6b
Język polski
08.04.20 termin realizacji: 08.04.2020
Dzień dobry szóstoklasiści!
Dziś ostatnia lekcja przed Wielkanocą - zapiszcie w zeszycie z literatury temat:
Temat: Motywy biblijne.
- Otwórz podręcznik na str. 248- 249 ( przeczytaj polecenia, które wpiszę poniżej, a potem możesz wyłączyć komputer, nie będzie Ci już potrzebny ),
- Przeczytaj wszystkie informacje o motywach biblijnych, obejrzyj ilustracje.
- Do zeszytu wypisz wymienione motywy biblijne ( tylko nazwy) i zrób zad. 4/250 ( możesz skorzystać z http://www.edupedia.pl/map/dictionary/id/6_slownik_frazeologiczny.html )
Dziś nie musisz wysyłać mi żadnego zadania, zamiast tego prześlij drogą elektroniczną bliskiej osobie / osobom życzenia z okazji zbliżających się świąt Wielkiej Nocy ( umiesz już też przesyłać załączniki, więc możesz dołączyć własnoręcznie narysowaną kartkę ).
A ja na nadchodzące świąteczne dni życzę Wam i Waszym Rodzinom przede wszystkim zdrowia i nadziei, ale też dużo radości ze wspólnie spędzanego czasu. Dużo się uśmiechajcie!
Dla członków Koła Żywego Słowa przesłałam wiadomość na librusie.
06.04.20 (2 lekcje, termin realizacji: 06.04.2020 i 07.04.2020)
Dzień dobry szóstoklasiści!
Witam Was w nowym tygodniu, w którym spotkamy się tu 2 razy ( dziś i w środę), a potem zaczynamy ferie świąteczne. Na dobry początek tego krótkiego tygodnia mam dla Was wiersz M. Rusinka:
Hawana jest rozchichotana, uśmiechnij się i Ty!!! Na dziś i jutro przygotowałam dla Was 2 lekcje literatury. Zapiszcie w zeszycie z literatury temat z 2 datami : 06.04.2020 i 07.04.2020
Temat: Co się mieści w przypowieści ? Lekcja o talentach i roztropności.
PONIEDZIAŁEK:
- Otwórz podręcznik na str. 254 -255.
- Przeczytaj uważnie z podręcznika „ Przypowieść o talentach” i ustnie odpowiedz na pytanie 1 i 3 pod tekstem.
- Do zeszytu przepisz dokończone zdania:
Słowo „talent” ma w przypowieści dwa…
W znaczeniu dosłownym oznacza…
Biblijne talenty odnoszą się właściwie do naszych …
Należy je skutecznie wykorzystywać, czyli rozwijać, a nie…
Bezczynność, lenistwo i marnotrawstwo naszych zdolności jest…
- Do zeszytu zrób zad. 4/255.
- Zadanie na ocenę ( obowiązkowe dla wszystkich uczniów): przeczytaj poniższe zdania, następnie wybierz tylko te, które są prawdziwe ( zgodne z przeczytaną przypowieścią) i przepisz je do zeszytu ( wpisuj je po kolei, nie zapominając wpisać poprzedzającej każde zdanie nadanej przeze mnie literki, np. a,b,c).
- Biblijne talenty to wyłącznie pieniądze.
- Biblijne talenty to nasze zdolności.
- Biblijnych talentów nie należy pomnażać.
- Przydzielone dary zależą od naszych możliwości.
- Człowiek nie może zostać bierny wobec darów.
- Biblijne talenty to wrodzone możliwości człowieka.
- Danych talentów nie można zmarnować.
- Biblijne talenty możemy sobie kupić.
- Każdy człowiek otrzymuje tyle samo talentów.
- Człowiek pomnażający talenty otrzyma ich jeszcze więcej.
Po zrobieniu i sprawdzeniu zadania 5 wyślij mi na maila jego zdjęcie - masz na to czas do środy do 9.00 .
Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski
Informuję, że zadania oceniam, gdy upłynie termin ich nadsyłania.
WTOREK
- Otwórz podręcznik na str. 255 -256.
- Przeczytaj uważnie z podręcznika „ Przypowieść o pannach roztropnych i nierozsądnych” i ustnie odpowiedz na pytanie 1 i 3 pod tekstem.
- Do zeszytu zapisz pytanie: Czym jest nieroztropna postawa? Odpowiedzi wybierz spośród podanych przykładów i przepisz do zeszytu.
- Do zeszytu odpowiedz w 5 zdaniach, jak Ty w obecnej sytuacji zachowujesz przezorność.
Następną wiadomość zamieszczę w środę ( będzie to 1 lekcja).
czwartek 2 kwietnia/piątek 3 kwietnia
Czwartek:
- Zapisz w zeszycie z literatury temat z 2 numerami lekcji: Ukryte znaczenie przypowieści biblijnych.
- Zastanów się i odpowiedz ustnie: Czy nauczyciela można nazwać siewcą ?
- Przeczytaj tekst ze str. 251 pt. "Przypowieść o siewcy" i odpowiedz, odnosząc się tylko do słów wypowiedzianych przez Jezusa:
a) Jaka sytuacja została przedstawiona w przypowieści?
b) Kim naprawdę jest siewca, a czym ziarno?
