Unia Europejska - Projekty

8 B

Konsultacje

Zgoda i harmonogram konsultacji znajdują się na samym końcu strony w załącznikach oraz na stronie głównej link do strony

Plan spotkań na Teams od 11.05.2020

plan

Drodzy Uczniowie, w związku z drobnymi zmianami w rozkładzie zajęć proszę zapoznać się z nowym planem lekcji zamieszczonym na stronie szkoły (nie sprawdzamy planu w Librusie)! Plan obowiązuje od 11.05.2020.

Od 11.05.2020
- na wniosek Uczniów i Nauczycieli, zajęcia z wychowania fizycznego w klasach 5-8 będą odbywały się wg następujących zasad: jedno spotkanie na teamsie, trzy spotkania-materiały na stronie szkoły,
- zajęcia z regionalizmu - materiały tylko na stronie szkoły,
- zajęcia z techniki w klasach 5-6- materiały tylko na stronie szkoły,
- zajęcia z EDB dla klas 8 - materiały na stronie szkoły,

- z powodu nieobecności p. Joanny Frysz fizyka w klasach 8 a i b odwołana w dniu 12.05.2020 (wtorek). 11.05.202 - poniedziałek- zajęcia odbywają się z p. Jolantą Siemieniuk.

Godziny trwania zajęć na Teams

 OD DNIA 4.05.2020 LEKCJE UCZNIÓW BĘDĄ ODBYWAĆ SIĘ W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:

1 LEKCJA 8.00- 8.30

2 LEKCJA 8.40-9.10

3 LEKCJA 9.20-9.50

4 LEKCJA 10.00-10.30 

  PRZERWA OD 10.30-11.00

5 LEKCJA 11.00-11.30

6 LEKCJA 11.40- 12.10

7 LEKCJA 12.20-12.50

8 LEKCJA 13.00-13.30

Język polski

29.05 (piątek)

Temat: Powtarzamy i utrwalamy wiadomości przed egzaminem ósmoklasisty.

Zadanie domowe

Napisz rozprawkę, w której rozważysz, czy w sytuacji próby ludzie mogą liczyć na pomoc innych. W swoim wypracowaniu odwołaj się do wybranej lektury obowiązkowej oraz do innego utworu literackiego. Twoja praca powinna liczyć co najmniej 200 wyrazów. Proszę wysłać na mój adres do 3 VI (środa).

27.05, 28.05 (środa, czwartek)

Temat: Powtarzamy i utrwalamy- lektury obowiązkowe.

25.05 (poniedziałek)

Temat: Powtarzamy i utrwalamy- „Sonety krymskie”.

26.05 (wtorek)

Temat: Powtarzamy i utrwalamy- „Dziady” cz. II.

 

21.05 (piątek)

Temat: Powtarzamy i utrwalamy- „Kamienie na szaniec”.

20.05, 21.05 (środa, czwartek)

Temat: Powtarzamy i utrwalamy-lektury obowiązkowe.

https://testy.dlaucznia.info/s/5026/81093-jezyk-polski-zadania/4990465-powtorka-z-polskiego-Piesni-i-Fraszki-Jana-Kochanowskiego-Zona-modna-Ignacego-Krasickiego-oraz.htm

18.05 (poniedziałek)

Temat: Powtarzamy i utrwalamy przed egzaminem ósmoklasisty- „Quo vadis” i „Opowieść wigilijna”.

Dzisiaj na Wasz czat zostanie przesłany test nr 7. Na jutrzejszej lekcji sprawdzimy i omówimy poszczególne zadania.

Przypominam o zadaniu domowym na jutro- przedstawienie życiorysu wybranego bohatera literackiego z listy lektur obowiązkowych.

19.05 (wtorek)

Temat: Powtarzamy i utrwalamy- „Syzyfowe prace”.

Dzisiaj prześlę test nr 8.

15.05 (piątek)

Temat: Powtarzamy i utrwalamy wiadomości dotyczące lektur obowiązkowych.

 

Zadanie domowe

Napisz życiorys wybranego bohatera literackiego z listy lektur obowiązkowych (na wtorek).

 

13.05 i 14.05 (środa, czwartek)

Temat: Trudna sztuka pisania - życiorys i CV.

Podręcznik str. 276 - 279

Zeszyt ćwiczeń str. 105 - 109

 

Zadanie domowe

Zredaguj ogłoszenie na szkolną stronę internetową, w którym zachęcisz Koleżanki i Kolegów do obejrzenia spektaklu „Świtezianka”. Użyj dwóch argumentów.

