od jego pochodzenia. TAK/NIE

d) Pouczenie wynikające z przypowieści zawarte jest również w przykazaniu "Miłuj bliźniego swego jak siebie samego" TAK/NIE

    4. Zadanie dla chętnych na plusa: Wykonaj ćw. 7 ze str. 253. Skorzystaj z internetowego słownika języka polskiego, np. PWN( masz na to czas do poniedziałku do 9.00.).

Życzę owocnej pracy i pozdrawiam ciepło!

Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski

31.03.20

(2 lekcje, termin realizacji: 31.03.2020 i 01.04.2020 )

Dzień dobry szóstoklasiści!

 Na dziś przygotowałam  dla Was temat z literatury.  Zapiszcie w zeszycie z literatury  temat z datą 31.03.20 i 01.04.20:

 Temat: Pierwsi ludzie.

Wtorek :

Otwórz podręcznik na str. 242 -243 ( przeczytaj polecenia, które wpiszę poniżej, a potem możesz wyłączyć komputer, nie będzie Ci już dziś potrzebny )

  1. Przeczytaj tekst A. Kamieńskiej,
  2. Do zeszytu zrób zadanie 1/243 i 6/244
  1. W zeszycie uzupełnij schemat:

Bóg         JEST JAK          wielki garncarz, ponieważ ulepił z gliny człowieka.

Bóg         JEST JAK          wielki ogrodnik , ponieważ .......................................

Bóg         JEST JAK          wielki fizyk, ponieważ ............................................

Bóg         JEST JAK          ....................., ponieważ ..........................................

Środa:

  1. Otwórz podręcznik na str. 245 -247 i przeczytaj „ Pamiętniki Adama i Ewy” ( Czy pamiętasz, że nasza Roxana recytowała na konkursie fragment z tej właśnie książki? Może masz możliwość, żeby wyrecytowała Ci go przez telefon? Warto posłuchać!)
  2. Wpisz do tabelki w zeszycie cechy Adama i cechy Ewy (upór, potrzeba opiekowania się drugim człowiekiem, gadatliwość, potrzeba dominacji, bezinteresowność, potrzeba towarzystwa, aspołeczny charakter, brak akceptacji odmienności, nieumiejętność przyznania się do porażki, nadmierna opiekuńczość) :

             Cechy Adama

Cechy Ewy

 

 

 

  1. Wypisz ze str. 247. z "Nowej wiadomości " cechy pamiętnika. Zacznij od:

Pamiętnik:

  • pisany w 1. osobie liczby pojedynczej,
  • przedstawia wydarzenia z życia autora,
  • zawiera ......
  1. Dziś wyślij mi na maila tylko zadanie dla chętnych ( oczywiście jeśli chcesz otrzymać plus za bezbłędne wykonanie) : zrób do zeszytu z podręcznika zad. 9/247  i wyślij mi na maila zdjęcie - masz na to czas do czwartku do 9.00. Liczę na Twoją inwencję twórczą i pomysłowość!

Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski

Informuję, że zadania oceniam, gdy upłynie termin ich nadsyłania.

Następną wiadomość zamieszczę w czwartek ( będą to 2 lekcje).

 Dla członków Koła Żywego Słowa prześlę dziś wiadomość na librusie. 

 

30.03.20

(1 lekcja, termin realizacji: 30.03.2020 )

Dzień dobry szóstoklasiści!

Witam Was w nowym tygodniu, w którym spotkamy się tu 3 razy ( dziś, jutro i w czwartek). Na dobry początek tygodnia mam dla Was wiersz M. Rusinka

1

Koniecznie wyjdź dziś z domu na krótki spacer po własnym podwórku, nie zapominając psa ;), ale unikając zgromadzeń!

Jednak najpierw lekcja.  Na dziś przygotowałam  dla Was 1 lekcję gramatyki.  Zapiszcie w zeszycie z gramatyki  temat z datą 30.03.20:

 Temat: Przecinek w zdaniu pojedynczym - przypomnienie wiadomości.

Otwórz podręcznik na str. 232 -233  i ćwiczenia na str. 107- 108 ( przeczytaj polecenia, które wpiszę poniżej, a potem możesz wyłączyć komputer, będzie Ci dopiero potrzebny do wysłania zadania z dziś)

1. Przeczytaj z podręcznika 2 przypomnienia i na ich podstawie wpisz do zeszytu kolorem po 5 przykładów:

a) Spójniki, przed którymi stawiamy przecinki:

b) Spójniki, przed którymi nie stawiamy przecinków:

2. W ćwiczeniach zrób zadanie 1, 2 i 4.

3. Dziś wyślij mi na maila tylko zdjęcie zadania dla chętnych ( oczywiście jeśli chcesz otrzymać plus za bezbłędne wykonanie) : przepisz do zeszytu z podręcznika zad.3/233 ( uzupełniając przecinkami !) i wyślij mi na maila zdjęcie - masz na to czas do wtorku do 9.00 .

Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski

Informuję, że zadania oceniam, gdy upłynie termin ich nadsyłania.

W związku z tym, że ostatnio podałam złą stronę zadania dla chętnych, przedłużam czas nadsyłania odpowiedzi do wtorku do 9.00 .

Następną wiadomość zamieszczę we wtorek ( będą to 2 lekcje).

Język angielski

Grupa Z

8.04

 Welcome before Easter!

Dziś zapraszam do zabawy wielkanocnej. Na zdjęciu gra planszowa z pytaniami o Wielkanoc. Zachęcam do gry z rodziną (jeśli jest English-speaking) albo online z kolegami.

gra

I wish you Happy Easter and see you after the break!

 

3.04 (2 godziny lekcyjne)

Temat: Tryby warunkowe.

Dzień dobry. Witam Was na nowej lekcji. Obejmuje ona jeden temat, który będziemy realizować na lekcji dzisiejszej i kolejnej. Dzisiaj omówimy sobie całą część teoretyczną i troszkę poćwiczymy, a na lekcji kolejnej będziemy już tylko trenować. 

W związku z tym, że temat jest nowy i dość trudny, połączę się z Wami na grupie i po 8 osób (bo to max) będę omawiać. 

 

W zeszytach zapiszcie do każdego z trybów, kiedy jest używany, wzór i przykład zdania.

Każde zdanie w trybie warunkowym składa się z dwóch części - zdania będącego warunkiem i rezultatu (np. Jeśli nie będzie padać- warunek, to pójdę na spacer- skutek). W trybach najczęściej używamy słów if- jeśli, when- kiedy, unless- jeśli nie.

Zacznijmy więc od trybu zerowego.  Jest on używany do opisywania warunków stałych, najczęściej praw przyrody i nauki.

np. Jeśli podgrzejesz lód to się roztopi.

W języku angielskim w tym trybie dwukrotnie używamy czas present simple.

Wzór: If + Present Simple, Present Simple lub Present Simple + if + Present Simple

np. If you heat ice, it melts.

Oczywiście strony zdania możemy zamienić, czyli lód roztopi się, jeśli go podgrzejesz.

Tryb warunkowy pierwszy używany jest do mówienia o warunkach realnych dotyczących przyszłości lub teraźniejszości.

np. Jeśli nie będzie padać, pójdę na spacer. W języku angielskim w części wyrażającej warunek ponownie używany jest czas present simple, a w drugiej części czas przyszły (will).

Wzór: If + Present Simple, Future Simple lub Future Simple + if + Present Simple

np. If it doesn’t rain, I will go for a walk. lub I will go for a walk if it doesn’t rain.

Polecam też film https://www.youtube.com/watch?v=j3QQjVXfqWE&t=3s

 

Zacznijmy od zadań, w których każdy tryb jest ćwiczony oddzielnie.

W podręczniku na str. 88 wykonajcie zad. 3. W zeszytach zapiszcie zdania w trybie 0. np. 1. If you mix red and white, you get pink (jeśli zmieszasz czerwony z białym to otrzymasz różowy (zawsze tak się dzieje, stąd tryb zerowy). Spróbujcie utworzyć pozostałe 5 zdań. Pamiętajcie o czasie Present Simple.

Na str. 89 w zad. 5 mamy to samo tylko w trybie 1. W przykładzie jest If you don't eat breakfast (Present Simple), you will be hungry (Future Simple)- Jeśli nie zjesz śniadana, będziesz głodny- realna przyszłość, stąd tryb pierwszy. Spróbujcie utworzyć pozostałe 4 zdania.

 

Na kolejnej lekcji wykonajcie :

  • w ćwiczeniach na str. 35 zad. 2- dokończcie zdania w trybie zerowym,
  • zad. 3 wstaw tryb 1,
  • zad. 4 wstaw jeden z trybów (patrz na formę czasownika w części wypełnionej, np will wskazuje od razu na tryb 1),
  • zad. 7 na str. 89 w podręczniku. Zastanówcie się, który tryb i wstawcie właściwą formę.

