Unia Europejska - Projekty

8a

 Egzamin

Codziennie wchodzimy w podany link i do zeszytów z 3 przedmiotów rozwiązujemy podany zestaw. Po południu sprawdzamy odpowiedzi i zaznaczamy w zeszycie poprawność wykonanych zadań.

https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/

Język polski 

Liczba jednostek lekcyjnych: 2

Termin realizacji: 7.04.2020 r. i 8.04.2020 r.

Forma i sposób sprawdzenia zadań: Messenger, gwo.pl

  1. Zapisz w zeszycie z literatury temat: Użytkowe formy wypowiedzi  - powtórzenie i utrwalenie wiadomości.
  2. Zaloguj się na stronie: www.wladcyslow.gwo.pl (hasło i login otrzymałeś 19 marca), uruchom aplikację, naciśnij kolejno: Formy wypowiedzi  > Teksty użytkowe, wybierz i rozwiąż z każdej kategorii po 3 zadania (z kategorii Życzenia, pozdrowienia, gratulacje, dedykacje i podziękowania - 5 zadań). Masz na to czas do środy do godziny 20.00. Później sprawdzę Twój dziennik aktywności na stronie www.gwo.pl i  poprawność wykonania zadań.

 

Liczba jednostek lekcyjnych: 2

Termin realizacji: 3.04.2020 r. i 6.04.2020 r.

Forma i sposób sprawdzenia zadań: Messenger, e - mail, gwo.pl

 

  1. Zapisz w zeszycie z gramatyki temat:Fonetyka - powtórzenie i utrwalenie wiadomości.
  2. Przeczytaj z podręcznika  przypomnienia zestr. 250 - 253.
  3. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zad. 2, 3, 4, 7, 8 ze str. 51 - 53.
  4. Zaloguj się na stronie:www.wladcyslow.gwo.pl (hasło i login otrzymałeś 19 marca), uruchom aplikację, naciśnij kolejno: Nauka o języku > Głoska i litera, wybierz i rozwiąż z każdej kategorii (są 4) po 3 zadania. Masz na to czas do poniedziałku do godziny 20.00. Później sprawdzę Twój dziennik aktywności na stronie www.gwo.pl i  poprawność wykonania zadań.

 

Liczba jednostek lekcyjnych: 1

Termin realizacji: 2.04.2020 r.

Forma i sposób sprawdzenia zadań: Messenger lub e-mail

 

1.Zapisz w zeszycie z literatury temat: Artysta czy celebryta? Wybory tożsamościowe pewnego koguta.

  1. Przeczytaj tekst pt. „Artysta” z podręcznikaze str. 232.
  2. Zachęcam do obejrzenia wykładuhttps://www.youtube.com/watch?v=c15M0XRyPDc&list=PLfn4Sh4Jcy5JSYVTXeR34fLhM3Yggw56G&index=4&t=0s
  3. Określ elementy świata przedstawionego (czas akcji, miejsce akcji, bohaterowie, wydarzenia). Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
  4. W kilku zdaniach streść podany tekst. Nie oceniaj, nie interpretuj - skup się na przedstawionej sytuacji.
  5. Jaki stosunek do zachowania Koguta ma Lis, a jaki - narrator tekstu? Odpowiedź uzasadnij.
  6. Dlaczego Kogut nie chciał się przyznać do tego, kim jest? Jak oceniasz jego postawę?
  7. Sprawdź w internetowym słowniku języka polskiego, jakie znaczenie ma słowoartysta? Które z nich najtrafniej opisuje Koguta? Zapisz odpowiedź w zeszycie.
  8. Przypomnij sobie, czym jest alegoria (podręcznik, str. 315). Ustal, jakie postawy lub cechy uosabia każde ze zwierząt z utworu Mrożka.
  9. Sformułuj jedno zdanie, które mogłoby pełnić funkcję morałuArtysty.
  10. 11.Porównaj utwór Sławomira Mrożka z wybraną bajką Ignacego Krasickiego (np.Lew i zwierzęta, Ptaszki w klatce). Zwróć uwagę na sposób przedstawienia rzeczywistości, a także na wymowę obu tekstów oraz ich cel.
  11. Skorzystaj z prezentacji: view.genial.ly/5e70f9e2dddb107fbcd5a426/presentation-slawomir-mrozek-artysta?fbclid=IwAR3oSs8IYd2gh_APJXQlVP1ijp2OccS83fcF9QJNAOhsNUGKdDDbOEiXdzI. Pomoże Ci odpowiedzieć na powyższe pytania.

30.03.2020

Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail

Liczba jednostek lekcyjnych: 3

Temat: Próbny egzamin z języka polskiego.

1.Bardzo proszę, aby o 9.00 wejść na stronę : www.cke.gov.pl lub oke.jaworzno.pl

2.W jednej z zakładek pojawi się próbny test z języka polskiego.

3.Po pobraniu materiałów i zapisaniu ich w swoim komputerze, przejdźcie do rozwiązywania zadań.

4. Zapisujcie swoje rozwiązania w jednej z podanych możliwości:

  • w pliku w edytorze tekstu;
  • korzystając z karty odpowiedzi, która będzie zamieszczona na stronie razem z arkuszem (plik edytowalny, w którym odpowiedzi będzie można zapisać komputerowo albo odręcznie);
  • na zwykłej kartce papieru, numerując kolejno rozwiązywane zadania.

5. Przewidziany czas na rozwiązanie testu wynosi 120 minut i po jego upływie prześlijcie zadania w formie plików lub zdjęć na mój adres mailowy:

6. Pamiętajcie, że próbny egzamin z języka polskiego jest przeprowadzony wyłącznie w celu informacyjnym- czyli daje Wam kolejną szansę na pracę z arkuszem egzaminacyjnym. Drugim celem tego egzaminu jest zidentyfikowanie Waszych wiadomości i umiejętności, które opanowaliście w stopniu zadowalającym oraz tych wiadomości, które wymagają jeszcze doskonalenia. Dlatego bardzo proszę, abyście pracowali samodzielnie.

Pozdrawiam i życzę owocnej pracy oraz  jak najlepszego wyniku.

Język angielski

Grupa Z

8.04

 Welcome before Easter!

