8b
Egzamin
Codziennie wchodzimy w podany link i do zeszytów z 3 przedmiotów rozwiązujemy podany zestaw. Po południu sprawdzamy odpowiedzi i zaznaczamy w zeszycie poprawność wykonanych zadań.
https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/
Język polski
8.04.2020r.
Liczba jednostek lekcyjnych: 1
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
Witajcie
Temat: Co mówią o nas nasze imiona i nazwiska ?
- W ramach powtórzenia przeczytajcie wiadomości z podręcznika na str.288 oraz 291.
- Ćwiczenie 5 ze str.290 wykonajcie w zeszycie- napiszcie krótki komentarz na temat mody nadawania imion pochodzących z języków obcych.
- W ramach powtórki wykonajcie zadania z zeszytu ćwiczeń- str. 58-59.
- Prześlijcie zdjęcie ćw. 5/290 na mój adres.
- Napisz, jakie jest pochodzenie i znaczenie Twojego imienia, skorzystaj z dostępnych źródeł.
Pozdrawiam i z okazji zbliżających się świąt Wielkiej Nocy życzę Wam i Waszym najbliższym przede wszystkim zdrowia i nadziei, ale także wspaniałych, rodzinnych chwil spędzonych w gronie tych, których tak bardzo kochacie.
6.04.2020r.
7.04.2020r.
Liczba jednostek lekcyjnych: 2
Forma i sposób sprawdzenia zadań- e-mail
Witajcie
Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z fonetyki.
- W ramach powtórzenia wiadomości przeczytajcie przypomnienie z podręcznika- str. 250-253.
- Wykonajcie w zeszycie ćw.1 (a) str. 250, 5 str. 251 oraz 11 str. 253.
- Zeszyt ćwiczeń: str.51-53
Pozdrawiam i życzę owocnej pracy.
Liczba jednostek lekcyjnych: 2
Termin realizacji: 1.04.2020 r. 2.04.2020r.
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
1.04.2020r.
- Do zeszytu wpisz temat: Twórca i jego czasy - Sławomir Mrożek.
- Przeczytaj wiadomości z podręcznika ze stron 230.
- Wykorzystując oś czasu i wiadomości z podręcznika, sporządź notatkę biograficzną dotyczącą Sławomira Mrożka, uwzględnij między innymi: datę narodzin, informacje na temat twórczości, udział w istotnych przedsięwzięciach, portret współczesnego społeczeństwa oraz cechy.
- Uzupełnij kartę pracy.
- Przyjrzyj się ilustracji satyrycznej Sławomira Mrożka zamieszczonej na stronie internetowej Muzeum Karykatury (http://www.muzeumkarykatury.pl/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=234:mroek-sawomir-1928-1997&catid=41:artyci&Itemid=516). Wyjaśnij, na czym polega żart tego rysunku.
2.04.2020r.
Temat: Artysta czy celebryta ? O wyborach tożsamościowych pewnego koguta.
- Odpowiedz na pytanie, kim według Ciebie, jest artysta i jaką rolę odgrywa w społeczeństwie ?
- Zapoznaj się z tekstem „Artysta” znajdującym się na str. 232 oraz na stronie:
https://www.youtube.com/watch?v=c15M0XRyPDc
Odpowiedz na pytania: 2, 3 i ze str. 232 w podręczniku.
- Wejdź na stronę: https://cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_OSMOKLASISTY/Arkusze_pokaz/Pokaz_arkusz_EO_C_polski.pdf
Wykonaj ćwiczenie 6 z testu na tej stronie.
- W kilku zdaniach streść „Artystę". Nie oceniaj, nie interpretuj- skup się na przedstawionej sytuacji.
- Sformułuj jedno zdanie, które mogłoby pełnić funkcję morału „Artysty”.
- W kilku zdaniach napisz, czy we współczesnym świecie można osiągnąć sukces i pozostać sobą ?
Zrób zdjęcie zadania 3, 4, 5 i 6 i wyślij na mój mail.
Pozdrawiam i życzę owocnej pracy.
30.03.2020
Forma i sposób sprawdzenia zadań: e-mail
Liczba jednostek lekcyjnych: 3
Temat: Próbny egzamin z języka polskiego.
1.Bardzo proszę, aby o 9.00 wejść na stronę : www.cke.gov.pl lub oke.jaworzno.pl
2.W jednej z zakładek pojawi się próbny test z języka polskiego.
3.Po pobraniu materiałów i zapisaniu ich w swoim komputerze, przejdźcie do rozwiązywania zadań.
4. Zapisujcie swoje rozwiązania w jednej z podanych możliwości:
- w pliku w edytorze tekstu;
- korzystając z karty odpowiedzi, która będzie zamieszczona na stronie razem z arkuszem (plik edytowalny, w którym odpowiedzi będzie można zapisać komputerowo albo odręcznie);
- na zwykłej kartce papieru, numerując kolejno rozwiązywane zadania.
5. Przewidziany czas na rozwiązanie testu wynosi 120 minut i po jego upływie prześlijcie zadania w formie plików lub zdjęć na mój adres mailowy: lub
6. Pamiętajcie, że próbny egzamin z języka polskiego jest przeprowadzony wyłącznie w celu informacyjnym- czyli daje Wam kolejną szansę na pracę z arkuszem egzaminacyjnym. Drugim celem tego egzaminu jest zidentyfikowanie Waszych wiadomości i umiejętności, które opanowaliście w stopniu zadowalającym oraz tych wiadomości, które wymagają jeszcze doskonalenia. Dlatego bardzo proszę, abyście pracowali samodzielnie.
