Unia Europejska - Projekty

6c

Język polski 

8.04.2020r.

Liczba jednostek lekcyjnych: 1

Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail

Witajcie

Temat: Pierwsi ludzie.

  1. Otwórzcie podręcznik na str. 242 -243 i przeczytajcie tekst „Książka nad książkami”.
  2. W zeszycie:
  • Wykonajcie zadanie 1 ze str.243 oraz 3 ze str.244.
  • Uzupełnijcie schemat:

Bóg   jest  JAK  wielki garncarz, ponieważ ulepił z gliny człowieka.

Bóg   jest  JAK   wielki ogrodnik , ponieważ ..................................

Bóg   jest  JAK    kochający ojciec, ponieważ ..........................................

Bóg   jest   JAK    ....................., ponieważ ................................

 

  1. W kilku zdaniach, posiłkując się pytaniami z ćw. 5, opisz obraz „Ogród Eden”. Nie zapomnij o własnej ocenie tego dzieła.

Prześlij zdjęcie wykonanych zadań na mój adres mailowy:   do godziny 17.00.

   Pozdrawiam i z okazji zbliżających się świąt Wielkiej Nocy życzę Wam i Waszym najbliższym przede wszystkim zdrowia i nadziei, ale także wspaniałych, rodzinnych chwil spędzonych w gronie tych, których tak bardzo kochacie.

 

6.04.2020r.

7.04.2020r.

Liczba jednostek lekcyjnych: 2

Forma i sposób sprawdzenia zadań- e-mail

Witajcie

Zapiszcie temat: Biblijny początek świata. (poniedziałek)

  1. Przeczytajcie tekst z podręcznika str.238-240.
  2. W zeszycie wykonajcie zadanie 1 ze str.240 i  przepiszcie ze str. 241 nową  wiadomość- co to jest powtórzenie.

Temat: Po co Bóg stworzył człowieka ?  (wtorek)

  1. Przeczytajcie tekst z podręcznika ze strony 241.
  2. W zeszycie wykonajcie zadania: 1, 2 i 5 ze str. 242.

Zadanie tylko dla chętnych: ćw. 6 str. 242 (minimum 3 przykłady).

Odpowiedź wyślij na mojego maila:jhudek@interia.pl (do środy, do 15.00).

1.04.2020 r.

2.04.2020 r.

Liczba jednostek lekcyjnych: 2

Forma i sposób sprawdzenia zadań- e-mail

Temat: Zagraniczni goście w naszym języku- o pisowni wyrazów obcego pochodzenia.

Zapiszcie w zeszycie:

  1. Wiele obcych słów wprowadzonych do języka polskiego zapisujemy zgodnie z ich wymową.

Przykłady: dżinsy (w języku angielskim: jeansy), gadżet (w języku angielskim: gadżet), kolaż (w języku francuskim: collage).

  1. Niektóre słowa możemy pisać na dwa sposoby.

Przykłady: spray/sprej, didżej/DJ

Kiedy mamy problem z pisownią wyrazu obcego pochodzenia, wówczas szukamy odpowiedzi w słowniku wyrazów obcych lub w słowniku ortograficznym.

  1. Istnieją jednak wyrazy, w których należy zachować pisownię obcą ( oryginalną).

Przykłady: weekend, pizza, graffiti, quad

Proszę teraz zadanie 1. z podręcznika wykonać w zeszycie, wpisując wyrazy obcego pochodzenia zielonym kolorem.

Zeszyt ćwiczeń- na podstawie notatki z lekcji uzupełnijcie ćwiczenie 1. str. 94

Wykonajcie także: ćw.3 str.94 oraz 4,5 i 6 str. 95-96

 

Prześlijcie zdjęcie str.95 z zeszytu ćwiczeń na mój adres zaraz po ich wykonaniu. Przypominam o zadaniu na piątek.

 

31.03.2020 r.

1.04.2020 r.