- Jeśli odpowiedziałeś/aś, to już wiesz, jak zbudowana jest przypowieść.
Zapisz: Przypowieść składa się z dwóch warstw:
a) dosłownej: siewca sieje ziarno, które pada na różnego rodzaju grunt i w zależności od tego , na jaki padną, wydają plon lub giną;
b) przenośnej: siewcą jest Bóg, ziarnem słowo Boże.
- Czego uczy nas "Przypowieść o siewcy" ? Wykonaj ćw. 4 ze str. 252, a będziesz wiedział.
- W zeszycie na podstawie ćw. 4 zapisz jedno pouczenie, wskazówkę wynikającą z treści przypowieści.
Ludzie powinni ...............................
- Podsumowanie: znaczenie dosłowne+ znaczenie przenośne+ pouczenie= - - - - - - - - - - -
Przepisz nową wiadomość ze str.251
Wróć do pytania, od którego zaczęliśmy lekcję: czy nauczyciela można nazwać siewcą? Zapisz swoje przemyślenia w dwóch, trzech zdaniach.
Piątek:
- Przeczytaj tekst ze str. 252-253
- Wyodrębnij zdarzenia przypowieści:
- Pobicie przez zbójców podróżnego zmierzającego do Jerycha.
- ................................................................................................
- ..............................................................................................(minimum 8 punktów)
- Zastanów się i odpowiedz w zeszycie tak lub nie :
a) Opowieść o wędrowcu i Samarytaninie to warstwa dosłowna przypowieści TAK/NIE
b) Jezus w przypowieści pochwala pomaganie potrzebującym, ale tylko wtedy, gdy są naszymi przyjaciółmi lub rodakami TAK/NIE
c) Przypowieść uczy nas, że bliźniemu należy pomóc w potrzebie, niezależnie od jego pochodzenia. TAK/NIE
d) Pouczenie wynikające z przypowieści zawarte jest również w przykazaniu "Miłuj bliźniego swego jak siebie samego" TAK/NIE
4. Zadanie dla chętnych na plusa: Wykonaj ćw. 7 ze str. 253. Skorzystaj z internetowego słownika języka polskiego, np. PWN( masz na to czas do poniedziałku do 9.00.).
Życzę owocnej pracy i pozdrawiam ciepło!
Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski
31.03.20
(2 lekcje, termin realizacji: 31.03.2020 i 01.04.2020 )
Dzień dobry szóstoklasiści!
Na dziś przygotowałam dla Was temat z literatury. Zapiszcie w zeszycie z literatury temat z datą 31.03.20 i 01.04.20:
Temat: Pierwsi ludzie.
Wtorek :
Otwórz podręcznik na str. 242 -243 ( przeczytaj polecenia, które wpiszę poniżej, a potem możesz wyłączyć komputer, nie będzie Ci już dziś potrzebny )
- Przeczytaj tekst A. Kamieńskiej,
- Do zeszytu zrób zadanie 1/243 i 6/244
- W zeszycie uzupełnij schemat:
Bóg JEST JAK wielki garncarz, ponieważ ulepił z gliny człowieka.
Bóg JEST JAK wielki ogrodnik , ponieważ .......................................
Bóg JEST JAK wielki fizyk, ponieważ ............................................
Bóg JEST JAK ....................., ponieważ ..........................................
Środa:
- Otwórz podręcznik na str. 245 -247 i przeczytaj „ Pamiętniki Adama i Ewy” ( Czy pamiętasz, że nasza Roxana recytowała na konkursie fragment z tej właśnie książki? Może masz możliwość, żeby wyrecytowała Ci go przez telefon? Warto posłuchać!)
- Wpisz do tabelki w zeszycie cechy Adama i cechy Ewy (upór, potrzeba opiekowania się drugim człowiekiem, gadatliwość, potrzeba dominacji, bezinteresowność, potrzeba towarzystwa, aspołeczny charakter, brak akceptacji odmienności, nieumiejętność przyznania się do porażki, nadmierna opiekuńczość) :
Cechy Adama |
Cechy Ewy |
|
|
- Wypisz ze str. 247. z "Nowej wiadomości " cechy pamiętnika. Zacznij od:
Pamiętnik:
- pisany w 1. osobie liczby pojedynczej,
- przedstawia wydarzenia z życia autora,
- zawiera ......
- Dziś wyślij mi na maila tylko zadanie dla chętnych ( oczywiście jeśli chcesz otrzymać plus za bezbłędne wykonanie) : zrób do zeszytu z podręcznika zad. 9/247 i wyślij mi na maila zdjęcie - masz na to czas do czwartku do 9.00. Liczę na Twoją inwencję twórczą i pomysłowość!
Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski
Informuję, że zadania oceniam, gdy upłynie termin ich nadsyłania.
Następną wiadomość zamieszczę w czwartek ( będą to 2 lekcje).
Dla członków Koła Żywego Słowa prześlę dziś wiadomość na librusie.
30.03.20
(1 lekcja, termin realizacji: 30.03.2020 )
Dzień dobry szóstoklasiści!
Witam Was w nowym tygodniu, w którym spotkamy się tu 3 razy ( dziś, jutro i w czwartek). Na dobry początek tygodnia mam dla Was wiersz M. Rusinka
Koniecznie wyjdź dziś z domu na krótki spacer po własnym podwórku, nie zapominając psa ;), ale unikając zgromadzeń!