Pozdrawiam i życzę owocnej pracy oraz jak najlepszego wyniku.
Język angielski
Grupa Z
8.04
Welcome before Easter!
Dziś zapraszam do zabawy wielkanocnej. Na zdjęciu gra planszowa z pytaniami o Wielkanoc. Zachęcam do gry z rodziną (jeśli jest English-speaking) albo online z kolegami.
I wish you Happy Easter and see you after the break!
6.04.2020
Topic: Let’s go shopping- czytanie i słuchanie. (1 godzina lekcyjna)
Dzień dobry. Dzisiaj zapraszam was na lekcję związaną z ćwiczeniem rozumienia tekstu pisanego i słuchanego. Wykonajcie proszę do zeszytu:
- zadanie 2 na stronie 105. W tym zadaniu musicie ułożyć zdania w odpowiedniej kolejności.
- zadanie 4 na tej samej stronie - należy posłuchać nagrania i wybrać właściwą odpowiedź.
- zadanie 3 na stronie 106 - słuchamy czterech osób i dopasowujemy do każdej z nich zdania od A do E.
- zadanie 7 na tej samej stronie - ułóżcie wyrazy w odpowiedniej kolejności, aby powstały pytania i odpowiedzcie na nie całymi zdaniami.
Słuchanki dostępne są tak jak poprzednio w edesk https://edesk.pearson.pl/Account/Login?returnUrl=/&page=student w zakładce szkoła podstawowa- repetytorium cd 3. Nagrania numer 4 i 5.
Zdjęcia zadań proszę przesłać mi na adres mailowy do wtorku do godziny 18.00. Pozdrawiam
3.04
Temat: Shopping- słownictwo. (1 godzina lekcyjna)
Dzień dobry.
Po ciężkiej pracy na egzaminie próbnym, chwila wytchnienia. Przejdziemy sobie dzisiaj do nowego rozdział, czyli zakupy i usługi przed nami.
Na początek jak zawsze zapoznamy się ze słownictwem i wykonamy kilka ćwiczeń z nim związanych. Otwórzcie podręczniki na stronie 103 i korzystając z listy słówek spróbujcie wykonać zadania nr 1, 2, 6 i 7. Wszystkie niezbędne słowa znajdziecie na stronie obok.
Na zdjęcia z rozwiązaniami czekam na mailu do piątku do godziny osiemnastej.
Pozdrawiam i w razie problemów - służę pomocą na grupie lub innej formie.
30.03-1.04
Liczba jednostek lekcyjnych: 2
Temat: Próbny egzamin z języka angielskiego.
Nasz dzisiejszy temat zrealizujecie sobie w środę (1 kwietnia) rozwiązując próbny egzamin ósmoklasisty przygotowany dla Was przez CKE (trwa 90 minut, czyli 2 godziny lekcyjne).
O 9.00 w środę wchodzimy na stronę : www.cke.gov.pl lub oke.jaworzno.pl i pobieramy arkusz egzaminu wraz z nagraniami (postaram się wejść, pobrać te materiału i przesłać Wam na maile zebrane, gdy wysłaliście mi zadania w ubiegłym tygodniu. Gdybyście mieli problemy ze stroną- sprawdzajcie maila.)
Zapisujcie swoje rozwiązania w jednej z podanych możliwości:
- w pliku w edytorze tekstu (word, open office, itp.);
- korzystając z karty odpowiedzi, która będzie zamieszczona na stronie razem z arkuszem (plik edytowalny, w którym odpowiedzi będzie można zapisać komputerowo albo odręcznie);
- na zwykłej kartce papieru, numerując kolejno rozwiązywane zadania.
Niezwłocznie po wykonaniu zadań we wskazanym czasie (przypominam- 90 minut, a osoby z wydłużonym czasem nie dłużej niż 135 minut) prześlijcie je w formie plików lub zdjęć (bardzo wyraźnych i z odpowiedziami zapisanymi czytelnie!) na mój adres mailowy.
Przypominam, że tak jak w przypadku wcześniejszych próbnych testów, nie otrzymacie za niego oceny. Celem tego egzaminu jest sprawdzenie poziomu Waszej wiedzy i umiejętności.
Pozdrawiam serdecznie i życzę wysokich wyników.
Grupa ŚZ
8.04
Welcome before Easter!
Dziś zapraszam do zabawy wielkanocnej. Na zdjęciu gra planszowa z pytaniami o Wielkanoc. Zachęcam do gry z rodziną (jeśli jest English-speaking) albo online z kolegami.
I wish you Happy Easter and see you after the break!
6.04.2020
Topic: Let’s go shopping- czytanie i słuchanie. (1 godzina lekcyjna)
Dzień dobry. Dzisiaj zapraszam was na lekcję związaną z ćwiczeniem rozumienia tekstu pisanego i słuchanego. Wykonajcie proszę do zeszytu:
- zadanie 2 na stronie 105. W tym zadaniu musicie ułożyć zdania w odpowiedniej kolejności.
- zadanie 4 na tej samej stronie - należy posłuchać nagrania i wybrać właściwą odpowiedź.
- zadanie 3 na stronie 106 - słuchamy czterech osób i dopasowujemy do każdej z nich zdania od A do E.