Dziś zapraszam do zabawy wielkanocnej. Na zdjęciu gra planszowa z pytaniami o Wielkanoc. Zachęcam do gry z rodziną (jeśli jest English-speaking) albo online z kolegami.

gra

I wish you Happy Easter and see you after the break!

 

6.04.2020

Topic: Let’s go shopping- czytanie i słuchanie. (1 godzina lekcyjna)

Dzień dobry. Dzisiaj zapraszam was na lekcję związaną z ćwiczeniem rozumienia tekstu pisanego i słuchanego. Wykonajcie proszę do zeszytu:

  • zadanie 2 na stronie 105. W tym zadaniu musicie ułożyć zdania w odpowiedniej kolejności.
  • zadanie 4 na tej samej stronie - należy posłuchać nagrania i wybrać właściwą odpowiedź.
  • zadanie 3 na stronie 106 - słuchamy czterech osób i dopasowujemy do każdej z nich zdania od A do E.
  • zadanie 7 na tej samej stronie - ułóżcie wyrazy w odpowiedniej kolejności, aby powstały pytania i odpowiedzcie na nie całymi zdaniami.

Słuchanki dostępne są tak jak poprzednio w edesk https://edesk.pearson.pl/Account/Login?returnUrl=/&page=student w zakładce szkoła podstawowa- repetytorium cd 3. Nagrania numer 4 i 5.

Zdjęcia zadań proszę przesłać mi na adres mailowy do wtorku do godziny 18.00. Pozdrawiam

3.04

Temat: Shopping- słownictwo. (1 godzina lekcyjna)

Dzień dobry.

Po ciężkiej pracy na egzaminie próbnym, chwila wytchnienia. Przejdziemy sobie dzisiaj do nowego rozdział, czyli zakupy i usługi przed nami.

Na początek jak zawsze zapoznamy się ze słownictwem i wykonamy kilka ćwiczeń z nim związanych. Otwórzcie podręczniki na stronie 103 i korzystając z listy słówek spróbujcie wykonać zadania nr 1, 2, 6 i 7. Wszystkie niezbędne słowa znajdziecie na stronie obok.

Na zdjęcia z rozwiązaniami czekam na mailu do piątku do godziny osiemnastej.

Pozdrawiam i w razie problemów - służę pomocą na grupie lub innej formie.

30.03-1.04

Liczba jednostek lekcyjnych: 2

Temat: Próbny egzamin z języka angielskiego.

Nasz dzisiejszy temat zrealizujecie sobie w środę (1 kwietnia) rozwiązując próbny egzamin ósmoklasisty przygotowany dla Was przez CKE (trwa 90 minut, czyli 2 godziny lekcyjne).

O 9.00 w środę wchodzimy na stronę : www.cke.gov.pl lub oke.jaworzno.pl i pobieramy arkusz egzaminu wraz z nagraniami (postaram się wejść, pobrać te materiału i przesłać Wam na maile zebrane, gdy wysłaliście mi zadania w ubiegłym tygodniu. Gdybyście mieli problemy ze stroną- sprawdzajcie maila.)

Zapisujcie swoje rozwiązania w jednej z podanych możliwości:

  • w pliku w edytorze tekstu (word, open office, itp.);
  • korzystając z karty odpowiedzi, która będzie zamieszczona na stronie razem z arkuszem (plik edytowalny, w którym odpowiedzi będzie można zapisać komputerowo albo odręcznie);
  • na zwykłej kartce papieru, numerując kolejno rozwiązywane zadania.

Niezwłocznie po wykonaniu zadań we wskazanym czasie (przypominam- 90 minut, a osoby z wydłużonym czasem nie dłużej niż 135 minut) prześlijcie je w formie plików lub zdjęć (bardzo wyraźnych i z odpowiedziami zapisanymi czytelnie!) na mój adres mailowy.

Przypominam, że tak jak w przypadku wcześniejszych próbnych testów, nie otrzymacie za niego oceny. Celem tego egzaminu jest sprawdzenie poziomu Waszej wiedzy i umiejętności.

Pozdrawiam serdecznie i życzę wysokich wyników.

Grupa ŚZ

8.04

 Welcome before Easter!

Dziś zapraszam do zabawy wielkanocnej. Na zdjęciu gra planszowa z pytaniami o Wielkanoc. Zachęcam do gry z rodziną (jeśli jest English-speaking) albo online z kolegami.

gra

I wish you Happy Easter and see you after the break!

 

6.04.2020

Topic: Let’s go shopping- czytanie i słuchanie. (1 godzina lekcyjna)

Dzień dobry. Dzisiaj zapraszam was na lekcję związaną z ćwiczeniem rozumienia tekstu pisanego i słuchanego. Wykonajcie proszę do zeszytu:

  • zadanie 2 na stronie 105. W tym zadaniu musicie ułożyć zdania w odpowiedniej kolejności.
  • zadanie 4 na tej samej stronie - należy posłuchać nagrania i wybrać właściwą odpowiedź.
  • zadanie 3 na stronie 106 - słuchamy czterech osób i dopasowujemy do każdej z nich zdania od A do E.
  • zadanie 7 na tej samej stronie - ułóżcie wyrazy w odpowiedniej kolejności, aby powstały pytania i odpowiedzcie na nie całymi zdaniami.

Słuchanki dostępne są tak jak poprzednio w edesk https://edesk.pearson.pl/Account/Login?returnUrl=/&page=student w zakładce szkoła podstawowa- repetytorium cd 3. Nagrania numer 4 i 5.

Zdjęcia zadań proszę przesłać mi na adres mailowy do wtorku do godziny 18.00. Pozdrawiam

2.04

Temat: Shopping- słownictwo. (1 godzina lekcyjna)

Dzień dobry.

Po ciężkiej pracy na egzaminie próbnym, chwila wytchnienia. Przejdziemy sobie dzisiaj do nowego rozdział, czyli zakupy i usługi przed nami.

Na początek jak zawsze zapoznamy się ze słownictwem i wykonamy kilka ćwiczeń z nim związanych. Otwórzcie podręczniki na stronie 103 i korzystając z listy słówek spróbujcie wykonać zadania nr 1, 2, 6 i 7. Wszystkie niezbędne słowa znajdziecie na stronie obok.