Liczba jednostek lekcyjnych: 2

Forma i sposób sprawdzenia zadań- e-mail

Temat: "Książki to najlepsi przyjaciele...". O Międzynarodowym Dniu Książki. (wtorek)

Zapiszcie w zeszycie:

2 IV przypada przypada Międzynarodowy Dzień Książki.

Dokończ porównanie: Książka jest jak...

Przeczytaj uważnie tekst- podręcznik str. 334 i 335.

Zapoznaj się z ciekawostką- str. 335

Następnie wykonaj ćwiczenia:

1.Zapisz 5 haseł, które można by umieścić na plakacie zachęcającym dzieci do czytania książek.
2.Które książki najbardziej zapadły Ci w pamięci ? Wytłumacz, dlaczego. (minimum 50 słów).
3. Jaka powinna być książka dla dzieci ? Wymień te cechy, które uważasz za najważniejsze.

1.04 (środa)

Zorganizuj w domu wystawę ulubionych książek i zaproś na nią najbliższych (możesz się przebrać za ulubionego bohatera).

1. Napisz w zeszycie zaproszenie na wystawę- pamiętaj o 5 zasadach: kto zaprasza, kogo, gdzie, kiedy i po co.
2. Zaprezentuj wybraną książkę na plakacie.
3. Zapisz  ciekawe cytaty dotyczące książek i czytania- poszperaj w domowej bibliotece.
4. Na koniec napisz na komputerze krótkie sprawozdanie z tego, jak wyglądała wystawa książek w Twoim domu, czy było warto ją zorganizować, kogo zaprosiłeś (minimum 100 słów).

Prześlij pracę na mój adres do piątku, w zakładce "temat" wpisz: imię nazwisko.

Życzę dużo wrażeń w świętowaniu Międzynarodowego Dnia Książki.

30.03

Liczba jednostek lekcyjnych: 1
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail

Temat: Gdzie mieści się wyobraźnia ?

Witajcie

1. Zanim przeczytacie wiersz wybitnego polskiego poety Zbigniewa Herberta, zapoznajcie się z jego biografią i w formie mapy myśli stwórzcie w zeszycie krótką notatkę o nim.

2. Zapiszcie w zeszycie jak najwięcej skojarzeń do słowa: WYOBRAŹNIA.

3. Zapoznajcie się z utworem- podręcznik str. 219

4. Teraz wykonajcie  następujące ćwiczenia: 2, 3, 7, 8 i 9 str. 220, 221- w zeszycie.

5. A teraz pobudźcie wyobraźnię i  dokończcie zdania : Zbigniew Herbert jest mistrzem...

To czarodziej, który potrafi...

Zachęca nas do...

6. Zadanie domowe dla wszystkich: ćw. 15 str. 221 (minimum 50 słów). Proszę napisać na komputerze i wysłać jako załącznik: w temacie wpisując: imię, nazwisko oraz zadanie domowe (do wtorku)

7. Zadanie dla chętnych: ćw.12.str. 221. Proszę napisać na komputerze i wysłać jako załącznik: w temacie wpisując: imię, nazwisko oraz zadanie domowe dla chętnych  (do wtorku)

Pozdrawiam i życzę owocnej pracy w nowym tygodniu.

Język angielski

Grupa Z

8.04

 Welcome before Easter!

Dziś zapraszam do zabawy wielkanocnej. Na zdjęciu gra planszowa z pytaniami o Wielkanoc. Zachęcam do gry z rodziną (jeśli jest English-speaking) albo online z kolegami.

gra

I wish you Happy Easter and see you after the break!

 

3.04 (2 godziny lekcyjne)

Temat: Tryby warunkowe.

Dzień dobry. Witam Was na nowej lekcji. Obejmuje ona jeden temat, który będziemy realizować na lekcji dzisiejszej i kolejnej. Dzisiaj omówimy sobie całą część teoretyczną i troszkę poćwiczymy, a na lekcji kolejnej będziemy już tylko trenować. 

