6c
Język polski
27.03
Liczba jednostek lekcyjnych: 1
Witajcie
Dzisiaj czeka nas praca z e-podręcznikiem.
1. Zapiszcie temat: Czy łatwo wzbudzić w ludziach zachwyt ?
2. Wejdźcie na stronę: https://epodreczniki.pl/a/
3. Rozpocznijcie od zadania piątego- czyli najpierw przeczytajcie fragment "Pana Tadeusza"- co najmniej dwa razy.
4. Następnie przejdźcie do wykonywania zadań: 1,2,3- wybierzcie 4 dowolne związki frazeologiczne spośród podanych.
5. Przeczytajcie ciekawostkę, która znajduje się na końcu.
6. Zróbcie także ćwiczenie 6, 7 i 9.
7. Zadania zapisujcie w zeszycie. Za każdym razem możecie sprawdzić poprawność swojej odpowiedzi dzięki aplikacji multimedialnej, w ten sposób unikniecie błędów.
8. Kto ma ochotę, może wykonać ćwiczenie 4.
9. Zróbcie zdjęcie i wyślijcie dzisiaj na mój adres:jhudek@interia.pl do 13.00 ( w zakładce temat wpiszcie: imię i nazwisko oraz klasę).
Pozdrawiam i życzę miłej pracy w towarzystwie fragmentów "Pana Tadeusza".
25.03 i 26.03
Liczba jednostek lekcyjnych: 2
Temat: Jak mówimy, jak piszemy ? Trudne głoski nosowe.
1. Proszę przeczytać wiadomości z podręcznika ze stron 204-207 i zapisać krótką notatkę do zeszytu.
2. Następnie wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń - str. 89 - 93.
3. W zeszycie proszę wykonać następujące ćwiczenia z podręcznika: 1, 7 i 11 ze str. 204- 207.
Proszę do piątku (do godziny 18.00) na adres: przesłać zdjęcie wykonanych zadań z podręcznika.
23.03
Witajcie
1. Zapiszcie temat: O każdej okoliczności- powie nam okolicznik.
2. Wejdźcie na stronę :
https://epodreczniki.pl/a/o-ka
i wykonajcie następujące ćwiczenia: 1, 2, 3, 4, 5, 6. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.
3. Zadanie dla chętnych: Ułóż kilka zdań, w których pojawi się co najmniej 5 okoliczników, podkreśl je i nazwij. Ćwiczenie wyślij na
adres:
4. Dziękuję za przesłanie ostatniego zadania dla chętnych. Otrzymałam 5 prac.
W środę przekażę kolejną porcję informacji i zadań.
Pozdrawiam i życzę owocnej pracy.
Język angielski
Grupa Z
25.03
Temat: Progress Check 5 - powtórzenie i utrwalenie materiału z modułu 5. (2 lekcje)
Dzień dobry. Witam was serdecznie na dzisiejszej lekcji. Jak widać zajmiemy się powtórzeniem wiadomości z rozdziału piątego. Temat ten przewidziałam do realizacji na 2 h lekcyjnych.
Otwórzcie proszę podręczniki na stronie 82.
Na pierwszej lekcji zajmiemy się zadaniami od jeden do sześć.
W zadaniu pierwszym należy poukładać literki tak aby utworzyć wyrazy związane z ochroną środowiska i pasujące do zdań. W drugiej części zadania należy do problemów ekologicznych dopasować możliwe rozwiązania.
W zadaniu drugim wybieramy wyraz pasujące do kontekstu zdania.
W zadaniu trzecim podpisujemy zwierzęta przedstawione na obrazkach.
Zadanie czwarte to pierwsze z zadań gramatycznych. Aby je właściwie rozwiązać przypomnijcie sobie temat o rzeczownikach policzalnych i niepoliczalnych oraz o tym, które wyrazy oznaczające ilość łączą się z jednymi, a które z drugimi. W zadaniu tym właśnie od rodzaju rzeczownika zależy właściwa odpowiedź.
Zadanie piąte to kolejne zadanie gramatyczne, w którym w luki należy wstawić wyrazy some, any, no, every lub ich złożenia. Złożenia to te słowa, z których pisaliśmy kartkówkę.
