Klasa 8a
Materiały do opracowania.
Egzamin
Codziennie wchodzimy w podany link i do zeszytów z 3 przedmiotów rozwiązujemy podany zestaw. Po południu sprawdzamy odpowiedzi i zaznaczamy w zeszycie poprawność wykonanych zadań.
https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/
Język polski
19.03
17.03
- Zapoznaj się z informacjami na temat lektury "Pan Tadeusz"
https://www.youtube.com/watch?v=5q-xLOPYunw
https://www.youtube.com/watch?v=H2WMl_8XXtA
- Wysłuchaj fragmentu Pana Tadeusza - Emigracja. Jacek i ułóż rozsypany plan wydarzeń w kolejności chronologicznej.
https://www.youtube.com/watch?v=_hJPaUz_4so (od 32 do 68 minuty - łącznie 36 minut)
- Przedstawienie Jacka Soplicy - kim był? O jakich innych ważnych wydarzeniach z życia Jacka Soplicy wiemy z treści Pana Tadeusza? (podaj 5 - 6 przykładów)
- Wskaż punkt zwrotny w życiu Jacka Soplicy i objaśnij, na czym polegała przemiana bohatera.
- Wypisz innych znanych Ci bohaterów literackich, którzy przeszli przemianę. Podaj tytuł utworu, autora i bohatera.
- Napisz rozprawkę na temat: Czy każdy błąd można naprawić? Odwołaj się do Pana Tadeusza i innej wybranej przez siebie lektury. Twoja praca powinna liczyć co najmniej 200 słów. (Proszę o przesłanie prac do 20.03.2020 r. na adres pati_m1@o2.pl)
TVP Kultura
Piątek, 20 III godz. 16.15 „Mały Książę” (lektura obowiązkowa, powtórka przed egzaminem)
Wtorek, 24 III godz. 13.00 „Latarnik” (lektura obowiązkowa, powtórka przed egzaminem)
Język angielski
Grupa Z
20.03
Uzupełnijcie zadania online i w zeszycie zapiszcie te, które sprawiły Wam trudność.
https://engly.pl/tasks/text_task/1059
https://engly.pl/tasks/text_task/1060
Dla chętnych:
https://engly.pl/tasks/text_task/1061
https://engly.pl/tasks/text_task/1062
18.03
Podręcznik str. 97 zadanie 2 i 4 (do czytanki obok) + strona 98 zadanie 2 i 7. W razie pytań - zapraszam na messengerze na grupie lub indywidualnie.
Pozdrawiam
13.03
Ćwiczenia strony 106-109 - zadania z testu egzaminacyjnego od nr. 4 do 15. Ćwiczenia obejmują materiał z rozdziałów 1-10, czyli nie ma tam żadnych nowych zagadnień.
W razie pytań- służę pomocą na grupie lub poprzez Librus.
Grupa ŚZ
20.03
Uzupełnijcie zadania online i w zeszycie zapiszcie te, które sprawiły Wam trudność.
https://engly.pl/tasks/text_task/1059
https://engly.pl/tasks/text_task/1060
Dla chętnych:
https://engly.pl/tasks/text_task/1061
https://engly.pl/tasks/text_task/1062
18.03
Podręcznik str. 97 zadanie 2 i 4 (do czytanki obok) + strona 98 zadanie 2 i 7. W razie pytań - zapraszam na messengerze na grupie lub indywidualnie.
Pozdrawiam
13.03
Ćwiczenia strony 106-109 - zadania z testu egzaminacyjnego od nr. 4 do 15. Ćwiczenia obejmują materiał z rozdziałów 1-10, czyli nie ma tam żadnych nowych zagadnień.
W razie pytań- służę pomocą na grupie lub poprzez Librus.
Matematyka
20.02
Dla chętnych
19.03
Więcej „pewniaków egzaminacyjnych” można znaleźć w materiale „Powtórka last minute przed egzaminem” na stronie Pi-stacji.
18.03
Codziennie wchodzimy w podany link i do zeszytu z matematyki rozwiązujemy podany zestaw. Po południu sprawdzamy odpowiedzi i zaznaczamy w zeszycie poprawność wykonanych zadań.
https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/
Dodatkowo w ramach utrwalenia proszę rozwiązać następujący quiz:
quizizz.com/join/quiz/5e6bf8f8a563ee001b42abcd/start?from=soloLinkShare&referrer=5c44ddd8b79c04001adad846
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt poprzez dziennik Librus.