- zadanie 7 na tej samej stronie - ułóżcie wyrazy w odpowiedniej kolejności, aby powstały pytania i odpowiedzcie na nie całymi zdaniami.
Słuchanki dostępne są tak jak poprzednio w edesk https://edesk.pearson.pl/Account/Login?returnUrl=/&page=student w zakładce szkoła podstawowa- repetytorium cd 3. Nagrania numer 4 i 5.
Zdjęcia zadań proszę przesłać mi na adres mailowy do wtorku do godziny 18.00. Pozdrawiam
2.04
Temat: Shopping- słownictwo. (1 godzina lekcyjna)
Dzień dobry.
Po ciężkiej pracy na egzaminie próbnym, chwila wytchnienia. Przejdziemy sobie dzisiaj do nowego rozdział, czyli zakupy i usługi przed nami.
Na początek jak zawsze zapoznamy się ze słownictwem i wykonamy kilka ćwiczeń z nim związanych. Otwórzcie podręczniki na stronie 103 i korzystając z listy słówek spróbujcie wykonać zadania nr 1, 2, 6 i 7. Wszystkie niezbędne słowa znajdziecie na stronie obok.
Na zdjęcia z rozwiązaniami czekam na mailu do piątku do godziny osiemnastej.
Pozdrawiam i w razie problemów - służę pomocą na grupie lub innej formie.
30.03-1.04
Liczba jednostek lekcyjnych: 2
Temat: Próbny egzamin z języka angielskiego.
Nasz dzisiejszy temat zrealizujecie sobie w środę (1 kwietnia) rozwiązując próbny egzamin ósmoklasisty przygotowany dla Was przez CKE (trwa 90 minut, czyli 2 godziny lekcyjne).
O 9.00 w środę wchodzimy na stronę : www.cke.gov.pl lub oke.jaworzno.pl i pobieramy arkusz egzaminu wraz z nagraniami (postaram się wejść, pobrać te materiału i przesłać Wam na maile zebrane, gdy wysłaliście mi zadania w ubiegłym tygodniu. Gdybyście mieli problemy ze stroną- sprawdzajcie maila.)
Zapisujcie swoje rozwiązania w jednej z podanych możliwości:
- w pliku w edytorze tekstu (word, open office, itp.);
- korzystając z karty odpowiedzi, która będzie zamieszczona na stronie razem z arkuszem (plik edytowalny, w którym odpowiedzi będzie można zapisać komputerowo albo odręcznie);
- na zwykłej kartce papieru, numerując kolejno rozwiązywane zadania.
Niezwłocznie po wykonaniu zadań we wskazanym czasie (przypominam- 90 minut, a osoby z wydłużonym czasem nie dłużej niż 135 minut) prześlijcie je w formie plików lub zdjęć (bardzo wyraźnych i z odpowiedziami zapisanymi czytelnie!) na mój adres mailowy.
Przypominam, że tak jak w przypadku wcześniejszych próbnych testów, nie otrzymacie za niego oceny. Celem tego egzaminu jest sprawdzenie poziomu Waszej wiedzy i umiejętności.
Pozdrawiam serdecznie i życzę wysokich wyników.
Matematyka
3.04, 7.04 i 8.04
(3h)Temat: Równania - zadania tekstowe .
Przez 3 następne lekcje będziecie rozwiązywać zadania tekstowe za pomocą równań. Poniżej zamieszczam linki do filmików, dzięki którym przypomnicie sobie, w jaki sposób rozwiązuje się zadania tekstowe różnego typu.
https://pistacja.tv/film/mat00379-rownania-zadania-tekstowe
- zadania tekstowe
https://pistacja.tv/film/mat00377-rownania-zadania-o-liczbach?playlist=549 -zadania o liczbach
https://pistacja.tv/film/mat00378-zadania-o-wieku-ludzi?playlist=549 -wiek ludzi
https://pistacja.tv/film/mat00380-rownania-zadania-procentowe?playlist=549 -zadania z procentami
Następnie w zeszytach rozwiążcie zadania z podręcznika:
str. 177 zad.5, 6, 7, 8,
str. 178 zad 11,13
str. 179 zad 22
dla chętnych (+) str. 179 zad 25 ( zapisz obliczenia)
Zadania odsyłacie do mnie na e-maila (fryszjoanna@gmail.com) do środy 08.04.
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów służę pomocą (Librus,email lub grupa).
Pozdrawiam.
(2h) Temat: Próbny egzamin z matematyki.
Liczba jednostek lekcyjnych: 2 ( 31.03 i 01.04) ( zadania z „rozwiązywania równań” możecie wysłać do czwartku do godziny 18.00).Nowy temat lekcji będzie podany w piątek.
- O 9.00 we wtorek wchodzicie na stronę : www.cke.gov.pllub oke.jaworzno.pl
- W jednej z zakładek pojawi się próbny test z matematyki.
- Po pobraniu materiałów i zapisaniu ich w swoim komputerze, przejdźcie do rozwiązywania zadań.
- Zapisujcie swoje rozwiązania w jednej z podanych możliwości:
- w pliku w edytorze tekstu
- korzystając z karty odpowiedzi, która będzie zamieszczona na stronie razem z arkuszem (plik edytowalny, w którym odpowiedzi będzie można zapisać komputerowo albo odręcznie);
- na zwykłej kartce papieru, numerując kolejno rozwiązywane zadania.
