7a
Język polski
27.03
25.03
23.03
Język angielski
Grupa Z
25.03
Temat: Conditionals 0, 1 i 2 - ćwiczenia gramatyczne i ćwiczenia w pisaniu. (2 godziny lekcyjne)
Dzień dobry. Witam was na dzisiejszej lekcji. Obejmuje ona jeden temat, który będziemy realizować na lekcji dzisiejszej i kolejnej. Dzisiaj omówimy sobie całą część teoretyczną i troszkę poćwiczymy, a na lekcji kolejnej będziemy już tylko trenować. W zeszytach zapiszcie do każdego z trybów, kiedy jest używany, wzór i przykład zdania.
Każde zdanie w trybie warunkowym składa się z dwóch części - zdania będącego warunkiem i rezultatu (np. Jeśli nie będzie padać- warunek, to pójdę na spacer- skutek).
Zacznijmy więc od trybu zerowego. Jest on używany do opisywania warunków stałych, najczęściej praw przyrody i nauki.
np.Jeśli podgrzejesz lód to się roztopi.
W języku angielskim w tym trybie dwukrotnie używamy czas present simple.
Wzór: If + Present Simple, Present Simple lub Present Simple + if + Present Simple
np. If you heat ice, it melts.
Oczywiście strony zdania możemy zamienić, czyli lód roztopi się, jeśli go podgrzejesz.
Tryb warunkowy pierwszy używany jest do mówienia o warunkach realnych dotyczących przyszłości lub teraźniejszości.
np. Jeśli nie będzie padać, pójdę na spacer. W języku angielskim w części wyrażającej warunek ponownie używany jest czas present simple, a w drugiej części czas przyszły (will).
Wzór: If + Present Simple, Future Simple lub Future Simple + if + Present Simple
np. If it doesn’t rain, I will go for a walk. lub I will go for a walk if it doesn’t rain.
I drugi tryb warunkowy, który wyraża warunki nierealne lub mało realne do zrealizowania teraz lub przyszłości. Ja nazywam go "gdybaniem". Np. Gdybym wygrał 1 000 000 $ to kupiłbym sobie prywatną wyspę. Życzę wam wszystkim żeby się spełniło! Choć przyznacie, że jest to mało prawdopodobne. W języku angielskim część wyrażającą warunek w tym trybie zapiszemy w czasie przeszłym (Past Simple) a drugą część wprowadzimy słowem would.
Wzór: If + Past Simple, would lub would + if + Past Simple.
np. If I won $1 million, I would buy my own island or I would buy my own island if I won $1 million.
Polecam też obejrzeć dwa filmy: https://www.youtube.com/watch?v=j3QQjVXfqWE i https://www.youtube.com/watch?v=UvsIZ6zfidc
W drugiej części naszej lekcji, czyli w piątek tryby poćwiczymy sobie tryby wymieszane w Waszych ćwiczeniach i na zadaniach internetowych. Na stronie 37 w zadaniach 7,8 musicie zastanowić się, który tryb jest użyty i wstawić odpowiednią formę.
Ponad to proponuję zadania ze stron https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Conditionals/ZERO,_FIRST,_AND_SECOND_CONDITIONALS_kd1447hm i https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/if_clauses/mix2.htm
To zadania internetowe więc możecie sprawdzić ja sami a mnie zapytać o to, co sprawiło Wam trudność.
Wszystkie podane zadania będziemy rozwiązywać w trakcie zajęć na grupie. Po ich wykonaniu, czyli w piątek do godziny 18.00 proszę przesłać mi zdjęcia z wykonaniem tych w ćwiczeniach na adres mailowy .
Pozdrawiam serdecznie i miłej pracy życzę.
W razie pytań- zapraszam przez Librus, e-mail, grupę lub wiadomości prywatne na komunikatorze.
Grupa ŚZ
25.03
Temat: On thin ice - praca z tekstem.