Zdjęcia wszystkich sześciu (!!!) zadań prześlijcie na mój adres mailowy do wtorku do godz. 18.00.

Pozdrawiam i służę pomocą!

 

1.04

Temat: Worth the experience- praca z tekstem. (1 godzina lekcyjna)

Dzień dobry.

Dzisiaj na lekcji zajmiemy się pracą z tekstem i rozwijaniem zasobów Waszego słownictwa. Zapiszcie sobie temat lekcji i otwórzcie podręczniki na stronie 86.

Na początku przeczytajcie sobie tekst z zadania trzeciego. Tłumacząc nowe słownictwo do zeszytu skupcie się na tym zamieszczonym w ramce na górze strony. Jeśli znajdziecie jeszcze inne nieznane wam słówka, sprawdźcie ich znaczenie w słowniku internetowym. Jak widzicie w tekście mamy opis dwóch Rollercoasterów i w ćwiczeniu drugim waszym zadaniem jest zaznaczenie który z nich (A czy B) spełnia podane cztery warunki. Proszę też zerknąć na stronę osiemdziesiątą siódmą i zaznajomić się ze słownictwem z zadania 4 - są to miejsca w których możemy uprawiać różne rodzaje rozrywki. Połączcie je proszę w zdania z typami rozrywki podanymi w ćwiczeniu 5. Przykładowe zdanie macie na końcu ćwiczenia piątego zapisane na niebiesko (You can go on a roller coaster at an amusement park- możesz przejechać się na rollercoasterze w parku rozrywki). Spróbujcie utworzyć pięć tego typu zdań. Odpowiedzi do zadań 2 i 5 ( utworzone zdania ) prześlijcie mi zdjęciem nie później niż w czwartek o godzinie 18.00 ().

Jak zwykle- zapraszam do kontaktu w razie trudności.

Pozdrawiam serdecznie.

31.03 (1 lekcja)

Temat: Arts and festivals - słownictwo.

Zaczniemy sobie dzisiaj nowy rozdział więc otwórzcie proszę podręczniki na stronie 84. Jak widać w tabeli podsumowującej rozdział będziemy w nim spotykać się ze słownictwem związanym z imprezami, festiwalami, rozrywką, teatrem, muzyką, książkami itp. Jeśli chodzi o gramatykę to przed nami przedimki A , AN, THE, tryby warunkowe - zero i jeden, przysłówki, kolejność przymiotników w zdaniu, doczepki pytanie (cokolwiek to jest)* i rzeczowniki złożone. Dialog obejmował będzie zakup biletów na jakąś imprezę.

I w ramach wprowadzenia popatrzcie na pięć biletów zamieszczonych na stronach 84-85. Do każdego biletu mamy krótki opis z lukami, w które należy wstawić słowa z zadania drugiego. A mamy tam:

  • take place- mieć miejsce,
  • prepare- przygotować,
  • win- wygrać,
  • use- używać,
  • visit- odwiedzać.

Zastanówcie się który wyraz pasuje, do którego opisu. Myślę, że niektóre słowa w opisach mogą sprawić wam trudność. Więc tutaj mała ściąga dla was.

  • sculptor- rzeźbiarz,
  • life-sized- w rzeczywistym rozmiarze,
  • sculpture- rzeźba,
  • prizes- nagrody,
  • capital city- stolica,
  • chefs- szefowie kuchni,
  • set- zestaw.

Jeśli nie rozumiecie jeszcze innych wyrazów, to proponuję słownik.

Zadaniem dodatkowym, które można wysłać do mnie na plusa jest odpowiedź na pytanie zadane w przykładzie czwartym- Which festival or event would you most like to visit and why? Czyli który festiwal lub imprezę najbardziej chciałbyś odwiedzić I dlaczego. Możecie wybrać z tych zaprezentowanych na obrazkach. Wypowiedź powinna liczyć około 30 słów. Wysyłamy na adres mailowy  nie później niż w środę do godziny osiemnastej. Osoby, które nie chcą wysłać zadania na plusa, tym razem nie muszą wysyłać niczego.

*doczepki pytaniowe (question tags) to takie nasz „nieprawdaż?” na końcu zdania

Pozdrawiam serdecznie i miłej pracy życzę. 

W razie pytań- zapraszam przez Librus, e-mail, grupę lub wiadomości prywatne na komunikatorze.