- Przewidziany czas na rozwiązanie testu wynosi 100 minut a osoby z wydłużonym czasem nie dłużej niż 150 minut i po jego upływie niezwłocznie prześlijcie zadania w formie plików lub zdjęć ( bardzo wyraźnych i z odpowiedziami zapisanymi czytelnie!) na mój adres mailowy:
Przypominam, że tak jak w przypadku wcześniejszych próbnych testów, nie otrzymacie za niego oceny. Celem tego egzaminu jest sprawdzenie poziomu Waszej wiedzy i umiejętności.
Pozdrawiam i życzę sukcesu!.
Biologia
7.04.
Temat: Organizm, a środowisko - powtórzenie wiadomości
Witam Was wszystkich serdecznie. To nasza kolejna powtórka. W dobrym jej przeprowadzeniu pomoże Wam:
https://epodreczniki.pl/a/organizmy-i-srodowisko/DVTgkDAQw
Jak dobrniecie do końca lekcji czekają Was zadania, które od razu macie sprawdzone. Pozwala Wam to dobrze przygotować się ze wszystkich zagadnień, które wspólnie już przerobiliśmy. Wiadomo, że powtórki pomagają w lepszym opanowaniu materiału. Zapewne kwestie związane ze środowiskiem, jego wpływu na nas i naszego wpływu na środowisko będą nam towarzyszyć przez całe życie, ponieważ jesteśmy cząstką przyrody i wzajemnie na siebie wpływamy. Nawet obecna sytuacja sprzyja wielu przemyśleniom ekologicznym. Podejrzewam, że w tej sytuacji, której znaleźliśmy się obecnie dostrzegacie, że biologia to bardzo ważna dziedzina naukowa. Chciałabym, abyście naukę nie traktowali tylko jako przykry obowiązek, ale sposób na swój osobisty rozwój.
Z okazji Świąt Wielkanocnych życzę Wam zdrowia, pogody ducha i spędzania czasu w atmosferze miłości i wzajemnej życzliwości!
Jak już odpoczniecie i „wrócicie do szkoły” po przerwie świątecznej życzę Wam wytrwałości i cierpliwości w osiąganiu sukcesów szkolnych!
Temat: Funkcjonowanie ekosystemu - powtórzenie
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Zdaję sobie sprawę, że ten tydzień Wasze głowy zaprząta raczej egzamin, dlatego nie ćwiczymy niczego nowego tylko utrwalamy sobie przerobiony materiał.
https://epodreczniki.pl/a/obieg-materii-i-przeplyw-energii-w-przyrodzie/Do8UrVCzC
https://epodreczniki.pl/b/obieg-materii-i-przeplyw-energii-w-ekosystemie/Psa2cUlCm
Życzę Wam owocnej nauki!
Chemia
7.04
Temat: Obliczenia chemiczne - powtórzenie
Witam Was bardzo serdecznie.
Jesteśmy po serii powtórek, do których Was nakłoniłam poprzez zadawane Wam prace. Czekamy co dalej, bo należałoby pomyśleć o sprawdzianie. Na razie skupimy się na zadaniach. Chciałabym, aby w zeszytach pod dzisiejszym tematem pojawiło się 5 zadań. Możecie sami wybierać substancje (wzory alkoholi i kwasów karboksylowych), na których chcecie ćwiczyć.
Najpierw w zeszycie zapiszcie treść zadania (sami go układacie), a potem zróbcie obliczenia. Ja podam tylko jakie obliczenia mają wystąpić:
W zadaniu 1 - obliczanie masy cząsteczkowej związku chemicznego
W zadaniu 2 - obliczanie stosunków masowych w związku chemicznym
W zadaniu 3 - obliczanie jaki % masowy stanowi wybrany przez Was pierwiastek w całym związku chemicznym
W zadaniu 4 - obliczcie stężenie procentowe roztworu (możecie sami wybrać, który kwas karboksylowy lub który alkohol - oczywiście wybieracie spośród tych, które rozpuszczają się w wodzie)
W zadaniu 5 - (przepiszcie treść 4/168) i obliczcie
Na stronach epodreczniki też mieliście okazję poćwiczyć zadania, w zeszytach ćwiczeń też. Wiedzę teoretyczną powtórzyliście robiąc plakaty. Podejrzewam, że chcielibyście już zdobyć oceny za posiadaną wiedzę na sprawdzianie. Najpierw jednak przed Wami egzamin, więc trochę poczekacie na sprawdzian.
Na stronie szkoły jest mój mail podany prawidłowo, natomiast w zakładce z chemii Wam podałam z błędem literowy - przepraszam. Zatem na Wasze plakaty czekam do 8.04.
Życzę abyście po solidnej pracy, dobrze odpoczęli i chętnie powrócili do obowiązków szkolnych.
Zdrowych i pogodnych świąt Wam życzę!
Temat: Kwasy karboksylowe - wpływ właściwości na zastosowanie
Witam Was na lekcji chemii. Jak widzicie, to kolejna powtórka i temat, który pomoże Wam przygotować zadaną pracę domową.
https://epodreczniki.pl/a/kwasy-karboksylowe---wlasciwosci/DAPv2781S
Na Wasze plakaty czekam do 6.04.2020. Macie szansę zdobyć dwie oceny, myślę że dobrze ją wykorzystacie. Jeszcze raz przypominam, że sami decydujecie ile i które treści chcecie wyszczególnić, a sposób w jaki to zrobicie będzie oceniony. Najpierw przemyślcie, co Was w tych tematach zainteresowało, albo pomogło Wam rozwinąć umiejętności. Na pewno samo przepisywanie nie podwyższy oceny. Plakat ma w atrakcyjny sposób zachęcać innych do poznania nowych treści.