Jednak najpierw lekcja. Na dziś przygotowałam dla Was 1 lekcję gramatyki. Zapiszcie w zeszycie z gramatyki temat z datą 30.03.20:
Temat: Przecinek w zdaniu pojedynczym - przypomnienie wiadomości.
Otwórz podręcznik na str. 232 -233 i ćwiczenia na str. 107- 108 ( przeczytaj polecenia, które wpiszę poniżej, a potem możesz wyłączyć komputer, będzie Ci dopiero potrzebny do wysłania zadania z dziś)
1. Przeczytaj z podręcznika 2 przypomnienia i na ich podstawie wpisz do zeszytu kolorem po 5 przykładów:
a) Spójniki, przed którymi stawiamy przecinki:
b) Spójniki, przed którymi nie stawiamy przecinków:
2. W ćwiczeniach zrób zadanie 1, 2 i 4.
3. Dziś wyślij mi na maila tylko zdjęcie zadania dla chętnych ( oczywiście jeśli chcesz otrzymać plus za bezbłędne wykonanie) : przepisz do zeszytu z podręcznika zad.3/233 ( uzupełniając przecinkami !) i wyślij mi na maila zdjęcie - masz na to czas do wtorku do 9.00 .
Pamiętaj, żeby w każdej wysyłanej wiadomości w okienku „temat” wpisać: j.polski, Twoja klasa, Twoje imię i nazwisko np. j.polski-5b-Jan Kowalski
Informuję, że zadania oceniam, gdy upłynie termin ich nadsyłania.
W związku z tym, że ostatnio podałam złą stronę zadania dla chętnych, przedłużam czas nadsyłania odpowiedzi do wtorku do 9.00 .
Następną wiadomość zamieszczę we wtorek ( będą to 2 lekcje).
Język angielski
Grupa Z
8.04
Welcome before Easter!
Dziś zapraszam do zabawy wielkanocnej. Na zdjęciu gra planszowa z pytaniami o Wielkanoc. Zachęcam do gry z rodziną (jeśli jest English-speaking) albo online z kolegami.
I wish you Happy Easter and see you after the break!
3.04 (2 godziny lekcyjne)
Temat: Tryby warunkowe.
Dzień dobry. Witam Was na nowej lekcji. Obejmuje ona jeden temat, który będziemy realizować na lekcji dzisiejszej i kolejnej. Dzisiaj omówimy sobie całą część teoretyczną i troszkę poćwiczymy, a na lekcji kolejnej będziemy już tylko trenować.
W związku z tym, że temat jest nowy i dość trudny, połączę się z Wami na grupie i po 8 osób (bo to max) będę omawiać.
W zeszytach zapiszcie do każdego z trybów, kiedy jest używany, wzór i przykład zdania.
Każde zdanie w trybie warunkowym składa się z dwóch części - zdania będącego warunkiem i rezultatu (np. Jeśli nie będzie padać- warunek, to pójdę na spacer- skutek). W trybach najczęściej używamy słów if- jeśli, when- kiedy, unless- jeśli nie.
Zacznijmy więc od trybu zerowego. Jest on używany do opisywania warunków stałych, najczęściej praw przyrody i nauki.
np. Jeśli podgrzejesz lód to się roztopi.
W języku angielskim w tym trybie dwukrotnie używamy czas present simple.
Wzór: If + Present Simple, Present Simple lub Present Simple + if + Present Simple
np. If you heat ice, it melts.
Oczywiście strony zdania możemy zamienić, czyli lód roztopi się, jeśli go podgrzejesz.
Tryb warunkowy pierwszy używany jest do mówienia o warunkach realnych dotyczących przyszłości lub teraźniejszości.
np. Jeśli nie będzie padać, pójdę na spacer. W języku angielskim w części wyrażającej warunek ponownie używany jest czas present simple, a w drugiej części czas przyszły (will).
Wzór: If + Present Simple, Future Simple lub Future Simple + if + Present Simple
np. If it doesn’t rain, I will go for a walk. lub I will go for a walk if it doesn’t rain.
Polecam też film https://www.youtube.com/watch?v=j3QQjVXfqWE&t=3s
Zacznijmy od zadań, w których każdy tryb jest ćwiczony oddzielnie.
W podręczniku na str. 88 wykonajcie zad. 3. W zeszytach zapiszcie zdania w trybie 0. np. 1. If you mix red and white, you get pink (jeśli zmieszasz czerwony z białym to otrzymasz różowy (zawsze tak się dzieje, stąd tryb zerowy). Spróbujcie utworzyć pozostałe 5 zdań. Pamiętajcie o czasie Present Simple.
Na str. 89 w zad. 5 mamy to samo tylko w trybie 1. W przykładzie jest If you don't eat breakfast (Present Simple), you will be hungry (Future Simple)- Jeśli nie zjesz śniadana, będziesz głodny- realna przyszłość, stąd tryb pierwszy. Spróbujcie utworzyć pozostałe 4 zdania.
Na kolejnej lekcji wykonajcie :
- w ćwiczeniach na str. 35 zad. 2- dokończcie zdania w trybie zerowym,
- zad. 3 wstaw tryb 1,
- zad. 4 wstaw jeden z trybów (patrz na formę czasownika w części wypełnionej, np will wskazuje od razu na tryb 1),
- zad. 7 na str. 89 w podręczniku. Zastanówcie się, który tryb i wstawcie właściwą formę.
