Unia Europejska - Projekty

Klasa 5b

Materiały do opracowania.

Język polski 

19.03

Zachęcam do obejrzenia

https://www.youtube.com/watch?v=Lsr0OwUGqo0&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3YbkR__aXHkFNUe5JvTpp0-945P_S0E-qH_GK8MkPkHepwGuSxwoSFYX4

1.Otwórz link: https://epodreczniki.pl/a/marzenia-o-lataniu/DKmJ54H4m

  1. Przeczytaj mit Jana Parandowskiego „ Dedal i Ikar”
  2. Do zeszytu wpisz nagłówek „Dedal i Ikar” i wykonaj pisemnie:

- ćwiczenie 3 ( zapisz we właściwej kolejności punkty 1,2,3,4,5),

- ćwiczenie 5 ( najpierw uzupełnij, potem sprawdź, popraw ewentualne błędy i bezbłędne przepisz do zeszytu),

- ćwiczenie 6 ( najpierw uzupełnij, potem sprawdź, popraw ewentualne błędy i bezbłędne przepisz do zeszytu).

  1. Zadanie dla chętnych na plusa za bezbłędne wykonanie: na librusie wyślij mi wiadomość z 3 nazwami bogów odczytanych z ćwiczenia 12 i jeszcze 1 nazwą innego boga/ bogini ze skrzydłami ( do piątku do godziny 18.00).

Zachęcam do ćwiczenia ortografii - codziennie sprawdź się w 1 dyktandzie z aplikacji dyktanda.online-ćwicz zasady pisowni! https://dyktanda.online/app/#

Następną wiadomość zamieszczę w poniedziałek.

17.03

1.Otwórz link: https://epodreczniki.pl/a/syzyfowa-praca/D12TfbnLV

  1. Przeczytaj mit W. Markowskiej „Syzyf”,
  2. Do zeszytu wpisz nagłówek „ Syzyfowa praca” i wykonaj pisemnie ćwiczenie 3: pierwsza i ostatnia kropka oraz ćwiczenie 6,
  3. Z podanych zdań wybierz tylko te, które są prawdziwe i przepisz je do zeszytu.

j.polski

  1. Poszukaj w słowniku frazeologicznym lub w internecie wyjaśnienia frazeologizmu syzyfowa praca i wpisz je do zeszytu.
  2. Zadanie dla chętnych na plusa za bezbłędne wykonanie: na librusie wyślij mi wiadomość z odpowiedziami do ćw. 9 ( nie w formie tabelki, tylko w 3 punktach: postać-zły postępek-kara!) do środy do godziny 18.00.

Następną wiadomość zamieszczę w czwartek.

 

lektury

  1. Namaluj w zeszycie wybranego boga lub boginię z mitologii greckiej ( na całą stronę), nie zapomnij o atrybutach ( skorzystaj z informacji z internetu). Zacznij planować strój i atrybuty boga lub (bogini), w którego chcesz się wcielić na lekcji podsumowującej mity ( około 1,5 tygodnia po powrocie do szkoły), zbierz informacje o tej postaci, które  przekażesz klasie ( zapisz je w brudnopisie, czyli w środku zeszytu z j. polskiego).
  2. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, napisz opowiadanie zadane 10 marca.
  3. Ponadto zapoznaj się z ofertą programów edukacyjnych w TVP i na bieżąco wybieraj coś dla siebie.

Następną wiadomość przekażę we wtorek.

Przypominam również wszystkim zainteresowanym uczniom klas V- VI o Szkolnym Konkursie Mitologicznym, który odbędzie się pod koniec kwietnia. Obowiązuje znajomość "Mitologii" J. Parandowskiego- część grecka- szczegółowy regulamin do wglądu na stronie internetowej szkoły.

Język angielski

19.03

Dzisiaj czas przeszły w formie zabawy.

Najpierw pooglądajcie i poćwiczcie 3 piosenki z podanych linków (powtarzamy czasowniki regularne i nieregularne).

Learn Past Tense Verbs #1 - Pattern Practice - Simple Past Tense by ELF Learning

Learn Past Tense Verbs 2 - Patterns Chants - ESL - EFL - ELF Learning

Learn Past Tense Verbs 3 - Patterns Chants By ELF Learning

 a po tych ćwiczeniach spróbujcie wykonać zadania z arkusza (czasowniki w luki wpisujemy w formie przeszłej)  http://angielskipodrodze.pl/wp-content/uploads/2017/12/What_did_you_do_today_worksheet.pdf

Jeśli jakieś słowa nie są wam znane, należy je wpisać do zeszytu lekcyjnego i przetłumaczyć. Można używać słowników standardowych lub https://www.diki.pl/ lub https://bab.la/

W razie pytań- zapraszam!

