Klasa 5b
Materiały do opracowania.
Język polski
19.03
Zachęcam do obejrzenia
1.Otwórz link: https://epodreczniki.pl/a/marzenia-o-lataniu/DKmJ54H4m
- Przeczytaj mit Jana Parandowskiego „ Dedal i Ikar”
- Do zeszytu wpisz nagłówek „Dedal i Ikar” i wykonaj pisemnie:
- ćwiczenie 3 ( zapisz we właściwej kolejności punkty 1,2,3,4,5),
- ćwiczenie 5 ( najpierw uzupełnij, potem sprawdź, popraw ewentualne błędy i bezbłędne przepisz do zeszytu),
- ćwiczenie 6 ( najpierw uzupełnij, potem sprawdź, popraw ewentualne błędy i bezbłędne przepisz do zeszytu).
- Zadanie dla chętnych na plusa za bezbłędne wykonanie: na librusie wyślij mi wiadomość z 3 nazwami bogów odczytanych z ćwiczenia 12 i jeszcze 1 nazwą innego boga/ bogini ze skrzydłami ( do piątku do godziny 18.00).
Zachęcam do ćwiczenia ortografii - codziennie sprawdź się w 1 dyktandzie z aplikacji dyktanda.online-ćwicz zasady pisowni! https://dyktanda.online/app/#
Następną wiadomość zamieszczę w poniedziałek.
17.03
1.Otwórz link: https://epodreczniki.pl/a/syzyfowa-praca/D12TfbnLV
- Przeczytaj mit W. Markowskiej „Syzyf”,
- Do zeszytu wpisz nagłówek „ Syzyfowa praca” i wykonaj pisemnie ćwiczenie 3: pierwsza i ostatnia kropka oraz ćwiczenie 6,
- Z podanych zdań wybierz tylko te, które są prawdziwe i przepisz je do zeszytu.
- Poszukaj w słowniku frazeologicznym lub w internecie wyjaśnienia frazeologizmu syzyfowa praca i wpisz je do zeszytu.
- Zadanie dla chętnych na plusa za bezbłędne wykonanie: na librusie wyślij mi wiadomość z odpowiedziami do ćw. 9 ( nie w formie tabelki, tylko w 3 punktach: postać-zły postępek-kara!) do środy do godziny 18.00.
Następną wiadomość zamieszczę w czwartek.
- Namaluj w zeszycie wybranego boga lub boginię z mitologii greckiej ( na całą stronę), nie zapomnij o atrybutach ( skorzystaj z informacji z internetu). Zacznij planować strój i atrybuty boga lub (bogini), w którego chcesz się wcielić na lekcji podsumowującej mity ( około 1,5 tygodnia po powrocie do szkoły), zbierz informacje o tej postaci, które przekażesz klasie ( zapisz je w brudnopisie, czyli w środku zeszytu z j. polskiego).
- Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, napisz opowiadanie zadane 10 marca.
- Ponadto zapoznaj się z ofertą programów edukacyjnych w TVP i na bieżąco wybieraj coś dla siebie.
Następną wiadomość przekażę we wtorek.
Przypominam również wszystkim zainteresowanym uczniom klas V- VI o Szkolnym Konkursie Mitologicznym, który odbędzie się pod koniec kwietnia. Obowiązuje znajomość "Mitologii" J. Parandowskiego- część grecka- szczegółowy regulamin do wglądu na stronie internetowej szkoły.
Język angielski
19.03
Dzisiaj czas przeszły w formie zabawy.
Najpierw pooglądajcie i poćwiczcie 3 piosenki z podanych linków (powtarzamy czasowniki regularne i nieregularne).
Learn Past Tense Verbs #1 - Pattern Practice - Simple Past Tense by ELF Learning
Learn Past Tense Verbs 2 - Patterns Chants - ESL - EFL - ELF Learning
Learn Past Tense Verbs 3 - Patterns Chants By ELF Learning
a po tych ćwiczeniach spróbujcie wykonać zadania z arkusza (czasowniki w luki wpisujemy w formie przeszłej) http://angielskipodrodze.pl/wp-content/uploads/2017/12/What_did_you_do_today_worksheet.pdf
Jeśli jakieś słowa nie są wam znane, należy je wpisać do zeszytu lekcyjnego i przetłumaczyć. Można używać słowników standardowych lub https://www.diki.pl/ lub https://bab.la/
W razie pytań- zapraszam!
Dla chętnych
Zadania z czasem przeszłym ze stron:
http://znamangielski.com/files/past-simple-tlumaczenie-na-angielski.htm
http://testyourenglish.pl/Test/11/past-simple-wstaw-czasownik-w-odpowiedniej-formie#.XnNX16hKhPY
17.03
Nauka 13 kolejnych czasowników nieregularnych (powtarzamy cały czas poprzednie części):
leave-left- zostawić opuścić, wyjechać
lend- lent- pożyczyć
let- let- pozwolić
lie- lay- leżeć
light- lit- zapalić
lose- lost- zgubić, przegrać
make- made- robić
mean- meant- znaczyć, mieć na myśli
meet- met- spotkać
pay- paid- płacić
put- put- położyć
read- read- czytać
ride- rode- jeździć (np. konno)
Zadanie do wykonania (w zeszycie same odpowiedzi). Oprócz zeszytu należy wykonać zadanie online i sprawdzić poprawność rozwiązania. W zeszycie lekcyjnycm zaznaczamy (tak jak nauczyciel- haczykiem lub kreską) poprawność wykonania zadania.
http://www.angielski.slowka.pl/testy,czas-past-simple-past-simple-tense,tw,194,993.html
http://znamangielski.com/files/past-simple-zdania-kazdego-typu.htm
Proszę też o powtarzanie słownictwa z rozdz. 5 i uzupełnienie zaległych ćwiczeń. Pozdrawiam
Ćwiczenia z czasem przeszłym.