Zdjęcia wszystkich sześciu (!!!) zadań prześlijcie na mój adres mailowy do wtorku do godz. 18.00.
Pozdrawiam i służę pomocą!
1.04
Temat: Worth the experience- praca z tekstem. (1 godzina lekcyjna)
Dzień dobry.
Dzisiaj na lekcji zajmiemy się pracą z tekstem i rozwijaniem zasobów Waszego słownictwa. Zapiszcie sobie temat lekcji i otwórzcie podręczniki na stronie 86.
Na początku przeczytajcie sobie tekst z zadania trzeciego. Tłumacząc nowe słownictwo do zeszytu skupcie się na tym zamieszczonym w ramce na górze strony. Jeśli znajdziecie jeszcze inne nieznane wam słówka, sprawdźcie ich znaczenie w słowniku internetowym. Jak widzicie w tekście mamy opis dwóch Rollercoasterów i w ćwiczeniu drugim waszym zadaniem jest zaznaczenie który z nich (A czy B) spełnia podane cztery warunki. Proszę też zerknąć na stronę osiemdziesiątą siódmą i zaznajomić się ze słownictwem z zadania 4 - są to miejsca w których możemy uprawiać różne rodzaje rozrywki. Połączcie je proszę w zdania z typami rozrywki podanymi w ćwiczeniu 5. Przykładowe zdanie macie na końcu ćwiczenia piątego zapisane na niebiesko (You can go on a roller coaster at an amusement park- możesz przejechać się na rollercoasterze w parku rozrywki). Spróbujcie utworzyć pięć tego typu zdań. Odpowiedzi do zadań 2 i 5 ( utworzone zdania ) prześlijcie mi zdjęciem nie później niż w czwartek o godzinie 18.00 ().
Jak zwykle- zapraszam do kontaktu w razie trudności.
Pozdrawiam serdecznie.
31.03 (1 lekcja)
Temat: Arts and festivals - słownictwo.
Zaczniemy sobie dzisiaj nowy rozdział więc otwórzcie proszę podręczniki na stronie 84. Jak widać w tabeli podsumowującej rozdział będziemy w nim spotykać się ze słownictwem związanym z imprezami, festiwalami, rozrywką, teatrem, muzyką, książkami itp. Jeśli chodzi o gramatykę to przed nami przedimki A , AN, THE, tryby warunkowe - zero i jeden, przysłówki, kolejność przymiotników w zdaniu, doczepki pytanie (cokolwiek to jest)* i rzeczowniki złożone. Dialog obejmował będzie zakup biletów na jakąś imprezę.
I w ramach wprowadzenia popatrzcie na pięć biletów zamieszczonych na stronach 84-85. Do każdego biletu mamy krótki opis z lukami, w które należy wstawić słowa z zadania drugiego. A mamy tam:
- take place- mieć miejsce,
- prepare- przygotować,
- win- wygrać,
- use- używać,
- visit- odwiedzać.
Zastanówcie się który wyraz pasuje, do którego opisu. Myślę, że niektóre słowa w opisach mogą sprawić wam trudność. Więc tutaj mała ściąga dla was.
- sculptor- rzeźbiarz,
- life-sized- w rzeczywistym rozmiarze,
- sculpture- rzeźba,
- prizes- nagrody,
- capital city- stolica,
- chefs- szefowie kuchni,
- set- zestaw.
Jeśli nie rozumiecie jeszcze innych wyrazów, to proponuję słownik.
Zadaniem dodatkowym, które można wysłać do mnie na plusa jest odpowiedź na pytanie zadane w przykładzie czwartym- Which festival or event would you most like to visit and why? Czyli który festiwal lub imprezę najbardziej chciałbyś odwiedzić I dlaczego. Możecie wybrać z tych zaprezentowanych na obrazkach. Wypowiedź powinna liczyć około 30 słów. Wysyłamy na adres mailowy nie później niż w środę do godziny osiemnastej. Osoby, które nie chcą wysłać zadania na plusa, tym razem nie muszą wysyłać niczego.
*doczepki pytaniowe (question tags) to takie nasz „nieprawdaż?” na końcu zdania
Pozdrawiam serdecznie i miłej pracy życzę.
W razie pytań- zapraszam przez Librus, e-mail, grupę lub wiadomości prywatne na komunikatorze.
Grupa ŚZ
8 kwietnia
Temat: Fun in all weather - reading.
podręcznik str. 94-95 zad. 1,2,4, ćwiczenia str. 39 zad. 1-3
7 kwietnia
Temat: Przysłówki - ćwiczenia.
podręcznik str. 92-93 zad. 1,2,3,4; ćwiczenia str. 38 zad. 1-4
3 kwietnia
Temat: Booking tickets - dialogi..
Podręcznik str. 91 zadanie 1b ćwiczenia str. 37 zadanie 1-3
1 kwietnia
Temat: Areas in the theatre and types of music- teatr i muzyka - słownictwo.