Zestaw zadań część II.
Obliczenia procentowe.
Proszę rozwiązać do zeszytu następujące zadania z podręcznika:
str. 165 zadania 1, 4, 5, 6.
Po powrocie do szkoły będzie sprawdzona realizacja zadań.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z nauczycielem poprzez dziennik Librus.
Biologia
17.03
W zeszytach proszę odpowiedzieć pisemnie: ćwiczenia 1, 2, 3 ze strony 128 oraz 3 ze strony 124. Po powrocie do szkoły sprawdzę to zadanie domowe.
Uczniowie zainteresowani odpowiadają w zeszytach na pytania, które znajdują się pod omówionym już tematem.
Chemia
17.03
Uczniowie uzupełniają w zeszytach ćwiczeń wszystkie tematy związane z alkoholami i kwasami karboksylowymi. Po powrocie do szkoły sprawdzę.
EDB
Fizyka
18.03
Geografia
Proszę przeczytać temat z podręcznika Wielkie kataklizmy klimatyczne/ str.100-104/. Proszę napisać do zeszytu notatkę według punktów:
1. Cyklony tropikalne/ huragany/:
a/ miejsce powstawania
b/krotki opis
c/ skutki dla środowiska przyrodniczego
d/skutki dla człowieka
e/ środki bezpieczeństwa
2. Tornada
3. Powodzie
Tornada i powodzie opisujemy według tych samych punktów co cyklony.Prace będę oceniać po powrocie do szkoły.
Historia
18.03
16.03
Zadania można wydrukować lub przepisać i uzupełnione oddać na lekcji bądź przesłać na
Tekst do zadania 1:
„ Lawinowo wzrastały sądowe represje za drobne „przestępstwa” polityczne, zwłaszcza za :rozpowszechnianie fałszywych wiadomości” (przez co rozumiani m.in. „szeptankę” , czyli powtarzanie plotek), słuchanie „wrogich rozgłośni” czy lżenie narodu polskiego lub jego przywódców (w tym Stalina). […] Sąd Najwyższy uznał m.in. , że słuchanie zagranicznego radia w towarzystwie jest zbrodnią przeciwko pokojowi, a opowiadanie dowcipów politycznych zbrodnią stanu”
Na podstawie tekstu, przyporządkuj do każdego zdania właściwe uzupełnienie spośród oznaczonych literami A-C
W tekście scharakteryzowano działania sądów z czasów 1.1 ______________. W tym okresie najwyższą władzę w państwie sprawował 1.2 _____________ . Do porzucenia opisanych praktyk i rehabilitacji części ich ofiar doszło na skutek 1.3 _____________ .
1.1. A. budowy „drugiej Polski” B. małej stabilizacji C. stalinizmu
1.2. A. Władysław Gomułka B. Bolesław Bierut C. Edward Gierek
1.3. A. października 1956 roku B. marca 1968 roku C. grudnia 1970 roku
Zadanie 2
Wstaw X obok stwierdzeń, które są prawdziwe w odniesieniu zarówno do wydarzeń z czerwca 1956 roku, jak i grudnia 1970 roku
- Protesty objęły miasta położone na Wybrzeżu
- Do spacyfikowania protestów władze wysłały wojsko
- Strajk robotników zostały wywołane przez podwyżki cen
- Świadkami demonstracji byli uczestnicy międzynarodowych targów handlowych
- Na skutek działań podjętych przez władze śmierć poniosło co najmniej kilkadziesiąt osób
Informatyka
Więcej o pracy w arkuszu kalkulacyjnym
Adresowanie mieszane
Zanim rozpoczniecie wykonywanie zadań, proszę o stworzenie na swoim komputerze folderu: Informatyka, a w nim podfolderu: Excel. Tutaj zapiszcie wszystkie pliki, które będziecie tworzyć w domu, a które później (napiszę kiedy) prześlecie pocztą do sprawdzenia. Do wykonania zadań potrzebny jest jeden z programów: LibreOffice Calc, Microsoft Excel lub arkusz Google (ten ostatni jest dostępny bezpłatnie dla każdego posiadacza konta Google - gmaila). Przed przystąpieniem do wykonania zadań proszę otworzyć link: https://pliki.migra.pl/f.php?d=s&id=1629 - tutaj możecie przypomnieć sobie, jak się tworzy formuły, co to jest adresowanie względne i bezwzględne. Następnie otwórzcie link: https://pliki.migra.pl/f.php?d=s&id=1630 i zapoznajcie się z treścią pierwszego rozdziału: Adresowanie mieszane. Wykonajcie ćwiczenie 1 krok po kroku, zapiszcie je pod nazwą: Szkoła1, a następnie wykonajcie ćwiczenie 2 i zapiszcie je pod nazwą Szkoła2. W razie pytań proszę o kontakt najlepiej za pośrednictwem Messengera lub Librusa.
