6c
Język polski
8.04.2020r.
Liczba jednostek lekcyjnych: 1
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
Witajcie
Temat: Pierwsi ludzie.
- Otwórzcie podręcznik na str. 242 -243 i przeczytajcie tekst „Książka nad książkami”.
- W zeszycie:
- Wykonajcie zadanie 1 ze str.243 oraz 3 ze str.244.
- Uzupełnijcie schemat:
Bóg jest JAK wielki garncarz, ponieważ ulepił z gliny człowieka.
Bóg jest JAK wielki ogrodnik , ponieważ ..................................
Bóg jest JAK kochający ojciec, ponieważ ..........................................
Bóg jest JAK ....................., ponieważ ................................
- W kilku zdaniach, posiłkując się pytaniami z ćw. 5, opisz obraz „Ogród Eden”. Nie zapomnij o własnej ocenie tego dzieła.
Prześlij zdjęcie wykonanych zadań na mój adres mailowy: do godziny 17.00.
Pozdrawiam i z okazji zbliżających się świąt Wielkiej Nocy życzę Wam i Waszym najbliższym przede wszystkim zdrowia i nadziei, ale także wspaniałych, rodzinnych chwil spędzonych w gronie tych, których tak bardzo kochacie.
6.04.2020r.
7.04.2020r.
Liczba jednostek lekcyjnych: 2
Forma i sposób sprawdzenia zadań- e-mail
Witajcie
Zapiszcie temat: Biblijny początek świata. (poniedziałek)
- Przeczytajcie tekst z podręcznika str.238-240.
- W zeszycie wykonajcie zadanie 1 ze str.240 i przepiszcie ze str. 241 nową wiadomość- co to jest powtórzenie.
Temat: Po co Bóg stworzył człowieka ? (wtorek)
- Przeczytajcie tekst z podręcznika ze strony 241.
- W zeszycie wykonajcie zadania: 1, 2 i 5 ze str. 242.
Zadanie tylko dla chętnych: ćw. 6 str. 242 (minimum 3 przykłady).
Odpowiedź wyślij na mojego maila:jhudek@interia.pl (do środy, do 15.00).
1.04.2020 r.
2.04.2020 r.
Liczba jednostek lekcyjnych: 2
Forma i sposób sprawdzenia zadań- e-mail
Temat: Zagraniczni goście w naszym języku- o pisowni wyrazów obcego pochodzenia.
Zapiszcie w zeszycie:
- Wiele obcych słów wprowadzonych do języka polskiego zapisujemy zgodnie z ich wymową.
Przykłady: dżinsy (w języku angielskim: jeansy), gadżet (w języku angielskim: gadżet), kolaż (w języku francuskim: collage).
- Niektóre słowa możemy pisać na dwa sposoby.
Przykłady: spray/sprej, didżej/DJ
Kiedy mamy problem z pisownią wyrazu obcego pochodzenia, wówczas szukamy odpowiedzi w słowniku wyrazów obcych lub w słowniku ortograficznym.
- Istnieją jednak wyrazy, w których należy zachować pisownię obcą ( oryginalną).
Przykłady: weekend, pizza, graffiti, quad
Proszę teraz zadanie 1. z podręcznika wykonać w zeszycie, wpisując wyrazy obcego pochodzenia zielonym kolorem.
Zeszyt ćwiczeń- na podstawie notatki z lekcji uzupełnijcie ćwiczenie 1. str. 94
Wykonajcie także: ćw.3 str.94 oraz 4,5 i 6 str. 95-96
Prześlijcie zdjęcie str.95 z zeszytu ćwiczeń na mój adres zaraz po ich wykonaniu. Przypominam o zadaniu na piątek.
31.03.2020 r.
1.04.2020 r.
Liczba jednostek lekcyjnych: 2
Forma i sposób sprawdzenia zadań- e-mail
Temat: "Książki to najlepsi przyjaciele...". O Międzynarodowym Dniu Książki. (wtorek)
Zapiszcie w zeszycie:
2 IV przypada przypada Międzynarodowy Dzień Książki.
Dokończ porównanie: Książka jest jak...
Przeczytaj uważnie tekst- podręcznik str. 334 i 335.