Podręcznik str. 90 zadanie 1-3 ćwiczenia str. 36 zadanie 1-3
W zeszycie - opisz swój ulubiony zespół (nazwa, rodzaj muzyki, czemu go lubisz, podaj Twoim zdaniem tytuł najlepszej piosenki, napisz czemu to właśnie ta) w 5 zdaniach - na ocenę (do 8 kwietnia do godz. 18.00 wysłać zdjęcie)
31 marca
Temat: Tryb warunkowy typ 0 i 1 - ćwiczenia gramatyczne.
Podręcznik str. 88-89 zadanie 2,5,7 ćwiczenia str. 35 zadanie 1-4
Link do e-lekcji: https://youtu.be/j3QQjVXfqWE
Matematyka
6.04, 7.04 i 8.04
Temat: Figury przestrzenne - zadania utrwalające (3h).
Za nami cały dział: ”Figury przestrzenne". Wiadomości możecie utrwalić czytając treści z podręcznika str. 212-233.
Przesyłam również kilka filmów, przy pomocy których przypomnicie i utrwalicie sobie wiadomości dotyczące brył przestrzennych.
Miłego oglądania!
https://www.youtube.com/watch?v=_S9MFPvK_-g
https://www.youtube.com/watch?v=NYggdH2QuCI
https://www.youtube.com/watch?v=SAC3K9zJXc0
https://www.youtube.com/watch?v=gLXkCCmoNDQ
https://www.youtube.com/watch?v=n9mjsWAmbQM
Następnie rozwiążcie zadania z ćwiczeń:
obowiązkowo str. 46, 47 zad. 1, 2, 3, 4, 5, 6
dla chętnych (+) zadanie 8 str. 235 (podręcznik)
Zadania odsyłacie do mnie na e-maila (jreclik2@gmail.com) do środy 08.04.
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą.
Pozdrawiam :)
Temat: Pole i objętość graniastosłupa - ćwiczenia (2h).
Dalej ćwiczymy obliczanie objętości i pola powierzchni graniastosłupa. Temat lekcji nie jest wam obcy ponieważ przerabialiśmy te pojęcia na lekcji. Jeśli ktoś potrzebuje przypomnieć sobie w jaki sposób obliczamy pole powierzchni całkowej graniastosłupa albo objętość graniastosłupa to odsyłam do podręcznika str. 222-223 oraz 226-228.
Podaję Wam krótkie filmy w których również pokazany jest sposób w jaki oblicza się te wielkości.
https://pistacja.tv/film/mat00524-objetosc-graniastoslupa?playlist=603
Przesyłam zadania do wykonania. Wybieracie sami z całego zestawu 8 zadań, które robicie obowiązkowo na ocenę. Dwa, które wam zostaną możecie zrobić dodatkowo na plusa (dla chętnych). Wszystkie rozwiązania zapisujecie w zeszytach (pamiętajcie o wpisaniu numeru zadania). Treści zadań nie musicie przepisywać.
Zad.1
Pokój Tosi ma kształt prostopadłościanu o objętości 36m3 . Podłoga w pokoju ma kształt prostokąta o wymiarach 4m×3m. Ile wynosi wysokość pokoju? Zapisz obliczenia i sformułuj odpowiedź
Zad.2
Podstawa graniastosłupa ma powierzchnię wynoszącą 20cm2, a wysokość ma 8cm długości. Jaka jest objętość tego graniastosłupa? Zapisz rozwiązanie.
Zad.3
Budka stanowiska strzelniczego myśliwych ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 1,5m×1,6m×2m. Jakie pole powierzchni całkowitej ma prostopadłościan o wymiarach takich jak wymiary tej budki?
Zad.4
Ile litrów wody potrzeba, aby napełnić naczynie w kształcie prostopadłościanu o wymiarach 3dm×2dm × 4dm? Zapisz obliczenia i sformułuj odpowiedź
Zad.5
Tomek zbudował jeden sześcian z 8 sześciennych klocków o krawędzi 2cm. Ile jest równa objętość zbudowanego sześcianu? Zapisz obliczenia oraz odpowiedź.
Zad.6
Kucharka ugotowała 4,8 l kompotu. Ile porcji o objętości 0,15dm3 może wydać kucharka, wykorzystując cały przygotowany kompot? Zapisz obliczenia oraz odpowiedź.
Zad.7
Podstawą graniastosłupa jest prostokąt o wymiarach 5cm×4cm, a wysokość ma 8cm długości. Jaka jest objętość tego graniastosłupa? Zapisz rozwiązanie.
Zad.8
Staś kupił książkę dla mamy i zapakował ją do prostopadłościennego pudełka o wymiarach 20,5cm×10cm×2,5cm. Oblicz pole powierzchni prostopadłości -anu o wymiarach takich jak wymiary pudełka. Zapisz rozwiązanie.
Zad.9
Jeden z modeli telewizora Hermes ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 690mm×490mm×380mm. Ile co najmniej cm2 tektury potrzeba na wykonanie modelu prostopadłościanu o wymiarach takich jak wymiary telewizora Hermes? Zapisz rozwiązanie i sformułuj odpowiedź.
Zad.10
Porównaj wyrażenia. Wpisz w każdą lukę odpowiedni znak: >, < lub>
1000 l ____ 0,1m3
10dm3 ____ 10 l
50cm3 ____ 500ml
Bardzo proszę o przesyłanie wszystkich rozwiązań z danej lekcji w jednym mailu. Rozwiązania prześlij do środy (1.04, godz. 18:00), na adres: jreclik2@gmail.com. Jako temat wiadomości wpisz swoje imię i nazwisko.