Przeczytać tekst ze str. 100 - 101 w podręczniku, następnie wypisać słówka z ramki "Check these words" i przetłumaczyć je. Wykonać do zeszytu zadanie 5 i 6 w podręczniku str. 101. Zrobić zdjęcia notatkom w zeszycie i wysłać zdjęcie na mój mail:
W ćwiczeniach wykonać zad. 1,3 i 4, zrobić zdjęcie i również przesłać mi do piątku (27 marca).
24.03
Matematyka
25.05
Witam. Drugi temat jest na 26.03. 2020
Biologia
25.03
Powtarzając wiadomości z układu oddechowego proszę wejść na
https://epodreczniki.pl/a/uklad-oddechowy-i-jego-funkcje/DBJunNSsV
i w tym temacie przeczytać wiadomości, obejrzeć rysunki i film, wykonać interaktywne ćwiczenia i przeczytać podsumowanie
Plakaty, które robiliście sfotografujcie i prześlijcie mi do końca tygodnia.
Chemia
25.03
Powtórzenie wiadomości o syntezie.
Będziecie sobie utrwalać reakcje. Zaczniemy od reakcji łączenia. Na stronie:
https://epodreczniki.pl/b/w-jaki-sposob-mozna-opisac-przebieg-reakcji-syntezy/PHw2RtEbK wprowadzenie ,film, interaktywne ćwiczenia i podsumowanie
Fizyka
25.03 (2h)
Temat:Ruch prostoliniowy zmienny.
Przeczytajcie tekst z podręcznika str 135 - 138 (temat 21)
W zeszytach odpowiedzcie na pytania:
1.Co to jest ruch niejednostajny(zmienny)?
2.Co to jest prędkość średnia i prędkość chwilowa?
3.Co to jest ruch jednostajnie przyspieszony?
4.Co to jest ruch jednostajnie opóźniony?
5.Jak oznaczamy przyspieszenie ciała i jaka jest jednostka przyspieszenia?
Zapiszcie wzór na przyspieszenie (str 136 tabelka) oraz wzór na drogę w ruchu jednostajnie przyspieszonym (str 137 tabelka).
Temat ten znajduje się również na stronie e-podreczniki :
Przeanalizujcie podane tam przykłady i doświadczenia.
36m/h= ……………. cm/min
120cm/h= ……………...mm/min
Zdjęcia wykonanych zadań w zeszycie odeślijcie mi na e-maila najpóżniej do piątku do godz.18.00
W razie pytań kontaktujemy się przez Librusa i e-maila.
Pozdrawiam i życzę miłej pracy
Geografia
Temat lekcji : Gospodarka narodowa.
/ 2h/ Przeczytajcie uważnie tekst podręcznika od str. 134 do str.138 .Odpowiedzcie w zeszycie według punktów na zagadnienia: Jakie 3 sektory wyróżniamy w gospodarce państwa? Podaj przykłady 5 zawodów zaliczanych do 1,2 i 3 sektora gospodarki. Co to jest PKB i ile wynosi w Polsce. Na podstawie mapy na str.136 podaj przykłady 10 krajów świata ,które znajdują się w podobnej grupie państw co Polska. Na podstawie diagramu kołowego na str.137 napisz jaki jest udział poszczególnych sektorów w tworzeniu PKB w Polsce. Uzupełnijcie tabelkę.
Zachęcam do zobaczenia lekcji na e.podręczniki.pl trzeba wejść w kształcenie ogólne, szkoła podstawowa, geografia jest tam dobrze opracowana lekcja „ Rozwój usług w Polsce”. Zachęcam do zaglądania na tę stronę. To jest zadanie na ten tydzień. W przyszłym tygodniu poproszę o przesłanie zadania / zdjęcia/ do sprawdzenia.