11.05 (poniedziałek)

Temat: Powtarzamy i utrwalamy wiadomości o bajkach.

https://epodreczniki.pl/a/czy-artyscie-wolno-klamac/DYzXD21AC

Bajki Ignacego Krasickiego wyróżniają się następującymi cechami:

  • Są pisane wierszem.
  • Mają charakter dydaktyczny (pouczający)- przekazują ważne prawdy życiowe, uczą pewnych zachowań.
  • Ich bohaterami są najczęściej zwierzęta lub ludzie.\
  • Zawierają morał- pouczenie wypowiedziane pośrednio lub wyrażone wprost, na początku lub na końcu utworu (zwykle w formie puenty).
  • Mają charakter alegoryczny- zwierzęta są obdarzone cechami ludzkimi, np. lis jest alegorią pychy.

 

Zadanie domowe

W kilkuzdaniowej wypowiedzi przekonaj swojego rówieśnika, że warto czytać bajki (minimum 50 słów).

 

12.05 (wtorek)

Temat: Co wydarzyło się nad jeziorem Świteź ? Utrwalamy wiadomości o balladzie „Świtezianka”.

https://epodreczniki.pl/a/ballada-o-pannie-z-jeziora/DnTRozHHU

Zadanie domowe

Zredaguj ogłoszenie na szkolną stronę internetową, w którym zachęcisz koleżanki i kolegów do obejrzenia spektaklu „Świtezianka”. Użyj dwóch argumentów.

8.05 (piątek)

Temat: Powtórzenie wiadomości o zasadach interpunkcji.

Na lekcji powtórzymy wiadomości o recenzji oraz rozwiążemy zadania z multiteki.

https://epodreczniki.pl/a/piszemy-recenzje-do-gazetki-szkolnej/DGm3rB5vH

 

6.05 (środa)

Temat: Na skrzydłach wyobraźni- L. Staff „Prośba o skrzydła”.

  1. Symbolika utworu.
  2. Cechy sonetu.
  3. Bogactwo środków poetyckich.
  4. Rola wyobraźni w życiu człowieka.

Zadanie domowe: wyjaśnij znaczenie związków frazeologicznych: dodać komuś skrzydeł, podciąć komuś skrzydła.

7.05 (czwartek)

Temat: Wyrazić własne  zdanie. 

Podręcznik  str. 116 - 117

Zeszyt ćwiczeń str. 86 - 88

 

4.05, 5.05  (poniedziałek, wtorek)

Temat: Powtarzamy i utrwalamy- wygłaszam opinię czy informuję ?

Podręcznik str. 67-69

Zeszyt ćwiczeń str. 78-80

Zadanie domowe:  wybrane dyktando on-line

 

Temat: Powtarzamy i utrwalamy wiadomości o lekturach.

Podręcznik str.148, 224, 232.

Zadanie domowe:

  1. Z listy lektur obowiązkowych podaj dwóch bohaterów, którzy kierowali się w życiu przede wszystkim miłością. Uzasadnij swój wybór.
  2. Na podstawie znajomości całego tekstu „Zemsty” sformułuj dwa argumenty, którymi uzasadnisz słuszność tezy, że nienawiść i wrogość nie wychodzą nikomu na dobre.

Matematyka

26.05

Zestaw powtórzeniowy nr 9  (odczytywanie danych, potęgi i pierwiastki)

Na wasze adresy mailowe został wysłany zestaw nr 9. Skupiamy się na zadaniach 1, 3, 4, 5, 6, 10, 12, 16 i 20

 

27.05

Zestaw powtórzeniowy nr 9 cd. (odczytywanie danych, potęgi i pierwiastki)

Rozwiązujemy pozostałe zadania z zestawu nr 9

 

28.05

Zestaw powtórzeniowy nr 10  (wyrażenia algebraiczne i równania)

Na wasze adresy mailowe został wysłany zestaw nr 10. Skupiamy się na zadaniach 1, 2, 4, 6, 8-10, 13 i 16

 

29.05

Zestaw powtórzeniowy nr 10 cd. (wyrażenia algebraiczne i równania)

Rozwiązujemy pozostałe zadania z zestawu nr 10

19.05

Temat: Zadania powtórzeniowe (dane statystyczne)

Na wasze adresy mailowe został wysłany zestaw 7.

Omówimy go na dzisiejszym spotkaniu w aplikacji Microsoft Teams (proszę skupić się na zadaniach 1, 3, 6, 7, 9, 10, 13, 15, 16, 18, 19, 20, 21, 22)

 

20.05

Temat: Zadania powtórzeniowe (rachunek prawdopodobieństwa)

Dzisiaj na Microsoft Teams omówimy resztę zadań z zestawu 7. Na wasze adresy mailowe przesłany zostanie zestaw 8.