Na zdjęcia z rozwiązaniami czekam na mailu do piątku do godziny osiemnastej.

Pozdrawiam i w razie problemów - służę pomocą na grupie lub innej formie.

 

30.03-1.04

Liczba jednostek lekcyjnych: 2

Temat: Próbny egzamin z języka angielskiego.

Nasz dzisiejszy temat zrealizujecie sobie w środę (1 kwietnia) rozwiązując próbny egzamin ósmoklasisty przygotowany dla Was przez CKE (trwa 90 minut, czyli 2 godziny lekcyjne).

O 9.00 w środę wchodzimy na stronę : www.cke.gov.pl lub oke.jaworzno.pl i pobieramy arkusz egzaminu wraz z nagraniami (postaram się wejść, pobrać te materiału i przesłać Wam na maile zebrane, gdy wysłaliście mi zadania w ubiegłym tygodniu. Gdybyście mieli problemy ze stroną- sprawdzajcie maila.)

Zapisujcie swoje rozwiązania w jednej z podanych możliwości:

  • w pliku w edytorze tekstu (word, open office, itp.);
  • korzystając z karty odpowiedzi, która będzie zamieszczona na stronie razem z arkuszem (plik edytowalny, w którym odpowiedzi będzie można zapisać komputerowo albo odręcznie);
  • na zwykłej kartce papieru, numerując kolejno rozwiązywane zadania.

Niezwłocznie po wykonaniu zadań we wskazanym czasie (przypominam- 90 minut, a osoby z wydłużonym czasem nie dłużej niż 135 minut) prześlijcie je w formie plików lub zdjęć (bardzo wyraźnych i z odpowiedziami zapisanymi czytelnie!) na mój adres mailowy.

Przypominam, że tak jak w przypadku wcześniejszych próbnych testów, nie otrzymacie za niego oceny. Celem tego egzaminu jest sprawdzenie poziomu Waszej wiedzy i umiejętności.

Pozdrawiam serdecznie i życzę wysokich wyników.

Matematyka 

3.04, 6.04 i 7.04

 

Temat: Równania - zadania tekstowe (3h).

 

Przez 3 następne lekcje będziecie rozwiązywać zadania tekstowe za pomocą równań. Poniżej zamieszczam linki do filmików, dzięki którym przypomnicie sobie, w jaki sposób rozwiązuje się zadania tekstowe różnego typu.

 

https://pistacja.tv/film/mat00379-rownania-zadania-tekstowe  

- zadania tekstowe

https://pistacja.tv/film/mat00377-rownania-zadania-o-liczbach?playlist=549     -zadania o liczbach

https://pistacja.tv/film/mat00378-zadania-o-wieku-ludzi?playlist=549                -wiek ludzi

https://pistacja.tv/film/mat00380-rownania-zadania-procentowe?playlist=549   -zadania z procentami

 

Następnie w zeszytach rozwiążcie zadania z podręcznika:

str. 177 zad.5, 6, 7, 8,

str. 178 zad 11,13

str. 179 zad 22

dla chętnych (+) str. 179 zad 25 ( zapisz obliczenia)

 

Zadania odsyłacie do mnie na e-maila (jreclik2@gmail.com) do środy 08.04.

W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub

jreclik2@gmail.com). Pozdrawiam.

Temat: Próbny egzamin z matematyki (2h).

Liczba jednostek lekcyjnych: 2 (31.03 i 02.04) (zadania z rozwiązywania równań możecie wysłać do piątku, godz. 18.00). Nowy temat lekcji będzie podany w piątek.

  1. O 9.00 w środę wchodzicie na stronę : www.cke.gov.pllub oke.jaworzno.pl
  2. W jednej z zakładek pojawi się próbny test z matematyki.
  3. Po pobraniu materiałów i zapisaniu ich w swoim komputerze, przejdźcie do rozwiązywania zadań.
  4. Zapisujcie swoje rozwiązania w jednej z podanych możliwości:
  • w pliku w edytorze tekstu
  • korzystając z karty odpowiedzi, która będzie zamieszczona na stronie razem z arkuszem (plik edytowalny, w którym odpowiedzi będzie można zapisać komputerowo albo odręcznie);
  • na zwykłej kartce papieru, numerując kolejno rozwiązywane zadania.
  1. Przewidziany czas na rozwiązanie testu wynosi 100 minut, a osoby z wydłużonym czasem nie dłużej niż 150 minut i po jego upływie niezwłocznie prześlijcie zadania w formie plików lub zdjęć ( bardzo wyraźnych i z odpowiedziami zapisanymi czytelnie!) na mój adres mailowy: 

Przypominam, że tak jak w przypadku wcześniejszych próbnych testów,  nie otrzymacie za niego oceny. Celem tego egzaminu jest sprawdzenie poziomu Waszej wiedzy i umiejętności.

Pozdrawiam i życzę sukcesu!

 

30.03.

Temat:  Rozwiązywanie równań (2h).

Proszę dalej powtarzajcie i utrwalajcie wiadomości z podręcznika strona

169 - 170.

Lekcja ta i następna dotyczy równań, a dokładniej metody ich rozwiązania. W tym roku szkolnym rozwiązywaliśmy już dużą ilość równań, więc nie powinno Wam to sprawić większych problemów.

Posyłam linki do lekcji, gdzie rozwiązywane są równania krok po kroku.

https://www.youtube.com/watch?v=4KB2YLSV9gU - rozwiązywanie równań

https://www.youtube.com/watch?v=_T1C4-7Daaw - rozwiązywanie równań (dokończenie)

https://www.youtube.com/watch?v=fsrqw1RgWBY - przekształcenie wzorów

https://www.youtube.com/watch?v=G5qvac7xFK0 - rozwiązywanie równań.

W zeszytach rozwiązujecie zadania z podręcznika:

obowiązkowo (na ocenę) str. 177 zad 1, 2, 3

dla chętnych (na plusa) str. 177 zad. 4b, d

Rozwiązania prześlij do czwartku (2.04, godz. 18:00), na adres:  jreclik2@gmail.com (wszystkie w jednym mailu). Jako temat wiadomości wpisz swoje imię i nazwisko.

W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus lub e-mail).

Pozdrawiam!

 

Biologia

7.04.