Życzę Wam powodzenia!
EDB
Termin lekcji: 30 marca 2020 (poniedziałek)
Termin wykonania: do 8 kwietnia 2020 (środa)
Tematy: Wypadki i katastrofy komunikacyjne. Zagrożenia terrorystyczne.
Zapoznajcie się z tematami z książki - strona 54 oraz 60. Zobaczcie też filmiki z poniższych linków:
https://www.youtube.com/watch?v=xTLFd1nyE4M
https://www.youtube.com/watch?v=2jw8a6Auk-g
https://www.youtube.com/watch?v=xBTbJvAhLJk
Zróbcie następujące zadania z książki SPRAWDŹ, CZY POTRAFISZ (nie ĆWICZENIA)
- Zadanie 1 strona 59
- Zadanie 3 strona 59
- Zadanie 1 strona 64
Wykonane zadania wyślijcie mi na pocztę . Zdjęcia zróbcie wyraźne. Wasza praca zostanie oczywiście oceniona.
Pamiętajcie, że każdy z Was ma przydzielony temat prezentacji. Po powrocie do szkoły wrócimy do ich przedstawiania na forum klasy.
Fizyka
(2h) Temat :Obrazy tworzone przez zwierciadła płaskie.
Zapoznajcie się z tematem lekcji ( numer 24) na stronie 229-231 w podręczniku.
W zeszytach odpowiedzcie na pytania:
- Co to jest zwierciadło płaskie ?
2.Co to jest przedmiot?
- Co to jest obraz pozorny?
4.Co to jest obraz rzeczywisty?
5.Podajcie trzy cechy obrazu otrzymanego za pomocą zwierciadła płaskiego?
Następnie zobaczcie film, gdzie dokładnie jest pokazana konstrukcja trójkąta w zwierciadle płaskim. Po obejrzeniu filmu wykonajcie tą samą konstrukcję w zeszytach.
https://www.youtube.com/watch?v=mDfMKTU3jl4
Następnie w zeszytach rozwiążcie zadania z e- ćwiczeń str 95-97 (temat 23). Zadania jeżeli macie taką możliwość możecie wydrukować i wkleić do zeszytu.
E- ćwiczenia załączam w formie pliku PDF- dostępne na samym dole strony. .
Obowiązkowo wykonujecie zadania od 1-6.Dla chętnych na plusa jest zadanie 7 str 97. Zadania odsyłacie na do poniedziałku 06.04 do godz 18.00.
Pozdrawiam i miłej pracy!
Geografia
Drodzy uczniowie!
1,Temat:Wielkie miasta półkuli zachodniej /1h /; są święta więc odpocznijcie, termin wykonania to dopiero 22.04 /./2/Przeczytajcie z podręcznika ten temat od str.114 do str.119. 3/Opracujcie w zeszycie zagadnienia :a/ wyjaśnij pojęcia: urbanizacja i wskaźnik urbanizacji; b/ Co to jest megalopolis i podaj przykłady; c/ Co to jest urbanizacja pozorna?; d/ Wyjaśnij pojęcie fawele. 4/Przepiszcie do zeszytu i uzupełnijcie poniższe zadania od 1 do 4. 5/ Proszę sprawdzajcie w wiadomościach w librusie, kto dzisiaj przesyła zadania z poprzedniego tygodnia do sprawdzenia. 6/ Moja skrzynka sps.ucher@gmail.com Zdjęcia zadania przesyłają tylko osoby, do których napiszę na librusie, w dniu gdy jest geografia / nie wszyscy !/. Pozdrawiam i życzę Wam zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych. Renata Ucher.
Drodzy uczniowie!
1,Temat: Rdzenni mieszkańcy Ameryki /1h, , termin wykonania - kolejna lekcja geografii/.2/Przeczytajcie z podręcznika ten temat od str.110 do str.113. 3/Opracujcie w zeszycie zagadnienia :a/ Wyjaśnij pojęcie :rdzenna ludność; b/ Wymień plemiona, które zamieszkiwały Amerykę przed Kolumbem; b/ Wyjaśnij pojęcie: konkwista i kolonizacja; c/ Wyszukaj w internecie definicje słów: Kreol, Mulat i Metys; d/ Jakie są przyczyny zaniku pierwotnych społeczeństw Ameryki, która z nich odegrała najważniejszą rolę; e/ Na podstawie mapy na str.122wymień kraje Ameryki , w których ludność indiańska stanowi znaczącą część populacji; f/ Przerysuj do zeszytu i uzupełnij tabelkę.
Drodzy uczniowie!