Pozdrawiam. Renata Ucher
Historia
Temat: Świat po I wojnie światowej (27.03.2020)
podr. 188-191
Uczeń:
- Wyjaśnia znaczenie terminów: Wielka Czwórka, Liga Narodów, kryzys gospodarczy, czarny czwartek, demilitaryzacja, New Deal
- Zna daty: podpisania traktatu wersalskiego (28.06.1919); powstania Ligi Narodów (1920); układu w Locarno (1925); czarnego czwartku (24.10.1929)
- Wymienia postanowienia traktatu wersalskiego, wyjaśnia cel powstania i charakteryzuje działalność Ligi Narodów; wskazuje przyczyny i skutki wielkiego kryzysu gospodarczego.
Notatka do lekcji:
- Skutki wojny:
- ogromne straty ludzkie i gospodarcze,
- zniszczone miasta i państwa,
- epidemia hiszpanki,
- rozwój techniki,
- zmiany polityczne (upadek cesarstw, powstanie nowych państw, narodziny komunizmu),
- zmiany społeczne (bezrobocie, sytuacja kobiet)
- Nowy porządek powojenny został wprowadzony przez traktat wersalski podpisany 28 czerwca 1919r. W latach 1919-1920 z Austrią, Węgrami i Turcją podpisano osobne traktaty.
- Na mocy traktatu wersalskiego z inicjatywy USA w 1920 roku powstała Liga Narodów - międzynarodowa organizacja, której celem było zapobieganie wojnom.
- W 1925 r. w Locarno podpisano układ między Francją, Belgią, Wielką Brytanią i Niemcami gwarantujący nienaruszalność granic 2 pierwszych państw z Niemcami. Strona niemiecka nie podpisała podobnych układów z Polską i Czechosłowacją.
- W 1929 roku doszło do krachu na giełdzie nowojorskiej („czarny czwartek” - 24.11.1929), który oznaczał początek wielkiego kryzysu gospodarczego, w wyniku którego spadła produkcja i wzrosło bezrobocie. Sytuacja w gospodarce zaczęła się zmieniać od 1933 roku , kiedy to wprowadzono w USA program reform ekonomiczno-społecznych (New Deal).
Wejdźcie na ten linki - zobaczcie film oraz przeróbcie sobie ćwiczenia z e-podręcznika:
https://gwo.pl/zmiany-terytorialne-w-europie-po-i-nbsp-wojnie-swiatowej-p4413
https://epodreczniki.pl/a/skutki-i-wojny-swiatowej/Dw8MEObOJ
Załączone ćwiczenia wykonać do następnej lekcji, czyli do 31 marca. I jeszcze jedna prośba podpisujcie swoje prace , wpisujcie temat np., Świat po I wojnie światowej bądź datę 27.03.2020
- Uporządkuj chronologicznie podane wydarzenia, zaczynając od najwcześniejszego, wpisując numery od 1 do 6.
____ - czarny czwartek - krach na giełdzie,
____ - podpisanie traktatu wersalskiego ,
____ - ogłoszenie polityki New Deal,
____ - zawarcie traktatu w Locarno,
____ - powstanie Ligi Narodów,
____ - podpisanie traktatu wersalskiego
- Każdemu wydarzeniu podanemu w tabeli przyporządkuj skutek - wybierz go spośród oznaczonych literami A-D. W każdym wierszu tabeli zaznacz literę, którą oznaczono wybrany skutek. Można to zrobić też tak: 1.1. - D; 1.2. - A
|
Wydarzenie |
Skutek |
|||
1.1. |
Podpisanie traktatu wersalskiego |
A |
B |
C |
D |
1.2. |
Wybuch wielkiego kryzysu w USA |
A |
B |
C |
D |
1.3. |
Zawarcie układu w Locarno |
A |
B |
C |
D |
- Powstanie traktatu wersalskiego
- Umocnienie systemów demokratycznych w Europie
- Załamanie gospodarcze w Niemczech
- Zagwarantowanie nienaruszalności zachodniej granicy Niemiec
Informatyka
Język niemiecki
25.03.2020
Witajcie, kilka ustaleń :)
- Ilość lekcji: od przyszłego tygodnia będę wysyłać tak jak do tej pory dwie lekcje niemieckiego. Ze względu na to, żeby było Wam łatwiej lekcje będą wysyłane raz w tygodniu.
