Unia Europejska - Projekty

Klasa 6c

Materiały do opracowania.

Język polski 

19.03
Temat: Miasta słowem malowane.

Dzisiaj zapraszam w niezwykłą podróż po Europie.
1. Wejdź na stronę: https://epodreczniki.pl/a/ojciec-objasnia/D1Cc9lnFB
2. Zapoznaj się z biografią wybitnego poety Czesława Miłosza i napisz krótką notatkę do zeszytu.
3. Przeczytaj wiersz, zwracając uwagę na miejsca wymienione w utworze- podręcznik str. 156.
4. Wykonaj w zeszycie następujące ćwiczenia: 1,2, 3, 4, 5, 6- podr. str. 157
5. Zapisz definicję metafory (przenośni)
6. Zadanie dla chętnych (ćw. 9) wyślij na adres:  lub na moje konto w dzienniku elektronicznym.

Zachęcam do obejrzenia

https://www.youtube.com/watch?v=Lsr0OwUGqo0&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3YbkR__aXHkFNUe5JvTpp0-945P_S0E-qH_GK8MkPkHepwGuSxwoSFYX4

17.03

1. Zapoznaj się z treścią wiersza "Latem" (podręcznik str. 186)
2. Następnie wykonaj w zeszycie ćwiczenia: od 1 do  8 str. 187
(podręcznik).
3. Pamiętaj, aby odpowiedzi zapisywać pełnymi zdaniami. Starannie
przerysuj schemat z ćwiczenia 1.

W razie pytań proszę o kontakt poprzez Librus.
Pozdrawiam i życzę owocnej pracy.

lektury

Części zdania.
Nazwij części zdania w podanych wypowiedzeniach:

  1. Zajęłam pierwsze miejsce w konkursie mitologicznym.
  2. Julia rozmawia z babcią przez telefon.
  3. Marek solidnie przygotowuje się do zawodów sportowych.
  4. Uwielbiam górskie wędrówki.
  5. Jurorzy ogłosili werdykt.
    Przepisz zdania do zeszytu, a następnie wykonaj ćwiczenie 12 ze str. 45 (zeszyt ćwiczeń).
    W razie pytań- służę pomocą poprzez Librus.


Przypominam również wszystkim zainteresowanym uczniom klas V- VI o Szkolnym Konkursie Mitologicznym, który odbędzie się pod koniec kwietnia. Obowiązuje znajomość "Mitologii" J. Parandowskiego- część grecka- szczegółowy regulamin do wglądu na stronie internetowej szkoły.

Język angielski

 

 Grupa Z

19.03

Jeszcze trochę czasów przyszłych.

https://engly.pl/tasks/test_choose/367

https://engly.pl/tasks/test_choose/366

https://engly.pl/tasks/text_task/527

W zeszycie wpiszcie sobie wyniki z quizów.

W razie pytań- zapraszam na grupę.

Dla chętnych

https://engly.pl/tasks/text_task/293

https://engly.pl/tasks/text_task/292

17.03

Utrwalenie czasów przyszłych

W oparciu o wiedzę z lekcji, naszą kartkę z czasami, grammar reference (z tyłu podręcznika), film https://www.youtube.com/watch?v=B50c1MnfarQ&t=60s poćwiczmy poznane sposoby wyrażania przyszłości.

Zadania do wykonania (w zeszycie same odpowiedzi). Oprócz zeszytu należy wykonać zadanie online i sprawdzić poprawność rozwiązania. W zeszycie lekcyjnycm zaznaczamy (tak jak nauczyciel- haczykiem lub kreską) poprawność wykonania zadania.

https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/tenses/future.htm

http://testyourenglish.pl/Test/55/future-simple-present-continuous-czy-going-to#.XnDUxqhKhPY

https://www.tolearnenglish.com/exercises/exercise-english-2/exercise-english-6874.php

W razie pytań- zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam i zdrowia dużo życzę!

 13.03

Utrwalenie zaimków (someone, anything, itp)

Proszę o rozwiązanie do zeszytu zadania z poniższego zdjęcia. Korzystajcie z zeszytu lekcyjnego, w którym wszystkie słowa są wytłumaczone. W razie pytań- służę pomocą poprzez Librus, e-mail () lub inne komunikatory.

ćwiczenia z someone, everyone

Grupa ŚZ

 20.03

Wydrukować lub przepisać do zeszytu te dwa testy: https://learnenglish.britishcouncil.org/grammar/beginner-to-pre-intermediate/countable-and-uncountable-nouns-1

A to zrobić online:  https://learnenglish.britishcouncil.org/grammar/beginner-to-pre-intermediate/countable-and-uncountable-nouns-2

Dla chętnych:

Do wykonania 5 zadań online: https://learnenglish.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-to-pre-intermediate/nature-1

19.03

Jeszcze trochę czasów przyszłych.

https://engly.pl/tasks/test_choose/367

https://engly.pl/tasks/test_choose/366

https://engly.pl/tasks/text_task/527

W zeszycie wpiszcie sobie wyniki z quizów.