Grupa ŚZ

 8 kwietnia 

Temat: Fun in all weather - reading.

podręcznik str. 94-95  zad. 1,2,4, ćwiczenia str. 39  zad. 1-3 

7 kwietnia

Temat: Przysłówki - ćwiczenia.

podręcznik str. 92-93  zad. 1,2,3,4; ćwiczenia str. 38  zad. 1-4

 3 kwietnia

Temat: Booking tickets - dialogi..

Podręcznik str. 91  zadanie 1b                    ćwiczenia str. 37  zadanie 1-3

1 kwietnia

Temat: Areas in the theatre and types of music- teatr i muzyka - słownictwo.

Podręcznik str. 90  zadanie 1-3                    ćwiczenia str. 36  zadanie 1-3

W zeszycie - opisz swój ulubiony zespół (nazwa, rodzaj muzyki, czemu go lubisz, podaj Twoim zdaniem tytuł najlepszej piosenki, napisz czemu to właśnie ta) w 5 zdaniach  - na ocenę (do 8 kwietnia do godz. 18.00 wysłać zdjęcie)

31 marca 

Temat: Tryb warunkowy typ 0 i 1 - ćwiczenia gramatyczne.

Podręcznik str. 88-89 zadanie 2,5,7                    ćwiczenia str. 35  zadanie 1-4

Link do e-lekcji:  https://youtu.be/j3QQjVXfqWE

 

Matematyka 

6.04, 7.04 i 8.04

 

Temat: Figury przestrzenne - zadania utrwalające (3h).

 

Za nami cały dział: ”Figury przestrzenne". Wiadomości możecie utrwalić czytając treści z podręcznika str. 212-233.

Przesyłam również kilka filmów, przy pomocy których przypomnicie i utrwalicie sobie wiadomości dotyczące brył przestrzennych.

Miłego oglądania!

https://www.youtube.com/watch?v=_S9MFPvK_-g

https://www.youtube.com/watch?v=NYggdH2QuCI

https://www.youtube.com/watch?v=SAC3K9zJXc0

https://www.youtube.com/watch?v=gLXkCCmoNDQ

https://www.youtube.com/watch?v=n9mjsWAmbQM

 

Następnie rozwiążcie zadania z ćwiczeń:

obowiązkowo str. 46, 47 zad. 1, 2, 3, 4, 5, 6

dla chętnych (+) zadanie 8 str. 235 (podręcznik)

 

Zadania odsyłacie do mnie na e-maila (jreclik2@gmail.com) do środy 08.04.

W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą.

Pozdrawiam :)

12

Temat: Pole i objętość graniastosłupa - ćwiczenia (2h).

 

Dalej ćwiczymy obliczanie objętości i pola powierzchni graniastosłupa. Temat lekcji nie jest wam obcy ponieważ przerabialiśmy te pojęcia na lekcji. Jeśli ktoś potrzebuje przypomnieć sobie w jaki sposób obliczamy pole powierzchni całkowej graniastosłupa albo objętość graniastosłupa to odsyłam do podręcznika str. 222-223 oraz 226-228.

Podaję Wam krótkie filmy w których również pokazany jest sposób w jaki oblicza się te wielkości.

https://pistacja.tv/film/mat00525-pole-powierzchni-graniastoslupa-siatki-graniastoslupow?playlist=603

https://pistacja.tv/film/mat00524-objetosc-graniastoslupa?playlist=603

Przesyłam zadania do wykonania. Wybieracie sami z całego zestawu 8 zadań, które robicie obowiązkowo na ocenę. Dwa, które wam zostaną możecie zrobić dodatkowo na plusa (dla chętnych). Wszystkie rozwiązania zapisujecie w zeszytach (pamiętajcie o wpisaniu numeru zadania). Treści zadań nie musicie przepisywać.

Zad.1  

Pokój Tosi ma kształt prostopadłościanu o objętości 36m3 . Podłoga w pokoju ma kształt prostokąta o wymiarach 4m×3m. Ile wynosi wysokość pokoju? Zapisz obliczenia i sformułuj odpowiedź

Zad.2    

Podstawa graniastosłupa ma powierzchnię wynoszącą 20cm2, a wysokość ma 8cm długości. Jaka jest objętość tego graniastosłupa? Zapisz rozwiązanie.

Zad.3   

Budka stanowiska strzelniczego myśliwych ma kształt prostopadłościanu o wymiarach   1,5m×1,6m×2m. Jakie pole powierzchni całkowitej ma prostopadłościan o wymiarach takich jak wymiary tej budki?