- Termin realizaji: lekcje należy przerobić zawsze do piątku.
- Sprawdzanie zadań:
Należy zrobić zdjęcie:
- wykonanych zadań (z podręcznika, ćwiczeń),
- przepisanej do zeszytu notatki.
Zdjęcia należy wysłać mi na maila - DO PIĄTKU.
W temacie maila napiszice imię, nazwisko, klasę.
Pamiętajcie, żeby zdjęcia były zrobione tak, abym bez problemu mogła przeczytać zadanie.
- Mail: zdrojewskakucdaria@gmail.com
- Sposób oceny: niektóre zadania zostaną ocenione.
- Sposób kontaktu: w razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez librus. Na maila wysyłamy tylko zdjęcia zadań.
Przepiszcie do zeszytu.
Temat: Meine Clique - opisywanie czynności czasu wolnego.
Nie piszemy tego :)
Na ostatniej lekcji nauczyłeś się zdań o twojej paczce przyjaciół.
Wyślijcie mi na maila zdjęcie:
• z zeszytu - opisu przyjaciela, przepisanych zdań o paczce przyjaciół oraz dzisiejszej notatki.
• z ćwiczeń - zad. 7 i 8 str. 40 oraz zadanie z dzisiejszej lekcji (zad. 10 str.40).
Do zeszytu - przepisz całe zdania wybierając odpowiedzi zgodne z prawdą.
Meine Clique - moja paczka.
- In meiner Clique sind wir (2/3/4/...) Leute. W naszej opaczce jest … osób.
- Wir kennen uns (schon lange/seit einiger Zeit/seit vielen Jahren). - Znamy się już długo/od pewnego czasu/od wielu lat.
- Wir treffen uns (bei mir zu Hause/im Park/in der Schule). - Spotykamy się u mnie w domu/w parku/ w szkole.
- Wir haben gemeinsame Hobbys: Wir spielen (FuBball/Volleyball/Computer).
Mamy współne zainteresowania. Gramy w piłę nożną/siatkówkę/na komputerze.
Ćwiczenia: zrób zad. 10 str.40
23.03
Witajcie, przepiszcie temat i zdania do zeszytu.
Temat: Meine Clique - moja paczka przyjaciół.
- Das ist meine Clique - to jest moja paczka.
- Wir sind 6 Leute - jest nasz 6.
- Wir kennen uns schon lange - znamy się już długo.
- Wir treffen uns im Park/bei mir zu Hause - spotykamy się w parku/u mnie w domu.
- Wir spielen zusammen Computerspiele - gramy razem w gry komputerowe.
- Wir singen zusammen Lieder - śpiewamy razem piosenki.
- Wir machen zusammen Hausaufgaben.
- Wir fahren zusammen Rad - jeździmy razem na rowerze.
- Wir lernen zusammen Englisch - uczymy się razem angielskiego.
Zrób w ćwiczeniach zadanie 7 i 8 str. 40. Korzystaj ze zdań powyżej. Polecam Wam do nauki ściągnąć aplikacje słownik pons (grupa 2 ma już go na komórkach i jest z niego zadowolona).
Pozdrawiam!
Muzyka
Plastyka
Religia
25.03 (4l.)
Temat: Modlitwa w rodzinie i z rodziną.
Każdy z nas niejednokrotnie doświadcza pokus. Kościół proponuje pomoc, jak sobie z nim poradzić. Szczególnie w okresie Wielkiego Postu, kiedy rozważamy mękę i śmierć Pana Jezusa, jesteśmy zachęcani do pracy nad sobą przez podejmowanie różnych praktyk pokutnych.
Uzupełnij tekst z lukami wyrazami z ramki. Zapisz go w zeszycie.