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com). Pozdrawiam.
Biologia
7.04
Temat:Różnorodność bezkręgowców
Witam Was wszystkich bardzo serdecznie. Dzisiejszy temat również służy powtórzeniu wiadomości tym razem o bezkręgowcach
https://epodreczniki.pl/b/stawonogi---zwierzeta-roznych-srodowisk/P13h39XyJ
https://epodreczniki.pl/a/robaki-pasozytnicze/Dd6cvm2mn
Powoli kończymy pracę, aby przez kilka dni móc odpocząć i nabrać sił do kolejnych zmagań.
Życzę Wam dobrego odpoczynku, zdrowia, pogody ducha i spędzania czasu w atmosferze miłości i wzajemnej życzliwości!
Mam pytanie
Drodzy uczniowie przysyłacie mi tak piękne plakaty, że chciałabym, aby wszyscy mogli je obejrzeć i zapoznać się z wieloma informacjami. Potrzebuję do tego Waszej zgody. Uczniowie, którzy nie wysłali jeszcze swoich prac do galerii zamieszczonej na stronie naszej szkoły proszę, aby mi przysłali informację jeśli się zgadzają. W kolejnym miejscu - Interesujące gatunki - zamieszczę Wasze dzieła. Proszę jednak uzbroić się w cierpliwość, bo niektórzy jeszcze nadsyłają, gdy jest coś niewyraźne lub nie mogę otworzyć.
31.03
Temat: Powtórzenie wiadomości o rybach.
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Dzisiejszy temat kolejny raz pozwala Wam zastanowić się jak budowa zwierzęcia wpływa na wykonywanie czynności życiowych.
Wejdźcie na https://epodreczniki.pl/a/ryby/DCKeM83lx
https://epodreczniki.pl/a/ryby---zwierzeta-wodne/D4faPlcAr
to kolejna próba omówienia już znanych Wam zagadnień oraz zapoznanie Was z ciekawostkami. Piękne fotografie oraz zamieszczone filmy urozmaicą Wam przekaz. Na koniec możecie rozwiązać zadania i od razu dowiedzieć się jak Wam poszło.
Wiele Waszych prac już sprawdziłam i dostaliście ode mnie informację o zdobytej ocenie oraz komentarz. Na kilka prac jeszcze czekam. Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i chociaż nie zawsze wszystko działa sprawnie to mamy cierpliwość, aby przetrwać niedogodności.
Geografia
Drodzy uczniowie!
1,Temat: Energetyka w Europie. /1h, , termin wykonania - kolejna lekcja geografii/.2/Przeczytajcie z podręcznika ten temat od str. 114 do 119.3/Opracujcie w zeszycie zagadnienia :a/Podajcie przykłady odnawialnych i nieodnawialnych źródel energii; b/ Czym różnią się od siebie te źródła energii? c/Podaj przykłady krajów europejskich w których w wytwarzaniu energii dominują: elektrownie cieple, wodne, geotermalne, wiatrowe i słoneczne; d/Na podstawie mapy na str.116 wymień rodzaje elektrowni ,które przeważają w Alpach i na Półwyspie Krymskim, podaj przyczyny wyboru poszczególnych rodzajów elektrowni; e/Opisz jak w ostatnich latach zmienia się wykorzystanie źródeł energii elektrycznej w Europie; f/Przedstaw argumenty przemawiające za wykorzystaniem energii jądrowej oraz przeciw jej wykorzystaniu; g/Napisz swoją opinię na temat budowy elektrowni jądrowej w Polsce.; h/Dla dociekliwych: Możecie zrobić krzyżówkę z ciekawym hasłem o energetyce w Polsce. 4/ Pamiętajcie sprawdzić w wiadomościach ,kto przesyła zadania z poprzedniego tygodnia do sprawdzenia/ zasady przesyłania opisałam w wiadomościach w librusie ale jeszcze raz zamieszczam poniżej. Pozdrawiam. Renata Ucher
Drodzy uczniowie!
Od poniedziałku będę prosić o przesyłanie zadań do kontroli na skrzynkę sps.ucher@gmail.com Według planu lekcji, czyli w:
- poniedziałki - klasy 5b, 7a i 7b
- środy -8a i 8b, 5a, 6c
- piątki - 6a, 6b i 5c
Przysyłają tylko te osoby z klasy, do których napiszę we wskazane dni na librusie. / nie wszyscy !!! / Pozdrawiam. Renata Ucher
Historia
Temat: Rzeczpospolita pod rządami Wettinów.
Temat realizowany na dwóch lekcjach.
Zapoznaj się z tematem lekcji w podręczniku str. 152- 157
oraz z lekcją online https://epodreczniki.pl/a/czasy-saskie---rzeczpospolita-wettynow/DlZZoARLw
Notatka do zeszytu:
- Do dat dopisz wydarzenia:
1697 r. -
1717 r. -
- Stwórz tabelkę na temat przyczyny i skutków unii polsko- saksońskiej.
( zwróć uwagę także na pozytywne skutki)
- Krótko opisz, w jakich okolicznościach szlachta dwukrotnie powołała Stanisława Leszczyńskiego na tron polski.