 

21.05

Temat: Zadania powtórzeniowe (działania na liczbach)

Dzisiaj na Microsoft Teams zaczynamy omawiać zestaw 8 (proszę skupić się na zadaniach 2, 3, 5, 6, 7, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 20, 21)

 

22.05

Temat: Zadania powtórzeniowe (odczytywanie informacji)

Dzisiaj na Microsoft Teams omówimy resztę zadań z zestawu 8. Na wasze adresy mailowe przesłany zostanie zestaw 9 na przyszły tydzień.

12.05

Temat: Zadania powtórzeniowe (figury na płaszczyźnie)

Na wasze adresy mailowe został wysłany zestaw 5.

Omówimy go na dzisiejszym spotkaniu w aplikacji Microsoft Teams (proszę skupić się na zadaniach 3, 4, 7, 9, 11, 13, 14, 16, 20, 21, 22, 23)

 

13.05

Temat: Zadania powtórzeniowe (wyrażenia algebraiczne i równania)

Dzisiaj na Microsoft Teams omówimy resztę zadań z zestawu 5. Na wasze adresy mailowe przesłany zostanie zestaw 6.

 

14.05

Temat: Zadania powtórzeniowe (działania na liczbach)

Dzisiaj na Microsoft Teams zaczynamy omawiać zestaw 6 (proszę skupić się na zadaniach 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 14, 15, 16, 18, 20, 21, 22, 23)

 

15.05

Temat: Zadania powtórzeniowe (ostrosłupy)

Dzisiaj na Microsoft Teams omówimy resztę zadań z zestawu 6. Na wasze adresy mailowe przesłany zostanie zestaw 7 na przyszły tydzień.

 

05.05

Temat: Zadania powtórzeniowe (figury na płaszczyźnie)

Na wasze adresy mailowe został wysłany zestaw 3.

Omówimy go na dzisiejszym spotkaniu w aplikacji Microsoft Teams (proszę skupić się na zadaniach 4, 6, 9, 11, 12, 13, 16, 18, 21, 22, 23)

 

06.05

Temat: Zadania powtórzeniowe (wyrażenia algebraiczne i równania)

Dzisiaj na Microsoft Teams omówimy resztę zadań z zestawu 3. Na wasze adresy mailowe przesłany zostanie zestaw 4.

 

07.05

Temat: Zadania powtórzeniowe (działania na liczbach)

Dzisiaj na Microsoft Teams zaczynamy omawiać zestaw 4 (proszę skupić się na zadaniach 3, 7, 9, 10, 11, 12, 15, 17, 18, 19, 20, 21 )

 

08.05

Temat: Zadania powtórzeniowe (ostrosłupy)

Dzisiaj na Microsoft Teams omówimy resztę zadań z zestawu 4. Na wasze adresy mailowe przesłany zostanie zestaw 5 na przyszły tydzień.

 

Język angielski

Grupa Z

22.05, 25.05, 27.05, 29.05

Temat: Ćwiczymy czasy.

materiały na Teams w plikach grupy.

18.05 i 20.05

Temat: Powtórzenie materiału z rozdziału 13 i 14.

Podr. str. 119 i 127

Homework: zad 3 i 4 str 119 podr.

Homework for Friday: ex 4, 5 pg 127.

15.05

Temat: Formal invitation - ćwiczenia w pisaniu.

Podr. str. 126.

13.05

Temat: Social problems. Ćwiczenia doskonalące czytanie.

Podr. str.123 zad. 3, 4, 5.

Homework: podr. str. 124 zad. 4, 5, 8

11.05

Temat: Time clauses. Zdania czasowe.

Ćwiczenia str. 139  zad. 1, 2.

Homework

zad. 6-7 str. 140 i 3 str. 139.

8.05

Temat: Social life -  ćwiczenia leksykalne.

Podręcznik str. 121 zad. 1, 4, 5, 6, 7.

6.05

Temat: Asking about opinions, agreeing, disagreeing- funkcje.

Podręcznik str. 117- zwroty z tabeli i zad. 1-2

4.05

Temat: Arts and artists- ćwiczenia doskonalące czytanie i słuchanie.

Podręcznik str. 115 zad. 2-5 i 116 zad 3 i 5.

Grupa ŚZ

22.05, 25.05, 27.05, 29.05

Temat: Ćwiczymy czasy.

materiały na Teams w plikach grupy.

18.05 i 20.05

Temat: Powtórzenie materiału z rozdziału 13 i 14.

Podr. str. 119 i 127

Homework: zad 3 i 4 str 119 podr.

Homework for Friday: ex 4, 5 pg 127.

15.05

Temat: Formal invitation - ćwiczenia w pisaniu.

Podr. str. 126.

13.05

Temat: Social problems. Ćwiczenia doskonalące czytanie.