Dla chętnych

Zadania z czasem przeszłym ze stron:

http://znamangielski.com/files/past-simple-tlumaczenie-na-angielski.htm

http://testyourenglish.pl/Test/11/past-simple-wstaw-czasownik-w-odpowiedniej-formie#.XnNX16hKhPY

 17.03

Nauka 13 kolejnych czasowników nieregularnych (powtarzamy cały czas poprzednie części):

leave-left- zostawić opuścić, wyjechać

lend- lent- pożyczyć

let- let- pozwolić

lie- lay- leżeć

light- lit- zapalić

lose- lost- zgubić, przegrać

make- made- robić

mean- meant- znaczyć, mieć na myśli

meet- met- spotkać

pay- paid- płacić

put- put- położyć

read- read- czytać

ride- rode- jeździć (np. konno)

Zadanie do wykonania (w zeszycie same odpowiedzi). Oprócz zeszytu należy wykonać zadanie online i sprawdzić poprawność rozwiązania. W zeszycie lekcyjnycm zaznaczamy (tak jak nauczyciel- haczykiem lub kreską) poprawność wykonania zadania.

http://www.angielski.slowka.pl/testy,czas-past-simple-past-simple-tense,tw,194,993.html

http://znamangielski.com/files/past-simple-zdania-kazdego-typu.htm

Proszę też o powtarzanie słownictwa z rozdz. 5 i uzupełnienie zaległych ćwiczeń. Pozdrawiam

 

 

Ćwiczenia z czasem przeszłym.

Rozwiąż do zeszytu zdania z czasem przeszłym z poniższego linku (wystarczą odpowiedzi. Możesz też wydrukować i wkleić zadanie). Posiłkuj się kartką z czasami, listą czasowników nieregularnych oraz grammar reference na końcu książki. 

W razie pytań- służę pomocą. Proszę o kontakt przez Librus, e-mail () lub inne komunikatory.

zadanie- czas przeszły

Matematyka 

20.03.

W ramach utrwalenia wiadomości o ułamkach dziesiętnych, proszę rozwiązać zadania:

https://gwo.pl/strony/2120/seo_link:klasa-5-ulamki-dziesietne

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt poprzez dziennik Librus.

Dla chętnych

zad

18.03

W ramach utrwalenia wiadomości o ułamkach proszę rozwiązać quiz.

quizizz.com/join/quiz/5e71e58cbd3d75001b028808/start?from=soloLinkShare&referrer=5c44ddd8b79c04001adad846

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt poprzez dziennik Librus.

Zestaw zadań część II.

zad. 2

Proszę rozwiązać do zeszytu zadania ze zdjęcia.

Po powrocie do szkoły będzie sprawdzona realizacja zadań.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z nauczycielem poprzez dziennik Librus.

zadanie z matematyki

Biologia 

17.03

Zachęcam uczniów, którzy nie są zadowoleni z oceny jaką otrzymali z ostatniego sprawdzianu, aby powtórzyli wiadomości z działu III i przygotowali się do poprawy sprawdzianu. Poprawić będzie można po powrocie do szkoły.

Można uzupełniać zeszyty ćwiczeń ze wszystkich przerobionych tematów oraz w zeszytach odpowiadać na pytania, które znajdują się po każdej notatce w podręczniku.

 

W zeszytach z biologii uczniowie odpowiadają na dwa pytania:

  1. Co mam zrobić, aby zapobiec zarażeniu koronawirusem?
  2. Jak postępować, aby chronić innych przed zarażeniem?

Uczniowie chętni opiszą dodatkowo jakie objawy może mieć zarażony koronawirusem człowiek oraz jak przebiega leczenie.

Po powrocie do szkoły zadania sprawdzę.

Geografia 

Przeczytać z podręcznika temat lekcji
„Pierwsze podróże geograficzne”/str.91-97/ i wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń od str.55-57 oraz podsumowanie 59-60.