Od poniedziałku będę prosić o przesyłanie zadań do kontroli na skrzynkę sps.ucher@gmail.com Według planu lekcji, czyli w:
- poniedziałki - klasy 5b, 7a i 7b
- środy -8a i 8b, 5a, 6c
- piątki - 6a, 6b i 5c
Przysyłają tylko te osoby z klasy, do których napiszę we wskazane dni na librusie / nie wszyscy !!! / Pozdrawiam. Renata Ucher
Historia
Temat: Rozpad bloku wschodniego (8.04.2020)
podr. 220-225
Uczeń:
1.Rozumie pojęcia: pierestrojka, Jesień Ludów, głasnost, uskorienie, aksamitna rewolucja, Wspólnota Niepodległych Państw (WNP); mudżahedini, dżihad, efekt domina, Konferencja Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie (KBWE), komitety helsińskie, Karta 77;
- Identyfikuje postacie: Reagana, Gorbaczowa, V. Havla, B. Jelcyna, N. Ceauşescu; Janajewa
- Zna daty: obalenia komunizmu w Polsce, Bułgarii, Rumunii i na Węgrzech (1989-1990), rozpadu ZSRS (1990), zjednoczenia Niemiec (1990), rozwiązania ZSRS (XII 1991); interwencji zbrojnej ZSRS w Afganistanie (1979-1989), katastrofy w Czarnobylu (1986), rozwiązania RWPG i Układu Warszawskiego (1991)
- Przedstawia rolę M. Gorbaczowa w upadku komunizmu w państwach bloku wschodniego; przedstawia przejawy kryzysu ZSRS w latach 80. XX w.; wymienia próby reform w ZSRS i określa ich skutki polityczne; wyjaśnia okoliczności rozpadu ZSRS; charakteryzuje politykę R. Reagana i jej wpływ na zmianę sytuacji międzynarodowej; charakteryzuje wydarzenia Jesieni Ludów w państwach bloku wschodniego; omawia proces rozpadu ZSRS, uwzględniając powstanie niepodległych państw w Europie; ocenia rolę M. Gorbaczowa i R. Reagana w zmianie układu sił w polityce międzynarodowej.
Notatka:
Na przełomie lat 70. i 80. ZSRS pogrążył się w kryzysie, który spotęgowała rozpoczęta w 1979 r. wojna w Afganistanie. Ponadto w USA do władzy doszedł wróg komunizmu Ronald Reagan. W 1985 roku I sekretarzem KPZR został Michaił Gorbaczow, który wprowadził program reform(pieriestrojka, głasnost, uskorienie). W 1989 r. państwach bloku wschodniego doszło do wydarzeń, które doprowadziły do upadku komunizmu - Jesień Ludów ( m.in. aksamitna rewolucja w Czechosłowacji, upadek muru berlińskiego).
1990 - zjednoczenie Niemiec
1991 - rozwiązanie RWPG i Układu Warszawskiego
1991 - pucz Janajewa - rozpad ZSRS - powstanie WNP
Wszystkim życzę Spokojnych i Zdrowych Świąt
1 i 6 kwietnia
Temat: Polska i Polacy podczas stanu wojennego. Ostatnie lata PRL. ( 2 jednostki lekcyjne)
podr. 212-217
Uczeń:
1.Rozumie pojęcia: stan wojenny, WRON, ZOMO, internowanie, OPZZ
- Identyfikuje postacie: Wałęsy, Jaruzelskiego, ks. Popiełuszki, Kornela Morawieckiego, Przemyka, Bujak, Frasyniuka
- Zna daty: wprowadzenia(12/13.12.1981) i zniesienia (22.07.1983) stanu wojennego w Polsce, pacyfikacji kopalni Wujek (16.12.1981); przyznania Nagrody Nobla Wałęsie (1983); zamordowania ks. Popiełuszki (1984);
4.Przedstawia okoliczności wprowadzenia stanu wojennego w Polsce, wskazuje wydarzenia, które doprowadziły do upadku komunizmu w Polsce, charakteryzuje przebieg stanu wojennego w Polsce; przedstawia reakcję społeczeństwa na stan wojenny; omawia okoliczności zniesienia stanu wojennego w Polsce przedstawia reakcję świata na sytuację w Polsce w okresie stanu wojennego; charakteryzuje sytuację PRL po zniesieniu stanu wojennego; opozycję w Polsce w latach 80. XX; ocenia postawy społeczeństwa wobec stanu wojennego.
Notatka do zeszytu:
Pod koniec 1981 roku władze komunistyczne zaczęły prowokować strajki, aby w jak najgorszym świetle przedstawić „Solidarność” i obwinić ją o złą sytuację gospodarczą w kraju. W nocy z 12/13 grudnia 1981 roku wprowadzono stan wojenny w Polsce. Władzę przejęła Wojskowa Rada Ocalenia Narodowego. Tysiące działaczy opozycyjnych zostało zatrzymanych i internowanych, a „Solidarność” najpierw zawieszono a potem rozwiązano. 16 grudnia 1981 r. doszło do pacyfikacji kopalni „Wujek”. Po zniesieniu stanu wojennego (22.07.1983)komuniści nadal prześladowali osoby związane z „Solidarnością, czego przykładem było zamordowanie ks. Jerzego Popiełuszko. Trudna sytuacja w kraju zmusiła wielu Polaków do emigracji.
Link do tej lekcji oraz do lekcji o stanie wojennym: https://epodreczniki.pl/a/powstanie-solidarnosci-i-stan-wojenny/DX9vQEMif
Ćwiczenia:
- Wstaw X obok skutków wprowadzenia stanu wojennego:
- Usunięcie z funkcji I sekretarza PZPR Stanisława Kani,
- Nałożenie na PRL sankcji gospodarczych przez USA,
- Zawieszenie działalności związków zawodowych,
- Podjęcie strajku generalnego przez „Solidarność”,
- Internowanie działaczy opozycji i „Solidarności”,
- Wprowadzenie swobód obywatelskich,
- Wprowadzenie godziny policyjnej,
- Kontrola prywatnej korespondencji
- Na podstawie podręcznika (s. 218-219) lub innych źródeł napisz co to była „Pomarańczowa Alternatywa” i jak walczyła z komunizmem.