Podr. str.123 zad. 3, 4, 5.

Homework: podr. str. 124 zad. 4, 5, 8

11.05

Temat: Time clauses. Zdania czasowe.

Ćwiczenia str. 139  zad. 1, 2, 3.

Homework

zad. 6-7 str. 140.

8.05

Temat: Social life -  ćwiczenia leksykalne.

Podręcznik str. 121 zad. 1, 4, 5, 6, 7.

6.05

Temat: Asking about opinions, agreeing, disagreeing- funkcje.

Podręcznik str. 117- zwroty z tabeli i zad. 1-2

4.05

Temat: Arts and artists- ćwiczenia doskonalące czytanie i słuchanie.

Podręcznik str. 115 zad. 2-5 i 116 zad 3 i 5.

Biologia

25.05

Temat: Sposoby ochrony przyrody

notatka do tematu

12.05.

Temat: Dziura ozonowa, efekt cieplarniany, smog - przyczyny i skutki ich powstawania

notatka do każdego tematu

 

Praca domowa:

Wyjaśnij jak zapobiegać zanieczyszczaniu środowiska?

Można wysyłać na pocztę w Interii lub na Teams

 

05.05.

Temat: Wpływ człowieka na różnorodność biologiczną.

Chemia

Temat: Skrobia - właściwości i zastosowanie

notatka do tematu

 

Temat: Celuloza - właściwości i zastosowanie

notatka do tematu

 

12.05.

Temat: Białka i procesy jakim ulegają

Temat: Wzory, skład i podział węglowodanów

 

notatka do każdego tematu

5.05.

Temat: Białka - budowa, właściwości i zastosowanie

EDB

Termin: 25 maja 2020 (poniedziałek)

Temat: Choroby cywilizacyjne  -  depresja

 

Dzień dobry,
Tydzień temu zadałam wam do przerobienia materiały o stresie. Dzisiaj kolejna choroba cywilizacyjna - DEPRESJA,


Linki:

https://www.youtube.com/watch?v=-DFRMheaXsM

https://www.youtube.com/watch?v=lqWW6J85FWM

https://www.youtube.com/watch?v=gAdMVDVWYlQ

https://www.youtube.com/watch?v=UBip-mNfz-w

 

Pamiętajcie, że zawsze możecie na nas liczyć.

W ramach zadania KAŻDY wysyła swoje uśmiechnięte zdjęcie wykonane w ostatnim czasie ... dzisiaj ... wczoraj ... Im większy uśmiech - tym lepiej

Miłego oglądania

 

Termin: 18 maja 2020 (poniedziałek)

Temat:  STRES

Dzień dobry,
Tydzień temu zadałam wam do przerobienia materiały o śnie. Dzisiaj będzie STRES, którego ostatnio nam nie brakuje. Dodatkowo przed Wami egzaminy ósmoklasisty.

Mam nadzieję, że choć troszkę Wam to pomoże.

Linki:
https://www.youtube.com/watch?v=3d18qdwpUl8
https://www.youtube.com/watch?v=ywVMl38JxDQ
https://www.youtube.com/watch?v=b8SKokeBz1w
https://www.youtube.com/watch?v=7Tg81LhIFTU
https://www.youtube.com/watch?v=rZgJcenU8iw

Miłego oglądania.

 

Termin lekcji: 4 maja 2020

Temat lekcji: Bezpieczeństwo Polski w stosunkach międzynarodowych

Temat zostanie omówiony na lekcji on-line.

 

Termin lekcji: 11 maja 2020

Temat lekcji: Sen i jego wpływ na nasze zdrowie.

Dziś o znaczeniu snu.

Zobaczcie sobie filmy z linków poniżej. Mam nadzieję, że doceniacie rolę snu :-)

Teraz dużo czasu spędzacie przed komputerem, czasami do późna. A sen naprawdę odgrywa ważną rolę w naszym życiu.

https://www.youtube.com/watch?v=f6jrchhGz4U

https://www.youtube.com/watch?v=Fp-YF9v49bo

Miłego oglądania.

Fizyka

11 maja 2020 (poniedziałek) - zastępstwo (Jolanta Siemieniuk)

Temat: Zjawisko załamania światła.

Temat zostanie przerobiony w czasie lekcji on-line. Materiały (notatka, zadania do wykonania) znajdują się na Teams.

 

18 maja 2020 (poniedziałek)

Temat: Soczewki.

Temat zostanie przerobiony w czasie lekcji on-line. Materiały (notatka, zadania do wykonania) znajdują się na Teams.

 

25 maja 2020 (poniedziałek)

Temat: Otrzymywanie obrazów za pomocą soczewek.

Temat zostanie przerobiony w czasie lekcji on-line.