W razie pytań- zapraszam na grupę.

Dla chętnych

https://engly.pl/tasks/text_task/293

https://engly.pl/tasks/text_task/292

17.03

Utrwalenie czasów przyszłych

W oparciu o wiedzę z lekcji, naszą kartkę z czasami, grammar reference (z tyłu podręcznika), film https://www.youtube.com/watch?v=B50c1MnfarQ&t=60s poćwiczmy poznane sposoby wyrażania przyszłości.

Zadania do wykonania (w zeszycie same odpowiedzi). Oprócz zeszytu należy wykonać zadanie online i sprawdzić poprawność rozwiązania. W zeszycie lekcyjnycm zaznaczamy (tak jak nauczyciel- haczykiem lub kreską) poprawność wykonania zadania.

https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/tenses/future.htm

http://testyourenglish.pl/Test/55/future-simple-present-continuous-czy-going-to#.XnDUxqhKhPY

https://www.tolearnenglish.com/exercises/exercise-english-2/exercise-english-6874.php

W razie pytań- zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam i zdrowia dużo życzę!

Tytuł: Materiał edukacyjny dla uczniów klas 6 - 7

Poniżej link do zadań online, które uczniowie klas 6 - 7 mają wykonać w domu w ramach e-nauczania na czas od 12 do 25 marca:
gramatyka:
https://liblink.pl/AMiPth31pl
słownictwo:
https://liblink.pl/KJOkUGpN6o
język angielski na codzień:
https://liblink.pl/R6RqsuPEt3
przetestuj się:
https://liblink.pl/y7dG5WKIkZ
wszystkie kategorie razem:
https://liblink.pl/ZiMGd5WnBj

Proszę, aby uczniowie rozwiązywali zadania oraz grali w gry edukacyjne online na tej stronie internetowej zgodnie z wyborem danej kategorii.

Oprócz tego proszę, aby w formie powtórzenia i utrwalenia materiału, uczniowie grali w gry edukacyjne z języka angielskiego: https://www.gamestolearnenglish.com/?fbclid=IwAR1QB_fwH_7qLVjlaFFFCTpy0LsldAcew89-Cm5JnLqsJbfRNCC0eb1I-xA

Utrwalenie zaimków (someone, anything, itp)

Proszę o rozwiązanie do zeszytu zadania z poniższego zdjęcia. Korzystajcie z zeszytu lekcyjnego, w którym wszystkie słowa są wytłumaczone. W razie pytań- służę pomocą poprzez Librus.

ćwiczenia z someone, everyone

Matematyka 

20.03 

W ramach utrwalenia wiadomości o procentach, proszę rozwiązać zadania:

https://gwo.pl/strony/2893/seo_link:klasa-6-strefa-ucznia-procenty

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt poprzez dziennik Librus.

Dla chętnych

zad

18.03

W ramach utrwalenia wiadomości o poznanych bryłach proszę rozwiązać quiz.

quizizz.com/join/quiz/5e307d1774e273001b911f34/start?from=soloLinkShare&referrer=5c44ddd8b79c04001adad846

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt poprzez dziennik Librus.

 

Zestaw zadań część II.

zad. 2

Proszę rozwiązać do zeszytu zadania ze zdjęcia.

Po powrocie do szkoły będzie sprawdzona realizacja zadań.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z nauczycielem poprzez dziennik Librus.

zadania z matematyki

Biologia 

17.03

Uczniowie chętni mogą odpowiadać w zeszytach na znajdujące się w podręczniku na końcu każdej notatki pytania.

Zachęcam również do powtórzenia sobie wiadomości o stawonogach i mięczakach, aby poprawić ocenę ze sprawdzianu po powrocie do szkoły.

 

Przypominam uczniom, że zadana w ubiegłym tygodniu praca domowa jest Waszą pracą na ten tydzień. Przygotowujecie się do przedstawienia na forum klasy dowolnego gatunku ryb oraz przygotowania plakatu na temat wybranego gatunku. Każdy uczeń będzie sam omawiał i sam przygotowuje pracę ( nie robicie prac w grupach).

Po powrocie do szkoły za swoją pracę otrzymacie oceny.

Geografia 

  Proszę w następnym tygodniu /16-20.03/ przeczytać temat lekcji
Rolnictwo Danii i Węgier/str.98-105/ i zrobić notatkę do zeszytu.  

 
Przepraszam za pomyłkę . Pozdrawiam. Renata Ucher

Historia 

20.03

Kliknij w poniższy link. Zapoznaj się z tematem lekcji i wykonaj ćwiczenia

od 1- 8

https://epodreczniki.pl/a/jan-iii-sobieski-pod-wiedniem/DCR98KN6r

 

Napisz do zeszytu krótką notatkę na temat jednego z bohaterów XVII wieku. Skorzystaj z Internetu lub podręcznika.

