Klasa 5a
Materiały do opracowania.
Język polski
19.03
Temat: "Katarynka"- plan wydarzeń.
1. Ułóż plan wydarzeń na podstawie lektury pt. "Katarynka".
2. Narysuj krzyżówkę, w której głównym hasłem będzie KATARYNKA, zapisz pytania.
Zadanie dla chętnych : W kilku zdaniach napisz, dlaczego warto brać przykład z pana Tomasza. Odpowiedź prześlij na adres:
Pozdrawiam i życzę owocnej pracy.
Zachęcam do obejrzenia
17.03
Znajomość lektury "Katarynka"
1. Zapoznaj się z następującymi terminami: nowela, punkt kulminacyjny,
puenta- patrz podręcznik str. 258
2. Wyjaśnij znaczenie tych pojęć w zeszycie.
3. Wykonaj ćwiczenia: 1, 2, 3, 4, 5 str. 258 (podręcznik)
Znajomość lektury pt. "Katarynka"
Uzupełnij dwie karty pracy i wklej je do zeszytu. (Jeśli nie masz możliwości wydrukowania, to przerysuj do zeszytu).
W razie pytań- służę pomocą poprzez Librus.
Przypominam również wszystkim zainteresowanym uczniom klas V- VI o Szkolnym Konkursie Mitologicznym, który odbędzie się pod koniec kwietnia. Obowiązuje znajomość "Mitologii" J. Parandowskiego- część grecka- szczegółowy regulamin do wglądu na stronie internetowej szkoły.
Język angielski
19.03
Dzisiaj czas przeszły w formie zabawy.
Najpierw pooglądajcie i poćwiczcie 3 piosenki z podanych linków (powtarzamy czasowniki regularne i nieregularne).
Learn Past Tense Verbs #1 - Pattern Practice - Simple Past Tense by ELF Learning
Learn Past Tense Verbs 2 - Patterns Chants - ESL - EFL - ELF Learning
Learn Past Tense Verbs 3 - Patterns Chants By ELF Learning
a po tych ćwiczeniach spróbujcie wykonać zadania z arkusza (czasowniki w luki wpisujemy w formie przeszłej) http://angielskipodrodze.pl/wp-content/uploads/2017/12/What_did_you_do_today_worksheet.pdf
Jeśli jakieś słowa nie są wam znane, należy je wpisać do zeszytu lekcyjnego i przetłumaczyć. Można używać słowników standardowych lub https://www.diki.pl/ lub https://bab.la/
W razie pytań- zapraszam!
Dla chętnych
Zadania z czasem przeszłym ze stron:
http://znamangielski.com/files/past-simple-tlumaczenie-na-angielski.htm
http://testyourenglish.pl/Test/11/past-simple-wstaw-czasownik-w-odpowiedniej-formie#.XnNX16hKhPY
17.03
Nauka 13 kolejnych czasowników nieregularnych (powtarzamy cały czas poprzednie części):
leave-left- zostawić opuścić, wyjechać
lend- lent- pożyczyć
let- let- pozwolić
lie- lay- leżeć
light- lit- zapalić
lose- lost- zgubić, przegrać
make- made- robić
mean- meant- znaczyć, mieć na myśli
meet- met- spotkać
pay- paid- płacić
put- put- położyć
read- read- czytać
ride- rode- jeździć (np. konno)
Zadanie do wykonania (w zeszycie same odpowiedzi). Oprócz zeszytu należy wykonać zadanie online i sprawdzić poprawność rozwiązania. W zeszycie lekcyjnycm zaznaczamy (tak jak nauczyciel- haczykiem lub kreską) poprawność wykonania zadania.
http://www.angielski.slowka.pl/testy,czas-past-simple-past-simple-tense,tw,194,993.html
http://znamangielski.com/files/past-simple-zdania-kazdego-typu.htm
Proszę też o powtarzanie słownictwa z rozdz. 5 i uzupełnienie zaległych ćwiczeń. Pozdrawiam
Ćwiczenia z czasem przeszłym.
Rozwiąż do zeszytu zdania z czasem przeszłym z poniższego linku (wystarczą odpowiedzi. Możesz też wydrukować i wkleić zadanie). Posiłkuj się kartką z czasami, listą czasowników nieregularnych oraz grammar reference na końcu książki.
W razie pytań- służę pomocą. Proszę o kontakt przez Librus, e-mail () lub inne komunikatory.
Matematyka
20.03.
W ramach utrwalenia wiadomości o ułamkach dziesiętnych, proszę rozwiązać zadania:
https://gwo.pl/strony/2120/seo_link:klasa-5-ulamki-dziesietne
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt poprzez dziennik Librus.
Dla chętnych
18.03
W ramach utrwalenia wiadomości o ułamkach proszę rozwiązać quiz.
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt poprzez dziennik Librus.
Zestaw zadań część II.
Proszę rozwiązać do zeszytu zadania ze zdjęcia.
Po powrocie do szkoły będzie sprawdzona realizacja zadań.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z nauczycielem poprzez dziennik Librus.