I zadanie szóste obejmuje znajomość z czasów przyszłych. W ciągu ostatnich dwóch tygodni dość sporo zadań wrzucałam wam z tego materiału na stronę i tam możecie znaleźć filmy z całą częścią teoretyczną. Możecie też skorzystać z naszej kartki albo grammar reference z tyłu książki.
Zadania ósme, dziewiąte i dziesiąte to już druga część naszej lekcji, czyli spokojnie możecie ją wykonać w piątek.
Pozdrawiam serdecznie i miłej pracy życzę.
W razie pytań- zapraszam przez Librus, e-mail, grupę lub wiadomości prywatne na komunikatorze.
24.03
Poczytajcie sobie trochę informacji o Wielkiej Brytanii na stronie https://www.kids-world-travel-guide.com/uk-facts.html
Nie ma do tego zadań- z nimi ruszamy od jutra :)
W razie pytań- piszemy na grupie, Librusie lub mailu
Pozdrawiam.
Luiza Dworok
A wszystkich chcących zwiedzić Londyn- zapraszam na wirtualną wycieczkę- http://360.visitlondon.com/# lub https://www.youtube.com/watch?v=WFRR0zC70-0
Grua ŚZ
Temat: Worth the Experience - praca z tekstem.
25.03
Temat: Arts & Festivals - wydarzenia kulturalne, słownictwo.
Wypisać słówka ze str. 84 - 85 w podręczniku i przetłumaczyć ze słownikiem z tyłu podręcznika lub innego i wysłać zdjęcie na mój mail: do piątku 27 marca:
capital city -
location -
prepare -
prize -
sand -
sculp -
sculptor -
sculpture -
take place -
traditional -
use -
visit -
valid -
win -
Zrobić zad. 1 i 2 w ćwiczeniach - również do piątku wysłać mi zdjęcie na maila.
24.03
W ramach przypomnienia kiedy stosować przyimki: a/an/the - proszę obejrzeć filmik: https://www.youtube.
A oto przypomnienie przysłówków: https://www.
Matematyka
27.03
Temat: Pole i objętość graniastosłupa - ćwiczenia (2h).
Dalej ćwiczymy obliczanie objętości i pola powierzchni graniastosłupa. Temat lekcji nie jest wam obcy ponieważ przerabialiśmy te pojęcia na lekcji. Jeśli ktoś potrzebuje przypomnieć sobie w jaki sposób obliczamy pole powierzchni całkowej graniastosłupa albo objętość graniastosłupa to odsyłam do podręcznika str. 222-223 oraz 226-228.
Podaję Wam krótkie filmy w których również pokazany jest sposób w jaki oblicza się te wielkości.
https://pistacja.tv/film/mat00524-objetosc-graniastoslupa?playlist=603
Przesyłam zadania do wykonania. Wybieracie sami z całego zestawu 8 zadań, które robicie obowiązkowo na ocenę. Dwa, które wam zostaną możecie zrobić dodatkowo na plusa (dla chętnych). Wszystkie rozwiązania zapisujecie w zeszytach (pamiętajcie o wpisaniu numeru zadania). Treści zadań nie musicie przepisywać.
Bardzo proszę o przesyłanie wszystkich rozwiązań z danej lekcji w jednym emailu. Rozwiązania prześlij do wtorku (31.03, godz. 18:00), na adres: jreclik2@gmail.com. Jako temat wiadomości wpisz swoje imię i nazwisko.
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com). Pozdrawiam.
Zad.1 Pokój Tosi ma kształt prostopadłościanu o objętości 36 m3 . Podłoga w pokoju ma kształt prostokąta o wymiarach 4 m × 3 m. Ile wynosi wysokość pokoju? Zapisz obliczenia i sformułuj odpowiedź
Zad.2 Podstawa graniastosłupa ma powierzchnię wynoszącą 20 cm2 , a wysokość ma 8 cm długości. Jaka jest objętość tego graniastosłupa? Zapisz rozwiązanie.
Zad.3 Budka stanowiska strzelniczego myśliwych ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 1,5 m × 1,6 m × 2 m. Jakie pole powierzchni całkowitej ma prostopadłościan o wymiarach takich jak wymiary tej budki?