Zad.4   

Ile litrów wody potrzeba, aby napełnić naczynie w kształcie prostopadłościanu o wymiarach 3dm×2dm × 4dm? Zapisz obliczenia i sformułuj odpowiedź

Zad.5   

Tomek zbudował jeden sześcian z 8 sześciennych klocków o krawędzi 2cm. Ile jest równa objętość zbudowanego sześcianu? Zapisz obliczenia oraz  odpowiedź.

Zad.6   

Kucharka ugotowała 4,8 l kompotu. Ile porcji o objętości 0,15dm3 może wydać kucharka, wykorzystując cały przygotowany kompot? Zapisz obliczenia oraz odpowiedź.

Zad.7   

Podstawą graniastosłupa jest prostokąt o wymiarach 5cm×4cm, a wysokość ma 8cm długości. Jaka jest objętość tego graniastosłupa? Zapisz rozwiązanie.

Zad.8   

Staś kupił książkę dla mamy i zapakował ją do prostopadłościennego pudełka o wymiarach 20,5cm×10cm×2,5cm. Oblicz pole powierzchni prostopadłości -anu o wymiarach takich jak wymiary pudełka. Zapisz rozwiązanie.

Zad.9  

Jeden z modeli telewizora Hermes ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 690mm×490mm×380mm. Ile co najmniej cm2 tektury potrzeba na wykonanie modelu prostopadłościanu o wymiarach takich jak wymiary telewizora Hermes? Zapisz rozwiązanie i sformułuj odpowiedź.

Zad.10 

Porównaj wyrażenia. Wpisz w każdą lukę odpowiedni znak: >, < lub>

1000 l ____ 0,1m3

10dm3 ____ 10 l

50cm3 ____ 500ml

Bardzo proszę o przesyłanie wszystkich rozwiązań z danej lekcji w jednym mailu. Rozwiązania prześlij do środy (1.04, godz. 18:00), na adres: jreclik2@gmail.com. Jako temat wiadomości wpisz swoje imię i nazwisko.

W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com). Pozdrawiam.

Biologia

7.04

Temat:Różnorodność bezkręgowców

 

 Witam Was wszystkich bardzo serdecznie. Dzisiejszy temat również służy powtórzeniu wiadomości tym razem o bezkręgowcach

 

https://epodreczniki.pl/b/stawonogi---zwierzeta-roznych-srodowisk/P13h39XyJ

https://epodreczniki.pl/a/robaki-pasozytnicze/Dd6cvm2mn

Powoli kończymy pracę, aby przez kilka dni móc odpocząć i nabrać sił do kolejnych zmagań.

Życzę Wam dobrego odpoczynku, zdrowia, pogody ducha i spędzania czasu w atmosferze miłości i wzajemnej życzliwości!

 

Mam pytanie

Drodzy uczniowie przysyłacie mi tak piękne plakaty, że chciałabym, aby wszyscy mogli je obejrzeć i zapoznać się z wieloma  informacjami. Potrzebuję do tego Waszej zgody. Uczniowie, którzy nie wysłali jeszcze swoich prac do galerii zamieszczonej na stronie naszej szkoły proszę, aby mi przysłali informację jeśli się zgadzają. W kolejnym miejscu - Interesujące gatunki - zamieszczę Wasze dzieła. Proszę jednak uzbroić się w cierpliwość, bo niektórzy jeszcze nadsyłają, gdy jest coś niewyraźne lub nie mogę otworzyć.

31.03

Temat: Powtórzenie wiadomości o rybach.

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Dzisiejszy temat kolejny raz pozwala Wam zastanowić się jak budowa zwierzęcia wpływa na wykonywanie czynności życiowych.

Wejdźcie na https://epodreczniki.pl/a/ryby/DCKeM83lx

https://epodreczniki.pl/a/ryby---zwierzeta-wodne/D4faPlcAr

to kolejna próba omówienia już znanych Wam zagadnień oraz zapoznanie Was z ciekawostkami. Piękne fotografie oraz zamieszczone filmy urozmaicą Wam przekaz. Na koniec możecie rozwiązać zadania i od razu dowiedzieć się jak Wam poszło.

Wiele Waszych prac już sprawdziłam i dostaliście ode mnie informację o zdobytej ocenie oraz komentarz. Na kilka prac jeszcze czekam. Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i chociaż nie zawsze wszystko działa sprawnie to mamy cierpliwość, aby przetrwać niedogodności.