 

Zadanie do wykonania i odesłania: wykonaj konstrukcje obrazu w soczewce skupiającej dla:

  1. x >  2f
  2. 2f > x  > f

Geografia 

25.05- 29.05

Temat: Antarktyda - kraina lodu.

Podręcznik str.149-152

18.05- 22.05

Temat: Człowiek w Australii.

Podręcznik str.142 do 148. warto przeczytać przed lekcją online !

Przypominam o przesłaniu zadania  kto tego jeszcze nie zrobił !   Jest to  zadanie 2 ze str.143 z podręcznika.

 

Temat: Człowiek w Australii.

Podręcznik - str.144 - 148.

Zadanie  które będziemy czytać na oceny na lekcji  - zadanie 2 ze str.143 z podręcznika.

Temat: Australia i Oceania.

Podręcznik str.136 - 143. Zadanie :4 ćwiczenia o Australii -  patrz  zdalne nauczanie data 27.04- 01.05

Historia

Temat: Świat po 1989 roku - powtórzenie wiadomości.  (27.05.2020)

Notatka:

  1. Europa po rozpadzie ZSRS.
  2. Konflikty na świecie.
  3. Polska w latach 90.XX wieku.
  4. Blaski i cenie naszego członkostwa w NATO i UE.
  5. Globalizacja.
  6. Wyzwania współczesnego świata.

 

Temat: Czego nauczyliśmy się na lekcjach historii w klasie 8 ? - powtórzenie wiadomości.  (28.05.2020)

Notatka:

  1. II wojna światowa w Polsce i na świecie.
  2. Świat po wojnie.
  3. Polska krajem komunistycznym.
  4. Upadek komunizmu.
  5. Polska i świat w nowej epoce.

Temat: Co to jest globalizacja i jaki ma wpływ na nasze życie?  (20.05.2020)

podr. 257-261

Współczesny świat podlega procesowi globalizacji. Oznacza to coraz większą integrację w wielu dziedzinach, np. gospodarce, kulturze, polityce. Przyspiesza ją niezwykły rozwój technologiczny, w tym Internetu,  mediów społecznościowych czy telefonii komórkowej.

 

Temat: Wyzwania współczesnego świata.  (21.05.2020)

podr. 262-265

Do najistotniejszych wyzwań współczesnego świata zaliczamy:

 

Temat: Polska w NATO i Unii Europejskiej.  (2 lekcje)

podr. 245-250

Uczeń:

1.Rozumie pojęcia: NATO, Unia Europejska, Trójkąt Weimarski, Grupa Wyszehradzka, program „Partnerstwo dla Pokoju”

  1. Zna daty: przyjęcia Polski do NATO (12 III 1999), wejścia Polski do UE (1 V 2004); referendum akcesyjnego (VI 2003); powstania Trójkąta Weimarskiego (1991), wyjścia ostatnich wojsk rosyjskich z Polski (1993);
  2. Identyfikuje postacie: A. Kwaśniewskiego, B. Geremka, B. Clintona,
  3. Przedstawia przyczyny i skutki przystąpienia Polski do NATO i UE; wymienia korzyści, jakie przyniosła Polsce integracja z UE oraz wejście do NATO; wymienia i omawia etapy integracji Polski z UE; przedstawia postawy Polaków wobec problemu integracji Polski z UE; omawia konsekwencje członkostwa Polski w NATO; ocenia rezultaty polskiego członkostwa w NATO i UE

 

Temat: Polska w latach 90. XX wieku (2 lekcje)

UCZEŃ:

1.Rozumie pojęcia: gospodarka wolnorynkowa, prywatyzacja, plan Balcerowicza, bezrobocie, pluralizm polityczny, „wojna na górze”; popiwek

  1. Identyfikuje postacie: T. Mazowieckiego, L. Wałęsy, A. Kwaśniewskiego, L. Kaczyńskiego, L. Balcerowicza, J. Kuronia, R. Kaczorowskiego; J.K. Bieleckiego
  2. Zna daty: uchwalenia Konstytucji RP (2 IV 1997); wyboru L. Wałęsy na prezydenta (XII 1990), pierwszych w pełni demokratycznych wyborów do parlamentu (27 X 1991), wyboru A. Kwaśniewskiego na prezydenta (1995), wyboru L. Kaczyńskiego na prezydenta (2005);
  3. Wymienia najistotniejsze przemiany ustrojowe i ekonomiczne III Rzeczypospolitej; omawia założenia, realizację i skutki gospodarcze planu Balcerowicza; wyjaśnia przyczyny rozpadu obozu solidarnościowego; omawia koszty społeczne reform gospodarczych; ocenia przemiany polityczne i gospodarcze w Polsce po 1989 r.