W związku z tym, że temat jest nowy i dość trudny, połączę się z Wami na grupie i po 8 osób (bo to max) będę omawiać. 

 

W zeszytach zapiszcie do każdego z trybów, kiedy jest używany, wzór i przykład zdania.

Każde zdanie w trybie warunkowym składa się z dwóch części - zdania będącego warunkiem i rezultatu (np. Jeśli nie będzie padać- warunek, to pójdę na spacer- skutek). W trybach najczęściej używamy słów if- jeśli, when- kiedy, unless- jeśli nie.

Zacznijmy więc od trybu zerowego.  Jest on używany do opisywania warunków stałych, najczęściej praw przyrody i nauki.

np. Jeśli podgrzejesz lód to się roztopi.

W języku angielskim w tym trybie dwukrotnie używamy czas present simple.

Wzór: If + Present Simple, Present Simple lub Present Simple + if + Present Simple

np. If you heat ice, it melts.

Oczywiście strony zdania możemy zamienić, czyli lód roztopi się, jeśli go podgrzejesz.

Tryb warunkowy pierwszy używany jest do mówienia o warunkach realnych dotyczących przyszłości lub teraźniejszości.

np. Jeśli nie będzie padać, pójdę na spacer. W języku angielskim w części wyrażającej warunek ponownie używany jest czas present simple, a w drugiej części czas przyszły (will).

Wzór: If + Present Simple, Future Simple lub Future Simple + if + Present Simple

np. If it doesn’t rain, I will go for a walk. lub I will go for a walk if it doesn’t rain.

Polecam też film https://www.youtube.com/watch?v=j3QQjVXfqWE&t=3s

 

Zacznijmy od zadań, w których każdy tryb jest ćwiczony oddzielnie.

W podręczniku na str. 88 wykonajcie zad. 3. W zeszytach zapiszcie zdania w trybie 0. np. 1. If you mix red and white, you get pink (jeśli zmieszasz czerwony z białym to otrzymasz różowy (zawsze tak się dzieje, stąd tryb zerowy). Spróbujcie utworzyć pozostałe 5 zdań. Pamiętajcie o czasie Present Simple.

Na str. 89 w zad. 5 mamy to samo tylko w trybie 1. W przykładzie jest If you don't eat breakfast (Present Simple), you will be hungry (Future Simple)- Jeśli nie zjesz śniadana, będziesz głodny- realna przyszłość, stąd tryb pierwszy. Spróbujcie utworzyć pozostałe 4 zdania.

 

Na kolejnej lekcji wykonajcie :

  • w ćwiczeniach na str. 35 zad. 2- dokończcie zdania w trybie zerowym,
  • zad. 3 wstaw tryb 1,
  • zad. 4 wstaw jeden z trybów (patrz na formę czasownika w części wypełnionej, np will wskazuje od razu na tryb 1),
  • zad. 7 na str. 89 w podręczniku. Zastanówcie się, który tryb i wstawcie właściwą formę.

Zdjęcia wszystkich sześciu (!!!) zadań prześlijcie na mój adres mailowy do wtorku do godz. 18.00.

Pozdrawiam i służę pomocą!

1.04

Temat: Worth the experience- praca z tekstem. (1 godzina lekcyjna)

Dzień dobry.

Dzisiaj na lekcji zajmiemy się pracą z tekstem i rozwijaniem zasobów Waszego słownictwa. Zapiszcie sobie temat lekcji i otwórzcie podręczniki na stronie 86.