- Wyjaśnij dlaczego za panowania Augusta III nie przeprowadzono żadnych istotnych reform w Rzeczypospolitej.
- Wykonaj poniższe zadania ( można wydrukować i wkleić do zeszytu)
- Wykonaj poniższe zadania - podsumowanie rozdziału IV
Wszystko proszę wysłać do końca przyszłego tygodnia na mojego maila.
W razie pytań/ problemów służę pomocą.
Informatyka
Dziewczyny
Chłopcy
30.03
Temat: Stosujemy powtarzanie poleceń oraz instrukcję warunkową w środowisku Scratch (2h).
Podręcznik w wersji online dla uczniów, którzy zostawili swoje książki w szkole:
https://pliki.migra.pl/f.php?d=s&id=1645
Ten program jest Wam znany z klas młodszych.
Stwórzcie na komputerze folder Scratch .
Następnie proszę wejść na stronę: https://scratch.mit.edu/ i wykonać z podręcznika str. 61- 64 ćwiczenia od1 do 4 oraz ćwiczenie 6. Zapiszcie rozwiązania na swoim komputerze (automatycznie zapisują się w folderze pobrane, więc musicie je przenieść do swojego folderu). Po wykonaniu wszystkich ćwiczeń, zapisane pliki wyślijcie do mnie na adres jreclik2@gmail.com (termin: wtorek 7.04, godz. 18:00). Jako temat wiadomości wpiszcie swoje imię, nazwisko, przedmiot i klasę.
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com). Możecie też samodzielnie poszukać pomocy w Internecie (youtube). Pozdrawiam :)
Muzyka
Witam Was drodzy uczniowie!
Dziękuję Wam za przesłane zadania. Bardzo dobrze sobie poradziliście! Czekam jeszcze na osoby, które nie dosłały prezentacji lub krzyżówki o Fryderyku Chopinie.
Temat lekcji: „Z muzyką w tle. Funkcja muzyki w filmie i reklamie.”- warsztat muzyczny. (2 godziny)
- Zapisz w zeszycie temat lekcji.
- Przeczytaj tekst z podręcznika.
- Przepisz do zeszytu:
Muzyka filmowa - jeden z gatunków muzyki. Komponowana specjalnie na potrzeby dzieła filmowego, dla jego ilustracji. Muzyka filmowa może być ilustracją, albo też kontrapunktem obrazu - czyli warstwą dopełniającą, charakteryzującą postaci, nastrój, przeżycia psychiczne bohaterów.
- Wysłuchaj muzyczne przykłady:
https://www.youtube.com/watch?v=_T-4ndCZwWc muzyka filmowa
https://www.youtube.com/watch?v=fLl-JGSQ-T8 najpopularniejsze piosenki z filmów Disneya
- Przypomnij sobie w ramach rozgrzewki gamę C-dur na flecie:
film instruktażowy- gama https://www.youtube.com/watch?v=xBeDz12pCf4
- Naucz się grać na flecie „Melodię amerykańską”:
Na początek osłuchaj się z melodią kilka razy!
filmik instruktażowy- melodia https://www.youtube.com/watch?v=mE9KSRYAfvk
zapis nutowy z podpisanymi chwytami (trochę się różni od nut z filmiku, napisałam wam
łatwiejszą wersję.
UWAGA!
Dla osób, które grają na dzwonkach przesyłam inną wersję:
film instruktażowy- dzwonki melodia http://www.kursnamuzyke.pl/using-joomla/camtown-races
zapis nutowy z nazwami literowymi:
Ps. W ramach odskoczni od różnych szkolnych obowiązków posłuchajcie swoich ulubionych przebojów i dołączcie się do śpiewania.
Plastyka
30.03.2020
Temat: Malarstwo- zimowy pejzaż. (2 godziny)
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
Witajcie! Dziś tematem naszej lekcji jest MALARSTWO-ZIMOWY PEJZAŻ. Uczniowie malują zimowy pejzaż farbami na kartce o formacie A4. CAŁA PŁASZCZYZNA MA BYĆ POKRYTA FARBĄ! Zdjęcie proszę podpisać w komentarzu i wysyłać na adres mailowy
Termin do 10.04.2020
Malarstwo- w malarstwie najważniejsza jest barwa- obraz powstaje przez namalowanie plam barwnych na płaszczyźnie. Obrazy malarskie mogą przedstawiać różne tematy, najważniejsze z nich to pejzaż, martwa natura, auto-portret, portret, portret zbiorowy, malarstwo rodzajowe, religijne, historyczne, mitologiczne.
Pejzaż ukazuje krajobraz: przyrodę (lasy, łąki, góry, morze) lub architekturę (domy, miasta).
Regionalizm
1 lekcja
Witam Was na lekcji regionalizmu
W pierwszym tygodniu nauczania zdalnego prosiłam Was, żebyście zaczęli przygotowywać prezentację: Śląsk w 7 dni. Przypominam treść tego zadania:
Śląsk w 7 dni - wpisz do zeszytu 7 miejsc/atrakcji turystycznych z woj. śląskiego, które chciałbyś pokazać swojemu rówieśnikowi mieszkającemu w innym regionie Polski. Zacznij przygotowywać prezentację ( zgodnie z tym, czego się nauczyłeś na informatyce) o tych 7 miejscach, aby przedstawić ją na lekcji regionalizmu.