Temat: Organizm, a środowisko - powtórzenie wiadomości

Witam Was wszystkich serdecznie. To nasza kolejna powtórka. W dobrym jej przeprowadzeniu pomoże Wam:

https://epodreczniki.pl/a/organizmy-i-srodowisko/DVTgkDAQw

Jak dobrniecie do końca lekcji czekają Was zadania, które od razu macie sprawdzone. Pozwala Wam to dobrze przygotować się ze wszystkich zagadnień, które wspólnie już przerobiliśmy. Wiadomo, że powtórki pomagają w lepszym opanowaniu materiału. Zapewne kwestie związane ze środowiskiem, jego wpływu na nas i naszego wpływu na środowisko będą nam towarzyszyć przez całe życie, ponieważ jesteśmy cząstką przyrody i wzajemnie na siebie wpływamy. Nawet obecna sytuacja sprzyja wielu przemyśleniom ekologicznym. Podejrzewam, że w tej sytuacji, której znaleźliśmy się obecnie dostrzegacie, że biologia to bardzo ważna dziedzina naukowa. Chciałabym, abyście naukę nie traktowali tylko jako przykry obowiązek, ale sposób na swój osobisty rozwój.

Z okazji Świąt Wielkanocnych życzę Wam zdrowia, pogody ducha i spędzania czasu w atmosferze miłości i wzajemnej życzliwości!

Jak już odpoczniecie i „wrócicie do szkoły” po przerwie świątecznej  życzę Wam wytrwałości i cierpliwości w osiąganiu sukcesów szkolnych!

Temat: Funkcjonowanie ekosystemu - powtórzenie

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Zdaję sobie sprawę, że ten tydzień Wasze głowy zaprząta raczej egzamin, dlatego nie ćwiczymy niczego nowego tylko utrwalamy sobie przerobiony materiał.

https://epodreczniki.pl/a/obieg-materii-i-przeplyw-energii-w-przyrodzie/Do8UrVCzC 

https://epodreczniki.pl/b/obieg-materii-i-przeplyw-energii-w-ekosystemie/Psa2cUlCm

Życzę Wam owocnej nauki!

Chemia

7.04

Temat: Obliczenia chemiczne - powtórzenie

 

Witam Was bardzo serdecznie.

Jesteśmy po serii powtórek, do których Was nakłoniłam poprzez zadawane Wam prace. Czekamy co dalej, bo należałoby pomyśleć o sprawdzianie. Na razie skupimy się na zadaniach. Chciałabym, aby w zeszytach pod dzisiejszym tematem pojawiło się 5 zadań. Możecie sami wybierać substancje (wzory alkoholi i kwasów karboksylowych), na których chcecie ćwiczyć.

Najpierw w zeszycie zapiszcie treść zadania (sami go układacie), a potem zróbcie obliczenia. Ja podam tylko jakie obliczenia mają wystąpić:

W zadaniu 1 - obliczanie masy cząsteczkowej związku chemicznego

W zadaniu 2 - obliczanie stosunków masowych w związku chemicznym

W zadaniu 3 - obliczanie jaki % masowy stanowi wybrany przez Was pierwiastek w całym związku chemicznym

W zadaniu 4 - obliczcie stężenie procentowe roztworu (możecie sami wybrać, który kwas karboksylowy lub który alkohol - oczywiście wybieracie spośród tych, które rozpuszczają się w wodzie)

W zadaniu 5 - (przepiszcie treść 4/168) i obliczcie

 

Na stronach epodreczniki też mieliście okazję poćwiczyć zadania, w zeszytach ćwiczeń też. Wiedzę teoretyczną powtórzyliście robiąc plakaty. Podejrzewam, że chcielibyście już zdobyć oceny za posiadaną wiedzę na sprawdzianie. Najpierw jednak przed Wami egzamin, więc trochę poczekacie na sprawdzian.

Na stronie szkoły jest mój mail podany prawidłowo, natomiast w zakładce z chemii Wam podałam z błędem literowy - przepraszam. Zatem na Wasze plakaty czekam do 8.04.  

 

Życzę abyście po solidnej pracy, dobrze odpoczęli i chętnie powrócili do obowiązków szkolnych.

Zdrowych i pogodnych świąt Wam życzę!

 

Temat: Kwasy karboksylowe - wpływ właściwości na zastosowanie

Witam Was na lekcji chemii. Jak widzicie, to kolejna powtórka i temat, który pomoże Wam przygotować zadaną pracę domową.

https://epodreczniki.pl/a/kwasy-karboksylowe---wlasciwosci/DAPv2781S

Na Wasze plakaty czekam do 6.04.2020. Macie szansę zdobyć dwie oceny, myślę że dobrze ją wykorzystacie. Jeszcze raz przypominam, że sami decydujecie ile i które treści chcecie wyszczególnić, a sposób w jaki to zrobicie będzie oceniony. Najpierw przemyślcie, co Was w tych tematach zainteresowało, albo pomogło Wam rozwinąć umiejętności. Na pewno samo przepisywanie nie podwyższy oceny. Plakat ma w atrakcyjny sposób zachęcać innych do poznania nowych treści.

 Życzę Wam powodzenia!

EDB 

Termin lekcji: 30 marca 2020 (poniedziałek)

Termin wykonania: do 8 kwietnia 2020 (środa)

Tematy: Wypadki i katastrofy komunikacyjne. Zagrożenia terrorystyczne.

Zapoznajcie się z tematami z książki - strona 54 oraz 60. Zobaczcie też filmiki z poniższych linków:

https://www.youtube.com/watch?v=xTLFd1nyE4M

https://www.youtube.com/watch?v=2jw8a6Auk-g

https://www.youtube.com/watch?v=xBTbJvAhLJk

Zróbcie następujące zadania z książki SPRAWDŹ, CZY POTRAFISZ (nie ĆWICZENIA)

  • Zadanie 1 strona 59
  • Zadanie 3 strona 59
  • Zadanie 1 strona 64

Wykonane zadania wyślijcie mi na pocztę . Zdjęcia zróbcie wyraźne. Wasza praca zostanie oczywiście oceniona.

Pamiętajcie, że każdy z Was ma przydzielony temat prezentacji. Po powrocie do szkoły wrócimy do ich przedstawiania na forum klasy.