Podręcznik str. 137 zad 1 i 2 - pisemnie do zeszytu.

Informatyka

Animacje w środowisku programowania Baltie

Umieszczamy losowo przedmioty na scenie

Zanim rozpoczniecie wykonywanie zadań, proszę o stworzenie na swoim komputerze folderu: Informatyka, a w nim podfolderu: Baltie. Tutaj zapiszcie wszystkie programy, które będziecie tworzyć w domu, a które później (napiszę kiedy) prześlecie pocztą do sprawdzenia. Przed przystąpieniem do wykonania zadań trzeba pobrać darmowy program Baltie ze strony: https://www.sgpsys.com/pl/. Wystarczy kliknąć na czerwony napis za darmo na górze strony i rozpocznie się pobieranie programu. Proszę otworzyć link: https://pliki.migra.pl/f.php?d=s&id=1644 . Proszę odnaleźć temat 2. Umieszczamy losowo przedmioty na scenie, zapoznać się z treścią rozdziału, wykonać ćwiczenie 7 oraz ćwiczenie 8 (jeśli czegoś nie pamiętacie, proszę zajrzeć do wcześniejszego rozdziału i innych przykładów). Wszystkie programy zapisujcie w folderze: Baltie (np. cwiczenie7, cwiczenie8 itd.). Jeśli mieliście już okazję zrobić te ćwiczenia, wykonajcie je ponownie w celu powtórzenia. W razie pytań proszę o kontakt najlepiej za pośrednictwem Messengera lub Librusa.

Muzyka 

 W ramach powtórzenia proszę o obejrzenie audycji muzycznej o Fryderyku Chopinie https://www.youtube.com/watch?v=myD-LXvDJ6I   Proszę o przygotowanie prezentacji multimedialnej o kompozytorze (około 10 slajdów od narodzin do śmierci Fryderyka Chopina). Zachęcam także do rozwiązania quizu  www.learningapps.org (wybieramy: przeglądaj aplikacje, muzyka, Fryderyk Chopin). W wolnym czasie zachęcam do posłuchania utworów Chopina. Życzę miłego muzykowania. Pozdrawiam

Plastyka 

WIELKANOCNY ZAJĄC- MALARSTWO
Uczeń wykonuje swoją pracę artystyczną na kartce papieru o formacie A4, farbami akrylowymi lub plakatowymi. 
Uczeń swobodnie podchodzi do tematu przedstawiając swój warsztat i kreatywne myślenie. (2 godz. lekcyjne)

Regionalizm

Śląsk w 7 dni - wpisz do zeszytu 7 miejsc/atrakcji turystycznych z woj. śląskiego, które chciałbyś pokazać swojemu rówieśnikowi mieszkającemu w innym regionie Polski. Zacznij przygotowywać prezentację ( zgodnie z tym, czego się nauczyłeś na informatyce) o tych 7 miejscach, aby przedstawić ją na lekcji regionalizmu 2 tygodnie po powrocie do szkoły.

Następną wiadomość przekażę w poniedziałek ( 23.03.2020).

Religia

19.03

-Przypomnij sobie słowa modlitwy do Świętego Michała Archanioła, która odmawiana jest po Mszy Świętej w naszym kościele (odmówimy ją wspólnie po powrocie do szkoły)

 - Proszę abyście w czwartek (19.03) uczestniczyli on-line we Mszy Świętej Szkolnej (o godzinie 17.00) i bezpośrednio po niej w Drodze Krzyżowej za pośrednictwem strony internetowej: http://www.skrzyszowparafia.pl/

16.03

  1. Ułóż hasło, którym zachęcisz twoich rówieśników do częstego czytania Pisma Świętego. Odszukaj w domu Biblię (lub skorzystaj z internetu) i przeczytaj wybrany tekst, a następnie przepisz go do zeszytu, podając na końcu w nawiasie sigle (skrót księgi, rozdział i werset).

Technika 

 

WDŻ

 

W-F

 Dziewczyny 

W związku z czasową przerwą od szkoły ( to nie są ferie) zalecam, aby każda w swoim zakresie pamiętała o ruchu. Podczas dni w których zaplanowany jest WF  każdy wykonuje:
- 20 pajacyków
- 20 pompek
- 20 przysiadów
- 20 brzuszków


+ trening wykonany z youtuba np ,,Mel B 20 minutowy trening całego ciała - dla chętnych!!!

Uważajcie na siebie i do zobaczenia w szkole :)

Chłopcy

 https://hpba.pl/trening-stabilizacyjny-2/?fbclid=IwAR3Ykbcm2UoPTcmLKyI_4oMl8O0Yl7IcI-5q24ZYTSu2CxIWVFwbzgRndzI

 

do góry