Na początku przeczytajcie sobie tekst z zadania trzeciego. Tłumacząc nowe słownictwo do zeszytu skupcie się na tym zamieszczonym w ramce na górze strony. Jeśli znajdziecie jeszcze inne nieznane wam słówka, sprawdźcie ich znaczenie w słowniku internetowym. Jak widzicie w tekście mamy opis dwóch Rollercoasterów i w ćwiczeniu drugim waszym zadaniem jest zaznaczenie który z nich (A czy B) spełnia podane cztery warunki. Proszę też zerknąć na stronę osiemdziesiątą siódmą i zaznajomić się ze słownictwem z zadania 4 - są to miejsca w których możemy uprawiać różne rodzaje rozrywki. Połączcie je proszę w zdania z typami rozrywki podanymi w ćwiczeniu 5. Przykładowe zdanie macie na końcu ćwiczenia piątego zapisane na niebiesko (You can go on a roller coaster at an amusement park- możesz przejechać się na rollercoasterze w parku rozrywki). Spróbujcie utworzyć pięć tego typu zdań. Odpowiedzi do zadań 2 i 5 ( utworzone zdania ) prześlijcie mi zdjęciem nie później niż w czwartek o godzinie 18.00 ().

Jak zwykle- zapraszam do kontaktu w razie trudności.

Pozdrawiam serdecznie.

Grupa ŚZ

 8 kwietnia 

Temat: Fun in all weather - reading.

podręcznik str. 94-95  zad. 1,2,4, ćwiczenia str. 39  zad. 1-3 

7 kwietnia

Temat: Przysłówki - ćwiczenia.

podręcznik str. 92-93  zad. 1,2,3,4; ćwiczenia str. 38  zad. 1-4

 3 kwietnia

Temat: Booking tickets - dialogi..

Podręcznik str. 91  zadanie 1b                    ćwiczenia str. 37  zadanie 1-3

1 kwietnia

Temat: Areas in the theatre and types of music- teatr i muzyka - słownictwo.

Podręcznik str. 90  zadanie 1-3                    ćwiczenia str. 36  zadanie 1-3

W zeszycie - opisz swój ulubiony zespół (nazwa, rodzaj muzyki, czemu go lubisz, podaj Twoim zdaniem tytuł najlepszej piosenki, napisz czemu to właśnie ta) w 5 zdaniach  - na ocenę (do 8 kwietnia do godz. 18.00 wysłać zdjęcie)

31 marca 

Temat: Tryb warunkowy typ 0 i 1 - ćwiczenia gramatyczne.

Podręcznik str. 88-89 zadanie 2,5,7                    ćwiczenia str. 35  zadanie 1-4

Link do e-lekcji:  https://youtu.be/j3QQjVXfqWE

 

Matematyka 

3.04, 6.04 i 8.04

 

Temat: Figury przestrzenne - zadania utrwalające (3h).

 

Za nami cały dział: ”Figury przestrzenne". Wiadomości możecie utrwalić czytając treści z podręcznika str. 212-233.

Przesyłam również kilka filmów, przy pomocy których przypomnicie i utrwalicie sobie wiadomości dotyczące brył przestrzennych.

Miłego oglądania!

https://www.youtube.com/watch?v=_S9MFPvK_-g

https://www.youtube.com/watch?v=NYggdH2QuCI

https://www.youtube.com/watch?v=SAC3K9zJXc0

https://www.youtube.com/watch?v=gLXkCCmoNDQ

https://www.youtube.com/watch?v=n9mjsWAmbQM

 

Następnie rozwiążcie zadania z ćwiczeń:

obowiązkowo str. 46, 47 zad. 1, 2, 3, 4, 5, 6

dla chętnych (+) zadanie 8 str. 235 (podręcznik)

 

Zadania odsyłacie do mnie na e-maila (jreclik2@gmail.com) do środy 08.04.

W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub jreclik2@gmail.com).

Pozdrawiam:)

12

Biologia

Mam pytanie

Drodzy uczniowie przysyłacie mi tak piękne plakaty, że chciałabym, aby wszyscy mogli je obejrzeć i zapoznać się z wieloma  informacjami. Potrzebuję do tego Waszej zgody. Uczniowie, którzy nie wysłali jeszcze swoich prac do galerii zamieszczonej na stronie naszej szkoły proszę, aby mi przysłali informację jeśli się zgadzają. W kolejnym miejscu - Interesujące gatunki - zamieszczę Wasze dzieła. Proszę jednak uzbroić się w cierpliwość, bo niektórzy jeszcze nadsyłają, gdy jest coś niewyraźne lub nie mogę otworzyć.

