Unia Europejska - Projekty

Klasa 6b

Materiały do opracowania.

Język polski 

19.03

Zachęcam do obejrzenia

https://www.youtube.com/watch?v=Lsr0OwUGqo0&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3YbkR__aXHkFNUe5JvTpp0-945P_S0E-qH_GK8MkPkHepwGuSxwoSFYX4

  1. Kliknij w link: https://epodreczniki.pl/a/pamietam-o-tobie/DGg9pBamI
  2. Do zeszytu z literatury wpisz nagłówek: Jak zredagować życzenia, dedykacje, przeprosiny i podziękowania?
  3. Przeczytaj tekst i do zeszytu wykonaj ćwiczenia: 1, 2 ( do wyboru a, b, c lub d), 3, 7.
  4. Sprawdź samego siebie w zadaniu 4.
  5. Zadanie dla chętnych na plusa za bezbłędne wykonanie: na librusie wyślij mi wiadomość z rozwiązaniem zadania 5 lub 6 - minimum 5 sformułowań ( inne niż podane w przykładzie) -. do piątku do godziny 18.00.

Zachęcam do ćwiczenia ortografii - codziennie sprawdź się w 1 dyktandzie z aplikacji dyktanda.online-ćwicz zasady pisowni! https://dyktanda.online/app/#

Następną wiadomość zamieszczę w poniedziałek.

17.03

Jeśli masz podręcznik w domu, otwórz go na stronach 55-56.

Jeśli nie masz podręcznika w domu, kliknij w link: https://www.nowaera.pl/oferta-edukacyjna/reforma-2017/szkola-podstawowa/jezyk-polski, otwórz dla ucznia - 6 klasa- kliknij w podręcznik-podgląd i przejdź do stron 55-56.

Przeczytaj uważnie tekst i do zeszytu wpisz odpowiedzi do zadań:1,2,3,4,5,6.

Następną wiadomość zamieszczę w czwartek.

 lektury

Zapisz w zeszycie notatkę w 3 punktach, które będą odpowiedzią na 3 pytania podsumowujące lekturę ( pytań nie przepisuj, ale opracuj wyczerpującą odpowiedź).

  1. Dlaczego „ Tajemniczy ogród” możemy nazwać opowieścią o serdecznej przyjaźni?
  2. Dlaczego „ Tajemniczy ogród” możemy nazwać opowieścią o prawdziwej dobroci?
  3. Dlaczego „ Tajemniczy ogród” możemy nazwać opowieścią o wielkiej tajemnicy?

Ponadto zapoznaj się z ofertą programów edukacyjnych w TVP i na bieżąco wybieraj coś dla siebie.

Następną wiadomość przekażę we wtorek.

Przypominam również wszystkim zainteresowanym uczniom klas V- VI o Szkolnym Konkursie Mitologicznym, który odbędzie się pod koniec kwietnia. Obowiązuje znajomość "Mitologii" J. Parandowskiego- część grecka- szczegółowy regulamin do wglądu na stronie internetowej szkoły.

Język angielski

 Grupa Z

19.03

Jeszcze trochę czasów przyszłych.

https://engly.pl/tasks/test_choose/367

https://engly.pl/tasks/test_choose/366

https://engly.pl/tasks/text_task/527

W zeszycie wpiszcie sobie wyniki z quizów.

W razie pytań- zapraszam na grupę.

Dla chętnych

https://engly.pl/tasks/text_task/293

https://engly.pl/tasks/text_task/292

17.03

Utrwalenie czasów przyszłych

W oparciu o wiedzę z lekcji, naszą kartkę z czasami, grammar reference (z tyłu podręcznika), film https://www.youtube.com/watch?v=B50c1MnfarQ&t=60s poćwiczmy poznane sposoby wyrażania przyszłości.

Zadania do wykonania (w zeszycie same odpowiedzi). Oprócz zeszytu należy wykonać zadanie online i sprawdzić poprawność rozwiązania. W zeszycie lekcyjnycm zaznaczamy (tak jak nauczyciel- haczykiem lub kreską) poprawność wykonania zadania.

https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/tenses/future.htm

http://testyourenglish.pl/Test/55/future-simple-present-continuous-czy-going-to#.XnDUxqhKhPY

https://www.tolearnenglish.com/exercises/exercise-english-2/exercise-english-6874.php

W razie pytań- zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam i zdrowia dużo życzę!

 13.03 Utrwalenie zaimków (someone, anything, itp)

Proszę o rozwiązanie do zeszytu zadania z poniższego zdjęcia. Korzystajcie z zeszytu lekcyjnego, w którym wszystkie słowa są wytłumaczone. W razie pytań- służę pomocą poprzez Librus, e-mail () lub inne komunikatory.