Zapoznaj się z ciekawostką- str. 335
Następnie wykonaj ćwiczenia:
1.Zapisz 5 haseł, które można by umieścić na plakacie zachęcającym dzieci do czytania książek.
2.Które książki najbardziej zapadły Ci w pamięci ? Wytłumacz, dlaczego. (minimum 50 słów).
3. Jaka powinna być książka dla dzieci ? Wymień te cechy, które uważasz za najważniejsze.
1.04 (środa)
Zorganizuj w domu wystawę ulubionych książek i zaproś na nią najbliższych (możesz się przebrać za ulubionego bohatera).
1. Napisz w zeszycie zaproszenie na wystawę- pamiętaj o 5 zasadach: kto zaprasza, kogo, gdzie, kiedy i po co.
2. Zaprezentuj wybraną książkę na plakacie.
3. Zapisz ciekawe cytaty dotyczące książek i czytania- poszperaj w domowej bibliotece.
4. Na koniec napisz na komputerze krótkie sprawozdanie z tego, jak wyglądała wystawa książek w Twoim domu, czy było warto ją zorganizować, kogo zaprosiłeś (minimum 100 słów).
Prześlij pracę na mój adres do piątku, w zakładce "temat" wpisz: imię nazwisko.
Życzę dużo wrażeń w świętowaniu Międzynarodowego Dnia Książki.
30.03
Liczba jednostek lekcyjnych: 1
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
Temat: Gdzie mieści się wyobraźnia ?
Witajcie
1. Zanim przeczytacie wiersz wybitnego polskiego poety Zbigniewa Herberta, zapoznajcie się z jego biografią i w formie mapy myśli stwórzcie w zeszycie krótką notatkę o nim.
2. Zapiszcie w zeszycie jak najwięcej skojarzeń do słowa: WYOBRAŹNIA.
3. Zapoznajcie się z utworem- podręcznik str. 219
4. Teraz wykonajcie następujące ćwiczenia: 2, 3, 7, 8 i 9 str. 220, 221- w zeszycie.
5. A teraz pobudźcie wyobraźnię i dokończcie zdania : Zbigniew Herbert jest mistrzem...
To czarodziej, który potrafi...
Zachęca nas do...
6. Zadanie domowe dla wszystkich: ćw. 15 str. 221 (minimum 50 słów). Proszę napisać na komputerze i wysłać jako załącznik: w temacie wpisując: imię, nazwisko oraz zadanie domowe (do wtorku)
7. Zadanie dla chętnych: ćw.12.str. 221. Proszę napisać na komputerze i wysłać jako załącznik: w temacie wpisując: imię, nazwisko oraz zadanie domowe dla chętnych (do wtorku)
Pozdrawiam i życzę owocnej pracy w nowym tygodniu.
Język angielski
Grupa Z
8.04
Welcome before Easter!
Dziś zapraszam do zabawy wielkanocnej. Na zdjęciu gra planszowa z pytaniami o Wielkanoc. Zachęcam do gry z rodziną (jeśli jest English-speaking) albo online z kolegami.
I wish you Happy Easter and see you after the break!
3.04 (2 godziny lekcyjne)
Temat: Tryby warunkowe.
Dzień dobry. Witam Was na nowej lekcji. Obejmuje ona jeden temat, który będziemy realizować na lekcji dzisiejszej i kolejnej. Dzisiaj omówimy sobie całą część teoretyczną i troszkę poćwiczymy, a na lekcji kolejnej będziemy już tylko trenować.
W związku z tym, że temat jest nowy i dość trudny, połączę się z Wami na grupie i po 8 osób (bo to max) będę omawiać.
W zeszytach zapiszcie do każdego z trybów, kiedy jest używany, wzór i przykład zdania.
Każde zdanie w trybie warunkowym składa się z dwóch części - zdania będącego warunkiem i rezultatu (np. Jeśli nie będzie padać- warunek, to pójdę na spacer- skutek). W trybach najczęściej używamy słów if- jeśli, when- kiedy, unless- jeśli nie.
Zacznijmy więc od trybu zerowego. Jest on używany do opisywania warunków stałych, najczęściej praw przyrody i nauki.
np. Jeśli podgrzejesz lód to się roztopi.