Zad.4 Ile litrów wody potrzeba, aby napełnić naczynie w kształcie prostopadłościanu o wymiarach 3 dm × 2 dm × 4 dm? Zapisz obliczenia i sformułuj odpowiedź
Zad.5 Tomek zbudował jeden sześcian z 8 sześciennych klocków o krawędzi 2 cm. Ile jest równa objętość zbudowanego sześcianu? Zapisz obliczenia i sformułuj odpowiedź.
Zad.6 Kucharka ugotowała 4,8 l kompotu. Ile porcji o objętości 0,15 dm3 może wydać kucharka, wykorzystując cały przygotowany kompot? Zapisz obliczenia i sformułuj odpowiedź
Zad.7 Podstawą graniastosłupa jest prostokąt o wymiarach 5 cm × 4 cm, a wysokość ma 8 cm długości. Jaka jest objętość tego graniastosłupa? Zapisz rozwiązanie.
Zad.8 Staś kupił książkę dla mamy i zapakował ją do prostopadłościennego pudełka o wymiarach 20,5 cm × 10 cm × 2,5 cm. Oblicz pole powierzchni prostopadłościanu o wymiarach takich jak wymiary pudełka. Zapisz rozwiązanie.
Zad.9 Jeden z modeli telewizora Hermes ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 690 mm × 490 mm × 380 mm. Ile co najmniej cm2 tektury potrzeba na wykonanie modelu prostopadłościanu o wymiarach takich jak wymiary telewizora Hermes? Zapisz rozwiązanie i sformułuj odpowiedź.
Zad.10 Porównaj wyrażenia. Wpisz w każdą lukę odpowiedni znak: >, < lub>
1000 l ____ 0,1 m3
10 dm3 ____ 10 l
50 cm3 ____ 500 ml
25.03
Temat: Objętość graniastosłupa (2h).
- Pod tematem w zeszycie zapisz jednostki objętości (podręcznik str. 226), pojemności (str. 227), wzory na objętość prostopadłościanu, sześcianu (str. 227) oraz graniastosłupa (str.228).
- Obejrzyj filmiki:
https://youtu.be/Foe58Vp7S9A?t=98
https://youtu.be/S8HrnvYJBN8?t=257
- Do zeszytu zapisz rozwiązania zadań:
podręcznik str. 228 - 230 zad. 1, 2a,b, 7a,b, 13
ćwiczenia str. 41- 42 zad. 4, 7a,b, 9
dla chętnych (na plusa): podręcznik str. 230 zad. 17 i Super Zagadka
- Rozwiązania prześlij do piątku (27.03, godz. 18:00), na adres: jreclik2@gmail.com. Jako temat wiadomości wpisz swoje imię i nazwisko.
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com). Pozdrawiam.
Biologia
25.03
Analiza przystosowań ryb lub płazów do życia w swoim środowisku.
Plakaty, które robiliście sfotografujcie i prześlijcie mi do końca tygodnia, a w zeszycie zanotujcie, dlaczego ten gatunek wybraliście.
Już otrzymuję Wasze prace co mnie bardzo cieszy. To co chciałam, abyście zanotowali w zeszytach - dlaczego wybraliście właśnie ten gatunek?
Gdy będziecie wysyłać mi plakat to również do mnie napiszcie dlaczego wybraliście właśnie ten gatunek.
Geografia
23.03
Temat w zeszycie: Przemysł i usługi we Francji.
/1h/Przeczytajcie uważnie tekst z podręcznika od strony 106 do 113. Odpowiedzcie w zeszycie według punktów na zagadnienia: Najważniejsze dane o Francji: stolica, liczba ludności, duże wyspy należące do Francji, obszary należące do Francji poza Europą, najważniejsze krainy geograficzne z mapy. Czym zajmuje się przemysł? Jakie są najważniejsze działy przemysłu? Podaj przykłady produktów wytwarzanych przez poszczególne działy. Podaj jakie czynniki wpłynęły na rozwój przemysłu we Francji. Podaj przykłady nowoczesnych przemysłów we Francji. Co to są technopolie? Jakie jest znaczenie nowoczesnych usług dla gospodarki państwa? Podaj przykłady najlepiej rozwiniętych usług we Francji. Dla chętnych: możecie zrobić krzyżówkę o Francji z ciekawym hasłem. To jest zadanie na ten tydzień. W przyszłym tygodniu poproszę o przesłanie zadań / zdjęcia/.