 

Geografia 

Drodzy uczniowie!
1,Temat: Energetyka w Europie. /1h, , termin wykonania - kolejna lekcja geografii/.2/Przeczytajcie z podręcznika ten temat od str. 114 do 119.3/Opracujcie w zeszycie zagadnienia :a/Podajcie przykłady odnawialnych i nieodnawialnych źródel energii; b/ Czym różnią się od siebie te źródła energii? c/Podaj przykłady krajów europejskich w których w wytwarzaniu energii dominują: elektrownie cieple, wodne, geotermalne, wiatrowe i słoneczne; d/Na podstawie mapy na str.116 wymień rodzaje elektrowni ,które przeważają w Alpach i na Półwyspie Krymskim, podaj przyczyny wyboru poszczególnych rodzajów elektrowni; e/Opisz jak w ostatnich latach zmienia się wykorzystanie źródeł energii elektrycznej w Europie; f/Przedstaw argumenty przemawiające  za wykorzystaniem energii jądrowej oraz przeciw jej wykorzystaniu; g/Napisz swoją opinię na temat budowy elektrowni jądrowej w Polsce.; h/Dla dociekliwych: Możecie zrobić krzyżówkę z ciekawym hasłem o energetyce w Polsce. 4/ Pamiętajcie sprawdzić w wiadomościach ,kto przesyła  zadania z poprzedniego tygodnia do sprawdzenia/ zasady przesyłania opisałam w wiadomościach w librusie ale jeszcze raz zamieszczam poniżej. Pozdrawiam. Renata Ucher

Drodzy uczniowie!
Od poniedziałku będę  prosić o przesyłanie zadań do kontroli na skrzynkę sps.ucher@gmail.com    Według planu lekcji, czyli w:
- poniedziałki - klasy 5b, 7a i 7b
- środy -8a i 8b, 5a, 6c
- piątki - 6a, 6b i 5c
Przysyłają tylko te osoby z  klasy, do których napiszę we wskazane dni na librusie. / nie wszyscy !!! / Pozdrawiam. Renata Ucher

Historia 

Temat: Rzeczpospolita pod rządami Wettinów.

Temat realizowany na dwóch lekcjach.

Zapoznaj się z tematem lekcji w podręczniku str. 152- 157

oraz z lekcją online https://epodreczniki.pl/a/czasy-saskie---rzeczpospolita-wettynow/DlZZoARLw

 

Notatka do zeszytu:

  1. Do dat dopisz wydarzenia:

1697 r. -

1717 r.  -

  1. Stwórz tabelkę na temat przyczyny i skutków unii polsko- saksońskiej.

( zwróć uwagę także na pozytywne skutki)

  1. Krótko opisz, w jakich okolicznościach szlachta dwukrotnie powołała Stanisława Leszczyńskiego na tron polski.
  2. Wyjaśnij dlaczego za panowania Augusta III nie przeprowadzono żadnych istotnych reform w Rzeczypospolitej.
  3. Wykonaj poniższe zadania ( można wydrukować i wkleić do zeszytu)

45

  1. Wykonaj poniższe zadania - podsumowanie rozdziału IV

6

7

Wszystko proszę wysłać do końca przyszłego tygodnia na mojego maila.

W razie pytań/ problemów służę pomocą.

Informatyka

Dziewczyny
Chłopcy

30.03

Temat: Stosujemy powtarzanie poleceń oraz instrukcję warunkową w środowisku Scratch (2h).

Podręcznik w wersji online dla uczniów, którzy zostawili swoje książki w szkole:

https://pliki.migra.pl/f.php?d=s&id=1645

Ten program jest Wam znany z klas młodszych.

Stwórzcie na komputerze folder Scratch .

Następnie proszę wejść na stronę: https://scratch.mit.edu/ i wykonać z podręcznika str. 61- 64 ćwiczenia od1 do 4 oraz ćwiczenie 6. Zapiszcie rozwiązania na swoim komputerze (automatycznie zapisują się w folderze pobrane, więc musicie je przenieść do swojego folderu). Po wykonaniu wszystkich ćwiczeń, zapisane pliki wyślijcie do mnie na adres jreclik2@gmail.com (termin: wtorek 7.04, godz. 18:00). Jako temat wiadomości wpiszcie swoje imię, nazwisko, przedmiot i klasę.

W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com). Możecie też samodzielnie poszukać pomocy w Internecie (youtube). Pozdrawiam :)

Muzyka 

Witam Was drodzy uczniowie!

Dziękuję Wam za przesłane zadania. Bardzo dobrze sobie poradziliście! Czekam jeszcze na osoby, które nie dosłały prezentacji lub krzyżówki o Fryderyku Chopinie.