Historia 

19.03

Poniższe zadania można wydrukować lub przepisać lub przesłać odpowiedzi na ibrudny@o2.pl . (termin do końca tygodnia) Zadania odnoszą się do tematu System lenny str. 132-136

  1. Przyporządkuj prawa i obowiązki odpowiednim stanom średniowiecznym: rycerstwu, duchowieństwu, mieszczaństwu, chłopstwu. Możesz to wykonać w formie tabelki lub wypisać.

Służba wojskowa, płacenie czynszu właścicielowi wsi, uprawianie rzemiosła, prowadzenie handlu, obowiązki duszpasterskie, prawo do sprawowania urzędów w państwie, odrębne sądy duchowne, składanie danin właścicielowi miasta, odrabianie pańszczyzny.

 

  1. Wyjaśnij, jak zmieniło się znaczenie słowa „senior”. Napisz w tabeli. Co oznaczało ono w średniowieczu, a co znaczy obecnie

 

 

Znaczenie słowa „senior”

 

W średniowieczu

Obecnie

 

 

 

 

 

 historia

Informatyka

Animacje w środowisku programowania Baltie

Sztuczki w programie Baltie

Zanim rozpoczniecie wykonywanie zadań, proszę o stworzenie na swoim komputerze folderu: Informatyka, a w nim podfolderu: Baltie. Tutaj zapiszcie wszystkie programy, które będziecie tworzyć w domu, a które później (napiszę kiedy) prześlecie pocztą do sprawdzenia. Przed przystąpieniem do wykonania zadań trzeba pobrać darmowy program Baltie ze strony: https://www.sgpsys.com/pl/. Wystarczy kliknąć na czerwony napis za darmo na górze strony i rozpocznie się pobieranie programu. Proszę otworzyć link: https://pliki.migra.pl/f.php?d=s&id=1642 . Proszę odnaleźć temat 6. Sztuczki w programie Baltie, zapoznać się z treścią rozdziału, wykonać sztuczkę 1, ćwiczenie 17 oraz sztuczkę 4 (wraz z przykładem 6). Wszystkie programy proszę zapisać w folderze: Baltie, nadając odpowiednie tytuły (np. sztuczka1, cwiczenie17, sztuczka4 itd.). Jeśli mieliście już okazję zrobić te ćwiczenia, wykonajcie je ponownie w celu powtórzenia. W razie pytań proszę o kontakt najlepiej za pośrednictwem Messengera lub Librusa.

Muzyka 

 W ramach powtórzenia proszę o obejrzenie audycji muzycznej o Fryderyku Chopinie https://www.youtube.com/watch?v=myD-LXvDJ6I   Proszę o przygotowanie prezentacji multimedialnej o kompozytorze (około 10 slajdów od narodzin do śmierci Fryderyka Chopina). Zachęcam także do rozwiązania quizu  www.learningapps.org (wybieramy: przeglądaj aplikacje, muzyka, Fryderyk Chopin). W wolnym czasie zachęcam do posłuchania utworów Chopina. Życzę miłego muzykowania. Pozdrawiam

Plastyka 

WIELKANOCNY ZAJĄC- MALARSTWO
Uczeń wykonuje swoją pracę artystyczną na kartce papieru o formacie A4, farbami akrylowymi lub plakatowymi. 
Uczeń swobodnie podchodzi do tematu przedstawiając swój warsztat i kreatywne myślenie. (2 godz. lekcyjne)

Religia

19.03

- W kilku zdaniach opisz osobę, która pomaga Ci zachowywać chrześcijańskie tradycje.

- Proszę abyście w czwartek (19.03) uczestniczyli on-line we Mszy Świętej Szkolnej (o godzinie 17.00) i bezpośrednio po niej w Drodze Krzyżowej za pośrednictwem strony internetowej: http://www.skrzyszowparafia.pl/

16.03

  1. Ułóż krzyżówkę, której hasłem będzie twoje imię. Utwórz ją, wpisując twoje dobre cechy lub takie, które chciałbyś posiadać.
  2. Przy piątej stacji drogi krzyżowej Szymon z Cyreny pomaga nieść krzyż Jezusowi. Proszę, pomódl się przez najbliższy tydzień podczas wieczornej modlitwy za ludzi będących w potrzebie, zwłaszcza za chorych.

Technika 

 

WDŻ

 

W-F

 https://hpba.pl/trening-stabilizacyjny-2/?fbclid=IwAR3Ykbcm2UoPTcmLKyI_4oMl8O0Yl7IcI-5q24ZYTSu2CxIWVFwbzgRndzI

 

do góry