 

Na poprzedniej lekcji prosiłam Was o przeczytanie na dziś  z podręcznika (s. 248-252) tematu Polska w latach 90. XX wieku. Wykonajcie w zeszytach tabelkę zatytułowaną:

Wady i zalety zmian w Polsce

Wady

Zalety

 

 

 

 

 

Informatyka

Czwartek, 26.05.2020 - 1 lekcja

Dzień dobry!

Temat: Arkusz kalkulacyjny - ćwiczenia (ciąg dalszy zajęć z poprzedniego tygodnia).

Podręcznik: 172-185.

 

Wtorek, 19.05.2020 - 1 lekcja

Dzień dobry!

Temat: Arkusz kalkulacyjny - ćwiczenia.

Podręcznik: 172-185.

Zadania domowe na oceny (uzupełnienie zaległości):

  1. 1,2,3/184
  2. 2/174, 4/175, 1,2/176, 3/177
  3. Prezentacja na dowolny temat - zadanie dla chętnych

Filmy instruktażowe:

  1. Jak wykonać ćwiczenia 2 i 4 s. 174 - 175: https://youtu.be/53Cbnwc__mI
  2. Jak wykonać zadania 1 i 2 s. 176 (zad. 3/177 jest na ocenę celującą, więc pracujecie samodzielnie): https://youtu.be/WnX5yJCE5aI
  3. Zadanie 1 str. 184: https://youtu.be/fmJoZtmFsaQ
  4. Zadanie 2 str. 184: https://youtu.be/mHXPyAxncps
  5. Zadanie 3 str. 184: https://youtu.be/uk5Cj-AvdUw

Filmy instruktażowe:

  1. Jak wykonać ćwiczenia 2 i 4 s. 174 - 175: https://youtu.be/53Cbnwc__mI
  2. Jak wykonać zadania 1 i 2 s. 176 (zad. 3/177 jest na ocenę celującą, więc pracujecie samodzielnie): https://youtu.be/WnX5yJCE5aI

 

Wtorek, 12.05.2020 - 1 lekcja

Dzień dobry!

Temat: Przedstawienie danych w postaci wykresu.

Podręcznik: 178-185.

Ćwiczenie 1 i 2/180, 5/182, 6/183

Zadanie domowe: 1,2,3/184

 

Wtorek, 5.05.2020 - 1 lekcja

Dzień dobry!

Temat: Więcej o pracy w arkuszu kalkulacyjnym.

Na dzisiejszych zajęciach zajmiemy się arkuszem kalkulacyjnym. Jeśli nie macie podręczników, zajrzyjcie na stronę wydawnictwa Migra, klikając na przykład w ten link: https://bit.ly/3aSuBI5 lub tu: https://pliki.migra.pl/f.php?d=s&id=1630  Z tego miejsca mamy od razu dostęp do interesujących nas stron w podręczniku. Proszę, abyście zapoznali się z tematem, by sobie przypomnieć najważniejsze pojęcia: czym jest arkusz kalkulacyjny, co to jest skoroszyt, kolumna, wiersz, adres komórki, zakres komórki, formuła, pasek formuły. Jeśli na swoim komputerze lub laptopie macie zainstalowany program Microsoft Excel lub LibreOffice Calc, możecie w nich wykonywać zadania, które zapisujcie w specjalnie stworzonym folderze o nazwie: Obliczenia (zapisane tu zadania będziecie wysyłać do mnie, bym mogła ocenić Waszą pracę. Ważne - wysyłajcie zadania w formacie odpowiadającym arkuszowi kalkulacyjnemu, nie zdjęcia lub pliki pdf czy inne). Na zajęciach w aplikacji Microsoft Teams będziemy korzystać z arkusza internetowego, dostępnego w dysku Google’a (na ostatnich zajęciach tłumaczyłam, jak można do niego dotrzeć z otwartej skrzynki mailowej - magiczne dziewięć kropek w prawym górnym rogu). Kto więc nie posiada odpowiedniego oprogramowania na komputerze, musi skorzystać z konta Google’a, a jeśli go nie ma - obowiązkowo musi je założyć.