Fizyka 

(2h) Temat :Obrazy tworzone przez zwierciadła płaskie.

 

Zapoznajcie się z tematem lekcji ( numer 24) na stronie 229-231 w podręczniku.

W zeszytach odpowiedzcie na pytania:

  1. Co to jest zwierciadło płaskie ?
  2. Co to jest przedmiot?
  3. Co to jest obraz pozorny?
  4. Co to jest obraz rzeczywisty?
  5. Podajcie trzy cechy obrazu otrzymanego za pomocą zwierciadła płaskiego?

Następnie zobaczcie film, gdzie dokładnie jest pokazana konstrukcja trójkąta w zwierciadle płaskim. Po obejrzeniu filmu wykonajcie tą samą konstrukcję w zeszytach.

https://www.youtube.com/watch?v=mDfMKTU3jl4

 

Następnie w zeszytach  rozwiążcie zadania z  e- ćwiczeń str 95-97 (temat 23). Zadania jeżeli macie taką możliwość możecie wydrukować i wkleić do zeszytu.

E- ćwiczenia załączam w formie pliku PDF - dostępny na samym końcu strony (pod wychowaniem fizycznym)

Obowiązkowo wykonujecie zadania od 1-6.Dla chętnych na plusa jest zadanie 7 str 97. Zadania odsyłacie na  do środy 08.04 .

 

Pozdrawiam i miłej pracy!

(2h) Temat: Odbicie o rozproszenie światła.

Przeczytajcie tekst z podręcznika str 224-227 ( temat 23).

W zeszytach odpowiedzcie na pytania:

1.Co to jest normalna ?

2.Jaki kat nazywamy kątem padania a jaki kątem odbicia.

Do ramki bądź kolorem napiszcie prawo odbicia światła (str. 225 ramka pomarańczowa).Pod tym prawem narysujcie rysunek ( strona 225 „schemat zjawiska odbicia światła”).

Do ramki bądź kolorem napiszcie co to jest rozproszenie światła (str.227 ramka pomarańczowa).

Wejdźcie na stronę https://epodreczniki.pl/a/prawo-odbicia-swiatla-powstawanie-obrazu-pozornego-w-zwierciadle-plaskim-rozproszenie-swiatla/D1DVhc9NF przeczytajcie temat 1 „Odbicie światła”.

Dodatkowo w zeszytach proszę wykonać zadania, które przesyłam w formie zdjęcia. Obowiązkowe są wszystkie zadania oprócz 29 i 30. Te dwa są dla chętnych na (++)

Zdjęcia zadań odsyłacie do mnie na emeila   do piątku 03.04 do godz.18.00

123

Geografia 

Drodzy uczniowie!
1,Temat:Wielkie miasta półkuli zachodniej /1h /; są święta więc odpocznijcie, termin wykonania  to dopiero 22.04 /./2/Przeczytajcie z podręcznika ten temat od str.114 do str.119. 3/Opracujcie w zeszycie zagadnienia :a/ wyjaśnij pojęcia: urbanizacja i wskaźnik urbanizacji; b/ Co to jest megalopolis i podaj przykłady; c/ Co to jest urbanizacja pozorna?; d/ Wyjaśnij pojęcie fawele. 4/Przepiszcie do zeszytu i uzupełnijcie poniższe zadania od 1 do 4.  5/ Proszę sprawdzajcie  w wiadomościach w librusie,  kto dzisiaj przesyła zadania z poprzedniego tygodnia do sprawdzenia. 6/ Moja skrzynka sps.ucher@gmail.com    Zdjęcia zadania przesyłają tylko  osoby, do których napiszę  na librusie, w dniu gdy jest geografia / nie wszyscy !/.  Pozdrawiam i życzę Wam zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych. Renata Ucher.

1

Drodzy uczniowie!
1,Temat: Rdzenni mieszkańcy Ameryki /1h, , termin wykonania - kolejna lekcja geografii/.2/Przeczytajcie z podręcznika ten temat od str.110 do str.113. 3/Opracujcie w zeszycie zagadnienia :a/ Wyjaśnij pojęcie :rdzenna ludność; b/ Wymień plemiona, które zamieszkiwały Amerykę przed Kolumbem; b/ Wyjaśnij pojęcie: konkwista i kolonizacja; c/ Wyszukaj w internecie definicje słów: Kreol, Mulat i Metys; d/ Jakie są przyczyny zaniku pierwotnych społeczeństw Ameryki, która z nich odegrała najważniejszą rolę; e/ Na podstawie mapy na str.122wymień kraje Ameryki , w których ludność indiańska stanowi znaczącą część populacji; f/ Przerysuj do zeszytu i uzupełnij tabelkę.

1

Drodzy uczniowie!
Od poniedziałku będę  prosić o przesyłanie zadań do kontroli na skrzynkę sps.ucher@gmail.com    Według planu lekcji, czyli w:
- poniedziałki - klasy 5b, 7a i 7b
- środy -8a i 8b, 5a, 6c
- piątki - 6a, 6b i 5c
Przysyłają tylko te osoby z  klasy, do których napiszę we wskazane dni na librusie / nie wszyscy !!! /   Pozdrawiam. Renata Ucher

Historia 

Temat: Rozpad bloku wschodniego (8.04.2020)

podr. 220-225

Uczeń:

1.Rozumie pojęcia: pierestrojka, Jesień Ludów, głasnost, uskorienie, aksamitna rewolucja, Wspólnota Niepodległych Państw (WNP); mudżahedini, dżihad, efekt domina, Konferencja Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie (KBWE), komitety helsińskie, Karta 77;

  1. Identyfikuje postacie: Reagana, Gorbaczowa, V. Havla, B. Jelcyna, N. Ceauşescu; Janajewa
  2. Zna daty: obalenia komunizmu w Polsce, Bułgarii, Rumunii i na Węgrzech (1989-1990), rozpadu ZSRS (1990), zjednoczenia Niemiec (1990), rozwiązania ZSRS (XII 1991); interwencji zbrojnej ZSRS w Afganistanie (1979-1989), katastrofy w Czarnobylu (1986), rozwiązania RWPG i Układu Warszawskiego (1991)
  3. Przedstawia rolę M. Gorbaczowa w upadku komunizmu w państwach bloku wschodniego; przedstawia przejawy kryzysu ZSRS w latach 80. XX w.; wymienia próby reform w ZSRS i określa ich skutki polityczne; wyjaśnia okoliczności rozpadu ZSRS; charakteryzuje politykę R. Reagana i jej wpływ na zmianę sytuacji międzynarodowej; charakteryzuje wydarzenia Jesieni Ludów w państwach bloku wschodniego; omawia proces rozpadu ZSRS, uwzględniając powstanie niepodległych państw w Europie; ocenia rolę M. Gorbaczowa i R. Reagana w zmianie układu sił w polityce międzynarodowej.