31.03

Temat: Powtórzenie wiadomości o rybach.

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Dzisiejszy temat kolejny raz pozwala Wam zastanowić się jak budowa zwierzęcia wpływa na wykonywanie czynności życiowych.

Wejdźcie na https://epodreczniki.pl/a/ryby/DCKeM83lx

https://epodreczniki.pl/a/ryby---zwierzeta-wodne/D4faPlcAr

to kolejna próba omówienia już znanych Wam zagadnień oraz zapoznanie Was z ciekawostkami. Piękne fotografie oraz zamieszczone filmy urozmaicą Wam przekaz. Na koniec możecie rozwiązać zadania i od razu dowiedzieć się jak Wam poszło.

Wiele Waszych prac już sprawdziłam i dostaliście ode mnie informację o zdobytej ocenie oraz komentarz. Na kilka prac jeszcze czekam. Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i chociaż nie zawsze wszystko działa sprawnie to mamy cierpliwość, aby przetrwać niedogodności.

 

Geografia 

Drodzy uczniowie!
1,Temat: Turystyka w Europie Południowej. /1h / termin wykonania - kolejna lekcja geografii/.2/Przeczytajcie z podręcznika ten temat od str. 120 do 121..3/Opracujcie w zeszycie zagadnienia :a/Podaj trzy przykłady walorów przyrodniczych Europy Południowej; b/ Podaj trzy przykłady walorów kulturowych Europy Południowej; c /Wyjaśnij pojęcie: infrastruktura turystyczna i napisz jakie ma znaczenie w rozwoju turystyki w Europie Południowej; d/ Na podstawie dodatkowych źródeł informacji podaj dwa przykłady negatywnych skutków rozwoju turystyki w rejonie Morza Śródziemnego.4/ Pamiętajcie sprawdzić w wiadomościach ,kto przesyła  zadania z poprzedniego tygodnia do sprawdzenia. Moja skrzynka sps.ucher@gmail.com    Zdjęcia zadania przesyłają tylko  osoby, do których napiszę  na librusie, w dniu gdy jest geografia / nie wszyscy !/.  Pozdrawiam i życzę Wam zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych. Renata Ucher.

 

Drodzy uczniowie!
1,Temat: Energetyka w Europie. /1h, , termin wykonania - kolejna lekcja geografii/.2/Przeczytajcie z podręcznika ten temat od str. 114 do 119.3/Opracujcie w zeszycie zagadnienia :a/Podajcie przykłady odnawialnych i nieodnawialnych źródel energii; b/ Czym różnią się od siebie te źródła energii? c/Podaj przykłady krajów europejskich w których w wytwarzaniu energii dominują: elektrownie cieple, wodne, geotermalne, wiatrowe i słoneczne; d/Na podstawie mapy na str.116 wymień rodzaje elektrowni ,które przeważają w Alpach i na Półwyspie Krymskim, podaj przyczyny wyboru poszczególnych rodzajów elektrowni; e/Opisz jak w ostatnich latach zmienia się wykorzystanie źródeł energii elektrycznej w Europie; f/Przedstaw argumenty przemawiające  za wykorzystaniem energii jądrowej oraz przeciw jej wykorzystaniu; g/Napisz swoją opinię na temat budowy elektrowni jądrowej w Polsce.; h/Dla dociekliwych: Możecie zrobić krzyżówkę z ciekawym hasłem o energetyce w Polsce. 4/ Pamiętajcie sprawdzić w wiadomościach ,kto przesyła  zadania z poprzedniego tygodnia do sprawdzenia/ zasady przesyłania opisałam w wiadomościach w librusie ale jeszcze raz zamieszczam poniżej. Pozdrawiam. Renata Ucher

Drodzy uczniowie!
Od poniedziałku będę  prosić o przesyłanie zadań do kontroli na skrzynkę sps.ucher@gmail.com    Według planu lekcji, czyli w:
- poniedziałki - klasy 5b, 7a i 7b
- środy -8a i 8b, 5a, 6c
- piątki - 6a, 6b i 5c
Przysyłają tylko te osoby z  klasy, do których napiszę we wskazane dni na librusie. / nie wszyscy !!! / Pozdrawiam. Renata Ucher

Historia 

Temat: Rzeczpospolita pod rządami Wettinów.