 

Temat lekcji: „Z muzyką w tle. Funkcja muzyki w filmie i reklamie.”- warsztat muzyczny.   (2 godziny)

  1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
  2. Przeczytaj tekst z podręcznika.
  3. Przepisz do zeszytu:

   Muzyka filmowa - jeden z gatunków muzyki. Komponowana specjalnie na potrzeby dzieła filmowego, dla jego ilustracji. Muzyka filmowa może być ilustracją, albo też kontrapunktem obrazu - czyli warstwą dopełniającą, charakteryzującą postaci, nastrój, przeżycia psychiczne bohaterów.

  1. Wysłuchaj muzyczne przykłady:

   https://www.youtube.com/watch?v=_T-4ndCZwWc   muzyka filmowa

   https://www.youtube.com/watch?v=fLl-JGSQ-T8  najpopularniejsze piosenki z filmów Disneya

  1. Przypomnij sobie w ramach rozgrzewki gamę C-dur na flecie:

    film instruktażowy- gama  https://www.youtube.com/watch?v=xBeDz12pCf4 

  1. Naucz się grać na flecie „Melodię amerykańską”:

    Na początek osłuchaj się z melodią kilka razy!

    filmik instruktażowy- melodia    https://www.youtube.com/watch?v=mE9KSRYAfvk  

    zapis nutowy z podpisanymi chwytami (trochę się różni od nut z filmiku, napisałam wam 

    łatwiejszą wersję.

1

UWAGA!

Dla osób, które grają na dzwonkach przesyłam inną wersję:

film instruktażowy- dzwonki melodia  http://www.kursnamuzyke.pl/using-joomla/camtown-races 

zapis nutowy z nazwami literowymi:

2

 Ps. W ramach odskoczni od różnych szkolnych obowiązków posłuchajcie swoich ulubionych przebojów i dołączcie się do śpiewania.

Plastyka  

30.03.2020

Temat: Malarstwo- zimowy pejzaż. (2 godziny)

Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail

Witajcie! Dziś tematem naszej lekcji jest MALARSTWO-ZIMOWY PEJZAŻ. Uczniowie malują zimowy pejzaż farbami na kartce o formacie A4. CAŁA PŁASZCZYZNA MA BYĆ POKRYTA FARBĄ! Zdjęcie proszę podpisać w komentarzu i wysyłać  na adres mailowy 

Termin do 10.04.2020

Malarstwo- w malarstwie najważniejsza jest barwa- obraz powstaje przez namalowanie plam barwnych na płaszczyźnie. Obrazy malarskie mogą przedstawiać różne tematy, najważniejsze z nich to pejzaż, martwa natura, auto-portret, portret, portret zbiorowy, malarstwo rodzajowe, religijne, historyczne, mitologiczne.

Pejzaż ukazuje krajobraz: przyrodę (lasy, łąki, góry, morze) lub architekturę (domy, miasta).

Regionalizm

1 lekcja

Witam Was na lekcji regionalizmu

W pierwszym tygodniu nauczania zdalnego prosiłam Was, żebyście zaczęli przygotowywać prezentację: Śląsk w 7 dni. Przypominam treść tego zadania:

Śląsk w 7 dni - wpisz do zeszytu 7 miejsc/atrakcji turystycznych z woj. śląskiego, które chciałbyś pokazać swojemu rówieśnikowi mieszkającemu w innym regionie Polski. Zacznij przygotowywać prezentację ( zgodnie z tym, czego się nauczyłeś na informatyce) o tych 7 miejscach, aby przedstawić ją na lekcji regionalizmu.

W związku z tym, że jeszcze nie wróciliśmy do szkoły i nie ma możliwości przedstawienia tych prezentacji na lekcji, zdecydowałam, że gotowe prezentacje prześlecie mi do oceny. Na ich dokończenie macie jeszcze tydzień - czyli do 8 kwietnia. Liczę na Waszą pomysłowość i inwencję twórczą. O tym, czy prezentacje przesyłać będziecie na adres mailowy, czy na uruchamianą właśnie platformę, poinformuję Was we wtorek.

Religia

07.04.20

Dzień dobry szóstoklasiści

Przypominam, że 8 kwietnia upływa termin opracowania  prezentacji „Śląsk w 7 dni”. Proszę przesłać gotowe prezentacje do 9 kwietnia na adres mailowy: ( bardzo dziękuję uczniom, którzy już przesłali swoje prezentacje!) .