Notatka:

Na przełomie lat 70. i 80. ZSRS pogrążył się w kryzysie, który spotęgowała rozpoczęta w 1979 r. wojna w Afganistanie. Ponadto w USA do władzy doszedł wróg komunizmu Ronald Reagan. W 1985 roku I sekretarzem KPZR został Michaił Gorbaczow, który wprowadził program reform(pieriestrojka, głasnost, uskorienie). W 1989 r. państwach bloku wschodniego doszło do wydarzeń, które doprowadziły do upadku komunizmu - Jesień Ludów ( m.in. aksamitna rewolucja w Czechosłowacji, upadek muru berlińskiego).

1990 - zjednoczenie Niemiec

1991  - rozwiązanie RWPG i Układu Warszawskiego

1991 - pucz Janajewa - rozpad ZSRS - powstanie WNP

 

Wszystkim życzę Spokojnych i Zdrowych Świąt

 

1 i 7 kwietnia

Temat: Polska i Polacy podczas stanu wojennego. Ostatnie lata PRL. ( 2 jednostki lekcyjne)

podr. 212-217

Uczeń:

1.Rozumie pojęcia: stan wojenny, WRON, ZOMO, internowanie, OPZZ

  1. Identyfikuje postacie: Wałęsy, Jaruzelskiego, ks. Popiełuszki, Kornela Morawieckiego, Przemyka, Bujak, Frasyniuka
  2. Zna daty: wprowadzenia(12/13.12.1981) i zniesienia (22.07.1983) stanu wojennego w Polsce, pacyfikacji kopalni Wujek (16.12.1981); przyznania Nagrody Nobla Wałęsie (1983); zamordowania ks. Popiełuszki (1984);

4.Przedstawia okoliczności wprowadzenia stanu wojennego w Polsce, wskazuje wydarzenia, które doprowadziły do upadku komunizmu w Polsce, charakteryzuje przebieg stanu wojennego w Polsce; przedstawia reakcję społeczeństwa na stan wojenny; omawia okoliczności zniesienia stanu wojennego w Polsce przedstawia reakcję świata na sytuację w Polsce w okresie stanu wojennego; charakteryzuje sytuację PRL po zniesieniu stanu wojennego; opozycję w Polsce w latach 80. XX; ocenia postawy społeczeństwa wobec stanu wojennego.

Notatka do zeszytu:

Pod koniec 1981 roku władze komunistyczne zaczęły prowokować strajki, aby w jak najgorszym świetle przedstawić „Solidarność” i obwinić ją o złą sytuację gospodarczą w kraju. W nocy z 12/13 grudnia 1981 roku wprowadzono stan wojenny w Polsce. Władzę przejęła Wojskowa Rada Ocalenia Narodowego. Tysiące działaczy opozycyjnych zostało zatrzymanych i internowanych, a „Solidarność” najpierw zawieszono a potem rozwiązano. 16 grudnia 1981 r. doszło do pacyfikacji kopalni „Wujek”. Po zniesieniu stanu wojennego (22.07.1983)komuniści nadal prześladowali osoby związane z „Solidarnością, czego przykładem było zamordowanie ks. Jerzego Popiełuszko. Trudna sytuacja w kraju zmusiła wielu Polaków do emigracji.

Link  do tej lekcji oraz do lekcji o stanie wojennym: https://epodreczniki.pl/a/powstanie-solidarnosci-i-stan-wojenny/DX9vQEMif

Ćwiczenia:

  1. Wstaw X obok skutków wprowadzenia stanu wojennego:
  • Usunięcie z funkcji I sekretarza PZPR Stanisława Kani,
  • Nałożenie na PRL sankcji gospodarczych przez USA,
  • Zawieszenie działalności związków zawodowych,
  • Podjęcie strajku generalnego przez „Solidarność”,
  • Internowanie działaczy opozycji i „Solidarności”,
  • Wprowadzenie swobód obywatelskich,
  • Wprowadzenie godziny policyjnej,
  • Kontrola prywatnej korespondencji
  1. Na podstawie podręcznika (s. 218-219) lub innych źródeł napisz co to była „Pomarańczowa Alternatywa” i jak walczyła z komunizmem.

Termin: do 8 kwietnia 2020 r.

historia

Informatyka

Chłopcy

Środa, 8.04.

Dzień dobry!

Witam Was jeszcze przed feriami świątecznymi i mam nadzieję, że podejmując informatyczne zadanie, pozostaniecie w klimacie wielkanocnym. Proszę wykonać kartkę świąteczną, korzystając ze strony: canva.com (strona była wykorzystywana podczas zajęć w szkole, więc myślę, że szybko sobie przypomnicie, jak się na niej pracuje). Ważne, aby wykonana kartka zawierała elementy typowe dla polskiej tradycji związanej ze Świętami Wielkanocnymi. Dodatkowo obowiązkowo proszę umieścić napis: Zdrowych i radosnych Świąt Wielkanocnych. Pracę proszę zapisać na komputerze pod nazwą: wielkanoc.pdf (w takim formacie ściągniecie ją ze strony). Termin wykonania pracy to 17.04 - prace zostaną ocenione. Kartkę proszę przesłać na adres: . Proszę w tytule maila dodać informację, kto jest autorem danej. Jeśli ktoś z Was ma problemy ze sprzętem, proszę wykonać świąteczną kartkę ręcznie na papierowej kartce, zrobić jej zdjęcie i przesłać na adres: .

Powodzenia!