Temat realizowany na dwóch lekcjach.

Zapoznaj się z tematem lekcji w podręczniku str. 152- 157

oraz z lekcją online https://epodreczniki.pl/a/czasy-saskie---rzeczpospolita-wettynow/DlZZoARLw

 

Notatka do zeszytu:

  1. Do dat dopisz wydarzenia:

1697 r. -

1717 r.  -

  1. Stwórz tabelkę na temat przyczyny i skutków unii polsko- saksońskiej.

( zwróć uwagę także na pozytywne skutki)

  1. Krótko opisz, w jakich okolicznościach szlachta dwukrotnie powołała Stanisława Leszczyńskiego na tron polski.
  2. Wyjaśnij dlaczego za panowania Augusta III nie przeprowadzono żadnych istotnych reform w Rzeczypospolitej.
  3. Wykonaj poniższe zadania ( można wydrukować i wkleić do zeszytu)

45

  1. Wykonaj poniższe zadania - podsumowanie rozdziału IV

6

7

Wszystko proszę wysłać do końca przyszłego tygodnia na mojego maila.

W razie pytań/ problemów służę pomocą.

Informatyka

Chłopcy

Środa, 8.04.

Dzień dobry!

Witam Was jeszcze przed feriami świątecznymi i mam nadzieję, że podejmując informatyczne zadanie, pozostaniecie w klimacie wielkanocnym. Proszę w programie graficznym Paint wykonać kartkę świąteczną, na której znajdą się elementy typowe dla polskiej tradycji (pisanki, bazie, zajączek, baranek itd.) oraz napis: Zdrowych i radosnych Świąt Wielkanocnych. Wykonaną pracę zapiszcie pod nazwą: wielkanoc.jpg. Termin wykonania pracy to 17.04 - prace zostaną ocenione. Kartkę proszę przesłać na adres: .  Jeśli ktoś z Was ma problemy ze sprzętem, proszę wykonać świąteczną kartkę ręcznie na papierowej kartce, zrobić jej zdjęcie i przesłać na adres: .

Powodzenia!

Muzyka 

Witam Was drodzy uczniowie!

Dziękuję Wam za przesłane zadania. Bardzo dobrze sobie poradziliście! Czekam jeszcze na osoby, które nie dosłały prezentacji lub krzyżówki o Fryderyku Chopinie.

 

Temat lekcji: „Z muzyką w tle. Funkcja muzyki w filmie i reklamie.”- warsztat muzyczny.   (2 godziny)

  1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
  2. Przeczytaj tekst z podręcznika.
  3. Przepisz do zeszytu:

   Muzyka filmowa - jeden z gatunków muzyki. Komponowana specjalnie na potrzeby dzieła filmowego, dla jego ilustracji. Muzyka filmowa może być ilustracją, albo też kontrapunktem obrazu - czyli warstwą dopełniającą, charakteryzującą postaci, nastrój, przeżycia psychiczne bohaterów.

  1. Wysłuchaj muzyczne przykłady:

   https://www.youtube.com/watch?v=_T-4ndCZwWc   muzyka filmowa

   https://www.youtube.com/watch?v=fLl-JGSQ-T8  najpopularniejsze piosenki z filmów Disneya

  1. Przypomnij sobie w ramach rozgrzewki gamę C-dur na flecie:

    film instruktażowy- gama  https://www.youtube.com/watch?v=xBeDz12pCf4 

  1. Naucz się grać na flecie „Melodię amerykańską”:

    Na początek osłuchaj się z melodią kilka razy!

    filmik instruktażowy- melodia    https://www.youtube.com/watch?v=mE9KSRYAfvk  

    zapis nutowy z podpisanymi chwytami (trochę się różni od nut z filmiku, napisałam wam 

    łatwiejszą wersję.