W języku angielskim w tym trybie dwukrotnie używamy czas present simple.
Wzór: If + Present Simple, Present Simple lub Present Simple + if + Present Simple
np. If you heat ice, it melts.
Oczywiście strony zdania możemy zamienić, czyli lód roztopi się, jeśli go podgrzejesz.
Tryb warunkowy pierwszy używany jest do mówienia o warunkach realnych dotyczących przyszłości lub teraźniejszości.
np. Jeśli nie będzie padać, pójdę na spacer. W języku angielskim w części wyrażającej warunek ponownie używany jest czas present simple, a w drugiej części czas przyszły (will).
Wzór: If + Present Simple, Future Simple lub Future Simple + if + Present Simple
np. If it doesn’t rain, I will go for a walk. lub I will go for a walk if it doesn’t rain.
Polecam też film https://www.youtube.com/watch?v=j3QQjVXfqWE&t=3s
Zacznijmy od zadań, w których każdy tryb jest ćwiczony oddzielnie.
W podręczniku na str. 88 wykonajcie zad. 3. W zeszytach zapiszcie zdania w trybie 0. np. 1. If you mix red and white, you get pink (jeśli zmieszasz czerwony z białym to otrzymasz różowy (zawsze tak się dzieje, stąd tryb zerowy). Spróbujcie utworzyć pozostałe 5 zdań. Pamiętajcie o czasie Present Simple.
Na str. 89 w zad. 5 mamy to samo tylko w trybie 1. W przykładzie jest If you don't eat breakfast (Present Simple), you will be hungry (Future Simple)- Jeśli nie zjesz śniadana, będziesz głodny- realna przyszłość, stąd tryb pierwszy. Spróbujcie utworzyć pozostałe 4 zdania.
Na kolejnej lekcji wykonajcie :
- w ćwiczeniach na str. 35 zad. 2- dokończcie zdania w trybie zerowym,
- zad. 3 wstaw tryb 1,
- zad. 4 wstaw jeden z trybów (patrz na formę czasownika w części wypełnionej, np will wskazuje od razu na tryb 1),
- zad. 7 na str. 89 w podręczniku. Zastanówcie się, który tryb i wstawcie właściwą formę.
Zdjęcia wszystkich sześciu (!!!) zadań prześlijcie na mój adres mailowy do wtorku do godz. 18.00.
Pozdrawiam i służę pomocą!
1.04
Temat: Worth the experience- praca z tekstem. (1 godzina lekcyjna)
Dzień dobry.
Dzisiaj na lekcji zajmiemy się pracą z tekstem i rozwijaniem zasobów Waszego słownictwa. Zapiszcie sobie temat lekcji i otwórzcie podręczniki na stronie 86.
Na początku przeczytajcie sobie tekst z zadania trzeciego. Tłumacząc nowe słownictwo do zeszytu skupcie się na tym zamieszczonym w ramce na górze strony. Jeśli znajdziecie jeszcze inne nieznane wam słówka, sprawdźcie ich znaczenie w słowniku internetowym. Jak widzicie w tekście mamy opis dwóch Rollercoasterów i w ćwiczeniu drugim waszym zadaniem jest zaznaczenie który z nich (A czy B) spełnia podane cztery warunki. Proszę też zerknąć na stronę osiemdziesiątą siódmą i zaznajomić się ze słownictwem z zadania 4 - są to miejsca w których możemy uprawiać różne rodzaje rozrywki. Połączcie je proszę w zdania z typami rozrywki podanymi w ćwiczeniu 5. Przykładowe zdanie macie na końcu ćwiczenia piątego zapisane na niebiesko (You can go on a roller coaster at an amusement park- możesz przejechać się na rollercoasterze w parku rozrywki). Spróbujcie utworzyć pięć tego typu zdań. Odpowiedzi do zadań 2 i 5 ( utworzone zdania ) prześlijcie mi zdjęciem nie później niż w czwartek o godzinie 18.00 ().
Jak zwykle- zapraszam do kontaktu w razie trudności.
Pozdrawiam serdecznie.