Język niemiecki 

  • Termin realizacji: do piątku 17.04.2020.
  • Ilość lekcji: 2.
  • Zrób zdjęcie notatki z zeszytu oraz zadań z ćwiczeń.
  • WYSYŁAMY JEDNEGO MAILA Z ZAŁĄCZNIKAMI
  • Zdjęcia wyślij na maila: zdrojewskakucdaria@gmail.com

      W temacie wpisz imię, nazwisko, klasę.

  • Sposób oceny: niektóre zadania zostaną ocenione.
  • Sposób kontaktu: librus. Na maila wysyłamy tylko zdjęcia zadań. W razie pytań odnośnie zadań proszę śmiało pisać na librusa.
  • Problemy techniczne: proszę o informację na librusa w przypadku problemów technicznych.

Dzień dobry,

wysyłam Wam dwie lekcje. Możecie je zrobić dziś, jutro, albo po świętach - do piątku tj. 17 kwietnia.

Zapiszcie w zeszycie temat lekcji:

Thema: Ein interessantes Buch - końcówki przymiotnika.

Otwórzcie podręcznik str. 68 zad 12a.

  • Przepiszcie słówka do zeszytu i je przetłumaczcie, np. ein interessantes Buch - interesująca książka. Zapisz na kolorowo literki, które są w podręczniku kolorem.

Literki napisane kolorem na końcu każdego z przepisanych przez Ciebie przymiotników to właśnie jego końcówka. Końcówka zmienia się w zależności od rodzaju rzeczownika (zależnie od tego, czy rzeczownik jest rodzaju męskiego, żeńskiego lub nijakiego).

Zapiszcie w zeszycie:

  • Gdy rzeczownik jest rodzaju męskiego, np. „der IPod” i chcemy napisać „nowy iPod”:

      ein neuER IPod - ein + przymiotnik z końcówką „ER” + rzeczownik.

  • Gdy rzeczownik jest rodzaju żeńskiego, np. „die Katze” i chcemy napisać „czarny kot”:

      eine schwarzE Katze - eine + przymiotnik z końcówką „E” + rzeczownik.

  • Gdy rzeczownik jest rodzaju nijakiego, np. „ das Buch” i chcemy napisać „interesująca książka”:

      ein interessantES Buch - ein + przymiotnik z końcówką „ES” + rzeczownik.

Napiszcie w zeszycie mini ściągę :)

  • rodzaj męski - ein + przymiotnik z końcówką „ER” + rzeczownik,
  • rodzaj żeński - eine + przymiotnik z końcówką „E” + rzeczownik.
  • rodzaj nijaki - ein + przymiotnik z końcówką „ES” + rzeczownik.

 

Wróć teraz do słówek przepisanych na początku lekcji i przeanalizuj czytając jeszcze raz regułki dlaczego te przymiotniki mają takie końcówki.

Bez paniki teraz poćwiczymy :)

Napisz w zeszycie:

  • sympatyczny chłopak - chłopak jest „der Junge”, więc jest rodzaju męskiego.

      Popatrz na regułkę wyżej i będzie tak: ein sympathischER Junge.

      Do przymiotnika dodaliśmy końcówę „ ER”.

  • Miła nauczycielka - nauczycielka jest „die Lehrerin”, więc jest rodzaju żeńskiego.

      Do przymiotnika dodamy końcówkę „E”,

      eine nettE Lehrerin.

Przetłumacz teraz w zeszycie, potrzebne słówka są  w nawiasie:

  • duże miasto (groB, die Stadt),
  • szybkie auto (schnell, das Auto),
  • dobry prezent (gut, das Geschenk),
  • nowa mp3 (neu, der MP3-Player),
  • interesujący kryminał (interessant, der Krimi),
  • mały pies (klein, der Hund),
  • brązowy koń (braun, das Pferd),
  • nudna książka (langweilig, das Buch),
  • świetna impreza (toll, die Party),
  • smaczna pizza (lecker, die Pizza).

W razie wątpliwości i pytań piszcie na librusa.

Napiszcie temat lekcji.

Stunde: Wiederholung - powtórzenie wiadomości.

W ramach powtórki poprzednich lekcji będziemy pracować w ćwiczeniach.

Ćwiczenia str. 43 zad.5,6,7,8

Zróbcie mi zdjęcia obu lekcji i wyślijcie JEDNEGO maila z załącznikami.

Życzę Wam przede wszystkim zdrowych i spokojnych Świąt.

Daria Zdrojewska-Kuc

  • Termin realizacji: do wtorku.
  • Ilość lekcji: 2.
  • Zrób zdjęcie notatki z zeszytu oraz zadań z ćwiczeń.
  • Zdjęcia wyślij na maila: zdrojewskakucdaria@gmail.com

W temacie wpisz imię, nazwisko, klasę.

  • Sposób oceny: niektóre zadania zostaną ocenione.
  • Sposób kontaktu: librus. Na maila wysyłamy tylko zdjęcia zadań. W razie pytań odnośnie zadań proszę śmiało pisać na librus.
  • Problemy techniczne: proszę o informację na librusa w przypadku problemów technicznych.

 

Zapisz temat.
Thema: Alles Gute zum Geburtstag! - zapraszanie na urodziny i składanie życzeń.

  • Przepisz:
  1. Ich lade dich ein - zapraszam Cię.
  2. Ich möchte dich einladen - chciałbym Cię zaprosić.
  3. Am 5. Februar gebe ich eine Geburtstagsparty. Komm bitte! - 5. lutego wydaję przyjęcie urodzinowe. Przyjdź proszę.
  4. Vielen Dank für die Einladung - Bardzo dziękuję za zaproszenie.
  5. Ich komme bestimmt - Przyjdę na pewno .
  6. Ich kann leider nicht kommen - nie mogę niestety przyjść.
  7. Es tut mir leid - przykro mi.
  • Przeczytaj maila z podręcznika str. 66.
  • Przepisz zdania z punktów 1-5 (pod mailami) do zeszytu. Zadecyduj, które zdania są prawdziwe, a które fałszywe. Obok zdania prawdziwego napisz “R”, obok fałszywego “F”.
  • Ćwiczenia str. 37 zad. 20, 21, 22

 

Thema:  Soll ich ein Gedicht schreiben? - wyrażanie powinności i tryb rozkazujący.