1

UWAGA!

Dla osób, które grają na dzwonkach przesyłam inną wersję:

film instruktażowy- dzwonki melodia  http://www.kursnamuzyke.pl/using-joomla/camtown-races 

zapis nutowy z nazwami literowymi:

2

 Ps. W ramach odskoczni od różnych szkolnych obowiązków posłuchajcie swoich ulubionych przebojów i dołączcie się do śpiewania.

Plastyka  

30.03.2020

Temat: Malarstwo- zimowy pejzaż. (2 godziny)

Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail

Witajcie! Dziś tematem naszej lekcji jest MALARSTWO-ZIMOWY PEJZAŻ. Uczniowie malują zimowy pejzaż farbami na kartce o formacie A4. CAŁA PŁASZCZYZNA MA BYĆ POKRYTA FARBĄ! Zdjęcie proszę podpisać w komentarzu i wysyłać  na adres mailowy 

Termin do 10.04.2020

Malarstwo- w malarstwie najważniejsza jest barwa- obraz powstaje przez namalowanie plam barwnych na płaszczyźnie. Obrazy malarskie mogą przedstawiać różne tematy, najważniejsze z nich to pejzaż, martwa natura, auto-portret, portret, portret zbiorowy, malarstwo rodzajowe, religijne, historyczne, mitologiczne.

Pejzaż ukazuje krajobraz: przyrodę (lasy, łąki, góry, morze) lub architekturę (domy, miasta).

Regionalizm

07.04.20

Dzień dobry szóstoklasiści

Przypominam, że 8 kwietnia upływa termin opracowania  prezentacji „Śląsk w 7 dni”. Proszę przesłać gotowe prezentacje do 9 kwietnia na adres mailowy: ( bardzo dziękuję uczniom, którzy już przesłali swoje prezentacje!) .

Pozdrawiam i na nadchodzące święta Wielkiej Nocy życzę Wam i Waszym Rodzinom dużo zdrowia i nieustającej nadziei oraz radości ze wspólnie  spędzanego czasu.

1 lekcja

Witam Was na lekcji regionalizmu

W pierwszym tygodniu nauczania zdalnego prosiłam Was, żebyście zaczęli przygotowywać prezentację: Śląsk w 7 dni. Przypominam treść tego zadania:

Śląsk w 7 dni - wpisz do zeszytu 7 miejsc/atrakcji turystycznych z woj. śląskiego, które chciałbyś pokazać swojemu rówieśnikowi mieszkającemu w innym regionie Polski. Zacznij przygotowywać prezentację ( zgodnie z tym, czego się nauczyłeś na informatyce) o tych 7 miejscach, aby przedstawić ją na lekcji regionalizmu.

W związku z tym, że jeszcze nie wróciliśmy do szkoły i nie ma możliwości przedstawienia tych prezentacji na lekcji, zdecydowałam, że gotowe prezentacje prześlecie mi do oceny. Na ich dokończenie macie jeszcze tydzień - czyli do 8 kwietnia. Liczę na Waszą pomysłowość i inwencję twórczą. O tym, czy prezentacje przesyłać będziecie na adres mailowy, czy na uruchamianą właśnie platformę, poinformuję Was we wtorek.

Religia

Technika 

WDŻ

W-F

 DZIEWCZYNY 

1.04-2.04 - Dziękuję wszystkim , które przysłały wypełniony test sprawnościowy . W środę wieczorem wpiszę wszystkie oceny.