Grupa ŚZ
8 kwietnia
Temat: Fun in all weather - reading.
podręcznik str. 94-95 zad. 1,2,4, ćwiczenia str. 39 zad. 1-3
7 kwietnia
Temat: Przysłówki - ćwiczenia.
podręcznik str. 92-93 zad. 1,2,3,4; ćwiczenia str. 38 zad. 1-4
3 kwietnia
Temat: Booking tickets - dialogi..
Podręcznik str. 91 zadanie 1b ćwiczenia str. 37 zadanie 1-3
1 kwietnia
Temat: Areas in the theatre and types of music- teatr i muzyka - słownictwo.
Podręcznik str. 90 zadanie 1-3 ćwiczenia str. 36 zadanie 1-3
W zeszycie - opisz swój ulubiony zespół (nazwa, rodzaj muzyki, czemu go lubisz, podaj Twoim zdaniem tytuł najlepszej piosenki, napisz czemu to właśnie ta) w 5 zdaniach - na ocenę (do 8 kwietnia do godz. 18.00 wysłać zdjęcie)
31 marca
Temat: Tryb warunkowy typ 0 i 1 - ćwiczenia gramatyczne.
Podręcznik str. 88-89 zadanie 2,5,7 ćwiczenia str. 35 zadanie 1-4
Link do e-lekcji: https://youtu.be/j3QQjVXfqWE
Matematyka
3.04, 6.04 i 8.04
Temat: Figury przestrzenne - zadania utrwalające (3h).
Za nami cały dział: ”Figury przestrzenne". Wiadomości możecie utrwalić czytając treści z podręcznika str. 212-233.
Przesyłam również kilka filmów, przy pomocy których przypomnicie i utrwalicie sobie wiadomości dotyczące brył przestrzennych.
Miłego oglądania!
https://www.youtube.com/watch?v=_S9MFPvK_-g
https://www.youtube.com/watch?v=NYggdH2QuCI
https://www.youtube.com/watch?v=SAC3K9zJXc0
https://www.youtube.com/watch?v=gLXkCCmoNDQ
https://www.youtube.com/watch?v=n9mjsWAmbQM
Następnie rozwiążcie zadania z ćwiczeń:
obowiązkowo str. 46, 47 zad. 1, 2, 3, 4, 5, 6
dla chętnych (+) zadanie 8 str. 235 (podręcznik)
Zadania odsyłacie do mnie na e-maila (jreclik2@gmail.com) do środy 08.04.
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com).
Pozdrawiam:)
Biologia
Mam pytanie
Drodzy uczniowie przysyłacie mi tak piękne plakaty, że chciałabym, aby wszyscy mogli je obejrzeć i zapoznać się z wieloma informacjami. Potrzebuję do tego Waszej zgody. Uczniowie, którzy nie wysłali jeszcze swoich prac do galerii zamieszczonej na stronie naszej szkoły proszę, aby mi przysłali informację jeśli się zgadzają. W kolejnym miejscu - Interesujące gatunki - zamieszczę Wasze dzieła. Proszę jednak uzbroić się w cierpliwość, bo niektórzy jeszcze nadsyłają, gdy jest coś niewyraźne lub nie mogę otworzyć.
31.03
Temat: Powtórzenie wiadomości o rybach.
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Dzisiejszy temat kolejny raz pozwala Wam zastanowić się jak budowa zwierzęcia wpływa na wykonywanie czynności życiowych.
Wejdźcie na https://epodreczniki.pl/a/ryby/DCKeM83lx
https://epodreczniki.pl/a/ryby---zwierzeta-wodne/D4faPlcAr
to kolejna próba omówienia już znanych Wam zagadnień oraz zapoznanie Was z ciekawostkami. Piękne fotografie oraz zamieszczone filmy urozmaicą Wam przekaz. Na koniec możecie rozwiązać zadania i od razu dowiedzieć się jak Wam poszło.
Wiele Waszych prac już sprawdziłam i dostaliście ode mnie informację o zdobytej ocenie oraz komentarz. Na kilka prac jeszcze czekam. Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i chociaż nie zawsze wszystko działa sprawnie to mamy cierpliwość, aby przetrwać niedogodności.
Geografia
Drodzy uczniowie!