Pozdrawiam. Renata Ucher
Historia
25.03
Temat: Powstanie Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej.
Przeczytaj uważnie temat z podręcznika. Przepisz do zeszytu punkt 1,2,3,4, str. 147 ( TO JUŻ WIEM). Następnie wypisz w punktach do zeszytu przyczyny konfliktu pomiędzy Wielką Brytanią a jej koloniami w Ameryce. Wyjaśnij, w jaki sposób Kazimierz Pułaski i Tadeusz Kościuszko przyczynili się do uzyskania niepodległości przez Stany Zjednoczone.
Te zadania będą oceniane. Proszę o przesłanie zdjęć tych zadań do 01.04 na adres
Uczniowie którym nie oceniłam jeszcze powtórzenia z rozdziału III - proszę przesłać zdjęcia tych zadań do piątku.
Zachęcam do kontaktu.
Zadania dla chętnych na ocenę - Zapoznaj się z tekstem z podręcznika na str. 148 - 149 „ Tajemnice sprzed wieków” . Rozwiąż krzyżówkę do zeszytu i wyślij zdjęcie. Będzie dodatkowa ocena.
- Nazwa miasta, do którego w 1773 roku wpłynęły trzy statki należące do Kompanii Wschodnioindyjskiej.
- W 1773 roku rewolucjoniści amerykańscy wyrzucili do morza 342 skrzynie, w których była...
- Nazwa plemienia Indian, za których przebrali się spiskowcy.
- Kościół w Bostonie, gdzie w 1773 roku spotkali się bostońscy patrioci, został przekształcony w...
- Miasto, w którym padły pierwsze strzały w wojnie o niepodległość Stanów Zjednoczonych.
- W tym amerykańskim mieście odbył się Pierwszy Kongres Kontynentalny.
- Zbrojny spisek, przewrót.
- Imię i nazwisko polityka, który przestrzegał brytyjskich parlamentarzystów przed używaniem siły w koloniach.
- Amerykańska ma biało-czerwone pasy.
- … Wschodnioindyjska - brytyjska organizacja handlowa, do której należały statki Beaver, Dartmouth i Eleanor.
- Akcja polegająca na niekupowaniu angielskich towarów, inaczej bojkot.
Informatyka
Muzyka
Plastyka
26.03.2020
Temat: Malarstwo- zimowy pejzaż. (2 godziny)
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
Witajcie! Dziś tematem naszej lekcji jest MALARSTWO-ZIMOWY PEJZAŻ. Uczniowie malują zimowy pejzaż farbami na kartce o formacie A4. Cała płaszczyzna kartki ma być pokryta farbą! Zdjęcie proszę podpisać i wysyłać na adres mailowy
Termin do 08.04.2020
Malarstwo- w malarstwie najważniejsza jest barwa- obraz powstaje przez namalowanie plam barwnych na płaszczyźnie. Obrazy malarskie mogą przedstawiać różne tematy, najważniejsze z nich to pejzaż, martwa natura, auto-portret, portret, portret zbiorowy, malarstwo rodzajowe, religijne, historyczne, mitologiczne.
Pejzaż ukazuje krajobraz: przyrodę (lasy, łąki, góry, morze) lub architekturę (domy, miasta).
Regionalizm
23.03.2020
Otwórz stronę: https://gryfnie.com/, a na niej: po ślonsku i przeczytaj:
Piykno bojka ô krainie, kaj znodli wōngel, następnie do zeszytu wypisz z tego tekstu 5 śląskich słów i wytłumacz je.
Następną wiadomość zamieszczę za tydzień.
Religia
25.03. (4l.)
Temat: Grób Pański - myśleli, że to już koniec.
Czym jest dla mnie Wielki Piątek? Uzupełnij tekst wyrazami z ramki, przepisz go do zeszytu.
Wielki Piątek jest dla chrześcijanina dniem ………………………….., ponieważ umarł………………………. . Jest on również dniem ………………………., bo przygotowuje nas na ……………………………………. . Krzyża i zmartwychwstania (śmierci i życia) nie można od siebie ……………………………….. . Liturgia patrzy na ………………………… w perspektywie zwycięstwa. Jest on drzewem życia. Na krzyżu właśnie Chrystus zwyciężył ………………….., dokonała się „śmierć śmierci”.