Rozwiąż do zeszytu zdania z czasem przeszłym z poniższego linku (wystarczą odpowiedzi. Możesz też wydrukować i wkleić zadanie). Posiłkuj się kartką z czasami, listą czasowników nieregularnych oraz grammar reference na końcu książki.
W razie pytań- służę pomocą. Proszę o kontakt przez Librus, e-mail () lub inne komunikatory.
Matematyka
20.03.
W ramach utrwalenia wiadomości o ułamkach dziesiętnych, proszę rozwiązać zadania:
https://gwo.pl/strony/2120/seo_link:klasa-5-ulamki-dziesietne
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt poprzez dziennik Librus.
Dla chętnych
18.03
W ramach utrwalenia wiadomości o ułamkach proszę rozwiązać quiz.
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt poprzez dziennik Librus.
Zestaw zadań część II.
Proszę rozwiązać do zeszytu zadania ze zdjęcia.
Po powrocie do szkoły będzie sprawdzona realizacja zadań.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z nauczycielem poprzez dziennik Librus.
Biologia
17.03
Zachęcam uczniów, którzy nie są zadowoleni z oceny jaką otrzymali z ostatniego sprawdzianu, aby powtórzyli wiadomości z działu III i przygotowali się do poprawy sprawdzianu. Poprawić będzie można po powrocie do szkoły.
Można uzupełniać zeszyty ćwiczeń ze wszystkich przerobionych tematów oraz w zeszytach odpowiadać na pytania, które znajdują się po każdej notatce w podręczniku.
W zeszytach z biologii uczniowie odpowiadają na dwa pytania:
- Co mam zrobić, aby zapobiec zarażeniu koronawirusem?
- Jak postępować, aby chronić innych przed zarażeniem?
Uczniowie chętni opiszą dodatkowo jakie objawy może mieć zarażony koronawirusem człowiek oraz jak przebiega leczenie.
Po powrocie do szkoły zadania sprawdzę.
Geografia
Przeczytać z podręcznika temat lekcji
„Pierwsze podróże geograficzne”/str.91-97/ i wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń od str.55-57 oraz podsumowanie 59-60.
Historia
19.03
Poniższe zadania można wydrukować lub przepisać lub przesłać odpowiedzi na ibrudny@o2.pl . (termin do końca tygodnia) Zadania odnoszą się do tematu System lenny str. 132-136
- Przyporządkuj prawa i obowiązki odpowiednim stanom średniowiecznym: rycerstwu, duchowieństwu, mieszczaństwu, chłopstwu. Możesz to wykonać w formie tabelki lub wypisać.
Służba wojskowa, płacenie czynszu właścicielowi wsi, uprawianie rzemiosła, prowadzenie handlu, obowiązki duszpasterskie, prawo do sprawowania urzędów w państwie, odrębne sądy duchowne, składanie danin właścicielowi miasta, odrabianie pańszczyzny.
- Wyjaśnij, jak zmieniło się znaczenie słowa „senior”. Napisz w tabeli. Co oznaczało ono w średniowieczu, a co znaczy obecnie
Znaczenie słowa „senior”
|
|
W średniowieczu |
Obecnie |
|
|
Informatyka
Animacje w środowisku programowania Baltie
Sztuczki w programie Baltie
Zanim rozpoczniecie wykonywanie zadań, proszę o stworzenie na swoim komputerze folderu: Informatyka, a w nim podfolderu: Baltie. Tutaj zapiszcie wszystkie programy, które będziecie tworzyć w domu, a które później (napiszę kiedy) prześlecie pocztą do sprawdzenia. Przed przystąpieniem do wykonania zadań trzeba pobrać darmowy program Baltie ze strony: https://www.sgpsys.com/pl/. Wystarczy kliknąć na czerwony napis za darmo na górze strony i rozpocznie się pobieranie programu. Proszę otworzyć link: https://pliki.migra.pl/f.php?d=s&id=1642 . Proszę odnaleźć temat 6. Sztuczki w programie Baltie, zapoznać się z treścią rozdziału, wykonać sztuczkę 1, ćwiczenie 17 oraz sztuczkę 4 (wraz z przykładem 6). Wszystkie programy proszę zapisać w folderze: Baltie, nadając odpowiednie tytuły (np. sztuczka1, cwiczenie17, sztuczka4 itd.). Jeśli mieliście już okazję zrobić te ćwiczenia, wykonajcie je ponownie w celu powtórzenia. W razie pytań proszę o kontakt najlepiej za pośrednictwem Messengera lub Librusa.
Muzyka
W ramach powtórzenia proszę o obejrzenie audycji muzycznej o Fryderyku Chopinie https://www.youtube.
Plastyka
Religia
19.03
- W kilku zdaniach opisz osobę, która pomaga Ci zachowywać chrześcijańskie tradycje.
- Proszę abyście w czwartek (19.03) uczestniczyli on-line we Mszy Świętej Szkolnej (o godzinie 17.00) i bezpośrednio po niej w Drodze Krzyżowej za pośrednictwem strony internetowej: http://www.skrzyszowparafia.pl/
16.03
- Ułóż krzyżówkę, której hasłem będzie twoje imię. Utwórz ją, wpisując twoje dobre cechy lub takie, które chciałbyś posiadać.
- Przy piątej stacji drogi krzyżowej Szymon z Cyreny pomaga nieść krzyż Jezusowi. Proszę, pomódl się przez najbliższy tydzień podczas wieczornej modlitwy za ludzi będących w potrzebie, zwłaszcza za chorych.
Technika
WDŻ
W-F