Język niemiecki
Mam nadzieję, że zrobiliście zdania z podanych linków. Zapiszcie proszę temat:
Thema: Gehen wir joggen? - wyrażanie propozycji.
- Przepiszcie do zeszytu słówka str. 62 zad. 4a i je przetłumaczcie.
- Przepiszcie do zeszytu przykładowy dialog.
- Gehen wir heute in den Park? (Czy idziemy dzisiaj do parku?)
- Tut mir leid, ich kann nicht. Ich muss zu Hause bleiben. (Przykro mi, nie mogę. Muszę zostać w domu).
- Wzorując się na podanym wyżej przykładzie napiszcie podobne dialogi wykorzystując podane wyrazy.
Pierwsze zdanie musi zaczynać się od GEHEN WIR + podany wyraz.
W kolejnym zdaniu należy napisać "Przykro mi, nie mogę. Ich muss + podany wyraz".
- a) reiten (Jeździć konno) ----- meine Oma besuchen (Odwiedzić babcię).
W tym przypadku trzeba zadać pytanie :
-Czy idziemy dzisiaj pojeździć konno?
- Przykro mi, nie mogę. Muszę odwiedzić babcię.
- b) schwimmen - Hausaufgaben machen
- c) inlineskaten - mein Fahrrad putzen (myć rower)
- d) ins Kino - Deutsch lernen.
Religia
19.03 W ramach katechezy proszę do zobaczenia filmu " Bezcenny dar" i napisać w zeszycie swoją refleksję na temat tego filmu - na ocenę
WOS
20.03
Kliknij w poniższy link. Zapoznaj się z tematem lekcji i wykonaj ćwiczenia
2,3,4,5,6,
https://epodreczniki.pl/a/galeria-wielkich-polakow/DLHiRKLUI
17.03
Podręcznik str. 127 zad 4, 5, 6 - pisemnie do zeszytu
Uczniowie przygotowują prezentacje multimedialne według przydzielonych tematów. Proszę pracować indywidualnie w domu, nie w grupach. Gotowe prezentacje można wysłać do konsultacji na adres sfinks.biuro@op.pl lub przez librusa (link i pytania do prezentacji).
WDŻ
W-F
Dziewczyny
W związku z czasową przerwą od szkoły ( to nie są ferie) zalecam, aby każda w swoim zakresie pamiętała o ruchu. Podejmij wyzwanie ( udokumentowanie pisemne)
- Dokonaj pomiaru ciała ( waga, obwód brzucha, ud, łydki)
- Ćwicz systematycznie każdego dnia zgodnie z założeniami wybranego wyzwania.
- Wprowadź pomiary po zakończeniu.
- Napisz swoje wnioski i spostrzeżenia:
- Czy wyzwanie było trudne?
- Czy uzyskałaś spodziewany efekt/
- Czy podejmiesz się jeszcze raz takiego wyzwania lub podobnego?
Wyzwanie brzuch: https://www.youtube.com/watch?v=NnjmEN0TuXg
Wyzwanie uda: https://www.youtube.com/watch?v=--ovupOBESg
Wyzwanie uda i łydki: https://www.youtube.com/watch?v=l5v0D2Hsgk0
Ćwiczymy na miarę swoich możliwości.
Uważajcie na siebie i do zobaczenia w szkole :)
Chłopcy