Przepisz do zeszytu:

  • Czasownik “sollen” oznacza “powinnio się”.

ich soll                        wir sollen

du sollst                      ihr sollt

er,sie,es soll                sie/Sie sollen

  • Ich soll Mathe lernen - powinienem uczyć się matmy.
  • Sollst du so lange schlafen? - czy powinieneś tak długo spać?
  • Wir sollen Tina einladen - powinniśmy zaprosić Tinę.
  • Przetłumacz zdania. Można korzystać ze słowika.
  1. Powinienem iść do domu,
  2. Ty nie powinieneś za dużo (zu viel) jeść,
  3. Twoja mama powinna upiec tort (eine Torte).
  4. Powinniśmy kupić prezent.
  5. On powinien zaśpiewać sto lat (ein Geburtstagslied).
  6. Powinniście zaprosić przyjaciół.

Przepisz do zeszytu:

Tryb rozkazujący: odmieniasz czasownik do drugiej osoby (du), wyrzucasz końcówkę “st” oraz umlauty, np.

  • du trinkst Wasser - TRINK WASSER! - pij wodę!
  • du kaufst eine Pizza - KAUF EINE PIZZA! - kup pizzę!
  • du fährst nach Rybnik - FAHR NACH RYBNIK! - jedź do Rybnika!

Napisz w trybie rozkazującym. Nie musisz pisać odmiany do “du” wystarczy, że napiszesz od razu tryb rozkazujący, a odmienisz sobie to w głowie.

  • Idź spać!
  • Przyjdź tutaj (hier)!
  • Mów po angielsku (du sprichst)!
  • Jedź do Niemiec!
  • Czytaj książkę!
  • Odrób (machen) lekcje!

Religia

Temat : Wielkanoc - pusty grób

Przeczytaj i przepisz do zeszytu urywek Ewg.św. Łk.24 1-9.

Wieczorem rozważ sobie te słowa i podziękuj Jezusowi za Zbawienie.

WDŻ

Na końcu strony znajduje się plik pdf.

W-F

 DZIEWCZYNY 

1.04-8.04

Dziękuję wszystkim , które wysłały wyniki testu. Czekam jeszcze na resztę . Te , które zrobiły cały test wpisze ocenę, pozostałe jak dokończą . Dziewczyny wysyłam Wam na najbliższy tydzień zestawy ćwiczeń , które możecie w czasie wolnym od nauki wykonać. Pamiętajcie o rozgrzewce , każda ćwiczy na miarę swoich możliwości.

Zapraszam do nagrywania filmików- dla chętnych ! Jak ćwiczycie i przesłania na mój e-mail

Propozycje ćwiczeń na ten tydzień:

https://www.youtube.com/watch?v=UbcjnU3wu0U&fbclid=IwAR2Zck1v9ZNHmytC8DtVQreFUXjxWh1czJraWaKWHA76InIH0QU0gQxj5xI

https://www.youtube.com/watch?v=RvN0mb0IpAc&fbclid=IwAR0S5IR2JMiNjeTS_is7P77xFI1B0ljl6v6ovm9O9gmvRaoE7QO3zAgXGGI

https://www.youtube.com/watch?v=AlyqBfDqp94&fbclid=IwAR200HTBi-PzC5xdUDDkNaJ6CxhqH_ml6nrjKFZb2UvJ6LM4tEKtUQm0_y4

30.03-31.03

Dzisiaj ostatni dzień na przygotowaniu się do Indeksu Sprawności Fizycznej , we wtorek wykonujecie cały test, przesyłając do środy wieczora tabelki z wynikami na adres      e-mail: .

Dla chętnych , którzy chcą zrobić coś więcej  dla zdrowia polecam trening interwałowy całego ciała ( wystarczy zrobić jedną serię). Trzymam za Was kciuki- powodzenia. Pozdrawiam Was gorąco.

https://www.youtube.com/watch?v=aRzvpq4eXNk&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1whTapCkDxLj_V1aukPPPWja5FV_Q-ajTiKqGcEoeamfm-mkmllWdwmoE

CHŁOPCY

6.04.2020r.

Temat: Doskonalenie poznanych układów tanecznych.

Trening online:

https://www.youtube.com/watch?v=0OLiAtvhmpo

 

7.04.2020r.

Temat: Doskonalenie umiejętności stosowania zasad czystej gry w wybranej grze rekreacyjnej (ringo, kwadrant, badminton, unihokej, tenis stołowy).

Przypomnienie zasad tenisa stołowego:

https://www.youtube.com/watch?v=C53F_FITddw

30.03.2020r.
Temat: Doskonalenie zwodu pojedynczego i podwójnego.
 
Zwód pojedynczy:
 
Zwód podwójny:
 
W miarę możliwości wykonujemy ćwiczenia.
 
Do piątku (3.04.2020r.) do godziny 15.00 wysyłamy plan rozgrzewki:
 
31.03.2020r.
Temat: Nauka umiejętności posługiwania się mapą podczas biegów w terenie.
 
Proszę zapoznać się jak należy posługiwać się w mapą. W miarę możliwości wykonywać ćwiczenia.
 Po powrocie do szkoły wykonamy bieg.
 
2.04.2020r.
Temat: Sprawdzamy swoją wytrzymałość biegową - test Coopera.
 
 
Zapoznajcie się dokładnie jakie znaczenie ma test Coopera. Ćwiczymy w miar możliwości.
 
3.04.2020r.
Temat: Doskonalenie zwodu pojedynczego i podwójnego.
 
Powtarzamy materiał. Proszę dokładnie zapoznać się z techniką nauczania i w miarę możliwości wykonywać ćwiczenia.
 
Zwód pojedynczy:
 
Zwód podwójny:
 
Do piątku (3.04.2020r.) do godziny 15.00 wysyłamy plan rozgrzewki:
 
Kategoria: powiązane pliki [3]
Format Nazwa pliku Rozmiar Pobierz
pdf czasy teoria.pdf 62.14KB pobierz Plik: czasy teoria.pdf
pdf zeszyt-cwiczen-spotkania-z-fizyka-klasa-8-zadania-na-marzec-kwiecien.pdf 4.04MB pobierz Plik: zeszyt-cwiczen-spotkania-z-fizyka-klasa-8-zadania-na-marzec-kwiecien.pdf
pdf klasa 8.pdf 1.65MB pobierz Plik: klasa 8.pdf
do góry