1,Temat: Turystyka w Europie Południowej. /1h / termin wykonania - kolejna lekcja geografii/.2/Przeczytajcie z podręcznika ten temat od str. 120 do 121..3/Opracujcie w zeszycie zagadnienia :a/Podaj trzy przykłady walorów przyrodniczych Europy Południowej; b/ Podaj trzy przykłady walorów kulturowych Europy Południowej; c /Wyjaśnij pojęcie: infrastruktura turystyczna i napisz jakie ma znaczenie w rozwoju turystyki w Europie Południowej; d/ Na podstawie dodatkowych źródeł informacji podaj dwa przykłady negatywnych skutków rozwoju turystyki w rejonie Morza Śródziemnego.4/ Pamiętajcie sprawdzić w wiadomościach ,kto przesyła zadania z poprzedniego tygodnia do sprawdzenia. Moja skrzynka sps.ucher@gmail.com Zdjęcia zadania przesyłają tylko osoby, do których napiszę na librusie, w dniu gdy jest geografia / nie wszyscy !/. Pozdrawiam i życzę Wam zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych. Renata Ucher.
Drodzy uczniowie!
1,Temat: Energetyka w Europie. /1h, , termin wykonania - kolejna lekcja geografii/.2/Przeczytajcie z podręcznika ten temat od str. 114 do 119.3/Opracujcie w zeszycie zagadnienia :a/Podajcie przykłady odnawialnych i nieodnawialnych źródel energii; b/ Czym różnią się od siebie te źródła energii? c/Podaj przykłady krajów europejskich w których w wytwarzaniu energii dominują: elektrownie cieple, wodne, geotermalne, wiatrowe i słoneczne; d/Na podstawie mapy na str.116 wymień rodzaje elektrowni ,które przeważają w Alpach i na Półwyspie Krymskim, podaj przyczyny wyboru poszczególnych rodzajów elektrowni; e/Opisz jak w ostatnich latach zmienia się wykorzystanie źródeł energii elektrycznej w Europie; f/Przedstaw argumenty przemawiające za wykorzystaniem energii jądrowej oraz przeciw jej wykorzystaniu; g/Napisz swoją opinię na temat budowy elektrowni jądrowej w Polsce.; h/Dla dociekliwych: Możecie zrobić krzyżówkę z ciekawym hasłem o energetyce w Polsce. 4/ Pamiętajcie sprawdzić w wiadomościach ,kto przesyła zadania z poprzedniego tygodnia do sprawdzenia/ zasady przesyłania opisałam w wiadomościach w librusie ale jeszcze raz zamieszczam poniżej. Pozdrawiam. Renata Ucher
Drodzy uczniowie!
Od poniedziałku będę prosić o przesyłanie zadań do kontroli na skrzynkę sps.ucher@gmail.com Według planu lekcji, czyli w:
- poniedziałki - klasy 5b, 7a i 7b
- środy -8a i 8b, 5a, 6c
- piątki - 6a, 6b i 5c
Przysyłają tylko te osoby z klasy, do których napiszę we wskazane dni na librusie. / nie wszyscy !!! / Pozdrawiam. Renata Ucher
Historia
Temat: Rzeczpospolita pod rządami Wettinów.
Temat realizowany na dwóch lekcjach.
Zapoznaj się z tematem lekcji w podręczniku str. 152- 157
oraz z lekcją online https://epodreczniki.pl/a/czasy-saskie---rzeczpospolita-wettynow/DlZZoARLw
Notatka do zeszytu:
- Do dat dopisz wydarzenia:
1697 r. -
1717 r. -
- Stwórz tabelkę na temat przyczyny i skutków unii polsko- saksońskiej.
( zwróć uwagę także na pozytywne skutki)
- Krótko opisz, w jakich okolicznościach szlachta dwukrotnie powołała Stanisława Leszczyńskiego na tron polski.
- Wyjaśnij dlaczego za panowania Augusta III nie przeprowadzono żadnych istotnych reform w Rzeczypospolitej.
- Wykonaj poniższe zadania ( można wydrukować i wkleić do zeszytu)
- Wykonaj poniższe zadania - podsumowanie rozdziału IV
Wszystko proszę wysłać do końca przyszłego tygodnia na mojego maila.