Okres Wielkiego Postu rozpoczyna się obrzędem posypania głów popiołem w ………………… …………………. . Podczas Wielkiego Postu formami pokutnymi są ………………………….., ………………………………………….., ………………………... Osoby od 18. Do 60. Roku życia obowiązuje ……………….. ścisły (czyli jeden posiłek do syta i dwa skromniejsze oraz powstrzymanie się od pokarmów mięsnych) w Środę Popielcową i w Wielki Piątek.
Mękę i śmierć Pana Jezusa rozważamy podczas nabożeństw …………………………i …………………………………….
Sakrament pokuty i ………………………… przywraca nam więź z Chrystusem utraconą przez grzech
Czasem pokuty są również wszystkie ………………….. w ciągu roku. Każdego, kto ukończył 14. rok życia obowiązuje wówczas wstrzemięźliwość …………………………. Powstrzymanie się od zabaw obowiązuje w czasie………………………………………..
*pojednania*Środę Popielcową*modlitwa, post, jałmużna*drogi krzyżowej*gorzkich żali*post*od pokarmów mięsnych*piątki*Wielkiego Postu* |
Proszę o nadesłanie prac do końca przyszłego tygodnia na adres: mdurczok27@gmail.com
Zachęcam was do udziału w czwartek we Mszy szkolnej i bezpośrednio po niej w Drodze Krzyżowej drogą on-line. www.skrzyszowparafia.pl.
Technika
WDŻ
W-F
DZIEWCZYNY
25-30.03
- Narzędzia do pomiaru sprawności fizycznej (BMI, ISF), wykonanie próby szybkości i skoku w dal - Indeks Sprawności Fizycznej
- Sposoby radzenia sobie ze stresem, wykonanie próby gibkości i siły mm brzucha- Indeks Sprawności Fizycznej
- Pozytywne i negatywne czynniki wpływające na zdrowie, wykonanie próby wytrzymałości i siły RR -Indeks Sprawności Fizycznej.
Podaje link do rozgrzewki z dużym zakresem ćwiczeń rozciągających
https://www.youtube.com/watch?v=vq_4SghsXUg
- Wykonuje próby sprawnościowe zgodne z ISF Zuchory : próba gibkości, próba szybkości, próba m. brzucha oraz próba skok w dal z miejsca,wytrzymałości i siły RR i zapisuje je w Dzienniku aktywności .
Przez 3 lekcje będziemy przygotowywać się do wykonania kolejnych prób testu sprawności.
Na 4 lekcji wykonamy wszystkie próby wpisując swoje wyniki w tabeli , wystawiając ocenę ,zgodnie z tabelą. W miarę możliwości można wysłać do nauczyciela gotową tabelę na e-mail msichswitala@gmail.com.( Gdy ktoś ma problem może wysłać zdjęcie na messegera.)
Na dole strony znajdziecie pdf z testem.
Pozdrawiam życząc zdrowia i wytrwałości.
Zadania na kolejny tydzien 23.03-24.03
Dziewczyny każda ćwiczy na miarę swoich możliwości i posiadanych umiejętności.
Rozgrzewka: https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U
Ćwiczenia dla dzieci - prawidłowa postawa
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8 (jak ktoś nie ma piłki pomija ćwiczenia).
Pamiętajcie aby odejść od komputera , telefonu i zrobić coś dla zdrowia - ruszajcie się !
CHŁOPCY
Zadania na kolejny tydzien 23.03-24.03
Każdy ćwiczy na miarę swoich możliwości i posiadanych umiejętności.
Rozgrzewka: https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U
Ćwiczenia dla dzieci - prawidłowa postawa
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8 (jak ktoś nie ma piłki pomija ćwiczenia).
Pamiętajcie aby odejść od komputera , telefonu i zrobić coś dla zdrowia - ruszajcie się !
Format | Nazwa pliku | Rozmiar | Pobierz |
---|---|---|---|
Indeks sprawności fizycznej K Zuchory.pdf | 111.73KB | pobierz Plik: Indeks sprawności fizycznej K Zuchory.pdf |