Termin: do 8 kwietnia 2020 r.
https://epodreczniki.pl/a/powstanie-solidarnosci-i-stan-wojenny/DX9vQEMif
Informatyka
Język niemiecki
- Termin realizacji: do piątku 17.04.2020.
- Ilość lekcji: 2.
- Zrób zdjęcie notatki z zeszytu oraz zadań z ćwiczeń.
- WYSYŁAMY JEDNEGO MAILA Z ZAŁĄCZNIKAMI
- Zdjęcia wyślij na maila: zdrojewskakucdaria@gmail.com
W temacie wpisz imię, nazwisko, klasę.
- Sposób oceny: niektóre zadania zostaną ocenione.
- Sposób kontaktu: librus. Na maila wysyłamy tylko zdjęcia zadań. W razie pytań odnośnie zadań proszę śmiało pisać na librusa.
- Problemy techniczne: proszę o informację na librusa w przypadku problemów technicznych.
Dzień dobry,
wysyłam Wam dwie lekcje. Możecie je zrobić dziś, jutro, albo po świętach - do piątku tj. 17 kwietnia.
Zapiszcie w zeszycie temat lekcji:
Thema: Ein interessantes Buch - końcówki przymiotnika.
Otwórzcie podręcznik str. 68 zad 12a.
- Przepiszcie słówka do zeszytu i je przetłumaczcie, np. ein interessantes Buch - interesująca książka. Zapisz na kolorowo literki, które są w podręczniku kolorem.
Literki napisane kolorem na końcu każdego z przepisanych przez Ciebie przymiotników to właśnie jego końcówka. Końcówka zmienia się w zależności od rodzaju rzeczownika (zależnie od tego, czy rzeczownik jest rodzaju męskiego, żeńskiego lub nijakiego).
Zapiszcie w zeszycie:
- Gdy rzeczownik jest rodzaju męskiego, np. „der IPod” i chcemy napisać „nowy iPod”:
ein neuER IPod - ein + przymiotnik z końcówką „ER” + rzeczownik.
- Gdy rzeczownik jest rodzaju żeńskiego, np. „die Katze” i chcemy napisać „czarny kot”:
eine schwarzE Katze - eine + przymiotnik z końcówką „E” + rzeczownik.
- Gdy rzeczownik jest rodzaju nijakiego, np. „ das Buch” i chcemy napisać „interesująca książka”:
ein interessantES Buch - ein + przymiotnik z końcówką „ES” + rzeczownik.
Napiszcie w zeszycie mini ściągę :)
- rodzaj męski - ein + przymiotnik z końcówką „ER” + rzeczownik,
- rodzaj żeński - eine + przymiotnik z końcówką „E” + rzeczownik.
- rodzaj nijaki - ein + przymiotnik z końcówką „ES” + rzeczownik.
Wróć teraz do słówek przepisanych na początku lekcji i przeanalizuj czytając jeszcze raz regułki dlaczego te przymiotniki mają takie końcówki.
Bez paniki teraz poćwiczymy :)
Napisz w zeszycie:
- sympatyczny chłopak - chłopak jest „der Junge”, więc jest rodzaju męskiego.
Popatrz na regułkę wyżej i będzie tak: ein sympathischER Junge.
Do przymiotnika dodaliśmy końcówę „ ER”.
- Miła nauczycielka - nauczycielka jest „die Lehrerin”, więc jest rodzaju żeńskiego.
Do przymiotnika dodamy końcówkę „E”,
eine nettE Lehrerin.
Przetłumacz teraz w zeszycie, potrzebne słówka są w nawiasie:
- duże miasto (groB, die Stadt),
- szybkie auto (schnell, das Auto),
- dobry prezent (gut, das Geschenk),
- nowa mp3 (neu, der MP3-Player),
- interesujący kryminał (interessant, der Krimi),
- mały pies (klein, der Hund),
- brązowy koń (braun, das Pferd),
- nudna książka (langweilig, das Buch),
- świetna impreza (toll, die Party),
- smaczna pizza (lecker, die Pizza).
W razie wątpliwości i pytań piszcie na librusa.
Napiszcie temat lekcji.
Stunde: Wiederholung - powtórzenie wiadomości.
W ramach powtórki poprzednich lekcji będziemy pracować w ćwiczeniach.
Ćwiczenia str. 43 zad.5,6,7,8
Zróbcie mi zdjęcia obu lekcji i wyślijcie JEDNEGO maila z załącznikami.
Życzę Wam przede wszystkim zdrowych i spokojnych Świąt.
Daria Zdrojewska-Kuc
- Termin realizacji: do wtorku.
- Ilość lekcji: 2.
- Zrób zdjęcie notatki z zeszytu oraz zadań z ćwiczeń.
- Zdjęcia wyślij na maila: zdrojewskakucdaria@gmail.com
W temacie wpisz imię, nazwisko, klasę.
- Sposób oceny: niektóre zadania zostaną ocenione.
- Sposób kontaktu: librus. Na maila wysyłamy tylko zdjęcia zadań. W razie pytań odnośnie zadań proszę śmiało pisać na librus.