Pozdrawiam i na nadchodzące święta Wielkiej Nocy życzę Wam i Waszym Rodzinom dużo zdrowia i nieustającej nadziei oraz radości ze wspólnie  spędzanego czasu.

30.03. (4l.)

Temat: Grób Pański - myśleli, że to już koniec.

Czym jest dla mnie Wielki Piątek? Uzupełnij tekst wyrazami z ramki, przepisz go do zeszytu.

Wielki Piątek jest dla chrześcijanina dniem ………………………….., ponieważ umarł………………………. . Jest on również dniem ………………………., bo przygotowuje nas na ……………………………………. . Krzyża i zmartwychwstania (śmierci i życia) nie można od siebie ……………………………….. . Liturgia patrzy na ………………………… w perspektywie zwycięstwa. Jest on drzewem życia. Na krzyżu właśnie Chrystus zwyciężył ………………….., dokonała się „śmierć śmierci”.

       żałoby*Jezus Chrystus*nadziei*zmartwychwstanie*oddzielić*krzyż*śmierć*

 

Proszę o nadesłanie prac do końca przyszłego tygodnia na adres: mdurczok27@gmail.com

Zachęcam was do udziału w czwartek we Mszy szkolnej i bezpośrednio po niej w Drodze Krzyżowej drogą on-line. www.skrzyszowparafia.pl.

Technika 

W-F

 DZIEWCZYNY 

01.04.2020  - 08.04.2020

Przesyłam wam propozycję ćwiczeń na najbliższy tydzień.

Są to ćwiczenia wzmacniające mięśnie nóg, brzucha, ramion i grzbietu oraz ćwiczenia rozciągające.

Codziennie wykonajcie 5 ćwiczeń wzmacniających (pierwsze koło) i 5 ćwiczeń rozciągających (drugie koło). Pamiętajcie o rozgrzewce przed wykonywaniem ćwiczeń. Zajmie wam to około 15 - 20 minut. Myślę, że będzie to fajny przerywnik pomiędzy odrabianiem lekcji z poszczególnych przedmiotów.

kolo 2

kolo1

Do piątku czekam na wyniki testu sprawności fizycznej. Kto jeszcze ich nie wysłał to niech prześle je na adres:

Pozdrawiam i życzę dużo satysfakcji z wykonywania ćwiczeń.

SKS

6.04.2020

Klasa VI B zajęcia rekreacyjno-sportowe

Mam nadzieję, że choć niektóre zrobiły w zeszłym tygodniu ćwiczenia ze skakanką. Dzisiaj proponuję Wam coś spokojniejszego - poćwiczcie proszę swoją koordynację, prawidłową postawę ciała , poćwiczcie między odrabianiem zadań domowych. Poniżej link do filmiku na dzisiaj.

Pozdrawiam Was serdecznie, pamiętajcie ruch jest bardzo wskazany, nie wychodzimy z domu ale możemy poćwiczyć. Powodzenia

 

https://www.facebook.com/gimnastykajogasmyka/videos/589685758301823/

30.03

Witam Was dziewczyny bardzo serdecznie. Wiem ,że macie ogrom nauki i obowiązków ale gdyby , któraś znalazła czas i nie wiedziała jak go zagospodarować zachęcam do wykonania prostych ćwiczeń ze skakanką .Pozdrawiam gorąco . Trzymajcie się!

https://www.youtube.com/watch?v=iWjLIKmkvNI

 

CHŁOPCY

 

01.04.2020  - 08.04.2020

Przesyłam wam propozycję ćwiczeń na najbliższy tydzień.

Są to ćwiczenia wzmacniające mięśnie nóg, brzucha, ramion i grzbietu oraz ćwiczenia rozciągające.

Codziennie wykonajcie 5 ćwiczeń wzmacniających (pierwsze koło) i 5 ćwiczeń rozciągających (drugie koło). Pamiętajcie o rozgrzewce przed wykonywaniem ćwiczeń. Zajmie wam to około 15 - 20 minut. Myślę, że będzie to fajny przerywnik pomiędzy odrabianiem lekcji z poszczególnych przedmiotów.

kolo 2

kolo1

Do piątku czekam na wyniki testu sprawności fizycznej. Kto jeszcze ich nie wysłał to niech prześle je na adres:

Pozdrawiam i życzę dużo satysfakcji z wykonywania ćwiczeń.

Kategoria: powiązane pliki [1]
Format Nazwa pliku Rozmiar Pobierz
pdf czasy teoria.pdf 62.14KB pobierz Plik: czasy teoria.pdf
do góry