W związku z tym, że jeszcze nie wróciliśmy do szkoły i nie ma możliwości przedstawienia tych prezentacji na lekcji, zdecydowałam, że gotowe prezentacje prześlecie mi do oceny. Na ich dokończenie macie jeszcze tydzień - czyli do 8 kwietnia. Liczę na Waszą pomysłowość i inwencję twórczą. O tym, czy prezentacje przesyłać będziecie na adres mailowy, czy na uruchamianą właśnie platformę, poinformuję Was we wtorek.
Religia
07.04.20
Dzień dobry szóstoklasiści
Przypominam, że 8 kwietnia upływa termin opracowania prezentacji „Śląsk w 7 dni”. Proszę przesłać gotowe prezentacje do 9 kwietnia na adres mailowy: ( bardzo dziękuję uczniom, którzy już przesłali swoje prezentacje!) .
Pozdrawiam i na nadchodzące święta Wielkiej Nocy życzę Wam i Waszym Rodzinom dużo zdrowia i nieustającej nadziei oraz radości ze wspólnie spędzanego czasu.
30.03. (4l.)
Temat: Grób Pański - myśleli, że to już koniec.
Czym jest dla mnie Wielki Piątek? Uzupełnij tekst wyrazami z ramki, przepisz go do zeszytu.
Wielki Piątek jest dla chrześcijanina dniem ………………………….., ponieważ umarł………………………. . Jest on również dniem ………………………., bo przygotowuje nas na ……………………………………. . Krzyża i zmartwychwstania (śmierci i życia) nie można od siebie ……………………………….. . Liturgia patrzy na ………………………… w perspektywie zwycięstwa. Jest on drzewem życia. Na krzyżu właśnie Chrystus zwyciężył ………………….., dokonała się „śmierć śmierci”.
żałoby*Jezus Chrystus*nadziei*zmartwychwstanie*oddzielić*krzyż*śmierć* |
Proszę o nadesłanie prac do końca przyszłego tygodnia na adres: mdurczok27@gmail.com
Zachęcam was do udziału w czwartek we Mszy szkolnej i bezpośrednio po niej w Drodze Krzyżowej drogą on-line. www.skrzyszowparafia.pl.
Technika
W-F
DZIEWCZYNY
01.04.2020 - 08.04.2020
Przesyłam wam propozycję ćwiczeń na najbliższy tydzień.
Są to ćwiczenia wzmacniające mięśnie nóg, brzucha, ramion i grzbietu oraz ćwiczenia rozciągające.
Codziennie wykonajcie 5 ćwiczeń wzmacniających (pierwsze koło) i 5 ćwiczeń rozciągających (drugie koło). Pamiętajcie o rozgrzewce przed wykonywaniem ćwiczeń. Zajmie wam to około 15 - 20 minut. Myślę, że będzie to fajny przerywnik pomiędzy odrabianiem lekcji z poszczególnych przedmiotów.
Do piątku czekam na wyniki testu sprawności fizycznej. Kto jeszcze ich nie wysłał to niech prześle je na adres:
Pozdrawiam i życzę dużo satysfakcji z wykonywania ćwiczeń.
SKS
6.04.2020
Klasa VI B zajęcia rekreacyjno-sportowe
Mam nadzieję, że choć niektóre zrobiły w zeszłym tygodniu ćwiczenia ze skakanką. Dzisiaj proponuję Wam coś spokojniejszego - poćwiczcie proszę swoją koordynację, prawidłową postawę ciała , poćwiczcie między odrabianiem zadań domowych. Poniżej link do filmiku na dzisiaj.
Pozdrawiam Was serdecznie, pamiętajcie ruch jest bardzo wskazany, nie wychodzimy z domu ale możemy poćwiczyć. Powodzenia
https://www.facebook.com/gimnastykajogasmyka/videos/589685758301823/
30.03
Witam Was dziewczyny bardzo serdecznie. Wiem ,że macie ogrom nauki i obowiązków ale gdyby , któraś znalazła czas i nie wiedziała jak go zagospodarować zachęcam do wykonania prostych ćwiczeń ze skakanką .Pozdrawiam gorąco . Trzymajcie się!
https://www.youtube.com/watch?v=iWjLIKmkvNI
CHŁOPCY
01.04.2020 - 08.04.2020
Przesyłam wam propozycję ćwiczeń na najbliższy tydzień.
Są to ćwiczenia wzmacniające mięśnie nóg, brzucha, ramion i grzbietu oraz ćwiczenia rozciągające.
Codziennie wykonajcie 5 ćwiczeń wzmacniających (pierwsze koło) i 5 ćwiczeń rozciągających (drugie koło). Pamiętajcie o rozgrzewce przed wykonywaniem ćwiczeń. Zajmie wam to około 15 - 20 minut. Myślę, że będzie to fajny przerywnik pomiędzy odrabianiem lekcji z poszczególnych przedmiotów.
Do piątku czekam na wyniki testu sprawności fizycznej. Kto jeszcze ich nie wysłał to niech prześle je na adres:
Pozdrawiam i życzę dużo satysfakcji z wykonywania ćwiczeń.
Format | Nazwa pliku | Rozmiar | Pobierz |
---|---|---|---|
czasy teoria.pdf | 62.14KB | pobierz Plik: czasy teoria.pdf |