ćwiczenia z someone, everyone

Grupa ŚZ

 20.03

Wydrukować lub przepisać do zeszytu te dwa testy: https://learnenglish.britishcouncil.org/grammar/beginner-to-pre-intermediate/countable-and-uncountable-nouns-1

A to  zrobić online:  https://learnenglish.britishcouncil.org/grammar/beginner-to-pre-intermediate/countable-and-uncountable-nouns-2


Dla chętnych:

Do wykonania 5 zadań online: https://learnenglish.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-to-pre-intermediate/nature-1

19.03

Jeszcze trochę czasów przyszłych.

https://engly.pl/tasks/test_choose/367

https://engly.pl/tasks/test_choose/366

https://engly.pl/tasks/text_task/527

W zeszycie wpiszcie sobie wyniki z quizów.

W razie pytań- zapraszam na grupę.

Dla chętnych

https://engly.pl/tasks/text_task/293

https://engly.pl/tasks/text_task/292

17.03

Utrwalenie czasów przyszłych

W oparciu o wiedzę z lekcji, naszą kartkę z czasami, grammar reference (z tyłu podręcznika), film https://www.youtube.com/watch?v=B50c1MnfarQ&t=60s poćwiczmy poznane sposoby wyrażania przyszłości.

Zadania do wykonania (w zeszycie same odpowiedzi). Oprócz zeszytu należy wykonać zadanie online i sprawdzić poprawność rozwiązania. W zeszycie lekcyjnycm zaznaczamy (tak jak nauczyciel- haczykiem lub kreską) poprawność wykonania zadania.

https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/tenses/future.htm

http://testyourenglish.pl/Test/55/future-simple-present-continuous-czy-going-to#.XnDUxqhKhPY

https://www.tolearnenglish.com/exercises/exercise-english-2/exercise-english-6874.php

W razie pytań- zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam i zdrowia dużo życzę!

Tytuł: Materiał edukacyjny dla uczniów klas 6 - 7

Poniżej link do zadań online, które uczniowie klas 6 - 7 mają wykonać w domu w ramach e-nauczania na czas od 12 do 25 marca:
gramatyka:
https://liblink.pl/AMiPth31pl
słownictwo:
https://liblink.pl/KJOkUGpN6o
język angielski na codzień:
https://liblink.pl/R6RqsuPEt3
przetestuj się:
https://liblink.pl/y7dG5WKIkZ
wszystkie kategorie razem:
https://liblink.pl/ZiMGd5WnBj

Proszę, aby uczniowie rozwiązywali zadania oraz grali w gry edukacyjne online na tej stronie internetowej zgodnie z wyborem danej kategorii.

Oprócz tego proszę, aby w formie powtórzenia i utrwalenia materiału, uczniowie grali w gry edukacyjne z języka angielskiego: https://www.gamestolearnenglish.com/?fbclid=IwAR1QB_fwH_7qLVjlaFFFCTpy0LsldAcew89-Cm5JnLqsJbfRNCC0eb1I-xA

Utrwalenie zaimków (someone, anything, itp)

Proszę o rozwiązanie do zeszytu zadania z poniższego zdjęcia. Korzystajcie z zeszytu lekcyjnego, w którym wszystkie słowa są wytłumaczone. W razie pytań- służę pomocą poprzez Librus.

ćwiczenia z someone, everyone

Matematyka 

20.03 

W ramach utrwalenia wiadomości o procentach, proszę rozwiązać zadania:

https://gwo.pl/strony/2893/seo_link:klasa-6-strefa-ucznia-procenty

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt poprzez dziennik Librus.

Dla chętnych

zad

18.03

W ramach utrwalenia wiadomości o poznanych bryłach proszę rozwiązać quiz.

quizizz.com/join/quiz/5e307d1774e273001b911f34/start?from=soloLinkShare&referrer=5c44ddd8b79c04001adad846

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt poprzez dziennik Librus.

 

Zestaw zadań część II.

zad. 2

Proszę rozwiązać do zeszytu zadania ze zdjęcia.

Po powrocie do szkoły będzie sprawdzona realizacja zadań.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z nauczycielem poprzez dziennik Librus.

zadania z matematyki

Biologia 

17.03

Uczniowie chętni mogą odpowiadać w zeszytach na znajdujące się w podręczniku na końcu każdej notatki pytania.

Zachęcam również do powtórzenia sobie wiadomości o stawonogach i mięczakach, aby poprawić ocenę ze sprawdzianu po powrocie do szkoły.

 

Przypominam uczniom, że zadana w ubiegłym tygodniu praca domowa jest Waszą pracą na ten tydzień. Przygotowujecie się do przedstawienia na forum klasy dowolnego gatunku ryb oraz przygotowania plakatu na temat wybranego gatunku. Każdy uczeń będzie sam omawiał i sam przygotowuje pracę ( nie robicie prac w grupach).

Po powrocie do szkoły za swoją pracę otrzymacie oceny.