W środę i czwartek zapraszam Was do wykonania ćwiczeń na zdrowy kręgosłup.

https://www.facebook.com/treningrehabilitacyjny/videos/1687794248137461/?v=1687794248137461

Jak, któraś ma ochotę może nagrać filmik jak ćwiczy , niekoniecznie posyłane przeze mnie propozycje. Każde nagrane filmiki jak ćwiczycie są mile widziane ( e-mail:msichswitala@gmail.com).

A oto propozycja ćwiczeń rozciągających:

https://www.youtube.com/watch?v=AlyqBfDqp94&fbclid=IwAR200HTBi-PzC5xdUDDkNaJ6CxhqH_ml6nrjKFZb2UvJ6LM4tEKtUQm0_y4

6.04-7.04 Zachęcam do wykonania ćwiczeń na prawidłową postawę ciała.

https://www.youtube.com/watch?v=eiHGj8Tuo-I

 

8.04

Dla chętnych poćwiczyć

 https://www.facebook.com/170825296330614/videos/816270145547769/UzpfSTEwMDAwMTY1OTA2MDc1MjoyODg4MTAyOTkxMjg2Njk0/

 

Pamiętajcie , każda ćwiczy na miarę swoich możliwości!

30.03

Dzisiaj wykonujemy Indeks Sprawności Fizycznej, przesyłając wyniki w zamieszczonych tabelkach . Ostateczny termin przesłania tabelek - środa 1.04. Adres , na który przesyłamy wyniki .

Pozdrawiam Was  gorąco i proszę nie zapominajcie  o aktywności fizycznej.

Dla osób chętnych ,które chcą poruszać się trochę więcej zachęcam do treningu piramidowego

( dla Was ilość powtórzeń 15).

https://www.facebook.com/fitandfun.rajskaszkola/videos/546731525976421/?v=546731525976421

CHŁOPCY

6.04.2020r.

Temat: Doskonalenie umiejętności poruszania się po boisku bez piłki.

Przypomnienie zasad poruszania się w ataku szybkim:

https://www.youtube.com/watch?v=q_ZG5kPAlK4

 

7.04.2020r.

Temat: Doskonalenie umiejętności rzutów do kosza po kozłowaniu.

Przypomnienie techniki rzutu:

https://www.youtube.com/watch?v=d5W1dPE111E

 

8.04.2020r.

Temat: Doskonalenie umiejętności rzutów do kosza po podaniu.

Przypomnienie techniki rzutu:

https://www.youtube.com/watch?v=lZDTkdlZ_XY

Klasa 6c chł
 
30.03.2020r.
 
Temat: Doskonalenie umiejętności kozłowania slalomem.
 
Zwracamy szczególną uwagę od 6:26:
 
W miarę możliwości ćwiczymy.
 
Do piątku (3.04.2020r.) do godziny 15.00 wysyłamy plan rozgrzewki:
 
31.03.2020r.
 
Temat: Doskonalenie umiejętności kozłowania ze zmianą tempa i kierunku biegu.
 
Zwracamy szczególną uwagę od 2:57:
 
W miarę możliwości ćwiczymy.
 
1.04.2020r.
Temat: Doskonalenie umiejętności obrony „każdy swego” w minikoszykówce.
 
Zapoznać się z filmikiem:
 
Ćwiczymy w miarę możliwości.
 
2.04.2020r.
Temat: Doskonalenie umiejętności podań i chwytów w miejscu i w biegu.
 
Zapoznać się z filmikiem:
 
Ćwiczymy w miarę możliwości.
 
Do piątku (3.04.2020r.) do godziny 15.00 wysyłamy plan rozgrzewki:
SKS

Temat: Hetman.

Zapoznajcie się z kolejnym ciekawym tematem:

https://www.youtube.com/watch?v=yNZDZ7QzTSI&t=11s

Zajęcia rekreacyjno- sportowe klasa 6c
 

 

Kategoria: powiązane pliki [1]
Format Nazwa pliku Rozmiar Pobierz
pdf czasy teoria.pdf 62.14KB pobierz Plik: czasy teoria.pdf
do góry