Biologia
17.03
Zachęcam uczniów, którzy nie są zadowoleni z oceny jaką otrzymali z ostatniego sprawdzianu, aby powtórzyli wiadomości z działu III i przygotowali się do poprawy sprawdzianu. Poprawić będzie można po powrocie do szkoły.
Można uzupełniać zeszyty ćwiczeń ze wszystkich przerobionych tematów oraz w zeszytach odpowiadać na pytania, które znajdują się po każdej notatce w podręczniku.
W zeszytach z biologii uczniowie odpowiadają na dwa pytania:
- Co mam zrobić, aby zapobiec zarażeniu koronawirusem?
- Jak postępować, aby chronić innych przed zarażeniem?
Uczniowie chętni opiszą dodatkowo jakie objawy może mieć zarażony koronawirusem człowiek oraz jak przebiega leczenie.
Po powrocie do szkoły zadania sprawdzę.
Geografia
Przeczytać z podręcznika temat lekcji
Przeczytać z podręcznika temat„ „Pogoda a klimat/”str.102-107/ i wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń od str.61 do 63.
Historia
20.03
Kliknij w poniższy link. Zapoznaj się z tematem lekcji i wykonaj ćwiczenia 1, 2.1, 2.2, 2.3, 3, 4, 5
https://epodreczniki.pl/a/ludzie-miecza---rycerze/D1GxOAPxW
17.03
Porównaj (najlepiej w formie tabelki) życie mieszkańca średniowiecznego miasta oraz rycerza. Weź pod uwagę warunki w których żyli, codzienne zajęcia, ich prawa i obowiązki. Skorzystaj z podręcznika oraz Internetu.
Podręcznik str.135 zad 1, str. 139 zad 2, str. 152 zad 1
Poszukaj w internecie i wypisz do zeszytu zabytki architektury romańskiej i gotyckiej w Polsce.
Informatyka
Animacje w środowisku programowania Baltie
Sztuczki w programie Baltie
Zanim rozpoczniecie wykonywanie zadań, proszę o stworzenie na swoim komputerze folderu: Informatyka, a w nim podfolderu: Baltie. Tutaj zapiszcie wszystkie programy, które będziecie tworzyć w domu, a które później (napiszę kiedy) prześlecie pocztą do sprawdzenia. Przed przystąpieniem do wykonania zadań trzeba pobrać darmowy program Baltie ze strony: https://www.sgpsys.com/pl/. Wystarczy kliknąć na czerwony napis za darmo na górze strony i rozpocznie się pobieranie programu. Proszę otworzyć link: https://pliki.migra.pl/f.php?d=s&id=1642 . Proszę odnaleźć temat 6. Sztuczki w programie Baltie, zapoznać się z treścią rozdziału, wykonać sztuczkę 1, ćwiczenie 17 oraz sztuczkę 4 (wraz z przykładem 6). Wszystkie programy proszę zapisać w folderze: Baltie, nadając odpowiednie tytuły (np. sztuczka1, cwiczenie17, sztuczka4 itd.). Jeśli mieliście już okazję zrobić te ćwiczenia, wykonajcie je ponownie w celu powtórzenia. W razie pytań proszę o kontakt najlepiej za pośrednictwem Messengera lub Librusa.
Muzyka
W ramach powtórzenia proszę o obejrzenie audycji muzycznej o Fryderyku Chopinie https://www.youtube.
Plastyka
Religia
19.03
- W kilku zdaniach opisz osobę, która pomaga Ci zachowywać chrześcijańskie tradycje.
- Proszę abyście w czwartek (19.03) uczestniczyli on-line we Mszy Świętej Szkolnej (o godzinie 17.00) i bezpośrednio po niej w Drodze Krzyżowej za pośrednictwem strony internetowej: http://www.skrzyszowparafia.pl/
16.03
- Ułóż krzyżówkę, której hasłem będzie twoje imię. Utwórz ją, wpisując twoje dobre cechy lub takie, które chciałbyś posiadać.
- Przy piątej stacji drogi krzyżowej Szymon z Cyreny pomaga nieść krzyż Jezusowi. Proszę, pomódl się przez najbliższy tydzień podczas wieczornej modlitwy za ludzi będących w potrzebie, zwłaszcza za chorych.
Technika
WDŻ
W-F
Dziewczyny
W związku z czasową przerwą od szkoły ( to nie są ferie) zalecam, aby każda w swoim zakresie pamiętała o ruchu. Podczas dni w których zaplanowany jest WF każda wykonuje:
- 20 pajacyków
- 20 pompek
- 20 przysiadów
- 20 brzuszków
Ponadto Gimnastyka: sprzątanie w domu w szafach ,
Siłownia: wynoszenie śmieci
P. Koszykowa: zbieranie i wrzucanie brudnych rzeczy do kosza/pralki
Rozwijanie zdolności koordynacyjnych: obieranie ziemniaków , mycie naczyń , odkurzanie itp.
Po przyjściu do szkoły zaplanowane są testy na gibkość dlatego po ćwiczeniach pamiętamy o rozciąganiu.
Uważajcie na siebie i do zobaczenia w szkole :)
Chłopcy