Najważniejsze wiadomości na temat wprowadzania formuł:

Mnożenie oznaczamy „*”, dzielenie - „/”, potęgowanie - „^”. Każdą formułę musi poprzedzać znak „=”. W formułach najlepiej używać adresów komórek, a nie konkretnych wartości, co szczególnie jest pomocne przy wielokrotnym przeliczaniu danych zawartych w komórce (np. kopiując formułę). Na zajęciach w aplikacji MT wykonamy ćwiczenie 1/173, a następnie 4/175. I tu przechodzimy do nowej wiadomości - chodzi o adresowanie mieszane i stosowanie w nim znaku $ - pamiętajcie, aby w zadaniach wykorzystywać nową umiejętność. Wszystkie ćwiczenia z lekcji wykonajcie samodzielnie - bez tego nie nauczycie się. Jako zadanie domowe na ocenę proszę wykonać ćwiczenie 2/174, ćwiczenie 4/175 (tu chodzi o wprowadzenie obramowania komórek tabeli według polecenia, tła w nagłówkach, zmiany koloru czcionki), zadania 1, 2/176, na ocenę celującą dodatkowo 3/177. Zadania proszę wysyłać na adres: . Termin nadsyłania zadań - piątek 8 maja 2020 r. Jeśli ktoś będzie miał problem, proszę o kontakt na Facebooku, Microsoft Teams, Librusie lub gmailu.

Język niemiecki

25 maj - poniedziałek

Thema: Grammatik - ćwiczenia gramatyczne.

Podręcznik zad. 3,4/88; zad. 10/89

 

27 maj - środa

Thema: Ich bin krank - części ciała oraz dolegliwości.

Podręcznik str. 93 - dialog + części ciała,

ćwiczenia 1,2,3/ 55

 

Thema: Wiederholung - powtórzenie wiadomości.

Ćwiczenia: 9,10,12 str. 48;    ćw. 25 str. 51

 

Thema: Grammatik - ćwiczenia gramatyczne.

Podręcznik ćw. 1,2 str. 88 oraz 10 str.89

11.05.2019

Thema: Grammatik - ćwiczenia gramatyczne.

Na temasie robiliśmy zadana w ćwiczeniach:

zad. 17 str. 49; 2 i 3 str. 46

 

13.05.2019

Thema: Wiederholung - powtórzenie wiadomości z rozdziału 5.

ćwiczenia zad. 4,5,6,9,12 str. 46-48

 

Thema: Urlaubsziele - dokąd na urlop?

Podręcznik str. 80

ćwiczenia 16,17 str.49

 

Thema: In der Praxis - niemiecki w praktyce.

Omówienie ćwiczeń - 1,2,3,5/46 oraz 14,15/48

Religia

Dlaczego mądry, a nie inteligentny i bogaty? Mądrość Salomona

Chrześcijaństwo a świat antyczny

Chrystianizacja Europy

Święty Benedykt i benedyktyni

100 rocznica urodzin  św. Jana Pawła II

 Rozłam w Kościele. Schizma wschodnia

Reforma gregoriańska

Nowa ewangelizacja w mojej parafii. Zesłanie Ducha Świętego

WDŻ

4.05 - 08.05  Temat: Seksualność człowieka. ( dziewczyny) (chłopcy) 

10.05 - 15.05 Temat: Metody rozpoznawania płodności. (dziewczyny) (chłopcy) 

18.05 - 22.05  Temat: Antykoncepcja i środki wczesnoporonne. (dziewczyny) (chłopcy) 

25.05 - 29.05 Temat: Przedwczesna inicjacja seksualna. (dziewczyny) (chłopcy) 

WOS

04 - 08.05 
Temat: Media i opinia publiczna ( 2 lekcje) Podręcznik str. 158. Do zeszytu wypisujemy funkcje i zadania mediów. 
11.05 - 15.05 
Temat:  Powtórzenie wiadomości z rozdziału V ( lekcje) Podręcznik str. 164. Do zeszytu rozwiązujemy zadania z powtórzenia i wysyłamy na maila do sprawdzenia. 
18.05 - 22.05 
Temat: Organizacje międzynarodowe ( 2 lekcje) Podręcznik str. 168. Notatka z podręcznika do zeszytu. 

25.05 - 29.05 
Temat: Unia Europejska. Podręcznik str. 174-184 ( 2 lekcje)  Do zeszytu wypisujemy przyczyny integracji europejskie oraz etapy jednoczenia Europy. 
Przygotuj się do debaty pomiędzy eurosceptykami i euroentuzjastami na temat wejścia Polski do Unii. 

Wychowanie fizyczne

Dziewczyny

25.05-29.05

W tym tygodniu przygotowałam dla Was dwie lekcje z lekkoatletyki - dokładnie skoku w dal. Kolejne dwie dotyczą piłki nożnej- dokładnie prawidłowego strzału na bramkę.

Waszym zadaniem jest zobaczenie filmików prawidłowej techniki skoku w dal , pamiętając o prawidłowym rozbiegu-odbiciu-locie-lądowaniu. Mam nadzieję , że to tylko przypomnienie gdyż prawidłowa technika jest Wam dobrze znana.