- Problemy techniczne: proszę o informację na librusa w przypadku problemów technicznych.
Zapisz temat.
Thema: Alles Gute zum Geburtstag! - zapraszanie na urodziny i składanie życzeń.
- Przepisz:
- Ich lade dich ein - zapraszam Cię.
- Ich möchte dich einladen - chciałbym Cię zaprosić.
- Am 5. Februar gebe ich eine Geburtstagsparty. Komm bitte! - 5. lutego wydaję przyjęcie urodzinowe. Przyjdź proszę.
- Vielen Dank für die Einladung - Bardzo dziękuję za zaproszenie.
- Ich komme bestimmt - Przyjdę na pewno .
- Ich kann leider nicht kommen - nie mogę niestety przyjść.
- Es tut mir leid - przykro mi.
- Przeczytaj maila z podręcznika str. 66.
- Przepisz zdania z punktów 1-5 (pod mailami) do zeszytu. Zadecyduj, które zdania są prawdziwe, a które fałszywe. Obok zdania prawdziwego napisz “R”, obok fałszywego “F”.
- Ćwiczenia str. 37 zad. 20, 21, 22
Thema: Soll ich ein Gedicht schreiben? - wyrażanie powinności i tryb rozkazujący.
Przepisz do zeszytu:
- Czasownik “sollen” oznacza “powinnio się”.
ich soll wir sollen
du sollst ihr sollt
er,sie,es soll sie/Sie sollen
- Ich soll Mathe lernen - powinienem uczyć się matmy.
- Sollst du so lange schlafen? - czy powinieneś tak długo spać?
- Wir sollen Tina einladen - powinniśmy zaprosić Tinę.
- Przetłumacz zdania. Można korzystać ze słowika.
- Powinienem iść do domu,
- Ty nie powinieneś za dużo (zu viel) jeść,
- Twoja mama powinna upiec tort (eine Torte).
- Powinniśmy kupić prezent.
- On powinien zaśpiewać sto lat (ein Geburtstagslied).
- Powinniście zaprosić przyjaciół.
Przepisz do zeszytu:
Tryb rozkazujący: odmieniasz czasownik do drugiej osoby (du), wyrzucasz końcówkę “st” oraz umlauty, np.
- du trinkst Wasser - TRINK WASSER! - pij wodę!
- du kaufst eine Pizza - KAUF EINE PIZZA! - kup pizzę!
- du fährst nach Rybnik - FAHR NACH RYBNIK! - jedź do Rybnika!
Napisz w trybie rozkazującym. Nie musisz pisać odmiany do “du” wystarczy, że napiszesz od razu tryb rozkazujący, a odmienisz sobie to w głowie.
- Idź spać!
- Przyjdź tutaj (hier)!
- Mów po angielsku (du sprichst)!
- Jedź do Niemiec!
- Czytaj książkę!
- Odrób (machen) lekcje!
Religia
Temat : Wielkanoc - pusty grób
Przeczytaj i przepisz do zeszytu urywek Ewg.św. Łk.24 1-9.
Wieczorem rozważ sobie te słowa i podziękuj Jezusowi za Zbawienie.
WDŻ
Na końcu strony znajduje się plik pdf.
W-F
DZIEWCZYNY
1.04-8.04
Dziękuję wszystkim , które wysłały wyniki testu. Czekam jeszcze na resztę . Te , które zrobiły cały test wpisze ocenę, pozostałe jak dokończą . Dziewczyny wysyłam Wam na najbliższy tydzień zestawy ćwiczeń , które możecie w czasie wolnym od nauki wykonać. Pamiętajcie o rozgrzewce , każda ćwiczy na miarę swoich możliwości.
Zapraszam do nagrywania filmików- dla chętnych ! Jak ćwiczycie i przesłania na mój e-mail
Propozycje ćwiczeń na ten tydzień:
30.03-31.03
Dzisiaj ostatni dzień na przygotowaniu się do Indeksu Sprawności Fizycznej , we wtorek wykonujecie cały test, przesyłając do środy wieczora tabelki z wynikami na adres e-mail: .
Dla chętnych , którzy chcą zrobić coś więcej dla zdrowia polecam trening interwałowy całego ciała ( wystarczy zrobić jedną serię). Trzymam za Was kciuki- powodzenia. Pozdrawiam Was gorąco.
CHŁOPCY
6.04.2020r.
Temat: Doskonalenie poznanych układów tanecznych.
Trening online:
https://www.youtube.com/watch?
7.04.2020r.
Temat: Doskonalenie umiejętności stosowania zasad czystej gry w wybranej grze rekreacyjnej (ringo, kwadrant, badminton, unihokej, tenis stołowy).
Przypomnienie zasad tenisa stołowego:
https://www.youtube.com/watch?
Format | Nazwa pliku | Rozmiar | Pobierz |
---|---|---|---|
zeszyt-cwiczen-spotkania-z-fizyka-klasa-8-zadania-na-marzec-kwiecien.pdf | 4.04MB | pobierz Plik: zeszyt-cwiczen-spotkania-z-fizyka-klasa-8-zadania-na-marzec-kwiecien.pdf | |
czasy teoria.pdf | 62.14KB | pobierz Plik: czasy teoria.pdf | |
klasa 8.pdf | 1.65MB | pobierz Plik: klasa 8.pdf |