Geografia 

Proszę w następnym tygodniu /16-20.03/ przeczytać temat lekcji
Rolnictwo Danii i Węgier/str.98-105/ i zrobić notatkę do zeszytu.  

 
Przepraszam za pomyłkę . Pozdrawiam. Renata Ucher

Historia 

20.03

Kliknij w poniższy link. Zapoznaj się z tematem lekcji i wykonaj ćwiczenia

od 1- 8

https://epodreczniki.pl/a/jan-iii-sobieski-pod-wiedniem/DCR98KN6r

 

Napisz do zeszytu krótką notatkę na temat jednego z bohaterów XVII wieku. Skorzystaj z Internetu lub podręcznika.

Podręcznik str. 137 zad 1 i 2 - pisemnie do zeszytu.

Informatyka

Animacje w środowisku programowania Baltie

Umieszczamy losowo przedmioty na scenie

Zanim rozpoczniecie wykonywanie zadań, proszę o stworzenie na swoim komputerze folderu: Informatyka, a w nim podfolderu: Baltie. Tutaj zapiszcie wszystkie programy, które będziecie tworzyć w domu, a które później (napiszę kiedy) prześlecie pocztą do sprawdzenia. Przed przystąpieniem do wykonania zadań trzeba pobrać darmowy program Baltie ze strony: https://www.sgpsys.com/pl/. Wystarczy kliknąć na czerwony napis za darmo na górze strony i rozpocznie się pobieranie programu. Proszę otworzyć link: https://pliki.migra.pl/f.php?d=s&id=1644 . Proszę odnaleźć temat 2. Umieszczamy losowo przedmioty na scenie, zapoznać się z treścią rozdziału, wykonać ćwiczenie 7 oraz ćwiczenie 8 (jeśli czegoś nie pamiętacie, proszę zajrzeć do wcześniejszego rozdziału i innych przykładów). Wszystkie programy zapisujcie w folderze: Baltie (np. cwiczenie7, cwiczenie8 itd.). Jeśli mieliście już okazję zrobić te ćwiczenia, wykonajcie je ponownie w celu powtórzenia. W razie pytań proszę o kontakt najlepiej za pośrednictwem Messengera lub Librusa.

Muzyka 

 W ramach powtórzenia proszę o obejrzenie audycji muzycznej o Fryderyku Chopinie https://www.youtube.com/watch?v=myD-LXvDJ6I   Proszę o przygotowanie prezentacji multimedialnej o kompozytorze (około 10 slajdów od narodzin do śmierci Fryderyka Chopina). Zachęcam także do rozwiązania quizu  www.learningapps.org (wybieramy: przeglądaj aplikacje, muzyka, Fryderyk Chopin). W wolnym czasie zachęcam do posłuchania utworów Chopina. Życzę miłego muzykowania. Pozdrawiam

Plastyka 

WIELKANOCNY ZAJĄC- MALARSTWO
Uczeń wykonuje swoją pracę artystyczną na kartce papieru o formacie A4, farbami akrylowymi lub plakatowymi. 
Uczeń swobodnie podchodzi do tematu przedstawiając swój warsztat i kreatywne myślenie. (2 godz. lekcyjne)

Regionalizm

Śląsk w 7 dni - wpisz do zeszytu 7 miejsc/atrakcji turystycznych z woj. śląskiego, które chciałbyś pokazać swojemu rówieśnikowi mieszkającemu w innym regionie Polski. Zacznij przygotowywać prezentację ( zgodnie z tym, czego się nauczyłeś na informatyce) o tych 7 miejscach, aby przedstawić ją na lekcji regionalizmu 2 tygodnie po powrocie do szkoły.

Następną wiadomość przekażę w poniedziałek ( 23.03.2020).

Religia

19.03

-Przypomnij sobie słowa modlitwy do Świętego Michała Archanioła, która odmawiana jest po Mszy Świętej w naszym kościele (odmówimy ją wspólnie po powrocie do szkoły)

 - Proszę abyście w czwartek (19.03) uczestniczyli on-line we Mszy Świętej Szkolnej (o godzinie 17.00) i bezpośrednio po niej w Drodze Krzyżowej za pośrednictwem strony internetowej: http://www.skrzyszowparafia.pl/

16.03

  1. Ułóż hasło, którym zachęcisz twoich rówieśników do częstego czytania Pisma Świętego. Odszukaj w domu Biblię (lub skorzystaj z internetu) i przeczytaj wybrany tekst, a następnie przepisz go do zeszytu, podając na końcu w nawiasie sigle (skrót księgi, rozdział i werset).

Technika 

 

WDŻ

 

W-F

 https://hpba.pl/trening-stabilizacyjny-2/?fbclid=IwAR3Ykbcm2UoPTcmLKyI_4oMl8O0Yl7IcI-5q24ZYTSu2CxIWVFwbzgRndzI

 

do góry