żałoby*Jezus Chrystus*nadziei*zmartwychwstanie*oddzielić*krzyż*śmierć* |
Proszę o nadesłanie prac do końca przyszłego tygodnia na adres: mdurczok27@gmail.com
Zachęcam was do udziału w czwartek w Mszy szkolnej i bezpośrednio po niej w Drodze Krzyżowej drogą on-line. www.skrzyszowparafia.pl.
Technika
26.03
Liczba jednostek lekcyjnych: 1
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
Temat: Wydzieranka wiosenna
Uczniowie wykonują wydzierankę o tematyce wiosennej i zdjęcie wysyłają na adres mailowy krzysztofszew@gmail.com
Termin: do 2.04
WDŻ
W-F
DZIEWCZYNY
25.03-31.03
- Przygotowanie do próby gibkości i szybkości ISF Zuchory Podaje link do rozgrzewki z dużym zakresem ćwiczeń rozciągających https://www.youtube.com/watch?v=vq_4SghsXUg
Dodatkowo: Bieg w miejscu 4x20 sek. z przerwą 30 sek.
- Przygotowanie do próby skoku w dal i próby siły mm.brzucha ISF Zuchory Wykonujemy przeskoki jednonóż i obunóż nad niskimi przeszkodami
- Uczeń wykonuje kolejno 20 przeskoków z nogi na nogę w bok.
- 20 przeskoków w przód i w tył
- 10 przeskoków przód i tył jedną nogą i 10 przeskoków drugą nogą.
Dla odpoczynku może wykonać jedno ćwiczenie rozciągające w siadzie.
- 20 przeskoków obunóż bokiem
- 20 przeskoków obunóż przód tył
- Na koniec wykonuje skok w dal z miejsca 3x i mierzy swoją stopą.
Próbę skoczności najlepiej wykonać na boso bez skarpetek lub w butach które się nie ślizgają.
Uczeń skacze obunóż w przód, a następnie odwraca się i mierzy odległość własną stopą.
Wynik sprawdza w tabeli i zapisuje do dziennika.
3.Przygotowanie do testu m. brzucha
- Na początku wykonujemy 3 serie po 20 sek. nożyc poziomych z przerwą 1-2min.
- W kolejnej przerwie między odrabianiem lekcji można przy ścianie wykonać
- 3 serie prostych brzuszków do 30 powtórzeń także z przerwą 1-2 min.
- Na koniec wykonuje próbę prawidłową z testu Zuchory.
- Wykonuje próby sprawnościowe zgodne z ISF Zuchory : próba gibkości, próba szybkości, próba m. brzucha oraz próba skok w dal z miejsca,wytrzymałości i siły RR i zapisuje je w Dzienniku aktywności .
Przez 3 lekcje będziemy przygotowywać się do wykonania kolejnych prób testu sprawności.
Na 4 lekcji wykonamy wszystkie próby wpisując swoje wyniki w tabeli , wystawiając ocenę ,zgodnie z tabelą. W miarę możliwości można wysłać do nauczyciela gotową tabelę na e-mail .( Gdy ktoś ma problem może wysłać zdjęcie na messegera.
Pozdrawiam życząc zdrowia i wytrwałości.
Na dole strony znajdziecie pdf z tym testem.
Zadania na kolejny tydzień 23.03-24.03
Dziewczyny każda ćwiczy na miarę swoich możliwości i posiadanych umiejętności.
Nie zapominamy na początku o rozgrzewce.
https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U
https://www.youtube.com/watch?v=DP07hsaQiUM
Pamiętajmy o ćwiczeniach rozciągających na zakończenie.
Pamiętajcie aby odejść od komputera , telefonu i zrobić coś dla zdrowia - ruszajcie się !
CHŁOPCY
Format | Nazwa pliku | Rozmiar | Pobierz |
---|---|---|---|
Indeks sprawności fizycznej K Zuchory.pdf | 111.73KB | pobierz Plik: Indeks sprawności fizycznej K Zuchory.pdf |