W razie pytań/ problemów służę pomocą.
Informatyka
Chłopcy
Środa, 8.04.
Dzień dobry!
Witam Was jeszcze przed feriami świątecznymi i mam nadzieję, że podejmując informatyczne zadanie, pozostaniecie w klimacie wielkanocnym. Proszę w programie graficznym Paint wykonać kartkę świąteczną, na której znajdą się elementy typowe dla polskiej tradycji (pisanki, bazie, zajączek, baranek itd.) oraz napis: Zdrowych i radosnych Świąt Wielkanocnych. Wykonaną pracę zapiszcie pod nazwą: wielkanoc.jpg. Termin wykonania pracy to 17.04 - prace zostaną ocenione. Kartkę proszę przesłać na adres: . Jeśli ktoś z Was ma problemy ze sprzętem, proszę wykonać świąteczną kartkę ręcznie na papierowej kartce, zrobić jej zdjęcie i przesłać na adres: .
Powodzenia!
Muzyka
Witam Was drodzy uczniowie!
Dziękuję Wam za przesłane zadania. Bardzo dobrze sobie poradziliście! Czekam jeszcze na osoby, które nie dosłały prezentacji lub krzyżówki o Fryderyku Chopinie.
Temat lekcji: „Z muzyką w tle. Funkcja muzyki w filmie i reklamie.”- warsztat muzyczny. (2 godziny)
- Zapisz w zeszycie temat lekcji.
- Przeczytaj tekst z podręcznika.
- Przepisz do zeszytu:
Muzyka filmowa - jeden z gatunków muzyki. Komponowana specjalnie na potrzeby dzieła filmowego, dla jego ilustracji. Muzyka filmowa może być ilustracją, albo też kontrapunktem obrazu - czyli warstwą dopełniającą, charakteryzującą postaci, nastrój, przeżycia psychiczne bohaterów.
- Wysłuchaj muzyczne przykłady:
https://www.youtube.com/watch?v=_T-4ndCZwWc muzyka filmowa
https://www.youtube.com/watch?v=fLl-JGSQ-T8 najpopularniejsze piosenki z filmów Disneya
- Przypomnij sobie w ramach rozgrzewki gamę C-dur na flecie:
film instruktażowy- gama https://www.youtube.com/watch?v=xBeDz12pCf4
- Naucz się grać na flecie „Melodię amerykańską”:
Na początek osłuchaj się z melodią kilka razy!
filmik instruktażowy- melodia https://www.youtube.com/watch?v=mE9KSRYAfvk
zapis nutowy z podpisanymi chwytami (trochę się różni od nut z filmiku, napisałam wam
łatwiejszą wersję.
UWAGA!
Dla osób, które grają na dzwonkach przesyłam inną wersję:
film instruktażowy- dzwonki melodia http://www.kursnamuzyke.pl/using-joomla/camtown-races
zapis nutowy z nazwami literowymi:
Ps. W ramach odskoczni od różnych szkolnych obowiązków posłuchajcie swoich ulubionych przebojów i dołączcie się do śpiewania.
Plastyka
30.03.2020
Temat: Malarstwo- zimowy pejzaż. (2 godziny)
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
Witajcie! Dziś tematem naszej lekcji jest MALARSTWO-ZIMOWY PEJZAŻ. Uczniowie malują zimowy pejzaż farbami na kartce o formacie A4. CAŁA PŁASZCZYZNA MA BYĆ POKRYTA FARBĄ! Zdjęcie proszę podpisać w komentarzu i wysyłać na adres mailowy
Termin do 10.04.2020
Malarstwo- w malarstwie najważniejsza jest barwa- obraz powstaje przez namalowanie plam barwnych na płaszczyźnie. Obrazy malarskie mogą przedstawiać różne tematy, najważniejsze z nich to pejzaż, martwa natura, auto-portret, portret, portret zbiorowy, malarstwo rodzajowe, religijne, historyczne, mitologiczne.
Pejzaż ukazuje krajobraz: przyrodę (lasy, łąki, góry, morze) lub architekturę (domy, miasta).