Aktualny rekord świata należy do Mike'a Powella 8,95 m, choć Iván Pedroso skoczył 8,96 m, lecz podczas zawodów wystąpiły wątpliwości do pomiaru siły wiatru, zatem tego rezultatu nie można było uznać za rekord świata.

https://ewf.h1.pl/student/?token=jw1LxJv6oCGcssZmrE7hfn6yllmqQSgP2Q0ukwQjS56W4IypR2

https://www.youtube.com/watch?v=QofBgXXNqHA

 

Kolejne filmiki dotyczą prawidłowego strzału na bramkę prostym, wewnętrznym podbiciem. Pierwszy filmik obrazuje nam prawidłowe prowadzenie piłki prostym podbiciem - dla przypomnienia. Jeżeli macie w domu piłki zapraszam do spróbowania na podwórku najlepiej o ścianę budynku chyba ,że ktoś ma bramkę. Miłej zabawy życzę.

https://ewf.h1.pl/student/?token=sxea06JfbIC4sm7GwgJ0ovnaJfAq5PTLZuT4dNU4OBOZlpGAZE

https://ewf.h1.pl/student/?token=z2Mc5nvVnzYclrUx5bCRYi2l6lJlQjOvgbjcX8Lyq8OZMjwJjX

 

18.05-22.05

W tym tygodniu przygotowałam Wam lekcje z piramid gimnastycznych i zasad gry w badmintona.

Przesyłam Wam do zobaczenia filmiki z propozycjami piramid . Jak wrócimy do szkoły będziecie w parach tworzyć własne piramidy , możecie oczywiście bazować na tych posłanych. Filmiki podsyłam do zobaczenia- nie wykonujcie w domu. Waszym zadaniem na najbliższy tydzień jest narysować propozycję trzech piramid dwójkowych - dla chętnych i odesłanie do mnie.

 

https://www.youtube.com/watch?v=mNZZajHf9Jc

https://www.youtube.com/watch?v=zZzyywIU3dI

Kolejnym zadaniem jest przeglądnięcie zasad i przepisów gry w badmintona i w miarę możliwości zaproszenie do gry rodzinnej w badmintona domowników.

https://www.badmintomania.pl/badminton-zasady-gry

Jeżeli nikt nie będzie chciał z Wami zagrać propozycja paru ćwiczeń w domu indywidualnie.

Powodzenia!!!

Pamiętajcie . Wykonujcie tylko ćwiczenia pod nadzorem osoby dorosłej w domu.

11.05-15.05

Witam Was dziewczyny serdecznie w kolejnym tygodniu. Serdecznie dziękuję za wszystkie filmiki, które dotychczas do mnie dotarły. Cieszy mnie bardzo Wasza aktywność na świeżym powietrzu. Pamiętajcie ruszajcie się każdego dnia.

W tym tygodniu przygotowałam  dla Was wyzwanie sportowe. Wiem ,że dacie sobie radę.

Powodzenia

https://padlet.com/msichswitala/xqkd2oc3oc6m9unu

chłopcy

25-29 maj 2020r.

W tym tygodniu na lekcjach wychowania fizycznego wykonujemy 15 minutowy STRETCHING dla każdego:

https://www.youtube.com/watch?v=b8ix5dkGNis

Widzimy się na lekcji online.

Pozdrawiam Was!

18-22 maj 2020r.

W tym tygodniu na lekcjach wychowania fizycznego wykonujemy trening stabilizacyjny:

https://hpba.pl/trening-stabilizacyjny-2/

Widzimy się na lekcji online.

Pozdrawiam Was!

11-15 maj 2020r.

W tym tygodniu na lekcjach wychowania fizycznego wykonujemy trening stabilizacyjny:

https://hpba.pl/trening-stabilizacyjny-2/

Widzimy się na lekcji online.

Pozdrawiam Was!

4.05.2020r.

Doskonalenie umiejętności stosowania zasad i przepisów w wybranej grze rekreacyjnej

5.05.2020r.

Doskonalenie umiejętności stosowania zasad i przepisów w wybranej grze rekreacyjnej

7.05.2020r.

Doskonalenie umiejętności stosowania zasad i przepisów w wybranej grze rekreacyjnej

8.05.2020r.

Doskonalenie umiejętności stosowania zasad i przepisów w wybranej grze rekreacyjnej

Kategoria: powiązane pliki [2]
Format Nazwa pliku Rozmiar Pobierz
odt HARMONOGRAM KONSUKTACJI.odt 13.77KB pobierz Plik: HARMONOGRAM KONSUKTACJI.odt
odt Procedury szkoła - Załącznik 4 aZGODA RODZICÓW.odt 12.29KB pobierz Plik: Procedury szkoła - Załącznik 4 aZGODA RODZICÓW.odt
do góry