Regionalizm
07.04.20
Dzień dobry szóstoklasiści
Przypominam, że 8 kwietnia upływa termin opracowania prezentacji „Śląsk w 7 dni”. Proszę przesłać gotowe prezentacje do 9 kwietnia na adres mailowy: ( bardzo dziękuję uczniom, którzy już przesłali swoje prezentacje!) .
Pozdrawiam i na nadchodzące święta Wielkiej Nocy życzę Wam i Waszym Rodzinom dużo zdrowia i nieustającej nadziei oraz radości ze wspólnie spędzanego czasu.
1 lekcja
Witam Was na lekcji regionalizmu
W pierwszym tygodniu nauczania zdalnego prosiłam Was, żebyście zaczęli przygotowywać prezentację: Śląsk w 7 dni. Przypominam treść tego zadania:
Śląsk w 7 dni - wpisz do zeszytu 7 miejsc/atrakcji turystycznych z woj. śląskiego, które chciałbyś pokazać swojemu rówieśnikowi mieszkającemu w innym regionie Polski. Zacznij przygotowywać prezentację ( zgodnie z tym, czego się nauczyłeś na informatyce) o tych 7 miejscach, aby przedstawić ją na lekcji regionalizmu.
W związku z tym, że jeszcze nie wróciliśmy do szkoły i nie ma możliwości przedstawienia tych prezentacji na lekcji, zdecydowałam, że gotowe prezentacje prześlecie mi do oceny. Na ich dokończenie macie jeszcze tydzień - czyli do 8 kwietnia. Liczę na Waszą pomysłowość i inwencję twórczą. O tym, czy prezentacje przesyłać będziecie na adres mailowy, czy na uruchamianą właśnie platformę, poinformuję Was we wtorek.
Religia
Technika
WDŻ
W-F
DZIEWCZYNY
1.04-2.04 - Dziękuję wszystkim , które przysłały wypełniony test sprawnościowy . W środę wieczorem wpiszę wszystkie oceny.
W środę i czwartek zapraszam Was do wykonania ćwiczeń na zdrowy kręgosłup.
https://www.facebook.com/treningrehabilitacyjny/videos/1687794248137461/?v=1687794248137461
Jak, któraś ma ochotę może nagrać filmik jak ćwiczy , niekoniecznie posyłane przeze mnie propozycje. Każde nagrane filmiki jak ćwiczycie są mile widziane ( e-mail:msichswitala@gmail.com).
A oto propozycja ćwiczeń rozciągających:
6.04-7.04 Zachęcam do wykonania ćwiczeń na prawidłową postawę ciała.
https://www.youtube.com/watch?v=eiHGj8Tuo-I
8.04
Dla chętnych poćwiczyć
Pamiętajcie , każda ćwiczy na miarę swoich możliwości!
30.03
Dzisiaj wykonujemy Indeks Sprawności Fizycznej, przesyłając wyniki w zamieszczonych tabelkach . Ostateczny termin przesłania tabelek - środa 1.04. Adres , na który przesyłamy wyniki .
Pozdrawiam Was gorąco i proszę nie zapominajcie o aktywności fizycznej.
Dla osób chętnych ,które chcą poruszać się trochę więcej zachęcam do treningu piramidowego
( dla Was ilość powtórzeń 15).
https://www.facebook.com/fitandfun.rajskaszkola/videos/546731525976421/?v=546731525976421
CHŁOPCY
6.04.2020r.
Temat: Doskonalenie umiejętności poruszania się po boisku bez piłki.
Przypomnienie zasad poruszania się w ataku szybkim:
https://www.youtube.com/watch?
7.04.2020r.
Temat: Doskonalenie umiejętności rzutów do kosza po kozłowaniu.
Przypomnienie techniki rzutu:
https://www.youtube.com/watch?
8.04.2020r.
Temat: Doskonalenie umiejętności rzutów do kosza po podaniu.
Przypomnienie techniki rzutu:
https://www.youtube.com/watch?
SKS
Temat: Hetman.
Zapoznajcie się z kolejnym ciekawym tematem:
https://www.youtube.com/watch?
Format | Nazwa pliku | Rozmiar | Pobierz |
---|---|---|---|
czasy teoria.pdf | 62.14KB | pobierz Plik: czasy teoria.pdf |